هویت از دست رفته | نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Identity - گیمفا
هویت از دست رفته | نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Identity - گیمفا
هویت از دست رفته | نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Identity - گیمفا
هویت از دست رفته | نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Identity - گیمفا

هویت از دست رفته | نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Identity

رضا توکلی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
هویت از دست رفته | نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Identity - گیمفا

 شرکت یوبی ­سافت (Ubisoft) از آن دسته شرکت های بازی سازی­ ای است که توجه خاصی به پلتفرم های دستی و موبایل دارد. از این رو هر ساله چندین عنوان از سوی این شرکت فرانسوی برای موبایل هم منتشر می­شود. Assassin’s Creed هم به عنوان یکی از محبوب ترین فرنچایز های بازی های رایانه ­ای، تا کنون در نسخه های متفاوتی، تجربه حضور در موبایل را داشته است. درست پس از انتشار اولین عنوان رسمی این مجموعه، ساخت نسخه جدید بازی، برای کنسول های دستی و موبایل تایید شد. Assassin’s Creed: Altaïr’s Chronicles اولین نسخه فرنچایز Assassin’s Creed بود که برای تمامی پلتفرم های موبایل و کنسول دستی Nintendo DS منتشر شد. یوبی­سافت در بین نسخه های اصلی این مجموعه، نسخه های فرعی زیادی را نیز منتشر کرده است و تقریبا همیشه بعد از معرفی عنوان اصلی، شاهد انتشار نسخه های فرعی بوده ایم. با اینکه در سال ۲۰۱۶ عنوان اصلی جدیدی از این سری معرفی نشد اما نسخه های فرعی آن کم نبودند. عنوان مورد­­نظر ما Assassin’s Creed Identity است. Identity (هویت) به صورت محدود برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ منتشر شد (در استرالیا و نیوزلند) اما نسخه کامل و اصلی آن به­ همراه بروزرسانی هایی جدید، فوریه ۲۰۱۶ برای سیستم عامل IOS و سه ماه بعد برای Android در دسترس قرار گرفت. این بازی با همه نسخه های منتشر شده Assassin’s Creed برای موبایل فرق می ­کند و با یک نقش آفرینی جدیدی طرف هستیم. علاوه بر این، به گفته بسیاری از منابع، طراحی و گرافیک این بازی بر روی موبایل فوق العاده است و همچنین نقشه های آن بخش هایی از محیط های بازی ­Assassin’s Creed II و Assassin’s Creed Brotherhood است. با این تعاریف انتظار می رفت با عنوانی قدرتمند و آبرومند برای این فرنچایز (در موبایل) روبرو شویم و اما چیزی که نصیبمان شد، ضعیف تر از آن است که حتی در بین ۵۰ بازی (و شاید هم بیشتر!) برتر سال قرار گیرد. اگر همانند صنعت فیلم و سینما برای بازی های رایانه ای هم مراسم تمشک طلایی (Golden Raspberry Awards) وجود داشت، احتمالا می توانستیم شاهد معرفی Assassin’s Creed Identity به عنوان بدترین بازی موبایل باشیم.

هویت از دست رفته | نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Identity - گیمفا

ای کاش نام این نسخه از بازی ” هویت ” نبود!

بازی Assassin’s Creed Identity یک بازی نقش آفرینی می باشد و در ابتدای بازی باید نقش خود را در بازی از بین چهار کلاس Berserker / Shadow Blade /  Trickster و Thief انتخاب کنید. پس از اتنخاب کلاس موردنظر خود می توانید برای اساسین خود نام انتخاب کرده و آن را وارد بازی کنید. در واقع مراحل هر چهار کلاس مختلف یکی است و تنها با توجه هدف (شیوه عمل آنها) چینش سرباز ها، جعبه ها، مردم عادی و … با هم فرق دارد. در کلاس Berserker، شما نقش مبارز را بازی کرده و در بیشتر مراحل باید با­­­ سرباز­ها درگیر شوید. در این حالت برای رسیدن به مقصد و پیدا کردن جعبه و… باید از نبرد­های پیاپی سالم بیرون بیایید و به مسیر خود ادامه دهید. در کلاس Shadow Blade، نقشه عناصر درون بازی طوری طراحی شده که شما باید با استفاده از آنها مخفی شده و به دور از چشم سربازها به مقصد اصلی برسید. در این کلاس شما احتمالا بیشتر زمان خود را روی پشت بام ها، پشت سبزه و یا در کاه و یونجه هستید. البته اگر شما توسط سرباز ها و نگهبان ها دیده شوید باید برای گذراندن مرحله کمی از شمشیر خود استفاده کنید. کلاس بعدی بازی Trickster نام دارد که ترکیبی از دو کلاس قبلی می باشد. Trickster ایده آل ترین حالت بازی به­شمار می رود و علاوه بر مخفی کاری های فراوان با نبرد های تن­ به تن هم روبرو خواهید شد. Thief، آخرین کلاس بازی Identity می باشد که تنها مختص مخفی کاری بوده و نباید دیده شوید. در این کلاس که سخت ترین حالت بازی حساب می شود، اگر شما توسط یکی از نگهبانان و سرباز ها دیده شوید، دیگر راه فراری نداشته و باید دوباره مرحله را تکرار کنید.

هویت از دست رفته | نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Identity - گیمفا

نمایی از ۴ اساسین در کلاس های مختلف که فقط در پوستر ها زیبا هستند.

متاسفانه بازی خط داستانی مشخصی نداشته و در هر مرحله باید لیست وظایف مورد نظر هر مرحله را انجام دهید. زمان به اتمام رسیدن هر مرحله کمتر از ۱۰ دقیقه می باشد و وظایف هر مرحله می تواند تنها شناسایی و کشتن یک شخص باشد که در چند دقیقه تمام می شود. چالش های اصلی و جدی بازی در کلاس Trickster به خوبی دیده می شود که کمی زمان به اتمام رساندن هر مرحله را بیشتر می کند. به صورت کلی بازی بسیار آسان و ساده بوده و هیچ­گونه هیجان نداشته و به راحتی می تواند شما را از بازی نا امید کند. مراحل بازی بسیار کم و کوتاه هستند و به سرعت پایان می یابند. در دومین بروزرسانی این بازی ۴ مرحله جدید به بازی اضافه شد و می توان امید داشت که در آینده مراحل جدید برای بازی ساخته شود اما با توجه عدم رضایت طرفداران و منتقدان از بازی، دیگر بعید است شاهد بروزرسانی های بزرگی همانند آخرین بروزرسانی بازی باشیم. Assassin’s Creed Identity در کشور ایتالیا و دوره رنسانس دنبال می شود و مراحل اصلی بازی در چهار شهر این کشور انجام می شود. رم، فلورانس و مونتریجونی شهر هایی هستند که ۱۰ مرحله اول بازی و چهار مرحله جدید، که در بروزرسانی آخر Identity به بازی اضافه شدند، در شهر فورلی دنبال می شوند.

هویت از دست رفته | نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Identity - گیمفا

خوشبختانه در بخش کنترل شخصیت مشکل خاصی دیده نمی شود.

در بخش کنترل شخصیت و نحوه انجام بازی، Assassin’s Creed Identity مشکلی خاصی ندارد. برای حرکت دادن اساسین در جهت های مختلف می توانید از سمت چپ دستگاه خود، دست خود را در جهت موردنظر حرکت دهید و برای تنظیم زوایا از سمت راست مجدد این کار را انجام دهید. انتخاب نوع حرکت (سریع و آهسته)، ضربه و لمس (ضربه با شمشیر و انتخاب تمامی المان های درونی بازی مثل مخفی شدن ، برداشتن چیزی و…) و حالت های ویژه (همانند Eagle Vision) همگی در گوشه سمت راست صفحه نمایش تعبیه شده اند. برای بالا رفتن از دیوار ها و اجسام، که تقریبا در این بازی از همه چیز می توان بالا رفت، نیاز به کلید خاصی ندارید و تنها با حرکت به سوی دیوار و قرار گرفتن در مسیر پیشنهادی بازی می توانید بالا رفته و روی ساختمان ها حرکت کنید. برای سیستم مبارزه هم کار خاصی انجام نشده و تنها با یک کلید می توانید یا از پشت (به صورت مخفی) با تیغه مخصوص، در یک حرکت سربازی را از پا درآورید و یا با زدن مداوم همان کلید از روبرو با سرباز ها مبارزه کنید. تمامی حالت های مبارزه با همین یک کلید انجام می شود و برای مثال دفاع کردنی وجود نداشته و باید هنگام ضربه زدن سرباز مقابل شما هم همین حرکت را انجام دهید تا از برخود شمشیر به شما جلوگیری شود. همانند همه نسخه های بازی Assassin’s Creed، در این بازی هم حالت های مختلفی برای مخفی کاری وجود دارد. برای مثال می توانید وارد تجمع راهب ها شده و در بین آنها حرکت کنید تا سرباز ها شما را نبینند و یا بین کاه و یونچه، سبزه ها و یا مردم عادی باشید و یا حتی می توانید از روسپی ها برای پرت کردن حواس سرباز ها و نگهبانان استفاده کنید. با انتخاب هر یک از کلاس ها ویژگی های خاص دیگری را نیز بدست می آورید. برای مثال می توانید از سلاح های ویژه ای مانند بمب های دودزا و ساعتی استفاده کرده و یا در حالت Shadow Blade از راه دور چاقو پرتاب کنید. علاوه بر سلاح، می توانید لباس های متنوعی را برای هر یک از کلاس ها انتخاب کنید. در قسمت Assassins بازی می توانید لباس ها و تجزیهات خود را عوض کرده و یا آنها را پیشرفته تر کنید. به غیر از مرحله های اصلی بازی، یک سری مراحل با هدف جستجو و کشف قابلیت های جدید دربازی وجود داشته که می توانید در هر کلاس وارد آنها شده و صندوق ها و اشیا­های مختلفی را پیدا کرده و سپس قابلیت های خود را در بخش Assassins، با وسایل بدست آورده مجهز­تر کنید.

هویت از دست رفته | نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Identity - گیمفا

پک لباس شخصیت های اصلی بازی Assassin’s Creed در فروشگاه بازی قابل خرید است.

گرافیک بازی، یکی از مواردی بود که سازندگان بسیار روی آن تاکید داشته و نوید یک طراحی زیبا و چشم نوازی را می دادند. Assassin’s Creed Identity طراحی هنری بسیار خوبی داشته و بنا های تاریخی و ساختمان های بازی به بهترین شکل ممکن طراحی شده اند و با توجه به اینکه بازی برای موبایل ساخته شده می توان در بخش هنری بازی را شایسته تقدیر دانست. اما از لحاظ فنی، گرافیک بازی کاملا همانند بازی های کنسول دستی قدیمی سونی یعنی PSP می باشد. در سال های گذشته طراحی سه بعدی، ساخت بازی اکشن ماجراجویی روی موبایل یک هدف دست نیافتنی بود و اما حالا این بازی روی موبایل ساخته شده و علاقه مندان می توانند آن را تجربه کنند اما بد نیست به تقویم خود هم نگاهی بندازید. درست است که از لحاظ گرافیکی شاید بازی حتی روی همه موبایل ها با بهترین کیفیت اجرا نشود اما باید توجه داشت که در سال گذشته میلادی، آخرین بروزرسانی های بازی های گیم­ لافت (Gameloft) ارایه دهنده چه کیفیت تصویری بودند. بازی هایی نظیر Asphalt و Gangstar Vegas که قبل از ساخت این بازی روی موبایل منتشر شده بودند کیفیت تصویری کاملا برتر از Assassin’s Creed Identity ارایه می دادند. در نهایت نکته مثتبی که همگان انتظار آن را داشته اند، می تواند در بین نکات منفی بازی جای بگیرد. گرافیک هنری خیلی خوب ، گرافیک فنی فقط خوب.

از آنجایی که بازی خط داستانی مشخصی نداشته، انتظار هم نمی رود که شاهد صداگذاری شخصیت ها باشیم. موسیقی متن بازی، هماهنگ با محیط و زمان بازی است و چیزی جز این هم انتظار نمی رفت. افکت های صوتی به دلیل تکراری بودن یا تکراری شدن در برخی موارد می تواند آزار دهنده شود. مخصوصا اگر شما کلاس اولی بازی یعنی Berserker را انتخاب کرده باشید باید مدام به صدای کشته شدن هر سرباز و ضربه شمیشیر ها گوش دهید. اما در مجموع نمی توان از موسیقی و در کل صدا های درون بازی ایراد گرفت.

هویت از دست رفته | نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Identity - گیمفا

حرکت بالای ساختمان ها و بناها بی خطر است اما بعضی ساختمان ها تیرانداز دارند.

Assassin’s Creed Identity، عنوانی که پتانسیل تبدیل شدن به یکی از برترین بازی های موبایل را داشت اما هم اکنون در بین بدترین ها می تواند قرار گیرد. همان طور که در مقاله های قبلی گفته بودم یک سری بازی های موبایل حرف خاصی برای گفتن ندارند و ارایه دهنده یک سبک خاص و یا حتی تکراری هستند اما در سخت گیرانه ترین حالت ممکن هم نمی توان ایراد و مشکل خاصی به آن ها وارد کرد. اما این نسخه فرعی از بازی Assassin’s Creed، بازی­ای است پر از ایراد و در عین حال پر ادعا. یکی از مشکلات احتمالی برای کاربران، نحوه کنترل شخصیت و بازی است که البته با توجه به حجم کم مرحله ها این مورد نمی تواند کسی را آزار دهند اما به هر حال Identity از دسته بازی پشتیبانی می کند و می توانید دسته های مخصوص موبایل را به آن وصل کرده و با آن ها بازی کنید. در همین نکته مثبت باز مشکل وجود دارد! هم اکنون بسیاری از بازی های موبایل همانند بازی های شرکت گیم­ لافت، از دسته پلی استیشن­۴ یعنی DualShock 4 پشتیبانی می­کنند و به راحتی می توانید از طریق بلوتوث به آن وصل شده و بدون هیچ مشکل با دسته به ادامه بازی بپردازید اما Identity تنها از دسته های مخصوص موبایل پشتیبانی کرده و با DualShock 4 کار نمی کند. همانند سایر بازی های موبایل، این بازی هم از پرداخت درون برنامه ای برای فروش محصولات استفاده می کند و می توانید با خرید ابزار و وسایل فروشگاه خود را مجهز­تر از قبل کرده و سپس بازی کنید. اغلب بازی ها و حتی برنامه های غیر رایگان، بروزرسانی های رایگانی دارند. نکته عجیب (در بین نرم افزار ها و بازی های موبایل) این است که با توجه به اینکه بازی ۵ دلار قیمت دارد اما بروزرسانی های جدید آن هم لازم به پرداخت هزینه جداگانه هستند. برای مثال آخرین بروزسانی این بازی که چهار مرحله جدید را در شهر فورلی به بازی اضافه کرده بود حدود ۲ دلار قیمت دارد و تنها با پرداخت درون برنامه ای برای شما قابل دریافت و بازی می شود. همچنین Identity برای اجرا شدن نیاز به اینترنت داشته و پس از لاگین شدن به بازی می توانید دوباره اینترنت را غیرفعال کنید. همچنین بازی با توجه به پردازنده گرافیکی دستگاه شما، حجم و گرافیک متغیری دارد و از حدود ۹۰۰ مگابایت شروع شده و در آخرین و بهترین حالت گرافیکی خود نزدیک به ۱٫۸ گیگابایت فضا لازم دارد. در مجموع ایراد های زیادی به بازی وارد است که در بخش نکات منفی می توانید به صورت یکجا مطالعه کنید. در نهایت از آنجایی که به اتمام رساندن بازی زمان زیادی را از شما نمیگیرد می توانید برای یکبار هم شده آن را بازی کنید اما از طرف دیگر بازی ارزش ۵ دلار را ندارد توصیه می شود با سایر بازی های رایگان و قدرتمندتر موبایل خود را سرگرم کنید.

هویت از دست رفته | نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Identity - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هویت از دست رفته | نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Identity - گیمفا
هویت از دست رفته | نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Identity - گیمفا
هویت از دست رفته | نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Identity - گیمفا
هویت از دست رفته | نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Identity - گیمفا
هویت از دست رفته | نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Identity - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Metallman33 گفت:

    این بازی نهایت بی احترامی به مخاطبانش بود به جای اینکه یکسال یکسال بازی رو بدن بیرون و چرت و پرت خورد ملت بدن روی بازی ۴ سال کار کنن و بعد بدن بیرون اصلا شرکت قابل اعتمادی نیست

    Alireza
  • Hodd Toward گفت:

    آقا ۳ هم زیاده براش 😐
    شما نسخه ی موبایلی دِیوس اِکس رو بازی کنید میفهمید بازی موبایل یعنی چی

  • alipower گفت:

    یک جوری نوشتی عدم داستان مشخص
    انگار قبلی ها چی بود

    شماره ۱
    از برج برو بالا
    یارو رو تعقیب کن
    جیبش رو بزن
    بکشش

    شماره ۲
    از برج برو بالا
    یارو رو تعقیب کن
    جیبش رو بزن
    بکشش

    شماره ۱۰۰
    از برج برو بالا
    یارو رو تعقیب کن
    جیبش رو بزن
    بکشش

  • ThisIsNightLife گفت:

    امتیاز ۳ یعنی بازی افتضاحه. :laugh:
    ——————-
    http://s9.picofile.com/file/8292185426/%E3%80%8CNightcore%E3%80%8DDenisa_Trofin_Cum_ar_fi_lookingforlyrics_org_mp3_1_.mp3.html

  • Inside1990 گفت:

    یوبی سافت در زمینه ی بازی های رایانه ای و کنسولی هم حرفی برای گفتن نداره چه برسه به موبایل البته ریمن خوب بود خداییش ولی دقت کنین یوبی سافت هر سال داره در زمینه ی داستانی ضعیف تر ظاهر میشه اینو نمیشه کتمان کرد

    • Fight Club گفت:

      کاملا درسته Inside1990 جان…
      یوبی سافت زده جاده خاکی… بدجور هم زده جاده خاکی!!
      تو نسل ششم هر وقت اسم یوبی سافت میومد یا نماد کمپانیش نشون داده میشود … ادم حال میکرد
      چرا؟
      چون میدونستیم با کمپانیی طرفیم…. که حاظره برای ایده های جدیدش هر ریسکی رو به جونش بخره..
      الان چی؟
      هیچی… پوچ پوچ… فقط یکی از عناوینش بیشتر از ۷۵۰ دلار پرداخت درون برنامه ای داره.. بعد مدیرش میاد اونجوری جواب مخاطب خودشو میده!
      عناوین امروزیه این کمپانی بیشتر به درد گیمرهای جدید میخوره… نه قدیمی ها..

      • یه نکته دیگه هم هست گاهی کمپانی ها زورشون رو میزنن بودجه هم صرف میکنن اما بازی اون طور که باید در نمیاد مثلا واچ داگز۲ الان نسبت به اینکه یک بازی open world هست خب جزئیات خوبی داره رنگ بندی و گرافیک خوبی داره اما گیمر رو جذب نمیکنه من خداییش یکبار بیشتر تمامش نکردم تازه شاید خیلی از کات سین ها رو هم رد میکردم چون در نیامده دیگه بعد از یکبار تمام کردن دیگه اشتیاقی نداری دوباره از اول بری حالا شاید شخصیت پردازی خوب نبود هنوز سیستم رانندگی بازی بالانس نیست داستان بازی اون کشش رو نداره ماموریت ها خوب در نیامدن یا درگیری ها حس فانتزی بودن رو دارن و اصلا حس خشونت ندارن ولی نقاط قوت هم داره سیستم ارتقا در بازی خوب بود یعنی شاید همین سیستم ارتقا کمی جذابیت به بازی میداد ولی متاسفانه بازی در نیامده حالا من فقط برای واچ داگز۲ مثال زدم حالا نمیدونم چی باید گفت و یوبیسافت باید چکار کنه که جذابیت بازی هاش بالاتر برن گاهی فقط صرفا “ایده جدید” کارساز نیست و شاید یوبی از این ایده ها خوب استفاده نمیکنه اخه یوبیسافت کمپانی ای هست که کارنامه بازی هایی چون فارکرای۳ رو داره یا ACC که نسخه دوم و برادر هوود واقعا بی همتا بودن تازه از پرنس یا بازی ای مثل V.I.P اسم نبردم که در زمان خودشون بسیار جذاب بودن حالا مشکل چی هست خدا میدونه

        • Fight Club گفت:

          رضا جان…. حرفات کاملا درست..
          ولی زمانی که این همه پرداخت درون برنامه ای تو بازیش میذاره … کجاش زور زدنه؟ به نظرم اسمش زرنگیه..
          کاملا مشخصه سیاست کمپانی به کل عوض شده…
          دانستان هم که قربونش برم …یوبیسافت تو عناوین جدیدش کلا بوسیده گذاشته کنار…البته اینم بگم داستان گوست ریکون جدیده بد نبود..
          در کل رضا جان…. مشکل اینه که یوبیسافت کلمه ای یاد گرفته به نام شیردوشی… و داره خیلی شیک و مجلسی ازش استفاده میکنه…

          • اون که ۱۰۰درصد قضیه پرداخت های توی بازی فقط هدفش جیب مشتری هست و حالا خداکنه ACC جدید رو خراب نکنه و بتونن بازی رو جمع کنن :yes: :yes:

            • Inside1990 گفت:

              Fight Club عزیز و MICROSOFT.xbox one عزیز
              واقعا آدم لذت میبره که هنوزم گیمرهای واقعی هستن که اینقدر با منطق و با دید باز کامنت میدن و بحث میکنن واقعا حضورتون باعث افتخار ما و گیمفا هست اینو بدون تعارف میگم :rose: دقیقا حرف های شما ۲ بزرگوار کاملا درسته در مورد یوبی سافت,قطعا یوبی سافت هنوزم ایده های خوبی داره ولی راهشو به سمت مسائل اقتصادی کج کرده و دیگه ایده هاشو در قالب داستانی بیرون نمیده و در قالب آنلاین میده که یه جورایی زهر ریسکش رو بگیره و سود بیشتری داشته باشه براش و جالبه که در زمینه ی آنلاین هم خوشبختانه عملکرد عالی نداره و شرکت هایی مثل EA و activision هم همین حال و روز رو دارن تا جایی که باید اسم شرکتشون رو به online Activision و online electronic arts تغییر بدن ولی این نسل با تمام بدی هاش باعث شد با سونی آشنا بشم و ظاهرا دوباره شاهد اوج گیری صنعت گیم در ژاپن(مهد گیم)هستیم :heart:

            • اتفاقا بازی های مولتی پلیر محور و co-op محور یوبیسافت خیلی فروختن تو این نسل! رینبو سیکس سیج هنوز میفروشه و با توجه به محتوای رایگانی که براش منتشر میشه اونم بعد ۲ سال واقعا حقشه.دیویژن رکورد دار بیشترین فروش یک ip جدیده و هفته اول ۵٫۵ میلیون نسخه فروخت و تا الان باید از ۱۰ میلیون رد کرده باشه. فور آنر در ماه عرضه در بریتانیا و آمریکا بیشترین فروش رو داشت و گوست ریکون هم پرفروش ترین بازی ماه عرضه اش در آمریکا و اروپا بوده و برترین لانچ ۲۰۱۷ هست و هنوزم داره قدرتمندانه میفروشه. از اون طرف یه بازی سینگل پلیر محور مثل واچ داگز ۲ باید کم بفروشه…
              اصلا همین موضوع نشون میده که چرا کمپانی های بازیسازی به بازی های مولتی پلیر محور روی آوردن.فروش و سود بیشتر!
              یه نکته دیگه:تحت فشار ویوندی یوبیسافت باید بتونه نظر سهامدار ها رو جلب کنه تا مستقل باقی بمونه.سهامدار ها بازی براشون مهم نیست پول مهمه. ویوندی همون شرکتیه که اکیتیویژن رو به این روز در اورد!

        • مطمئن باشید داستان واچ داگز ۲ مشکلی نداره و توسط منتقدین تحسین شده…
          کاراکتر های بازی طبق گفته منتقدین و اکثر گیمر ها از نسخه اول هم بهتر هستن.مخصوصا شخصیت “رنچ” با ماسک و صدای فراموش نشدنیش.اگه دنبال اکشن و خشونت هستید خرید این بازی اشتباه بزرگی بوده چون این بازی بر روی مخفیکاری با ابزار مختلف و هک کردن تمرکز داره.من به شما پیشنهاد میکنم برای امتحان هم که شده دوباره برید سراغ بازی و ببینید چند راه مختلف برای مخفیکاری هست.اصلا چند تا از راه ها رو میگم!
          اولین راه استفاده از “درون” و “ماشین کنترلی” هستش.با دقت به اطراف نگاه کنید.قطعا راه های مختلف ورود درون و ماشین کنترلی رو میبینید و میتونید بدون دیده شدن مرحله رو انجام بدید.
          راه بعدی استفاده از محیطه.نگهبان ها دارن پرسه میزنن و یک ماشین یا کامیون رو کنار اون ها میبینید.قطعا میتونید با هک کردن اون وسیله نقلیه نگهبان رو زیر بگیرید!
          همچنین ابزار مختلفی رو در جای جای مراحل میتونید ببینید که منفجر میشن یا با برق میتونن دشمن رو بکشن.فقط کافیه اون رو هک کنید تا صدا بده و وقتی نگهبان اومد بوم!
          راه دیگه اینه که از سلاح های بی صدا استفاده کنید.یک سلاح شوکر دار برای اینکار وجود داره ولی این تنها راه نیست. یک بمب یا یک مین الکتریکی رو پرتاب کنید و کاری کنید که صدا بده و نگهبان بیچاره میاد و باز هم بوم!میتونید این بمب گزاری ها رو با درون هم انجام بدید.
          قطعا وقتی این همه راه برای مخفیکاری هست نباید انتظار خشونتی در حد گیرز داشته باشید یا انتظار داشته باشید یک سیستم شوتینگ قدرتمند در اختیارتون قرار بگیره.فضاسازی و طراحی مپ بازی هم لازم نیست بگم چقدر فوق العلادست. سیستم رانندگی بازی نسبت به نسخه اول خیلی بهتر شده.البته از سازندگان درایور سن فرانسیسکو همینم انتظار میرفت!
          شاید کل مشکلات واچ داگز ۲ به شوتینگ و کاورگیری خلاصه بشه.در بقیه موارد در سطح بالایی قرار داره و فقط میتونه بهبود پیدا کنه در نسخه های بعد…
          ————————————
          میریم سراغ بازی های دیگر یوبیسافت و حرف های مسخره در مورد داستان ضعیف بازی های یوبیسافت! حتی یه بار اسم بازی های داستانی یوبیسافت رو نوشتم ولی با حرف مسخره ای مثل اینکه بازی داستان سطحی داره رو به رو شدم!!!
          ۲۰۱۴:
          valiant hearts : جایزه برترین روایت داستانی! در رقابت با بازی های تیل تل از جمله فصل ۲ واکینگ دد و the wolf among us این بازی همچنین جایزه best change رو برد.
          south park stick of truth: نامزد جایزه برترین روایت داستانی و جایزه بهترین پرفومنس که تری پارکر بردش(در بخش روایت داستانی از همتای یوبیسافتی خودش یعنی valiant hearts شکست خورد.)داستان این بازی رو تری پارکر و مت استون سازندگان سریال south park نوشتن که یکی از برترین و پرطرفدار ترین سریال های انیمیشنی تاریخه.
          farcry 4 : نمیگم داستانش در حد بقیه بازی هایی که نام بردم بود ولی بدون هیچ شکی داستان خوبی داشت.افتخارات این بازی: جایزه برترین شوتر سال – متای ۸۵ – ۲۶ جایزه گوتی
          watch dogs :یکی از بازی های خوب داستانی دیگه که میتونم نام ببرم.ولی فقط در سطح خوب!
          ۲۰۱۵: اون سال بازی های یوبیسافت به ۲۰۱۶ تاخیر خوردن و شاهد بازی های کمی بودیم و فقط میتونم ۲ تا بازی از یوبیسافت نام ببرم که یکی تماما آنلاینه(اما برترین شوتر آنلاین تاکتیکی نسل بدون هیچ شکی) یعنی رینبو سیکس و دیگری AC :S که تماما آفلاینه.نمیتونم از داستان AC : S تعریف کنم چون تنها مشکلی که در این بازی دیدم داستانش بود.ولی طراحی مراحل خوب و مراحل متنوع(حتی مراحل فرعی برای خودشون داستان جداگانه داشتن و در حد مراحل اصلی بودن) و طراحی شهر لندن و نو آوری هایی در سری مثل کاسکه سواری و سیستم اسکیل و لول آپ و سوییچ بین دو شخصیت و … رو شاهد بودیم.
          ۲۰۱۶:
          FARCRY PRIMAL: نامزد برترین داستان در WGA (این بازی در داستان خوب عمل کرد ولی روایت پراکنده باعث مشکلاتی در روند داستانی شد)
          THE DIVISION: بعضی ها میگن آنلاینه و داستان نداره!!! ولی این حرف اشتباهه و نه تنها داستان داره بلکه یکی از برترین ایده های داستانی و پیش زمینه های داستانی رو داره.
          WATCH DOGS 2 : در مورد داستانش بالا گفتم!
          ۲۰۱۷:
          FOR HONOR: درسته تماما آنلاینه و تمرکزش روی مولتیه ولی داستانی حماسی از ۳ نژاد رو روایت میکنه.در حالی که همه (از جمله خودم) انتظار یه بخش آموزشی برای مولتی داشتن ولی FOR HONOR فراتر از اینها بود(در مورد متای بازی: میدونید متای اکثریت هک اند اسلش ها پایینه.و میدونید متای بازی های مولتی پلیر محور هم اکثرا پایینه.حالا هر دو مورد رو با هم ترکیب کنید میشه بازی FOR HONOR که متای خوب ۷۹ رو بدست اورده.البته میشه گفت هر منتقد به خاطر سرور ها ۱ نمره کم کرده و اگر اون مشکلات نبودن شاید متای بالای ۸۵ شاهد بودیم!!!
          بازی های آینده:
          SOUTH PARK THE FACTURED BUT WHOLE : مگه میتونه داستانش بد باشه؟ بزرگترین نکته مثبت نسخه قبل SOUTH PARK داستانشه و این بازی رو به هر کسی که بازی نکرده توصیه میکنم.
          BEYOND GOOD & EVIL2 : ساخته میشل انسل! همین جمله کافیه!
          AC 2017 : اشرف اسماعیل و تیم بلک فلگ روش کار میکنن.
          FARCRY 5 و SPLINTER CELL : هنوز اطلاعاتی منتشر نشده ولی غیر مستقیم تائید شدن!
          یک نکته دیگه اینکه برترین کارمند های تیل تل وارد یوبیسافت شدن برای پیشرفت داستان بازی ها! کارگردان ها و نویسندگان واکینگ دد و THE WOLF AMONG US و تیل فرام بوردر لندز و ماین کرافت استوری مود.
          کافیه یکم صبر کنید.بازی های قدرتمندی در راه است…

          • امیدوارم نظر مسخره ای مثل اینکه “سنت کمه” یا “نسل ۸ به دنیای گیم وارد شدی” نبینم.
            راست من همون ایدن سابقم.

          • راستی من ایدن سابقم.اگه میخواهید جواب کامنتم رو بدید سعی کنید منطقی باشه نه از روی احساسات.حداقل یه مدرک برای حرفتون داشته باشید و من رو کسی که نسل ۸ وارد دنیای گیم شده خطاب نکنید

            • به به ایدن خان عزیز چه عجب ما شما رو توی سایت دیدیم چرا این قدر کم پیدایی؟؟ بیشتر سر بزن دلمون برات تنگ شده بود :heart:
              …………………………………………..
              ببین ایدن جان من خودماز افرادی بودم که وقتی واچ داگز۱ امد ازش خوشم اومد اما ایراداتی هم داشت اما ببین بازی یه حس جاذبه داشت که من این حس رو در واچ داگز۲ نمیبینم نمیدونم چرا. ببین چرا خود شما اسم پروفایلت ایدن هست خب حتما یه چیزی در ایدن وجود داشته که شما گذاشتی من اون شخصیت پردازی واچ داگز۱ رو به هیچ وجه در واچ داگز۲ ندیدم اون فضای سنگین نسخه اول یک حس و حال دیگری داشت یا درباره درگیری ها ببین اره منم از ماشین کنترلی استفاده کردم اصلا بعضی جان مجبوری ازش استفاده کنی و از کانال ها عبور کنی و یه جایی رو هک کنی تا در برای ایدن باز بشه ی همین رو اگر ارتقا بدی یه نوری از خودش ساطع میکنه که حواس سربازها رو پرت میکنه یا باز اگر سیستم هک رو ارتقا بدی میتونی ماشین ها رو عقب یا جلو کنی حتی هلیکوپترها رو اما ببین شاید من فقط نخوام از مخفی کاری استفاده کنم شاید بخوام بعضی جاها درگیری درست کنم خب ببین دارم با مسلسل تیراندازی میکنم شوخی که نیسن اما به هیچ عنون بازی حس خشونت نداره اصلا انگار نه انگار داری با مسلسل به طرف تیراندازی میکنی و خیلی فانتزی هست یا ببین سیستم رانندگی بازم بالانس نیست و حس یک رانندگی واقعی نداره ما در ۲۰۱۶ مافیا۳ رو داشتیم که در بخش رانندگی بسیار عالی بود ولی همون هم در بخش های دیگه مشکلات زیاد داشت ولی رانندگی بسیار بالانسی داشت و حس واقعی بودن میداد بر خلاف واچ داگز۲ در کل ببین نقد یک بازی سلیقه هست بازی ممکنه از نظر من ایراد زیاد داشته باشه ولی قرار نیست نظر شما هم مثل من باشه :yes: :yes:

            • Ubisoft گفت:

              آیدن فقط منتظر تو بودم که بیای یه نمه لبخند رو لبام بیاری. تو عمرم انقد خوشحال نبودم که با برگشتت خوشحال شدم.
              شرمم میگیره از کسایی که با تمام جون و دل ازشون طرفداری میکنم و دوستشون دارم با بی دلیلی تمام دارن شرکت محبوب من و بازیاش رو میکوبن.
              در صورتی که منم میتونم بشینم با هزارتا مدرک ثابت کنم که پلتفورم فلان و بازی فلان پلتفورم حرفی برای گفتن نداره. با این میذارم ملت خوش باشن.
              آیدن ممنونم ازت
              منم همون شخص قبلیم که بن شد.
              لطفا تایید کنید کامنتم رو اگه انتقاد پذیر هستید.

            • برای مارکوس باز بشه اونجا وقت ویرایش تمام شده

          • Fight Club گفت:

            ایدن…
            خب… دوست داشتم باهات بحث کنم … منتهای مراتب یه جای نظرت خراب کردی…

            یریم سراغ بازی های دیگر یوبیسافت و حرف های مسخره در مورد داستان ضعیف بازی های یوبیسافت! حتی یه بار اسم بازی های داستانی یوبیسافت رو نوشتم ولی با حرف مسخره ای مثل اینکه بازی داستان سطحی داره رو به رو شدم!!!
            صحبت هایی که ما داریم میکنیم اصلا و ابدا مسخره نیست… اگر مسخره هست برو تو پیچ نقد عنوان FOR HONOR تو سایت گیم اسپات … نظرات ملت رو بخون حساب کار دستت بیاد… ببین با چند تا نظر درباره داستان ضعیف مواجهه میشی…
            کدوم منتقدی اومده از داستان واچ داگز ۲ تعریف کرده و تحسین…. تو بهترین حالت داستان بازی متوسطه…
            خب تقصیری هم ندارید امثال شما… تو نسل ۸ گیمر شدید… این داستان های ابکیه این کمپانی براتون حکم شاهکار رو داره…
            در ضمن جنبه بحث و گقتگو داشته باشید… اگر نظری مخالف ما بود اونو مسخره خطاب نکنیم!!
            تعصب بیش از حد رو هر چیزی کار رو خراب میکنه…

            • خب مثل اینکه بازم با جمله “تو نسل ۸ گیمر شدید” مواجه شدم.مثل اینکه بعضی کاربران سایت از من بیشتر از خودم اطلاع دارند و برام واقعا جالبه.
              اون حرفم برای شما یا آقا محمد رضا نبود بلکه برای اکثریت کسایی بود که در پست های یوبیسافت در چند هفته اخیر شروع به کوبیدن داستان بازی های یوبیسافت میکنن.
              من تعدادی بازی رو معرفی کردم که از نظر داستانی کاملا قوی هستن یعنی south park و valiant hearts! اگه شما داستان اینا رو سطحی یا ضعیف میدونی بحث باید همینجا و همین لحظه تموم بشه چون کاملا بی فایدس.

            • Fight Club گفت:

              AIDEN
              نگاه دوست من… نه من یوبیسافت بدم میاد نه خدایی نکرده باهاش دشمنی دارم… وقتی میام یه چیزی رو نقد میکنیم دلیل نمیشه باهاش مشکل داشته باشیم..
              انقدر همه چیز رو صفر و ۱۰۰ نبینید…
              وقتی میگم نسل هشتم گیمر شدین اصلا چبز بدی نیست…
              قطعا عناوین نسل ششم و اوایل هفتم یوبیسافت رو اون موقع تجربه نکردید که چه فک برانداز و با ابهت بودن…
              valiant hearts شاهکاره… ولی aaa نیست… درسته؟
              یعنی کمپانی به عظمت یوبیسافت تو این چند سال اخیر.. همین بازیه درست حسابی داشت؟
              بیخیال…

            • مشکل اینجاست حرفتون کاملا اشتباهه و من هر چند ۱۶ سال سن دارم به دلیل نداشتن سیستم قوی در اواسط نسل ۷ بازی های نسل ۶ رو بازی می کردم به مدت ۶ سال! حتی اون موقع هر بازی که آرم یوبیسافت رو جلدش بود رو بازی می کردم چون میدونستم عالیه.مثل سه گانه پرنس آف پرشیا.بعد از اینکه سال ۲۰۱۲ سیستم جدید خریدم سری های محبوب نسل ۷ رو بازی کردم.ولی میتونم به جرئت بگم از ۲۰۱۲ تا الان تمام بازی های قدرتمند نسل ۸ و ۷ و ۶ یوبیسافت رو بازی کردم! حتی سراغ عناونین متوسط و ضعیف هم رفتم.
              شما فکر میکنی من ضعف های یوبیسافت رو نمیبینم ولی اینطور نیست! من هنوز هم از AC U متنفرم! دلیلش هم بدنام شدن کل سری توسط همین نسخس.مشکلاتش هم به اندازه یه مقالس و لازم نیست بگم چون همتون میدونید!
              من در ضعیف شدن یوبیسافت بعد از ۲۰۱۴ هیچ شکی ندارم ولی همه کمپانی ها این دوران رو گذروندن و بعضی ها می گذرونن.مثلا سونی رو در ۲۰۱۴-۲۰۱۵ ببینید.یا مایکروسافت رو در ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ و با گذشتشون مقایسه کنید.من اعتقاد دارم از امسال بازی های یوبیسافت پیشرفت میکنن. فقط تا E3 صبر کنید تا ببینید.
              البته فقط همین نیست.یوبیسافت متوجه داستان متوسط بازی های جدیدش شده و کارمندان ارشد تیل تل گیمز رو استخدام کرده و دلیلش هم “بهبود داستان بازی ها” اعلام کرده.

          • M.parsa گفت:

            توی ۵ سال گذشته خیلی از بازی هایی که مولتی نبودن بالای ۵ میلیون فروختن مثل the last of us و skyrim و uncharted بااینکه last و uncharted انحصاری بودن

            • ps4 بیش از ۵۰ میلیون کاربر داره. اگه برترین بازی هاش زیر ۷-۸ میلیون بفروشن خب فاجعس ! مخصوصا د لست آف آس که نمیشه ازش گذشت. بازی هایی مثل اسکایریم و ویچر و … به دلیل بخش سینگل طولانی که حتی بیشتر از بازی های مولتی پلیر محور سرگرم میکنن فروش میکنن.خود شما برای یه بازی که ۲۰ ساعت سرگرمت میکنه ۶۰ دلار میدی یا ۲۰۰ ساعت؟

    • m.r.spart گفت:

      خب دوست عزیز شما اول میگی تو زمینه بازی های رایانه ای حرفی برای گفتن نداره بعد آخر کامنت در مورد داستان ضعیف حرف میزنی درسته داستان مهم هست ولی تو نسل هشتم شک نکن اگه مولتی از داستان بالاتر نباشه کمتر هم نیست برای همین نمیشه به یوبیسافت گفت حرفی برای گفتن نداره اصلا من نمیدونم با وجود ((((((( شاهکار ))))))) Rainbow six چطوری هنوز شما میتونی این حرف رو بزنی
      بماند که امسال بازیای خوبی مثل For honor و Ghost recon هم عرضه کرد که هر دو عملکرد خوب داخل بخش داستانی داشتن همچنین For honor که مثل Rainbow تونست عملکرد عالی داخل بخش آنلاین از خودش نشون بده
      از قدیم هم با بخش داستانی یوبیسافت حال میکردم و واقعا هم عالی بودن مخصوصا سری تام کلنسی الان که دیگه بازیا رفتن سمت مولتی حتی همون سری تام کلنسی نمیگم یوبیسافت داخل این موضوع از همه بهتر هست ولی یکی از بهترین ها داخل ساخت بازیای آنلاین هست و با Rainbow six siege و For honor هم اینو ثابت کرده و هنوز هم با بازیای این شرکت حال میکنم و شک هم ندارم خیلیا مثل من هستن

      • Ubisoft گفت:

        ۳M.r Spar از کسی که به من میگه بچه نوب چه انتظاری ازش داری.
        کسایی که از استدیوهای سونی و مایکروسافت بت ساختت و عبادتشون میکنن انتظاری از این بیشتر ندارم.
        کسی که فقط یه نقطه رو میبینه و چشمش رو، رو جاهای دیگه بسته‌.
        کسی که به متای ۹۲ Farcry 3 میگه کشک.
        کسی که میگه Watch Dogs 2 هیچی نداشت.
        و این بصیرت رو پیدا نکرده که بدونه سگ های نگهبان تمرکزش رو نذاشته روی اکشن که مثل آنچارتد یا هیلو بزنی بکشی بری جلو، بلکه باید توش فکر کنی و با مخفی کاری جلوش ببری. بازی ای که باید توش وقت هزینه کنی.
        کسی که به داستان فوق العاده ی Farcry 4، مولتی محشر Rainbow و ForHonor، گیم پلی محشر کیش یک آدم کش و سگ های نگهبان میگه حرفی واسه گفتن ندارن چه انتظاری داری؟
        از کسی فقط دنبال داستان و لول دیزاینه چه انتظاری داشته باشم؟ کسی که منو یه نوب خطاب میکنه چی بگم بهش؟
        از یه بچه پولدار ۲۵ ساله چه انتظاری داری؟
        تایید کنید لطفا.
        یه چیز دیگه اینکه تنها کسی که تو انجمن نقد واچ داگز دو رو نوشته من بودم.

  • مشکل یوبی الان خلاقیته که نداره ماشالا :smug:

  • cv گفت:

    باز هم یوبی سافت و باز هم دوستان منتقد
    دوستان نسل ۶ و ۷ تموم شده
    یکی از برترین بازی های تاریخ silent Hill 2 تنها با ۷ میلیون بودجه ساخته شده
    الان با ۷ میلیون دلار چی میشه ساخت

    در نسل ۶ با داستان و گرافیک خوب و گیم پلی استاندارد فروش بازی تضمین میشد
    در نسل ۶ هر بازی کنترل منحصر به خودش داشت سبک تیراندازی خودش داشت
    در نسل ۶ همه به دنبال بخش تک نفره

    در نسل هیچ کس به خاطر گرافیک بازی نمی خرید

    الان چی
    باید گرافیک فک برنداز داستان بی نظیر و گیم پلی خارق‌العاده داشته باشه
    حداقل ۲۰ ساعت کمپین
    بخش چند نفره شاهکار
    و در نهایت تضمین برای فروش خوب نیست

    وقتی پرفروش‌ترین بازی های سال گذشته اورواچ و بتلفید ۱
    وقتی اورواچ بازی سال شده
    یعنی بخش تک نفره به حاشیه رفته و بخش چند نفره اولویت گیمر هاست

    در حال حاضر کی حاضره ۶۰ دلار بازی تک نفره بخره که زیر ساعت ۱۰ ساعت محتوا داشته باشه
    کدوم بازی تک نفره خطی در ۵ سال گذشته بیش از ۵ میلیون نسخه فروش داشته
    وقتی راکستار ونکور به خاطر ساخت شاهکاری مثل مکس پین ۳ ورشکست میشه از یوبی سافت چه انتظاری میشه داشت
    یوبی سافت یه شرکت عظیم با هزاران کارمند و سهامدار های منتظر سود
    یوبی سافت اگه ۵ سال و ۱۰۰ میلیون صرف یه شاهکار کنه حداکثر ۱۵ میلیون نسخه میفروشه
    خوب یوبی سافت با این ۱۰۰ میلیون و ۵ سال دو تا بازی چند نفره خوب میسازه با ۲۰ میلیون نسخه فروش
    صنعت گیم امروزه بسیار بی رحمه
    سهامدار ها دنبال پول نه لذت گیمر ها
    اگه بازی که ساختی به سوددهی نرسه حذف میشی
    حتی اگه راکستار ونکور باشی لاین هد باشی و……

    • Inside1990 گفت:

      CV
      ببین میشه با یه بخش چند نفره ی خوب و بخش کمپین عالی فروش زیادی کرد فقط یه مقدار وقت و هزینه ی بیشتر لازمه ولی شرکت ها اینکارو نمیکنن و قید بخش تکنفره رو میزنن و کار خودشون رو راحت میکنن و سودشون رو بیشتر میکنن و تند تند بازی میدن بیرون…همین سایلنت هیل ۲ زمان خودش هزینه ی زیادی براش شده و البته که فروشش هم نسبت به بازی های الان کمتر بوده کلا سایلنت هیل هیچوقت بازی پرفروشی نبوده و همه پسند نبوده ولی نسخه های بعدی هم با عشق ساخته شد براش…اصلا هزینه رو ول کن ببین چقدر فکر پشت ساخت سایلنت هیل ۲ بوده و خیلی از بازی های دیگه باور کن اون موقع ذوق بوده و اصلا بازی های رایانه ای صنعت نبوده و مثل یه هنر بوده که باهاش امرار معاش میکردن نه پارو کردن پول…همه ی بازی ها باهم فرق داشت قدیما هر کسی هر ایده ای به ذهنش میرسید عملی میکرد و پیش خودش نمیگفت این ایده پرفروش میشه یا نه به این فکر میکرد که اون ایده رو درست پیاده کنه ولی متاسفانه الان دقیقا برعکسه این راهی هم که یوبی سافت پیش گرفته مثل یه شبه پولدار شدنه و هیچوقت هم به جایی نمیرسه با این شیوه…الان دارک سولز نه آنلاینه نه یه بازی همه پسنده ولی آیا سازنده ی بازی ورشکست شده؟؟!تازه شده الگوی بقیه و از ۱۰۰ تا بازی آنلاین هم لذتش بیشتر و چالش برانگیزتره…آیا سری MW فروش و محبوبیت بیشتری داشت یا سری های جدید کالاف که آنلاین محورن؟؟بتلفیلد با وجود اینکه بخش آنلاینش بهتر از کالافه فروشش نصف کالاف هم نیست…آیا بتصدا که بازی هاش داستانیه حذف شده از این صنعت…خلاصه اینکه همیشه تقاضا واسه بخش کمپین خوب زیاده ولی شرکت ها میخوان یه شبه پولدار بشن و سودی که از بازی میبرن خالص تر باشه…شما به جای طرفداری از یوبی سافت برو از شرکت هایی که هنوزم تو این بازار کثیف از بخش داستانی حمایت میکنن طرفداری کن اونا این صنعت رو دارن جلو میبرن

  • PocketGamer گفت:

    وقتى تو اپ استور تخفیف خورده بود خریدمش، ولى بعد از چند دقیقه بازى کردن یه راست حذفش کردم..

  • ممنون اقای توکلی بابت نقد
    بازی نکردم نظر خاصی ندارم ولی پرداخت هزینه برای بروزرسانی خیلی ظلمه
    از اون بدتر هزینه ١۵ دلاری برای یه لباس!!!

  • اشکان سهرابی گفت:

    خیلی خوشحالم میبینم این فرانچایز روز به روز سقوط میکنه :cake: بازی ای که …

  • Armin گفت:

    من عاش اساسینم ولی یوبیسافت ارزش هربازی که گل میکنه رو با انتشار بیش از حد اون بازی پایین میاره.

  • به به ایدن خان عزیز چه عجب ما شما رو توی سایت دیدیم چرا این قدر کم پیدایی؟؟ بیشتر سر بزن دلمون برات تنگ شده بود :heart:
    …………………………………………..
    ببین ایدن جان من خودماز افرادی بودم که وقتی واچ داگز۱ امد ازش خوشم اومد اما ایراداتی هم داشت اما ببین بازی یه حس جاذبه داشت که من این حس رو در واچ داگز۲ نمیبینم نمیدونم چرا. ببین چرا خود شما اسم پروفایلت ایدن هست خب حتما یه چیزی در ایدن وجود داشته که شما گذاشتی من اون شخصیت پردازی واچ داگز۱ رو به هیچ وجه در واچ داگز۲ ندیدم اون فضای سنگین نسخه اول یک حس و حال دیگری داشت یا درباره درگیری ها ببین اره منم از ماشین کنترلی استفاده کردم اصلا بعضی جان مجبوری ازش استفاده کنی و از کانال ها عبور کنی و یه جایی رو هک کنی تا در برای ایدن باز بشه ی همین رو اگر ارتقا بدی یه نوری از خودش ساطع میکنه که حواس سربازها رو پرت میکنه یا باز اگر سیستم هک رو ارتقا بدی میتونی ماشین ها رو عقب یا جلو کنی حتی هلیکوپترها رو اما ببین شاید من فقط نخوام از مخفی کاری استفاده کنم شاید بخوام بعضی جاها درگیری درست کنم خب ببین دارم با مسلسل تیراندازی میکنم شوخی که نیسن اما به هیچ عنون بازی حس خشونت نداره اصلا انگار نه انگار داری با مسلسل به طرف تیراندازی میکنی و خیلی فانتزی هست یا ببین سیستم رانندگی بازم بالانس نیست و حس یک رانندگی واقعی نداره ما در ۲۰۱۶ مافیا۳ رو داشتیم که در بخش رانندگی بسیار عالی بود ولی همون هم در بخش های دیگه مشکلات زیاد داشت ولی رانندگی بسیار بالانسی داشت و حس واقعی بودن میداد بر خلاف واچ داگز۲ در کل ببین نقد یک بازی سلیقه هست بازی ممکنه از نظر من ایراد زیاد داشته باشه ولی قرار نیست نظر شما هم مثل من باشه

    • به دلایلی که شاید بدونید نمیتونستم نظر بزارم…
      ——–
      واچ داگز ۱ یک بازی از همه نظر جاه طلبانه و نو آورانه بود و سازندگانش میخواستن یک داستان جدی و پر از خشونت در بازی قرار بدن. به شخصه با ایدن خیلی راحت ارتباط برقرار کردم به دلیل اتفاقات بدی که براش افتاد و داستان ناراحت کننده از دست دادن عزیزانش…
      ولی این باعث نمیشه از کاراکتر شوخ نسخه دوم بدم بیاد.جو بازی به کل تغییر کرد.یک اتمسفر شاد و فان و شهری پویا + کاراکتر های قابل باور.
      من هر چی میخوام خشونت رو در چنین اتمسفری تصور کنم نمیتونم.این انتظار مثل اینه در یک بازی خشنر با اتمسفری سنگین مثل گیرز آف وار کاراکتر اصلی وسط یک مبارزه شروع به رقاصی کنه!
      در مورد سیستم رانندگی باید بگم انتظار بیشتر از این رو نداشته باشید چون سازندگان درایور سن فرانسیسکو(بهترین ریسینگ یوبیسافت ) سیستم رانندگی واچ داگز ۲ رو طراحی کردن و متاسفانه نهایت قدرت یوبیسافت در زمینه رانندگی همینه.اگه به نسخه اول واچ داگز و بازی گوست ریکون وایلد لند توجه کنید این موضوع رو متوجه میشید.تنها راه کنار اومدن و عادت کردنه.
      به هر حال اینکه شما نتونستی زیاد از بازی لذت ببری به سلیقه شما مربوطه و نظرتون محترمه. :yes:

      • Inside1990 گفت:

        ایدن جان برگشتت رو تبریک میگم به گیمفا :rose:
        ببین ایدن جان اینکه به رانندگی عادت میکنی اصلا حرف درستی نیست یکی از بخش های مهم یه بازی جهان باز رانندگی اونه که افتضاح تر از واچ داگز و بازی های یوبی سافت توی تاریخ وجود نداره در این زمینه 😀 این خودش تجربه ی کلی بازی رو به شدت میاره پایین و احساس میکنی یه بازی درجه ۳ داری بازی میکنی حتی قدیمی ترین بازی های جهان باز مثل درایور ۱ ساخته ی آتاری و Gta 3 خیلی بهتر از بازی های نسل ۸ یوبی سافته و این خودش فاجعه اس واسه این شرکت…در مورد خشونت هم درست یوبی سافت نقطه ی قوت واچ داگز ۱ که اتمسفر و جو اون بود رو از بین برد توی واچ داگز ۲ و ماموریت ها و رانندگی و خیلی از مشکلات واچ داگز ۱ رو منتقل کرد به نسخه ی دوم دقیقا برعکس عمل کرد حالا درسته تنوع انجام ماموریت ها بالا بود توی نسخه ی ۲ ولی تقریبا یه تکرار بود و عمق زیادی نداشت و چون در قالب شاد و رنگارنگ بود هر کسی رو جذب نمیکرد و جدی گرفته نمیشد(خداروشکر شمارو جذب کرده) :yes:

        • ممنون دوست عزیز.
          من اینکه یوبیسافت نمیتونه سیستم رانندگی بهتری بسازه رو توجیه نکردم و اینکه یوبیسافت در این زمینه ضعیف عمل کرده کاملا درسته و یوبیسافت باید حتما چند متخصص برای سیستم رانندگی استخدام کنه ولی جدا نسخه دوم واچ داگز خیلی در رانندگی بهتر از نسخه اول کار کرد و حداقل قابل تحمل بود.
          فضای شاد بازی ها برای خیلی ها لذت بخشه و برای خیلی ها نیست که کاملا به سلیقه مربوطه.اتمسفر شاد ویژگی های خاص خودش رو داره و باعث میشه رنگ بندی ها جذاب بشن و شاهد یک شهر پویا با مردمی باور پذیر تر باشیم.ولی از یک طرف اتمسفر دارک باعث جذابیت های داستانی میشه.عموم گیمر ها با داستان بازی هایی که اتمسفر دارک دارن ارتباط بر قرار میکنن چون شاهد صحنه های اکشن و غم انگیز هستیم مثل مس افکت ۳
          معمولا هر چقدر آدما سنشون بیشتر میشه بیشتر به سمت اتمسفر دارک میرن که کاملا عادیه و نظر شما کاملا محترمه ولی حقیقت بر اساس نظر شخصی افراد تعریف نمیشه.واچ داگز ۲ در هر صورت یک عنوان پیشرفته نسبت به نسخه اول محسوب میشه و نقد های مثبت این رو نشون میدن.
          http://www.metacritic.com/game/playstation-4/watch-dogs-2/critic-reviews

  • Iron Maiden گفت:

    خوشبختانه من بعد از نسخه های ۱-۲-۳ و بلک فلگ نسخه های دیگرو بازی نکردم برای همین همیشه اساسینز کرید برای من یک بازی بزرگه .. مخصوصا بلک فلگ که تنها بازی درست و درمونه که حس دزد دریایی بدن و جستجوی گنج! رو به ادم میده… امید وارم نسخه جدید که به ریشه ها بر میگرده موفق بشه چون مصر پتانسیل زیادی داره که تو بازیه ها دیده نشده.

  • cv گفت:

    دوست عزیز خودت هم قبول داری صرف با بخش تک نفره نمیشه به فروش خوب رسید
    Silent hill 2 یه مثال بود
    طوری میگی زمان خودش انگار ده ۵۰ میلادی بوده
    ۱۵ سال پیش بازی ها ۶۰ دلار بودن الان هم همین قیمت
    ۷ میلیون دلار بودجه ساخت بیش از ۳ میلیون نسخه فروش و ۲۰۰ میلیون دلار سودهی
    الان هزینه تولید بازی AAA حداقل بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلار

    علت اینکه در نسل ۶ تنوع زیاد بود

    نبود استاندارد مشخص بود

    هر سازنده ای از ایده خودش استفاده میکرد و مخاطب هم به عنوان خلاقیت قبول میکرد
    ولی الان سازنده در هر سبکی بخواد بازی بسازه یک سری استاندارد مشخص هست که مجبور در چارچوب اون ها عمل کنه
    مثلا دوربین روی شانه
    در نسل ۵و ۶ هر بازی سبک تیراندازی خودش داشت
    بعد از RE4 هر بازی بازی سوم شخصی که تفنگ داشت سازندش مجبور بود از دوربین روی شانه استفاده کنه
    حتی کوجیما بزرگ مجبور شد دوربین نیمه ایزومتریک فوق العاده متال گیر کنار بزاره چون مخاطب قبول نمیکرد

    سری souls آنلاین نداره؟؟؟ ؟
    یکی از جذابیت های اصلی این سری بخش آنلاین
    اتفاقا یکی از عوامل اصلی پوچی صنعت گیم ابر شاهکار بزرگ skyrim
    سازنده ها رو به این فکر انداخت علاوه بر داستان و گرافیک و گیم پلی میشه روی بزرگی نقشه هم تبلیغات کرد

    وجود غول های بزرگ در هر سبک باعث شده سازنده بترسن
    چرا هیچ بازی اکشن ماجرایی ساخته نمیشه خودش uncharted هست حتی تامب دایدر هم به آنچارتد نرسید چه برسه ip جدید
    چرا وسترن نیست چون Red dead هست
    چرا open world در زمان حال نیست چون GTA هست بقیه در مقام مقایسه مثل مافیا نابود میشن
    چرا هیچ h&S جدیدی ساخته نمیشه چون god of War هست
    وغیره……….
    من هیچ‌وقت از یوبی سافت طرفداری نکردم
    فقط فن یه شرکتم
    Sony
    PlayStation

  • Arash555 گفت:

    دستون درد نکنه آقای توکلی :yes:
    فقط یک سوال ، منظورتون از گرافیک هنری و گرافیک فنی چی هست ؟ فرقشون چیه ؟ ?:-)

  • GAME FOR EVER گفت:

    درود بر گیمفا وشما اقای توکلی که حتی بازی های موبایل رو هم نقد وبررسی میکنید دمتون گرم :yes: :yes: :yes:

  • AC_Armn گفت:

    آقای توکلی با تشکر از نقد و بررسی زیباتون.
    من خودم دوآتیشه طرفدار اساسینم اما به جای این نسخه ترجیح میدم اساسین کرید ۱ رو بریزم و بازی کنم که خیلی قشنگتر و زیباتر از این نسخه موبایلی اساسینه.اگرچه خودم این بازی رو روی اندروید بازی کردم و آنچنان تعریفی نداشت.
    من الان امیدوار به نسخه جدید اساسینم که قراره رونمایی بشه و پاییز منتشر بشه.
    ببینیم یوبی چه خواهد کرد :snicker:

هویت از دست رفته | نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Identity - گیمفا