نظام رده بندی سنی گام مهم در پیشگیری از آسیبهای احتمالی بازیهای رایانهای است
رییس انجمن بازیها و ورزش کودکان، رده بندی سنی بازیهای رایانهای را در پیشگیری از آسیبهای احتمالی ضروری دانست و گفت: بنیاد ملی بازیهای رایانهای با تأسیس سازمان نظام رده بندی سنی (اسرا) توانسته در این زمینه حرکت رو به جلو داشته باشد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، مهدی آذربرزین رده بندی سنی در بازی های رایانه ای را بر اساس نیاز گروه سنی ارزیابی کرد و افزود: بازی رایانه ای نیز مانند محصولات دیگر فرهنگی باید بر اساس نیاز گروه سنی طراحی و دسته بندی شود.
وی ادادمه داد: کودک دبستانی نمی تواند درک درستی از کتاب های درسی دوره دبیرستانی داشته باشد و برای همین منظور کتاب های درسی بر اساس شرایط سنی و نوع نیاز مخاطب برنامه ریزی شده است.
این مقام مسوول در انجمن بازی ها و ورزش کودکان توجه به علایق مخاطبان خاص و گروه هدف در تولید بازی های رایانه ای داخلی را نیازمند مطالعه علمی دانست و گفت: فلیم سینمایی کلاه قرمزی و بچه ننه بر اساس نیاز مخاطب و جامعه ساخته شده و توانسته در جامعه به موفقیت دست یابد پس اگر تولیدکنندگان گیم در ساخت محصولاتشان نیاز و علایق مخاطب را مورد توجه قرار دهند در عرصه گیم و تسخیر بازار های ایرانی و خارجی موفق خواهند بود.
آذربرزین راهکار ارتقای تولیدات گیم را در تبلیغ هدفمند بازی های رایانه عنوان کرد و افزود: با تبلیغات در عرصه گیم می توان تولیدات داخلی را به خانواده ها معرفی کرد و در این جهت برگزاری نمایشگاه ها در تهران و دیگر شهرها ثمربخش خواهد بود.
رییس انجمن بازی ها و ورزش کودکان نقش نهاد های فرهنگی و حمایتی را در عرصه بازی های رایانه ای با اهمیت خواند و توضیح داد: بازی های رایانه ای می تواند در کنار سرگرمی، بازی و پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان نقش آموزشی و تربیتی داشته و برای همین منظور باید نهاد های فرهنگی بیشتر در این عرصه حضور داشته باشند.
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات Starfield: Shattered Space منتشر شدند
- نقدها و نمرات Silent Hill 2 Remake منتشر شدند
- گزارش: شرکت تنسنت در حال بررسی خرید یوبیسافت است
- چرا GTA 6 میتواند یک ناامیدی بزرگ باشد؟
- منبع داخلی: Xbox در آشفته ترین حالت خود قرار دارد
- ۵۳ درصد گیمرها بازیهای تکنفره را ترجیح میدهند
- اکانت رسمی Xbox، شوخی فیل اسپنسر با پلی استیشن را یک قدم جلوتر میبرد
- مایکروسافت میخواهد بداند که چرا توسعهدهندگان PS5 را به Xbox Series ترجیح میدهند
- مدیران رده بالای سونی از واکنشهای منفی به رونمایی Ghost Of Yōtei راضی نیستند
- مدیر طراحی Starfield: از بسیاری جهات این بهترین اثری است که تا به حال ساختهایم
نظرات