پس از Resident Evil 4 Remake، رنگ زرد بدنام به Final Fantasy 7 Rebirth هم سرایت کرد - گیمفا
پس از Resident Evil 4 Remake، رنگ زرد بدنام به Final Fantasy 7 Rebirth هم سرایت کرد - گیمفا
پس از Resident Evil 4 Remake، رنگ زرد بدنام به Final Fantasy 7 Rebirth هم سرایت کرد - گیمفا
پس از Resident Evil 4 Remake، رنگ زرد بدنام به Final Fantasy 7 Rebirth هم سرایت کرد - گیمفا
پس از Resident Evil 4 Remake، رنگ زرد بدنام به Final Fantasy 7 Rebirth هم سرایت کرد - گیمفا
پس از Resident Evil 4 Remake، رنگ زرد بدنام به Final Fantasy 7 Rebirth هم سرایت کرد - گیمفا

پس از Resident Evil 4 Remake، رنگ زرد بدنام به Final Fantasy 7 Rebirth هم سرایت کرد

رضا خلف چعباوی
۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - 19:40
پس از Resident Evil 4 Remake، رنگ زرد بدنام به Final Fantasy 7 Rebirth هم سرایت کرد - گیمفا

رنگ زرد بحث برانگیز دوباره خبرساز شده است. پس از Resident Evil 4 Remake، رنگ زرد بدنام به Final Fantasy 7 Rebirth هم سرایت کرده، این نوع طراحی الزامی است یا از روی تنبلی؟

پس از منتشر شدن دموی بازی Final Fantasy 7 Rebirth، بحث جالبی بین گیمرها و بازیسازان داغ شده است. بحث سر رنگ زرد روشنی است که مسیر گیمر را مشخص می‌کند و معمولاً لبه‌ها و اشیاء قابل تعامل محیط را احاطه می‌کند.

بحث فوق، نخست هنگام عرضه دموی Resident Evil 4 Remake مطرح شد و واکنش modderها را به همراه داشت. گیمرهای حرفه‌ای می‌گویند که این سبک طراحی حواس گیمر را پرت و غوطه‌وری در جهان بازی را کمرنگ می‌کند. در برابر برخی بازیسازان و تسترها می‌گویند که گیمر باید بتواند فرق بین اشیاء و آیتم‌های قابل تعامل را تشخیص بدهد.

پس از Resident Evil 4 Remake، رنگ زرد بدنام به Final Fantasy 7 Rebirth هم سرایت کرد - گیمفا

بحث استفاده از رنگ مشخص برای آیتم‌های قابل تعامل، موافقان و مخالفان زیادی دارد. برخی بازیسازان می‌گویند این تکنیک کم کاری سازندگان را می‌رساند که روی عنصر کاوش و پازل‌های محیطی وقت نمی‌گذارند. برخی دیگر می‌گویند که این روش، بازی را برای افرادی که مشکل بینایی دارند در دسترس‌تر می‌کند و از طرفی باعث صرفه‌جویی در وقت گیمر می‌شود، چرا که مجبور نیست مدت زیادی را در محیط سرگردان باشد؛ البته نباید در استفاده از آن زیاده‌روی کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟ استفاده از این سبک طراحی را می‌پسندید؟ موافق هستید که سازندگان باید گزینه‌ای برای غیرفعال کردن راهنمایی‌های محیطی به بازی اضافه کنند؟

rondaScorpionArthur.Morgan.18Cyrus94Dota2BarsamRealgreatRMatin BarkatMohsen bakhtiariGhost𝑆𝑖𝑙𝑘𝑆𝑜𝑛𝑔AQUARIUS˝Kianهادی صفائیKieblackA0seyed0Alul-book🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉NimaArthurmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پس از Resident Evil 4 Remake، رنگ زرد بدنام به Final Fantasy 7 Rebirth هم سرایت کرد - گیمفا
پس از Resident Evil 4 Remake، رنگ زرد بدنام به Final Fantasy 7 Rebirth هم سرایت کرد - گیمفا
پس از Resident Evil 4 Remake، رنگ زرد بدنام به Final Fantasy 7 Rebirth هم سرایت کرد - گیمفا
پس از Resident Evil 4 Remake، رنگ زرد بدنام به Final Fantasy 7 Rebirth هم سرایت کرد - گیمفا
پس از Resident Evil 4 Remake، رنگ زرد بدنام به Final Fantasy 7 Rebirth هم سرایت کرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • والا استاد این رنگا زرد horizon هست پره از اینا دیگه عادی شده☠️

    NOCT FOR GAMEFAScorpion𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988A,,shNightwingDota2BarsamRealMr Hill93mohsenmjgreatRmore
  • Hbk291 گفت:

    به نظرم باید اپشن باشه
    راستش خودم از اینکه مجبور باشم کلی بگردم متنفرم

    Scorpion𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988Arthur.Morgan.18SeY|M|YeDNightwingub fanDota2BarsamRealMr Hill93greatRmore
  • The Cat Lady گفت:

    گیمر ها همیشه همین رو میگن ولی تست های نینتندو، ولو، سانتا مونیکا، ناتی داگ و غیره. بارها ثابت کرده که این جور چیزها ضروریه.

    𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988REZAGAMERNightwingDota2BarsamRealgreatRMatin BarkatBehnam.HzhAhmad_bkکفتر گیمینگmore
  • moj45taba گفت:

    من که مشکلی باهاش ندارم ولی بهتر در آینده این ویژگی‌ رو بذارن تو تنظیمات تا هر کی نخواست خاموشش کنه تمام…

    به همین سادگی میشه این مشکلارو حل کرد😉

    NOCT FOR GAMEFAScorpionSeY|M|YeDNightwingDota2BarsamRealgreatRDr.AliMatin Barkathoseinmore
  • darkwarrior گفت:

    ایراد بنی اسراییلی همینه ها
    عوض لذت بردن از بازی از رنگ زرد بخش های تعاملی ایراد میگیرن🙂‍↔️

    Scorpion𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988K1✧ℳ๑ђѧ๓๓α∂ℜєzą✧darkwarriorNightwingub fanکاشف تروفیgreatRMatin Barkatmore
    • فقط لول دیزاین سطحی این بازی رو نشون میده

      لول دیزاینر ها در قدیم:
      “بیایید از هندسه متمایز، تکسچر های متفاوت مختلف، نشانه های برآمده و جهت دهی نور استفاده کنیم تا بازیکنان بدانند کجا باید بروند”

      لول دیزاینر های جدید:
      “LOL فقط رنگ زرد و فلش گذاشتن برادر”

      ⚜️ 𝕄𝕣 ℙ𝕚𝕤𝕙𝕚 ⚜️Scorpion𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988K1سعید پرهیزیdarkwarriorNightwingKermitNOCT FOR GAMEFASepehrmore
      • Avalon گفت:

        از دید من نمیشه ایراد گرفت یک مبحث مهم رو اکثریت جا انداختن اونم دیتیل گرافیکی بازی هستش (بافت های بازی و دکور و نورپردازی و..) این خودش باعث گیجی پلیر میشه اما بازی های قدیمیی این مشکل رو نداشتن چون نه نور پردازیه عجیبی داشتن نه بافت های ریلستیک این دست بازی ساز رو باز میزاره مثال فکر کن داری یا بازی میساز توی یک بخشی از بازیت میخوای پلیر رو مجبور کنی از یه سخره بره بالا توی بازی قدمی سخره رو پله پله میساختن میرفتی بالا ولی الان چی پلیر توی بازی یه سخره اینجوری ببینه برگاش نمیریزه؟ و دومین نکته هم خود سبک بازیه . بازی های قدیمی اکثریت خطی بودن ولی الان اپن ورد توی بازی اپن ورد ایجاد ساختار خیلی سخت تره

        𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988darkwarriorREZAGAMERNightwingThunderDoomEzio Auditore da FirenzeTom
      • همین کم مونده فقط معلوم الحالی مثل تو حرف از لول دیزاین بزنه
        آخه لامصب تو اصلا میدونی لول دیزاین رو چطوری مینوسن XD
        برو بشین ترولتو بکن نمیخواد فاز منطقی ها و پروفسور ها رو بگیری

        ⚜️ 𝕄𝕣 ℙ𝕚𝕤𝕙𝕚 ⚜️𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988A,,shdarkwarriorNightwingNOCT FOR GAMEFATomDota2
      • ThunderDoom گفت:

        فک نکنم لازمه باشه تومب رایدر رو یاد اوری کنم

        Nightwing
    • جدا از این گیمرا از گرافیک و تکسچر های ضعیف این بازی بخاطر سخت افزار تاریخ مصرف گذشته PS5 بدجوری شاکی هستن و صدای همه دراومده

      https://s8.uupload.ir/files/screenshot_2024-02-11-20-26-15-033_com.twitter.android-edit_6386.jpg

      پیشنهاد کاربر ها این هست که ۳ ماه صبر کنید تا نسخه بهتر روی PC با گرافیک بالاتر بیاد و روی پلتفرم برتر بازی رو تجربه کنید
      گرافیک بازی حتی نسبت به ریمیک روی PS4 ضعیف تر هست

      https://s8.uupload.ir/files/20240211_203221_soqa.jpg

      𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988K1سعید پرهیزیdarkwarriorR.tur MrgnNightwingKermitNOCT FOR GAMEFAarminBarsamRealmore
      • Young boy گفت:

        بخاطر قدرت ضعیف پلی استیشن فایو؟؟
        پس دث استردینگ ۲ مگه رو سری ایکس همچین گرافیک غولی داش؟؟
        ک پشمای خود دیجیتال فاندری ریخته بود
        میتونی جوابی بدی؟
        من که بعید می‌دونم یه سخت افزار ضعیف مصرف گذشته بتونه یه همچین گرافیکی ک با گرافیک gta6 برابره پردازش کنه؟

        𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988
    • Behzaad گفت:

      متاسفانه برخلاف اون بخش تولید و ساخت و عرضه گیمینگ که بسیار کاربلد و محترم هستن، از این سمت بخش {بسیار زیادی} از جامعه گیمری خیلی بَد هستن. من رسانه های جمعی خارجی رو دارم دنبال میکنم بحث طرفدار گرایی (فن بوی) طوری قدرت گرفته که شما در رسانه ایی مثل ردیت شاهد کوبیده شدن تمامی بازی ها هستید. از فورزا موتور اسپورت تا لست آو آس از زلدا گرفته تا رد دد همه در حال تمسخر کردن این آثار هستند. این چیزا صنعت رو از درون نابود میکنه فروش ضعیف میشه میل به ساختن آثار جدید به دلیل فیدبک های عجیب غریب مخاطبان کم میشه. بجای لذت بردن لذت همدیگه رو خراب میکنن

      NightwingBarsamRealgreatRAmscعموی دلها (در شوک ناقلا بودن عمو فیل)کفتر گیمینگdarkwarriorrecidivistJavid_A.GH
      • این ایرادات کاملا به جا هست
        مثلاً هورایزن گیمی هست که سر تا پاشو ایراد هست و من هر روز تو توییتر میبینم توییت هایی با بازدید های میلیونی و چند هزار لایک که دارن میگن چقدر این بازی طراحی شخصیت اصلیش زشت هست و گیمپلی خواب آوری داره

        اما بازم لست ۲ رو کنار بقیه اون گیم ها نگذار
        فقط تو ردیت فقط یک ساب ۹۰ هزار نفره از مخالف هاش داره که هر روز ترولش میکنن
        اون اصلا تو یک سطح دیگه هست

        𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988سعید پرهیزیNightwingarminEzio Auditore da FirenzeYoung boyTom
        • Young boy گفت:

          از خودتون هم ایراد گرفتن کاملا به جا و منطقیس

        • Behzaad گفت:

          بحث ایراد گرفتن به آثار هنری بحثی هست که باید باشه تا بشه آثار رو تراشیده و پولیش خورده کنه. اما مورد تمسخر قرار دادن و کوبیدن و از ارزش و اعتبار انداختن کار بدیه. خودم بیش از سی ساله گیمر هستم و در تمام این سالها اکثر پلتفرم هارو در اختیار داشتم برای منی که عاشق گیم هستم مبحث پوچ طرفدار گرایی چیزی جز آسیب به چیزی که عاشقشم نداره. تماشای دعوای گیمرها از بیرون خیلی مضحکه

    • اتفاقا هیچ مشکلی نداره انتقاد کردن.
      Final Fantasy VII Rebirth مورد ستایش و تحسین اکثریت قرار گرفته که احتمالاً به حق باشه، چی میشه این وسط یه انتقاد ریز و جزئی هم به بازی بکنن تا همین یه مورد هم برطرف بشه؟ به نظر، اگر ۱- از نظر تماتیک و ۲- طراحی محیط، رنگ‌ها و مسیرها همخوانی داشته باشن، بیشتر به دل میشینه. اینجا و داخل برخی از بازی‌ها رنگ زرد به دل محیط نمیشینه، ولی داخل God of War 2018 و Sekiro به عنوان مثال، رنگ سفید و عباراتی که به خط نورس نوشته شدن (اشاره به توانایی Climbing) خیلی بیشتر با محیط ادغام شده.

      سری Uncharted در این مورد خیلی وسواس بیشتری داشته و بهبود پیدا کرده. داخل نسخه دوم شاهد رنگ زرد بودیم، اگرچه بیشتر از FF و RE 4 به دل محیط مینشست چون تابلوها و نردبون های زر زیاد دیدیم. ولی بازم توی ذوق میزد. بعدها برای Uncharted 4 به همین مشکل هم واکنش نشون دادن، ناتی داگ داخل نسخه چهارم وسواس بیشتری به خرج داد و نقاط هایلایت شده به رنگ سفید با محیط طوری ادغام شدن که هم مسیر رو تشخیص بدین هم به طور همزمان بیش از حد بولد نشه که غوطه‌وری رو کاهش بده.

      یکی از هنرهای کلیدی طراحی مرحله، Guide و راهنمایی کردن پلیر طوری هست که، خود پلیر متوجه نشه توسط بازیساز هدایت میشه. یعنی آنقدر غوطه‌ورانه و در لحظه باشه به لطف خلاقیت سازنده، که مسیرها غریزی توسط گیمر با بکگراند ذهنی طی بشن. زمانی که دست بازیساز رو بشه و پلیر متوجۀ این المان های راهنمایی بشه انتقاد به طراحان مرحله یا بخشی از اون طراحان که وظیفۀ راهنمایی رو داشتن وارده.
      برای اطلاعات بیشتر میتونید مقاله زیر رو مطالعه کنید:
      https://gamefa.com/832529/analyse-developers-do-not-trust-new-gen-gamers-and-communication-in-video-games/

      Old fashion GAMERSeY|M|YeDمحمدامین حیدریREZAGAMERNightwingThunderDoomکاشف تروفیBarsamRealgreatREzio Auditore da Firenzemore
      • AQUARIUS گفت:

        کاملا با حرف شما موافقم و اگه به من باشه که اصلا هیچ گونه راهنمایی از طرف گیم رو نمی‌پسندم و دوست دارم خودم مغزم رو به کار بندازم اصلا هرچقدر بازی مغزم رو ذوب بکنه بیشتر لذت میبرم و این راهنمایی های رنگ زرد و سفید و غریزه بقا و… واقعا اذیتم می‌کنه البته توی تومب ریدر میشه غریزه ی بقا رو خاموش کرد که این خیلی خوبه

        𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988NightwingMatin Barkat𝕀𝕟𝕗𝕖𝕣𝕟𝕠armin
  • kingp گفت:

    بنظر من باید اسم رنگ زرد رو گذاشت رنگ استرس استودیو سازنده از اینکه قشر گیمری که بهشون اعتماد ندارند (یعنی کم تحمل ها یا همان نوب ها) با بدنام کردن بازی بخاطر اینکه یک دقیقه گیج شدن و قصد رفتن بازی دیگر ندارند شروع به ثبت امتیازات منفی و نقد تفسیر بد در مورد بازی نکنند
    پس با رنگ زرد خیال خودشان راحت می‌کنند که بازیکنان از هر قشری پای بازی بنشینند

    وگرنه تا جایی که من یادم ۲۵ سال پیش بازی های همانند Tomb rider یک پرش های از این صخره به اون صخره میکردی که نه خبری از لبه گیری بود یا هر کمکی که راحت از کجاست!
    اگر اندکی فاصله و زمان بندیت بد بود به قعر پرتگاه میرفتیم .
    پس استرس بفروش نرفتن بازی باعث شد مجازات ها را به حداقل رسوندن حتی مسیریابی مراحل بازی

    𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988darkwarriorBarsamRealMatin BarkatAmir(PC & PS4)AQUARIUS
    • AQUARIUS گفت:

      متاسفانه از سال ۲۰۰۰ سینما تصمیم گرفت داستان های پیچیده رو کنار بذاره و از سناریو های سرراست استفاده کنه تا مخاطب ی که از بهره هوشی پایین درب برخوردار هست هم بیاد سینما و گیج نشه که نتیجه اش شد فاجعه ای که الان توی سینما شکل گرفته شما فقط یه مقایسه از فیلم سکوت بره ها و فیلم های دهه ۹۰ به قبل رو با فیلم های آب‌دوغ خیاری امروز بکن. این درمورد گیم هم رخ داد و گیم های سخت و پیچیده برای جلب مخاطب با بهره هوشی پایین تر جای خودش رو به گیم های سرراست و مستقیم داد. یک مقایسه بین رزیدنت ایول های ۱ تا۳ و مد ورونیکا و رزیدنت ایول های ۴ و ۵ و ۶ گویای همه چیز هست.

      𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988Charlie ChaplinBarsamRealMatin Barkat
  • من با رنگ زرد تو re4 هیچ مشکلی نداشتم. اتفاقا تو محیط تاریک بازی میشد آیتم ها و مسیر رو تشخیص داد. طبق طیف شناسی هم بیشترین رنگی که تو تاریکی بهتر دیده میشه رنگ زرد هست و بعد سفید. نمیدونم مشکل بعضی ها چیه

    𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988BarsamRealMatin Barkat
    • AQUARIUS گفت:

      خب مشکل همینجاست دیگه دوست عزیز. گیمر باید تلاش بکنه که آیتم ها و مسیر هارو پیدا بکنه و مغزش رو بکار بندازه حالا گیم ها میان چیکار میکنن؟ میکنم اااایییییین مسیر تو هست اااایییییین آیتم هست

      𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988Matin Barkat
      • خیلی ها شاید وقت و حوصله اش رو نداشته باشن، رنگ زرد تو بازی هم انقدر زیاد نیست که جلوی کاوش پلیر رو بگیره، اون هم فقط برای خط اصلی و مسیر های اصلیه وگرنه تو مپ رزیدنت اویل انقدر آیتم های مخفی و مراحل فرعی هست. من خودم راحت از هر قسمت مپ عبور نمیکردم قشنگ میگشتم جواهرات مخفی و آیتم های مخفی رو پیدا کنم.

        𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988
  • آرش گفت:

    به نظر من در بخش تنظیمات باید قابل انتخاب باشه….هر کی خواست فعال کنه یا برعکس…. این که دیگه چیزی نیست

    𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988BarsamRealMatin Barkat
  • god of war گفت:

    ایده ی توی هورایزن فرویدن وست خوب بود خدایی
    اگه از فوکوس الوی استفاده می کردی برات مشخص می شد الوی می تونه از کجا بالا بره وگرنه که جهان بازی یک دست هستش

    𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988REZAGAMERBarsamRealMatin Barkatکفتر گیمینگhereforthedogsARSHIAAAAAmscKurosرضا خلف چعباویmore
  • اینم شد عین قضیه صداگذاره تو رزیدنت ایول ۴ ریمیک بالا ول کن این چرت و پرت ها رو ناموسا لذت ببر از بازی ، شما لیاقت این بازیها رو ندارین حقتون امثال بازیهای غلام و سوسیس کالباسه

    𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988BarsamRealMatin Barkatکفتر گیمینگALIREZA0111NathanBrainiacvitto corleoneARSHIAAAABlue eyes White Dragonmore
  • تاثیرات سونی رو شاهد هستیم
    اینا همش مسخره بازی ای بود که سونی به اسم Accessibility وارد صنعت گیم کرد
    گیم ها بجای اینکه سخت بشن و مهارت و فکر کردن بخوان و گیمر رو به چالش بکشد دارن جوری میشن که یک معلول ذهنی هم بتونه تمومش کنه

    ای لعنت بهت سونی که یک نسل هست جز ضرر چیزی واسه صنعت گیم نداشتی

    سری اساسینز کرید ۱۵ سال پیش بدون اینکه لازم باشه دیواری رو رنگی کنه برای پلیر مشخص میکرد از کجاها می‌تونه بالا بره

    ⚜️ 𝕄𝕣 ℙ𝕚𝕤𝕙𝕚 ⚜️NOCT FOR GAMEFA𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988SepehrarminXERXESBarsamRealMatin BarkatTomYoung boymore
  • ali-power گفت:

    یه چیز مسخره پیدا کردن که فقط بکوبن بازی رو
    فقط دنبال تخریبن.

    NOCT FOR GAMEFA𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988Alone warriorBarsamRealMatin Barkat
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    من شخصا مخالف هستم و به نظرم غوطه وری در بازی رو کمتر میکنه و تقریبا از نسل ۶ به بعد اشیاء قابل تعامل مشخص شدن و حتی فراتر رفتن و راهنمایی صورت میگرفت برای مثال تومب ریدر های نسل ۵ رو با نسل ۶ قیاس کنید. اما از نگاهی دیگه سیستم گیمینگ مدرن ظاهرا غوطه وری رو در اینچیزا نمیبینه و ما بازیسازان کمی میبینیم که مثل گذشته بازی میسازن به نظرم برای مثال آثار فرام سافتور از غوطه وری قدیم استفاده میکنن به علاوه خلاقیت ها و طراحی های فوق العاده ایی که بهش اضافه میکنن ، غوطه وری در گیمینگ مدرن بیشتر به سمت کات سین ها و بازیگری و داستان سرایی عمیقتر رفته و با آسانتر کردن گیمپلی سعی کردن غوطه وری رو در جایی دیگر سرمایه گذاری کنن این اتفاق از نسل ۶ شروع شد و از نسل ۷ به بعد شدت بیشتری گرفت. پس ما غوطه وری مدرن داریم و غوطه وری سنتی اما بی شک در هر دو نگاه بازیهای به یادماندنی داریم و این استعداد بازبساز هست که چگونه گیمر رو با خودش همراه کنه برای مثال کاری که لاریان استودیوز با بالدورز گیت ۳ کرد و با ترکیب غوطه وری سنتی و مدرن رسما هنرنمایی کرد.

    𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988Charlie Chaplinمحمدامین حیدریThunderDoomMatin BarkatAQUARIUSPerfectNathanEzio Auditore da FirenzeARSHIAAAAmore
    • Tom گفت:

      این رنگا رو انچارتد اورد
      بهت نمیگه کجا بری ولی یه کاری میکنه خودت بفهمی
      تو لست ۲ هم خیلی استفاده شد
      اتفاقا گزینه خیلی خوبیه ولی خب باید با بازی بخونه
      از رنگ سفید باید استفاده کنن

      کفتر گیمینگNimaTzzzT23vitto corleonemobin rkARSHIAAAAAmsco0ashil0o
      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        همین که یه کاری میکنه خودت بفهمی دقیقا سری آنچارتد رو در زمینه ادونچر ضعیفتر میکنه البته هدف و نگاه بازی با چیزی که ساختن هماهنگه کاملا ، دقیقا موضوع همونه که تو پست اشاره کردن : این طرح موافق و مخالفان زیادی دارد.😂

        Charlie ChaplinMatin BarkatAQUARIUSܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓNathanARSHIAAAAرضا خلف چعباوی
        • Tom گفت:

          خب وقتی تو یه بازی خطی نتونی بفهمی کجا باید بری چه فایده ای داره؟ ریتم بازی رو خودت با نفهمیدن راه فرار خراب میکنی
          البته انچارتد ۴ خیلی گسترده تر شده بود کمتر ازش استفاده میکرد . چون اکثر لبه هارو میتونستی بگیری
          یه بازی مثل الدن رینگ هیچ ترتیبی نداره
          تو هرجور میخوای داستانو ببر جلو
          بازیایی هم مثل رددد تو ماموریت ها گیج نمیشی (همیشه میدونی باید چیکار کنی)
          یه سری بازیا هم دلیل داستانی میارن مثل هورایزن
          تو بازیای خطی هم یا با نور این کارو میکنن یا با رنگ
          البته رنگ باید با داستان بخونه (مثلا انچارتد گلدن ابیز بعضی پله ها طلایی بود ولی تو انچارتدای دیگه سفید بود)
          در کل سلیقه ایه 🤷🏻

          Matin BarkatXERXESNimaARSHIAAAAAmsco0ashil0o
          • Nathan گفت:

            هنر طراحی مرحله اینه که تعامل و غوطه وری حداکثری وجود داشته باشه ینی تعادلی بین گیج نشدن پلیر و تو ذوق نزدن و به چشم نیومدن راهنمایی های سازنده
            منظور محسن این نیست که دنبال گم و گور شدن تو دنیای بازی ایم. بلکه سازنده جوری باید دست پلیر رو بگیره ک این مسئله احساس نشه که یکی کنارت نشسته و به جای اینکه خودت مسیر رو کاوش کنی تو گوشت مسیر درست رو فریاد می زنه.

            REZAGAMERMatin BarkatTom🤘Mohsenj74
            • Tom گفت:

              حتما من اشتباه متوجه شدم
              اخه داشت در مورد غوطه وری قدیم و جدید حرف میزد 🤷🏻
              ولی من حرفتو قبول دارم
              نباید تو چشم باشه ولی تو بفهمی

            • AQUARIUS گفت:

              اتفاقا من دنبال گم و گور شدن تو بازی ام! من دوست دارم مسیر اینقدر سخت باشه که ساعتها طول بکشه که تا یک راه رو پیدا کنم. اصلا طوری شده که اگر توی یک بازی ۵ دقیقه گیر کردم لبخند میاد روی لبام که عه عجب بازی خفنی گیر کردم!
              نسل ۵ تومب ریدر بازی میکردی یک هفته سر یه مسیر گیر بودی الان ۵ دقیقه گیر کنی کیف میکنی

              • Tom گفت:

                داداش خود ازاری داری؟😂
                برای چی میخوای راه رفتن تو بازیو برای خودت سخت کنی؟😂
                کاراکتر تو بازی میدونه کجا باید بره ولی تو نمیدونی
                چه لذتی داره این اخه 😂

              • Tom گفت:

                کاراکتر میفهمه که از کجا میتونه بالا بره
                کاراکتر میدونه که وسط جنگل از کجا باید بره که به جایی که میخواد برسه
                اینا چیزاییه که به ذهن همه میرسه
                ولی وقتی داری بازی میکنی هیچ کدومو نمیفهمی
                مجبوری به درو دیوار بپری شاید یه سنگو‌ گرفت رفت بالا
                همین باعث میشه من با بازی ارتباط برقرار نکنم
                یه مسیر ساده نباید برای من چالش الکی درست کنه
                بحث معما جداست
                معما باید باشه
                ولی این که یه مسیر ساده رو برات عذاب کنه خیلی بده

            • Tom گفت:

              پیدا نکردن راهت با جست و جو کردن محیط خیلیی فرق میکنه
              وقتی نمیتونی راهتو پیدا کنی انگار بازی متوقف شده

              • Nathan گفت:

                درست نفهمیدی حرف های من رو.
                هنر اینه که دیزاین مرحله و محیط به گونه ای باشه که کاوش حداکثری توسط خود پلیر رخ بده منظورم این نیست که بیان گم و گور کنن پلیر رو تو مپ
                اما عوض طراحی درست یا حتی استفاده صحیح و مناسب از پوینتر و مارکر میان واسه راحتی خودشون هر جا یه مارکر خیلی تابلو میذارن.

    • o0ashil0o گفت:

      همون تام رایدر های کلاسیک که میگی رو ما اون موقع از روی کتاب راهنما میرفتیم انقد که اذیت می‌کرد، راست میگه طرف بده مگه بجای دری وری زدن تو محیط بازی زودتر راه رو پیدا کنی و وقت رو تو قسمت هایی که ارزشش رو داره خرج کنیم؟ البته نه آنقدر تابلو باشه که تو ذوق بزنه دقیقا به قول رفیقمون همون روشی که هورایزون بکار برد عالیه
      چرا واسه متمایز نشون دادن خودتون با بقیه ایراد بنی اسرائیل میگیرین؟ به خدا جواب عکس میده

      𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988Matin BarkatAQUARIUS
      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        متمایز نشودن دادن ؟!! چطور همچین برداشت عجیبی کردی ؟ اگر نشه در مورد بازی گفتگو کرد پس چرا اکانت ساختم ؟ مثل همون گذشته فقط یه سر به سایت میزدم برا دنبال کردن اخبار، این بازیها ملک شخصی شما یا کسی نیست که نشه ازشون ایراد گرفت یا انتقاد کرد ؟ اینکه تحمل دیدن نظری مخالف با خودتون ندارید اسمش ایراد بنی اسرائیلی نیست من صرفا خواستم چیزی رو که تجربه کردم و دیدم در بخش نظرات بگم و بعد اینکه شما گفتی بده مگه وقت رو تو جاهایی که ارزش داره بزاریم تا دری وری زدن تو محیط !!! اون دری وری زدن تو محیط خودش کلی حس ادونچر داره و ارزشمنده البته بستگی به فضاسازی محیط بازی هم داره و یک نکته دیگه :))) مگه تومب ریدر های ps1 دفترچه راهنما داشت ؟😅 من واقعا ندیدم هیچ جا، مشخصا اون تومب ریدر ها سخت بودن و کسایی رو هدف قرار داده بودن که این چالش رو دوس داشتن حتی save کردن هم محدودیت داشت. من واقعا نمیدونم با دفترچه راهنما بازی کردن اصلا چه حالی داره واقعا….

        Charlie Chaplinمحمدامین حیدریThunderDoomMatin BarkatThe All-FatherAQUARIUSNathan
        • o0ashil0o گفت:

          دوست عزیز شما کتابچه های راهنما ها رو ندیدی چون به احتمال زیاد سنتون قد نمیده یا اگه هم میده خیلی کوچیک بودی و احتمالا خوندن نوشتن بلد نبودی اون موقع ها، آره بود ولی نه فقط واسه تام رایدر واسه تموم بازی های پلی وان ولی چون تام رایدر خیلی سخت بود اکثرا واسه اون کتابچه رو میخریدیم، یادش بخیر یه کتاب کت و کلفت بود مثه دفترچه راهنما تلفن های قدیم یا کتاب های کمک درسی قدیم 😂 مدل راهنمایی هاش هم دقیقا مثه آموزش های آقای بابا خانی بود کی بود که قبلا ها تو گیمفا آموزش قدم به قدم دارک سولز ها رو می‌نوشت عینا وجب به وجب بازی رو تو کتاب مثل ایشون توضیح میدادن، اتفاقا بازی کردن از روی کتاب هم حال و هوای خاص خودش رو داشت درست مثه دارک سولز ها که با راهنما هم حال و هوای خودش رو داره
          ضمنا شما نه بازی سازی نه نظرت تو بازی ها تاثیری داره منم منظورم با اونا بود که با ایراد های بنی اسرائیلی شون بجای گیر دادن به مسائل مهم تر به چیزای الکی مثل این گیر میدن نظر و حرف من و شما نه واسه کسی مهمه و نه به گوش کسی میرسه و برعکس این منتقدهای دوزاری روی آینده بازی ها تاثیری نمیذاره پس راحت باش هر چه می‌خواهد دل تنگت بگو 😉

          Matin BarkatThe All-FatherThe Devil of Antarctica
          • 🤘Mohsenj74 گفت:

            الان یادم اومد آره کتاب های خیلی بزرگی هم بودن ولی فک نمیکردم تومب ریدر هم داخلش باشه در مورد سنم هم که گفتی داش نزدیک ۴۱ سالگی هستم و از اواسط نسل ۳ گیمرم خودم کلوپ داشتم خودم دفترچه راهنما برای فینیشر های کمبات ۲ و ۳ سگا منتشر کردم تو شهرمون وووو البته گفتنش افتخاری نداره همون تومب ریدر های ps1 هم به تمام کسایی که بهش علاقه داشتن حضوری کمک میکردم که مرحله رو رد کنن اما از اون سالها دیگه خیلی گذشته بگذریم …
            .
            نظر و حرف ما شاید به گوش اونا نرسه اما میتونیم کامنیوتی گیمینگ خودمون رو ارتقاء بدیم یا مطلع تر کنیم، یاد بگیریم و اگر شد یاد بدیم، فک نکنم ضرری داشته باشه 😉

            Charlie ChaplinThunderDoomMatin BarkatAQUARIUSo0ashil0o
            • o0ashil0o گفت:

              ایول دقیقا 😉
              هم سنیم پس
              خخخخخ آره ما هم بچه که بودیم یادش بخیر تو کلوپ ها میرفتیم دفترچه مورتال کمبت ۲ رو میخریدم و بعدش با پسر عموهام میشستیم و کلی از روشون می‌نوشتیم و میرفتیم تو کلوپ های دیگه ارزونتر از خود کلوپی می‌فروختم و پول هاش رو میذاشتیم روی همدیگه که شبش بتونیم سگا کرایه کنیم و تا خود صبح بازی کنیم نزدیکای صبح که می‌شد خودمون رو میزدیم به خواب که نفر آخر بره سگا رو تحویل کلوپ بده که شناسنامه هامون رو پس بگیره آخه کلوپی اگه میدید آدابتور گرمه میگفت تا صبح بازی کردین و واسه پس دادن شناسنامه ها اذیت می‌کرد ما هم قبل ازتحویل دادن یه یک ساعتی آدابتور رو میذاشتیم تو یخچال که خنک شه 😂 لعنتی ها واسه هر سگا ۳&4تا شناسنامه میگرفتن، یادش به خیر چه دورانی بود 😢

              🤘Mohsenj74
          • AQUARIUS گفت:

            من حاضرم توی یک بازی گیر کنم و اون بازی رو بذارم کنار تا اینکه از روی دفترچه راهنما و یوتیوب مسیر رو برام پیدا کنن!
            شخصیت ها متفاوته دوست عزیز من بازی میکنم که گیر کنم و لذت پیدا کردن راه رو ببرم شما از روی دفترچه راهنما میری احتمالا از چیز دیگه ای میخوای لذت ببری بهرحال شخصیت ها متفاوته ایشون هم نظر خودش رو گفت

            🤘Mohsenj74Matin Barkat
            • o0ashil0o گفت:

              اینی که شما میگی اسمش خود آزاری هست نه لذت بردن از گیم 😂
              البته شوخی بود دقیقا موافقم که شخصیت ها و لذت بردن از هر چیزی بین افراد مختلف متفاوته اگه اینجوری نبود که همه شبیه هم می‌بودیم و زندگی خیلی کسالت بار میشد 🙂

              𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988AQUARIUS
            • Avalon گفت:

              دوست عزیز باید یه دور بری بازی شرلوک هولمز بیداری رو بازی کنی قشنگ از این حال هوا در بیایی XD
              من پیر شدم تا این بازی رو تموم کردم وقتی بازی رو تا یه جایی پیش ببری میاد ازت یه سوال میپرسه واییی عجب سوالایی میپرسه سر سوال اول کل نقشه لندن رو خوندم سر دوم قد یه کتاب پزشکی تحقیق کردم و..

              AQUARIUS
      • منم یه کتاب داشتم نزدیک ۱۵۰۰ صفحه داشت رمز همه بازیهای اون دوره توش بود هم آموزش مراحل بازیها توش بود یادمه بازی سایبریا ۱ رو از روی همون کتاب تموم کردم لامصب آنقدر سخت بود که نمیشد بدون راهنمایی تمومش کرد اینترنتم که نبود بشه از اینترنت استفاده کرد البته اینترنتم بود ولی این چیزا توش نبود یادش بخیر کمر داداشم شکسته بود کامپیوتر رو آورده بودم کنار تختش اون از روی کتاب میخواند منم بازی میکردم 🤣🤣

        o0ashil0o
    • sefirot2011 گفت:

      من که سنم بالاست تحمل این رو ندارم دنبال این چیزا بگردم باید برام مشخص بشه وگرنه الفاتحه میشه برام و بازی ناتموم😅مگر اینکه اکتشافات جالبی مثل ویچر ۳ داشته باشه

      AQUARIUSo0ashil0o🤘Mohsenj74
    • کاملآ با این حرف شما موافقم
      فقط گیمرای نوب و جدید از این حرکت حمایت میکنن

  • بچه‌ها کی ۵۰ گیگ دمو رو دانلود کرده؟
    چند ساعت محتوا میده؟
    اگه اینو بگیریم پس فردا نسخه اصلیو باید کامل بگیریم؟

    Matin BarkatARSHIAAAANOCT FOR GAMEFA
  • Pop_Star گفت:

    به نظرم طرح کلی تفاوت بین اشیاء قابل استفاده و غیر خوبه ولی این نوع استفاده از رنگ اونهم زرد جیغ یکم ضایعه

    REZAGAMER
  • H گفت:

    جالبه من سی بار انچارتد بازی کردم و چند بار رزیدنت ۴ ریمیک ولی اصلا یادم نمیاد همچین چیزی. تو بازی باشه

    کفتر گیمینگarminALIREZA0111Ali
  • Nathan گفت:

    کلا ترجیح میدم نباشه این موضوع
    هم اون بحث غوطه وری ای که می گن هم اینکه کاوش صددرصدی دست خودمون باشه واسم جذاب تره
    بعضی گیم ها انقدر بُلد میکنن این مارک های مسیر رو ( علی الخصوص بخش های پلتفرمینگ ) که احساس میکنم برای معلولین ذهنی بازی ساختن.

    Matin Barkatکفتر گیمینگ🤘Mohsenj74
  • Niyou7 گفت:

    خیلی هم خوبه بازیهایی که اینطوریه اکثرا تجربه جالبی داشتم باهاش،رنگ آبی هم هست البته

  • Artorias گفت:

    فک کن تو دارک سولز از اینا استفاده بشه😂😂

  • HannaH گفت:

    این رنگ زرد برای اولین بار با آنچارتد اومد و واقعا هم به جا بود. خاطرم هست یکی از دلایلی که بخش امده جامعه گیمری هرگز بازی اول تومب ریدر‌کلاسیک، ریمستر و یکی دو نسخه دیگه شو نتونستن تمام کنن، پیدا نکردن لبه ها توی مرحله میداس بود که کلا در چندین نسل این بازی رو در همان مرحله رها کردن.
    آنچارتد با ظرافت این مشکل رو حل کرد و البته توی رزیدنت ایول ۸ اگر این رنگ زرد نبود، مخصوصا توی مراحلی که باید فرار می کردیم، هر مرگی ده بار رخ می داد تا راه فرار پیدا بشه و عملا هم بازی رو از هیجان و ریتم می انداخت و هم لذت بازی رو از بین می برد.
    الان هم با یک بازی بسیار طولانی سر و کار داریم که پلتفرمر صرفا توش جنبه جستجو داره و تمرکزش روی استراتژی تیمی، استراتژی مبارزه و قصه است. این شلوغ بازی ها برای جیه؟ صرفا اینکه ایرادی توی این بازی بزرگ پیدا کنن و دلیل برای ترول توی اینترنت.
    به قول جورج آر مارتین، مردم توی اینترنت به جای تعریف از چیزهایی که دوست دارن، فقط زمانشون به حمله به چیزایی که دوست ندارن می گذره.

    REZAGAMEREzio Auditore da FirenzeTom𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰XERXES
  • به نظرم مشکلی نداره
    قدیم ها کلا بازیسازی سخت تر بود از نظر فنی و خیلی چیز ها به خاطر مشکلات سخت افزاری سخت بودن ولی الان که همه چی پیشرفته تر شده طبیعیه خیلی چیزا هم آسون تر شده باشن
    به علاوه گیمر ها الان دیگه مثل گیمر های قدیم حال حوصله وقت گذاشتن ندارن

  • Hitoori04 گفت:

    استفاده ازش خوبه ولی ن انقد تابلو

  • اقا یک کلام خوبه این راهنمایی ها البته رزیدنت اویل چهار گرافیکش اونقدر خوب هست که بدون رنگ زردم تشخیص خروجی بشه داد ولی بازم لازمه

  • PASARGAD گفت:

    بهتره مثلا رو سخت ترین حالت این رنگ نباشه تا بازی سخت تر بشه و کسی که دلش نمیخواد بره رو اون حالت

  • فک کنم یه گذینه باشه که بتونی خاموشش کنی

پس از Resident Evil 4 Remake، رنگ زرد بدنام به Final Fantasy 7 Rebirth هم سرایت کرد - گیمفا
پس از Resident Evil 4 Remake، رنگ زرد بدنام به Final Fantasy 7 Rebirth هم سرایت کرد - گیمفا
پس از Resident Evil 4 Remake، رنگ زرد بدنام به Final Fantasy 7 Rebirth هم سرایت کرد - گیمفا
پس از Resident Evil 4 Remake، رنگ زرد بدنام به Final Fantasy 7 Rebirth هم سرایت کرد - گیمفا