کارگردان Stellar Blade: بازیهای تکنفره هنوز اهمیت بلایی دارند
کارگردان بازی Stellar Blade اعتقاد دارد با وجود افزایش روز افزون بازیهای سرویس محور، همچنان آثار آفلاین و تکنفره نقش مهمی در صنعت بازی دارند.
Stellar Blade یکی از جدیدترین بازیهای AAA است که یک داستان در دنیایی پسا آخرالزمانی را روایت میکند. این بازی تکنفره با دنیای نیمهباز، تجربهای ۵۰ ساعته را برای بازیکنان به ارمغان میآورد.
توسعهی این بازی بر عهدهی استودیوی کرهای شیفت آپ (Shift Up) است. با وجود اینکه بازار بازیهای کرهای معمولا بیشتر به سمت عناوین موبایلی و سرویسمحور گرایش دارد، کارگردان این بازی، آقای هیونگ تاعه کیم (Hyung-Tae Kim)، همچنان بر اهمیت بازیهای تکنفره تاکید میکند.
در مصاحبهای با Push Square، او دربارهی تصمیم خود برای ساخت یک بازی متفاوت از جریان غالب بازار کره گفت:
بازیهای تکنفره با پایان مشخص همچنان معتبر و بسیار مهم هستند.
در سال ۲۰۲۴ شاهد موفقیتهای قابل توجه بازیهای تکنفره بودیم. Prince of Persia: The Lost Crown، محصول یوبیسافت، به یکی از بازیهای برتر این استودیو تبدیل شد و Like a Dragon Infinite Wealth نیز ظرف یک هفته بیش از یک میلیون نسخه فروخت.
Persona 3 Reload نیز به پرفروشترین بازی تاریخ استودیوی Atlus تا به امروز تبدیل شده است. این مثالها نشان میدهند که حتی با وجود گرایش صنعت به بازیهای سرویسمحور، همچنان استقبال بالایی از بازیهای تکنفره وجود دارد و به نظر میرسد این سبک در دستان کارگردانان توانمندی قرار دارد.
بحث دربارهی پایداری بازیهای تکنفره AAA همچنان ادامه خواهد داشت، اما هواداران این سبک میتوانند مطمئن باشند که صنعت بازی قصد ندارد به دلیل محبوبیت بازیهای سرویسمحور، این نوع بازیها را به دست فراموشی بسپارد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
دارند ولی خریداری نمیشوند D
اهمیت بلایی دارن 🙂
الهی بمیرم چقدر بلا هستن
(اشاره به تیتر هست دوستان)
.
هرچی باشن از سرویس محور بهترن که خلاصش میشه : بکش برو جلو و زنده بمون ….
بدون بازی های داستانی دیگه گیم بی ارزش میشه.چون بازی های سرویس محور هیچ سروتهی ندارن
با توجه به کارکتری که اینا طراحی کردن
واقعنم بلایی هستن😁👌🏻
سازنده اش میدونه گیمر به چی اهمیت میده LOL
برادر من شما سرویس محورا رو دست کم میگیری، یه سری به وارفریم یا وارکرفت(اخیر ضعیف شده داستاناش چون زیادی دارن به sjw باج میدن) یا فاینال فانتزی ۱۴ بزن، تازه بعضی از این بازیای سرویس محور روایت متا گیم دارن مثل DotA 2 یا LoL
همین بازی های سرویس محوره که داره گیمرهارو زده میکنه و حجم گیمرها داره کاسته میشه درنتیجه لشگر لشگر کارمند دارن اخراج میشن
مشتری به بازار شکل میده نه برعکس، کسی که نوکیا رو ورشکست کرد اپل نبود، نوکیا بود که با ترند بازار نتونست همراه بشه، در مورد سرویس محورا هم شرکتایی که هیچ تجربهای در این زمینه نداشتن از هول حلیم افتادن تو دیگ الان هم دارن زخماشون رو میبندن وگرنه بزرگای سرویس محور آسیبی ندیدن و پلیر بیسشون کم که نشده هیچ روز به روز بیشترم میشه،
اگه منظورت ABK هست که همه قبول دارن اوضاعش خراب بوده و اگه فک کردی بدون تغییر تو نیروی انسانی میشه اوضاع رو عوض کرد تفکرت یه ذره ساده لوحانه است،
اکثر کسایی که دیسلایک کردن از اطراف این بازیا هم رد نشدن و از عمق داستانش خبر ندارن، شایدم فک کردن منظورم اینه که سرویس محورا از سینگل پلیرا داستان عمیق تری دارن 🤔🤔🤔
دوتا رو قبلا یکم پلی داده بودم ، سردرد میگیرم موقع بازی کردنش…..
سی اس گو هم یه زمانی میزدیم ولی الان واقعا حالش نیست برادر ….
ولی شنیدم لیگ او لجندز تو بازیای سرویس محور و موبا تقریبا بهترین داستان رو تو همون بخش آنلاین داره ؟.
درسته ؟.
توی DotA داستان از این قراره که اولش یه منبع قدرت بسیار عظیم وجود داشته که یکی از مهم ترین و اولین موجودات خلقت بوده، قویترین تایتان ها (که اولین موجودات خودآگاهی بودن که بعد از خلقت بوجود اومدن) در حال آزمایش روی این منبع قدرت باعث میشه به سه تیکه تبدیل بشه دو تا تیکه بزرگتر که radiant و dire باشن و mad moon که ازشون ضعیفتر بود، این دو تیکه بزرگ در یه جنگ دائمی با هم بودن از طریق احضار قهرمانانی(در روایت نرمال heroهای داستان، در روایت متاگیم خود ما) برای از بین بردن نماد طرف مقابل تو یه تایم لوپ (دوتا ۱) و بعد از ادامه یافتن این داستان و آسیبی که به دنیا وارد کردن mad moon از ضعفشون حین مبارزه با هم دیگه سواستفاده میکنه و یه مدت محبوسشون میکنه، ولی در نهایت دوباره آزاد میشن و روز از نو روزی از نو (دوتا ۲)
در مورد LoL هم داستان از این قراره که تو یه قاره ای پس از یه جنگ بزرگ به اسم runewars بزرگان متوجه میشن که قارهشون توان تحمل ادامه جنگ رو نداره و حتی یه جنگ کوچیک دیگر هم میتونه قاره رو از بین ببره پس یه آرنا تو بعد جادویی درست کردن که توش summonerها (ما) بتونن یه قهرمان رو احضار و کنترل کنن و از طریق مبارزه بین summonerها نتیجه درگیری ها رو مشخص کنن
آقا دستِ شما درد نکنه ، چه توضیح کاملی ارائه دادی ..❤
مرسی🙏🙏🙏
اینهایی که نوشتید لور بازی هست نه داستان. این دو تا خیلی فرق داره. لور فقط توی بازی گیم پلی محور جواب می ده و داستان توی بازی که درش غرق می شی و تا سالهای سال فراموش نمی کنی.
دقیقا فکر میکنی چه اتفاقی داره میافته طی هر گیم DotA؟ تایم لوپ داره تکرار میشه تقریبا اکثر هیروها دست کم یه دیالوگ اول یا آخر گیم در مورد این چرخه تکراری دارن، چیزی که شما منظورته روایته که خب روایت اسکریپت شده ای ندارن ولی هزاران روایت جالب و عجیب و غریب توش شکل میگیره جوری که حتی من که هزار ساعت هم پلی ندادم کلی خاطره ناب ازش دارم و از اون مهمتر که در مورد کار تیمی و مدیریت از جایگاه برابر با بقیه تیم کلی درس مهم بهم داد.
وقتی یه نوجوان ۱۴ ، ۱۵ ساله ساعتها ، روزها ، ماه ها وقت خودش رو توی فورتنایت هدر بده بعد مدتی دیگه از هرچی گینه خالش بهم میخوره و میره سراغ تفریحات دیگه. در واقع گیم های سرویس محور مثل سرطان افتادن به جون صنعت گیم
تعداد پلیرای فعال از وقتی بازیهای سرویس محور اومدن بیشتر شده یا کمتر
معلومه😑
مهمترین بازیان 😂
نیاز به گفتن نبود ، پرفروش ترین بازی سال ۲۰۲۳ گویای همه چیز بود
مخصوصا این بازی که با عکسایی که من ازش دیدم بلا برده ای واس خودش
با تشکر از این کارگردان و کلا بازیساز های شرقی که برخلاف استودیو های غربی شخصیت های زن زیبا داخل گیم هاشون طراحی میکنن که واقعا زن هستن و آدم با پسر اشتباهشون نمیگیره
https://s8.uupload.ir/files/img_20240209_164948_339_ro1p.jpg
تا حالا تو اینه نگاه کردی ؟
الوی تو نسخه اول خیلی بهتر بود ولی تو نسخه دوم با چاقتر کردن صورتش، باعث شدن حال ما طرفدارای سونی هم بهم بخوره(به لگبت کردنش هم میشه اشاره کرد که البته اگه یادم باشه ۲ تا گزینه دیگه داشتیم که اونطوری لگبت نمیشد)
ابی هم که چه عرض کنم. جدا از قیافش، ما کلا حالمون از ابی بهم میخوره
ابی از نظر فیزیکی مرده، از نظر روحی روانی زنه
اصلا کلا من از این ابی خوشم نمیاد
دیدی بعضیا رو هم قیافشون رو میبینی یه جوری میشی و خوشت نمیاد
من وقتی ابی رو میبینم همین حس بهم دست میده
به مایکروسافت هم زدی که
معلومه که بسیار مهم هستن.
🔶 شاید یک روزی کنسول ها و نسخه های فیزیکی بازی ها حذف بشن اما بازی های داستانی هیچوقت حذف نمیشن یعنی غیر ممکنه، هم بازی های داستانی و هم بازی های آنلاین جفتشون بهم متصلن
🔸اگر صنعت گیم رو به یک ماشین تشبیه کنیم دوتا از لاستیکا رو بازی های داستانی و آفلاین ببینیم و دوتا از لاستیکا رو بازی های آنلاین و چندنفره ببینیم میبینیم که بهم متصلن و بهم دیگه نیاز دارن اگر هرکدوم از بین میرن دیگه این ماشین به مقصد نمیرسه اگر مثل گذشته بود و تورمی وجود نداشت میگفتم اوکی بازی های داستانی کافین ولی الان وجود بازی های آنلاینه که باعث میشه بازی های داستانی ساخته بشن به درآمدشون نیازه
🔸فقط این وسط سازنده ها باید مرز بین این دوتا رو حفظ کنن و نزارن که بازی های آنلاین جلوتر از این مرز بیان و سایه بندازن رو بازی های داستانی این دیگه برمیگرده به طمع انسان و کنترل کردنش که امیدوارم هیچوقت این اتفاق نیوفته
یک سوال دارم چندتا بازی داستانی روی اکانت پلی استیشن داری که خریده باشی؟ تو اینطور میایی از بازی ها داستانی تعریف میکنی
خدا سرشاهده اگر هزینه بازی ها متناسب بودن و پینگمون ۳۰ بود و بهترین اینترنت داشتم عمرا اینطور تعریف بازی ها داستانی میدادی ,
یه زمانی که دلار ۳.۵ تومن و پلی استیشن ۴ هم قیمتش حدود ۱ تومن اکثرا گیمرا همش بازی سرویس محور میکردن چون هزینه ها کم بود , ولی بعد هزینه ها رفت بالا دیگه ارزش نداشت بازی سرویس محور کنیم
بزار بهت در مورد خودم بگم
من روی پلیاستیشنم هیچ بازی سرویسمحوری ندارم. همه بازیام رو هم یا خریدم(حالا یا فیزیکی یا دیجیتالی. بعضی ها رو دسته دوم و بعضی ها رو هم با تخفیف خریدم) یا روی سرویس بازیشون کردم. روی ایکسباکسم هم تقریبا بازی سرویسمحور ندارم(هیلو ها هستن که فقط بخش داستانیشون رو بازی کردم و البته یکم همون هفته اول، بخش آنلاین هیلو اینفینیت. فورتزا موتوراسپورت و هورایزن و فلایتسیمولیتور. بقیه بازیایی که روی ایکسباکس خریدم یا روی گیمپس پلی دادم، همه داستانی هستن) همون موقعی هم که دلار ۳.۵ تومن و پلیاستیشن ۴، ۱ تومن بود هم فقط ۲ هفته اول فورتنایت بازی کردم بعدش دیگه تا الآن حتی یه بازی سرویسمحور هم انجام ندادم.
مطمئنم کاربر SIE هم مثل منه.
فن بوی که همه میگیم،ایشون یکی از مثال های ملموسشه.چی میگی؟؟؟؟؟؟؟حالا اگر مایکروسافت رو بازی داستانی مانور میداد ،همین نیومد میگفت نه اون موقع که دلار سه تومان بود ، همه بازی داستانی پلی میدادند.کسی نمیدونست سرویس محور چیه
من اگه قادر به خرید بودم جا این حرفا میرفتم deadlight با neon white رو روی استیمم میخریدم وقتی میبینم بازی های به این خوبی هستن ولی جلو سرویس محور هایی که الکی فروش دارن(نه همشون) محو میشن
عزیز حرفت درست نیست خب. الان من و نیمی از دوستام کلا رو استیممون بازی هایی دوست داریمو خریدیم و بازی کردیم کلا کرکی و اینا استفاده نمیکنیم
😈ای جان بلا هم بودن پس
نویسنده متن احتمالا آهنگ بلا اندی رو زیاد گوش کرده (شوخی )
حال میده با اینا یه سفر زیارتی شیطون بلا بری
بازی های مولتی پلیر میان و میرن و سرور هاشون خاموش میشن و فقط بازی های داستانی هستن که همیشه میمونن
قطعا بلا هستند و شما هم بلا هستی چون گفتی به پشت ماجرا چون پشتشون به گیمراس اهمیت میدی😉
هست مگه بخواد اهمیت داشته باشه یا نه؟
آورین آورین
و خواهند داشت
اهمیت بلا دارن🤣
حرفاش کاملا منطقیه.
صد درصد بازی های تک نفره و داستانی ستوندصنعت گیمن
اهمیت داشتن،دارن و خواهند داشت
بلا ای بلا دختر مردم 😂
خدا از دهنت بشنوه رفیق
بازی های تک نفره افلاین داستانی مثل خون درمنعت گیم نیاز بهترین اثار صنعت گیم یودن و هستن داستان خوب و با کیفیت جای خود ولی کلا یه داستان ضعیف یا کلیشه ای در یازی به نظرم از بازی های لایو سرویس بهتره
بازی آنلاین = نه داستانی نه انتهایی نمونه call of Duty