گیمپلی اولشخص Indiana Jones برای متمایز شدن بازی از Uncharted و Tomb Raider انتخاب شده است
اجتناب از مقایسه Indiana Jones با Uncharted و Tomb Raider!
نکات برجسته
- بازی Indiana Jones and The Great Circle اخیراً با دیدگاه گیمپلی اولشخص معرفی شد.
- توسعهدهندگان بیان میکنند که این انتخاب برای کمک به Indiana Jones بوده تا از دیگر عناوین اکشن-ماجراجویی متمایز گردد.
- همچنین زاویه دوربین اولشخص بخشی از DNA استودیوی ماشین گیمز (MachineGames) است و منجر به توسعه کارآمدتر میشود.
پس از سالها انتظار، سرانجام Indiana Jones and The Great Circle در طول رویداد Xbox Developer Direct سال ۲۰۲۴ به نمایش درآمد و تریلر گیمپلی آن به نقطه برجسته این نمایش تبدیل شد.
در حالی که بسیاری انتظار داشتند Indiana Jones and The Great Circle یک بازی سومشخص باشد، ماشین گیمز تأیید کرده که جدیدترین سفر ایندیانا عمدتاً بر دیدگاه اولشخص متمرکز خواهد بود تا از دیگر عناوین اکشن-ماجراجویی مانند Uncharted و Tomb Raider متمایز شود.
چرا مهم است: ماشین گیمز مهارت ویژهای در طراحی و توسعه عناوین اولشخص دارد. بازیهایی مانند Wolfenstein و ریمسترهای اخیر Quake مهارت استودیو را برجسته میکنند و منجر به این انتخاب از سوی تیم سازنده میشوند.
طی مصاحبه اخیر با لوکاسفیلم (Lucasfilm)، از جرک گوستافسون (Jerk Gustafsson)، کارگردان بازی استودیوی ماشین گیمز، پرسیده شد که آیا تیم سازنده هنگام توسعه محصول، دیدگاه سومشخص را نیز امتحان کردهاند یا خیر.
جرک گوستافسون پاسخ داد که گیمپلی اولشخص بخشی از DNA ماشین گیمز بوده و تیم را تشویق کرده تا با استفاده از دوربین اولشخص تجربه گیمپلی همهجانبهای را خلق کنند. وی در ادامه بیان داشت:
این بازی از عناوین اکشن-ماجراجویی دیگر متمایز میشود و دیدگاه اولشخص، آن را به یک تجربه منحصربهفرد تبدیل میکند که در هیچ جای دیگری نمیتوانید پیدا کنید.
با این حال، ماشین گیمز نمیخواست بازیکنان را به کلی از دیدگاه سومشخص محروم کند. بنابراین، بازی یک جریان یکپارچه بین گیمپلی اولشخص و پیمایش سومشخص ارائه میدهد. لحظات سومشخص نیز در طول کاتسینها و لحظات خاصی مشاهده میشوند و محصول نهایی، ترکیبی از هر دو را در طول تجربه ارائه خواهد داد.
در حالی که سازنده به هیچ اسم خاصی اشاره نکرده، اما Tomb Raider و Uncharted موارد آشکاری هستند که با Indiana Jones مقایسه میشوند. بسیاری انتظار داشتند که Indiana Jones and The Great Circle برداشت ماشین گیمز از فرمول Uncharted باشد.
با این حال، به نظر میرسد که تیم مسیر متفاوتی را طی کرده است و از فیلمهای Indiana Jones بیشتر الهام میگیرد تا بازیهای Uncharted. همچنین علاوه بر اکشن، بر عنصر کشف و حل پازل نیز تمرکز زیادی دارد.
توسعهدهندگان ماشین گیمز بر این باورند که آنها بهترین انتخاب برای ساخت یک بازی از آیپی Indiana Jones هستند. این تیم امیدوار است که علاقه خود به Indiana Jones را در بازی Indiana Jones and The Great Circle به نمایش بگذارد و تجربهای را به طرفداران ارائه دهد که ارزش به خاطر سپردن را داشته باشد.
طبق گزارشات، اید سافتور (id Software) و تانگو گیمورکز (Tango Gameworks) نیز در توسعه Indiana Jones and The Great Circle به ماشین گیمز کمک کردهاند.
این بازی در حال حاضر برای عرضه در سال ۲۰۲۴ برنامهریزی شده، اما استودیو هنوز تاریخ انتشار رسمی آن را تایید نکرده است. ما انتظار داریم که Indiana Jones and The Great Circle را دوباره در شوکیس سالانه ایکس باکس ببینیم.
نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً در بخش نظرات پایین به ما اطلاع دهید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
من با اول شخص بودنش مشکلی ندارم ولی تو تریلر حس میکردم که خودشونم هنوز انگار مطمئن نیستن چیکار میخوان بکنن با دوربینش چون بابت هر کار کوچیکی دوربین هی سوئیچ میشد رو سوم شخص و اون حسش رو برای من شخصا میگرفت.راستش انتظار یه مدل دوربینی در حد سایبرپانک دارم که از اول بازی تا آخر بازی تماما به صورت اول شخص هست و خیلی حس و حال سینمایی داره بازیش و بابت کار هایی مثل بالا رفتن از دیوار یهو دوربین سوم شخص نمیشه
اتفاقا دوربین خیلی کم سوییچ میشد !
شما نگران نباش
نگران های مایکروسافت منو یاد این خود جوشان کشور میندازه !!! ساندیسی
حرف شما متین
منم نگران نیستم اصلا ایکس باکسی ندارم که بخوام تجربه اش کنم صرفا حسم از تریلر رو گفتم ولی جمله آخرت چه ربطی به حرف من داشت سید🗿🗿
ساندیسی با شما نبودم که خدایی نکرده همچین توهینی نکردم اسم اون قشر رو گفتم
در مورد اینکه مثله سایبر باید میبود یا نه : بیبیند تو سری اندیانا جونز یه المانی هست به نام بیگ جامپ ها که ایکونیک هستن و نمیشه اول شخص درشون اورد ییک سری افتادن ها به دیوار خوردن ها پرتاب شدن ها و زیر شن رفتن ها هستن که باید سوم شخص باشن کله داستان سویچ شدن دوربین همینه که اون قسمت های ایکونیک رو حفظ کنن اندیانا جونز به کتک خوردن هاش تقلا کردن هاش و سخت جون بودنش معروفه اگر این حسا رو درست در بیارن شاهکار میشه
مثل deus ex دیگه. اولین بار نیست که
من deus ex بازی نکردم واسه همین این برام جدید بود
ناشرو چرا زدین ایکس باکس گیم استودیوز
بتسدا سافتورکس بازی رو منتشر می کنه
بتسدا سافتورکس مثل اکتیویژن و بلیزارد زیر مجموعه ایکس باکس گیم استودیوز هست
نه نیست بتسدا سافتورکس، اکتیویژن بلیزارد و اکس باکس گیم استودیوز سه ناشر جداگانه زیرمجموعه مایکروسافت گیمینگ دیویژن هستن
شاید ماشین گیمز اعلام استقلال از بتسدا کرده:d
خیر همشون جزو اکس باکس گیم استودیوز هستن و موقع شروع کردن بازی های جدیدشون اول لوگوی Xbox game studios میاد
اول کدوم بازی میومد اونوقت؟
استارفیلد ؟ ردفال ؟ های فای راش؟
هیچکدوم از اینا تحت لیبل اکس باکس گیم استودیوز منتشر نشدن
الان دیگه هیچکدوم بدون علامت تجاری اکس باکس استدیو نمیتونه بازی منتشر کنه
بلیزارد اکتیویژن بتسدا و زنی مکس دارایی اکس باکس استدیوز هستن و جزوی از اون حساب میشن اگر نامشون به صورت تکی بیاد خود مختار حساب میشن که همچین چیزی غیر ممکنه
دیگه نمیشه حس گرفت اون حس ازادانه از یه ناشر بزرگ قدیمی که همه با لذت ازشون حرف بزنن پس ایتهمه خاطره از بازی ها رو باید طرفداران پلی استیشن چکار کنن.هر چند من تمام بازی های اکتیویژن رو پی سی یا لب تاب خودم یا این اون پلی دادم 😂ولی کلا میگم خوب برای اونی که ایکس باکس نداره میخواد رو پلی استیشن پلی بده سالها هم اینکارو کرده نمیدونم واقعا سخته دل بکنه طرف از فرانچایزهایی که زتدگی کرده باهاشون امیدوارم اگر دووم یا ولفانشتاین جدید بیاد ماکروسافت انحصار نکنه هر چند این دادگاه پیروز شد ولی خوب زیر ذره بین سر عناوین بزرگ خیلی رفت .گرچه دیگه سونی هم انحصاری به اون شکل قدیم نداره واسه پی سی میاد ولی خوب از بزرگی عناوین بتسدا مخصوصا دووم ولفانشتاین که پدر اول شخص هستن نمیشه گذشت
اگر دوم و ولفن اشتاینی ساخته بشه بهتره انحصاری نباشه ولی فکر نمیکنم ادامه بدن فرانچایز های قدیمی رو اکس باکس روند ریسک پذیری نسل ۷ رو پیش گرفته باز پول زیاد استدیو های زیاد با این فرق که ایندفعه مالک استدیو هاست و استدیو ها بعد گنده شدن زیر دست مایکرو نمیتونن خیانت کنن بهش مثله نسل ۷ امثال اپیک
پس لستم ماله ناتیه نه سونی
انتشارات سونی منتشر میکنه .
چرا بعضیا واقعا نمیفهمن . مایکروسافت ۴ تا ناشر داره
اکتیویژن بلیزارد بتسدا اکس باکس
آقای فردوسی پور دنبال چی هستی شما ??
بازی که به هر صورت انحصار ایکس باکسه اما شما اول هر بازی که ایکس باکس منتشر می کنه نوشته Xbox game Studios
اما ابتدای استارفیلد و های فای راش نوشته Bethesda Softworks
این یعنی خود بتسدا هم پروژه ها رو منتشر می کنه هم پابلیش
اما در مورد پلتفرم ها مایکرو تصمیم می گیره
مستندات:
ابتدای بازی هایی به مانند های فای راش و استارفیلد
مستندات رو عمدا مجددا ذکر کردم که اشخاصی که دیس دادن فکر نکنن هر کسی پا میشه میاد کامنت میذاره بدون دلیل
شاید فکر کردن می خواستم با این حرف بگم رو پلی استیشن منتشر میشه ولی هیج جا اشاره ای نشده
در ضمن آقای فردوسی پور هم نیستم
داش شوخی کردم ، میدونم چی میگی . اشتباه تایپی از سمت گیمفا بوده صدرصد واگرن بازی های بتسدا رو تمومشونو خود بتسدا نشر میده و حتی تو داخل بازی هم بشید هیچ جا اسمی از ایکس باکس گیم استدیوز نمیبینی 👍
راس میگه چرا اینقدر دیس خورده 😐
بازی های بتسدا رو بتسدا منتشر میکنه و اکتیویژن بلیزارد رو هم خودش . استودیو های اکس باکس هم جدان
دمشون گرم با اینکار تنها دکلی که سونی فنا میتونستن برای تخریبش استفاده کنن ریخت🙌
کسی ک هدفش تخریب باشه {مثل خودت} در هر صورت بازیو تخریب میکنه حالا میخواد اول شخص باشه یا سوم شخص
امیدوارم گیم داستانی خوبی بشه تا نگاهی هم به ایکس باکس بشه
اگرچه تجربه های بی نظیری به مانند اری و پنتیمنت برای ایکس باکس هستند اما این می تونه کمک زیادی کنه
نگاهی هم به ایکس باکس بشه🤔 این غرور اعتماد بنفس ژاپنی ها( که باعث شده در طول تاریخ خیلی از بلاها و دردسر ها براشون اتفاق بیوفته) حتی به فنهاشونم سرایت کرده! همین امسال سومین بازی پرفروش استیم رو با این که روی گیمپس بود ایکس باکس داشته! همین الان یه بازی انحصاریشون تو ۲۴ ساعت ۲ میلیون نسخه فروخته و رکورد ۹۰۰ هزار بازیکن همزمان استیم رو شکونده با این که رو گیمپس بوده!پنجتا انحصاری فرست پارتی تو ۲۰۲۳ داشته به جز یکیش بقیه متای بالای هشتاد داشتن! واسه ۲۰۲۴ هم به جز چهارتا فرست پارتی درجه یک چندتا ترد پارتی حرفه ای مثل استالکر هم قراره بیاد! درامدش هم که از سونی بیشتر بوده!
عزیز توضیح ندید به اینا اینا باید یه هو بیدار شن ببینن چیزی از سایدشون نمونده اونطوی حالش بیشتره
آخه وژدانا چی میگین؟؟؟بنظرم بهترین کار همین اول شخص بودنشه وگرنه میشد مثل استارفیلد که تا ۱سال پیش همه میگفتن از نو منز اسکای تقلید کرده بعد ما ی طومار مینوشتیم بابا این استارفیلد!!! نه نومنزاسکای،بعد الان هم اگه ایکس باکس و ماشین گیم اول شخصش میکردن صبح تاشب میگفتن این از انچارتد تقلید کرده پس خدارو شکر که اینکار رو نکردن…
یه کامنت تو اون پست گذاشتم جولان گیمای انحصاری ایکس باکس در ۲۰۲۴
یه عالمه دیس خورد
اینجا یکم آرومترش کردم بازم دیس خورد
اونجا هم به من انتقاد کردن اینجا هم شما
قبل فن بوی بودن هم یه نگاه به هیستوری بکن رو ایدی کلیک کنی میاد
حدسی که زدم🫠
واقعا تاکسیک ها ترسناکن
همونطور که حدس میزدم ایندیانا جونز قراره آنچارتد مناطق محروم باشه
باشه حتما
گریه کن
این که مشخص بود و اینکه بهترین کار ممکن رو کردن نمیکردن فارغ از کیفیت رسانه ها باز نابود میکردن این بازی رو
کار بیخودی کردند، لازم نبود متمایز بشه
یه زباله مثل آنچارتد که بعد شکست خوردن و نابود شدن زیر دست و پا بازی استودیو مایکروسافت اورواچ دیگه سونی پروندش رو بست اصلا مگه در حد رقابت هست که ماشین گیمز بخواد آنچارتد رو در حد پدر سبک اکشن ادونچر ایندیانا جونز به حساب بیاره
خدایی اساتید گیمفا چرا بنت نمی کنن
انچارتد۴ بیگ وینر بود
انچارتد۴ صرفا چون ادامه سری قبل بود گوتی نشد
اون موقع مگه زیر دست مایکروسافت بود؟ ها دلقک
هر چی زودتر باید دکمشو بزنیم وگرنه تکثیر میشه
داداش این اکانت دوم Starfaildهست.
Maybe😂
بسیار زیبا فرمودید فکر کن یک آشغالی بسازی که یه بازی سرویس محور چنان لهش کنه که کلا محوو شه
با تمام وجودم میتونم بگم آنچارتد ۴ مسخره ترین بازی بود که بازی کردم فقط ۳۰ دقیقه اولش قشنگ بود
یه چیز عجیب تیتر پیشبینی و نتیجه گیری نویسنده هست؟ چون این به شدت کار اشتباهیه اینکه میخوان گیم پلی منحصر به فرد باشه ، با این تیتر زرد خیلی تفاوت داره !!!!
این حجم دیسلایک واقعا خجالت آوره
حالا از ترول هایی مثل اتزیو بعید نیست ولی بقیه ،افسوس 😔
این نشون میده بازی واقعا سوزونده
#تکمیلی
♨ به گفته جز کوردون طبق بررسی مایکروسافت، تریلر گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle بیشترین بازخورد مثبت طرفداران نسبت به یک نمایش را در طول تاریخ Xbox داشته است.
موقع ساخت شوتر های سوم شخص هم همه میگفتن چرا سوم شخص مگ هک اند اسلشه ، ولی دیدیم بازی هایی مثل گرز . مکس پین و… ک موفق هم شدن و کلا یه چیز جدید ارائه کردن
بنظرم دلیل اینکه ایندیانا اول شخص شد بیشتر بخاطر تجربشون تو این ژانر هست و مطمعنا کار رو خیلی بهتر میتونستن در بیارن تا سوم شخصی ک هیچ شناختی باهاش ندارن .
گیمر جماعت فقط دنبال نالیدن هست خیلی از بازی ها بودن به واسطه تغییراتی انجام داده بودن قبل عرضه مورد بحث قرار گرفته بودن ولی بعد از عرضه همه راضی بودن و لذت بردن نمونش RE7.
پس تا عرضه بازی صبر کنید .قرار نیست با صحبت شما یهو بازی لغو شه برن سمت سوم شخص .
بقول IGN ما چندین نسخه سوم شخص انچارتد داریم سه نسخه از تام رایدر داریم و ریمیک و ریمستر ، و تو این ژانر اشباح همین که رفتن سمت یه حرکت جدید ک با پتانسیل خودشون هم سازگارتره خودش یه حرکت مثبت بشمار میره .
تنها کاری ک میتونیم انجام بدیم صبرکردنه .
بااینکه به نظر خودم مطمعنم به عنوان اولین تجربشون تو این ژانر تا حدودی موفق خواهند شد و اثری باارزش عرضه خواهند کرد
فقط تا قبل عرضه دو کار انجام بدید
۱, هایپ رو کنترل کنید دنبال متا نود نباشید ، دنبال انچارتد کیلر و مقایسه هم نباشید
۲, اونایی هم ک ناراضی از اول شخص شدن بازی ، دندون رو جیگر بزارید و صبر کنید شاید با تجربه بازی نظرتون عوض شد .
کامل ترین نظری بود که خوندم.ایول.
بنظرم مهمترین مثالی که میشه از قضاوت قبل از عرضه زد میشه به هیت دادن به ارتور به عنوان شخصیت اصلی رد دد قبل عرضه بود
همین که خواستن از بقیه تقلید نکنن و بازی استقلال خودش رو حفظ کنه قابل تقدیرن
من که همین اول شخص بودنشو بیشتر میپسندم
عالی شده بازیش
رمدی هم از ترس اسپایدی الن ویک با تاخیر منتشر کرد
اینجا هم از ترس اینکه با آنچارتد مقایسه بشه دوربینشو اول شخص کردن
این انحصاری سونی چیست ک عالم همه دیوانه اوست
انحصاری های سونی باعث چنین چیزی نمیشن فنای تاکسیک سونی باعث میشن
سونی سلطان بی چون و چرای گیم است
بیشتر بخاطر اینه ک خود ماشین گیمز کارش بهتره تو اول شخص ساختن وگرنه مقایسه شدن ک یچیز حتمیه و ب هر حال مقایسه میشه حالا چ اول شخص باشه چ سوم شخص.
من خودم اینکه اول شخصه رو بیشتر دوس دارم.
بیاید برای اولینبار بشینیم دور هم forza horizon ماشینی رو مستقیماً با god of war مقایسه کنیم 🙂
اینا چ ربطی دارن ب هم الان؟؟؟؟ یکیش ریسینگه یکیش هک اند اسلش
من تو کامنتم گفتم ایندیانا جونز چ اول شخص باشه چ نباشه با آنچارتد و توم ریدر مقایسه خواهد شد چون ژانر همشون اکشن ادونچره.
کلا شوخیدیم 🤣 جدی نگیر دا
بهترین کار رو کرد یه تجربه خوب به دور از مقایسه و هیت کردن یه سبک جدید قطعا نظرات جالبی همراهش خواهد بود و تحسین های زیادی ازش میشه فقط باید کار رو خوب درارن دیگه موتور بازی سازی هم کیفیت خوبی داره و بهینه سازیش بسیار خوبه انحصاری هم هست رو دو تا کنسول و یه پی سی هست دیگه میتونن خوب درارن
والله تریلر بیشتر شبیه کالاف دیوتی بود تا ایندیانا جونز! آخراش که خود کالاف دیوتی بود تیربار و هواپیما و….وات د فاز ؟!
شرکت بازیسازی که بلد نیس سوم شخص بسازه ، ایندیانا جونز براش زیادی بزرگه بهش نمیخوره بخوره کالاف دیوتی میشه و همه جا میخورن !
چندروزیه بدجور هوس کردم دوباره برم سراغ آنچارتد۴ …… درود بر نیتن دریک
میدونی که بازی تو دوران جنگ جهانی دومه؟
اوکی ولی ماهیت و هویت بازی چه ربطی به جنگ داره! مسئله اینه
اره دیگه باید دقیقا عین فیلماش باشه اون موقع میای میگی چیز جدیدی برای گفتن نداره همون سناریو فیلماشه کپی کرده
توروخدا بس کنین اینارو تا صبح بشینین تو گیمفا کامنت بدید و بگید فلانش بده یا نیست به خدا حتی به گوش استودیو نمیرسه که بگم به یه ورشه اگه واقعا میخوای نظرتو برسونی برو استیم و متاکرتیک نمره بده و نقد کن
ایشالا خوب از آب در بیاد . من فقط نظرمو گفتم که در کل اول شخص برای این عنوان و سبک جالب نیس حالا بعدا ببینیم نقدها و نمرات چجوری میشن
کله اندیانا جونز راجب جنگ جهانی و نازی هاست 😐
🔶 (𝕀𝕟𝕗𝕖𝕣𝕟𝕠 インフェルノ): همونطور که حدس زده بودم این استودیو بخاطر ترس از مقایسه با آنچارتد، تومب ریدر و کمبود اعتماد به نفسش اومده بازی رو اول شخص کرده که در واقع با این کار حکم مرگ بازی رو امضا کرده بعد خیلیا میگن از عمد اول شخص کردن چون این استودیو اول شخص سازه نخیر بهتره بگیم هم ترس از مقایسه داشته هم اینکه تخصص و تجربش رو نداشته کلا سوم شخصش کنه با این کارش ارزش ناتی داگ و کریستال داینامیکس رو بالاتر از اینی که هست برد این یعنی ما توان رقابت با اونا رو نداشتیم
🔸اصلا تریلر یک بار دیگه نگا کن حالت سوییچ کردنش افتضاحه و نتونسته درست درش بیاره یعنی وقتی با شلاقش آویزون میشی میخوای بپری رو دشمنا مبارزه کنی سوم شخصه بعد که میپری میوفتی پایین باهاشون مبارزه کنی یهو اول شخص میشه یعنی در کسری از ثانیه سوییچ میشه اینطوری گیمر بیچاره روانی و گیج میشه من که هم با دیدن تریلر سوییچ کردنش حالت تهوع بهم دست داد وای به حال اینکه بخوام دسته رو دست بگیرم بازی کنم
😂
“تیربار و هواپیما”
والا من همه قسمتای این فیلم رو ندیدم ولی اینی که میگی اگه اشتباه نکنم توی اولین قسمتش «Raiders of the lost ark» بودش.
دقیقا . ولی جالب نبود اون قسمت
شبیه کالاف دیوتی بود؟ 😐
تیکه انداختم به اول شخص بودنش ولی آره آخراش که تیربار دستش بود یاد یه مرحله کالاف افتادم که باید هواپیماها رو میزدیم نمیدونم تجربه کردی یا نه اون مرحلرو
اصلا استودیویی که مهارتش ساخت بازی اول شخصه بخواد یکدفعه بازی سوم شخص بسازه اثر خوبی در نمیاد اتفاقا کاره خوبی کردن اول شخص ساختن چون بازی اکشن ادونچر سوم شخص زیاد دارم ولی اول شخص تا جایی که من یادمه خیلی کمتر داریم تو این سبک
سوم شخص میبود خیلی خیلی بهتر میبود 🤌😂
چه اول شخص چه سوم شخص اونچه که لازم هست و باید انجام بدن، تنوع بالا در روش های پیشبرد مراحل بازی هست.
۱ بازی باید دارای مراحلی باشه که گیمر رو «توجیه» به مخفی کاری بکنه «نباید مجبور بکنه ،طراحی خوب شما رو مجبور نمی کنه».
۲ بازی باید اجازه ی تعامل با محیط رو به گیمر بده و گیمر برای پیشرفت در بازی بتونه از محیط کمک بگیره.
۳ بخش اکشن بازی نباید خلاصه بشه در تیر اندازی و پنهان شدن پشت موانع.
۴ بازی باید دارای محیط هایی باشه که گیمر به دل خواه بتونه تمام اون سه مورد رو در شرایط مختلف بکار بگیره و محدود به هر مرحله مشخص نباشه.
۵ بازی باید برای کنجکاوی گیمر و گشتن در محیط ها پاداش و چالش های قابلی ارایه کنه.
۶به نظر من مراحل آغازین بازی باید دارای نقاط عطف برای نشون دادن تمام این ویژگی ها بصورت خطی و مورد به مورد باشه تا هم شروعی عالی رقم بزنه و هم گیمر رو با مکانیزم ها آشنا بکنه و بعد اونو آزاد بزاره.
چیزی که در تریلر بازی بود نوید امکان وجود این چنین شرایطی رو میده حال این که چطور به کار گرفته بشن به تیم سازنده برمیگرده. هرچقدر که بتونن لول دیزاین انعطاف پذیر ارایه کنن به همون اندازه ماندگار و موفق میشن.
___
شخصا اول شخص بودن بازی رو ترجیح میدم، جدا از چالش برانگیز تر بودن جذابیت خاصی به بازی میده.
درضمن بتسدا یه ویدیو کوتاه رو توییترش گذاشته که نشون میده ایندیانا میتونه از سقف هم آویزون بشه. امیدوارم مخفی کاری در بازی در سطح بالا و نزدیک به دیس انرد باشه.
دیسانرد ژانر اصلیش مخفی کاریه و تمرکزش رو این المان ها هستش ولی این بازی ژانر اصلیش اکشن ادونچره ک مخفی کاری ی زیر ژانر حساب میشه براش و نمیشه توقع داشت مخفی کاری در حد دیسانرد و دیگر عناوین این ژانر داشته باشه. همین ک بتونن المان های مخفی کاری رو ب صورت کارآمد پیاده بکنن کافیه بنظرم.
مخفی کاری در دیگر عناوین این ژانر دارای عمق لازم نیست و بیشتر جنبه ی ظاهری/نمایشی داره تا یک تجربه متفاوت و پیچیده. امید به این هست که انیدی دست کم تجربه ی عمیق تری رو در این زمینه ارایه کنه.
آره از این لحاظ درسته👌
البته توم ریدر های بعد ریبوت مخفی کاریشون خوب بود.
رایز آف تومب رایدر بهترین تجربه ی این سبک رو داشت که شامل موارد فوق حتی بطور حداقل اما غیر نمایشی میشد.
اگر از مخفی کار های وولفنشتاین یکم عمقی تر باشه چیز خوبی در میاد
دقیقا new colossus در مخفی کاری زمینه هایی داشت که همون رو گسترش بدن و عمیق ترش کنن برای یان سبک کفایت میکنه .
“بازی های اکشن ادونچر (باید) سوم شخص باشن اصلا راه نداره”
(برگرفته از کتاب عقاید یک دلقک)
صرفا به دلیل ترس از مقایسه شدن با آنچارتد و تومب ریدر و احتمال پایین تر بودن کیفیتش این کار رو کردن ، وگرنه بازی با این سبک و تو این ژانر قطعا سوم شخص فرسنگ ها بهتر از اول شخص هست
بعدشم که تصمیم بر اول شخص بودن گرفتن بازی رو دادن ماشین گیمز بسازه که تو اول شخص تبحر داره
شما چندتا تجربه ی اول شخص از این زمینه داشتی که مطمئنی که تجربه ی سوم شخص فرسنگ ها بهتر از اول شخص هست؟ چندتا بازی سوم شخص وجود داره که تجربه ی تکراری و یک سانی رقم زدن اما متقابلاً عناوین اول شخص با کیفیت در این زمینه چندتا بوده ؟.
همین شماها اگه سوم شخص بود تو بوق و کرنا میکردین که کلون یه کلون دیگه اس!
بزرگ ترین بازی ها تو این ژانر همه شون سوم شخص هستن ، قطعا یه دلیلی داره که استودیو ها این سبک رو سوم شخص میسازن نه اول شخص ، لازم نیست اون ها برای تصمیم گیری درباره دوربین بازی ده نمونه بازی از هر دوربین رو تجربه کرده باشن، ژانر این بازی و المان های اون بازی مشخص میکنه که کدوم دوربین بهتره
وجود سکانس ها اکشن زیاد و مبارزات تن به تن زیاد با هر منطقی ببینی تو حالت سوم شخص بهتره ، تنها دلیلی که تصمیم بر اول شخص بودن همچین بازیی گرفته میشه ترس از همین کلون شدنه ، که اون هم بخاطر دوربین اتفاق نمی افته
اکس باکس برای متفاوت شدن و کلون نساختن داره صورت مسئله رو تغییر میده ، بجای آوردن مکانیزم ها متفاوت تو همون حالت سوم شخص و زحمت دادن به خودش ، رفته سراغ راه کم خطر تر ، هم ساخت یه بازی اول شخص راحت تر هست هم راه مطمئن تری برای فرار از مقایسه و کلون نساختن هست
مثل اینکه بخوای سولز یا هک ان اسلش بسازی و بگی برای کلون نساختن و فرار از مقایسه تصمیم بر این شد که دوربین اول شخص باشه
تو این مورد کاملا مشخصه علت اصلی تصمیم اکس باکس خلاقیت و نوآوری یا بخاطر باحال بودن چند نمونه بازی با دوربین اول شخص نبوده
کدوم یکی از اون بزرگ ترین ها تجربه ای در ساخت بازی اول شخص داشتن؟ کریستال که یکی از قدیمی ترین های این ژانر هست چنین تجربه ای داره یا بعد ها ناتی داگ ؟ جدا از این که حالت سوم شخص کاملا اشباع شده چندین نسخه انچارتد که فرق «اساسی» در نسخه ها نتونستن ایجاد کنن تا ریبوت سهگانه ی تومب رایدر که با نسخه ی رایز تونست بهترین و کامل ترین اثر رو در این ژانر بسازه. حالا در بین این همه بازی مشابه ساخت یک نسخه ی مشابه اونا چه لطفی داره؟ اونم برای استودیویی که یکی از تاپ ترین و بهترین های ژانر اول شخص هست. چیزی که میتونه بازی رو قدرتمند ، حرفه ای و متفاوت کنه دوربین بازی نیست توانایی در ساخت مراحل منحصر به فرد، پازل های پیچیده ، مخفی کاری اصولی و همچنین بخش اکسپلوریشن بهمراه پاداش ارزنده هست.
تا جایی که اطلاع دارم ایکسباکس از اول روم این قضیه دخیل نبوده و این تصمیم و سپردن بازی به ماشین گیمز پیشنهاد تاد هاوارد بوده، و بعد خریداری بتسدا ماکروسافت صرفا تصمیم به انحصاری کردن بازی گرفته که در دادگاه هم این موضوع مطرح شد.
الان برای ادامه ی آنچارتد فن بیس سونی یا باید بپذیره که بازی با همون ویژگی های قدیمی و صرفا با برخی بهبود ها منتظر بشه، یا این که ریبوت بشه تا حدی تبدیل به بازی دیگه ای بشه و تغییر کنه و یا دیگه منتشر نشه!.
چی باعث میشه منی که چهار نسخه انچارتد و حدود ده نسخه تومب رایدر بازی کردم برای ایندیانا جونز هیجان داشته باشم؟ دقیقا همین تفاوت هایی که داشت و من در اون دو بازی اینا رو ندیدم .
تجربه داشتن یک استودیو در یک نوع دوربین خاص ربطی به بهتر بودن یک دوربین خاص برای یک ژانر نداره
اگه استودیویی که تخصصش سوم شخص هست میاد یک بازی تو این ژانر میسازه یعنی میدونه این دوربین با این ژانر همخونی داره وگرنه اصلا سراغ همچین ژانری نمیرفت، الان یوبی سافتی که هم اول شخص کار کرده هم سوم شخص نمیاد فارکرای رو سوم شخص بسازه یا assassin رو اول شخص بسازه صرفا برای تنوع و خلاقیت و جلوگیری از کلون شدن چون هر کدوم یه دوربین بخصوص خودشون رو دارن
موضوع بعدی ،الان این همه نسخه از Tomb Raider و Uncharted ،assassins creed, farcry ,دوربین ثابتی دارن حتی آیپی ها مشابه شون که مال استودیو های دیگه ای هستن ، سر هرنسخه هم طرفدار ها هیجان زده میشن و اشباع هم نشدن (علت این روند تکراری شدن بعضی از این سری هم تو این سال ها ربطی به دوربین نداره ، مشکل جای دیگه ست)
نکته دیگه هم اینه که اینا بازی ها واقع گرایانه تری هستن، تو همچین بازی هایی هیچ کس توقع نداره مکانیسم ها جدید و عجیب غریبی اضافه بشه برعکس بازی ها فانتزی یا ابر قهرمانی ، تو همچین بازی ها واقع گرایانه ای زمانی میتونی تنوع ایجاد کنی و طرفدار ها رو هیجان زده کنی که داستان بهتری روایت کنی ، طراحی مراحل بهتری داشته باشی ، سکانس ها اکشن و جذاب تری بسازی ، نه اینکه بیای صرفا برای متفاوت بودن و کلون نشدن دوربین رو تغییر بدی
.
البته این رو هم بگم که صرفا تجربه یک چیز جدید بد نیست ، اول شخص کردن همین ژانری به خودی خود بد نیست اما تو این مورد مشخصه که دلیل اصلی این موضوع و این تغییر صرفا پاک کردن صورت مسئله برای مقایسه نشدن با tomb raider و uncharted هست
اونا اگه دنبال پاک کرد صورت مسئله بودن میگفتن بازی ما پدر این سبکه و بقیه کلون چیزی هستن که ما داریم میسازیم ، اما با فضای سمی امروز و تعصبات کور کورانه ی که هست و در کنار تبحر خاص این استودیو در ساخت این ژانر بهترین تصمیم رو گرفتن. شما رو نمیدونم ولی من شخصا دیگه حاضر نیستم به تومب رایدر یا انچارتد با همون ساختار های ده سال پیششون ۷۰ دلار بدم، نهایتاً در تخفیف های ۳۰ تا ۴۰ دلاری میرم سمت شون، و اگه ایندی هم تصوری مثل اونا میساخت کن اصلا تو این دست نبودم که بخوام حتی راجع بهش بحث کنم. ممکنه بازی خیلی بدی بشه، من نمیدونم اما دست کم با ذهنیت هایی ما گیمر ها از استودیو ها داریم میشه انتظار داشت که برعکس بازی بسیار خوبی بشه. شما هم الان میگی تصمیم غلطی گرفتن اما همین اگه سوم شخص بود و چهارتا صحنه کاور و شوت نشون میداد میآمدی میگفتی این چیه دیگه اینو که تومب رایدر صد سال قبل پیاده کرده پس تفاوتت کو؟ نه این که با قصد بگی، نه واقعا. اما میگفتی، چون میدی که اینم که عین همونه! و تو یه تریلر ه نمیشه نشون داد در زمینه های مشترک چقدر بهتر عمل کرده نمیشد نشون داد رو درگیری های تن به تن چقدر کار شده، ظرفیت شلاق زنی و لذت اون رو نمیشد کامل منتقل کرد وو، و مهم تر این که اصلا کار به اون سنجش ها نمی رسید. من هر نظر سنجی دیدم ایندیانا جونز با اختلاف در جلب نظر ها اول بوده از نظر سنجی های ۶۰ هزار نفری تا ۶ هزار نفری و ۶۰۰ نفری…
نمیدونم حالا اگه شبیه اونا میشد مثلا چی میشد☹️.
با سلام . این شیوه نگارش شما فکر میکنم تقلید اشتباه و ناقص از یک سایت خارجی باشه . بخش چرا مهمه ! و بخش اول رو میتونید با عنوان های بهتری بنویسید نه همون تقلید اشتباه 🤌
بازم اشتباه سایبر پانک.
اول شخص شدنش مهم نیست مهم اینه بازی چطور در میاد
الان شاهکار mirror age هم اکشن ادونچر اول شخصه ولی عالی طراحی شده
الان هم باید دید که با دوربین اول شخص چه میکنن
بدترین انتخاب ممکن.
اشتباه محضه چنین کاری. حیف این دنیای جذاب که اجازه ندی بازیکن به راحتی تو فضاش گشت و گذار بکنه و از دور بتون همه چی رو ببینه.
نمونه همین اتفاق همین چند ماه پیش با آواتار افتاد. بشخصه موقعی که سوار اون جانورا بودم و سوم شخص میشد خیلی بیشتر بهم میچسبید
بیا که منتظریم سونی فنا رو فشاری کنی
دعا کنید به سرنوشت استارفیلد دچار نشه
دعا کن تارت تموم نشه بچه سال
خوشحالم که بالاخره مایکرو هم داره میاد تو میدون، باعث میشه تعداد بازی های تریپل ای تو سال بیشتر بشه. شب عید میرم تو کار خرید ایکس بره بغل فایو و سویچ
دلیلشون منطقی نیست
متمایز شدن
خب همون سوم شخص بساز ولی خلاقانه تر 😑
بصورت اول شخص انتخاب شده چون میدونن توان رقابت با این دو عنوان بازی رو نداره .
دو حالت وجود داره که جفتش هم به نوعی ترس ایجاد میکنه و باعث میشه ریسک به حساب بیاد.
اولی در مورد سومشخص ساختن یه اکشنادونچره که قراره بدجوری با تومریدر و آنچارتد مقایسه بشه.
دومی در مورد اولشخص ساختن یه اکشنادونچره که معلوم نیست کامیونیتی که سومشخص براش آشناتر و خوشایندتره چه واکنشی نشون بده.
کدومش برای استودیویی که تو دوربین اولشخص متخصصه؛ بیشتر ریسک و ترس به همراه داره؟
بنظرم اونقدرم مهم نبود که با انچارتد و تومب رایدر مقایسه بشه
این بازی صرفا یه بازی سوم شخص خوبم میشد با متای ۸۰ و خورده ای کفایت میکرد
چون بنظرم ایکس باکس تو اکشن ادونچر سوم شخص واقعا ضعف داره
همین بازی کلی ادم میکشونه سمت پلتفرم ایکس باکس
هر چند بنظرم اول شخصشم خیلی عالی بود ولی شخصا بیشتر دوس دارم اکشن ادونچرو سوم شخص بازی کنم
فقط از ته دل امیدوارم شاهد خرید ناشرها بزرگ از هیچ سمت نباشیم مستقل بمونن خدایی ادم باید دو طرفه نگاه کنه الان سونی واقعا نیاز به خرید بزرگ داره که پولشو نداره چون باید دز حد تیک تو یا ایی ای باشه توازن برقرار بشه دستش پر والا با این وضع نمیتونه البته با ناشرها بزرگ ژاپنی رابطه خوبی داره از قدیم مثل کپکام کونامی همه با پلی استیشن وان بزرگترین کاراشون عرضه کردن تو همشون سهام داره مخصوصا فرام سافتور با اسکوئر هم که داداشی هستن ولی باید فکر خرید یه ناشر بزرگ باشه شایعه های زیادی هم هست که شدیدا چراغ خاموش داره اینکارو میکنه تمام این خودزنی هاش سیاستش هست یه خرید بزرگ در هر حال امیدوارم نه سونی نه ماکروسافت ناشر بزرگ نگیرن این اصلا خوب نیست میشه رقابت کرد خیلی هم خوب بدون خرید ناشر بزرگ البته نظر بنده هست قطعا دوستان نظرات جامع تر و کامل تری دارن ولی من نظر واقعیم رو بدون ترس از دیس لایک میگم
ای بابا اول شخص بودن سایبرپانک کم بود حالا این یکیو کجای دلمون بزاریم.
ماشین گیمز جان از قدیم گفتن … پدر حرف مردم!تو هرکاری بکنی بازم یه عده فن بوی و ووک و مزخرف پیدا میشن حرف مفت بزنن
امیدوارم لااقل یه مود سوم شخص درس حسابی واسش بسازن
درست مثل Wolfenstein