چرا ساخت نسخه آمریکایی سریال Squid Game ایده بدی است؟ - گیمفا
چرا ساخت نسخه آمریکایی سریال Squid Game ایده بدی است؟ - گیمفا
چرا ساخت نسخه آمریکایی سریال Squid Game ایده بدی است؟ - گیمفا
چرا ساخت نسخه آمریکایی سریال Squid Game ایده بدی است؟ - گیمفا

چرا ساخت نسخه آمریکایی سریال Squid Game ایده بدی است؟

علی محمدپناه
۱۳:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
سریال squid game

شایعاتی از ساخت نسخه آمریکایی سریال Squid Game وجود دارد اما به دلایلی این کار ایده بسیار بدی است.

شایعات حاکی از آن هستند که سرویس آنلاین نتفلیکس به دنبال آن است تا نسخه‌ای آمریکایی بر اساس سریال محبوب و موفق «بازی مرکب» بسازد. این شایعات از زمان موفقیت بسیار زیاد این سریال وجود داشته اما دلایل متعددی وجود دارند که ساخت چنین سریالی ایده بسیار بدی به شمار می‌رود. این سریال کره‌ای با فصل اولش توانست تحسین منتقدان و بینندگان بسیار زیادی را به دست بیاورد و به همین خاطر نیز اشتیاق گسترده‌ای برای فصل دوم آن وجود دارد و این در حالی است که نظریه‌های متعددی درباره ادامه داستان آن در بین مخاطبان وجود دارد. علاوه بر این، برخی از مخاطبان از ایالات متحده درخواست ساخت ریبوت این سریال در محیطی آمریکایی و با حضور بازیگران انگلیسی زبان را داشته‌اند. با این حال، باید گفت که ساخت این سریال تازه می‌تواند به طور کامل فرنچایز «بازی مرکب» را نابود کند.

خوشبختانه تد ساراندوس رئیس سرویس آنلاین نتفلیکس ایده نسخه آمریکایی سریال «بازی مرکب» را رد کرده است. تد ساراندوس در کنفرانسی مطبوعاتی در کره جنوبی به این شایعات واکنش نشان داده و بیان کرده که این‌ها فقط در حد شایعه هستند. با این حال، این به معنای آن نیست که در آینده چنین چیزی رخ نمی‌دهد، به‌خصوص اگر فصل دوم سریال «بازی مرکب» بتواند به همان اندازه فصل اول آن موفق باشد. با این حال، باید گفت که نسخه آمریکایی سریال «بازی مرکب» کاملاً اتلاف وقت خواهد بود.

۷. فصول بعدی سریال بازی‌های بین‌المللی را کاوش می‌کنند

فیلم بلک ادم black adam
سریال Squid Game

فصل اول سریال «بازی مرکب» به طور ماهرانه‌ای نشان داد که این بازی‌های وحشتناک ساخته شده توسط اوه ایل نام که خودش نیز به‌عنوان یکی از بازیکن‌ها در این بازی‌ها شرکت کرده، در سطح جهانی گسترده است. افراد وی‌آی‌پی روی بازی‌ها شرط‌بندی می‌کنند و بنابراین سرمایه برگزاری این بازی‌ها از سراسر جهان تأمین می‌شود و در این سریال یکی از افراد وی‌آی‌پی اشاره کرد که بازی‌های کره‌ای امسال بسیار خوب بودند. به نظر می‌رسد که این بدان معنا است که بازی‌هایی این چنینی نیز در دیگر کشورها و احتمالاً آمریکا نیز برگزار می‌شود.

سازنده سریال «بازی مرکب» یعنی هوانگ دونگ هیوک اشاره کرده که علاقه‌مند است تا موضوعات تأثیرگذار این سریال خودش را در دیگر کشورها نیز مورد بررسی قرار بدهد چراکه فقر شدید و فساد زیاد منحصربه‌فرد به کره جنوبی نیست؛ بنابراین، به نظر می‌رسد که فصل‌های آینده سریال «بازی مرکب» به بررسی نحوه عملکرد این بازی‌ها در کشورهای دیگری همچون ایالات متحده آمریکا بپردازند. این کار باعث می‌شود تا داستان بسیار تأثیرگذارتر از این باشد که نسخه‌ای آمریکایی و ریبوتی بر اساس سریال «بازی مرکب» ساخته شود.

۶. محبوبیت سریال اصلی در آمریکا زیاد است

سریال squid game
سریال Squid Game

به طور معمول، وقتی سریالی در کشوری دیگر بازسازی می‌شود، به این امید است که بتواند مخاطبان بیشتری را به داستان خودش جلب کند. این مورد درباره سریال‎‌هایی همچون سریال The Office صادق است، سریالی که در بریتانیا از محبوبیت زیادی برخوردار بود اما ساخت نسخه آمریکایی آن سبب شد تا در بین مخاطبان آمریکایی و حتی جهانی شناخته شود.

با این حال، این مورد درباره سریال «بازی مرکب» صدق نمی‌کند چراکه این سریال در کشورهای مختلف جهانی مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و از محبوبیت زیادی در سرتاسر جهان برخوردار است. این در حالی است که بخش قابل توجهی از مخاطبان این سریال از ایالات متحده آمریکا هستند؛ بنابراین، بازسازی داستان گی هون برای مخاطبان آمریکایی معنایی ندارند چراکه آن‌ها اکنون در حال تماشای نسخه کره‌ای آن هستند.

۵. ایجاد رقابت بین سریال اصلی و آمریکایی

سریال squid game
سریال Squid Game

ساخت نسخه آمریکایی سریال «بازی مرکب» احتمالاً پس از اینکه چندین سال از پایان سریال اصلی گذشته باشد، منطقی به نظر می‌رسد. با این حال، سرویس آنلاین نتفلیکس در حال حاضر روی فصل دوم سریال کار می‌کند و هنوز زود است که درباره بازسازی آن صحبت کرد. از آنجا که نسخه آمریکایی احتمالی «بازی مرکب» نیز از سرویس آنلاین نتفلیکس پخش خواهد شد، پس این دو سریال در رقابت با یکدیگر قرار خواهند گرفت و یکی یا حتی هر دوی آن‌ها نیز با شکست مواجه خواهند شد. ساخت نسخه فرعی «بازی مرکب» در آمریکا می‌تواند باعث جذاب‌تر شدن سریال اصلی شود اما ساخت یک اثر بازسازی شده که داستانی شبیه به کاراکتر گی هون را از نو بازگو کند، اصلاً جالب نیست.

۴. محیط کره‌ای داستان بسیار مهم است

سریال بازی مرکب squid game
سریال Squid Game

تماشای سریالی که در ابتدا به زبان دیگری فیلم‌برداری شده برای برخی از مخاطبان جالب‌توجه نیست. به همین خاطر نیز باید بین تماشا کردن آن با زیرنویس یا دوبله یکی را انتخاب کرد و هر دو مورد نیز گزینه‌های بی‌نقصی نیستند. با این حال، محبوبیت سریال «بازی مرکب» نشان می‌دهد که در این مورد کاملاً ارزشش را داشته که سریال به زبان کره‌ای باشد. علاوه بر این، فرهنگ کره جنوبی در این سریال نیز از جمله جنبه‌های مهم آن به شمار می‌رود. نه تنها این سریال برای کسانی که از قبل عاشق آثار کره‌ای بودند، لذت‌بخش بود بلکه فرصتی بی‌نظیر در اختیار دیگر مخاطبان قرار داد تا با دنیای متفاوتی آشنا بشوند و با آن ارتباط برقرار کنند. حذف این مورد نیز می‌تواند اشتباه بزرگی باشد.

۳. نسخه آمریکایی راهی برای درآمدزایی بیشتر است

سریال squid game the challenge
سریال Squid Game

 نسخه آمریکایی سریال «بازی مرکب» چیز چندانی برای اضافه کردن به این فرنچایز ندارد. سریال اصلی از سرویس آنلاین نتفلیکس توانسته تفاسیر بسیار قدرتمند و خوبی درباره حرص و اخلاق ارائه کرده و به فساد سیاسی و مالی پرداخته و همچنین مبارزه بی‌پایان برای کسب ثروت و عدم شادی پس از دستیابی به آن را مورد بررسی قرار بدهد. این‌ها مشکلاتی هستند که مخاطبان آمریکایی و حتی دیگر کشورها نیز می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و دلیل محبوبیت این سریال نیز همین است اما هیچ چیز منحصربه‌فرد دیگری وجود ندارد که یک نسخه بازسازی شده و آمریکایی بتواند اضافه کند؛ بنابراین، تنها دلیل واقعی نتفلیکس برای بازسازی سریال «بازی مرکب» می‌تواند کسب درآمد بیشتر باشد که با کل موضوع خود سریال در تضاد است.

۲. نسخه آمریکایی عنوان جدیدی نیاز دارد

چرا ساخت نسخه آمریکایی سریال Squid Game ایده بدی است؟ - گیمفا
سریال Squid Game

از آنجایی که بازی مرکب منحصربه‌فرد به کره است، تصور اینکه این مورد حذف شود و به یک داستان غربی تبدیل شود، عجیب به نظر می‌رسد. حتی عنوان این سریال نیز منحصربه‌فرد به مفاهیم کره‌ای داستانش است. اگرچه کل این رقابت‌های خونین توسط بینندگان به‌عنوان بازی‌های مرکب نامیده می‌شوند اما عنوان سریال در واقع فقط به بازی پایانی آن اشاره دارد که توسط گی هون و چون سانگ وو انجام شده بود. از آنجایی که این بازی در ایالات متحده وجود ندارد و بازی نمی‌شود، پس استفاده از آن در نسخه آمریکایی سریال معنایی ندارد. از همین رو، سازندگان سریال باید به دنبال بازی‌ها و مفاهیم تازه برای این نسخه فرعی باشند و عنوان جدیدی برای آن انتخاب کنند.

۱. تنها مزیت نسخه آمریکایی استفاده از بازی‌های کودکانه آمریکایی است

سریال squid game
سریال Squid Game

یکی از عوامل جذاب و جالب‌توجه سریال «بازی مرکب» تماشای بازی‌های کودکانه‌ای است که به بازی‌هایی بسیار خونین تبدیل می‌شوند. برای تماشاگران کره جنوبی، هر بازی همراه با حسی از نوستالژی از دوران کودکی خودشان بوده است. این در حالی است که مخاطبان آمریکایی و حتی جهانی شاهد بودند که برخی از این بازی‌ها شبیه به بازی‌های رایج در کشورهای خودشان بوده است. به همین دلیل است که بازی Red Light Green Light در بین مخاطبان غربی و آمریکایی همه‌گیرتر شده بود.

اگرچه دیدن سریالی متمرکز بر بازی‌های کودکانه که برای مخاطبان آمریکایی نوستالژیک باشد، بدون شک سرگرم‌کننده خواهد بود اما این ایده به‌سرعت قدیمی می‌شود. حتی فصل دوم سریال «بازی مرکب» نیز برای اینکه بتواند بهتر از فصل اول باشد، کار بسیار دشواری در پیش دارد چراکه آن عامل غافلگیری و کنار هم قرار گرفتن بازی‌های کودکانه به شکلی خونین دیگر در فصل دوم کارساز نیست. اگر سرویس آنلاین نتفلیکس به دنبال ساخت نسخه آمریکایی سریال «بازی مرکب» است، بینندگان آنچه قرار است رخ بدهد را می‌دانند و به همین خاطر نیز این سریال نمی‌تواند موفق باشد.


در این مطلب به دلایلی پرداختیم که بر اساس آن‌ها، ساخت نسخه آمریکایی «بازی مرکب» ایده بدی است. به نظر شما ساخت نسخه آمریکایی «بازی مرکب» می‌تواند جالب باشد؟

منبع: screenrant

OmidLove GameShark GamerAnnyREZAGAMERKhafiARSHIAAAA𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻WalleR MaNجان قماربازامیرمحمدB-manGOD OF WAR 3Porfosor𝚏𝚒𝚛𝚎𝚏𝚕𝚢 (ساول گودمن قدیم)BADMANBabayagaBarsamReal

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چرا ساخت نسخه آمریکایی سریال Squid Game ایده بدی است؟ - گیمفا
چرا ساخت نسخه آمریکایی سریال Squid Game ایده بدی است؟ - گیمفا
چرا ساخت نسخه آمریکایی سریال Squid Game ایده بدی است؟ - گیمفا
چرا ساخت نسخه آمریکایی سریال Squid Game ایده بدی است؟ - گیمفا
چرا ساخت نسخه آمریکایی سریال Squid Game ایده بدی است؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

چرا ساخت نسخه آمریکایی سریال Squid Game ایده بدی است؟ - گیمفا