جزئیات پنهان تریلر Elden Ring: Shadow of the Erdtree - گیمفا
جزئیات پنهان تریلر Elden Ring: Shadow of the Erdtree - گیمفا
جزئیات پنهان تریلر Elden Ring: Shadow of the Erdtree - گیمفا
جزئیات پنهان تریلر Elden Ring: Shadow of the Erdtree - گیمفا

جزئیات پنهان تریلر Elden Ring: Shadow of the Erdtree

علیرضا محمدی
۱۲:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
جزئیات پنهان تریلر Elden Ring: Shadow of the Erdtree - گیمفا

چه چیزی در سایه‌ها پنهان است؟ با ما همراه باشید تا به بررسی تریلر گیم‌پلی Elden Ring: Shadow of the Erdtree بپردازیم.

انتظار طولانی بالاخره به پایان رسید. ما اکنون اولین نگاه خود را به DLC آینده Elden Ring با نام Shadow of the Erdtree انداختیم و کاملاً عظیم به نظر می‌رسد. تریلر طولانی سه دقیقه‌ای مملو از باس‌های وحشتناک، جادوی خیره‌کننده و چیزهای زیادی است که نیاز به تحلیل فراوان دارند؛ پس بیایید مستقیماً به آن‌ها بپردازیم.


۱۵. رمز و راز میکوئلا (Miquella)

بزرگترین معمای مطرح شده توسط کمپین اصلی Elden Ring، اتفاقی بود که برای میکوئلا، برادر دوقلوی مالنیا (Malenia) و نیمه‌خدایی که نفرین شده بود تا ابد کودک باشد، رخ داد. در بازی اصلی، میکوئلا در قصر موگ (Mohg) پیدا شد، در حالی که در پیله‌ای خوابیده بود؛ پلیه‌ای که باید او را به یک فرد بالغ تبدیل می‌کرد. در طول مبارزه با موگ، به طور ضمنی گفته می‌شود که میکوئلا مرده است؛ با این حال، دیالوگ داستان‌های کوتاه نشان می‌دهد که میکوئلا هنوز در خواب به سر می‌برد. همراه با اولین تصویر Shadow of the Erdtree که میکوئلا را بر روی یک اسب نشان می‌داد، به نظر می‌رسد که صحنه برای کشف راز پشت این عضو گمشده آماده گشته است. تریلر با تصویری از پیله میکوئلا آغاز می‌شود که هنوز در محراب قصر موگ قرار دارد. بازوی جسدمانند میکوئلا از پیله دراز شده است که به نظر نشان می‌دهد میکوئلا هنوز از خواب خود رها نگشته.

جزئیات پنهان تریلر elden ring shadow of the erdtree

۱۴. نحوه دسترسی به DLC

در بازی‌های گذشته فرام‌سافتور (FromSoftware)، بسته‌های الحاقی معمولاً مستقیماً در دنیای بازی قابل دسترسی هستند؛ چه با لمس یک نقاشی یا کشف یک غار مخفی. به عنوان مثال در Bloodborne شما باید جمجمه یک هیولا را لمس کنید که بسیار جالب است. به نظر می‌رسد که پیله میکوئلا راهی بسیار محتمل برای ورود به DLC است و کارگردان بازی، هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، در مصاحبه جدید خود با IGN، این موضوع را تأیید کرد. او اظهار داشت:

برای وارد شدن به Shadow of Erdtree، حتماً باید دو باس Mohg Lord of Blood و Radahn Starbreaker را شکست دهید و با استفاده از بازروی پژمرده (Withered Arm) یا پیله بزرگ ترک خورده (Large Cracked Cocoon) وارد این DLC شوید.

صدایی در انتهای تریلر نیز از شما می‌خواهد «بازوی پژمرده را لمس کنید و به قلمرو سایه سفر نمایید». افسانه‌ها نشان می‌دهند که روح میکوئلا ممکن است در سرزمین رویاها باشد؛ بنابراین سفر به ذهن او احتمالاً دروازه‌ای به «قلمرو سایه» خواهد بود. به نظر می‌رسد تمام این‌ها برای دسترسی به مناطق جدید DLC، تنظیم کاملی داشته باشند.

۱۳. مشکل درخت Erdtree چیست؟

جزئیات پنهان تریلر elden ring shadow of the erdtree

Erdtree چشمگیرترین نقطه عطف Elden Ring است؛ درخت طلایی غول‌پیکری که بر فراز سرزمین میانه (Lands Between) برافراشته شده. Erdtree نشان‌دهنده برکت حلقه الدن بوده و درخشش آن نمادی از نظم طلایی است که توسط ملکه ماریکا (Marika) ایجاد شده. بسته به اینکه کدام پایان از کمپین‌های اصلی را دنبال می‌کنید، Erdtree می‌تواند بسیار متفاوت به نظر برسد؛ زیرا نمایانگر وضعیت فعلی سرزمین میانه و حاکم آن است.

اما درخت بزرگ دیگری در Elden Ring وجود دارد (از نظر فنی چندین، اما ما در ریشه‌های آن گم نمی‌شویم). درخت بزرگ دیگر که ارتباط نزدیکی با میکوئلا دارد، یعنی Haligtree، در شمال سرزمین و جایی که میلنیا (Milenea) در آن زندگی می‌کند، واقع شده. ما حدس می‌زنیم که درخت موجود در تریلر، Haligtree باشد. Erdtree در پایتخت مستقر است؛ اما آن شهر در این عکس قابل مشاهده نیست و شکل Y پیچ‌خورده درخت بیشتر شبیه Haligtree است که میکوئلا سعی کرد آن را به عنوان پناهگاهی دور از Golden Order و Erdtree رشد دهد. این موضوع می‌تواند نام Shadow of the Erdtree را توضیح دهد؛ شاید اشاره‌ای به تلاش‌ها و شکست میکوئلا برای رشد درختی جدا از Erdtree باشد.

ماهیت واقعی این درخت هرچه است، متأسفانه به نظر مرده و مایعی طلایی از آن تراوش می‌شود. همچنین شبیه به درختان پوسیده در Deeproot Depths به نظر می‌رسد. مشخص نیست که چرا درخت در این حالت قرار دارد؛ اما ما انتظار داریم که داستان Shadow of the Erdtree دقیقاً دلیل ناسالم به نظر رسیدن آن و تأثیر عمده وضعیت‌اش را نشان دهد.

۱۲. خط زمانی Shadow of the Erdtree

فرام‌سافتور اغلب در DLCهای خود از سفر در زمان استفاده کرده و بازیکنان را در Artorias of the Abyss از Dark Souls و همچنین The Old Hunters از Bloodborne، به گذشته فرستاده است. فرام‌سافتور همچنین در بازی Dark Souls 3 The Ringed City، بازیکنان را به آینده پرتاب نمود. پس از انتشار تریلر مورد بحث، هیدتاکا میازاکی، کارگردان بازی پایه و DLC، تایید نمود که تایم‌لاین داستانی Shadow of Erdtree نه در گذشته جریان دارد و نه در آینده دور. او اظهار داشت:

تایم‌لاین DLC مشابه بازی اصلی است و در گذشته یا آینده دور جریان ندارد.

۱۱. چهره‌های جدید

جزئیات پنهان تریلر elden ring shadow of the erdtree

این تریلر یک اشاره سریع نسبت به چیزی دارد که تصور می‌کنیم برخی شخصیت‌های جدید هستند و از همه مهم‌تر، برخی زره‌های تازه را می‌توان به طور بالقوه در DLC پیدا کرد. اولین زره متعلق به شوالیه‌‌ای بوده که به طرز مبهمی یادآور مجموعه شوالیه‌های Carian با یک شنل و نوعی موی هلالی تیز در بالای کلاهِ خود است. شخصیت بعدی نیز زره‌پوش بوده و نوعی لباس شبیه به Roman Legion به تن دارد و کلاه آن مانند یک صورت است. ضمناً، بسیاری از زره‌های موجود در Elden Ring که دارای کلاه پردار هستند، به دشمنانی تعلق دارند که به یک نیمه‌خدای خاص خدمت می‌کنند؛ مانند مجموعه شوالیه Gelmir متعلق به سربازانی که در خدمت ریکارد (Ryckard) هستند و مجموعه شوالیه گودریک (Godrick). آیا زره مورد بحث ما می‌تواند متعلق به طرفداران نیمه‌خدای مرموزی باشد که بعداً در تریلر ظاهر می‌شود؟

۱۰. یک رنالای (Rennala) جوان؟

جزئیات پنهان تریلر elden ring shadow of the erdtree

یکی از جناح‌های Elden Ring، خانواده سلطنتی کاریان (Carian) به رهبری ملکه رنالا و آکادمی جادویی آن‌ها است. این شخصیت که در یک سالن خالی بر تخت نشسته، مطمئناً شباهت‌هایی به رنالا دارد؛ از چهره رنگ‌پریده آن گرفته تا لباس عجیب و غریب‌اش. البته از آنجایی که کارگردان بازی تایید کرده خطر زمانی DLC در گذشته دور جریان ندارد، احتمالاً با نسخه جوان‌تر رنلا مواجه نخواهیم نشد. بهتر است تا زمان دریافت اطلاعات بیشتر و انتشار Shadow of the Erdtree صبر کنیم.

۹. یک پرتره عالی

جزئیات پنهان تریلر elden ring shadow of the erdtree

به طور کلی، Elden Ring داستانی در مورد دشمنی بین اعضای یک خانواده اصیل است. با توجه به اینکه اشراف‌زاده‌ها عاشق پرتره‌های خود هستند، بازیکنان می‌توانند نقاشی‌های این خواهرها و برادرها را در سراسر Elden Ring پیدا کنند؛ به خصوص در Volcano Manor که در آن، نقاشی‌های ریکارد و رادان (Radahn) را می‌توان یافت.

ما می‌توانیم پرتره دیگری را به این ترکیب اضافه کنیم؛ این‌بار پیرمردی که با گذاشتن دست‌ها روی پاهایش نشسته و با زنی مرموز همراه می‌شود. با توجه به اینکه پرتره‌ها در Elden Ring برای شخصیت‌های نجیب یا دیگر شخصیت‌های برجسته در نظر گرفته شده‌اند، می‌توانیم فرض کنیم که آن‌ها چهره‌های کلیدی سرزمین سایه هستند.

۸. فاروم آزولایی (Farum Azula) که در حال فروپاشی نیست؟

جزئیات پنهان تریلر elden ring shadow of the erdtree

اگر این DLC کمی قبل از رویدادهای بازی اصلی تنظیم شده باشد، منطقی خواهد بود اگر چندین ساختمان در حال فروپاشی که بازیکنان در خط زمانی کنونی Elden Ring با آن‌ها مواجه می‌شوند، در بستۀالحاقی شرایط بهتری داشته باشند. آیا این قلعه باشکوه همان فاروم آزولایی است که هنوز فرو نریخته؟ عناصر معماری مشابه‌ای وجود دارد؛ مانند ساختار سنگی سنگین آن که توسط دروازه‌های گنبدی نشان داده شده است و همچنین گردبادی در بالا که قطعات قلعه را به سمت خود می‌کشاند.

۷. Giant Boss جدید؟

جزئیات پنهان تریلر elden ring shadow of the erdtree

Fire Giant دوم؟ این تنها توضیحی است که پس از مشاهده تایتان جدید در تریلر Shadow of the Erdtree به ذهن من خطور کرد. بازیکنان از قبل با سبک مبارزه Fire Giant آشنا هستند؛ باس عظیم‌الجثه‌ای که قادر به کنترل آتش است. اکنون به نظر می‌رسد که ما باید با نوعی کوره زنده روبه‌رو شویم که به گفته میازاکی، یک سلاح جنگی «وحشتناک» پر از اجساد در حال سوختن است. امیدوارم هیچ‌کدام از آن‌ها را به سمت ما پرتاب نکند.

۶. من از این یکی متنفرم

جزئیات پنهان تریلر elden ring shadow of the erdtree

نمی‌دانم چیست و به خصوص نمی‌خواهم بفهمم؛ اما به نظر می‌رسد که در بستۀالحاقی Shadow of the Erdtree دشمن جدیدی وجود خواهد داشت. این نوع دشمن مشخصاً تاریخچه‌ای غنی از موجودات وحشتناکی مانند Mind-Flayer در Demon’s Souls و Brainsucker در Bloodborne را دنبال می‌کند.

۵. این شخص مهم به نظر می‌رسد

جزئیات پنهان تریلر elden ring shadow of the erdtree

اگر یک شخصیت اصلی در تریلر Shadow of the Erdtree وجود داشته باشد، این نیمه‌خدای مرموز با اندام دراز است که میازاکی تأیید کرده “Messmer” نام دارد. موهای قرمز زرشکی یک هدیه بوده و به ما می‌گوید که این شخصیت احتمالاً فرزند راداگون (Radagon) است؛ اما هنوز نمی‌دانیم که آیا او با مالنیا و میکوئلا از طریق ملکه ماریکا نسبت دارد؟ یا رادان، رایکارد و رانی (Ranni) از طریق ملکه رنالا؟ در حالی که حرف M نشانه‌ای است مبنی بر اینکه او می‌تواند فرزند ماریکا باشد، نقش مار این شخصیت باعث می‌شود فکر کنم احتمالاً با رایکارد یا شاید نسخه‌ای جوان‌تر از او – قبل از اینکه خودش را به افعی بزرگ تقدیم کند – نسبت دارد. به یاد داشته باشید که داشتن نام‌های متعدد در Elden Ring چیز غیرمعمولی‌ نیست؛ به خصوص برای نیمه‌خدایان و اشراف. میازاکی به IGN می‌گوید:

او یک چهره کلیدی در DLC است و عنصر مهم سایه را همراه با خود دارد، که یک موضوع بااهمیت در سراسر Shadow of the Erdtree به شمار می‌رود.

در طراحی هنری کلیدی Messmer، او بر چیزی نشسته که شبیه به تخت‌های نیمه‌خدایان در پایه درخت Erdtree است. میازاکی می‌‌گوید هدف طراحی هنری مذکور، این بوده که نشان دهد «Messmer با نیمه‌خدایان و فرزندان ماریکا که در این تاج و تخت نشسته‌اند و اتاق‌های درخت Erdtree را نگه داشته‌اند، برابر است». مقامش هرچه باشد، می‌بینیم که او از مادر خود می‌پرسد: «چرا این افتخار را به کسی که از زندگی خالی است می‌دهند؟». Messmer احتمالاً بازیکنی که در چندین پایان کمپین اصلی، تاج و تخت سلطنتی را در Elden Ring غصب کرده و به الدن لرد تبدیل شده را به چالش خواهد کشید.

۴. سلاح‌های جدید

جزئیات پنهان تریلر elden ring shadow of the erdtree

در طول تریلر، ما با انواع سلاح‌های جدید و پیشرفت‌های بالقوه گیم‌پلی، از جمله چیزی که شبیه هنرهای مبارزه‌ای یا نوعی مجموعه مهارت‌های Pugilist به نظر می‌رسد، مورد اشاره قرار می‌گیریم. همچنین بمب‌های بزرگی وجود دارد که می‌توانیم پرتاب کنیم و یک کمان پولادی بزرگ که اگر بتوانیم آن را پیدا کرده و در دست بگیریم، بسیار مفید به نظر می‌رسد.

همچنین ترکیبی از دشمنان جدید با ظاهر وحشتناکی وجود دارد که به نظر می‌رسد برخی از آن‌ها باس محلی هستند و می‌توانیم در سرزمین سایه با آن‌ها روبه‌رو شویم. شمشیرزنِ واقع در میدان می‌تواند یکی دیگر از ساکنان Gaol باشد؛ همچنین عکس‌هایی از گرازسواران ترسناک، یک اسب آبی وحشت‌انگیز و یک اسب‌سوار اسکلت‌مانند نیز وجود دارد.

۳. اراده طلایی (The Golden Order)

جزئیات پنهان تریلر elden ring shadow of the erdtree

در انتهای تریلر، جسدی را می‌بینیم که شمشیر یا نوعی قطعه را از جمجمه خود بیرون می‌کشد. به طرز شگفت‌انگیزی، استخوان‌های این شخصیت بیرون زده‌اند و یادآور بخش مرکزی حلقه الدن، یعنی نماد اراده طلایی ملکه ماریکا، هستند.

۲. یک طلسم جدید؟

جزئیات پنهان تریلر elden ring shadow of the erdtree

در حین مبارزه با Messmer، شخصیت بازیکن نشان داده می‌شود که بال‌های خود را رشد داده و نیزه‌ای از نور را پرتاب می‌کند. به نظر می‌رسد این حرکت، جنبه‌ای از طلسم Crucible Wings است که شوالیه‌های Crucible می‌توانند انجام دهند و نشان می‌دهد که در نهایت، ممکن است بتوانیم از آن به نفع خود استفاده کنیم و به آن مجهز شویم.

۱. میکوئلا خودش را نشان می‌دهد

جزئیات پنهان تریلر elden ring shadow of the erdtree

نمای آخر مطمئناً خود میکوئلا است که شخصیت را با موهای طلایی و پوست رنگ‌پریده به نمایش می‌گذارد. معلوم نیست چه اتفاقی افتاده؛ اما به نظر می‌رسد درخت – خواه Haligtree باشد یا Erdtree یا هر درخت بزرگ دیگری – در وضعیت بسیار بهتری نسبت به ابتدای تریلر قرار دارد. آیا میکوئلا مسئول بازسازی آن است؟ زمانی که Shadow of the Erdtree در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴ (۱ تیر ۱۴۰۳) منتشر شود، بالاخره متوجه خواهیم شد.


از توجه و همراهی شما دوستان همیشگی صمیمانه سپاسگزارم.

دکتره گیمفاVahidvhArtoriashoseinmahuraGlitchhhMasoudassassinSouls/godA SlashMoojyarminآرشBlack SwordsmanKratosجان قماربازJoel Morganمحمدامین حیدریSoulKYmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جزئیات پنهان تریلر Elden Ring: Shadow of the Erdtree - گیمفا
جزئیات پنهان تریلر Elden Ring: Shadow of the Erdtree - گیمفا
جزئیات پنهان تریلر Elden Ring: Shadow of the Erdtree - گیمفا
جزئیات پنهان تریلر Elden Ring: Shadow of the Erdtree - گیمفا
جزئیات پنهان تریلر Elden Ring: Shadow of the Erdtree - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

جزئیات پنهان تریلر Elden Ring: Shadow of the Erdtree - گیمفا