تعداد بازیکنان همزمان Tekken 8 در زمان عرضه ۲.۵ برابر Tekken 7 بوده است
بازی Tekken 8 توانسته در زمان عرضه، آمار اوج حدود ۵۰ هزار بازیکن همزمان در استیم را ثبت کند که نشان میدهد تعداد بازیکنان همزمان آن بسیار بیشتر از Tekken 7 بوده است.
Tekken 8 با وجود اینکه روی کنسولها از مشکلاتی در بخش آنلاین رنج میبرد، اما استقبال کلی بازیکنان از آن فوقالعاده بود. این بازی به لطف جلوههای بصری عالی و مبارزات بهبود یافته، تاکنون به بزرگترین موفقیت بندای نامکو (Bandai Namco) در این فرنچایز تبدیل شده است.
این بازی بر روی استیم در زمان عرضه آمار اوج حدود ۵۰ هزار بازیکنان همزمان را به ثبت رساند که این آمار تقریباً دو برابر نسخهی قبلی این مجموعه یعنی Tekken 7 است.
این یک دستاورد بزرگ برای Tekken 8 است. این بازی همچنین از نظر تعداد بازیکنان همزمان استیم از Mortal Kombat 1 پیشی میگیرد که با تعداد بازیکنان کمتر از ۴۰ هزار نفر به اوج خود رسید و از زمان عرضه بسیاری از بازیکنان خود را از دست داده و از این نظر از Mortal Kombat 11 نیز عقب مانده است.
با این حال، Tekken 8 نتوانسته است از این حیث به Street Fighter 6 برسد. جدیدترین بازی مبارزهای شرکت کپکام (Capcpm) در سال گذشته آمار بیش از ۷۰ هزار بازیکن همزمان را ثبت کرد.
Tekken 8 نظرات بسیار مثبتی را به خود جلب کرد. بیش از ۸۵ درصد از بررسیهای استیم مثبت هستند و امتیاز متاکریتیک در حال حاضر ۹۰/۱۰۰ است. لازم به ذکر میباشد که این بازی بر روی PC فاقد قفل Denuvo است.
بازی Tekken 8 هماکنون بر روی پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC در دسترس است. برای مطالعهی نقد و بررسی این بازی میتوانید به این نشانی مراجعه کنید.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
نظرات
واقعا فکر نمیکردم اینقدر عالی باشه
نسخه قبلی با اینکه ضعف های زیادی داشت ، اما حول و حوش ۳۳۰ ساعت پلی تایم داشتم تو بازی ! فک کنم این یکی رو نزدیک هزار ساعتی وقت صرفش کنم 😅
من نمیدونم چرا یه سری میگن داستانش غیر منطقی بود
دنیا داره نابود میشه یه سری شاد و خندان لی لی بازی میکنن اصلا غیر منطقی نیست
کی این داستان به پایان میرسد؟…
متاسفانه این مورتال کامبت یک انگار بازیای بود که فقط اومد و رفت و اصلا اون سروصدای نسخه های قبلی رو نداشت (جدا از بحث تجاری)
اصلا به خاطر فضایی که ساختن . تو بازی از رنگ های شاد بیشتر استفاده کردن که خشونت واقعا کمتر میشه
اما تو مورتال کمبت یازده اگر بخش کمپین رو بزاریم جدا و فقط فایت رو حساب کنیم ، یکی از بهترین مورتال کمبت ها بود .
چون فضاش یه جوری بود که دوست داشتی طرف رو تیکه پاره کنی
چون مورتال کمبت ها ( تا نسخه x ) به حدی خوب بودن که ارزش سروصدا داشته باشن ، اینو واقعا شرم میکنم مورتال کمبت صداش کنم حقیقتا !
بازی مورتال کمبت از زمان مورتال کمبت x مدام داشت محتویات آفلاین بازی را کم می کرد بطوری که داخل آخرین نسخش گرفت بخش krypt بازی را به کل حذف کرد و بازی کلا هیچی محتویات خاصی نداشت و بزور می خواستند با قطره چکونی کارکترای بسته های الحاقی خودشو بزور سرپا نگه داره. علنا یه بازی ناقص عرضه کردن که می خواستن با بسته های الحاقی کاملش کنن و پولش هم از گیمرا بگیرن در حالی که ملت برای یه بازی کامل پول دادن. بخش invasion mode هم که کلا همون زمان عرضه بعد یه مدت کوتاهی تکراری می شد و حالا سازندگان انتظار دارن با عوض کردن باس آخر این بخش مثلا دوباره جذابش کنن.
مورتال ۱ به حدی گند زد که آبروی کل این فرانچایزو برد – بیچاره اد بون که فک کرد اینم مثه MK11 براش میشه دستگاه پول چاپ کنی
بیچاره اد بون که رفته زیر سیاست های پول پرست وارنر
ناشری که راکستدی رو از عرش به فرش رسوند
آره اینم هست
امروز اتفاقا داشتم آمار بازکنان همزمان رو میدیدم طی سی روز گذشته استریت فایتر ۶ حدود ۲۳۰۰۰ و مورتال کامبت ۱ حدود ۵۰۰۰ نفر بودن . باید دید تکن در ماههای آینده به چند نفر میرسه . البته اختلاف بین استریت فایتر و تکن با کامبت طبیعیه چون همونطور که قبلا هم گفتم بیشتر مخاطبین کامبت گیمرهای کژوال هستن که بعد از اتمام بخش داستانی و چند روز تجربه مولتی بازی رو میزارن کنار ولی تکن و استریت فایتر تا آخر نسل توسط فایتینگ بازا بازی میشن .
به جرئت میشه گفت در حال حاضر در رقابت جاری ، مورتال کامبت در منگنه فایتینگ های استخوندار ژاپنی یعنی استریت فایتر و تکن قرار داره !
دلیلش اینه ک مورتال کمبت اون سیستم فایت و گیم پلی ای ک بتونه پلیر رو تو بلند مدت سرگرم کنه نداره.(الان ی بعضیا حرفمو اشتباه نگیرن، کمبت تو بخش های مختص ب خودش خیلی عالیه از جمله داستان ولی الان بحث من درمورد گیم پلی هس)
سیستم فایت بازی بدلیل ساده بودن بعد از مدتی تکراری میشه.
مثلا نسخه X ک از نظرم بهترین نسخه سری هس و بهترین گیم پلی سری رو هم داره من رو بعد از ی ماه دیگه نتونست بیشتر سرگرم کنه. یعنی بخش داستانیشو ک تموم کردم و ی چن تا فایت بازی کردن دیگه بازی برام جذابیت نداشت و تکراری بود و نهایتا حذفش کردم حتی با اینکه بنظرم این نسخه بهترین گیم پلی رو داره تو کل سری.
ولی خب بازیایی مث تکن، استریت فایتر و اینا تو بلند مدت توانایی اینو دارن ک واقعا سرگرمت کنن ک اونم بخاطر سیستم فایت جذابشونه…
دقیقا همینه گیم پلی بخش اصلی یه بازیه اینطور بگم قلب بازیه ، اگه بازی بالاترین گرافیک و کیفیت رو داشته باشه ولی گیم پلی خوب و جذابی نداشته باشه افت میکنه فقط تو چند روز اول اوج داره بعد دیگ کسی سمتش نمیره ، نمونش حالا مورتال مثال نمیزنم که بر نخوره ، یه بازی ترسناک مثال میزنم the dark picture little hope این بازی از لحاظ گرافیک عالیه ولی اصلا گیم پلی نداره تو بازیهای ترسناک باید کنترل دست خودت باشه فرار کنی قایم شی هیجان داشته باشه ولی تو این بازی فقط یجا هایی فقط باید ضربدر و دایره و مثلث بزنی و مثلا سر دو راهی مثلا برسی ازت سوال میشه از کدوم مسیر بری فقط همین اصلا اون هیجان یک بازی ترسناک نمیبینی تو این گیم ، به همین خاطر بحث گیم پلی مهمه
اتفاقا مورتال کمبت از لحاظ سیستم فایتینگ خیل یهم غنی تره
نمونش میتونین به مورتال کمبت
دسپشن
سه گانه سگا
ایکس نگاه بکنین
هیچکدوم از گیم ها بلاک کردن رو به اندازه کامبت نمیتونه به این خوبی در بیاره
مورتال کمبت تا ۱۱ شاهکار شد اما این نسخه ۱ جای سوال های زیادی هم داره
نمیشه گفت مورتال کمبت یک یک فایتینگ بده میشه گفت یک فایتینگی هستش که خوبی و بدی زیاد داره
هرچیم به بعضی از تکن فن هت بگی میگن نه مورتال بخاطر خشونتش خوبه
نه سید چون زمانی که با بچه ۱۱ ساله میشینم تکن میزنم با چهار بار فشار دادن دستته شخصیتش یک فنی میزنه که کلا عجیب غریب دمیج میشی:/
البته این موضوع خدارو شکر توی تکن ۸ رفع شده
بیا اقا منَطقی در نظر بگیریم دیگه
مورتال کمبت فایتینگیه که برای درست باطی کردنش حواست به خیلی از درنظر گرفته ها باشه
مثل بار ها استامینا ضربه پایین یا بالا و سرعت حرکاتی که میزنی
همه فایتینگ ها خوبیه خودشونو دارن و هیچکدوم نمیتونه جای اون یکیو بگیره این دلیلشم تنوعشون هستش
منم به عنوان یک مورتال فن میگم که مورتال کمبت ۱ اون چیزی نبود که این همه بذاش صبر کردیم اما اون چیزیم نیست که دور از انتظار باشه جتی سیستم کمبو زنیش هم از ۱۱ بهتر شده با این حال که من اصلا با کمئو سیستم حال نمیکنم – _-
به غیر از اینا اینکه داستان خیلی هندیه شکس نیست حالا خدایی برای انیمه فنا خیلی شاید جالب باشه
من خودم نمره ای که به فایتینگ ها میدم طبق تجربم تو این ماه
مورتال :۷.۵
استریت :۸
تکن هنوز تجربه نکردم اما طبق چیز هایی که دیدم :۸.۵
برادر من نگفتم کمبت بخاطر خشونتشه ک خوبه.
مورتال کمبت تو بخشایی از بقیه فتیتینگا بهتره مثلا داستانش. این شکی درش نیس و من بارها اینو گفتم.
ولی تو بحث سیستم فایت و کومبو ها، سری کمبت ساده شده هس.
من صرفا تکن فن نیستم. من بعد از سالها تجربه فایتینگای مختلف، از همین مورتال کمبت بگیر تا بقیه فایتینگ ها با دلیل صحبت میکنم عزیز دل. بر اساس تجربه حرف میزنم. هیچ گونه تعصبی هم ب کار نمیبرم چون تعصب فقط باعث میشه مشکلاتو نبینیم. وقتی ی بازی مشکل داره باید اون مشکل بیان بشه وقتی هم نداره ک هیچ. من تکن فنم ولی یکی از کساییم ک بیشترین انتقاد رو ب تکن ۷ تو جاهای مختلف از جمله گیمفا کردم و اینو میتونی تو پستا ببینی(چند پست قبل کل مشکلاتشو نوشتم)
سیستم فایتینگ اصیل رو تو بازیایی مث استریت فایتر، سول کالیبر، گیلتی گیر، تکن، کینگ اف فایترز، ورچوئا فایتر، بلیز بلو و…. میتونی پیدا کنی.
مورتال کمبت از نظر سیستم فایت از همه اینا پایینتره. این بحثیه ک چندین بار ن فقط من بلکه فایتینگ بازای دیگه سایت ک میشناسم هم بهش اشاره کردن.
سیستم فایت تو بازی هایی ک اشاره کردم خیلی عمیق و سخت متفاوته.
هر کرکتر استایل خاص خودش و کومبو های متفاوت خودشو داره ک همین خودش تنوع رو خیلی خیلی بالا میبره.
من بعد این همه سال هنوز بعضی کومبو های برخی کرکترای استریت فایتر برام سخته. یا تو تکن من هنوز من الکترونیک ویند گاد فیست کازویارو بلد نیستم بزنم(البته اینو با تنظیم کردن دسته میشه یکم سادش کرد، هر چند بازم سخته).
اینجور سیستم ها تاریخ انقضا ندارن. ولی مورتال کمبت با ی کرکترش کومبو زدن یاد بگیری دیگه با همه کرکترا میتونی بازی کنی چون کومبو ها شبیه همن ولی تو اونایی ک گفتم اینطور نیست و کومبو های متفاوت و سختن و باعث تنوع میشن(واقعا اگه این رو دیگه بخواین انکار کنید دیگه من حرفی برا گفتن ندارم چون این یچیزیه ک کاملا مشخصه و با تجربه این آثار ب وضوح میشه اینو فهمید)
الان شما برو تکن ۳ رو مثلا بازی کن هنوز برات تازگی داره و میتونه کلی سرگرمت کنه یا نسخه های قبلی استریت فایتر بازی کن، مثلا استریت فایتر ۲( نسخه اول دیگه خیلی قدیمیه و منسوخ شده کلا)، هنوز تازگی دارن ولی برو نسخه های قبل مورتال کمبت مثلا ۲ یا ۳ رو بازی کن قول بت میدم نمیتونی تحملش کنی و حذف میکنی بازیو.
تورنومنت های فایتینگ تو کشورای خارجی رو چک کن، بیشترشون مال تکن و استریت فایتر و ورچوئا فایترو اینا و هزاران نفر میرن شرکت میکنن و تماشا میکنن.
ولی تعداد تورنومنت های مورتال کمه و شاید ۱۰۰ نفر برن نگاه کنن. چون کمبت سیستمش سادس و برای این مسابقات خوب نیس. اینجور تورنومنت ها ی فایتینگ لازم دارک ک حرفه ای باشه!
اون مورد ک گفتین با چند تا دکمه زدن تو تکن میشه کومبو زد هم دلیلش کاملا واضح هس. تو سری تکن هر کارکتر نزدیک ب ۲۰۰ تا کومبو مختلف دارن. مث هر فایتینگ دیگه ای بعضی از این کومبو ها ساده تر از بقیه هستن. حالا تو تکن چون تعداد کومبو ها خیلی زیاده و تقریبا هر کارکتر دو یا سه برابر بیشتر از کارکترای بقیه فایتینگا کومبو دارن. مثلا یوشیمیتسو فک کنم بیش از ۲۱۰ تا کومبو داره. خب طبیعیه ک بعضی از این کومبو ها آسون باشه و بشه شانسی اجراشون کرد. اما تو ی فایت حرفه ای مثلا تو تورنمنت ها این چیزا اصا کارکرد نداره چون اونجا مبارزه کاملا حرفه ای هس و پای کومبو های سخت تر میاد وسط!!!!
این تفاوت بین فایتینگایی هس ک گفتم و مورتال کمبت.
من خودم مورتال ۱ رو خیلی تجربه نکردم ولی توی ۱۱ میدونم که داشت یکم پیشرفت میکرد کاراکتر های دی ال سی به ویژه rain استایل کبو زدنشون یکم فرق داشت با بقیه
ولی هنوزم خیلی متنوع نیستن
در ظاهر و حتی تفاوت فریم واقعا متفاوتند ولی در زمینه طراحی کمبو خیلی فرقی ندارن
از طرفی سیستم مورتال کمبت یکم دست ادم رو برای کمبو سازی می بنده
یکی اینکه من در مورد تعصبه اینجور چیز ها حرف یکزدم منظورم حناب شما نبودی عزیز
در مورد سیستم فایتینگ مورتال هم باید بگم صما یک موردی رو اشتباه میکنی
شما نباید سیستم کمبو زنی و مبارزه تمام فایتینگ هارو با هم یکی بدونی و بگی اینن مورد داره اون نداره
تکن توی کمبو زنی هاش ابیلیت نداره ایا به این معناست که تکن سیستم مبارزش مشکل داره؟ خیر چون تکن برای زدن کمبو های هوایی و کلا کنبو هاش از همون کمبو های ریز استفاده میکنه
در صورتی که مورتال کمبت جای اضافه کردن کمبو های طولاین گ و مختلاف همونارو با استفاده ابیلیتی ها در میاره و ترکیب میکنمثلا شاید شما داخل تکن یک کمبو ۴۰ درصدی بزنی همش با مشت و لگد اما تو مورتال همونو با ترکیب ابیلیتی ها و بیشتر مشت و لگد ها میزنن و واسه همینه که کمبو هاش نسبت به تکن کمتره و خب این برمیگرده به اینکه این سیستم مبارزه مخصوص خود مورتاله
البته این که گفتی بچه ۱۱ ساله دسته بدی چندتا دکمه رو میزنه یه حرکت عجیب غریب در میاد تو مورتال هم همینه من برادرزادم ۹ سالشه باهاش نشستم مورتال ۱۱ زدم الکی دکمه هارو میزد بعد یه فن با اسکورپیون روم زد که منو باباش جا خوردیم ، مورتالم ببین بد نیس ولی روال گیم پلی یکسانه تغییر آنچنان نکرده تنها تغییری که من میبینم اضافه شدن یار دومه که باحاله جالبه مطمعنم این اضافه شدن یار دوم میزان کمبو رو تو مورتال زیاد میکنه و حتما من خودم با اینکه تیکن بازم سراغ مورتالم میرم ، ولی یه تغییر خفن مث اون ریج آرت و ریج درایو تو تیکن ۷ اینجور چیزی از مورتال میخوام
یک چیز دیگه ای هم که هست اینه که استریت فایتر انتظارات گیمر هارو از مورتال کمبت زیاد کرد
استریت فایتر ۵ و تیکن ۷ و مورتال x توی سال های ۲۰۱۵ و ۱۶ عرضه شدن نمره متاشون به ترتیب ۷۷ و ۸۲ و ۸۵ بود
الان دوباره سه تا بازی در دوسال متوالی عرضه شده و نمرات کاملا برعکس شدن. حتی اگر صرفا به خود استریت توجه کنیم انقدر پیشرفت برای کاربر قطعا جالبه که کسی که اصلا این فرنچاینز رو نمیشناسه حتما میاد سمتش در مقابل مورتال ۱ پسرفت های عجیبی به نسبت ۱۱ و X داره که بعضا احمقانن
چرا variations رو کلا حذف میکنه یا انقدر سیستم customize رو ساده و محدود میکنه یا چرا کاهش خشونت داره و تم بازی انقدر رنگی رنگیه. باس فایت شائوکان توی مورتال ۹ و کرونیکا مورتال ۱۱ کجا
شنگ سونگ مورتال ۱ کجا. ریبوت مورتال کمبت ابهت تمامی کاراکتر ها حتی خود لیوکنگ رو هم از بین برد. گیم پلی پیشرفت کرده ولی بازم کافی نیست درسته واقع گرایانس و خشنه ولی چیزی که باعث لذت تو میشه اون حس نبرد نیست هیجان خشونته. کم کاری کردن به نظر من برای این بازی
بسیار عالی
تا مورتال کامبت هست چرا باید سمت این زباله های ژاپنی شبیه عنیمه رفت، تیکن و استریت فایتر بدرد بچه سال های میخوره که تحمل خون خشونت مورتال کامبت ندارن میرن سمت این بازیا بچگونه ژاپنی
این بازی داره میترکونه…
واقعا گل کاشته