مایکروسافت فناوری ارتقای رزولوشن DirectX DirectSR را در GDC 2024 معرفی میکند
شرکتهای مایکروسافت (Microsoft)، انویدیا (Nvidia) و AMD قرار است طی مراسم GDC 2024 در مورد فناوری DirectX DirectSR (فناوری ارتقای رزولوشن)، سخنرانی داشته باشند.
این اولینبار است که نام DirectSR را میشنویم. در خبرهای گذشته هیچ نشانهای از فناوری DirectX DirectSR (رزولوشن فوقالعاده (Super Resolution) وجود نداشته است؛ اما بر اساس فرضیات، گفته میشود که این فناوری بر روی افزایش رزولوشن محتوا تمرکز میکند و نامگذاری مشابهای با FSR AMD دارد. کمپانی آمریکایی در گذشته ویژگی مشابهای را معرفی نکرده است؛ بنابراین این اولین قدم آنها برای افزایش منابع خواهد بود و جالب است ببینیم که DirectSR چه چیزی را با خود به همراه خواهد داشت.
اطلاعات مورد بحث در لیست برنامههای GDC 2024 قرار گرفتهاند. قرار است مایکروسافت به طور عمیق به DirectSR نگاهی بیاندازد و به مخاطبان تواناییهای این ویژگی را نشان دهد. مایکروسافت همچنین توضیح میدهد که چگونه با شرکایی مانند AMD و انویدیا در راستای دستیابی به یک روش یکپارچه برای ادغام فناوری Upscaling کار کرده. احتمالاً شاهد یکپارچهسازی منابع برای توسعهدهندگان خواهیم بود؛ اما هنوز کاملاً مشخص نیست.
تیم DirectX آخرین بهروزرسانیها، دموها و بهترین شیوهها برای توسعه بازی با شرکای کلیدی AMD و انویدیا را به نمایش خواهند گذاشت. مایکروسافت پیشنمایشی از DirectSR ارائه خواهد کرد که ارتقای رزولوشن و مقیاس را در دستگاههای ویندوزی برای توسعهدهندگان بازی آسانتر از همیشه میکند.
GDC
چند هفته پیش، افشاگریهایی در مورد معرفی ویژگی AutoSR وجود داشت که قرار است در بهروزرسانی بعدی Windows 24H2 ارائه شود؛ اما مشخص نشده که DirectSR همان فناوری است یا خیر. چیزی که میتوانیم انتظار داشته باشیم، این است که مایکروسافت با فروشندگان بزرگ GPU برای یکپارچهسازی رویکرد ارتقای رزولوشن همکاری کند؛ این کار برای گیمرهای PC بسیار مهم و ارزشمند خواهد بود.
فناوری AutoSR مبتنی بر افزایش رزولوشن با استفاده از هوش مصنوعی است که توسط شرکتهایی مانند انویدیا (DLSS) و اینتل (XeSS) استفاده میشود؛ در حالی که FSR AMD از رویکرد سنتی غیرهوش مصنوعی استفاده میکند؛ اما با الگوریتمهای تنظیم شده توسط هوش مصنوعی به کیفیت بالا نزدیک میشود.
همانطور که همگی میدانیم، مایکروسافت یکی از پیشتازان فناوری هوش مصنوعی بوده و چیزهای زیادی را برای رونمایی در مورد فناوریهای مبتنی بر هوش مصنوعی در اختیار دارد و افراد معتقدند DirectSR یکی از آنها است. مراسم GDC از ۱۸ تا ۲۲ مارس (۲۸ اسفند تا ۳ فروردین) برگزار میشود و سخنرانی مایکروسافت برای ۲۱ مارس (۲ فروردین) برنامهریزی شده است؛ بنابراین برای اطلاع از آخرین اخبار این فناوری، با ما همراه باشید.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
نظرات
اینو سونی خیلی وقت پیش داشت ،
حتی اگه سونی بگه ندارم من باز قبول نمیکنم
ها؟ خودت فهمیدی چی گفتی؟
اینو ولش
حالا بگو چرا اسمت Young boz هست
میخواسته بنویسه young bozo نگذاشته بقیشو
😂😂😂😂
یعنی تو هر کامنتت باید چرت و پرت بگی؟
اگه واسه کارت گرافیک قدیمی بیاد خیلی خوب میشه نه مثل دایریکس۱۲ که اول اومد فقط کارت های جدید ساپورت میکرد و باعث میشد خیلی از بازی هایی که سیستم مورد نیازشون حتما باید دایریکس ۱۲ رو داشته باشه بازی اجرا نشه
چرا واقعا باید عکس پروفت انویدیا باشه😂 ای خدا
شما چکار اون داری پروفایلش چی هست
تو از اون آدمایی که همش سرت تو … فامیله
از بزرگترین کمپانی جهان و بزرگترین غول تکنولوژی جهان هیچ وقت رونمایی از بزرگترین تکنولوژی های ممکن بعید نیست واقعا باعث خوشحالی و افتخار تمام قد فن مایکروسافت هستم
ما که فعلا از گرافیک خود cpu بهره میبریم 😂 dota 2 رو ساپورت کنه بسه
حق
من که با intel 2core 3ghz و گرافیک داخلی استاردو ولی به همراه کانتر سورس میزنم چی ؟؟؟
تو قهرمانی