بهترین بازی‌های سولزلایک سال ۲۰۲۳ - گیمفا
بهترین بازی‌های سولزلایک سال ۲۰۲۳ - گیمفا
بهترین بازی‌های سولزلایک سال ۲۰۲۳ - گیمفا
بهترین بازی‌های سولزلایک سال ۲۰۲۳ - گیمفا

بهترین بازی‌های سولزلایک سال ۲۰۲۳

مصطفی زاهدی
۱۷:۵۵ ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
بهترین بازی‌های سولزلایک سال ۲۰۲۳ - گیمفا

با نگاهی خلاصه به بهترین بازی‌های سولزلایک و هاردکور سال ۲۰۲۳، همراه گیمفا باشید.

به پایان سال ۲۰۲۳ میلادی نزدیک شده‌ایم و امسال، دنیای گیم میزبان آثار بزرگ و مختلفی بود که هر کدام، لحظات جذابی را برای ما خلق ساخته‌اند. در بین ژانر‌های مختلف، طرفداران سولز لایک سال بسیار خوبی را سپری کرده‌اند و آثار جذاب بزرگ و کوچک مختلفی برای این جامعه مخاطبان عرضه شد.
در ادامه، نگاهی خواهیم داشت به بهترین آثار سولز لایک سال ۲۰۲۳. با ما همراه باشید.

دقت کنید آثاری مثل Armored Core 6 و Star Wars Jedi: Survivor، با وجود بهره بردن از یک سری موارد بسیار کلی از المان‌های سولزلایک، جزو این آثار به شمار نمی‌آیند.

Lords of the Fallen 2023

بهترین بازی‌های سولزلایک سال ۲۰۲۳ - گیمفا

نسخه‌ی اصلی Lords of the Fallen، با وجود ایده‌ی اولیه جذاب، در بخش پیاده سازی ضعیف عمل کرد و از مشکلات فنی گرفته تا کمبود‌های طراحی مرحله، با  موارد زیادی دست و پنجه نرم کرد. تقریبا یک دهه بعد، با شکل و شمایلی مدرن‌تر و جذاب‌تر، شاهد ریبوتی از همین عنوان بودیم که با وجود این که دوباره در بخش فنی، بسیار سینوسی عمل کرد، اما در کل، ساختاری بسیار جذاب برای یک عنوان سولز لایک ارائه داد و تجربه‌ای قابل قبول در کل به شمار می‌آید.

Lords of the Fallen بسیار بهتر از نسخۀ ۲۰۱۴ خود است و در حالی که لزوما نباید از آن انتظار پولیش و ظرافت آثار From Software را داشت، اما توانسته هویتی مستقل برای خودش خلق کند و به خوبی در کنار دیگر آثار این زیر-ژانر استوار بایستد. گیم‌پلی و پیچش‌های آن تجربه‌ بازی را درگیرکننده می‌کنند، طراحی محیط و مراحل آن نیز شما را در خود غرق کرده و در نهایت دنیای بازی و خطرات خاصش استراتژی‌ها و توانایی‌هایتان را به زانو در می‌آورند. در این بین، قطعا مشکلات و پتانسیل‌های استفاده نشده‌ای وجود دارند که طی بررسی به آن‌ها اشاره شد؛ اما نهایتاً نمی‌توانم منکر تجربه سرگرم‌کننده، غوطه‌ورانه و جذابی که بازی به من ارائه داد شوم.

آرمان زرمهر

Blasphemous 2

بهترین بازی‌های سولزلایک سال ۲۰۲۳ - گیمفا

عنوان Blasphemous 2، دنباله‌ی عنوان موفقی به همین نام است که تجربه‌ای سولزلایک و روگ لایک بوده که با تمرکز بر روی المان‌های پلتفرمینگ، تجربه‌ای خاص از یک عنوان سولز لایک دو بعدی را ارائه می‌دهد. همانند نسخه‌ی اول، Blasphemous 2 تجربه‌ای سخت و چالش برانگیز و در عین حال جذاب و اعتیادآور است که به لطف ساختار روگ لایک خود، دچار یکنواختی و تکرار نمی‌شود.

Blasphemous 2 تقریبا هر آنچه را که قصد انجامش را داشته است به درستی و با موفقیت اجرایی می‌کند و مشکلات آن نیز آنقدر جزئی هستند که بعضا در حین هیاهوی تجربه‌ بازی احساس نمی‌شوند. از موسیقی و طراحی هنری فوق‌العاده تا سیستم مبارزات عمیق و دنیایی پیچیده با روند جست‌وجوی گیرا، همگی باعث می‌شوند تجربه‌ی این عنوان یک «باید» برای طرفداران قدیمی ژانر مترویدوانیا و در عین حال یک نقطه شروع مناسبی برای طرفداران جدید باشد.

آرمان زرمهر

Wo Long: Fallen Dynasty

بهترین بازی‌های سولزلایک سال ۲۰۲۳ - گیمفا

استودیو تیم نینجا، از زمان عرضه‌ی Nioh، نشان داد تبحر خاصی در خلق سیستم مبارزاتی جذاب در قالب آثار سولز لایک دارد. ریتم بالای مبارزات، بی‌رحمی و سختی خارق‌العاده، تنوع سبک‌های مبارزه و سیستم لوت رندوم، از جمله خصوصیات گیم‌پلی آثار تیم نینجا محسوب شده و می‌شوند. عنوان Wo Long Fallen Dynasty، با بهره‌گیری از همین المان‌ها و استفاده از بستر تاریخی کشور چین و قیام دستار زرد‌ها، عنوان سولز لایک متفاوتی را ارائه داد. هر چند شباهت‌های این عنوان با آثاری مثل Nioh بسیار زیاد بود، اما در درون هسته‌‌ی هویتی خود، دارای المان‌های منحصر به فرد، مثل جادو‌های پنج گانه‌ی مخصوص خود نیز بود. با این وجود، Wo Long Fallen Dynasty، از یک سری مشکلات همیشگی آثار تیم نینجا مثل مراحل فرعی ضعیف نیز رنج می‌برد. در کل، می‌توان از Wo Long، به عنوان یک اثر سولزلایک قابل قبول یاد کرد که با وجود کم و کاستی‌ها, تجربه‌ای سرگرم کننده، خصوصا در حالت کواپ ارائه می‌کند.

بازی Wo Long: Fallen Dynasty، یک اثر هاردکور جذاب است که به واسطه‌ی برخی کم و کاستی‌ها و مشکلات، خصوصا در بخش ماموریت‌های فرعی و طراحی مراحل، از رسیدن به پتانسیل حداکثری خود باز می‌ماند. اگر از سری Nioh لذت برده‌اید، قطعا Wo Long را نیز تجربه کنید، اما در نظر داشته باشید این عنوان تا سطح ایده آل فاصله‌ی قابل توجه‌ای دارد.

مصطفی زاهدی

Remnant 2

بهترین بازی‌های سولزلایک سال ۲۰۲۳ - گیمفا

سری Remnant، که از آن به عنوان دارک سولز با سلاح گرم در میان مخاطبان هاردکور یاد می‌شود، یکی از بهترین و فوق‌العاده‌ترین تجربه‌های کواپ سولز لایک در تاریخ بازی‌های ویدیویی به شمار می‌آید. نسخه‌ی اول این عنوان بدون سر و صدای خاصی عرضه شد اما به سرعت توانست میان جامعه‌ی سولز لایک، محبوب شود. نسخه‌ی دوم این سری که امسال عرضه شد، نه تنها از نسخه‌ی اول بزرگ‌تر و کامل‌تر بود، بلکه با اضافه کردن مواردی مثل کلاس‌بندی‌های جذاب و متنوع، تنوع سلاح فوق‌العاده و راز و رمز‌های فراوان، تجربه‌ای دلچسب از یک بازی سولز لایک کواپ محور را ارائه داد. به لطف قرار گیری روی اشتراک گیم پس، قطعا مخاطبان بیشتری خواهند توانست این عنوان را تجربه کرده و در کنار دوستانشان، از آن لذت ببرند.

بازی Remnant 2 نه تنها به عنوان یک دنباله عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و تقریبا از تمام جهات نسبت به نسخه‌ی قبل پیشرفت داشته است، بلکه به لطف گان‌پلی روان، تنوع بالای سلاح‌ها و آیتم‌ها، ارزش تکرار بالا و راز و رمزهای پنهان در محیط، می‌تواند ساعت‌ها مخاطبان را سرگرم کند و یکی از بهترین تجربه‌های انفرادی یا Co-op چند سال اخیر را رقم بزند. اکر به آثار هاردکور علاقه‌مند هستید و سرتان برای جزئیات بیلدها و کلاس‌های مبارزه‌ی مختلف درد می‌کند، Remnant 2 یک انتخاب بی‌نظیر است.

مصطفی زاهدی

Lies of P

بهترین بازی‌های سولزلایک سال ۲۰۲۳ - گیمفا

در ابتدای معرفی بازی Lies of P، عموم مخاطبان از آن به عنوان اثری تأثیر پذیرفته از بلادبورن یاد می‌کردند. اما پس از عرضه، Lies of P نشان داد چیزی بسیار فراتر از یک اثر الهام گرفته از آثار سولز لایک است. عنوانی با فضاسازی خارق‌العاده، مبارزات جذاب، سیستم ساخت و ساز سلاح بسیار عمیق و گرافیک هنری چشم‌نواز و زیبا. بلاشک می‌توان Lies of P را یکی از بهترین آثار سولز لایک ساخته‌ی غیر فرام سافتور دانست که تجربه‌ای بسیار خاص و دلچسب را در قالب دنیای Pinocchio روایت می‌کند.

بازی Lies of P نمونه‌ای عالی از یک اثر سولزلایک است که خود را به الهام از آثار فرام سافتور محدود نکرده و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از داستان و دنیاپردازی گرفته تا مبارزات، سلاح‌ها، گرافیک هنری و بهینه‌سازی، Lies of P پکیجی کامل از تمام چیزهایی است که سازندگان باید رعایت کنند و به آن اهمیت دهند. قطعا Lies of P یکی از خوش‌ساخت‌ترین آثار AA چند سال اخیر به حساب می‌آید که می‌تواند تجربه‌ای جذاب برای علاقه‌مندان به آثار هاردکور و سولزلایک باشد.

مصطفی زاهدی

majedneysiOld fashion GAMERارشیاXerexplayDADDY PARTiSANPقصابGlitchhhmediumMA12DARKSIRENMuhammadAliMalassezia furfurراستین کولهJohnny joestarDota277MasoudJohn Bloodborne人Acker益man人more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین بازی‌های سولزلایک سال ۲۰۲۳ - گیمفا
بهترین بازی‌های سولزلایک سال ۲۰۲۳ - گیمفا
بهترین بازی‌های سولزلایک سال ۲۰۲۳ - گیمفا
بهترین بازی‌های سولزلایک سال ۲۰۲۳ - گیمفا
بهترین بازی‌های سولزلایک سال ۲۰۲۳ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین بازی‌های سولزلایک سال ۲۰۲۳ - گیمفا