سازندگان Spider-Man 2 طی روند توسعه با سونی بحث و جدل داشتهاند
در حالی که Marvel’s Spider-Man 2 یکی از عناوین تحسینشدهی سال ۲۰۲۳ محسوب میشود، اما اینسامنیاک گیمز نشان میدهد که این یک سفر پر از چالش بوده است.
توسعهدهندگان Marvel’s Spider-Man 2 از اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) اخیراً فاش کردهاند که در مرحلهای از پروسهی ساخت این بازی، بحث داغی با سونی وجود داشته است. اگرچه این اثر توانست انتظارات را برآورده کند، اما مسیر موفقیت برای سازندگان مملو از چالشهای مختلف بوده است.
در بخشی از پادکست AIAS Game Maker’s Notebook، تد پرایس (Ted Price)، مدیرعامل اینسامنیاک گیمز و برایان اینتیهار (Bryan Intihar)، مدیر ارشد خلاقیت این استودیو، مشکلاتی را که سازندگان در نیمهی دوم فرآیند توسعه Marvel’s Spider-Man 2 با آن مواجه بودند، بیان کردند. اینتیهار اظهار داشت که در بخشی از روند ساخت بازی، تیم سازنده فکر میکرد که نمیتواند استانداردهای کیفیت مورد انتظار را برآورده کند که منجر به یک بحث داغ با تولیدکنندگان سونی شد. وی اشاره کرد این بحث به جای یک بحث استدلالی بیشتر به یک حس سرخوردگی تبدیل شد و افزود تعامل با سونی منجر به یک واکنش احساسی از سوی او گردید.
مدیر ارشد خلاقیت اینسامنیاک در ادامه توضیح گامهای برداشته شده برای هدایت پروژه به مسیر خود فاش کرد که باید یک قدم به عقب برمیداشت و اهداف را عینیت میداد و دوباره ارزیابی میکرد که چگونه بخشهای مختلف بر ستونهای بازی تأثیر میگذارند و چگونه میتوان آنها را با حداقل کار بازسازی نمود. اینتیهار توضیح داد که طرح بهبودی را بر روی یک دستمال تهیه کرد. در واقع همین واکنش احساسی او بود که که شتاب پروژه را دوباره به حرکت درآورد. در حالی که ممکن بود روند توسعه برای اینسامنیاک پر سر و صدا و پر حاشیه باشد، اما این استودیو توانست به موفقیت دست یابد.
بازی Marvel’s Spider-Man 2 در حالی که در مراسم The Game Awards 2023 در ۷ بخش نامزد دریافت جایزه شد، اما در نهایت نتوانست در هیچ یک از بخشها جایزهای دریافت کند. از سوی دیگر، اینسامنیاک گیمز مدتی پیش مورد حملهی سایبری قرار گرفت و اطلاعات گستردهای از پروژههای آیندهی این استودیو به بیرون درز کرد. به دنبال آن، بیلد PC بازی Marvel’s Wolverine نیز در فضای مجازی فاش شد.
Marvel’s Spider-Man 2 هماکنون بر روی پلی استیشن ۵ در دسترس است.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
نظرات
۳۰۰ میلیون دلار برای دوسال حقوق و جایزه گرفتین بحثم میکنید هرچی سونی گفت باید بگین چشم
بقیه استودیو ها ۲۰۰ میلیون دلار میگیرن برا ۵ سال ۶ سال ۷ سال
توسعه دهنده که نباید همیشه بگه چشم. اتفاقاً توی مهندس نرم افزار باید بگم بهت که باید دست سازنده رو بازی بذاری. مهمترین چالش اینه که نه انقدر دست سازنده باز باشه که هرکاری دلش بخواد بکنه، و نه انقدر بسته که نتونه خلاقیت خودش رو پیاده کنه. باید تعادلی باشه و این تعادل خیلی سخته.
حساسیت سونی روی بازی های فرست پارتیش باعث موفقیتش شده. پس باید هم وسواس به خرج بده اون هم واسه ای پی مثل اسپایدرمن.
از طرفی اینسامنیاک هم قدرت خودش را ثابت کرده که تونسته با این اختلاف نظر ها در نهایت بازی را به بهترین شکل ممکن عرضه کنه.
خسته نباشید آقای رضوی فر عزیز تو پاراگراف سوم تو این قسمت یک کلمه رو جا انداختین 👇
«تیم سازنده میکرد که نمیتواند استانداردهای کیفیت مورد انتظار را برآورده کند»
اینجا به نظرم باید یک تیم سازنده «فکر» میکرد یا تیم سازنده «احساس» میکرد اضافه کنید ❤️
درست فکر میکرد، این چند روز موفق به تجربه این بازی شدم و به طرز عجیبی به نظرم یه عقبگرد نسبت به نسخه قبل بود چه از نظر کیفیت گیم پلی(حذف اهمیت گجتها و مکانیسم پری بیش از حد بخشنده[من تو این مدت حتی یه پری رو هم از دست ندادم]) چه از نظر داستان و از همه بدتر مراحل MJ به جای حذف شدن حتی بیشتر هم شدن و تازه قویتر از مایلز و پیتر هم هست، این بازی کمابیش مثل هیلو ۵ هست که سعی کردن مسترچیف رو کم کم کنار بذارن ولی برعکس اونجا که فن بیس به شدت واکنش داد اینجا هنوز خبری نیست و مایلز به صورت قطع به یقین شخصیت اصلی نسخه بعدی داره میشه
خلاصه به نظر من اگه امسال فرست پارتی های دیگری هم از سونی بودن قطعا این بازی امسال عرضه نمیشد
ممنونم بابت توضیحاتت دوست عزیز ولی عذرمیخوام فقط دوخط اول کامنتت رو خوندم بقیش رو نخوندم چون داشتی نظرتو راجع به بازی میگفتی و منم هنوز تجربش نکردم پس نمیخواستم ذهنیتم راجع بهش خراب بشه چون من عادت دارم خودم بازی رو تجربه کنم حتی نقدها و نمراتشم نمیخونم و همینطور نظرات کاربرا رو ببخشید ❤️
یوتوبم خوب چیزیه 😂
هرکی بازی نکرده میاد میگه بازی کردم 🤣
چه نیازی دارم دروغ بگم؟ چه چیزی رو عوض میکنه اگه دروغ بگم؟ ارزش بازی کم/زیاد میشه؟ نظر شخصی خودم رو در مورد بازی گفتم، الان شما میای در مورد بازیای مختلف روز عرضه اظهارنظر میکنی ما بهت گیر میدیم؟ حالا شما از یوتیوب استفاده میکنی دلیل نمیشه اینو به ماها هم بچسبونی، در ضمن اگه پلتفرم تجربهام یوتیوب بود در مورد گیمپلی بحث میکردم؟
شما هم بازی رو که تجربه کردی، یه چند روزی ازش گذشت هایپت خوابید بشین فک کن ببین کدوم بخش از حرفای من اشتباه بود
دیگه بعد این همه وقت میتونم کسی که از یوتوب اومده میخواد بازی هیت کنه رو پیدا کنم
حالا هر وقت بازی کردی بدون پری کردن دکمش سخته
برای انمی های کوچیک کاربرد نداره
جالب تر این که بتمن ارکام با مثلث میزدی همرو پری میکرد مشکلی نبود
اینجا مشکل داره 🤣
“اینجا هنوز خبری نیست”
قرار نیست مردم بعد بازی کردن بهتری بازی اسپایدرمن صداشون در بیاد
از همون سه خط اول کاملا مشخصه بازیش کردی اونم دوبار 😅
چرا باید واکنش نشون بدن. این اتفاق که مایلز مورالز داره جایگزین میشه تو کل دنیای اسپایدرمن و حتی انیمیشن ها هم داره اتفاق میافته و افتاده. خیلی هم اوکیه به نظرم!
کلا اینسامنیاک بعد لیک رفت تو حاشیه
سونی باید یوبیسافت رو بخره.
نه سونی باید انجمن آیوپاک و بخره.
یک اس دو
دو اس دو
پی اس دو
پی اس فایو
سه اس دو!
حالا الکترون های لایه ظرفیت Cl17 رو بگو ببینم 🤨
حالا جداً خوبه که یکی فهمید چی میگم!
۷ تا الکترون ظرفیت داره
برو خجالت بکش بلد نبودی
شیمی یازدهم 😭😂
از نظر ربط
پدر عشق است
لطفاً دعوا نکنید❤️
چون سرده بهت دیس لایک میدم 🙂
این بچه ساله ولش کن
یوبیسافتو هیچکس نمیخره چون همش ضرره
سلطان نظرات نامرتبط
حرفهای اتزیو رو میزنی🗿🗿🗿
ربط موضوع فوق قوی سیییگما
این دیگه چه سمی بود من خوردم
درست میشه به امید خدا نگران نباشید.
دعوا و کدورت همیشه هست بلاخره سونیه دیگه جای ریسک کردن نداره باید حساب شده قدم برداره شاید اگه مایکروسافت هم بودجش محدود بود حساب شده تر برخورد میکرد ولی خب چیزی که مایکروسافت رو از سونی متمایز میکنه احترامیه که به مشتری میزاره و پشتیبانی از گیم هاش و سرویس اشتراکیش هست
خیلی قلب مهربونی داری ،علی رغم پروفت 😢😢
اصلا استودیو با ازادی عمل کامل باید ردفال بسازه 😂
اخرشم وقتی ساخت نه سازنده ها گردن بگیرن نه ناشر
هنوز معلوم نیست کی ساخت ردفالو تایید کرده😂
نه تامی جون موضوع این نیست
اگه همه بازی های سونی رو دقیقا همون رو مایکروسافت میساخت کلی ایراد میگرفتن موضوع اون نوستالژیس که از خیلی ایرادات چشم پوشی میکنن و فقط جنبه های مثبت رو میبینن
حق هم دارن بلاخره از بچگی پلی استیشن داشتن ولی این رقابت ایجاد نمیکنه رسانه ها با این نوستالژی گریشون دارن بازار رو یک طرفه میکنن
همینجوری پیش بره مگه چقدر قراره یه شرکت دووم بیاره و مقابله کنه با رسانه ها مردم هم ماشالله اکثریت فقط چشم دوختن ببینن رسانه ها چی میگن همونو تکرار کنن
در مورد ردفال هم مقصر هیچکس نیست مقصر انریل انجین ۵ هست ۶۰ درصد ماجرا
۲۰ درصد اشتباه زنیمکس بود و ۲۰ درصد هم مایکروسافت
زنیمکس به خاطر همچین حرکت پول پرستانه و مایکروسافتی که میتونست بازی رو تاخیر بزنه یا کنسل کنه و بندازه گردن زنیمکس که خودشون خود مختار هستن و صلاح دونستن کنسل کنن ولی خب این کار رو میکرد همین من و شما میگفتیم بهترین گیم رو کمسل کرد
ولی از حق نگذریم الان بازی واقعا عالی شده من دارم پلی میدم ۶۰ فریم روون و بدون باگ
چرا نسل ۷ این خبرا نبود؟
یه دفعه دلیل موفقیت سونی نوستالژی شد ؟😂
طرف نمیتونه بازی باکیفیت بسازه
طبیعیه بهش گیر بدن
مشکلات ردفال خیلی بیشتر از ۳۰ فریمو ۶۰ فریمه
نه بیاد آشغالی به نام رحماناروگ و اسپایدرشیت آزادی عمل کاملی بدن تا نهایت یکیش شبیه ساز تاب بازی و اون یکی شبیه ساز پرتاب تبر از کار در بیان
خب جفت اینایی که گفتی از همه نظر از بیازیای انحصاریای امسال xbox موفق تر بودن 🤣
این صرفا نظر تویه نه نظر من اونوقت از نظر من بدترین بازی تاریخ ایکسباکس بهتر از بهترین بازی تاریخ سونی
فروش بیشتر
نمره بیشتر
تقدیر وجایزه بیشتر
اینا نظر منه؟🤣
فروش بیشتر ؟ پس چرا تمام بازی تاریخ سونی اندازه ماینکرفت فروش نداشتن ؟ چرا کالاف مایکروسافت پرفروشترین بازی هر سال پلیستیشن ؟ هر وقت بازی داشتین رسید به یک دهم فروش ماینکرفت بیا تا با هم حرف بزنیم.
.
در مورد نمره بر چه اساسی اینو گفتی ؟
بازیی که روی ۱ پلتفرم عرضه شده تو فروش باید با ماینکرفت که رو ماشین حسابم عرضه شده رقابت کنه؟🤣
اینکه روکجا عرصه شده فاقد اهمیت به سونی هم بگو رو همه جا عرصه کنه تا اونم اینطوری فروش کنه مهم اینه مایکروسافت عین نقل و نبات ماینکرفت رو میفروشه و پرفروشترین بازی کل تاریخ اونم با اختلاف خیلی زیاد
الان اینکه بیاد روی گیم هاش حساسیت به خرج بده تا محصول با کیفیت بده بیرون احترام به مشتریه یا اینکه استودیو رو به حال خودش بزاری تا هر آشغالی که خواست بده بیرون
I have no enemies
به نظرم متر رو از اسمت حذف کنی اسم جدیدت خیلی خیلی بیشتر به کارکتر میادش
به عنوان یه بازیساز درک میکنم
یه بازی ساده میخوای بسازی کل اعصاب و روان و فکر و ذکرت درگیر میشه
چه برسه به این پروژه بزرگ
این واقعا عالیه که سونی اینقدر براش کیفیت یک اثر مهمه . برخلاف یه سری که پشیزی براشون اهمیت نداره چی میدن بیرون فقط پولساز باشه
من به شخصه گیمری هستم که هرگیم خوبی رو ستایش میکنم . گیمای سونی اکثرا حول و محور سلیقه من میچرخن مخصوصا گاد اف وار و هورایزن .
کلا ژاپنیا هرجایی دست میزنن اونجا طلا میشه .
اما اگر بخوام بگم خدای خلاقیت کجاست باید بگم نینتندو چون و اون سازنده ی هالو نایت . من تقریبا تمام بازی هارو پلی دادم .
و فکر نمیکردم روزی برسه که مثل زمانی که سنم کم بود یه بازی بتونه منو به وجد بیاره و اسپکت خیلی حیرت انگیزی رو بهم نشون بده که نوستالژیک رو واسم زنده کنه درواقع مرده
گیم های نینتندو مخصوصا super mario odyssey و God of war و Hollow knight این حس هارو بهم دوباره برگردوندن مثل زنده شدن حس امید خالص . یه حس خاص و دلچسب که فقط گیم اولین بار بهت ارائه میده . درواقع باقی گیمایی که پلی میدادم یکجایی ببعد فکر پایانش میفتادی الان دیگه گیمای کمی موندن که ادم وقتی شروع میکنه فکر پایانش نیس
الان دارم Child of light رو پلی میدم گیم خوبیه حس و حال زیبایی داره . شاید باورتون نشه ولی اتمسفر تو بازیا مهمترین عامل برای First impression عالی هست اگر خوب باشه
حتما پلیر رو با خودش نگه میداره .
کلا سونی خیلی حساسه رو کیفیت بازی هاش
ولی فکر کن با اون حجم از فشاری که روشون سر ساخت بازی بوده و وسواسی که سونی سر عرضه پرفکت بازی هاش داره همچین بازی فوق العاده ای رو دادن بیرون که این همه ترکونده
بیخود نیست خیلی از پروژه های سونی که به کیفیت نرسن یا لغو میشن یا چند بار پروسه ساختشون تغییر میکنه
قطعا مسئله بودجه بوده و البته کم و بیش حقم داشته چرا که یکی از سنگین ترین بودجه ها رو به سونی تحمیل کرده و به گفته ی خودشون باید به بیش از ۷ میلیون فروش با قیمت ۷۰ دلاری دست پیدا کنن تازه بعدش به مرحله ی سودآوری برسه .
“اینتیهار اظهار داشت که در بخشی از روند ساخت بازی، تیم سازنده فکر میکرد که نمیتواند استانداردهای کیفیت مورد انتظار را برآورده کند که منجر به یک بحث داغ با تولیدکنندگان سونی شد”
به بودجه ربطی نداشته
ولی واقعا خیلی خرجش شده با اینکه خیلی چیزا از نسخه ۲۰۱۸ اماده بوده
سونی باید یوونتوس و بخره بعدشم جنرال الکتریک و بخره.
فقط باید سایپا رو بخره
که یه بازی بسازه با فورتزا هورایزن رقابت کنه
پس دخالت ناشرا همیشه یا الزاما بد هم نمی تونه باشه !
“وی اشاره کرد این بحث به جای یک بحث استدلالی بیشتر به یک حس سرخوردگی تبدیل شد و افزود تعامل با سونی منجر به یک واکنش احساسی از سوی او گردید.”
من منظورشو اینجا نمیفهمم
البته سونی به کیفیت خیلی اهمیت میده
طبیعیه با اون بودجه ای که بهتون داده پدرتونو در بیاره
حتی از لست ۲ و هورایزن هم بیشتر بودجه داشته
فکت:
با پول چای دبش میشد ۱۲ تا اسپایدرمن ساخت
Good
شبیه ساز تاب بازی با رزولیشن ۱۰۰۰ با همکاری سونی و شرکا
نونشون زیادی بوده😂😂😂😂
بالاخره سونی وقتی عاقبت بازیایی مثل ردفال و استارفیلد رو دید که علی رغم بودجه زیاد و وقت کافی نتونستن بازی خوب تحویل بدن و هم استودیو رو بدنام کردن هم کنسول رو حق هم دارن با اون مگا بودجه ای که بهشون داده ازشون کار بخاد.این خاصیت مدیریت قوی هستش که کارمندهاشو به چالش بکشه تا بتونه از نهایت استعدادشون استفاده بکنه
اینسامنیاک واقعا استودیوی خوبیه… امیدوارم این حواشی و داستان هک و اینا هم تموم بشه و بی حاشیه و دغدغه روی پروژه هاشون متمرکز بشن. بدجور منتظر اون روزیم که ولورین رو پلی بدیم.