رتبه بندی بهترین انیمه‌های ژانر شوجو - گیمفا
رتبه بندی بهترین انیمه‌های ژانر شوجو - گیمفا
رتبه بندی بهترین انیمه‌های ژانر شوجو - گیمفا
رتبه بندی بهترین انیمه‌های ژانر شوجو - گیمفا

رتبه بندی بهترین انیمه‌های ژانر شوجو

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
رتبه بندی بهترین انیمه‌های ژانر شوجو - گیمفا

روایت‌های عاشقانه جذاب و چه بسا به یاد ماندنی در ژانر شوجو دنیای انیمه به تصویر کشیده شده که می‌تواند هر مخاطبی را تحت تاثیر قرار دهد.

یکی از محبوب‌ترین ژانرهای به نمایش درآمده در دنیای انیمه که حسابی مخاطبینش مخصوصاً قشر مونث را تحت تاثیر قرار داده است، شوجو نام دارد. ژانری که از مفهوم جامعه شناختی بهره برده و به طبع با هر دوره تکامل پیدا کرده و روایاتی را به معرض نمایش گذاشته که بتواند با فرهنگ عموم مردم جامعه در گذر زمان هم‌خوانی داشته باشد و روابط در دنیای مدرن را مورد کنکاش قرار دهد.

اساساً باید گفت که برخی از بهترین انیمه‌های تمام دوران متعلق به ژانر شوجو هستند که داستان‌های عاشقانه‌ای به شدت جذاب، تماشایی و تاثیرگذار را به ارمغان آورده و تا ابد در یاد بینندگانش باقی مانده‌اند. آثاری که از درام‌های دبیرستانی گرفته تا بهره‌گیری از رویدادهای تاریخی، به گونه‌های مختلفی به تصویر کشیده شده و ثابت کرده که ژانر شوجو در شیوه نمایش انیمه‌هایش هیچ محدودیتی نداشته است.

حال در مقاله امروز به سراغ انیمه‌های ارزشمند این ژانر رفته و قصد داریم تا بهترین‌هایش را طبق امتیاز وبسایت MyAnimeList رتبه بندی نماییم. پس در ادامه ما را همراهی نمایید.

انیمه My Happy Marriage (ازدواج شاد من) با میانگین امتیاز ۷.۷۹

رتبه بندی بهترین انیمه‌های ژانر شوجو - گیمفا

مجموعه My Happy Marriage به عنوان یکی از معدود انیمه‌های ژانر شوجو در عصر جدید به شمار می‌رود که موفق شده تا به جایگاهی بخصوص در میان بزرگان دست پیدا نماید.

انیمه‌ای حول محور دختری دوست داشتنی و معصوم که توسط خانواده‌اش مورد آزار و اذیت قرار گرفته و عملاً زندگی برایش تبدیل به جهنمی غیرقابل تحمل برایش شده است. مسئله‌ای که او را مجبور می‌کند تا تن به ازدواج با فرمانده نظامی به ظاهر بداخلاق و بی‌رحمی بدهد تا بلکه بتواند از این شرایط خود را نجات دهد. با این حال خیلی زود متوجه می‌شود که همسرش نه تنها ذات بد و بی‌رحمی ندارد، بلکه مردی رئوف و مهربان می‌باشد که زندگی این دختر را برای همیشه دستخوش تغییر قرار می‌دهد. از انیمیشن‌های چشم‌نواز گرفته تا نمایش موضوعی زیبا و در عین حال آموزنده، My Happy Marriage یک انیمه به معنای واقعی کلمه زیبا و رویایی می‌باشد که قطعاً ذهن شما را نسبت به مسائل مهمی همچون ازدواج به چالش خواهد کشید.

انیمه Maid Sama (مید ساما) با میانگین امتیاز ۸

رتبه بندی بهترین انیمه‌های ژانر شوجو - گیمفا

انیمه Maid-Sama یکی از دیوانه‌وارترین آثار به نمایش درآمده در ژانر شوجو به شمار می‌رود که از کلیشه‌های احمقانه ولی جالب توجهی بهره برده است.

در این انیمه با مدرسه‌ای آشنا می‌شویم که دانش آموزان پسرش آنجا را تبدیل به جهنمی غیرقابل تحمل برای دختران کرده‌ و عملاً کسی نیست که چنین شرایطی را نظارت نموده و به وضعیت آسایش دختران رسیدگی نماید. با این حال خیلی زود سر و کله دختری به نام میساکی آیزاوا پیدا شده که از وضع موجود کلافه گشته و سعی در تغییر اوضاع می‌گیرد؛ تغیری که با وقایع جذابی همراه خواهد شد. همانطور که پیشتر اشاره کردیم، Maid-Sama روایت دیوانه‌واری را به ارمغان آورده که تماشای آن را به شما توصیه می‌نماییم تا بلکه به جادوی خارق‌العاده‌اش پی ببرید.

انیمه Kimi ni Todoke: From Me to You (به تو رسیدن) با میانگین امتیاز ۸.۰۱

رتبه بندی بهترین انیمه‌های ژانر شوجو - گیمفا

از Kimi ni Todoke: From Me to You به عنوان الماسی نایاب در ژانر شوجو یاد می‌شود که یکی از زیباترین داستان‌های عاشقانه تمام دوران را به معرض نمایش گذاشته است.

برخلاف تصوراتتان با یک انیمه ساده دبیرستانی طرف نیستید؛ بلکه داستان زیبا و جذابی را شاهد هستید که می‌تواند مفاهیم ارزشمندی را در برابر شما به تصویر بکشد. اثری حول محور دختری که خلق و خویی شدیداً خجالتی داشته و علی‌رغم برخورداری از حالات رفتاری بامزه اما عادت عجیبی در بد برداشت کردن حرف‌ها و رفتارهای اطرافیانش دارد. با این حال عشق مخفیانه‌ نسبت به هم‌کلاسی‌اش او را مجاب می‌کند تا رویکرد متفاوتی در زندگی پیش گرفته و تجربیات متفاوتی را کسب نماید. Kimi ni Todoke: From Me to You روایت‌گر انسانی با قلب پاک می‌باشد که سعی دارد تا جایگاه خود را در زندگی پیدا کرده و بیاد بگیرد که در کنار کسی که دوستش دارد، روزهای خود را به بهترین شیوه ممکن سپری نماید.

انیمه Yona of the Dawn (یونا دختر سپیده‌دم) با میانگین امتیاز ۸.۰۳

رتبه بندی بهترین انیمه‌های ژانر شوجو - گیمفا

پس از معرفی انیمه‌هایی با حال و هوای مدرن و دبیرستانی حال نوبت به اثری رسیده که بین المان‌های فانتزی، اکشن، کمدی، تاریخی و عاشقانه تعادل قابل توجهی را رقم زده تا حدی که موجب تمایز آن با باقی آثار هم سبکش شده است.

در انیمه Yona of the Dawn با شاهزاده‌ای به نام یونا آشنا می‌شویم که تمام زندگی خود را در رفاه، آسایش با بهترین پوشاک، غذا و زیورآلات سپری کرده است. دختری که در یک چشم بر هم زدن تمام زندگی‌اش در برابر چشمانش به ورطه نابودی کشیده شده و ترور پدرش سبب می‌شود تا به یک فراری بی‌پناه تبدیل شده و زندگی پرفراز و نشیبی را در کنار محافظی تجربه نماید که عملاً تنها فرد باقی مانده از زندگی گذشته‌اش محسوب می‌شود. انیمه Yona of the Dawn در عین به تصویر کشیدن تحول شخصیتی قهرمان داستان، روایتی انتقامی حول محور بازپس گیری تاج و تخت را نیز به ارمغان آورده که هر بیننده‌ای را مجذوب خود خواهد کرد.

انیمه Kamisama Kiss (بوسه ایزدی) با میانگین امتیاز ۸.۱۰

رتبه بندی بهترین انیمه‌های ژانر شوجو - گیمفا

از Kamisama Kiss به عنوان انیمه‌ای یاد می‌شود که مملو از احساسات سرشار و اصلاحاً “حال خوب کن” بوده و عاشقانه‌ای منحصر به فرد را به تصویر کشیده است.

انیمه‌ای حول محور دختری که تمام زندگی‌اش به ورطه نابودی کشیده شده و چاره‌ای ندارد جز این که با یک موجود ماورایی به زندگی بپردازد. اساسی‌ترین ویژگی انیمه Kamisama Kiss به رابطه میان شخصیت‌های اصلی به نام‌های نانامی و توموئه مربوط می‌شود که مملو از اختلافات و درگیری‌های جذاب و کمدی بوده و در نهایت نیز همین اختلافات سبب می‌شود تا نسبت به یکدیگر شناخت عمیقی پیدا کرده و احساساتی عاطفی میانشان شکل بگیرد که می‌تواند زندگی هر دوی آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد. اثری که در بستری فانتزی به مفهوم تفاوت‌ها و اختلافات میان زوج‌ها پرداخته و نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با برخورداری از درک و فهم مناسب، زندگی را برای دیگری دلچسب جلوه نمود.

انیمه Fruits Basket (سبد میوه) با میانگین امتیاز ۸.۲۱

رتبه بندی بهترین انیمه‌های ژانر شوجو - گیمفا

نمی‌شود که پای بهترین آثار شوجو محور در میان باشد و نامی از شاهکاری همچون Fruits Basket به میان نیاید که تاثیر قابل توجهی در محبوبیت این ژانر در بین مخاطبین عام داشته است.

اثری نمادین از ژانر شوجو که روایت‌گر روابط عاشقانه پیچیده‌ای می‌باشد که شخصیت‌هایش را در ۲ راهی‌های چالش‌برانگیزی برای پیشروی در زندگی قرار می‌دهد. انیمه Fruits Basket به زیبایی هر چه تمام نشان می‌دهد که مفهوم عشق بسیار فراتر از خود افراد درگیر در رابطه بوده و از گذشته‌شان گرفته تا خانواده و اطرافیانشان، مسائل مهم و کلیدی در روابط وجود دارد که می‌بایست با دقت آن‌ها را مورد کنکاش قرار داد. Fruits Basket به حدی همه چی تمام و تماشایی از آب درآمده که محبوبیت آن فراتر از ژانر شوجو قدم گذاشته و یکی از پرطرفدارترین مجموعه‌های تمام تاریخ مدیوم خود محسوب می‌شود.

انیمه Natsume’s Book of Friends (کتاب دوستان ناتسومه) با میانگین امتیاز ۸.۳۱

رتبه بندی بهترین انیمه‌های ژانر شوجو - گیمفا

به طرز عجیبی نمی‌توان آثار متعدد ارزشمندی را پیدا کرد که در عین برخوداری از المان‌های ژانر شوجو، بتواند روایت جذابی از “برش زندگی” را به ارمغان آورده باشد.

انیمه Natsume’s Book of Friends یکی از همین معدود آثار به شمار می‌رود که از کلیشه‌های عاشقانه به طرز چشمگیری فاصله گرفته و محتوای باکیفیتی را ارائه‌ می‌کند که چه بسا می‌تواند در زندگی بینندگانش نیز تاثیرگذار ظاهر شود. اثری حول محور پسری به نام ناتسومه تاکاشیکه که از قابلیت دیدن ارواح بهره برده و این توانایی سبب شده تا زندگی‌اش به ورطه نابودی کشیده شود. با این حال پیدا کردن دفتری به نام “کتاب دوستان” سبب می‌شود تا توانایی خود را کنترل کرده و پس از سال‌ها شانس این را پیدا کند تا طعم خوش زندگی را چشیده و آنطور که دوست دارد روزهایش را سپری نماید. Natsume’s Book of Friends شاید تنها انیمه‌ای این مقاله خطاب گیرد که از المان‌های عاشقانه‌ای بهره نمی‌برد اما ماجراجویی قهرمان داستانش برای تبدیل شدن به فردی بهتر، می‌تواند مسائل آموزنده‌ای را برای شما به همراه داشته باشد.

انیمه Nana (نانا) با میانگین امتیاز ۸.۵۴

رتبه بندی بهترین انیمه‌های ژانر شوجو - گیمفا

زمانی که پای انیمه Nana به میان می‌آید، دنیاسازی منحصر به فردی را شاهد هستیم که از آن به عنوان یک اثر به یاد ماندنی در ژانر شوجو یاد شده است.

اثری متمایز از هر آنچه که تاکنون از ژانر شوجو دیده‌اید، حول محور واقعیت‌های تلخ و زننده زندگی ما انسان‌ها که چگونه انتخاب‌ها و تصمیماتمان می‌تواند در کسری از ثانیه، آینده ما را تحت‌الشعاع قرار دهد. انیمه‌ای که تمرکز داستان خود را بر ۲ دختری می‌گذارد که یکی وابسته و بی‌عرضه و دیگری مستقل و مبارز بار آمده و آشنایی آن‌ها با یکدیگر سبب می‌شود تا برای رسیدن به خواسته‌هایشان با یکدیگر تعاملات جذابی را رقم بزنند. مهمترین ویژگی انیمه Nana شخصیت پردازی‌اش می‌باشد که پیچیده و تاثیرگذار به تصویر کشیده شده و ذهن شما را من باب وقایع پیش آمده به چالش می‌کشد.

انیمه Your Lie in April (دروغ تو در آوریل) با میانگین امتیاز ۸.۶

رتبه بندی بهترین انیمه‌های ژانر شوجو - گیمفا

در نهایت می‌رسیم به انیمه شماره یک این مقاله یعنی Your Lie in April که در وصف زیبایی‌هایش همین را باید گفت که بارها و بارها در مقالات مرتبط با انیمه که فارغ از ژانر شوجو بوده‌اند، به نامش اشاره کرده بودیم.

یکی از غمگین‌ترین انیمه‌های به نمایش درآمده در تمام دوران که قطعاً تماشای آن به هر کسی توصیه نمی‌شود؛ زیرا حسابی روح و روان شما را به چالش خواهد کشید. اثری حول محور یک نابغه موسیقی که در یک واقعه تراژیک، توانایی شنیدن موسیقی را از دست داده و در حالی که دیگر امیدی به زندگی ندارد، با دختری آشنا می‌شود که تمام زندگی‌اش را دگرگون می‌کند. دختری که نه تنها موجب بهبود روحی و روانی وی می‌شود، بلکه آتش عشق را در درون وی شعله‌ور کرده و تجربیات منحصر به فرد و تازه‌ای را برایش به ارمغان می‌آورد. از موسیقی گوش‌نواز گرفته تا انیمیشن‌های دیدنی و شخصیت‌پردازی بی عیب و نقس، انیمه Your Lie in April یک شاهکار به تمام معنا در ژانر شوجو و حتی فراتر از آن به شمار می‌رود که تماشای آن نه تنها احساسات شما را جریحه‌دار می‌کند، بلکه خاطراتی فراموش نشدنی را نیز از خود به یادگار می‌گذارد که می‌تواند دیدگاه شما را نسبت به مدیوم انیمه برای همیشه متحول نماید.


انیمه ارزشمند دیگری را سراغ دارید که روایتی منحصر به فرد و به یاد ماندنی را در ژانر شوجو به تصویر کشیده باشد؟ به نظر شما مفهوم “عشق” در کدام یک از مدیوم‌های سرگرمی به نحو احسنت تعریف شده است؟

منبع: CBR

PinocchioNanami(RIP)riversidesefirot2011snowgirl人Acker益man人محمدامین حیدریMahdikarma(دازای)Iliya????v-alkalinePorfosorHosoهیربدB-manOrin

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رتبه بندی بهترین انیمه‌های ژانر شوجو - گیمفا
رتبه بندی بهترین انیمه‌های ژانر شوجو - گیمفا
رتبه بندی بهترین انیمه‌های ژانر شوجو - گیمفا
رتبه بندی بهترین انیمه‌های ژانر شوجو - گیمفا
رتبه بندی بهترین انیمه‌های ژانر شوجو - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

رتبه بندی بهترین انیمه‌های ژانر شوجو - گیمفا