بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۳ - گیمفا
بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۳ - گیمفا
بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۳ - گیمفا
بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۳ - گیمفا

بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۳

علیرضا محمدی
۱۷:۳۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۳ - گیمفا

۲۰۲۳ سال خوبی برای طرفداران بازی های موبایل بود. با ما همراه باشید تا به بررسی بهترین و باکیفیت‌ترین عناوین این حوزه در سال ۲۰۲۳ بپردازیم.

بازی‌های رایگان برای سال‌های متمادی بر پلتفرم تلفن‌های همراه سلطه کامل داشتند، اما سرانجام شاهد تغییرات بزرگی در سال ۲۰۲۳ بودیم. اگرچه تعداد زیادی بازی عالی در این سال منتشر شد که رایگان بودند، اما تنها دو مورد از هشت بازی محبوب موبایل ما در سال ۲۰۲۳ کاملاً رایگان هستند.

چرا چنین تغییر ناگهانی‌ای را در استراتژی تیم‌های سازنده شاهد هستیم؟ بخشی از آن به خاطر عملکرد نتفلیکس (Netflix) است. غول استریمینگ دنیای فیلم و سریال در سال ۲۰۲۱ پای خود را به صنعت ویدیو گیم باز کرد، اما در سال ۲۰۲۳ شاهد افزایش این تلاش‌ها بودیم و پورت‌های باکیفیت بازی‌های کنسولی و سایر عناوین اورجینال بدون هزینه اضافی به مشترکین این سرویس ارائه شدند.

کمپانی اپل (Apple) همچنین با معرفی آیفون ۱۵ پرو (iPhone 15 Pro) و برنامه‌های خود برای آوردن عناوین باکیفیت کنسولی به آیفون، بازی‌ها را با قیمت‌های مناسب بین ۳۰ تا ۶۰ دلار عرضه کرد. تجربه به ما می‌گوید هرگاه اپل یک قابلیت جدید را معرفی می‌کند، فعالان دنیای اندروید نیز به‌زودی از آن پیروی خواهند کرد.

با توجه به اینکه اپل بازی‌های پریمیوم گران‌قیمتی را برای دستگاه‌های تلفن همراه خود عرضه کرده، توسعه‌دهندگان نیز احتمالاً راحت‌تر خواهند توانست تجربه‌های پریمیوم خود را برای اندروید منتشر کنند. اکنون باید متوجه شده باشید که چرا عناوین پولی و به نوعی AAA بیش از پیش برای موبایل ساخته و یا عرضه می‌شوند، بنابراین بیایید مستقیماً به هشت عنوان برتر در سال ۲۰۲۳ نگاهی بیندازیم.

۱. Laya’s Horizon

بهترین بازی‌های موبایل در سال 2023
  • قیمت: رایگان در سرویس نتفلیکس
  • ژانر: اکشن/ماجراجویی

رتبه اول این فهرست، بازی مورد علاقه من در سال ۲۰۲۳ است. Laya’s Horizon توسط استودیوی اسنومن (Snowman – سازنده سری Alto) توسعه یافته و یک محصول جهان باز است. این بازی نیز همانند دیگر عناوین استودیوی سازنده، زیبایی منحصربه‌فردی دارد و گرافیک و جلوه‌های صوتی آن نیز به شدت جذاب هستند.

اساساً، هدف بازی انجام پروازهای نامحدود در سراسر جهان وسیعش است، اگرچه اهداف خاصی را نیز دنبال می‌کند و می‌توان سبک‌های جدیدی از پرواز را به وسیله شنل‌های اضافی باز نمود. این محصول تجربه‌ای بسیار معمولی و آرامش‌بخش را به شما ارائه خواهد داد که هم برای علاقه‌مندان به بازی‌های کوتاه و هم برای دوست‌داران عناوین بی‌پایان مناسب خواهد بود.

کنترل‌های بازی کمی متفاوت از سایر عناوین حرکت‌محور به نظر می‌رسند، اما قسمت آموزشی بازی بسیار مناسب طراحی شده و هنگامی که بر تمام کنترل‌ها مسلط شوید، نسبت به سایر روش‌های موجود در بازی‌های مشابه، احساس بهتری خواهید داشت. این بازی به طور انحصاری برای مشترکین سرویس نتفلیکس در دسترس است، بنابراین هیچ راهی برای تجربه آن در موبایل بدون خرید اشتراک وجود ندارد.

۲. TMNT: Shredder’s Revenge

بهترین بازی‌های موبایل در سال 2023
  • قیمت: رایگان در سرویس نتفلیکس
  • ژانر: آرکید

زمانی که TMNT 2: The Arcade برای کنسول NES منتشر شد، من زمان بسیار زیادی را برای کامل کردنش صرف کردم. تجربه آن بازی به قدری برای من لذت‌بخش بود که از انتشار نسخه TMNT: Shredder’s Revenge بسیار هیجان‌زده شدم. در حالی که این محصول یک بازی کاملاً جدید است، اما هنوز همان حس نوستالژیک نسخه‌های قدیمی را به من می‌دهد و دیدن یک بازی قوی مانند این در دوران مدرن احساس بسیار خوبی دارد، زیرا این نوع بازی‌ها دیگر به اندازه گذشته محبوب نیستند. TMNT: Shredder’s Revenge در ابتدا برای کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی منتشر شده بود، اما نتفلیکس نسخه موبایلی آن را در سال ۲۰۲۳ برای ما به ارمغان آورد.

نتفلیکس یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه بهینه‌سازی بازی‌ها است و بنابراین جای تعجب ندارد که کنترل‌های موبایل واقعاً مناسب هستند. با این حال، نمی‌توانید تجربه یک کنترلر فیزیکی را داشته باشید، بنابراین خوشحالم که بازی از کنترلرهای فیزیکی نیز پشتیبانی کامل دارد. همانند سایر بازی‌های نتفلیکس، تنها نقطه ضعف TMNT: Shredder’s Revenge این است که برای انجام بازی و تجربه آن باید در سرویس استریم نتفلیکس مشترک شوید.

۳. Sid Meier’s Railroads

بهترین بازی‌های موبایل در سال 2023
  • قیمت: ۱۲.۹۹ دلار
  • ژانر: Tycoon

Sid Meier’s Railroads یکی از گران‌ترین بازی‌های موبایل در سال ۲۰۲۳ بود و یک تجربه وفادار از نسخه کلاسیک سال ۲۰۰۶ را برای طرفداران به ارمغان آورد. بازی‌های زیادی از این ژانر برای دستگاه‌های تلفن همراه منتشر شده‌اند و مکانیک‌های بسیار مدرن‌تری دارند، اما این بازی علی‌رغم قدیمی بودن مکانیک‌هایش به هیچ وجه گیمر را اذیت نخواهد کرد. شما تمام ۱۶ سناریو و همچنین ۴۰ موتور بازی اصلی را در اختیار خواهید داشت. متأسفانه، در نسخه اندروید پشتیبانی از بخش چندنفره وجود ندارد.

وقتی برای اولین‌بار در مورد این بازی شنیدم، نگران بودم، زیرا فکر می‌کردم قرار نیست تغییراتی زیادی را در مقایسه با نسخه اصلی شاهد باشیم. خوشبختانه، این فقط یک پورت مستقیم نیست، زیرا رابط کاربری آن برای موبایل بازطراحی شده و همچنین گرافیک بازی نیز به خوبی ارتقا یافته است. Sid Meier’s Railroads شاید از نظر بصری تاثیرگذارترین بازی موبایل نباشد، اما یک ارتقای قوی نسبت به نسخه اصلی خود محسوب می‌شود و اگر به این نوع بازی‌ها علاقه دارید، قطعاً ارزش ۱۲.۹۹ دلار را خواهد داشت.

۴. Shovel Knight Pocket Dungeon

بهترین بازی‌های موبایل در سال 2023
  • قیمت: رایگان در سرویس نتفلیکس
  • ژانر: اکشن/پازل

همانطور که مشاهده می‌کنید، دوباره با یک بازی از سرویس نتفلیکس طرف هستیم؛ این موضوع به خاطر کیفیت بالای پورت‌های این شرکت است. Shovel Knight Pocket Dungeon ترکیبی منحصربه‌فرد از ژانر اکشن و پازل بوده و شما با عبور از هر نقشه، باید با دشمنان مبارزه کرده و پازل‌ها را حل نمایید. بازی‌های پازلی زیادی وجود دارند که تجربه مشابه‌ای را ارائه می‌دهند، اما رویکرد روگ‌لایت این بازی به آن کمک می‌کند تا به عنوان یک تجربه جذاب و اعتیادآور برجسته شود.

در حالی که تعداد و طول مراحل Shovel Knight Pocket Dungeon خیلی زیاد نیست، اعتراف می‌کنم که اغلب در بازی گم می‌شدم و در نهایت بیشتر از آنچه در نظر داشتم بازی می‌کردم. این موضوع تا حد زیادی به گیم‌پلی سریع آن مربوط شده و باعث می‌شود همین که یک مرحله را به اتمام می‌رسانید، بخواهید مرحله بعدی را شروع کنید. به یکی از دوستانم این بازی را پیشنهاد دادم، زیرا او بیشتر به عناوین کلاسیک ژانر پازل علاقه دارد. حالا او عاشق Shovel Knight Pocket Dungeon شده و تقریباً هر شب آن را بازی می‌کند.

۵. Coromon

بهترین بازی‌های موبایل در سال 2023
  • قیمت: ۴.۹۹ دلار
  • ژانر: نقش آفرینی

به عنوان یکی از طرفداران فرنچایز Pokemon در دوران کنسول Game Boy، وقتی فهمیدم که بالاخره یک بازی کلاسیک با موضوع شکار هیولا به اندروید می‌آید، بسیار خوشحال شدم. Coromon در زمینه کپی کردن بازی‌های Pokemon کاملاً بی‌نقص عمل کرده و توانسته با نهایت احترام این کار را انجام دهد، مشابه کاری که Stardew Valley انجام داد و از بازی‌های کلاسیک Harvest Moon الهام گرفت. شما هیولاهای مشابه اما منحصربه‌فرد زیادی را خواهید یافت.

گرافیک بازی یادآور عناوین قدیمی Pokemon در دوران کنسول Game Boy Advance است، اما با جلا و مدرن‌سازی بیشتر. بازیکنان تنها می‌توانند بخش کوچکی از بازی را به صورت رایگان تجربه کنند و نسخه کامل آن ۴.۹۹ دلار هزینه دارد که حداقل ۲۵ ساعت شما را مشغول نگه خواهد داشت، اما اگر به کامل‌ کردن بازی‌ها وسواس دارید، این زمان به راحتی دو برابر خواهد شد.

۶. Hitman: Blood Money REPRISAL

بهترین بازی‌های موبایل در سال 2023
  • قیمت: ۱۴.۹۹ دلار
  • ژانر: مخفی‌کاری

بله، تعداد زیادی پورت در این لیست وجود دارد، اما این یکی ارتقای بسیار بزرگی بوده و ارزش تکرار آن خیلی بالا است، به خصوص اگر برای یک دهه یا بیشتر آن را تجربه نکرده باشید. طرفداران تازه وارد به فرنچایز Hitman باید بدانند که Hitman: Blood Money برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۶ منتشر شد. از آن زمان تاکنون فرنچایز مورد بحث ما تغییرات زیادی به خود دیده و چندین تغییر جدید به فرمول آن اضافه شده است. اگرچه این بازی هیچ شباهتی به سه‌گانه اخیر Hitman ندارد، اما بهبودهایی در آن اعمال شده تا به مدرنیزه شدن بازی کمک کند.

عنوان Hitman: Absolution در سال ۲۰۱۲ و با ارائه مود کاملاً جدید Instinct به بازار عرضه شد که NPCها را با خطوط زرد مشخص می‌کرد و به شخصیت شما اجازه می‌داد تا دشمنان و غیرنظامیان را از یکدیگر افتراق دهد. همچنین به نشان دادن نقاط حساس بدن نیز کمک می‌کرد. مود Instinct در بازی Hitman: Blood Money REPRISAL نیز وجود داشته و باعث می‌شود که تجربه بازی در مقایسه با نسخه اصلی بسیار آسان‌تر گردد، به خصوص با وجود کنترل‌های موبایل. این بازی با قیمت ۱۴.۹۹ دلار گران‌ترین عنوان موجود در لیست ما است، اما اگر از طرفداران سری هستید یا می‌خواهید بازی کلاسیک و محبوب خود را دوباره و با کیفیت بهبودیافته تجربه کنید، قطعاً ارزشش را خواهد داشت.

۷. Harry Potter: Magic Awakened

بهترین بازی‌های موبایل در سال 2023
  • قیمت: رایگان با خریدهای درون‌برنامه‌ای
  • ژانر: نقش آفرینی کارتی

بازی Hogwarts Legacy نقدهای متفاوتی را از سوی منتقدان دریافت کرد و به موفقیتی بزرگی در میان طرفداران رسید، اما تنها بازی منتشر شده از دنیای هری پاتر در سال ۲۰۲۳ نبود. عنوان Harry Potter: Magic Awakened نیز دقیقاً به مانند Hogwarts Legacy نظرات متفاوت منتقدان را برانگیخت، اما توسط طرفداران وفادار این IP به شدت مورد استقبال قرار گرفت. بازی مورد بحث ما ترکیبی جذاب از RPG (نقش آفرینی) و RTS (استراتژی همزمان) بوده که با مکانیک‌های بازی‌های کارتی نیز ترکیب شده است. آرت بازی فوق‌العاده به نظر می‌رسد و گیم‌پلی آن در بیشتر مواقع بسیار سرگرم‌کننده است. اگر بخواهم منصف باشم، برخی از مکانیک‌های به کار گرفته شده در بازی می‌توانند شما را خسته کنند، برای من که اینطور بود.

Harry Potter فرنچایزی بزرگ با تعداد زیادی طرفدار است، پس چرا در لیست من رتبه بهتری را به خود اختصاص نداده؟ چندین اشکال وجود دارد که سعی می‌کنم آن‌ها را برای شما شرح دهم. متوجه شدم که این بازی روی پیکسل ۷ (Pixel 7)، پیکسل ۶ پرو (Pixel 6 Pro) و حتی زد فلیپ ۳ (Z Flip 3) به‌ طور متناقض اجرا می‌شود. تجربه روانی خواهید داشت، اما تا زمانی که با پیام خطا روبه‌رو شوید و دیگر نتوانید به بازی ادامه دهید، یا حتی بدتر از آن، گاهی باید بازی را از نو شروع کنید. شما همیشه با این مشکل مواجه نخواهید شد، اما وقوع اندک آن نیز به تجربه شما لطمه خواهد زد.

۸. Honkai: Star Rail

بهترین بازی‌های موبایل در سال 2023
  • قیمت: رایگان با خریدهای درون‌برنامه‌ای
  • ژانر: نقش آفرینی

گرافیک این عنوان بسیار زیباست، خط داستانی آن بلافاصله شما را به خود جذب می‌کند و در عرض چند دقیقه وارد یک اکشن اول‌شخص می‌شوید که پر است از کات‌سین‌های سینماتیک. این کات‌سین‌ها به جذابی هر چه تمام‌تر داستان بازی را شرح داده و شما را با دنیای اطرافتان آشنا می‌کنند. مبارزات به صورت نوبتی هستند و با پیشروی در بازی کاملاً به آن‌ها عادت خواهید کرد. Honkai: Star Rail در برخی مکانیک‌ها از دیگر ساخته استودیوی COGNOSPHERE، یعنی بازی Genshin Impact، الهام می‌گیرد.

در حالی که بازی آسان است، اما به تدریج دشوارتر می‌شود، زیرا باید بهترین ترکیب حرکت و توانایی را برای هر نبرد یاد بگیرید. ما این بازی را به شدت توصیه می‌کنیم، زیرا چه به عناوین نقش آفرینی علاقه داشته باشید و چه سبک Gacha را بپسندید، Honkai: Star Rail برای شما مناسب خواهد بود.

بسیاری از همکارانم به این بازی رای دادند تا در لیست اصلی قرار گیرد و صادقانه بگویم، ای کاش می‌توانستم رتبه بهتری را به آن اختصاص دهم. شما می‌توانید بازی را به صورت رایگان تجربه کنید، اما باید حواستان به خریدهای درون‌برنامه‌ای نیز باشد. در رابطه با خریدهای درون‌برنامه‌ای خوشبختانه می‌توانید به راحتی و با پرداخت مبالغ بسیار کم، به اکثر اهداف بازی دست پیدا کنید، فقط توجه داشته باشید که با رسیدن به سطوح بالاتر، پیشرفت سخت‌تر و کندتر خواهد شد.


بقیه بهترین‌ها:

۱. Perfect Grind (رایگان با خریدهای درون برنامه‌ای): این عنوان غیرمعمولی و عجیب‌وغریب به شما امکان می‌دهد تا مانورهای مختلف و متعددی را با اسکیت خود انجام دهید، پیست خود را بسازید، سبک خود را سفارشی‌سازی کنید، چالش‌ها را کامل نمایید و موارد دیگر.

۲. Roto Force (۵ دلار): Roto Force یک بازی منحصر‌به‌فرد و پُرهیاهو است. این محصول شبیه بازی‌های آرکید در دوران اوج آتاری (Atari) به نظر می‌رسد، اما با یک سری تغییرات مدرن.

۳. Baldur’s Gate: Dark Alliance (۹.۹۹ دلار): فرنچایز Baldur’s Gate در این محصول ARPG شکل بسیار متفاوتی به خود گرفته است. بازی مورد بحث ما به تازگی برای پلتفرم موبایل پورت شده و اگرچه ارزان نیست، اما یک تجربه عالی خواهد بود و ساعت‌های بی‌شماری شما را سرگرم خواهد کرد.

۴. Super Meat Boy Forever (۰.۹۹ دلار): Super Meat Boy Forever دنباله بازی Super Meat Boy بوده و سال‌ها بعد از آن اتفاق می‌افتد، جایی که Meat Boy سال‌ها در کنار خانواده جدیدش در شادی و امنیت زندگی کرده است، تا زمانی که دکتر فتوس (Dr. Fetus) ظاهر می‌شود.

۵. Iris and the Giant (۵.۹۹ دلار): این بازی تلفیقی عجیب اما رضایت‌بخش از RPG و بازی‌های کارتی بوده که المان‌های روگ‌لایک را نیز در خود جای داده است.

۶. Goat Simulator 3 (۱۲.۹۹ دلار): فرنچایز محبوب و خنده‌دار Goat Simulator به دستگاه‌های موبایل بازگشته است، با گرافیکی خوب و تمام ویژگی‌هایی که در نسخه کنسولی وجود دارند.

۷. Metria (رایگان با خریدهای درون‌برنامه‌ای): در نگاه اول، این بازی کمی شبیه عناوین مدرن The Legend of Zelda به نظر می‌رسد، اما دنیای آن نیمه باز بوده و المان‌های JRPG/Gacha بیشتری دارد.

۸. Storyteller (رایگان برای مشترکین نتفلیکس): نتفلیکس بازی Storyteller را در سال ۲۰۲۳ به موبایل آورد. این بازی شما را در نقش شخصیت‌هایی افسانه‌ای قرار می‌دهد. Storyteller نه تنها یک بازی پازل است، بلکه بسیار سرگرم‌کننده نیز ظاهر می‌شود، اما باگ‌ها و مشکلات دیگر کمی آن را پایین می‌آورند.

۹. Monster Hunter Now (رایگان با خریدهای درون برنامه‌ای): Monster Hunter Now تلاشی توسط نیانتیک (Niantic) بود تا بازی‌های واقعیت افزوده (AR) را به شکلی جدید و متفاوت بسازد. اگر از طرفداران فرنچایز Monster Hunter هستید، این بازی را از دست ندهید، زیرا رایگان است.

۱۰. Dust & Neon (رایگان برای مشترکین نتفلیکس): پورت این محصول بسیار زیبا است اما از کنترل‌های لمسی ناخوشایند رنج می‌برد. اگر در سرویس نتفلیکس مشترک هستید، این بازی ارزش یک‌بار تجربه کردن را خواهد داشت.


از توجه و همراهی شما دوستان همیشگی صمیمانه سپاسگزارم.

منبع: Android Authority

یه گیمر سادهHELLO.BROTHERSdead passerbyDota2Porfosorv-alkalinefanboy hunterNiko_BladeBrainiac(خداحافظ)🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉جاویدمKratos…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈امیر پورحسینیMaster bladeSpider-ManJoel Morganسبحان کورلئونهجان قماربازB-manmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۳ - گیمفا
بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۳ - گیمفا
بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۳ - گیمفا
بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۳ - گیمفا
بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۳ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۳ - گیمفا