بهترین بازی های ps4  پلی استیشن ۴ در سال ۲۰۱۶ - گیمفا
بهترین بازی های ps4  پلی استیشن ۴ در سال ۲۰۱۶ - گیمفا
بهترین بازی های ps4  پلی استیشن ۴ در سال ۲۰۱۶ - گیمفا
بهترین بازی های ps4  پلی استیشن ۴ در سال ۲۰۱۶ - گیمفا

بهترین بازی های ps4 پلی استیشن ۴ در سال ۲۰۱۶

کسری نراقی
۲۳:۱۹ ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
بهترین بازی های ps4  پلی استیشن ۴ در سال ۲۰۱۶ - گیمفا

وجود بازی‎هایی نظیر Mirror’s Edge، The Last Guardian، و Uncharted 4 باید سال ۲۰۱۶ را برای PS4 به سالی فوق‌العاده تبدیل کنند.
این پست به لیستی از بازی‎های PS4 اختصاص دارد که بیشتر از همه در سال ۲۰۱۶ افراد منتظر آن‎ها هستند. درست است، ما می‎دانیم که در این سال چندین بازی به نظر عالی دیگر باید به بازار آیند، ولی نمی‎توانیم منتظر بمانیم و منتظر تمامی عناوین بازی‎های جالبی که قرار است برای کنسول قوی سونی ارائه شود، نباشیم، شروع این بازی‎ها با پر سروصداترین آن‎ها خواهد بود، که نقش اول این بازی آقای ناتان دریک (Nathan Drake) هیجان دوست است.

33

بازی Uncharted 4: Among Thieves   

uncharted 4 ps4 bundle ann 02 04 16

در سال ۲۰۱۶ تعداد بازی‎های زیادی برای PS4 به بازار عرضه می‎شود که از نظر گرافیکی جذاب هستند، ولی هیچکدام از آن‎ها این فرصت را نخواهند داشت که با بازی Uncharted 4 کمپانی Naughty Dog رقابت کنند. وجود شخصیت ناتان دریک در این بازی باعث می‎شود فرد بازیکن در برابر ماجراجویی‎ها و میزان هیجان بالایی قرار بگیرد و از داشتن کنسول PS4 راضی باشد. نماهایی شگفت‌انگیز و خیابان‎های شهری که مملو از افراد مختلف هستند تنها اندکی نشان از زیبایی این بازی تیراندازی سوم شخص دارند. زمانی که به عنوان مثال نارنجک در بازار منفجر می‎شود، شدت انفجار، آناناس‎هایی که به شکل مرتبی در کنار هم قرار گرفته‎اند را به اطراف پخش می‎کند. در طول مبارزه‎ها، گلوله‎ها چوپ را از هم می‎پاشند، کاشی را می‎شکنند و با یک صدای طبیعی به کیسه‎های شنی برخورد می‎کنند.

سپس اکشن بازی به جاده و خودرو کشیده می‎شود، به طوری که دریک و همراهش ویکتور سالیوان (Victor Sullivan) به حصار‎ها برخورد می‎کنند و به دنبال تعقیب هدف خود سعی دارند با سرعت زیاد از بین موانع عبور کنند. این بازی‎ هیجان زیادی دارد و ما انتظار داریم ساعت‎های زیادی را به خاطر ویژگی‎های متعددی که دارد، صرف آن کنیم. خوشبختانه وجود عناصر خارجی زیاد در بازی، یک داستان جالب، گیم‌پلی قانع‌کننده و مواردی که باعث اعتیاد شما به این بازی شوند به همراه جنبه‎های زیباشناسی زیبا در بازی، به چشم می‎خورند.

آی اپل سنتر – ساخت Apple ID

بازی The Last Guardian 

55

گرچه احتمال تاخیر در ورود آن به بازار وجود دارد، ولی به نظر می‎رسد که بازی Last Guardian سرانجام برای کنسول سونی ارائه شود، این بازی ابتدا منحصراً برای PS3 بود، سپس برای PS4 نیز ساخته شد. در این بازی، بازیکنان، کنترل یک فرد جوان را بر عهده دارند که سعی دارد به کمک تریکو (Trico) از میان خرابه‎ها جان سالم به در ببرد، تریکو یک موجود بزرگ با خصوصیاتی شبیه به زرافه و سگ است. این بازی، ترکیبی از حل کردن پازل‎ها به همراه مبارزه می‎باشد، بازیکنان از قابلیت‎های هر شخصیت در بازی استفاده می‎کنند و اغلب به صورت دو نفره همکاری دارند. خیلی‌وقت است که افراد منتظر به پایان رساندن این بازی از سوی سونی و ارائه‎ی آن هستند و این امر ممکن است از جذابیت و هیاهوی آن بکاهد، ولی تا زمانی که کیفیت تجربه‎ی بازی اهمیت دارد، انتظار کشیدن برای این بازی ارزشش را دارد.

بازی Street Fighter 5

66

۶ سالی از زمان عرضه‎ی بازی Street Fighter 4 توسط کمپانی Capcom می‎گذارد. بازی که توانست جانی دوباره به ژانر بازی‎های مبارزه‎ای ببخشد، ولی حالا به نظر می‎رسد که Capcom ژستی برای تکرار عملکرد قبلی خود گرفته است. نه تنها بازیStreet Fighter 5 این بازی را برای افرادی که تازه با آن آشنا شده‎اند ساده می‎سازد، بلکه همچنین عمق بیشتری به بازیکنان سرسخت می‎افزاید. انجام حرکات ترکیبی ساده‎تر است، ولی در این بازی بغرنج حالا استراژی نقش مهم‎تری دارد.  با توجه به اینکه نسخه‎های بتا و اولیه‎ی این بازی تحت شبکه در حال اجرا است، این کمپانی به خوبی از اهمیت محیط آنلاین با خبر است، و شما نیازی نیست هر سال نگران خرید نسخه‎های جدید از بازی باشید. تنها یک نسخه از Street Fighter 5 وجود خواهد داشت، که در آن شخصیت‎های جدید به دفعات اضافه می‎شوند که البته امکان خرید آن‎ها با پول واقعی یا با پولی که از بازی به دست می‎آید، وجود دارد. این بازی هرچیزی که از یک بازی مبارزه‎ای خواسته باشید، علاوه بر یکسری از قابلیت‎های دیگر دارد. خوشبخاتانه بازی های ps4  نیازی به داشتن اپل آیدی و گیفت کارت آیتونز ندارند.

بازی Dark Souls 3

88

به دنبال برگشتن آقای میازاکی به اداره‎ی امور بعد از مدتی کوتاه کار کردن بر روی بازی Bloodborne، Dark Souls 3 به نظر می‎رسد که یکی از بهترین‎های این سری بازی‎ها باشد. کارگردان مشهور، درس‎های لازم را از بازی Bloodborne گرفته و به آن موارد دیگری را اضافه کرده است و در ساخت بازی روح‎های تاریک، فرمول جدیدی را به وجود آورده است تا بازی‌ای شکل گیرد که افرادی که به دنبال چالش هستند را به خود جلب کند. با توجه به قدرت نسل جدید کنسول‎ها و سخت ‎افزار کامپیوترهای شخصی، بازی Dark Souls 3 همچنین بهترین بازی در این سری است، و باید جهانی از بازی را برای کاوش در آن داشته باشیم که بزرگترین به شمار رود. امکان انجام این بازی به صورت آنلاین و چند نفره تا ۶ نفر وجود دارد و چالش مرگبار سری بازی‎های Souls برای همه شناخته شده است، و شما با بازی‌ای روبرو هستید که میزان انتظار برای آن یکی از بیشترین‎ها است.

بازی Mirror’s Edge Catalyst 

77

مشتاق ورزش پارکور یعنی خانم Faith Connors حدود ۸ سال قبل بود که به کنسول بازی‎های ویدیویی در قسمت اول بازی Mirror’s Edge از شرکت Electronic Arts راه پیدا کرد. دنباله‎ی این بازی همانند با قبلی است، بازیکنان شخصیت Faith را از بین شهر خیالی Glass به جلو هدایت می‎کنند در حینی که او تلاش دارد با یک شرکت عظیم خبیث مبارزه کند. بجای تکیه بر شلیک‎ گلوله، شیوه‎ی مبارزه‎ی شخصیت اول این بازی با نیروهای امنیتی شرکت KrugerSec با مشت و لگد است، سپس کامل کردن چالش‎های متعددی که در سرتاسر این جهان بی‌پایان بازی دیده می‎شود، به طوری که اکثر اوقات شخصیت اول بازی در بالای ساختمان‎ها، در حال پریدن از بین پشت بام‎‎ها و استفاده از طناب برای عبور از بین دو ساختمان یا ارتفاع است. با توجه به اینکه بازی‎های تیراندازی اول شخص فراوانی در پیش روی ما قرار دارد، وجود این بازی می‎تواند حال و هوایی جدید ایجاد کند.

 

بازی DOOM 

doom 604x423

از آخرین زمانی که ما چکمه‎های مبارزه‎ی مجازی خود را پوشیده‎ایم و آماده‎ی مبارزه با نیرو‎های شیطانی و قلع و قمع کردن آن‎ها شده‎ایم، چند وقتی می‎گذرد ولی خوشبختانه شرکت Bethesda فرصتی دوباره برای ایجاد هیاهو و هیجان در یک بازی شاخص کلاسیک، در اختیار ما گذاشته است. به گزارش آی اپل سنتر نسخه‎ی جدید این بازی همان میزان کیفیت تیراندازی که ما از دهه‎ی ۹۰ عاشق آن بوده‎ایم به همراه دارد، ولی از نظر بصری به مراتب بهتر شده است. با مجهز شدن به یک اره‌برقی، ما هیولاها را در مسیرهای مختلف نابود می‎کنیم، و وجود حرکات مبارزه‎ای جدید باعث می‎شود سرها را زیر پا لبه کرده و فک‎‎های آن‎ها را پایین آوریم. و زمانی که هیجان حسابی بالا می‎گیرد، سلاح BFG وارد می‎شود. بدون شک بی‌صبرانه منتظر این بازی هستیم.

بازی Tom Clancy’s The Division 

سیستم مورد نیاز عنوان tom clancys the division مشخص شد

روز و روزگاری شهر نیویورک پس زمینه‎ای برای بسیاری از بازی‎های ویدیویی بود. بعد از وقفه‎ای به منظور استراحت که بسیار هم لازم بود، ما این دفعه آماده‌ی برگشت به نیویورک‌سیتی با بازی Tom Clancy’s The Division هستیم. بازیکنان در این بازی با هم تیمی تشکیل داده و در محیطی پس از آخرالزمان که توسط یک ویروس عجیب شکل گرفته‎ است، به سیاحت می‎پردازند. در سراسر مسیر سفر، آن‎ها با دشمنانی روبرو می‎شوند که هم توسط کامپیوتر و هم توسط بازیکن‎های دیگر کنترل می‎شوند و در این بین باید با استفاده از فن آوری پیشرفته و سلاح‎ها زنده مانده و منبع این بلای همه‌گیر مشخص شود. باید صبر کرد و دید که آیا این بازی چند نفره‎ی آنلاین باعث می‎شود که دیگر بازی Destiny را انجام ندهیم یا نه، ولی به هرحال به نظر می‎رسد شرکت یوبی‌سافت (Ubisoft) برای همه در سال ۲۰۱۶ چیزی ویژه در آستین دارد. امیدواریم برای تلفن های همراه اپل آیفون هم بازی های خوبی داشته باشد.

بازی Horizon: Zero Dawn  

horizon zero dawn

 

شرکت Guerrilla Games با ارائه‎ی بازی Killzone: Shadow Fall باعث شد که رونمایی از کنسول PS4 زودتر باشد. حالا این استودیو سعی دارد با ارائه‎ی بازی جدید یعنی Horizon: Zero Dawn برای این کنسول توجه همه را به خود جلب کند. در عوض مبارزه با نیرو‎های Helghast، بازیکنان به نظر نقش شکارچی به اسم Aloy را بر عهده دارند که سعی دارد موجودات مکانیکی بزرگی را از پا در آورد. در این بین، آن‎ها با یک جهان پس از آخرالزمان روبرو می‎شوند، از بین خرابه‎ها، جنگل‎ها و کوه‎ها عبور می‎کنند تا رازهایی را فاش کرده و قطعات جدیدی از داستان را رونمایی کنند.

بازی Mass Effect: Andromeda 

97

متاسفانه ما جزئیات زیادی از بازی Mass Effect: Andromeda که توسط استودیوهای EA و BioWare عرضه می‎شود و دارای موتور جدید بازی یعنی Frostbite خواهد بود، نداریم.iapplecenter  میگوید تنها چیزی که می‎دانیم این است که داستان این بازی بعد از سه‌گانه رخ می‎دهد و همانطور که عنوان آن اشاره دارد، شما در کهکشان آندرومدا به ماجراجویی می‎پردازید، این‌دفعه همراه با شخصیت تغییر یافته‎ی Mako و گروه جدیدی از شخصیت‎ها. نیازی به نگرانی نیست. این بازی گفته می‎شود بزرگترین بازی سال ۲۰۱۶ خواهد بود، و ما خوشحال هستیم که در ماه‎های آتی اخبار بیشتری از آن خواهیم شنید.

بازی Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 

plants vs zombies garden warfare 25699 1920x1080 ds1 670x377 constrain

اولین بازی Plants vs. Zombies (گیاهان در برابر زامبی‎ها) با داشتن ترکیبی عالی از استراتژی و تیراندازی شخص ثالث، حسابی گیمر‎ها را سر شوق آورد. دنباله‎ی این بازی دارای یک سری قابلیت‎های هیجان‌انگیز جدید است، نظیر مبارزه‎های ۲۴ نفره‎ی آنلاین، انتخاب از بین ۱۰۰ شخصیت و ۱۴ کلاس بی‎همتا. بهتر از همه، Backyard Battleground (میدان مبارزه‎ی حیاط خلوت) دیده می‎شود، جهانی از همه‌نوع که شما می‎توانید شخصیت‎های خود را در آنجا سفارشی کرده، دوستان خود را برای وقت گذرانی در آن دعوت کرده و با موجی از رقبایی که دائم سخت‌تر‎ می‎شوند مبارزه کنید. اگر این بازی شبیه به سری قبل خود باشد باید بهترین بازی تیراندازی موجود لقب بگیرد.

شما در سال ۲۰۱۶ بیشتر منتظر چه بازی‎هایی هستید؟ ما را از نظرات خود آگاه سازید و مطمئن باشید که بزرگترین بازی‎های PS4 سال ۲۰۱۵ را هم بازی کرده‎اید!

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین بازی های ps4  پلی استیشن ۴ در سال ۲۰۱۶ - گیمفا
بهترین بازی های ps4  پلی استیشن ۴ در سال ۲۰۱۶ - گیمفا
بهترین بازی های ps4  پلی استیشن ۴ در سال ۲۰۱۶ - گیمفا
بهترین بازی های ps4  پلی استیشن ۴ در سال ۲۰۱۶ - گیمفا
بهترین بازی های ps4  پلی استیشن ۴ در سال ۲۰۱۶ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین بازی های ps4  پلی استیشن ۴ در سال ۲۰۱۶ - گیمفا