Marvel’s Spider-Man 2 برای بازگرداندن هزینه‌های توسعه به فروش 7.2 میلیون نسخه‌ با قیمت کامل نیاز دارد
Marvel’s Spider-Man 2 برای بازگرداندن هزینه‌های توسعه به فروش 7.2 میلیون نسخه‌ با قیمت کامل نیاز دارد
Marvel’s Spider-Man 2 برای بازگرداندن هزینه‌های توسعه به فروش 7.2 میلیون نسخه‌ با قیمت کامل نیاز دارد
Marvel’s Spider-Man 2 برای بازگرداندن هزینه‌های توسعه به فروش 7.2 میلیون نسخه‌ با قیمت کامل نیاز دارد
Marvel’s Spider-Man 2 برای بازگرداندن هزینه‌های توسعه به فروش 7.2 میلیون نسخه‌ با قیمت کامل نیاز دارد
Marvel’s Spider-Man 2 برای بازگرداندن هزینه‌های توسعه به فروش 7.2 میلیون نسخه‌ با قیمت کامل نیاز دارد

Marvel’s Spider-Man 2 برای بازگرداندن هزینه‌های توسعه به فروش ۷.۲ میلیون نسخه‌ با قیمت کامل نیاز دارد

محسن رضوی فر
۱۳:۵۹ ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
Marvel’s Spider-Man 2 برای بازگرداندن هزینه‌های توسعه به فروش 7.2 میلیون نسخه‌ با قیمت کامل نیاز دارد

اطلاعات جدید فاش شده نشان می‌دهد که بازی Marvel’s Spider-Man 2 به منظور بازگرداندن هزینه‌های ساخت خود به فروش ۷.۲ میلیون نسخه‌ای با قیمت کامل نیاز دارد؛ چراکه این اثر دارای بودجه‌ی هنگفتی بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار است.

در میان اطلاعات گسترده‌ی لو رفته از برنامه‌های آینده‌ی اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games)، اسلایدهای ارائه‌ای وجود دارند که نشان می‌دهند آخرین ساخته‌ی استودیوی مذکور، Marvel’s Spider-Man 2، دارای بودجه‌ی هنگفت ۳۰۰ میلیون دلاری است و به منظور بازگرداندن هزینه‌های ساخت خود به فروش ۷.۲ میلیون نسخه با قیمت کامل نیاز دارد.

طبق این اسلایدها، اغلب بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری صرف حقوق، پاداش و مزایا برای کارمندان اینسامنیاک گیمز شده است. این شرکت انتظار دارد که Marvel’s Spider-Man 2 در ۱۲ ماه اول انتشار خود ۱۱.۶ میلیون نسخه بفروشد و انتظار می رود فروش کلی آن به ۱۶.۵ میلیون نسخه برسد. همچنین انتظار می‌رود درآمد یا فروش خالص در سال اول به ۶۱۷.۲ میلیون دلار برسد و بازی به درآمد کلی ۷۸۱.۹ میلیون دلار دست یابد. اسلایدهای ارائه در قسمت زیر قابل مشاهده هستند.

پیش از این گزارش شده بود که بازی Marvel’s Venom بر اساس اطلاعات به دست آمده از سرقت باج‌افزار داده‌های اینسامنیاک گیمز قرار است از مدل قیمت گذاری Marvel’s Spider-Man: Miles Morales پیروی کند. بر اساس این جزئیات فاش شده، عنوان مذکور برای عرضه در تعطیلات پایان سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است و انتظار می‌رود قیمت بازی همانند نسخه‌ی Miles Morales پنجاه دلار باشد. همچنین گفته شده که انتظار می‌رود این بازی تا تعطیلات سال ۲۰۲۶ حدود ۷ میلیون ودر مجموع ۱۰ میلیون نسخه بفروشد. سونی و اینسامنیاک انتظار دارند این بازی پس از انتشار به ۲۸۵.۲ میلیون دلار درآمد خالص سالیانه و مجموعاً به ۳۶۱.۷ میلیون دلار درآمد خالص مجموع برسد.

نظر شما در این باره چیست؟

milad saBrainiac( خداحافظ )Spider_girlfanboy hunterDARKSIREN人Acker益man人mehdi_cd2006PARASITE EVE 2Matin BarkatSubzerosnowgirlXerexplayسبحان کورلئونهPop_Starهادی صفائیWalleR MaN𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥تنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )GrandWardenCambyses The Thirdmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Marvel’s Spider-Man 2 برای بازگرداندن هزینه‌های توسعه به فروش 7.2 میلیون نسخه‌ با قیمت کامل نیاز دارد
Marvel’s Spider-Man 2 برای بازگرداندن هزینه‌های توسعه به فروش 7.2 میلیون نسخه‌ با قیمت کامل نیاز دارد
Marvel’s Spider-Man 2 برای بازگرداندن هزینه‌های توسعه به فروش 7.2 میلیون نسخه‌ با قیمت کامل نیاز دارد
Marvel’s Spider-Man 2 برای بازگرداندن هزینه‌های توسعه به فروش 7.2 میلیون نسخه‌ با قیمت کامل نیاز دارد
Marvel’s Spider-Man 2 برای بازگرداندن هزینه‌های توسعه به فروش 7.2 میلیون نسخه‌ با قیمت کامل نیاز دارد
Marvel’s Spider-Man 2 برای بازگرداندن هزینه‌های توسعه به فروش 7.2 میلیون نسخه‌ با قیمت کامل نیاز دارد
Marvel’s Spider-Man 2 برای بازگرداندن هزینه‌های توسعه به فروش 7.2 میلیون نسخه‌ با قیمت کامل نیاز دارد
Marvel’s Spider-Man 2 برای بازگرداندن هزینه‌های توسعه به فروش 7.2 میلیون نسخه‌ با قیمت کامل نیاز دارد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • “اغلب بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری صرف حقوق، پاداش و مزایا برای کارمندان اینسامنیاک گیمز شده است.“
    یه چیزی هست که این آدما هر سال دارن یه بازی میدن بیرون!

    Brainiac( خداحافظ )Marvel-ManSpider_girlARIA11HesamBehnam.Hzhامیر پورحسینیMatin Barkatحصینsnowgirlmore
  • حالا فهمیدید چرا سرویس و روز عرضه برا سونی راهکار ممکنی نیست؟
    هزینه بازی ها بالاس.

    Minecrosoنیون اکانت بسازSpider_girlMad_Godmehdi_cd2006ÆMIRIÆLIحصینsnowgirlNima(jonatanreid) Ethan MarsCharlie Chaplinmore
    • Reza گفت:

      بعله بالاس
      هزینه بازیای سرویسای دیگم بالاس
      هزینه تولید فیلم و سریالم برای نتفلیکس بالاس ک میپردازه و سود می‌کنه و با سرویسش ب چنان درامدی رسیده ک بدون داشتن ایپی و… شروع کرده و الان دوتا سونیه
      دلیلش ضعف مالی و مدیریتی سونیه و تفکر قدیمی و عقب‌مونده‌‌ش ن هزینه بالای ساخت
      البته ببخشینا😂

      gigachad_assaissn𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Minecrosoنیون اکانت بسازMãhdīærMarvel-ManSpider_girlشاه اتابکی ( سالخورده بر اثر GTA VI )mehdi_cd2006امیر پورحسینیolliemore
    • Master blade گفت:

      این طرز فکر سرویس ها برای خیریه باز شدن لطفا بزارید کنار
      چه تو دنیای گیم و چه سینما و تکنولوژی ، شرکت ها دارن میرن سمت سرویس
      پس یا شرکت ها در راه رضای خدا دارن بذر و بخشش میکنن
      یا واقعا سود زیادی نصیبشون میشه

      gigachad_assaissnMinecrosoنیون اکانت بسازshabah73Matin BarkatSubzerosiavashCharlie ChaplinPop_StarTomarminmore
      • Reyam- گفت:

        آدم بی سواد هرچی بازی روی گیم پسه داری با ماهی ۱۶ دلار پلی میدی.به من بگو ببینم هربازی سهمش چقدره؟؟انقدر چرت نگو.فقط به جیب ایرانی ها نگاه نکن.مایکروسافت خرپوله از بقیه جاها تزریق پول میکنه.بقیه چیکار کنن؟میشه بگی؟؟؟؟

        gigachad_assaissnAnakinامیر پورحسینیolliesnowgirlarminerfankarimi
      • فروختن سرویس اشتراکی به مردم عادی کار راحتی نیست. برای یه بیزنس خریدن مثلا ده تا اشتراک ۵۰ دلاری مجموعه مایکروسافت آفیس هیچی نیست ولی واسه یه شخص عادی پول زیادیه و تمایل مردم رو کم می کنه. به خاطر همینم هست که خیلی از دانش آموزا میرن سمت گوگل داک.
        حالا سرویسای اشتراکی سه تا مدیا رو مثال می زنم.
        اولیش کتاب. الان تعداد زیادی پلتفرم واسه خرید کتاب و کتابای صوتی هست. مثل audible. ولی آیا قیمت کتابا تغییری کرده؟ آیا کتابای فیزیکی رفتن کنار؟ آیا سرویس های اشتراکی همچنان دارن رشد می کنن؟ جواب همشون تقریبا نه ه. سرویسای اشتراکی تو این حیطه عملا تبدیل شدن به یه نوع روش توزیع جدید صرفا. تاثیر داشتن ولی چیزی از پایه تغییر نکرده عملا.
        دومیش موسیقی. اپل و اسپاتیفای بزرگترین هان. اپل سود زیادی به دست نمیاره و البته که براش مهم هم نیست. از اپل موزیک بیشتر برای باندل کردن سرویساش و تبلیغات استفاده می کنه. اسپاتیفای هم داره دست و پا می زنه که یه جوری به سود پایدار برسه ولی نمی تونه. سراغ چیزای جانبی مثل پادکست و تبلیغات و غیره هم رفتن ولی مساله حل نشد. دلیل این مشکل هم اینه که حدود هفتاد هشتاد درصد درآمد سرویسها میره دست ناشرایی مثل وارنر و سونی. این ناشرا هم دورهمی تصمیم گرفتن ورود نکنن و اجازه نفوذ هم ندن.به خاطر همینم الان اسپاتیفای یا اپل عملا نمی تونن برن و مستقل برای خودشون محتوای موزیک درست کنن.
        سومی هم سینما و تلویزیون. الان که دوره سرمایه گذاری ها تموم شده، همه دنبال سودن. یه اتفاقی که داره میفته ادغام شدن یک سری از این سرویساست. یه اتفاق بد دیگه هم اضافه شدن اشتراکای یکم ارزونتر ولی همراه با تبلیغاته. در حالی که قبلا یکی از تبلیغات همین سرویسا این بود که تبلیغ نداشتن! بازارشون الان تقریبا اشباع شده و افتادن دنبال راه های مختلفی که بتونن از مشتری های موجود پول بیشتری در بیارن. تو پرانتز هم بگم که اتفاقا یکی از ناشرای بزرگ دنیای سینما سونیه که علیرغم سهم زیادی که از بازار داره تصمیم گرفته به عنوان یه ناشر ترد پارتی کار کنه و فقط لایسنس فیلماشو به سرویسا بفروشه (بعد از از عرضه تو سینما).
        خلاصه اینکه فروختن سرویس اشتراکی به مردم عادی کار راحتی نیست. واسه مردم عادی اعدادی مثلا ماهی پنجاه دلار غیر قابل قبوله و از طرفی اعدادی مثل ماهانه ۱۰ دلار هم واسه شرکتا نمی صرفه. به شخصه بعید می دونم خیلی از این سرویسا تا ده بیست سال آینده بتونن با همین فرمت ادامه بدن.

        gigachad_assaissnAnakinevgeny grinko(jonatanreid) Ethan MarsMalassezia furfurCharlie ChaplinTomHannaHGrandWarden.more
        • حق گفتی داداش من نمیدونم چرا اینا انقدر به گیم پس مینازن فکرمیکنن گیم پس یک ایده خلاقیتی بوده و مایکروسافت خلاقیت به خرج داده و داره محض رضای خدا انقدر ارزون میده نه سرویس اشتراکی ساختن کاری نداره مهم سرمایس اگر مایکروسافت انقدر پول دار نبود هیچوقت رنگ گیم پس رو نمیدیدن همین الانش بیش از یک میلیارد دلار داره میده به استودیو های تردپارتی که بازیاشونو بیارن رو گیم پس اگر پولدار نبود محال بود بتونه این بازی هارو بیاره رو گیم پس

          همین الانشم اگر داره ارزون میده بیرون بخاطر اینکه میخواد کاربر جذب کنه به محض اینکه به اون عدد پیش بینی شدش رسید هزینه های اشتراک رو افزایش میده همه جای دنیا تو هر شغلی همینه مثل یک رستورانداری که تازه افتتاح کرده غذای با کیفیت میده بعد یک مدتی که سود کرد و بارشو بست کیفیت غذاش رو که میاره پایین هیچ قیمتشم افزایش میده فکرمیکنن مایکروسافت فرشتس و دلش برای اینا سوخته

          gigachad_assaissnAnakin.人Acker益man人mehdi_cd2006IlyaAmir/00Cirilla Riannonarmin(jonatanreid) Ethan Mars
          • Ilya گفت:

            هیچکس فکر نمیکنه که گیمپس به خاطر رضای خداست که وجود داره و مایکروسافت/اکس باکس دلش سود نمیخواد واضحه هدفشون چه نوع سودیه

            و نه افزایش قیمت گیمپس باید متناسب با کیفیت بازی های داخلش باشه نه تعداد کاربر هاش
            نتیجه افزایش قیمت بدون توجه به کیفیت بازی ها میشه PS+
            الان میانگین هزینه گیم های AAA اکس باکس ۲۰۰ میلیون دلاره
            هزینه هرکدوم از این گیم ها فقط با کاربر های فعال هر ماه برمیگرده
            فروششون روی استیم و مایکروسافت استور(آدم زنده ای ندیدم بگه از مایکروسافت استور بازی می‌خره ولی خب وجود داره) هم هست
            اگه به رقمی مثل ۴۰ میل کاربر فعال برسه و کیفیت بازی ها تغییری نکنه صرفا سرویس فوق العاده سود ده ای میشه که هم کمپانی پشتش راضیه هم مصرف کننده
            نیازی نیست مصرف کننده رو ناراضی کنی با افزایش قیمت بی‌مورد

            Brainiac( خداحافظ )gigachad_assaissnmehdi_cd2006امیر پورحسینی
            • پسرگله تعصبی نخونده جواب میدی؟ دارم میگم مایکروسافت فقط بخاطر پول تونست گیم پس رو بسازه بعد تو سونی رو مثال میزنی که سرمایش اندازه مایکروسافت نیست؟ سیاست سونی هیچوقت سرویس اشتراکی نبوده اگر افزایش قیمت هم داده چون نیاز مالی داره عجله نکن مایکروسافت به زودی خرش از پل میگذره کیفیت گیم پس رو میاره پایین تر از اینی که الان هست بعد قیمت رو افزایش میده ببینم بازم اونموقع میای بلبل زبونی کنی

              gigachad_assaissnIlyaarmin
              • Ilya گفت:

                آره مایکروسافت پولش رو داره سال ۲۰۱۷ که گیمپس اومد تا ۱۵ سال بعدش براش برنامه چیده بود و از موفقیتش مطمئن بود خب که چی؟ فقط به خاطر پول یعنی چی؟ پلی استیشن با دعای خیر مادر تونسته گیم های انحصاری درجه ۱ بسازه؟ با پول ساختن دیگه
                سونی فقط پول داره وگرنه گیم درجه ۱ هرکی پول داشته باشه میتونه بسازه

                چرا فراموش میکنید که پول همه چیزه تو این دنیا استعداد تجربه زمان همش با پول میتونی بخری

                مثال راجب پلاس هیچ ربطی به سرمایه نداشت
                گفتم نتیجه افزایش قیمت بدون افزایش کیفیت میشه پلاس فعلی که مصرف کننده ناراضی هست
                کاری به سرمایه ندارم یه مثال ساده است که باید بتونی متوجهش بشی با توجه به اینکه گفتی قیمت افزایش میدن از یه تعداد مشخصی گذشت کاربر های فعال

                از ۲۰۱۷ تا الان هی میگین خرش از پل میگذره چه تو گیمفا چه تو ردیت و توییتر/اکس
                دارم کم کم فکر میکنم این خر وجود نداره وگرنه ۷ سال شده از لانچ گیمپس نباید تا الان رد میشد از پل؟
                چرا هر سال داره کیفیت گیمپس بالاتر میره؟

                Brainiac( خداحافظ )
                • یعنی خدا وکیلی شما فنای مایکروسافت از لحاظ مغزی ساقطین من چی میگم این چی میگه من دارم میگم لازمه ساختن یک سرویس اشتراکی و هندل کردنش داشتن سرمایه زیاده این میگه خب که چی سونی هم پول داشته که تونسته انحصاری درجه یک بسازه بابا تو خیلی وضعت خرابه پسر خوب وقت کردی پیش یک متخصص اعصاب برو خیلی پرتی من دارم راجع به سرویس اشتراکی حرف میزنم این داره راجع به انحصاری حرف میزنه

                  گیم درجه یک هرکی پول داشته باشه میتونه بسازه جدی میگی؟ مایکروسافت هم پول داره غیر از فورتزا چه بازی درجه یک دیگه ای داشته نام ببر ببینم مایکروسافت اگر تو نسل ۷ تونست پا به پای سونی بیاد به لطف بانجی، اپیک گیمز و لایونهد بود که به ترتیب هیلو، گیرز و فیبل رو براش ساختن اما الان کو چرا مایکروسافت نمیتونه یک بازی درست حسابی بسازه؟ چی شد مگه نگفتی مایکروسافت میتونه استعداد تجربه زمان رو با پول بخره خب این همه خرید کو پس بازیه با کیفیت؟ همه چی استعداد نیست عموجان مدیریت و نظارت هم لازمه تو هرچی بازی ساز خبره رو مثل کوجیما، دراکمن، میکامی، کامیا و… رو هم کناره هم داشته باشی اما نتونی مدیریتشون کنی فایده نداره نمونش استودیو THE INITIATIVE هرچی سازنده با سابقه جمع کرد گفتن قراره یک بازی AAAA بسازن اما تا الان چندتا کارگردان عوض کرده مدیریت پسر خوب مدیریته که حرف اول رو میزنه

                  فکرکردی مایکروسافت بخاطر چی بتسدا و اکتیویژن رو خرید واقعا فکرکردی اسپنسر راست میگه بخاطر بحث گیم پس ، کلاود گیمینگ و موبایل اینکارو کرده؟ اگر فکرکردی اینطوره معلومه خیلی ساده ای پسر خوب هدف مایکروسافت ضربه زدن به سونیه چون سونی بازی های بتسدا رو انحصاری زمانی میکرد سر کالاف دیوتی هم همینطور محتوای انحصاری میکرد بتسدا و اکتیویژن نقاط ضعف سونی بودن هدف مایکروسافت زمین زدن سونیه

                  در مورد پلاس هم بخاطر دوسه ماه ضعیف فکرکردی دیگه افزایش کیفیت نمیده؟ فکرکردی بازی آوردن رو پلاس مثل این میمونه که بری سر کوچه ماست بخری؟ نه پسرگل کلی مذاکره میشه قراداد بسته میشه به این راحتیا که فکرمیکنی نیست در مورد پارگراف آخرتم که طبق معمول چرته دوباره حرفمو تکرار میکنم بزار به اون تعداد کاربری که پیش بینی کرده رسید اونموقع بهت میگم خر که از پل بگذره یعنی چی فعلا تا میتونی از فرصت استفاده کن

            • mehdi_cd2006 گفت:

              لم دادید رو مبل، دستور صادر می کنید سونی باید اینکارو بکنه، مایکرو اون کارو بکنه 😄 جووونم اعتماد به نفس هموطنامون

              armin
            • «هیچکس فکر نمیکنه که گیمپس به خاطر رضای خداست که وجود داره و مایکروسافت/اکس باکس دلش سود نمیخواد واضحه هدفشون چه نوع سودیه»

              آره میبینم که خفمون کردین با کامنتاتون از ده تا کامنتی که میزارین نه تاش راجع به گیم پسه (اوه این بازی دی وان گیمپسه، ما گیم پس داریم اما شما سونی فنا باید ۷۰ دلار پول بدین بابت بازی، ما ماهانه فلان قدر پول اشتراک گیم پس میدیم بازیه روز عرضه پلی میدیم اما شما سونی فنا فلان قدر میدین بازی چند سال پیش رو پلی میدین، مایکروسافت دوست خوب گیمرا، خوشحالم که طرفدار مایکروسافت هستم، مرسی اسپنسر)

              داداش بازم میخوای بگی نه هیچکس فکرنمیکنه که گیم پس برای رضای خداست تا چند وقت پیش که اسپنسر قیمت گیمپس رو افزایش داد اون کاربر Dastan داشت سکته میکرد یهو رنگ عوض کرد گفت من دیگه میرم پلی استیشن میخرم ایکس باکس دیگه ارزش نداره اما به حرفش عمل نکرد به ترول کردن و هیت کردنش ادامه داد خیلیاتون بخاطر گیم پس رفتین سمت مایکروسافت به محضه اینکه سر کیستون کنه همتون یهو رنگ عوض میکنین میاین سمت سونی

              Ilyaarmin
        • Dastan گفت:

          یه مسئله اینجاست چند سال آینده کشور های در حال توسعه و توسعه یافته میشن و صنعت گیم و سینما حسابی داخلشون پر فروش میشه
          هزینه ها بیشتر میشه ولی متقاضی هم بیشتر میشه ,

          gigachad_assaissn.erfankarimi
    • Lone Wolf گفت:

      باز مجبورم کردی زیر کامنت ات پاسخ تو بدم

      مهمترین عامل استفاده از قرار گرفتن در سرویس برای هر بازی میزان [گیم پلی تایم] شه

      بازی های لایو سرویس اغلب [گیم پلی تایم] نامحدودی دارن پس همگی شون پتانسیل حضور در این سرویس ها رو دارن اما [گیم پلی تایم] بازی های داستانی که زیر [۳۰ ساعت] تموم می شن تحت هیچ شرایطی قرار گرفتن شون در این سرویس ها توجیه اقتصادی نداره

      بطور مثال

      ۱۰ میلیون پلیری که با ۷۰ دلار بازی ای رو می خرن جمعا ۷۰۰ میلیون دلار به سازنده اش تقدیم می کنن ارزش اش از
      30 میلیون پلیری که در یک ماه در گرانترین حالت ممکن ۲۰ دلار شارژ اشتراک شون باشه جمعا ۶۰۰ میلیون دلار فقط و فقط اگر همین یک بازی را انجام دهند به سازنده اش تقدیم می شه … بیشتره پس اولویت می شه فروش رایج اش

      در نهایت میزان [گیم پلی تایم] بازی های بالای [۱۰۰ ساعت] مناسب سرویس اشتراکی هستن حالا مخید سبک شون داستانی آفلاین و یا آنلاین باشه

      Brainiac( خداحافظ )𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Minecrosoنیون اکانت بسازIlyaMaster bladearmin
    • مایکروسافت سودی که از گیمپس بدست میاره در آینده به مراتب پایدار تر از درآمد سونی از فروش بازی ها خواهد بود
      فقط تصور کن سالی ۱۰۰ میلیون نفر نفری سالی دارن ۲۰۰ دلار پرداخت میکنن خودت تا آخرش رو بگیر

      gigachad_assaissn.erfankarimiشاه اتابکی ( سالخورده بر اثر GTA VI )Master bladearminNima
  • فکر کنم به خاطر همین زود تر از موعد روی پی سی پورت بشه

    Brainiac( خداحافظ )vitto corleone
  • Metagames گفت:

    شماره ملمان بزرگ رئیس شرکت هم ندادن بیرون؟😄

    Brainiac( خداحافظ )
  • فکر میکنم تا الان راحت بالای ۱۰ میلیون نسخه فروخته باشه

    ی موضوعی که دوست دارم در مورد این بازی بگم ، جابه‌جایی به شدت روون و سریع مرد عنکبوتی توو سطح شهر هستش و حتی شما وقتی سوییچ بین کاراکترات انجام میدی و یا فست‌تراول میکنی توو کسری از ثانیه به بهترین شکل اونو انجام میده
    اینسومنیاک بعد از ریلیز اسپایدرمن۲ به راحتی برای من جزو تاپ تیری استدیوهای پلی‌استیشن شد

    Brainiac( خداحافظ )AnakinMatin BarkatR_minsnowgirlHannaHAlirezaSepehrA,,shGrandWardenmore
    • N21 گفت:

      اگه بهترین بازیه پس چرا تو مراسم گیم اواردز هیچ جایزه ای نگرفت

      (jonatanreid) Ethan Marsامیر پورحسینیMarvel-ManMatin BarkatR_minarminNima
    • Julius Ceasar گفت:

      راحت ۱۰ میلیون ؟ جوک‌ خوبی بود همین چند روز پیش خبرش اومد که ۶ میلیون نسخه فروخته

      (jonatanreid) Ethan Marsسامgigachad_assaissnMarvel-Man.امیر پورحسینیشاه اتابکی ( سالخورده بر اثر GTA VI )ollieR_minsnowgirlmore
    • Kuros گفت:

      قدرت سخت افزاری پلی ۵ فوق العاده است…
      دم اینسومنیاک گرم که تونسته از برجسته ترین قدرت پلی ۵ به بهترین شکل استفاده کنه…
      استودیوهای سونی از این به بعد بازیهای تمام نسل ۹ ای میسازن و به بقیه یاد میدن بازی نسل ۹ چجوری باید ساخته شه(تا قبل اسپایدر من درگیر نسل ۸ و پلی ۴ بودن)

      gigachad_assaissnAnakinMatin BarkatR_minsiavashsnowgirlarmin.lul-bookگیمری عادیmore
      • ببین تا قبل اسپایدرمن۲ هم بود
        امثال فوربیدن‌وست و رگناروک فوق‌العاده بودن اما برای پی‌اس۴ عرضه شده بودن
        در اینکه پی‌اس۴ چطوری این بازیارو اجرا میکنه برمیگرده به جادو امثال گوریلیاگیمز
        اما من نکتم عناوینی مثل ریترنال و فاینال‌فانتزی۱۶ و رچت هستش
        قطعا اون طیف رنگی‌ تیرها و جابه‌جایی سریع پلیر و دشمن توو ریترنال کاملا حس پی‌اس۵ به من داد و دوئل‌سنس دو برابرش کرد اما اسپایدرمن۲ دیگه چیزی نیست که متوجه نشی‌ و توو لحظه‌ی پرواز با وب‌وینگ به این فکر میکنی که اینسومنیاک توو ادامه میخواد چیکار کنه و یا ناتی‌داگ و سانتامونیکا و فرست‌پارتیا از این به بعد چه لول دیزاینایی که تا الان قفل بودن و حالا میتونن اون ایده‌ها رو اجرایی کننو همه‌ی اینا باعث میشه هایپ اصلی رو از ۲۰۲۴ به بعد داشته باشم

        gigachad_assaissnKurosAnakinsiavashمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)arminگیمری عادیHannaH.Cirilla Riannonmore
  • kingp گفت:

    قابل توجه آمارهای وِل cyberpunk و بازی های هم رده که میلیون ها نسخه با تخفیف فروختن بعد آمار های گنده میدن.
    اصل سوددهی یعنی فروش با قیمت کامل در حداکثر سه ماهه اول

    Anakinevgeny grinko
  • Dokhtar_Gamer گفت:

    واقعا دم سونی گرم. باید به پشتکارش افرین گفت که برای یه DLC اینقدر هزینه میکنه 👏👏

    gigachad_assaissnAnakinشاه اتابکی ( سالخورده بر اثر GTA VI )Matin BarkatR_minsnowgirlarminNima(jonatanreid) Ethan Mars.
  • بعضی ها به خاطر منافع خودشون بازم این کامنت منو دیس لایک میزنن در حالی که حرف حق رو دارم میزنم خارج از ایران ۷۰ دلار واسه یه گیم چیزی نیست دوستان باید قبول کنید وقتی همین بازی ۳۱۵ میلیون دلار هزینه ساختش بود برای اینکه استودیو به سود دهی برسه باید حداقل بازی ها به ۸۰ یا ۹۰ دلار برسه وگرنه اگه همین طوری پیش بره پس فردا همین اینسامنیاک یه بازی کم کیفیت بده بیرون اونم به خاطر حفظ بودجه همین خودت میای نقد می‌کنی میگی بازی این ایراد رو داشت این باگ رو داشت گیم پلی بازی کم بود در حالی که خیلی ها تو ایران دارن اکانتی میریزن

    gigachad_assaissnMarvel-ManAnakinThunderDoomامیر پورحسینیMatin BarkatCirilla Riannon(jonatanreid) Ethan MarsKILLER OF GODS
  • . گفت:

    همین الان ۶.۱ فیکس فروخته تا سالگرد ۱ سالگیش هم راحت به ۱۰ میلیون میرسه حتی رکورد فروش نسخه قبلی رو هم تو بلند مدت احتمالش زیاده بزنه

    arminMatin BarkatR_minvitto corleone
  • Reza گفت:

    از اونجایی ک درصد پرداختی ب مارول برای فروش های دیجیتالی و فیزیکی متفاوته ، یک رقم واحد دادن برای ب سود رسیدن نمیتونه درست باشه!!!

    snowgirlarminگیمری عادیrezapc9˝KianTahaic.Master bladeامیر پورحسینی
  • 30nabhl گفت:

    کاش بیشتر از این رقما بفروشن
    امیدوارم ساخت بازی داستانی هیچ وقت به دلایل مالی کنسل نشه

    gigachad_assaissnAnakinThunderDoomMatin BarkatR_minsnowgirl(jonatanreid) Ethan MarsAlirezaSepehrA,,shmore
    • Reyam- گفت:

      اگر قرار باشه گیم بره سمت سرویسی که ایکس باکس ازش دم میزنه،پول بازی ها درنمیاد و باید فاتحه بازی داستانی رو خوند و بشینیم گیم کوآپ چهار نفره بزنیم

      gigachad_assaissnAnakinامیر پورحسینیTom
      • Julius Ceasar گفت:

        همین الان هم فاتحه این گیم ها خونده شده اسپایدرمن هزینه ساختش جبران نشده آلن ویک اصلا فروش درست حسابی نداره و …
        .
        اما میدونی چی جالبه ارزش برند فورنایت و آپیک یک سوم ارزش کل برند سونی و اندازه ما مجموعه پلیستیشن یعنی تمام استودیوها و بازی های سونی اندازه فورنایت ارزش ندارن و این برای سهام داران و مدیران مهم نه نظر جنابعالی در بهترین حالت می‌ره هکی پلی میده و نگران جیب سونی هستی

        Samen omega
  • Julius Ceasar گفت:

    وقتی میگیم باری دد سده یعنی همین این بازی ۱ میلیون نسخه دیگه بفروشه تازه هزینه هاس رو جبران کرده شک نکنید سونی در حال فروپاشی قرار داره آمار مالی سونی هم اومده با وجود فروش زیاد پلیستیشن سود خالصشون رسما نصف شده 🤣
    .
    این بازی رو وقتی من به رسمیت میشناسم که از کالاف تو استور خود پلیستیشن بیشتر بفروشه راستی چه حسی دارین سونی فنا بیشتر به بازی های مایکروسافت تمایل دارن تا بازی های خود سونی ؟

    gigachad_assaissn.Anakinامیر پورحسینیشاه اتابکی ( سالخورده بر اثر GTA VI )TomMatin BarkatlastofusR_minSaman117more
    • من حاضرم ۱۰۰۰ بار دیگه سری لست و گاد آف وار پلی بدم ولی تو لودینگ صبر نکنم

      .gigachad_assaissn.امیر پورحسینیشاه اتابکی ( سالخورده بر اثر GTA VI )R_minSaman117armin
    • lastofus گفت:

      حالتو خریدارم تمیز مشخصه مشاهیرتو از دست دادی

      gigachad_assaissnامیر پورحسینی
    • snowgirl گفت:

      باری دد سده
      هزینه هاس
      پیلیستیشین

      Samen omegagigachad_assaissnامیر پورحسینیarminR_minsilent-man(Metro edition)
    • Tom گفت:

      “باری دد سده”
      بچمون تازه حرف زدن یاد گرفته
      قبلا‌ گریه میکرد🤣
      البته الانم با گریه حرف میزنه
      باری دد سده تو یه ماه ۶ میلیون نمیفروشه

      gigachad_assaissnarminAnakinامیر پورحسینی
      • داداش اینو هنوز ختنه هم نکردن ، حرف زدن چیه دیگه

        امیر پورحسینیgigachad_assaissnarminsnowgirlTom
      • Julius Ceasar گفت:

        بازی دد شده وقتی هزینه ساختش رو جبران نکرده این یعنی دد شدن حالا سود هم بماند

        امیر پورحسینیgigachad_assaissnarmin.Tom
        • Tom گفت:

          بازیای شما اصلا میفروشن که هزینه ساختشونو جبران کنن؟🤣
          اینم ۱ میلیون دیگه بفروشه هزینه ساختش جبران میشه تا ماه دیگه هم چند میلیون میفروشه
          تو نگران این چیزا نباشه

          امیر پورحسینیarminAnakin
          • Julius Ceasar گفت:

            آره بازی های مایکروسافت فروش ندارن برای همین پرفروشترین بازی های استور پلیستیشن فرست پارتی های مایکروسافت هستن یعنی ماینکرفت و کالاف حالا اینا هیچ مایکروسافت اصلا دیگه سیاست اصلیش فروش نسخه نسخه بازی ها نیست مشکل از بی سوادی شماهاست چون نمی‌دونید سیاست اصلی مایکروسافت گیم پس و اینو شماها نمی‌فهمید اما با وجود گیم پس باید های مایکروسافت هم خوب فروش دارن مثل فورزا و هیلو و استارفیلد و …
            .
            در ضمن نگران درآمد مایکروسافت نباش مایکروسافت اندازه کل برند ارزش سونی در یک سال سود خالص داره برنامه های مایکروسافت بشدت گسترده تر از سونی هستن نمونه س صبر کن و ببین وقتی استور موبایلی مایکروسافت هم راه اندازی شد دیگه وجود سونی برای مایکروسافت شوخی بیش نخواهد بود

            • Tom گفت:

              جالبه جفت اون ip هارو هم وقتی پر فروش بودن خریده
              فعلا باید پول خریدشو برگردونه
              گیم پس با ۳۰ میلیون کاربر🤣
              بجز فورتزا هورایزن هیچ کدوم فروش خوبی نداشتن
              به پول شرکت مادر کسی کاری نداره
              تا وقتی اون بخش سود ده نباشه یعنی شکست خورده

              • Julius Ceasar گفت:

                پول ماینکرفت رو دوباره در بیاره ؟ وقتی میگم بی سوادین میشه این چون اولا این ۳۰۰ میلیون نسخه فروخته که اکثریت قاطع اون زیر نظر مایکروسافت فروش داشتن یعنی مایکروسافت با گسترش این بازی رو پلتفرم های مختلف اونو پرفروشترین بازی تاریخ کرده و ارزش ایپی اون ۱۲ میلیارد دلار یعنی ۱۲ میلیارد دلار سرمایه در اختیار داره اونم بصورت جنس حالا ماینکرفت رو چند خرید ؟ ۲/۵ میلیارد دلار
                .
                در ضمن از کجات در آوردی فروش خوبی ندارن ؟ مدیر امور مالی مایکروسافتی؟ اینطوری هم باشه بازی های سونی غیر گاد و اسپایدرمن هیچ کدوم فروش بالایی ندارن! در ضمن از کجا میدونی سود ده نیست مدیر مایکروسافتی؟ اگه سود ده نیست ۵ ساله در راه رضای خدا داره بازی میسازه؟ در ضمن پول مادر مادر نکن سونی عرضه داشت اونم الان شرکت پولداری بود اما چون هیچ هنر خاصی در طول تاریخش نداشته مدام در حال درجا زدن بوده .
                .
                الان بابات رفته یه کالایی مثل ماشین ژ خونه ، کامپیوتر یا هرچی بخره از فردا می‌ره خودش رو پاره می‌کنه که هزینه اینا رو برگردونه؟
                .
                در ضمن نگران سود مایکروسافت نباش سود سالانه مایکروسافت نزدیک ۸۵ میلیارد دلار این رقم هایی که برای سونی رویا هستش برای مایکروسافت خاطره ست

                • Tom گفت:

                  تو هنوز نمیدونی ماکروسافت کدوم ناشرو خریده؟
                  راست میگی انقدر فروش دارن که ماکروسافت میترسه اعلام کنه
                  یا شاید برای فروش زیادشه که گیم پس زده؟🤣
                  شاید از ۳۰ میلیون کاربر گیمپس سود میکنه ؟😂
                  همین سونی که میگی ۴ نسله شرکت پولدارتون تو صنعت گیم زیرشه 🤣
                  عجب منطقی
                  پس اصلا استودیو ip های دربو داغون بسازن مثل ردفال که تعداد ip های استودیو بره بالا ارزشش بره بالا🤣 هیچ نیازی هم به سودش نیست
                  خیلی بچه ای هنوز هیچی نمیدونی
                  من از بخش گیمینگ حرف میزنم
                  برام هیچ اهمیتی نداره ماکروسافت چقدر در میاره

                • Julius Ceasar گفت:

                  برای تو مایکروسافت اهمیتی نداره چکار می‌کنه برای منم هیچ اهمیتی نداره سونی چکار می‌کنه! گذشته گذشته دیگه الان و آینده رو بچسب سونی چی داره ؟ شوتر داره؟ rpg داره؟ استراتژیک داره؟ سیمولیترهای مختلف داره؟ نه نداره میدونی چی جالب تر درآمد سونی ار کالاف در هر سال اندازه نصف درآمد فرست پارتی ها در نصف یک نسل یعنی چی؟ یعنی همین الان مایکروسافت کالاف رو از پلیستیشن برای همیشه خارج کنه قطعا سونی ورشکسته میشه سالانه سونی بین ۱/۵ تا ۱/۸ میلیارد دلار سود خالصش از بخش پلیستیشن بزرگترین بخش سونی حداقل درآمد سونی ار کالاف ۵۰۰ میلیون دلار یعنی یک سوم سود خالصش فکر می‌کنی سونی در حدی هست این ضرر رو بتونه تحمل کنه؟ از طرفی که میگی برات مهم نیست خبر نداری سونی وابسته به تکنولوژی های مایکروسافت همین الان سرورهای سونی رو مایکروسافت تامین می‌کنه سونی وابسته به سرورهای آژور حالا ویندوز و سایر نرم افزارها و تکنولوژی ها بماند اما سونی چی داره ؟ هیچی در ضمن الان درآمد مایکروسافت از گیمینگ جلو زده از سونی با اومدن کالاف رو نینتندو و راه اندازی استور موبایلی مایکروسافت دیگه وجود سونی تو گیمینگ یک شوخی بیش نخواهد بود! اما اینا هیچ شما بازی دارین؟ ردفال رو مسخره میکنی انگار یادت رفته سونی هم بازی هایی مثل دیز گان و order داره بارها گفتی مایکروسافت غیر فورزا چی داره انگار هیلو، سایکوناتز و گیرز و age of Empires و دثلوپ هم پشم هستن؟

  • Amir/00 گفت:

    به نظرم خیلی این بازی رو تبلیغ PS5 تاثیر گذار بود (به خصوص که بعد استارفیلد هم اومد و داستان های متا و…) و بخشی از هزینه اینجوری هم برای سونی برگشته. به نظرتون این موضوع رو حساب کردن که شد ۷.۲ میلیون نسخه؟🤔

    امیر پورحسینیAnakinMatin Barkat
  • SirAmir گفت:

    چیز زیاد عجیبی نیس هزینه یه بازی تریپل ای نسل نهمی همین حدوده به همین خاطر شرکتا کمتر ریسک میکنن و بیشتر میرن سمت فرمول های جواب داده و خلاقیت بیشتر تو بازی های ایندی و کم هزینه دیده میشه
    این آمار نشون میده چرا خرید اکتیویزن بلیزارد و بتسدا به نفع کل صنعته با سرمایه زیادی که مایکرو داره میتونه پروژه های عظیم و ریسکی زیادی رو استارت بزنه و در نهایت همه سود میبرن

    gigachad_assaissn.Anakinامیر پورحسینیTomsnowgirlarmin
  • Dastan گفت:

    نمیدونم کی اینها رو حساب کرده خدا میفهمه ,
    هزینه مالیات و تبلیغات چی ؟ اینها خودش کمتر از ۳۰۰ میلیون دلار نمیشه ,
    توی زمینه سینما وارد بشی , فیلم های مارول و برادارن وارنر رو ببینی همشون به ظاهر بیش از بودجه که خرج فیلم شده سود کردن , این سایت imdb باز کنی دقیقا میفهمی
    ولی الان جفتشون دارن برشکست میشن چرا؟
    چون هزینه تبلیغات و مالیات هم هستش که بر عهده استودیو نیست بر عهده ناشر هستش
    سونی روی این بازی ها زیاد سود نمیکنه , حتی روی فروش خود دستگاه پلی اسیتشن ۵ هم زیاد سود نمیکنه
    سود اصلی روی پلی استور سونی هست که هر میفروشه درصدی گیری سونی میاد , انحصاری نزنه کسی وابسته استور پلی استیشن نمیشه و همینطور وسایل جانبی پلی استیشن هستش

    arminامیر پورحسینیTomgigachad_assaissnsnowgirl(jonatanreid) Ethan Mars
  • دازای گفت:

    ولی با اینکه گرون در اومده ارزششو داره👏🗿

  • Kuros گفت:

    بیشتر از این حرفها هم میفروشه…
    نسخه pc هم تایید شه کلی اونجا فروش میره…
    خدا کنه نسخه pc رو تایید کنن اینجوری مطمعن میشیم نسخه سوم رو هم میسازن اونم با بودجه بیشتر…

    snowgirlTomarmin.گیمری عادیMax22Master bladeIlya
  • خیلی جالبه که بعضی ها فکر میکردن مدل بیزنس کاری مایکروسافت پایدار نیست و ضرر میده ولی الان مشخص شدی اونی که درآمدش پایدار نیست و نخواهد بود سونی هست
    اخبار ترس و وحشت سونی از بالا رفتن هزینه ساخت گیم ها هم گواهی بر این موضوع هست و سر همین سونی هم داره به سمت مولتی پلتفرمی شدن و سرویس های اشتراکی میره چون فهمیده تنها آینده ای که صنعت گیم خواهد داشت مبنی بر مایکروسافت هست

    .gigachad_assaissnامیر پورحسینیTomsnowgirlarminNima
  • Saman117 گفت:

    فکرش رو کن ۳۰۰ میلیون پول رو برای این آشغال که کپی نسخه قبلی هست تازه با پسرفت گرافیکی حروم کردن که آخرش هم قرار در این استودیو زباله ساز به زودی تخته بشه

    gigachad_assaissn.Love Gameامیر پورحسینیشاه اتابکی ( سالخورده بر اثر GTA VI )TomR_minsnowgirlWalleR MaNarminmore
  • noori گفت:

    خب با فروش ۷.۲ میلیون نسخه حدود ۵۰۰میلیون دلار میشه در صورتی که هزینه بازی ۳۰۰ میلیون هست!با فروش ۴.۲ میلیون نسخه هزینه ساخت در میاد مگر اینکه هزینه های دیگه ای هم باشه که ذکر نشده باشه…
    قطعا سونی سود خیلی خوبی از فروش این ایپی و دیگر ایپی های این استودیو میکنه که داره این همه بازی واسش میسازه اونم با بازه زمانی نزدیک

    Samen omegaامیر پورحسینیR_minarmin
  • برای پی‌سی هم بیاد باز چندبرابر سود میکنن.

  • ABDVD گفت:

    تا اواخر نوامبر که بالای شیش میلیون فروخت
    باقیشم پیفروشه

    R_minWalleR MaNTomarmin.گیمری عادیامیر پورحسینی
  • (اغلب بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری صرف حقوق، پاداش و مزایا برای کارمندان اینسامنیاک گیمز شده است.)
    وضعیت کارمندای اینسامنیاک کویته، شرایط استخدامشون چیه؟🤣

  • god of war گفت:

    خکد سونی حدود یکی دو ماه پیش تایید کرد فروش ۵ میلیون نسخه ایی اسپایدر من ۲ رو
    احتمال این که تا الان بازی به ۷ میل فروش رسیده باشه زیاد هست و سونی از بابات هزینه سنگینی که برای این بازی کرده قطعا پشیمان نخواهد شد
    از طرفی خوشحال شدم وقتی خوندم عمده بودجه بازی برای پاداش و مزایا کارکنان بوده
    این هست که استعداد های بازی سازی رو نگه می داره
    سالی دو تا بازی با متای بالا ۸۸ با همین کار ها انجام می شه نه خرید ناشر ۷۰ میلیاردی
    خوشحالم که این خبر لیک شد و حداقل نگرانی ما برای بودجه های سنگینی که سونی می کنه کمی کمتر شده امید وارم بازی های داستانی با کیفیت همین طور با قدرت بفروشند و این چرخه تا ابد ادامه پیدا کنه

    Redشاه اتابکی ( سالخورده بر اثر GTA VI )R_minsnowgirlPerfectMaster bladearmin.Nimaگیمری عادیmore
    • داداش آمارت قدیمیه الان به ۶.۱ رسیده خبرش رو دوسه روز پیش گیمفا کار کرد چطور ندیدی

      https://gamefa.com/1003244/marvels-spider-man-2-has-sold-6-1-million-units-as-of-november-12-as-per-leaked-documents/

    • Doctor گفت:

      حالا انقد از خرید ناشر ۷۰ میلیاردی سوزش نگیرین این ناشر تا الان فقط داشت کالاف منتشر میکرد قرار هم هست همین کالافش بازم ادامه پیدا کنه براتون دیگه چیزی قرار نیست تغییر کنه تو روند کاریش که ! حالا اون لا به لا یه کرش و دیابلو هم منتشر کرد😅😂
      فقط تنها فرقش اینه از الان از استعداداش و آیپیای دیگش استفاده میشه که بازیای انحصاری ساخته بشن و آیپیاش احیا بشن که در هر صورت اگه خریده نمیشد بازم وجود نداشتن پس بازم فرقی به حال شماها نداره

      Redامیر پورحسینی.Master bladearmin
  • GrandWarden گفت:

    در این که این بازی نه تنها هزینه ساختش رو جبران میکنه بلکه سود هم به همراه میاره شکی نیست ولی عقلانی هم نیست چنان بودجه کلانی و اگه همینجوری بخوان ادامه بدن روزی هزینه توسعه بازی ها به ۵۰۰ میلیون هم خواهد رسید که اون موقع کار سخت میشه. متاسفانه اون کاهش بودجه به هر نحوی شده که سونی روش تاکید داره ممکنه به کاهش نیروهای استودیو و متعاقبا فاصله بیشتر بین عرضه بازی ها و خدایی نکرده پایین اومدن کیفیت بازیهای استودیو بشه که امیدوارم بتونن به بهترین شکل ممکن و با کمترین ضرر مشکل رو حل کنند.

    پ.ن: ظاهرا یوبی سافت هم قربانی هک ها شده و ۹۰۰ گیگابایت اطلاعات به سرقت رفته؛ البته جای نگرانی نیست و فقط اسسینزهای جدیدی که معرفی نشدن لو میرن!

    امیر پورحسینیR_minsnowgirlNima.گیمری عادیHitasep
  • A,,sh گفت:

    اگه بودجش ۳۰۰ میلیون باشه که با ۵ میلیون نسخه فروش هم به سود دهی میرسه احتمالا یه درصدی هم به مارول میدن که میگن با ۷ میلیون به سود دهی میرسه، احتمال زیاد الان دیگه دور و ور ۱۰ میلیون و فروخته بازی

    arminNimaهادی صفائی.Tomگیمری عادی
  • فروش انحصاری ها باید خیلی بیشتر از این مبالغ تو بازه زمانی کوتاهی باشه
    حیفه بخدا

    gigachad_assaissnامیر پورحسینیIlyaarmingod of war.
  • خلاقیت و خیلی چیزهای دیگه ام مهمه، ولی از انصاف نگذریم سونی خوبم خرج میکنه که انحصاریهاش با کیفیت میشن.
    امیدوارم این رویه با استقبال خوب طرفدارا ادامه دار هم باشه…

    امیر پورحسینیgigachad_assaissn.
  • Pope Francis گفت:

    خدایی یه آف بذارن کریسمسم هست راحت ۱۰ میلو رد میکنه 😁

  • TekkenGod گفت:

    فروختن که میفروشه منتها در دراز مدت. خیلیا مثل من دوس دارن ps5 داشته باشن و روش اسپایدرمن ۲ رو بازی کنن ولی الان خرید کنسول یه مسئله است و خرید تک تک بازیهای هفتاد دلاری هزار مسأله.

Marvel’s Spider-Man 2 برای بازگرداندن هزینه‌های توسعه به فروش 7.2 میلیون نسخه‌ با قیمت کامل نیاز دارد