احتمال رونمایی از چه بازیهایی در مراسم بزرگ سونی است ؟ - گیمفا
احتمال رونمایی از چه بازیهایی در مراسم بزرگ سونی است ؟ - گیمفا
احتمال رونمایی از چه بازیهایی در مراسم بزرگ سونی است ؟ - گیمفا
احتمال رونمایی از چه بازیهایی در مراسم بزرگ سونی است ؟ - گیمفا

احتمال رونمایی از چه بازیهایی در مراسم بزرگ سونی است ؟

دانیال نوروزی
۱۰:۰۰ ۱۳۹۱/۱۲/۰۲
احتمال رونمایی از چه بازیهایی در مراسم بزرگ سونی است ؟ - گیمفا

موفقیت یک کنسول به عرضه ی بازیهای خوب برای آن بستگی داره.این روزها هم بوی نسل بعد همه جارو گرفته و سونی با مراسمی که در پیش داره چشم همه ی دنیا رو به طرف خودش دوخته.حال در این مقاله نگاهی به استودیو های First Party و همینطور third Party شرکت سونی که عناوین انحصاری تولید میکنند میاندازیم تا ببینیم کدام استودیو فردا قرار هست با دستانی پر به مراسم بزرگ رونمایی کنسول نسل بعد سونی بیاید.

 

 

 

شرکت : Sony Computer Entertainment Japan Studio

معروف برای :  Ape Escape series, LocoRoco series, Patapon series, Siren series

آخرین عنوان عرضه شده :۲۰۱۲ (Tokyo Jungle)

استودیو سونی شعبه ی ژاپن اصلیترین استودیو این شرکت بزرگ است و غیرقابل باور است که در مراسم رونمایی از پلی استیشن ۴،چیزی برای نمایش نداشته باشد !فقط سوال اینجا میمونه که چی میخواد نشون بده ؟در چند سال اخیر این استودیو کم کار بوده و بیشتر در حال کمک و تعامل با استودیو های دیگر سونی و عرضه عناوین دانلودی در PSN مشغول بوده ولی احتمال اینکه عنوانی بزرگ یک IP جدید در مراسم پیش رو از سوی SCE Japan Studio به نمایش در بیاید بسیار زیاد است !

=======================================

شرکت : Team Ico

معروف برای : Ico, Shadow of the Colossus

آخرین عنوان عرضه شده : ۲۰۱۱ (The Ico & Shadow of the Colossus Collection)

این تیم به نوعی بخشی از استودیو ژاپن هستند ولی به صورت جداگانه فعالیت دارند.دو محصول قبلی این استودیو در کنسول PS2 همیشه به عنوان محبوبترین و برترین عناوین عرضه شده در تاریخ کنسول پلی استیشن شناخته شده اند.بازی بعدی این استودیو که چندین سال است مراحل تولید را پشت سر میگذارد و از زمان نمایشش در سال ۲۰۰۹ طرفداران بیشماری پیدا کرده،(The Last Guradian)هنوز هم که هنوزه در حاله ای از ابهام قرار دارد و با اینکه مشکلات زیادی برای استودیو به وجود آمد ولی سونی چندی پیش با اعلام این خبر که بازی در حال ساخت است مقداری خیال هواداران را راحت کرد.ولی اینطور که پیداست باید منتظر این بازی در نسل بعد باشیم.آیا در مراسم سونی چیزی از این بازی نشان داده میشود؟

=======================================

شرکت : Polyphony Digital

معروف برای : Gran Turismo series

آخرین عنوان عرضه شده : ۲۰۱۰ (Gran Turismo 5)

هر کنسول نیاز به یک سری عنوان ریسینگ اختصاصی داره و استودیو Polyphony Digital نیز به خوبی پلتفرم های سونی رو با عنوان شبیه ساز رانندگی Gran Turismo پشتیبانی میکند.این استودیو از سال ۲۰۱۰ هیج بازی دیگری را منتشر نکرده ولی به این معنی نیست که بیکار نشسته اند ! احتمال خیلی قوی باز هم باید عنوان Granturismo را در اولین رونمایی سونی از کنسول خود مشاهده کنیم و نه چیز دیگر ! احتمالش زیاد است ولی مشخص نیست !

=======================================

شرکت : Naugh*ty Dog

معروف برای :  Crash Bandicoot series, Jak and Daxter series, Uncharted series, The Last Of Us

آخرین عنوان عرضه شده : ۲۰۱۱ (Uncharted 3: Drake’s Deception)

همانطور که میدانید تیمی که در ناتی داگ مشغول ساخت عنوان The Last Of Us هستند کار خود را به پایان رسانده اند ولی هنوز مشخص نیست تیم دیگر به رهبری Amy Henning بر روی چه چیزی کار میکنند ! احتمال رونمایی از قسمت چهارم Uncharted بسیار زیاد است و شاید یک ضرورت ! ولی شاید ناتی داگ باز بخواهد از IP جدیدی رونمایی کند یا اینکه به سراغ Jak and Dexter برود و حال و هوای پلتفرمینگ به کنسول نسل بعد سونی بدهد !

=======================================

شرکت : Sony Computer Entertainment Santa Monica

معروف برای : God Of War Series

آخرین عنوان عرضه شده : ۲۰۱۰ (God of War III)

این استودیو نیز یکی از مهمترین پایگاه های سونی محسوب میشود و رد پایش را در اکثر بازی های انحصاری مانند PS Allstar،Starhawk و حتی Journey مشاهده کردیم و در حال حاضر نیز به کمک Team Ico برای ساخت The Last Guardian رفته ولی پرچمدار این استودیو Kratos است ! آخرین بازیی هم که این استودیو در دست ساخت دارد God Of War : Ascension برای کنسول PS3 است و ما انتظار خاصی برای نمایش یک خدای جنگ دیگر در مراسم بزرگ سونی نداریم.کاملا مشخص است که خدای جنگ به نوعی نماد سونی و پلی استیشن شده است ولی شاید Santa Monica در حال کار بر روی یک عنوان جدید است.شایعات و استخدام های اخیر این استودیو نوید یک عنوان اول شخص شوتر را میدهد…شما چی فکر میکنید ؟

=======================================

شرکت : Sony Computer Entertainment San Diego Studio

معروف برای : The Mark of Kri, MLB: The Show series, Sports Champions series

آخرین عنوان عرضه شده : ۲۰۱۲ (MLB 12: The Show)

MLB 13 : The Show چند هفته بعد از مراسم بزرگ سونی منتشر خواهد شد و حتما MLB 14 : The Show برای نسل بعد عرضه میشود.ولی چندی پیش این استودیو اعلام کرد آنها با کمک Zindagi Games در حال ساخت عنوانی بر پایه Move هستند.احتمال نمایش این عنوان در مراسم سونی وجود دارد ولی نمایش MLB نیز احتمال کمی ندارد !

=======================================

شرکت : Sony Computer Entertainment Bend Studio

معروف برای : Syphone Filter series,Bubsy 3D

آخرین عنوان عرضه شده : ۲۰۱۲ (Uncharted: Fight for Fortune)

مطمئنا گیمرهای قدیمی با عنوان به یاد ماندنی Syphon Filter در کنسول PS1 خاطرات زیادی دارند ولی هیچوقت ادامه ای برای این بازی در کنسول نسل حاضر دیده نشد.استودیو سازنده این عنوان هم این اواخر بر روی نسخه های کنسول دستی Uncharted و Resistance فعالیت کرد.انتظاری برای رونمایی چیزی از این استودیو در مراسم پیش رو نمیره.در کارنامه ی این استودیو بازیی به نام Bubsy 3D وجود دارد که در لیست بدترین بازی های تاریخ جای دارد !!سونی هم فکر نکنم بخواد نسل بعد رو با این بازی شروع کنه !

=======================================

شرکت : Sony Computer Entertainment London Studio

معروف برای : EyeToy series, SingStar series

آخرین عنوان عرضه شده : ۲۰۱۲ (Wonderbook)

استودیو سونی شعبه ی لندن معروف به قبرستان بازی های کنسل شده هست ! درسته این استودیو عناوین معمولی Singstar و Eyetoy رو منتشر میکنه ولی زمانی این استودیو در حال کار بر روی عنوان جهان باز The Gateway 3 و بازی اکشن بسیار پر سر و صدای Eight Days بود که هر دو پروژه در سال ۲۰۰۸ کنسل شدند ولی این استودیو بعدها اعلام کرد هر دو بازی هنوز زنده هستند و فقط نگه داشته شده اند !کنسول نسل بعد سونی با داشتن یک بازی Open World و یک بازی اکشن بزن بهادری مانند Eight Days میتواند آغاز بسیار خوبی داشته باشد !

=======================================

شرکت : Sucker Punch

معروف برای : Sly Cooper Series,Infamous Series

آخرین عنوان عرضه شده : ۲۰۱۱ (Infamous 2)

استودیو Sucker Punch در سال ۲۰۱۱ با دادن آگهی استخدام یک تهیه کننده ی ارشد گفت که بر روی یک چیز بزرگ یا به قول معروف  “next big thing.” برای کنسول PS3 کار میکنند ولی اینطور که مشخص است این پروژه با نزدیک شدن نسل بعد نمیخواهد در نسل حاضر عرضه شود.سری Sly Cooper هم به Sanzaru Games سپرده شد تا این استودیو کار خودشو راحتتر انجام بده.احتمال رونمایی از پروژه ای در مراسم رونمایی سونی زیاد است ولی آیا این بازی Infamous 3 خواهد بود یا یک IP جدید ؟

=======================================

شرکت : Guerilla Games

معروف برای : Killzone Series

آخرین عنوان عرضه شده : ۲۰۱۱ (Killzone 3)

اوایل همین ماه بود که شایعاتی مبنی بر اینکه این استودیو بر روی Killzone 4 برای نسل بعد کنسول پلی استیشن کار میکند و در سال جاری میلادی عرضه میشود شنیده شد.این سری تنها IP این شرکت است و عنوان قبلی نیز در سال ۲۰۱۱ منتشر شد.امکان این که قسمت چهارم در سال ۲۰۱۳ عرضه شود آن هم برای کنسول نسل بعد سونی مقداری دور از تصور است ولی غیر ممکن نیست.از طرفی امکان رونمایی از این بازی در مراسم پیش رو بسیار زیاد است.البته پیش از این شایعاتی مبنی بر اینکه این استودیو بر روی IP جدیدی کار میکنند شنیده شد.آیا IP جدید در کار است یا Killzone 4 با گرافیکی فرای تصور ؟؟

=======================================

شرکت : Evolution Studios

معروف برای : World Rally Championship series, MotorStorm series

آخرین عنوان عرضه شده : ۲۰۱۲ (MotorStorm: RC)

مقامات استودیو Evolution تایید کردند که در مراسم پیش روی سونی یک اجرا خواهند داشت و از پروژه ی جدید خود رونمایی خواهند کرد.آخرین بازی آنها Motorstorm RC نام داشت که یک بازی دانلودی به شمار میومد.باید منتظر ماند و دید پروژه بعدی این استودیو برای نسل بعد سونی است یا همین نسل…

=======================================

شرکت : Media Molecule

معروف برای : LittleBigPlanet series, Tearaway

آخرین عنوان عرضه شده : ۲۰۱۱ (LittleBigPlanet 2)

این استودیو نیز چندی پیش در وبگاه اصلی خود علامت سوالی را به معنای کار بر روی یک بازی جدید را گذاشته و طبق شایعاتی،آنها در مراسم رونمایی حضور دارند و از پروژه ی جدیدی رونمایی میکنند.این استودیو هم اکنون مشغول ساخت عنوان Tearaway برای کنسول دستی PSVita هستند ولی اینکه بر روی یک پروژه نسل بعد نیز کار میکنند زیاد دور از ذهن نیست.

=======================================

شرکت : Clap Hanz

معروف برای : Hot Shots Golf series

آخرین عنوان عرضه شده : ۲۰۱۲ (Hot Shots Golf: World Invitational)

عنوان Hot Shots Golf بر روی تمامی کنسول های سونی دیده شده و عرضه شده و کاملا مشخص است که این شرکت ادامه این بازی را برای نسل بعد کنسول سونی عرضه میکند ولی این هم مشخص است که یک چنین بازییی در مراسم پیش رو نشان داده نشود و فقط نامی برده شود.

=======================================

شرکت : Ready At Dawn

معروف برای : God of War (PSP installments), Daxter

آخرین بازی عرضه شده : ۲۰۱۰ (God of War: Ghost of Sparta)

استودیو Ready At Dawn تا به حال فقط بر روی بازی های کنسول دستی سونی کار کرده است ولی سال پیش این استودیو اعلام کرد بر روی یک بازی AAA بزرگ برای نسل و در سبک اکشن/ماجراجویی سوم شخص کار میکند.آیا چیزی از این استودیو در مراسم رونمایی بزرگ سونی خواهیم دید ؟

=======================================

شرکت : Insomniac Games

معروف برای : Spyro series, Ratchet & Clank series, Resistance series

آخرین عنوان عرضه شده : ۲۰۱۲ (Ratchet & Clank: Full Frontal Assault)

عنوان اکشن مولتی پلیر و مولتی پلتفرم FUSE ،بازیی است که این استودیو هم اکنون سخت مشغول ساختش است ولی از طرفی به خاطر رابطه ی طولانی با سونی و عرضه ی عناوین انحصاری مانند Ratchet & Clank و Resistance،بازی جدیدی برای رونمایی در مراسم پیش روی سونی خواهد داشت.این بازی به هیچ وجه قسمت جدید Resistance نخواهد بود چون رئیس استودیو اعلام کرد دیگر بازیی در این سری نخواهند ساخت.آیا این بازی یک Ratchet & Clank جدید خواهد بود و یا یک IP جدید ؟

=======================================

شرکت : Sanzaru Games

معروف برای :  Sly Cooper: Thieves in Time, The Sly Collection, Secret Agent Clank

آخرین عنوان عرضه شده : ۲۰۱۳ (Sly Cooper: Thieves in Time)

بعد از عرضه ی موفقیت آمیز Sly Collection ،این استودیو ساخت بازی از این سری را بر عهده گرفت و قسمت جدید این بازی چندی پیش برای دو پلتفرم PS3/PSVita عرضه شد و نمرات مثبتی دریافت کرد.با اینکه امید کمی برای دیدن عنوانی جدید از این استودیو در مراسم پیش رو داریم،ولی این استودیو ثابت کرد میتواند بازیهای خوبی را بسازد و عرضه کند.باید صبر کنیم و ببینیم این استودیو در نسل بعد جه میکند.شاید با یک Sly جدید !

=======================================

شرکت : Supermassive Games

معروف برای : Start The Party,Tumble

آخرین عنوان عرضه شده : ۲۰۱۲ (Doctor Who: The Eternity Clock)

Supermassive Games یک استودیو مستقل است که بر روی عناوین برپایه MOVE کار میکند.عنوان ترسناک Until Down ،بازیی است که هم اکنون در حال ساخت و توسعه است و بازی دیگری برای Wonderbook نیز در دستورکار خود قرار داده است.اگر قرار باشد سونی برای حسگر حرکتی MOVE برنامه ای داشته باشد،این استودیو میتواند حرکت های بزرگی را انجام دهد ولی فکر نکنیم در مراسم رونمایی بزرگ سونی خبری از این استودیو باشد.

=======================================

شرکت : Quantic Dream

معروف برای : Indigo Prophecy, Heavy Rain, Beyond: Two Souls

آخرین عنوان عرضه شده : ۲۰۱۰ (Heavy Rain)

در همایش D.I.C.E بود که آقای دیوید کیج گفت سه بازی غیر از Beyond : Two Souls در نظر داریم که یکیش در حال ساخت است .دو انحصاری Heavy Rain و beyond برای PS3 بسیار خاص و شگفت انگیز هستند و مطمئنا آقای کیج برای نسل بعد بازیهای بسیار خاص تر را به نمایش خواهد گذاشت.جندی پیش گفتیم نایب رئیس این استودیو به نیویورک آمده تا مراسم را ببیند.شاید از عنوانی جدید رونمایی کند.هنوز مشخص نیست !

شما منتظر چه بازیی هستید ؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

احتمال رونمایی از چه بازیهایی در مراسم بزرگ سونی است ؟ - گیمفا
احتمال رونمایی از چه بازیهایی در مراسم بزرگ سونی است ؟ - گیمفا
احتمال رونمایی از چه بازیهایی در مراسم بزرگ سونی است ؟ - گیمفا
احتمال رونمایی از چه بازیهایی در مراسم بزرگ سونی است ؟ - گیمفا
احتمال رونمایی از چه بازیهایی در مراسم بزرگ سونی است ؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

احتمال رونمایی از چه بازیهایی در مراسم بزرگ سونی است ؟ - گیمفا