آیا Rise of the Ronin میتواند بهتر از Ghost of Tsushima ظاهر شود؟
بازی نقش آفرینی و جهان باز Rise of the Ronin که ساخته جدید استودیوی Team Ninja محسوب میشود، میتواند به پیوندهای شکل گرفته با شخصیتهای مختلف معنا بدهد.
سال ۲۰۲۳ به طور کلی سال موفقیتآمیزی برای Sony بود؛ اما شاهد انتشار عناوین انحصاری زیادی برای پلی استیشن ۵ نبودیم. در سال ۲۰۲۴ تاکنون بازیهایی مانند The Last of Us Part 2 Remastered و Helldivers 2 برای کنسول مذکور منتشر شدهاند و Rise of the Ronin نیز بهزودی در دسترس دارندگان PS5 قرار خواهد گرفت. اثر جدید Team Ninja به دلایل زیادی منحصربهفرد است. این بازی به صورت انحصاری بر روی PS5 منتشر میشود و Sony نیز ناشر آن خواهد بود.
در حالی که عناوین قبلی Team Ninja مانند Wo Long: Fallen Dynasty و سری Nioh از یک ساختار مبتنی بر مرحله پیروی میکنند، اما Rise of the Ronin یک اثر جهان باز است. این بازی به مدت ۷ سال در دست ساخت قرار داشته و توسعه آن در کنار Wo Long: Fallen Dynasty انجام شده. کمپانی Koei Tecmo انتظار دارد این بازی بیش از پنج میلیون نسخه بفروشد و آن را یکی از ارکان استراتژیک مهم در رشد میانمدت شرکت نامیده است.
Rise of the Ronin از نظر داستان و محیط شباهتهایی به بازی Ghost of Tsushima دارد؛ اما آیا این بازی میتواند بهتر از ساخته استودیوی Sucker Punch ظاهر شود؟ بازی Ghost of Tsushima در سال ۲۰۲۰ برای کنسول پلی استیشن ۴ منتشر شد. استودیوی Sucker Punch روی ساخت این اثر کار کرده و سابقه توسعه عناوین معروفی مانند Sly Cooper و infamous را در کارنامه خود دارد. Ghost of Tsushima داستان یک سامورایی به نام جین ساکای (Jin Sakai) را در سال ۱۲۷۴ میلادی روایت میکند که در برابر حملات مغولها به جزیره سوشیما میایستد. پس از نبرد فاجعهبار آغازین، جین متوجه میشود که تاکتیکهای سنتی جواب نمیدهند و متعاقباً از حقه و ترور استفاده میکند و به روحی افسانهای تبدیل میشود.
Ghost of Tsushima با ترکیبی از مبارزات عالی، جلوههای بصری خیرهکننده، روایت و شخصیتهای کامل، دنیای باز گسترده و مملو از محتوای لذتبخش، هم در بخش فروش و هم در جلب نظر منتقدین موفق ظاهر شد. این اثر با فروش بیش از ۲.۴ میلیون نسخه در سه روز اول انتشار، سریعترین فروش استودیوی Sucker Punch را رقم زد. همچنین به سریعترین فروش اولیه یک IP اورجینال برای پلی استیشن ۴ در آن زمان تبدیل شد. این بازی یک بستهالحاقی به نام Iki Island را نیز دریافت کرد. Sony هنوز به صورت رسمی در خصوص ساخت دنباله آن صحبتی نکرده؛ اما فهرستهای شغلی Sucker Punch نشان میدهند که احتمالاً نسخه بعدی آن در دست توسعه قرار دارد. با این حال حتی اگر امسال شاهد معرفی آن باشیم، بعید است تا سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ عرضه گردد. از این منظر، جذابیت Rise of the Ronin به عنوان یک اثر ARPG با عناصر جهان باز، بیشتر میشود.
چندین تفاوت در این دو بازی وجود دارد (نه فقط در استفاده از اسلحه در کنار کاتانا). برخلاف سال ۱۲۷۴، زمانی که ژاپن تحت حکومت شوگون اتحاد بیشتری داشت، بازی Team Ninja در زمان باکوماتسو و در تفرقه و هرجومرج روایت میشود. دوران شوگون توکوگاوا به آرامی در حال فروپاشی بود و همچنین سیاست انزواطلبیای که ژاپن دنبال میکرد داشت به پایان میرسید؛ اما بلافاصله منجر به تجارت مسالمتآمیز با سایر کشورها نشد. ۱۸۵۳ سال ورود کشتیهای سیاه بود که به دلیل ورود دریادار متیو سی پری (Commodore Matthew C. Perry) به خلیج ادو و گلوله باران متعاقب آن ساختمانها برای اجبار به مذاکرات، قابل توجه است. در حالی که این امر مدرنسازی و فرصتهای گستردهای را به دنبال داشت، اما بیکاری، قحطی و حتی شیوع وبا نیز از عواقب آن بود. همچنین درگیری داخلی بین جناحهای موافق و مخالف شوگون وجود داشت که به خونریزیهای گسترده انجامید. جنگجویان Ghost of Tsushima درگیریهای خود را داشتند و جزیره، کانونی برای دسیسه و خیانت بود. حتی تعدادی از رونینها افراد خود را ترک کردند تا برای Khotun Khan کار کنند. بر اساس شخصیتهای تاریخی، ظهور جناحهای رونین نشاندهنده ایدئولوژیهای آن زمان است.
اما در Rise of the Ronin تفاوتهایی وجود دارد. جناح ساباکو با وجود شخصیتهایی مانند نائوسوکه دوم و گیشا، طرفدار شوگون محسوب میشود. جناح توباکو شامل جبهه ضدشوگونی با افرادی مانند ریوما ساکاموتو و کوگورو کاتسورا است. در نهایت، جناح غربی Obei با شخصیتهایی مانند متیو پری (همان دریادار کشتیهای سیاه) و دیپلماتی به نام رادرفورد آلکاک وجود دارد. هر سه جناح اهداف خود را دارند و از هر طریقی به دنبال دستیابی به آنها هستند.
شما به عنوان یک رونین هیچ وفاداری خاصی به این جناحها نخواهید داشت. بسته به تصمیماتی که اتخاذ میکنید، داستان میتواند در جهتهای مختلفی پیش رود. شما با چهرههای معروف ارتباط برقرار میکنید و آنها مأموریتهای جانبی مرتبط به هم دارند. گزینههای دیالوگ متنوعی نیز در طول بازی در دسترس خواهد بود و برخی از آنها حتی سرنوشت یک شخصیت را تعیین خواهند کرد. نکته جالب اینجاست که کمک به شخصیتها در مأموریتهای Bond نیز میتواند به آزاد کردن پایانهای جدید منجر شود.
این موضوع از ابتدا یک مزیت نسبت به ساخته استودیوی Sucker Punch محسوب میشود. در Ghost of Tsushima به شخصیتهایی مانند سنسی ایشیکاوا، لیدی ماساکو، نوریو و یونا بسیار توجه شده؛ اما میتوانید از داستان آنها بدون هیچ پیامدی برای روایت کلی چشمپوشی کنید. آنها همچنان در نبردهای بزرگ به شما خواهند پیوست؛ زیرا جین به آنها اطمینان میدهد که به محض پایان کار، کمکشان خواهد کرد. اینکه Rise of the Ronin در این امر تا چه حد موفق خواهد بود، باید منتظر ماند و دید؛ اما چشمانداز مردن شخصیتهای اصلی و در دسترس قرار گرفتن پایانهای منحصربهفرد، به شرطی که به اتحاد با طرفهای مخالف اشاره نکنیم، آزادی بیشتری دارد تا اینکه دشمنان را مخفیانه بکشیم یا به صورت رودررو با آنها مبارزه کنیم. اگر The Veiled Edge همان پسزمینه کامل و تحقق یافتهای را دارد که Team Ninja وعده داده است، پس باید جالب باشد که ببینیم این موضوع چگونه در تصمیمات مختلف تأثیر خواهد گذاشت.
علاوه بر این، در صورت کمک به افراد در مکانهای مختلف میتوانید پیوندهایی را نیز ایجاد کنید؛ بنابراین انگیزه کاوش و درگیر شدن در محتوای جانبی ایجاد میشود. فعالیتهای دنیای باز و محتوای جانبی Ghost of Tsushima عالی و لذتبخش هستند و تکنیکها، زرهها و آیتمهای ارتقادهنده را فراهم میکنند. امیدوار هستیم Rise of the Ronin در عین استفاده از پیوندهای خود با سرزمینهای مختلف برای تاثیرگذاری بر روایت، این رویکرد را نیز دنبال کند. به هر حال، قهرمان شدن و کمک به مردم یا نقش آفرینی در نقش یک شخصیت منفور، به خوبی با آن دوران سازگاری دارد.
موارد زیادی مانند مبارزات، ارزشهای تولید و ارائه، این دو بازی را از هم متمایز میکنند. Rise of the Ronin به نظر میرسد در مبارزات از سبکهای مختلف استفاده مینماید و انواع مختلفی از سلاحها مانند شمشیر دوگانه، Naginataها و … را ارائه میدهد. هر دو عنوان امکان استفاده از اسب برای جابهجایی و گشتوگذار را فراهم میکنند؛ اما Rise of the Ronin دارای یک گلایدر برای پرواز در آسمان است. همچنین هر دو بازی دارای قلابهایی هستند؛ اگرچه در Rise of the Ronin میتوانید یک بشکه را بگیرید و آن را به سمت دشمنان پرتاب کنید تا یک انفجار بزرگ رخ دهد.
هنوز به طور عمیق چیزی در مورد Rise of the Ronin نمیدانیم. لزومی ندارد که این اثر به طور کامل نسبت به Ghost of Tsushima برتری داشته باشد و برای فهمیدن اینکه کدام بازی بهتر است، باید تا انتشار رسمی Rise of the Ronin منتظر بمانیم. بیشتر از هر چیز هیجانزده هستیم که ببینیم این بازی چه عملکردی را به عنوان اولین اثر جهان باز استودیوی Team Ninja به نمایش خواهد گذاشت.
عنوان Rise of the Ronin در تاریخ ۳ فروردین ۱۴۰۳ (۲۲ مارس ۲۰۲۴) برای پلی استیشن ۵ منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- تریلر معرفی بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، روی کانال پلی استیشن بیش از ۲۳ هزار دیسلایک دریافت کرده است
- اولین اطلاعات از بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic: The Heretic Prophet، منتشر شد
- Astro Bot بهترین بازی سال شد؛ فهرست کامل برندگان The Game Awards 2024
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- ناتی داگ از بازی جدید خود به نام Intergalactic: The Heretic Prophet رونمایی کرد
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- نکات مخفی تریلر بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، که شاید متوجه آنها نشده باشید
- منبع داخلی: دوران عناوین انحصاری ایکس باکس به پایان رسیده است
- گپفا ۲۵؛ تریلرهای مورد علاقه شما از مراسم The Game Awards 2024
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
نظرات
خیر
میاد زیر سایه گوست اف سوشیما ولی بهتر نه.
واقعا آره داستانش خدا بود
من خودم سر پایانی که داشت اول دلم نیومد L2 بزنم (اینجور میگم اسپویل نشه) ولی برای بار دومی که داشتم تجربه میکردم منطقی بود که L2 بزنم و واقعا یکی از سخت ترین کارها برام توی تجربه گیمینگم بود
با چیزایی که دیدیم قطعا نه
در مورد مقایسه این دو ، خیلی ها از الآن پیش بینی کردن که به پای سوشیما نمی رسه !
شایدم برسه 🙂 البته گرافیکش که تو دیواره ولی از جهات دیگه
کاری به این مقایسه ها ندارم، به نظرم کار اشتباهیه مقایسه بشن چون تفاوت های زیادی دارن
ولی به شدت براش هایپم و خیلی دوست دارم وجب به وجب هر سه شهر رو بگردم و هر سه تاشون واقعا پتانسیل بالایی دارن
Ghost of Tsushima تقریبا از همه لحاظ بازی بهتریه
عمراً
اتفاقا من از این میترسم که با مقایسه کردن این دو عنوان دیگری رو مورد سرزنش قرار بدیم مثلاً بگیم توی رایس اف رونین میتونیم از چندتا سلاح استفاده کنیم ولی توی گوست فقط کاتانا پس رونین بهتره یا گوست گرافیک فنی و هنری بهتری داره پس اون بهتره کلا از اینجور مقایسه ها خوشم نمیاد
مقایسه ی این دو، مثل مقایسه استارفیلد و ردفال میمونه که شباهتی به همدیگه ندارن
به نام خدا؛ خیر
میتونه نزدیک باشه ولی بهتر قطعا نه
نه.
فکر نکنم
مقایسه کردن این دو بازی با همدیگه کلا اشتباهه
نمیرسه بهش
فک نکنم
گرافیکش در حد گیمای PS3 هست
ناموسا تاحالا ps3 از نزدیک دیدی؟
هر ۲تاشون در نوع خودشون عالین
بعدم ناتی داگ در کنار راک استار تنها استودیو هایی هستن ک همیشه یه چیزی به گیمینگ اضافه کردن و از نسل خودشون جلو تر بودن
مقایسه ناتی داگ و راک استار با استودیو های دیگه
کار عقلانی نیست
پایینی برای یک گیم نسل نهمی فاجعست
دیگه به این نتیجه رسیدم که هدفت فقط از کامنت گذاشتن هیت گرفتنه
امیدوارم هاتوری هانزو شب بیاد تو خوابت همون یاری رو…
دوستان تاجایی که میتونید به این کاربر دیسلایک یا حتی لایک ندید و ریپلای نکنید
بزارید کامنتش پایین بمونه
لطفا🙂
آره منم هر دفعه میگم
متاسفانه من قبلا این اشتباه رو مرتکب شدم ولی الان اصلا حتی کامنتشون رو تا آخر نمیخونم سریعا رد میشم
مقایسه دو بازی انحصاری از یک کنسول کار اشتباهی هست، مخصوصا این دو بازی که یکیشون شاهکار و اون یکی هم احتمالا به زودی شاهکار میشه.
از نظر سبک گرافیک و کامبت هم هردو بازی تقریبا متفاوت هستن
بنده خدا ها خودشون ادعایی ندارن بعد میایین اینا رو با هم مقایسه میکنین،این مقایسه از اول اشتباهه
همین کاری که با کلیستو پروتوکول در قیاس با دد اسپیس کردن دارن با این هم انجام میدن، بازی با مغز بره تو دیوار
گمون نکنم رونین بازی فوقالعادهای از آب در بیاد با اینحال به نظر من گوست آف سوشیما هم اون شاهکاری که خیلیا سعی دارن جلوه بدنش نبود.
با اینکه مخالفم ولی این خوبه که از عبارت ( به نظر من ) استفاده کردی
به هیچ وجه
اینکه تا این حد بازی به تاریخ تلاش میکنه وفادار باشه برام جالبه و دیدن شخصیت های مهم تاریخی قطعا خیلی هیجان انگیز خواهد بود.
نمیدونم داستان بازی تا چه سالی پیش میره ولی اگه پیشرفت و تغییرات توی شهری مثل یوکوهاما رو ببینیم خیلی جذاب میشه چون این شهر از ۱۸۵۳ تا ۱۸۶۴ خیلی تغییرات بزرگی میکنه و ممکنه حتی روس ها و فرانسوی ها و… توی یوکوهاما ببینیم (هرچند بعید میدونم بیشتر از ۴ ۵ سال پیش برن و نهایتا تا ۱۸۵۸ یا ۹ رو ببینیم)
در دوران باکوماتسو و به دنبال اون انقلاب میجی، کشور های فرانسه و انگلیس و پرتغال بیشتر تو ژاپن نفوذ و حضور داشتند
بله داداش ولی من منظورم دوره ی توکوگاوا (Tokugawa Period) هست که تا ۱۸۶۷ ادامه داره و بازی هم توی این دوره میگذره
بله درسته.کامل ترش میشه این :
بازی در دوره باکوماتسو هستش که در زمان شوگان های خاندان توکوگاوا (معروف به دوران شوگان سالاری) رخ میده که سرانجامش میشه از بین رفتن شوگان ها و رخ دادن انقلاب میجی.
منظور من و شما یکیه😄
بله دقیقا، من برای کامنت قبلی شما یه متنی نوشتم که تایید نشد، اینجا براتون میفرستمش:
دوره ی ادو که به نام دوره ی توکوگاوا هم شناخته میشه از سال ۱۶۰۰ تا سال ۱۸۶۸ ادامه داره که اواخر این دوره یعنی از سال ۱۸۵۳ تا سال ۱۸۶۸ یک رویداد سیاسی جنبش مانند (هرج مرج بود بیشتر) به نام باکوماتسو به وجود میاد که به بخاطر ورود اون دریا سالار آمریکایی و دو دسته شدن اقوام ژاپنی درباره ی اتحاد یا دشمنی با خارجی ها هست.
نسخه دوم Ghost کی میاد؟
تا دو سال بعد احتمالا بیاد
این بازی رو نمیدونم چطوریه چون هنوز عرضه نشده اما اینو خوب میدونن سوشیما یه بازی اورریت بازی که بشدت کپی برداری شده از سری آساسینز فقط با این تفاوت که این بازی تو دنیای ژاپن و سامورایی ها قرار داره
میشه بگی شباهتش به اساسینز کرید چیه؟ نه فیزیکشون نه مبارزات نه دوئل ها و نه هیچ چیز دیگشون شباهت نداره
(هیربد) فرمول همونه.
اینو من نمیگم چیزیه همه این رو قبول دارن.
بعدم چرا بهت برررر میخوره؟ ساکر پانچ چیزی رو ساخت که یوبیسافت خیلی وقت بود نساخته بود همچین چیزی رو.
دمش هم گرم(ساکر پانچ)
مگه میگه گوست بده؟؟؟
چرا اینقدر گارد میگیرید سمت انتقاد ها؟؟؟
یعنی هرکس بر خلاف حرف شما هست یعنی هیتره؟؟؟
کلا اینجا همینطوریه. برای این که بخوان از بازی محبوبشون دفاع کنن دلایل بی منطقی رو میارن. تو این مورد هم فقط بخاطر کلمه اورریتد گارد گرفتن در صورتی که دو بازی از نظر ساختار مراحل خیلی خیلی شباهت دارند.
فرمول مشابهی نمیبینم آخه من، فقط در مخفی کاری ها شباهت هایی وجو داره وگرنه از زوایای دیگه واقعا شبیه نیستن
این دوستمون هم نقد نکرد وگرنه من مشکلی با نقد ها ندارم، ایشون غیر مستقیم گفت ساکر پانچ اسکی رفته
(هیربد) آدم نباید به خودش سختی بده بخاطر اون کاربر هیتر کامنت بذاره براش!!!
اون هیتره!!!
باید بیاد ی خودی نشون بده.
بعدم ساکر پانچ اسکی نرفته،ولی هسته گیم بجز داستان شبیه به گیم هایی مثل اساسین هست!
اتفاقا خیلی ساختارشون بهم شبیهه.
۱. هر دو بازی جهانباز هستند
۲. هر دو بازی مبارزات با شمشیر واقع گرایانه دارند که عمده دشمنان انسان هستند.
۳. هر دو بازی ماموریت های فرعی و فعالیت های تکرار شونده دارند که در سراسر مپ پخش شدند.
۴. در هر دو بازی یه سری کمپ وجود داره که از نظر ساختار و طراحی مراحل مبارزه بهم شبیهند.
تفاوت اصلی این دو بازی اینه که گوست اف سوشیما کیفیت داستان سرایی، مبارزات و ویژوال بسیار بالاتری نسبت به سری اساسین داره و به خاطر همین محبوب تره.
وجه شباهت با اساسینز کرید: جفتشون شمشیر دارن . جفتشون میدون . جفتشون اسب دارن 🤣
انقدر کپی برداریه که یوبیسافت رفته اساسینز کرید رد بسازه 🤣
(تام)😂🤣🤣
Not even close
سوشیما که از این سرتره ولی نینجا تیم بازی بد نمیسازه که
خیر
اسپم
بلومبرگ فاش کرده که Pocketpair سازنده Palworld در حال مذاکره برای انتشار بازی روی پلتفرم های بیشتری هست .
همچنین گفته مایکروسافت مذاکره ای با این شرکت برای خریداری شدن نداشته
همچنین گفته این استودیو که در حال حاضر ۵۵ نفر کارمند داره قصد داره چند بازی کوچک بسازد
در قسمت هایی به نظرم دست بالا رو داره رایز آف رانین همچنین سوشیما به لحاظ طراحی هنری و مکان های زیبا و چشم نواز و البته “شاید” هم داستان عملکرد بهتری داره احتمالا، اما به نظر من رایز آف رانین میتونه تجربه بهتری از گوست آف سوشیما باشه و حتی در داستان هم میتونه سوپرایز کننده باشه …
محسن داداش خوش برگشتی (:
🙏🌹
ابدا
با چیز های که من دیدم نزدیکشم نمیشه
برای شخص من فکر میکنم بهتر هم بتونه باشه چون با اینکه سوشیما رو اثر قابل قبولی میدونم ولی به اندازه ای که دیگران ازش تعریف میکردن به نظر من بی نقص نیست.
اضافه کردن درجه سختی هم خیلی کار خوبیه و باعث میشه هم هاردکور بازها و هم گیمرهای کژوال تر بتونن از بازی لذت ببرن.
فقط خواهشا مکانیزم پری رو مثل مورد الهام پیاده کنن چون لایز آو پی خیلی حالمو گرفت.
اصلا نمیرسه
از لحاظ گرافیک و آرت که قطعا گوست اف سوشیما رایز اف د رونینو له میکنه
ولی از لحاظ گیمپلی که اصل کاریه واقعا نمیدونم و بنظرم کلا کار غلطیه چون به هم شباهت خاصی ندارن
گوست بیشتر شبیه سکیروعه. یه کاتانا داری و یسری ابزار هم کنارش
ولی تو رونین کلی سلاح مختلف داری و میشه بیلد های مختلفی بست و هرکس استایل خودشو میتونه داشته باشه
در کل
با هم مقایسشون نکنیم بهتره
رایز تو گیم پلی
گوست تو داستان و گرافیک
گوست آف سوشیما تو هر سه تاش اتفاقا
نه گوست تو گیم پلی به رایز نمیرسه
اتفاقا از نظر گیم پلی و واقع گرایانه بودن ، سوشیما از رایز آو رونین خیلی خیلی بهتره.مبارزات سوشیما بسیار بسیار دلنشین تره
کاش با موتور گرافیکی بهتر ساخته میشد.
ولی امیدوارم موفق بشه.
حرفای زیادی داره برای گفتن مسلما اما چیزی که مسلمه برام گوست بالاتر از این اثر میشینه
خیر
گوست آف سوشیما به نظرم یه عنوان یونیک بود.تنها موردی که الهام گرفته شده بود فقط جهان باز بودن بود.وگرنه انگار در حال بازی کردن فیلم های دهه ۵۰ میلادی هستیم.که تصمیم هوشمندانه مود بلک اند وایت بود که به بازی اضافه شده بود.
اما rise of the ronin یه عنوان تماما الهام گرفته شده هستش.بخش بزرگی از بازی وایب sekiro میده.nioh.گوست آف سوشیما.و چند تا بازی دیگه.
این شرایط بد نیست.به نظرم اگه درست پیاده بشه موفق تر از GOT میشه.( از لحاظ فروش) چون فن های تمام بازی هایی که الهام گرفته جذبش میشن.
باید دید چی می شه . (دوستان، توی کامنتا انگار بدشون میاد این بازی خوب در بیاد💀)
بعید میدونم
با اینکه کلا سولز لایک دوست ندارم و احتمالا هیچوقت اینو بازی نکنم و عاشق گوست هم هستم ولی امیدوارم این بازی از همه نظر بهتر باشه چون گوست مال ۴ سال پیشه و جواب خودشو پس داده
و هر کی بازیش کرده ازش لذت برده و اگه تو مقایسه ها هم پایین تر از این بازی باشه چیزی از شاهکار بودن گوست کم نمیشه و فقط یه بازی شاهکار دیگه برای پلیرها عرضه شده که بعد چهار سال می تونن دوباره تو نقش سامورایی از یه گیم لذت ببرن
این دوتا بازی تفاوت زیادی با هم دارن مخصوصا این که یکیش ادونچره و اون یکی نقش آفرینی ولی به نظرم با توجه به سابقه تیم نینجا در زمینه گیم پلی توانایی اینو داره که از گوست جلو بزنه ولی خیلی بعیده که بتونه داستان بهتری ارائه بده مخصوصا با اون داستان فاجعه که دو بازی اخیرشون ( وولانگ و فاینال فانتزی اوریجین ) داشته ولی مطمئنا موفق میشه دیدم خیلیا از گرافیکش ایراد میگیرن درسته در حد نسل نهم نیست ولی پیشرفت خوبی نسبت به نیوه داشته
ببخشیدا
گرافیکش به عنوان یه بازی نسل نهمی قابل قبول نیست
والا بهتر از سوشیما که هرگز با توجه به تریلر هایی که منتشر شده ولی بازی خوبیه البته یجورایی بیش از حد بعضی جاهاش اغراق آمیزه ولی خب تا بازی منتشر نشه نمیشه با قطعیت نظر داد ضمن اینکه طراحی محیط سوشیما ۱۰ برابر حداقل بهتر از این بازی بود
رونین از لحاظ داستان که عمرا به گوست آف سوشیما برسه. از لحاظ گرافیک که بعیده. توی گیم پلی میتونه بهتر از گوست باشه.
میدونم ربطی نداره ولی سکیرو از هر دوتاشون بهتر بود ولی کسی اسمشم نمیاره شاید گرافیکش ضعیف تر بود ولی داستانی و نحوه فایتش که قشنگ انقلاب بود و گوتیم شد
یک درصدم بهش نزدیک نمیشه
قطعا به پای گوست اف سوشیما نمیرسه
بعید میدونم دیگه ghost of tsushima تکرار بشه و ای پی دیگه ای جاشو بگیره مگر دنبالهی اون