انیماتور سابق راکستار دلیل طولانیتر شدن ساخت پورت PC بازی GTA 6 را توضیح میدهد
انیماتور سابق Grand Theft Auto 5 و Red Dead Redemption 2 توضیح میدهد که چرا زمان زیادی طول میکشد تا راکستار GTA 6 را برای رایانههای شخصی منتشر کند.
GTA 6 در زمان عرضه برای رایانههای شخصی منتشر نخواهد شد و اکنون یکی از انیماتورهای سابق Rockstar Games توضیح میدهد که چرا روند ساخت پورتهای رایانه شخصی بازیها طولانیتر است.
Grand Theft Auto VI در سال ۲۰۲۵ فقط برای کنسولهای پلی استیشن ۵ و ایکسباکس سری ایکس و اس عرضه میشود. فرض بر این است که نسخه رایانههای شخصی در راه است، اما احتمالاً مدتی انتشار آن طول بکشد. این افشاگری PC Gamer را بر آن داشت تا مقاله ای با عنوان «هیچ دلیل فنیای وجود ندارد که Rockstar بتواند عرضه نشدن همزمان نسخه های کنسولی و PC بازی GTA 6 را به وسیله آن توجیه کند» منتشر کند. اکنون یکی از انیماتورهای سابق GTA توضیح میدهد که چرا پورتهای PC همراه با نسخه های کنسول ساخته نمیشوند.
به گفته مایک یورک، که با Rockstar Games روی عناوینی مانند GTA 5 و RDR2 کار کرده است، دو دلیل اصلی وجود دارد که پورت PC بازی GTA 6 کمی زمانبرتر است: یکی تمرکز بر آنچه که پرفروشتر است و دیگری مقدار زیادی کار دقیق و سخت که برای نسخه PC بازیها باید انجام شود.
در ادامه میتوانید متنی از آنچه یورک در ویدیوی اخیر خود گفته است را مطالعه کنید:
یکی از اصلیترین دلایلی که باعث میشود پورت رایانههای شخصی پس از عرضه نسخه کنسولی بسیار طول بکشد، این است که توسعهدهندگان میخواهند آن را به بهترین شکل ممکن بسازند. آنها باید تمام اشکالات کوچکی را که روی آنها کار نکردهاند، یا آنها را کنار گذاشتهاند، یا هنوز آنها را ندیدهاند، حل کنند.
یکی از اصلیترین چیزهایی که میخواهم به آن اشاره کنم این است که دلیل اینکه یک پورت PC دیرتر میآید و اولین چیزی نیست که منتشر میشود، اولویتبندی فروش است.
بیشتر اوقات، به خصوص در گذشته، پلی استیشن فروشنده بزرگ بود. پلی استیشن کنسولی بود که همه آن را داشتند و بیشتر از هر کنسول دیگری فروش داشت.
بنابراین کاری که توسعهدهنده انجام میداد این بود که تمام انرژی خود را روی اطمینان از عملکرد خوب پورت پلیاستیشن متمرکز میکرد. سپس آنها به نوعی نتایج حاصله را به ایکس باکس پورت میکردند که معمولاً این کار را همزمان انجام میدادند. به عنوان مثال، زمانی که من روی GTA 5 کار میکردم، در آن زمان روی PS3 و Xbox 360 تمرکز میکردیم. اما ما عمدتاً نسخه PS3 را به حد نهایی خود سوق میدادیم، زیرا PS3 در آن زمان سختافزار بهتری برای استفاده از حافظه و چیزهای مختلف بود.
بنابراین، ما تمام انرژی خود را صرف آن میکردیم و بازی را به بهترین شکل ممکن برای آن کنسول بهینه میساختیم. سپس به نوعی آن نسخه را به طور همزمان به ایکس باکس پورت و در عین حال روی هر دو نسخه کار و آنها را آزمایش میکردیم. نسخه PC به نوعی در پسزمینه است.
همیشه یک نسخه رایانههای شخصی از بازی وجود دارد، اما کاملاً پولیش نشده.
وقتی میخواهید بازی را پورت کنید… فرض کنید بازی در پلی استیشن خیلی خوب به نظر میرسد، واقعاً عملکرد خوبی دارد، FPS مناسب و باگهای بسیار کمی دارد. حال آماده است و آن را برای عموم منتشر میکنید. خوب اکنون، میتوانید تمرکز خود را روی پورت PC بگذارید.
هنگامی که توسعهدهنده به بخش پورت رایانه شخصی روی میآورد، میتواند ایدههای جدیدی برای پیشبرد امور داشته باشد. به عنوان مثال، آنها ممکن است بگویند «اوه، ما اکنون روی رایانه شخصی هستیم، کمی حافظه بیشتری در اختیار داریم، پس میتوانیم مقداری مه به اینجا اضافه کنیم، کاری که میخواستیم انجام دهیم اما برای کنسول زیاد به نظر میرسید.» آنها میتوانند کارهای مختلفی مانند اضافه کردن تراکم جمعیتی و ایجاد شاخوبرگهای بیشتر انجام دهند.
زیرا سختافزار کامپیوتر، البته بسته به اینکه چه کامپیوتری دارید، بهتر میتواند بازی را اجرا کند؛ بنابراین آنها قصد دارند آن را برای بهترین قطعات رایانههای شخصی که امروزه در دسترس هستند، بهینه کنند.
اما همانطور که گفته شد، یادآوری این نکته برای همه بسیار مهم است: یکی از دلایل اصلی که پورت رایانههای شخصی طول میکشد، معماری متفاوت و اجزای مختلف آن است. توسعهدهندگان باید برای همه چیزهای مختلفی که ممکن است اتفاق بیفتد، آماده شوند.
در پلیاستیشن و ایکسباکس، هر کدام از آنها یک کارت گرافیک دارند، و این کارت گرافیک برای همه در سراسر جهان یکسان است، همین قضیه در مورد معماری درون کنسول نیز صادق میباشد. اما وقتی صحبت از یک رایانه شخصی به میان میآید، هر فرد یک رایانه شخصی متفاوت دارد. رایانههای شخصی بازی را به گونهای متفاوت اجرا میکنند، آنها سختافزار متفاوتی دارند و انواع CPU و GPU با جایگشتهای مختلف در سیستمها وجود دارند. استفاده از حافظه و کارهای مختلفی که بازی در پسزمینه انجام میدهد، ممکن است در پیکربندیهای مختلف با مشکل مواجه شود و سبب بروز حوادث ناخواسته شود. به همین دلیل، توسعهدهندگان باید بازی را بیشتر از ایکس باکس یا پلی استیشن روی رایانههای شخصی آزمایش کنند. (چراکه ترکیب معماری سختافزاری آنها متفاوت است)؛ بنابراین توسعه نسخه PC سختتر است.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- آیا پیشنهاد سونی برای خرید Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، منطقی است؟
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
نظرات
به هرحال هر کاری که داره میکنه به صلاح خود گیمر ها هست.
ازتیو جان برای این رفتی تو شکه جی تی ای 😂
حرفشون کاملا منطقی بود
خدا به pc گیمرا صبر بده
به عنوان یک pcgamer که از بچگی این پلتفرم رو انتخاب کردم
حاظرم ۲ ۳ سال بیشتر صبر کنم ولی پورت بازی درست و درمان باشی
پورت ناقص با توجه به هزینه ای که pchamer ها برا کانفیگ سیستمشون انجام می دن واقعا بی احترامی هست
به شدت عشق گیم هستم ولی اگر پورت بازی بد باشه حاظرم چندین ماه صبر کنم تا بهینه سازی های نهایی بیاد و بتونم رو بهترین حالت اجرا کنم تا به تجربم لطمه ای نزن
هیچکس بدش نمیاد همزمان با کنسول ها بازی منتشر بشه ولی به شرط بهینه سازی
پورت gat v رو pc فوق العاده بود – اجازه می داده با DirectX های متفاوت بازی اجرا کنی یا میزان جزئیات ، پوشش گیاهی و… متناسب با سیستمت کم و زیاد کنی
درسته نسخه کامپیوتری کیفیت بهتری رو خواهد داشت ولی منتظر موندن برای پلی دادن بازی مثل gta vi هر روزش ۱ سال میگذره برای طرفداران این گیم ،و قطعا خیلی از گیمرها تا بازی برای pc بیاد منتظر نمیمونن و روی یکی از کنسول ها این بازی رو انجام میدنو یکی از کنسول های این نسل رو میخرن اگه امکانش رو داشته باشن ،چون gta , بازی هست که ارزش هزینه کردن رو داره،
کسی که بخاطر یه gta vi میره پیسی میفروشه کنسول میخره اصلا پی سی گیمر نیست
بهطور کلی درسته ولی الان به دلیل فراگیری اینترنت و به اشتراکگذاری تجربیات، یک بازی خیلی زود با تمام جوانبش اسپویل میشه و پیسیگیمر خواهناخواه یک تجربهی دست اول رو از دست میده که لذت اون بازی رو میتونه کاهش بده. مورد دیگهای هم هست؛ شما اگر علاقه زیادی به بازی داشته باشی، همزمان با تجربه بازی سعی میکنی محتواهای مربوط به بازی مثل راهنماییهای بخشهای مختلف، کشفیات جذاب بازیکنها در بازی و موارد مشابه رو هم رصد کنی که همین لذت مضاعفی داره ولی اگر از بازی جا بمونی، اینها رو در اون تبوتاب زمان انتشار از دست میدی. به نظر من یک بازی در این دوره با تمام این فاکتورها محسوب میشه. انتقاد من به اینه که رویکردِ کمپانیها با شرایط ثانویهی زندگیِ امروز همخوانی مناسبی نداره. در انتها دو سوال هم برای من پیش اومده. اینکه چطور با گذر چندین سال، وقت کافی برای ساخت بازی روی کنسولها بوده اما وقت کافی برای پورت همزمان بازی روی سختافزار پیسی نبوده؟ و اینکه اگر کمپانی وسواس ویژهای برای پورت مناسب داره، قراره چند سال زمان ببره تا روی پیسی پورت بشه؟
راکستار: پورت PC بازی رو دیرتر میدیم
کنسول گیمرها: وقت انتقامه 😏
حقیقتا کنسول یه چیز دیگه است چه ایکس باکس💚 چه پلی استیشن 💙
منی که کنسول دارم دونسل، میگم خداییش پی سی یه چیز دیگس 😬🔥
هرکس براساس سلیقه و جیبش انتخاب میکنه
مخصوصا جیب من که پی سی دوست نداره…
من که هم پی سی دارم هم کنسول بازم میگم کنسول یه چیز دیگه اس.
کنسول برای بازی کردن طراحی و ساخت شده
میدونم.ولی بازی با pc و کنسول خیلی متفاوته
هرکدوم خوبیا خودشون دارن برا زدن شوتر خداییش نشونه گرفتن با موس یه چیز دیگس مخصوصا شوترای رقابتی ولی برا لم دادن و لذت قردن از یه بازی داستانی کنسول بهتره
من هم کنسول داشتم هم الان پیسی دارم ولی حقیقت اینه که تو پیسی خیلی دستت باز تره ، ماد بریز ، کرک بریز ، بدون نیاز به پلاس یا گیمپس آنلاین بازی کن و هم موس و کیبورد رو داری هم دسته ، قدرتش هم که دو برابر کنسوله
هر PC ای قدرتش ۲برابر نیست
حقیقتا pc یه چیز دیگه است چه pc 💙 چه pc ❤️
قطعا حرف هاشون منطقی بود،عملا گفت فروش عمده ما روی کنسول ها است پس اول سرمایمون رو برمیگردونیم بعدش اگر عشقمون کشید دو تا ابر و مه و اشغال سر کوچه اضافه میکنیم واسه نسخه pc و پرت میکنیم جلوشون ،چی بگم یعنی انتظار اونم به مقداری که معلوم نیست انصافه؟
اها دقیقا
یارو گفت پی سی سخت افزار بهتری داره بخاطر همین باید جزییاتش بیشتر باشه…
چون تو پی سی نداری اینارو نمیفهمی
درود به فهم🫡
😂یعنی من باید ثابت کنم که pc دارم ؟جوک قشنگی بود و خب باید بگم که دارای توده هایی از سیاهی تو وجودت داری که به خودت اجازه میدی به یکی همچین حرفی بزنی,و هی حالا که حرف از سخت افزار بهتر شد یعنی اینکه ساخت روی pc ساده تره برامون دستمون بازه پس چرا اول به خودشون زحمت بدن روی کنسول بزور اپتیمایز کنند؟چون روی کنسول بیشتر میفروشند ،حالا من نمیدونم تو اصلا چی داری که اینجوری جو تحلیلگری گرفتی ولی خب موفق باشی ..
تو غصه نخودی کیفیت بازی رو پیسی به حدیه که دو نسل از کنسولا جلوتره. بیشتر بازی رو مثل یه گیم ناقص میندازن جلوی کنسول گیمرا تا صدای واق واقشون بیفته و بعد بازی رو کامل و با جزییات سر حوصله به پیسی گیمرا تقدیم میکنن. همیشه همین بوده
لامصب برای پی سی فن ها سخته اینکه بازی بیاد و هنوز انتظار بکشن
نه داداش غصه نخور تا اون موقع یا تو کلوپ بازیش کردیم یا یه کنسول خریدیم…
Ps5 pro چه شود!!!
😂 موافقم
به طور حتم حرفاشون منطقی بود ولی مساله اینکه امیدواریم قضیه رد دد نشه بعد صد سال با پورت داغون بیاد البته اون داستان داشت
چون اصلا قرار نبود برای پی سی منتشر بشه ولی سر این یکی دیگه بهانه ندارن گند بزنن به بهینه سازی بازی
با این همه تعریف ببینم عاقبت بهینه سازی نسخه پی سی چطوری میشه
واقعا چرند گفته.. مگه بازار پیسی کم بازاریه؟ اونم واسه بازیای راکستار ک همه میخرنش.. بازار پیسی شاید قدیما جالب نبود ولی الان واقعا کم نداره از کنسول حتی بعضی بازیا طبق امار با وجود مولتی پلتفرم بودن رو پیسی بیشتر میفروشن…
فقط قسمت دوم حرفشون منطقیه بهینه سازی رو این همه سخت افزار سخته بله ولی خب وقتی بازی کاملا ساخته شده و وارد مرحله بهینه سازی میشه اونم با تیم بزرگ راکستار نهایت ۴ ۵ ماه بهینه سازیش رو پیسی طول بکشه نه ۱ تا ۲ سال
با کرک کردن گیم ها و دزدی پی سی گیمرها خبر داری ؟ کنسول پلیر ها سی چهل درصدشون کپی خور میکنن ولی پی سی پلیر ها نود درصدشون تا حالا بازی کرکی ریختن
البته این فقط یه بهونه است و بقیه ناشر ها همراه با نسخه های ps و xbox برای pc هم پورت میکنن. بیشتر بحث مالیش مطرحه
می خواستم pc م رو ارتقا بدم ولی بخاطر این مجبورم کنسول بخرم😶
انیماتور سابق راکستار ناخواسته توضیح داد که چرا کنسول میان نسلی خوب نیست مخصوصا که rdan3 میخوان استفاده کنن
با اینکه صبر کردن خیلی زجر اوره من حرفاشو درک میکنم. امیدوارم موقعی که بازی منتشر میشه مشکلات فنی نداشته باشه. زمان زیادی گذشته کاش تو این مدت میتونستن یه فکری کنن که همزمان منتشر شه ولی الان دیگه کاریش نمیشه کرد.
پس بخاطر همینه که بازی ها تو نسخه پلی استیشن از همه کم حجم تره بعد xbox یکم حجم بازی بالاتره و روی pc خیلی حجم بازی بالاتره
ما قبولت داریم
لااقل به طور تلویحی گفت که برای پی سی هم میاد… نکته مثبتش اینه… حالا ۱_۲ سال دیرتر…کسی که ۱۰ سال تونسته صبر کنه ۱۲ سال هم میتونه😉
دقت کنید که میگه تمرکز روی ps3 در حالی که در نسل هفت این xbox 360 بود که لید پلتفرم اصلی نسل هفتم بود نه ps3 با هزارتا مشکل ریز و درشت، په میشه نتیجه گرفت کارهای کثیف سونی گدا از همون نسل هفت هم داشیتم که میومد پول میداده به ناشرا تا برای کنسول خودش بهتر بهینه بشه مثل کاری که الان داره انجام میده و مدارکش هم رو شد که سونی پول میده و به استودیوها فشار میاره تا با بهینه کردن نسخه فرغون اورکلاکی ۵ خودش و تمرکز کمتر روی نسخه xbox ضعیف کنسول خودش رو پنهون کنه
داداش والا شرکتی که پولدار تره مایکروسافته نه سونی
خواهشا قبل از هیت دادن به حرفت فکر کن دوست عزیز
مایکروسافت با پولش میره سرمایه گذاری روی سرویسی مثل گیم پس میکنه یا خرید استودیو و ناشرا تا بازی کردن رو برای گیمرا xbox و pc راحت تر کنه دست به چنین کارهای کثیفی نمیزنه، رشوه دادن متا فیک خریدن و فشار به ناشا و استودیوها در تخصص سونی هست که توان هزینه روی سرویسی مثل گیم پس یا خرید ناشر رو نداره، سطحش در حد همین خرید متا فیک و فشار به استودیوها هست
وقتی نهایت سودشونو از کنسول بردن
میان سراغ پیسی
بیشتر همون بحث فروشه
منطقیه🗿
چن سال پیش پی اس ۴ خودمو بوسه زدم و فروختم و رفتم یه سیستم جم کردم که راحت بشینم پای بازی کردن و گیم پس و از دست پی اس ان نتوورکم خلاص شم.
اولین تریلر این بازی کاری کرد برم اسلیم بگیرم.!! چیه این راکستار
به شخصه برام هیچ مشکلی نداره که یکسال با تاخیر برای پیسی بیاد به چهار دلیل
۱_ کنسول هم داشته باشی نمیتونی روز عرضه بخری حداقل ۴ میلیون قیمتشه
۲_ تمام باگ ها فیکس میشه و با بهینه سازی عالی عرضه میشه
۳_ با گرافیک بالاتر بازی میکنم
۴_ نیازی نیست پولی براش بدم چون بازی بزرگیه قطعا کرکر ها برای کرک کردنش رقابت دارن و خیلی سریع کرک میشه
کرک نریز دیگه وای، همین کرکارو میریزین ما پیسی پلیر هارو بدبخت کردین
حالا برا کنسولا هم حدود دو سال مونده تا بیاد ! تا اون موقع هزارتا اتفاق میفته
منطقی بود
اگه خود راکستار میخواست زمان عرضه برای پیسی منتشر کنه قطعا سونی یا ایکس باکس بالاخره یه قراردادی چیزی میبستن تا نزارن این اتفاق بیفته چون این بازی شدیدا روی فروش کنسول ها تاثیر داره
از اول هم معلوم بود همین دلیلشه ولی این فقط یکی از دلایل هست . دلیل بعدی اینه که روی پیسی سریع کرک میشه و اگ خیلی زد کرک بشه آخر یجوری کرک میشه و باعث مشکل تو بروش میشه و اینا میخوان خوب روی کنسولا دیگه فروش کنن بعد بیان پیسی
به نظر من اینها دلیل خوبی نیست واسه پورت نکردنشون این همه زمان دارن این همه کارمند دارن این همه سرمایه دارن قطعا اگر بخوان میتونن به بهترین شکل ممکن برای هر سه پلتفرم پورتش کنن و تازه اینی که داره حرف از زمان بیشتر برای بهینه کردن و پورت کردن بازی هاشون به بهترین شکل ممکن روی کامپیوتر میزنه تا الان کدام بازی راکستار ساخته که بعد از یک یا دو سال انتظار که بلاخره واسه کامپیوتر پورت میکنن از بهینه سازی خوبی برخوردار بوده؟ جی تی ۴ یا ردد۲ ؟ حتی جی تی ۵ که بعد از دوسال برای کامپیوتر پرتش کردنم از بهینه سازی خوبی برخوردار نبود و افتضاح بود بعد کلی آپدیت و پچ اینی شده که الان دارین میبینین در صورتی که کمپانی هایی مثل کپ کام که حتی شاید نصف راکستار نیرو و سرمایه ندارن میبینین که هم همزمان واسه هر سه پلتفرم منتشر میکنن بازیاشونو و هم مثل چی بهینه و درست روی کامپیوتر پورت میکنن
البته بازی های کپکام اکثراً یا خطی هستن یا وسعت و جزئیات بازی های راکستار رو ندارن. درسته نیروی زیادی دارن، اما بازی هایی هم که میسازن فراتر از اون تعداد نیرو پیچیده هستن.
آره خب هیچ کدوم از بازی ها جزئیاتشون به گرد پای بازی های راکستار نمیرسه ولی هیچ کدوم از شرکتای بازی سازیم به اندازه راکستار سرمایه و نیروی کار ندارن نمونشم گفتم همین کپکام که بازی رزیدنت ۴ ریمیکی که ساخته بود گرافیکش واقعا عالی بود و محیطشم دارای جزئیات نسبتا خوبی بود و از نظر سرمایه و نیروی کار اصلا به گرد پای راکستار نمیرسه که واقعا این دو عامل مهمترین چیز برای ساخت بازی هاست و تازه نه تنها راکستار به طور چشمگیری نیروی کار داره بلکه تمامی اون افرادیم که داره همشون نخبه یا مهندس هستن که ما بقی شرکتا به اندازه تعداد انگشت های دو دست هم یه همچین کارمند هایی با این میزان مهارت ندارن و نکته دیگه هم اینه که مدت زمانیم که داره روی این بازی کار میکنه یازده یا دوازده ساله و رزیدنت ۴ ریمیک پنج یا ۶ سال روش کار شده بود تازه اونم نه که تمرکزشونو کامل روی این بازی بزارن چون توسعه این بازی همراه با ریمیک نسخه دوم ، نسخه سوم ، ویلیج و نسخه نهم همزمان آغاز شد یعنی همون تعداد نیرو شون بینشون تقسیم شد پس اصلا این دلیلی که ایشون برای به تاخیر انداختن پورت نسخه کامپیوتر داره قابل قبول نیست
اما این تنها دلیلی نیست که بهش اشاره کرده.
آره ، دلیل اصلیشون بخاطر سود بیشتره چون خیلی از گیمر هایی که پلتفرم اصلیشون کامپیوتر هست کنسول هم دارن و اگر بازی روی pc منتشر نشه سریع روی کنسولشون میخرنش و زمانیم که واسه pc اومدم بازم میخرن بازیو ، فکرکنم خودتونم به همین مساله اشاره کرده بودین
به نظرم خیلی فاصله افتاده من آخرین باری که تو سیستم خودم GTA V رو بازی میکردم حدود ۷ یا ۸ سال پیشه این بازی مال ۲۰۱۳ هست یعنی تا الان که ۱۰ سال تازه ۲۰۲۵ میاد گه میشه ۱۲ سال (حالا نسخه pc که معلوم نیست ۱ تا ۲ سال بعد یعنی ۱۳ تا ۱۴ سال)
یعنی GTA VI رو بخوام رو pc بازی کنم احتمالا ازدواج کردم 😅😁
GTA VII رو هم به اختمال فراوان با بچه هام بازی کنم 😊😂
هر چقدر هم که بگیم خفنه و جزئیات بالاست و…. بازم زمان خیلی طولانیه …. میشه یکم کیفیت رو پایین آورد ولی کمیت (تنوع) رو بالا برد ( مثل سری Assassin’s Creed ) البته اینم باید حساب کرد چقدر کیفیت بالاست ؟؟ (قبول دارم بالاست ولی نه تو ۱۲ سال) الان تو همین ۱۰ سال (نه ۱۲سال) سری اساسین ها ۸ عنوان اصلی رو بیرون داده
Black Flag (2013) – Rogue (2014) – Unity (2014) – Syndicate (2015) – Origins (2017) – Odyssey (2018) – Valhalla (2020) – Mirage (2023)
راک استار توی GTA V تا اومده واسه pc پورت کنه تو همین موقع یوبی سافت ۳ تا بازی دیگه داده بیرون 😂
اتفاقا برای ساخت بازی هایی به این بزرگی به هم سرمایه بسیار زیاد و هم داشتن نیروی کار به همین تعداد و استعداد و قطعا به زمانی طولانی نیاز است ، سری بازی های اساسین فقط تا سال ۲۰۱۴ دوست داشتم بعد از اون دیگه سمتش نرفتم و درسته که تقریبا هرساله یوبی سافت اساسین داده ولی همشون دنیایی فارغ از محتوا و جزئیات و اصلا دنیایی پویا نداره البته با این زمانیم که صرفشون میکنه طبیعیه ولی راک استار برای آثارش ارزش قائله و طبق زمانی که برای ساخت بازیاش میذاره به همون اندازه و حتی بیشتر محتوا و جزئیات و دنیایی پویا تحویل میده ، مشکل من با این شرکت اینه که با وجودی که میتونه روی کامپیوتر بازیاشو به بهترین شکل پورت کنه اینکارو نمیکنه و اصلا برای pc گیمرها ارزش قائل نیست
اون قسمت (همشون دنیایی فارغ از محتوا و جزئیات و اصلا دنیایی پویا نداره) که نوشتی به نظرم زیاده رویه (بزرگ کردن بیش از حد GTA و برعکس برای بقیه)
تو همین سری اساسین به ترتیب بالا بخوام بگم ( از دوران دزدان دریایی توی کارائیب و اتفاقات امریکای شمالی، انقلاب کبیر فرانسه، اتقلاب صنعتی بریتانیا، مصر باستان و تقابلش با امپراتوری روم، یونان باستان و آتلانتیک ، وایکینگ ها و خدایان نورس و بغداد خلافت عباسی) اصلا نمیدونم چطوری داری نظر میدی البته اینکه گفتی بازی نکردم هم بی تاثیر نیست….
شاید توئ هر کدوم از اتفاق های بالا یوبی سافت نتونسته ۱۰۰ خودشو بذاره ولی بین ۶۰ تا ۸۰ رو راحت گذاشته ، بخوایم به GTA نمره بدیم حدودا ۹۰ نه بیشتر …. درسته جزئیات بیشتر داره ولی چقدر؟؟
حالا میتونی بگی سری اساسین (ماموریت های تکراری و داستان نچندان قوی و….) ولی خب GTA چقدر بهتره ۲ برابر ۱.۵ برابر ؟ تا ۲۰۱۵ هر سال یه بازی میداد بیرون بعدا ۲۰۱۷ به بعد یکم زمان بیشتری گذاشت و خب حجم و محتوا کارم بیشتر شد (فکر کنم ادیسه رو ۳ سال پیش با ۳ تا DLC یش نزدیک ۱۴۰ ساعت بازی کردم)
اساسین ۲ رو بخوای با Black Flag مقایسه کنی یه سرو گردن ارتقا پیدا کرده حالا به نسبت اورجینز و ادیسه به بعد حساب کنیم اونجا هم یه سروگردن رشد کرده ولی مقایسه ای که میکنی انگار سری اساسین کرید هنوز تو سال ۲۰۰۷ و ایناس در کنار GTA (حالا یه عده شاید بگن این اساسین ها اساسین نیستن…. من خودم میگم میشه اسمشو ماجراجویی تو تاریخ گذاشت …. بحث محتوا که میگیه)
🔴 خلاصه ش کنم سری GTA محتواش خوبه جزئیات داره (من یوبی سافت رو با بازی هاش مثال زدم (الان راک استار محتواش به اندازه کل بازی های بالاس که گفتم چ.ن همینقدر براش زمان گذاشته)) ۳ سال ۴ سال نه نهایت ۵ سال باید اثر بعدی رو بده ….
شما میگی برای pc گیمر ها ارزش قائل نیست من میگم برای همه ارزش قائل نیست … حالا بحث ادا و اطواره و تنبلی و بازار یابی یا یه ضرب المثل قدیمی داریم :(خواهی عزیز شوی یا بمیری یا دور شوی) اونقدر زمان (۱۲ سال) برای بازی هاش نمیذاره یکی به نظرم محتوا و داستانه که اگه بخواد زودتر سری جدید رو بیرون بده بعد از چند سری خالی از محتوا میشه دومم بحث های بازاریابی و…..
من طرفدار راک استار نیستم و همینطور یوبی سافت و سری بازی های اساسین تا سال ۲۰۱۴ دوست داشتم و حتی به نظرم از نظر محتوایی هم خوب بودن مخصوصا یونیتیش ولی این اساسین جدیداش اصلا دوست ندارم حتی از نظر داستانی هم اون نسخه ۲۰۱۸ اصلا درست نبود و مثل فیلم ۳۰۰ بود ولی مشکل اصلی که این سری پیدا کرد دور شدن شدید از اصل خودش بود و منظورم از نداشتن دنیایی پویا اینه که دنیای بازی واقعا بده هم هوش مصنوعی NPC هاش و همینطور جاندارانش به شدت پایینه و جزئیات به شدت کمی داره که باعث میشه دنیای بازی زنده نباشه ولی مثلا اگر بازی ردد ۲ بازی کرده باشی میفهمی دارم چی میگم و خب درمورد مدت زمان ساخت بازی بازم به نظر بنده باید برای ساخت بازیی که هم از نظر گرافیکی بخوات کاملا نسل نهمی باشه و هم فیزیکی کامل و طبیعی داشته باشه و همینطور بخوات دارای جزئیاتی کامل باشه و مپ بازی هم یک ایالت کامل باشه ۱۲ سال زمانی طولانی برای ساخت یه همچین بازی نیست و حتی بازی tekken 8 که یک بازی فایتینگه الان برای ساختش ۷ سال زمان گذاشتن و اصلا دنیای جهان باز یوبی سافت همه میدونن که چقدر بده برای همینم وقتی که مثلا ای جی ان بخوات از دنیای یک بازی جهان باز ایراد بگیره میگه این بازی جهان آزاد یوبی سافتی داره ولی درمورد حرف آخرت موافقم که راک استار برای هیچ کس جزء سود خودش ارزش قائل نیست
با یه میره چطوری؟
خب بگو پول بیشتری رو کنسول درمیارید
چرا اینقدر فلسفه به خورد مردم میدن یه دفعه بگید میخوایم اول ایکس باکس و پلی استیشن باز ها رو جیب هاشون رو خالی کنه و فروش کنسول هم زیاد میشه مردم میرن کنسول میخرن تا فقط GTA بازی کنم فقط پول اومده ماسمالی
دقیقا.. سیاست کثیف راکستار اینطوریه که ۳ بار gta v رو به کنسول بازا فروخت… کنسول فنا فکر میکنن راکستار عاشق چشم ابروشونه ولی نمیدونه پشت پرده قرارداد امضا میکنه و سود میبره از ی طرفم بازیشو ۲ ۳ بار به کنسول پلیر میفروشه… کاری ندارم راکستار واقعا الماسه صنعته ولی سیاستاش بشدت و با اختلاف کثیف ترین سیاست هاس