بهترین بازی های سوم شخص در نسل هفتم؛ قسمت دوم
به عقیده خیلی از گیمرها نسل هفت، عصر طلایی صنعت بازی های ویدیویی بود؛ از طرفی بازیهای سوم شخص از جایگاه ویژهای برای گیمرها برخوردار است. این موضوع بهانهای است تا با هم مروری داشته باشیم بر برترین عناوین سوم شخص نسل هفتم.
Max payne 3
سری مکس پین از جایگاه ویژهای برای گیمرهای قدیمیتر برخوردار است و برای خیلیها، این بازی اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل زمانیکه پس از ۹ سال نسخه بعدی توسط استدیویی غیر از سازندههای اصلی، یعنی رمدی، ساخته شد خیلیها نسبت به کیفیت نتیجه نهایی شک داشتند. اما سازندههای جدید یعنی راک استار، ۱۵مِی سال ۲۰۱۲ چنان اثر با کیفیتی از خود نشان دادند که هیچ جای شک و شبههای باقی نگذاشت و همه را عاشق اثر جدید کرد. اکثریت جامعه بازیکنان دو اثر اول را، علاوه بر گیمپلی به اتمسفر و داستان درگیر کننده میشناختند؛ نسخه سوم مکس پین در زمان عرضه علاوه بر داستان تاثیر گذار، تمامی استانداردهای عناوین شوتر سوم شخص را گسترش داد به طوری که پس از گذشت ۱۲ سال، هنوز بازی کردن این اثر لذتبخش است و تمامی درگیریهای درون بازی به دلیل هوش مصنوعی بالا و گانپلی لذت بخش، هیجان انگیز است.
Dead Space 1&2
در مقطعی خیلی کوتاه صنعت بازیهای رایانهای فاقد هرگونه اثر با کیفیت در ژانر وحشت بود. این موضوع در حالی رخ داده بود که در گذشته و نسلهای قبلتر، شاهد عناوین شاهکار در این ژانر بودیم. تا اینکه در سال ۲۰۰۸ آقای گِلِن اِسکوفیلد با ساخت اولین نسخه از مجموعه محبوب Dead Space افتخار را به این ژانر بازگرداند. اتمسفر و جو محیط سفینه فضایی ایشیمورا چنان وهمانگیز و سنگین بود که تمامی بازیکنان به ترسیدن درون این بازی اعتراف میکردند؛ اما گیمپلی لذتبخش، پازلهای سرگرمکننده، صداگذاری قوی، هوش مصنوعی فوقالعاده و خیلی موارد دیگر باعث شده بود این اثر نه فقط یک بازی ترسناک عالی بلکه یکی از جواهرهای این صنعت شناخته شود و همه نگاهی از سر تحسین به این بازی داشته باشند. سه سال بعد در سال ۲۰۱۱ نسخه دوم با حفظ تمامی نکات مثبت و بهبود در همه زمینهها، کابوسی واقعی برای بازیکنان رقم زد و نشان داد موفقیت نسخه اول اتفاقی رخ نداده است.
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
ششمین بازیای که از مجموعه Metal Gear Solid توسط آقای کوجیما کارگردانی شد، در سال ۲۰۰۸ به صورت انحصاری برای PS3 منتشر شد. در این نسخه Solid Snake که حالا Old Snake شده است به نبرد دشمن خود، Liquid Snake میرود. متای این بازی از مجموع ۸۲ نقد نمره عالی ۹۴ را تصاحب کرد و نشان داد طرفداران این مجموعه با اثری عالی روبرو هستند. گرافیک بالا، گیمپلی درگیر کننده با قابلیتهای بسیار زیاد در زمینه مخفیکاری و نبردهای هیجانانگیز، نشان دادن چهره واقعی جنگ و کاتسینهای معروف بازی، باعث شدند این اثر یکی از بهترین نسخههای این مجموعه لقب بگیرد. این بازی تا سال ۲۰۱۴ بیش از ۶ میلیون نسخه فروخته است که رقم بالایی به حساب میآید.
Mass Effect 2&3
نسخه دوم این مجموعه به لطف گیمپلی فوقالعاده هیجان انگیز و دلچسبی که داشت و همچنین داستان درگیر کننده که به خاظر آزادی عملهایی که در بخش انتخابهای داستانی و شخصیتهایی که همراه شما در کهکشان، همسفر میشدند و داستان تاثیر گذار و احساسی که این بازی در اختیار مخاطب میگذاشت، به یکی از بهترین بازیهای نسل هفتم تبدیل شد. شخصیت اصلی این بازی کاپیتان شِپِرد در نسخه سوم با دشمن بسیار قدرتمندی روبرو میشود که در انتهای این داستان پر فراز و نشیب، پایانی را به مخاطب و طرفداران خود نشان داد که هنوز هم پس از گذشت ۱۲ سال عده زیادی از طرفداران را در شوک عظیمی فرو برده است.
The Last of Us
این بازی از اولین تریلری که از خود به نمایش گذاشت مورد تحسین تمامی منتقدان و بازیکنان قرار گرفت. حتی بعد از انتشار بازیسازان بسیاری اعتراف کردند که در خیلی از مباحث گیمپلی و اتمسفر از این اثر الهام گرفتهاند. داستان فوق احساسی، گرافیک بسیار بالا، گیمپلی بسیار درگیر کننده و حتی روایت داستان چنان سینماتیک است، که از اولین دقایق شروع بازی چنان شما را میخکوب میکند که تا پایان نمیتوانید از این بازی دل بکنید و این مسائل از علل موفقیت این بازیست. کار به اینجا ختم نمیشود، این اثر علاوه بر بخش داستانی بسیار عالی، چنان بخش مولتیپلیر هیجان انگیزی را نیز در اختیار بازیکنان گذاشت که پس از گذشت این همه سال هنوز هم دارای بازیکن است.
این بازی در کمتر از یک ماه چیزی حدود چهار میلیون نسخه فروخت و تا به امروز به عنوان یکی از پر فروشترین بازیهای PS3 شناخته میشود. این اثر هنری جوایز بسیار زیادی را کسب کرد و تبدیل به یکی از پر افتخارترین بازیهای نسل هفتم تبدیل شد.
Binary Domain
در این بازی شوتر سوم شخص که توسط سگا منتشر شد، ما توکیوی سال ۲۰۸۰ را مشاهده میکنیم که توسط رباتها مورد هجوم واقع شده است و حالا این ساخته بشر تهدیدی جدی به شمار میرود. در داستان این بازی ما دنیایی را مشاهده میکنیم که مرز بین ربات و انسان تا حد ممکن از بین رفته است و رباتها چنان شبیه به انسان طراحی شدهاند که گاها حتی خودشان هم نمیدانند ربات هستند. خیلی از رباتها پس از مشاهده این بحران به خود آسیب میزدند تا ببینند بدنشان از گوشت و استخوان تشکیل شده است یا سیم و فلز و موقعی که متوجه میشدند ربات هستند و انسان نیستند، از فرط غم دچار جنون میشدند. در این بین شما کنترل جوخهای را در دست دارید که از کشورهای مختلف برای حل این بحران به توکیو اعزام شدهاند.
سیستم کاور گیری دلچسب همچون سری مجموعههای Gears of War به علاوه فیزیک عالی بدن دشمنان، که به هر نقطه از بدن رباتها که شلیک میکردید از همان نقطه دچار تخریب میشد از نکاتی است که باعث شدند مبارزات این بازی لذت فراوانی به همراه داشته باشد.
Mafia 2
از اولین نسخه این فرنچایز که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد این بازی در بین گیمرهای ایرانی از محبوبیت بالایی برخوردار شد؛ و خیلی از بازیکنان روز و شب منتظر نسخه بعدی این بازی بودند. در نهایت پس از هشت سال انتظار به آرزوی خود رسیدیم.
این بازی با ارائه شخصیتهای باور پذیر در قالب داستانی سینمایی، یکی از لذت بخشترین تجربههای نسل هفتم است. از مزایای این بازی ماموریتهای متنوع و متعدد سرگرم کنندهای است که در اختیار بازیکن میگذارد. در بخش مبارزات هم با اضافه شدن سیستم کاور گیری و تخریب پذیری قابل قبول، سعی کرد تا تمامی بازیکنان خود را راضی نگه دارد. شهری که این بازی درون آن روایت میشد اِمپایر بِی نام داشت و طراحیاش برگرفته شده از شهرهایی همچون نیویورک، سن فرنسیسکو، شیکاگو، لسآنجلس بود و این موضوع لذت رانندگی در خیابانهایش را دو چندان میکرد.
Red Faction: Guerrilla
باور این موضوع که حتی پس از گذشت ۱۵ سال این بازی دارای واقع گرایانهترین فیزیک صنعت گیم است، کمی مشکل به نظر میرسد اما با کمی تماشای گیمپلی این بازی به این نتیجه خواهید رسید که تمامی اجسام و ساختمانها در این بازی به واقعیترین شکل ممکن قابلیت تخریب دارند. اما کار به اینجا ختم نمیشود؛ این بازی علاوه بر فیزیک، داستان خوبی هم دارد. کسانیکه در مریخ زندگی میکنند از ظلم و ستم زمینیها به ستوه میآیند و سعی میکنند کنترل مریخ را به دست آورند.
شخصیت اصلی بازی باید مناطق مختلف این بازی را با انجام دادن ماموریتهای خاص از چنگ دشمنان درآورد. مبارزات بازی کاملا استاندارد هستند و همانند دیگر عناوین شوتر سعی میکند تا مخاطب خود را سرگرم نگه دارد و با کمک برگ برنده خود یعنی تخریب پذیری گسترده، صحنههای اکشن ستودنی را درون این بازی میتوان شاهد بود. هیچ چیز همانند خرد کردن دیوارها با پتک در این بازی لذت بخش نیست.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- نقد و بررسی فیلم Joker: Folie à Deux | هیچ جوکری وجود ندارد
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
نظرات
مافیا ۲ واقعی ترین گیم عمرم بود
یه داستان حقیقی که توش نشون میده فقر چه بلایی سر افراد میاره و چطور خانواده ، ایمان و .، غیره رو ازش میگیره و توی اون پایان دیدیم که ویتو تصمیم گرفت خلاف جهت تامی حرکت کنه و اخرین چیزی که براش مونده بود رو داد که به قدرت برسه یعنی جو
گیم پلی واقعا واقعی بود
تمام میشنا طوری طراحی شده بود که توی دنیای واقعیم اجرا شه
واقعا پدر خوانده صنعت گیم بود هم نسخه اولش هم دومی
۳ هم منصف باشیم داستان نابی داشت ( جایزه هم تو اون بخش گرفت)
نشون میداد چطوری یه انتقام شد کل زندگیه یه شخص
هر سه تاشون داستان فوقالعاده ای داشتن و دارن
ولی خب ۳ در باقی زمینه ها گند زد
🟢 مافیا فراموش نشدنی است و فقط حیف که 2K با دل و جون به بازی ارزش نمیده
اسپم
صفحه رسمی بازی
پیش فروش Stellar Blade به رتبه دوم فروشگاه PS در ایالات متحده رسیده … ممنون از شما
اگر با چادر بودن گنگشونبالاتر بود #جهرمی
التماست میکنم ، برو به پست های مربوطه اینو بزار .
بزار یه پست رو بدون این بحث های سونی و مایکرو شاهد باشیم
به چه چیزایی بی اهمیتی اهمیت بدهیم !!!!!
رد فکشن گوریلا واقعا بازی خفنی بود ، کلا مرحوم THQ خیلی بازیهای گادی داشت ، این بازی ، سینت رو ، دارک سایدرز ، کمپانی آف هیروز و…
هیچوقت دلیل اینهمه هیت به مافیا ۲ رو نفهمیدم ! از نظرم هیچ کمی نسبت به مافیا ۱ نداشت بازی خیلی قشنگی بود برخلاف مافیا ۳ که ترکید !
در مورد عظمت سه گانه مس افکت هم که کلا سکوت کنم فک کنم بهتر باشه
2k کلا کارش اینه که بره ای پیای استودیو های ورشکست رو ارزوت بگیره 😂
بنظرم ک مافیا۲ هیتی نشد🤔
البته ک مافیا۲ رو یک دهم مافیا یک نمیدونم (بعنوان طرفدار پر و پاقرص سری)
هیچجوره ب مافیا یک نمیخورد ، داستانش ابکی شده بود ک نقطه قوت شماره اول بود
برای من مافیا ۲ و ۳ اونقدی تفاوت ندارن ، جفتشون بازیای متوسط رو ب خوب بودن (دو بهتر بود ، مثلا برام مافیا۲ نمرش هشته ، مافیا۳ هفت) ، ولی یک کجا ۲ و ۳ کجا ، یک تقریبا همزمان با جی تی ای ۳ اومد و از نظر من بهتر از اونم بود ، مافیا۲ همزمان با جی تی ای iv ، تفاوت سطحشون بسیار زیاد شد دو سری وقتی مافیا۲ اومد
تقریبا سری پیشرفت خاصی نداشته (ب نسبت مدت زمانی ک گذشته)
سگانه مافیا چه از لحاظ داستان پردازی ، چه کاراکتر ، چه فضاسازی جز بهترین سه گانه هاست . نمیدونم واقعا با چه دلیلی داستان مافیا ۲ رو آبکی میدونی !
اون مقایسه هم کلا اشتباهه . شما باید این دو بازی رو با هم مقایسه کنی که خب ، مافیا ۲ اگه پیشرفت نکرد ، واقعا پسرفتی نکرد . دلیل اختلاف فراوان مافیا ۲ با جی تی ای ای وی ، پیشرفت وحشتناک جی تی ای بود ، مافیا ۱ هم اگه باهاش مقایسه کنی شکست میخوره هر چند میگم این مقایسه اشتباهه چون هیچ جوره نمیخورن بهم .
این سری افت واقعی رو با مافیا ۳ و افتادن این سری دست اون هنگر ۱۳ ملعون تجربه کرد ، این بازی عملا به جز داستان و شخصیت پردازی جالب لینکلن کلی هیچ چیزی برای گفتن نداشت
من پنج بار مافیا۲ رو بازی کردم ، بسیار دوسش دارم ک میگم نمرش هشته برام
ولی خب داستانش و مخصوصا روایت داستانش چنگی ب دل نمیزنه دربرابر شماره اول (شماره اول تو ی لیگ جداست)
مقایسه ای ک کردم با سری جی تی ای ، صرفا منظورم پیشگام بودن بازی درزمان خودش بود ،مثلا شما نباید کالاف دیوتی های پونزده سال پیشو با الانیا مقایسه کنی و ب این نتیجه برسی ک الانیا بهترن چون قبلیا از لحاظ گرافیک و گانپلی حرفی ندارن دربرابرشون ، هرچیزی رو ک مقایسه میکنیم باید فاکتور زمانم براش لحاظ کنیم ، وگرنه ک من میتونم از برتریای مافیا۳ به ۲ بگم ، ک چقد دنیاش بزرگتر شده ، اکتیویتیای تو نقشه بیشتر شدن و گانپلی بهتر شده و…. ک با توجه ب گذشت زمان نمیگیمشون
همین عقب موندگی از بقیه بازیا تو زمان عرضه از بزرگترین نقصاش بوده
بنظر من ک افت واقعی با خریده شدن استودیو توسط توکی گیمز شروع شد ، با تعویض نام ایلوژن ب توکی چک ادامه داشت ، با ادغام توکی چک با هنگر۱۳ تکمیل شد
البته من بعد از تغییراتی ک هنگر۱۳ داد و بازی اخرشون ، بهشون بسیار امیدوار شدم
مافیا ۲ از لحاظ داستان بنظرم یکم از نسخه اول ضعیف تره ولی هنوزم داستانش بی نظیره. نسخه ۳ رو هم بازی نکردم ولی شنیدم با اینکه بازی همه چیش تو دیواره ولی داستانش خوبه.
مشکلات مافیا ۲ رو بشخصه تجربش ک کردم تو خشک بودن مبارزات رو در رو و سیستم رانندگی بود بیشتر. بعضیا میگن باگ هم داشته ولی من هیچ باگی ندیدم. داستانشم واقعا فوقالعاده بود بنظرم. خیلی عالی سیر تبدیل شدن ویتو ب ی خلافکار رو نشون داد. جزئیات زیادی هس مث اینکه ویتو ب مسیح ایمان داشت ولی بعد از اتفاقاتی ک میوفته میبینیم ک کلا ایمانشو از دست داده و عکس نمیدونم کدوم بود یا مسیح بود یا حضرت مریم رو پاره کرد تو ی مهمونی، یادم نیس دقیق ولی ی همچین چیزی اتفاق افتاد فک کنم.
در کل مافی ۱ رو خیلی بیشتر دوس دارم ولی خب مافیا ۲ هم واقعا بنظرم شاهکاره.
ببین بحث اصلی شیوه روایته ک از نظر من قابل مقایسه هم نبود با شماره اول
از طرفیم داستان همون داستان یک بود انگار
یکی ک عضو مافیا نیس ، یجوری کشیده میشه این سمتی ، پیشرفت میکنه از بزرگا میشه ، اخرشم پشت میکنه ب مافیا ( مقایسه کن با شیوه روایت شماره یک) ، انتظار چیز متفاوت تری داشتم من از مافیا۲
از این نظر حتی مافیا۳ هم خیلی بهتر بوده
کوچکترین حسی ب شخصیتای مافیا دو بجز جو نداشتم ، چ مادر ویتو ، چ خواهرش ، چ بزرگای مافیا ، چ اون دوستون ک تو پارک کشتنش و… (دقیقا برعکس مافیا۱ ک پالی و سم و سارا و دونسالیاری و حتی فرانک و اون بارتندره بابای سارا و… رو هنوز دوست دارم😅)
بنظر من تنها مشکل مافیا۳ خسته کننده بودن مراحل فرعی بود ، اینطوری بود ک تو باید این ستا محله رو آزاد کنی تا بتونی مرحله بعدی رو بری ، انقد همینش کسل کننده بود ک نگو ، باگاشم ک موقع عرضه بود ن بعدش
ولی از لحاظ داستان بسیار یونیک تر از مافیا ۲ بود
بنظرم اکثر ایراداتی ک میگیرن اشتباهه و حاصل انتظارات اشتباه… (مثل ایرادا ب دنیاش ، یا ب رنگ پوستش و…)
درکل من این سری رو خیلی دوس دارم ، عکس پروفایلم تصویر یکی از صفحات لودینگ مافیا یکه
آها👍
شاهکار به تمام معنا یعنی سری گیرز رو نداشتن کمپانی آف هیروز؟ حالت خوبه ؟ این بازی متعلق به سگاست و استراتژیک چطوری گفتی برای THQ?
وقتی چیزی نمیدونی مجبورت نکردن نظر بدی عزیزم
قبل از ورشکستگی این سری مال این بندگان خدا بود بعد از این بلا افتاد دست سگا
مافیا ۲ که شاهکار بود.بعد این همه سال هنوز هم گرافیک و گیمپلی اش عالیه.داستان هم که حرفی برای گفتن باقی نمی ذاره
اوفففف
قشنگ ۸۰٪ لیست هر کدوم تو سال های مختلف میومدن شاهکار همون سال میشدن
واقعا مکس پین ۳ فوقالعاده بود تنها مشکلش این بود که اون حس نسخه های قبلی رو القا نمیکرد ولی شوترش خیلی اعتیاد آور بود
تمام بازی های این صفحه رو دیوارنه وار دوست دارم
واقعا چه دوران طلایی رو سپری کردیم و خاطرات شیرین ازشون داریم
یک دوران طلایی و تکرار نشدنی
شاهکارهایی که اون موقع بدون توجه به متا نظر منتقدان و… پلی می دادیم
می رفتیم در مغازه و فقط می گفتیم بازی جدید چی امد همین و بس
ای………….. قیاس ، نظرات منفی و مثبت ، متا و متاپرستی و… از زمانی مدش شد دیگه بازی ها لذت سابق رو نمی دن
این حال و هواش ک فرق داره با بقیه نسخه ها مشکل نیس.
وقتی آی پی رو رمدی فروخته ب راکستار قطعا چنین تغیراتی انجام میشه و کاملا طبیعیه نمیشه توقع داشت راکستار بیاد همون کات سینای کمیکی نسخه های قبل و در کل فضاسازی نسخه قبل رو تو نسخه ۳ بیاره ک. وقتی آی پی فروخته میشه تغییرات کاملا طبیعیه. مهم اینه ک تغییرات منفی هستن یا مثبت ک مثبت بودن. من بشخصه درسته اون دو نسخه قبل رو بیشتر دوس دارم ولی مکس پین ۳ شاهکاره و برام خیلی عزیزه و هیچ مشکلی تو چندین بار تجربه ای ک ازش داشتم ندیدم. گیم پلی و داستان و موسیقی همه عالی بودن. گرافیک عالی بود و بازی حتی ی باگ(حتی جزئی) یا افت فریم هم نداشت.
در شاهکار بودن مکس پین ۳ شکی نیست حتی نسخه سوم رو از نسخه های قبلی بیشتر دوست دارم ولی مشکل اینجاست که این نسخه اون اتمسفر تاریک و همینطور روانشناسانه رو نداره ولی خب این تغییرات از سوی راکستار طبیعیه
🔶 Binary Domain و Red Faction: Guerrilla جزو آندرریتد ترین بازی های نسل هفتم بودن مخصوصا رد فکشن با اون فیزیک فوق العاده ای که داشت
🔸Binary Domain که فکرنکنم نسخه جدیدی بسازن ازش ولی امیدوارم آیپی رد فکشن رو دوباره احیا کنند با همون فیزیک خاص خودش
واقعا رد فکشن مثلش نیست
تی اچ کیو واقعا استودیو خاصی بود ، خدا بیامرزدش 😔
آه خاطرات . حاضرم هر کاری کنم تا به اون دوران برگردم .
خدایی تعداد زیاد و کیفیت عالی بازی ها رو نگاه کنید که چقدر قدیم بازیا خفن بودن نسبت به این نسل اخیر که انگشت شما بازی شاهکار هست در صورتی که اون موقع ۵تا بازی میکردی ۳ تاش شاهکار بود
با اینکه خودم مکس پین های ۱ و ۲ رو خیلی بازی کردم و دوسشون دارم ، هیت های نسبت به مکس پین ۳ رو درک نمیکنم واقعا این بازی واسم یه شاهکار بود همه جوره درگیرم میکرد و از پای سیستم بلند نمیشدم
واییی Binary Domain دیونه این بازی بودم چقد خوب بود بعد این همه سال اولین باره میبینم جایی ازش اسم میبرن خیلی به این بازی کم توجهی شده
جمع شاهکارهای سبک جمعه🎈💕
سیستم شوتینگ Binary Domain به طرز عجیبی لذت بخشتر از مکس پین ۳ بود؛ ناگفته نمونه که داستانش واقعا جلوتر از ترندهای زمان خودش بود.
اما در کل، شوتینگ مکس پین ۳ متاسفانه برام جذاب نبود و خیلی زود من رو زده کرد.
من یک ماهی میشه سیستم جمع کردم توی این لیست فقط مافیا یک و دو تازه تمام کردم. بنظرم مافیا یک گیم پلی و سیستم کاورگیری شوتینگ بهتری داشت! سعی میکنم این لیست یکی یکی تجربه کنم. سپاس
Binary Domain
یادم بچه بودم تموم کردم. فکر میکردم همون ترمیناتور
La noire لعنتیییی کو؟
فاصله پست قسمت ۱ و ۲ زیاد نیس بنظرت کاظم جون؟
اون قسمت دد اسپیس ۲ که عکسش توی متنه اون موقع خیلی برام شوکه کننده بود D:
چه نسلی بوده نسل هفت. عجب بازیایی
این نسل ، به جرئت میشه گفت نسل بازیهای سوم شخص و هک اند اسلش بود
عجب بازی هایی
عجب لیستی
بیشترشون شاهکارن
Metal gear 4 یکی از بهترین بازیای عمرم بود
داستان حماسی و یکی از بهترین گیم پلی های مخفی کاری تاریخ
MGS V حتی یذره نزدیکشم نبود
واقعا بازی max Payne 3 هم خوب بود هم بد
داستان مکانیک مبارزه همه چی عالی ولی دنیای مکس پین خیلی دارک بود و تو نسخه سوم این تاریکی از بین رفته بود
دد اسپیس ۱ و ۲ واقعا شاهکارن.
مکس پیم هم فقط ۱ رو بازی کردم اما حتما ۲ و ۳ رو هم میزنم.
Red Dead 2
خدا میدونه چقدر با Mafia2 خاطره دارم.از داستان و گان پلی شاهکارش که بگذریم.می رسیم به جهان زیبا و گیم پلی واقع گرایانه اش.
گرافیک:عالی
گیمپلی:شاهکار
جهان سازی:بینظیر
بنظرم این بازی واقعا هیچ نقطه ضعف محسوسی نداشت.