دنباله Cyberpunk 2077 ممکن است دارای یک روایت شاخه‌‌دار کامل باشد
دنباله Cyberpunk 2077 ممکن است دارای یک روایت شاخه‌‌دار کامل باشد
دنباله Cyberpunk 2077 ممکن است دارای یک روایت شاخه‌‌دار کامل باشد
دنباله Cyberpunk 2077 ممکن است دارای یک روایت شاخه‌‌دار کامل باشد

دنباله Cyberpunk 2077 ممکن است دارای یک روایت شاخه‌‌دار کامل باشد

محسن رضوی فر
۰۹:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
دنباله Cyberpunk 2077 ممکن است دارای یک روایت شاخه‌‌دار کامل باشد

به نظر می‌رسد که شرکت سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) قصد دارد در دنباله‌ی Cyberpunk 2077 بر خلاف نسخه‌ی اول از یک روایت کاملاً منشعب و شاخه‌بندی شده استفاده کند.

در جریان اپیزود دوم پادکست AnsweRED Podcast، سی‌دی پراجکت رد در مورد تضاد بین شخصیت Geralt در سری The Witcher صحبت کرد. در حالی که او در این مجموعه و شخصیت V در Cyberpunk 2077 کاراکترهای تعریف شده هستند، اما همه چیز می‌تواند به صورت یک روایت شاخه‌دار ارائه شود. فیلیپ وبر (Philip Weber)، کارگردان بخش داستانی، می‌گوید که در Cyberpunk 2077 عناصری مانند مسیرهای زندگی وجود دارد که به شما این نوید را می‌دهد که یک روایت منشعب با شخصیت‌های مختلف داشته باشید و این نمونه‌ای از چیزی است که تیم سازنده دوست دارد آن را در دنباله‌ی بازی مذکور بهبود بخشد.

به گفته وبر، Cyberpunk 2077 به شیوه‌ای بسیار خاص آغاز می‌شود. در حالی که شما می توانید یک Nomad، یک Corpo، یک Kid خیابانی باشید، این انتخاب از Life Path تمایل دارد در عقب قرار گیرد؛ زیرا هر سه شاخه بعد از مقدمه با هم همگرا می شوند. سپس مواقعی وجود دارد که می‌توانید یک دیالوگ انتخاب کنید که با مسیر زندگی (Life Path) انتخابی شما مطابقت دارد. او اشاره کرد که با نگاهی به گذشته، با توجه به تجربه و زمان بیشتر، تیم توسعه آن را کمی کمتر از نحوه اجرای آن در Cyberpunk 2077 قرار می‌دهد.

همچنین Błażej Augustynek، طراح ماموریت‌های Cyberpunk 2077 می‌گوید روشی که Life Path در بازی انجام می‌دهد، مانند این است که شما از یک مسیر خاص آمده‌اید و آن نوع زندگی به پایان رسیده است. این مربوط به گذشته است و اکنون شما در حال یک زندگی جدید هستید که در مقدمه به پایان می‌رسد و سپس باید با عواقب آن کنار بیایید.

یک روایت شاخه‌ای و منشعب بیشتر شبیه به بازی‌هایی مانند Disco Elysium یا Baldur’s Gate 3 که در آن انتخاب‌های شما در روایت کلی اهمیت دارند، مطمئناً دنباله‌ای جذاب‌تر برای Cyberpunk 2077 می‌سازد. در حال حاضر اطلاعات زیادی از نسخه‌ی بعدی Cyberpunk 2077 وجود ندارد. سی‌دی پراجکت رد چندی پیش اعلام کرد که بازی در مراحل ابتدایی توسعه‌ و طرح مفهومی قرار دارد.

نظر شما در این باره چیست؟


منبع: TwistedVoxel

milad saPeterParkerپیشنروSubzeroCharlie ChaplinCambyses The ThirdMahdikarma(دازای)Ghostدکتره گیمفاfanboy hunterجان قماربازشادمن 3𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥meysambLeroxv-alkalineDARKSIRENKratos🤘Mohsenj74

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دنباله Cyberpunk 2077 ممکن است دارای یک روایت شاخه‌‌دار کامل باشد
دنباله Cyberpunk 2077 ممکن است دارای یک روایت شاخه‌‌دار کامل باشد
دنباله Cyberpunk 2077 ممکن است دارای یک روایت شاخه‌‌دار کامل باشد
دنباله Cyberpunk 2077 ممکن است دارای یک روایت شاخه‌‌دار کامل باشد
دنباله Cyberpunk 2077 ممکن است دارای یک روایت شاخه‌‌دار کامل باشد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Kratos گفت:

    یه چیزی که از سیدی پراجکت مطمئنم داستان نویسی شون هست که واقعا حرف اولو توی سبک RPG میزنه و هرچی بازی RPG که داستان چرت و پرت دارن رو میذاره توی جیبش. هم سایبر پانک اینجوری بود هم ویچر ۳ ، هردو داستان سرایی فوق العاده ای داشتن

    PeterParkerZabilul-book™PatrickYasinCambyses The ThirdGod slayerَlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)geraltSaman_hk
  • Emad گفت:

    آقا جون هرکی دوست دارید بگید صرفه میکنه اینو بخریم یانه

    PeterParkerZabilul-bookYasinDaniallox😃hamidgrio
    • PC??? گفت:

      بستگی به خودت داره اگه بازی شوتر اول شخص دوست داری بخرش گرافیکش رو پیسی عااالیه اگه کنسول داری هم فکر میکنم قیمت کمی داشته باشه اگه هم پیسی داری خو کرک نصب کن ، البته اینم بگم که جهانش مثل جی تی ای نیست که بشه همینطوری توش چرخید و لذت برد یخورده هم سیستم ماشین ها و تصادف ها از جی تی ای ضعیفتره ، لب کلام اینکه بازی شوتینگ لذت بخش داره فعالیت های جهان باز خیلی جذاب نیست مثل جی تی ای ، گرافیکش فراتر از نسل نهمه (اگه رو پیسی خوب تجربه کنی حداقل ۳۰۷۰ باید داشته باشی برای گرافیک عالی) و اینکه داستانش هم خوبه

      Emad
  • سلام و صبح بخیر خدمت جناب آقای رضوی‌فر.
    یکی از مواردی که CDPR در ابتدای عرضه عنوان Cyberpunk 2077 با آن روبه‌رو شد تبلیغات دروغین و فریبنده‌ای بود که قبل از عرضه قول حضور آن‌ها را در هنگام انتشار این عنوان داد. نیازی به نام بردن تک‌تک مواردی که بعدها این شرکت یا آن‌ها را به نوعی برای همیشه حذف کرد و یا بعد از گذشت سه سال آن‌ها را بعضاً به شکلی ناقص ارایه داد نیست اما یکی از مواردی که به شدت بحث برانگیز بود موضوع Life Path در این عنوان بود. رجوع شود به مصاحبه‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی این شرکت که افراد ارشد چگونه این مهم را (Life Path) برای ما تعریف می‌کردند.
    با این حال بعد از خروجی نهایی چیزی که با آن مواجه شدیم دقیقاً برعکس ادعاهای مطرح شده بود. حال طی یک جلسه پرسش و پاسخ شخص Philipp Weber به عنوان کارگردان روایی بازی و شخص Błażej Augustynek به عنوان طراح مأموریت‌های بازی، عملاً معنای Life Path را بازتعریف کرده‌اند.
    هنوز فرصتی برای تجربه عنوان شگفتی‌ساز امسال یعنی Baldur’s Gate 3 دست نداده است اما چند سالی است که از تجربه عنوان Disco Elysium می‌گذرد با این حال بایستی اذعان کرد، آوردن نام این عنوان در کنار Cyberpunk 2077 به لحاظ ساختار و رویکردی که دارند از اساس غلط است. CDPR محصولی را خلق می‌کند که طیف وسیعی از Gamerها را شامل میشود اما ZA/UM (که این روزها با شرایط عجیبی دست و پنجه نرم می‌کند) به هیچ وجه به دنبال کسب حدأکثری تعداد مخاطبین خود نبود.
    عنوان Disco Elysium به مانند دیگر عنوانی که بالاتر از آن یاد کردیم هر دو RPG خالص هستند اما نمی‌توانم این موضوع را در مورد Cyberpunk 2077 بگویم. در نهایت نیز CDPR حتی اگر توانایی آن را داشته باشد (که البته بعید می‌دانم) قادر به پیاده‌سازی Narration Design مشابه آن‌چه که ما در اثر Disco Elysium دیده‌ایم نخواهد بود. چه در عنوان بعدی از پروژه Cyberpunk 2077 و یا سری عناوین نام‌آشنای The Witcher.
    تنها خواسته‌ای که من از ایشان دارم این است که دست از تبلیغات دروغین و گاه فریبنده برداشته و دیدگاه خود را نسبت به یک اثر ویدیویی به عنوان یک محصول تجاری تغییر داده و در حد توانایی خود، یک محصول مناسب و درخور خلق کنند نه بیشتر.
    امیدوارم تا با حذف موتور بازی‌سازی شخصی این شرکت و کوچ به Unreal و در نهایت با پروژه‌ Remake عنوان ویچر که حکم یک آزمایش را برای ایشان دارد در ادامه به لحاظ فنی موفق ظاهر شوند و ما دیگر شاهد محصولاتی بی‌کیفیت به لحاظ فنی، نباشیم.
    سخن آخر:
    از جناب آقای Philipp Weber به دلیل حمایت از Insomniac Games سپاسگذارم. به خوبی به یاد دارم در سال ۲۰۲۱ اتفاقاتی مشابه آن‌چه که امروز گریبان‌گیر تولیدکنندگانی از قبیل Insomniac Games و یا سایرین شده است در مورد CDPR افتاده بود. به امید روزی که فرهنگ جمعی جامعه Gaming در مواجهه با این اتفاقات اندکی ارتقا یابد.

    پیشنروYasinDream in Red (Playstation T)✧ℳ๑ђѧ๓๓α∂ℜєzą✧arminhamidgrio
  • امیدوارم این اطلاعاتی که راجع به سایبرپانک دو میاد مثل اون اطلاعاتی که قبل از عرضه نسخه اول بازی برای ایجاد هایپ کاذب بود نباشه

    Subzero
  • Daniallox😃 گفت:

    ایا فکر میکنید سی دی داستانی غیر شاهکار میده

    Subzero
  • یکی از چیزایی که قول ش رو داده بودن همین بود و توی نسخه ی اول که پیاده نشد. امیدوارم این دفعه همچین چیزی باشه ولی خب تا گیم نیومده دیگه هایپ نمیشم

    arminSubzero
  • یه شخصه اصلا با این حرکت بازیساز ها حال نمیکنم ، به نظرم اگه جای مقدمه های متفاوت بیان رو اندینگ های متفاوت کار کنن خیلی بهتر میشه ، مثلا بتونیم بعد از اندینگ هم بازی رو پلی بدیم و اندینگی که انتخاب کردیم هم تو ادامه روند بازی بعد از اندینگ تاثیر گذار باشه، یا حتی کار های جالب تری هم میتونن انجام بدن که مخاطب ″واقعا″ ترغیب بشه که دو یا چند بار بازی رو انجام بده ، مثال میزنم میتونن وسط بازی حق انتخابی برای پلیر بزارن که بین دو تا ساختمون ( مثلا بانک یا کازینو) یکی رو برای سرقت انتخاب کنه اونم در شرایطی که این راب گیمپلی و طراحی مرحله و داستان و … متفاوت داشته باشه اینجوری هم ارزش تکرار بازی میره بالا هم به پلیر ازادی عمل خوبی داده میشه.

  • بخاطر اول شخص بودنس متاسفانه نشد تجربش کنم

  • Behzaad گفت:

    نسخه فیزیکی آلتیمیتش، واسه سری X رو امروز خرید زدم

  • Subzero گفت:

    سی دی پراجکت رد کلا شاهکار ساز هست هم ویچر هم سایبر از بهترین گیم هایی بود که بازی کردم

    امیر پورحسینی
  • saeedgreat گفت:

    ماموریت های اول بازیم حس شاخه ای بودن رو میدادن ولی کم کم این حس انتخاب کم شد بنظرم. حالا شاخه ای بودنش ریز تر و در حد ویچرم باشه خوبه بنظرم

دنباله Cyberpunk 2077 ممکن است دارای یک روایت شاخه‌‌دار کامل باشد