سینما+: شماره نهم | گیمفا
سینما+: شماره نهم | گیمفا
سینما+: شماره نهم | گیمفا
سینما+: شماره نهم | گیمفا

سینما+: شماره نهم

محمد حسین جعفریان
۱۵:۳۳ ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
سینما+: شماره نهم | گیمفا

هفته‌ای دیگر گذشت و این هفته نیز اخبار بسیاری در دنیای سینما منتشر شد. باکس‌آفیس، مهمانان تازه‌واردی به خود دید و تصاویر و نمایش‌های بسیاری از پروژه‌های بزرگ تلویزیویی و سینمایی منتشر شد. تمام این اتفاقات و اخبار را می‌توانید در شماره‌ی نهم سینماپلاس دنبال کنید و البته هم آگاهی خود از دنیای سینمایی مارول را افزایش دهید و هم با یکی از برترین سریال‌های منتشرشده تا به امروز آشنا شوید. بخش‌های دیگری نیز برای شما آماده کرده‌ایم. با سینماپلاس همراه باشید.

مطلب ویژه(محمد حسین جعفریان)

دنیای‌جذاب ابرقهرمان‌ها| نگاهی به دنیای‌سینمایی Marvel، قسمت دوم

در هفتمین قسمت از سری مقالات سینماپلاس، دنیای امروز سینمایی مارول را از لحظه‌ی شکل‌گیری تا نزدیکی‌های پایان فاز دوم برایتان معرفی کردیم. همانطور که گفتیم فاز دوم نیز به مانند اولین فاز از این دنیای سینمایی از ۶ فیلم ساخته شده بود که پنجمین آن‌ها همین اثری است که این روزها دیگر منتظر انتشار نسخه‌ی با کیفیت آن هستیم، یعنی Avengers: Age of Ultron. آخرین فیلم از فاز دوم، متاسفانه یا خوش‌بختانه نگاه‌های بسیاری را به خود دوخته است و عده‌ی کثیری انتظار اکران آن و مشاهده‌ی عملکرد “مرد مورچه‌ای” در گیشه‌‌ها را می‌کشند. مرد مورچه‌ای داستان “اسکات لنگ” است که تبدیل به ابرقهرمانی خاص و متفاوت می‌شود. وی لباسی را می‌پوشد که با آن می‌تواند به اندازه‌ی یک حشره کوچک شود و حتی حشرات و مورچه‌ها را فرماندهی کند! فیلم بازیگران خوبی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به پل راد، مایکل داگلاس، ایوانجلین لیلی و غیره اشاره کرد.

از همان لحظه‌ای که مارول موج اطلاعات از ANT MAN را به سوی رسانه‌ها پرتاب کرد، حرف‌ بر سر این اثر و مشکلاتش، امکان موفقیتش و بسیاری چیزهای دیگر در تمام محافل سینمایی به گوش می‌رسید. بخشی از این نگرانی‌های مخاطبان، چیزی شبیه به آن چیزی بود که قبل از اکران برای “نگهبانان کهکشان” اتفاق افتاده بود، یعنی همگان می‌ترسیدند چنین داستانی به مذاق انسان‌های سینمادوست خوش نیاید. اما بخش دیگر، حقیقتا می‌تواند مشکلی جدی برای ANT MAN رقم بزند. همگان عقیده داشتند که بعد از فیلم عظیمی چون نسخه‌ی دوم انتقام‌جویان، دیگر کسی به سراغ یک شخصیت که داستانش هم در نگاه اول به مانند همیشه نیست، نمی‌رود. شاید این حرف‌ها در نگاه اول منطقی به نظر برسند اما موفقیت بی‌ چون‌ و چرای فیلم‌های مارول در سینما، به ما آموخته که زود در رابطه با موفقیت یا عدم موفقیت این آثار قضاوت نکنیم. در هر صورت، چیز زیادی نیز به پایان انتظارات و مشاهده‌ی نتایج باقی نمانده، چرا که مرد مورچه‌ای فردا اکران خود را آغاز می‌کند و بعد از اتمام این اکران، فاز دوم سینمایی مارول تمام می‌شود و نوبت به بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین فاز، یعنی فاز سوم می‌رسد. جایی که جنگی بی‌پایان را آرام‌آرام شکل خواهد داد.

captain america civil war fanmade poster by punmagneto d8l5bqr fotor collage

فاز سوم دنیای سینمایی مارول، چه از نظر تعداد و چه از نظر کیفیت و چه از نظر جذابیت در سطحی بسیار بالاتر از دو فاز قبلی قرار می‌گیرد. در این فاز، داستان‌هایی بسیار جذاب و تازه رقم می‌خورند و شخصیت‌هایی کاملا جدید نیز معرفی می‌شوند. بازیگران بزرگی چون بندیکت کامپریچ به دنیای ابرقهرمانان مارول اضافه می‌شوند و داستان‌های عناوین مختلف بیشتر و جذاب‌تر به یکدیگر گره می‌خورند. ششم May سال ۲۰۱۶ میلادی( ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵) اولین فیلم از فاز سوم، یعنی Captain America: Civil War اکران می‌شود. این فیلم از هم‌اکنون سر و صدای بزرگی به راه انداخته و این‌طور که مشخص است، این اثر از همان ابتدا فاز سوم را با قدرت آغاز می‌کند. در این فیلم، همان‌طور که از نامش پیداست، جنگی میان افراد گروه انتقام‌جویان شکل می‌گیرد و آن‌ها درگیر یک جنگ داخلی می‌شوند. داستان از این قرار است که بعد از آن‌چه در نسخه‌ی دوم “انتقام‌جویان” روی می‌دهد، دولت‌های بزرگ تصمیم می‌گیرند که ابرقهرمانان را دیگر به مانند گذشته آزاد نگذارند و آن‌ها را زیر نظر داشته باشند. این‌جاست که تونی استارک که در پایان IRON MAN 3 تحولی بزرگ به خود دید، از این تصمیم دولت حمایت می‌کند و عده‌ای نیز به پیروی از وی محکم خواستار اتفاق افتادن این تصمیم می‌شوند. در آن سمت نیز مخالفان این کار، به فرماندهی کاپیتان آمریکا به سختی در برابر این تصمیم مقاومت می‌کنند و این‌جاست که در گروه انتقام‌جویان، جنگی داخلی بین دو گروه شکل می‌گیرد.

این فیلم، جدا از این که به خاطر داستان جالبش( که برای اولین بار، تونی استارک را به عنوان نقشی منفی نشان می‌دهد) بسیار محبوب است، دلایل دیگری نیز برای ارزشمند بودن دارد. مهم‌ترین دلیل هم چیزی نیست جز این که دو قهرمان تازه‌ی مارول، قرار است بار اول در این فیلم حضور داشته باشند. همان‌طور که پیش‌تر نیز اعلام شده بود، مرد عنکبوتی و پلنگ سیاه(که هر کدام در فاز سوم فیلمی جدا برای خود نیز دارند) برای اولین بار با حضور در جنگ داخلی پایشان را به دنیای سینمایی مارول می‌گذارند. شخصیت‌های دیگری چون Hawkeye و Natasha Romanoff( بیوه‌ی سیاه) نیز در این فیلم حضور دارند.

بازگشت اسپایدرمن از سونی به مارول یکی از خبرهای خوش امسال بود

بازگشت اسپایدرمن از سونی به مارول، یکی از خبرهای خوش امسال بود!

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، تنها اثر مارول در سال ۲۰۱۶ نیست و در این سال یک شخصیت بسیار بزرگ و تازه و صد البته متفاوت به دنیای سینمایی مارول اضافه می‌شود. Doctor Strange شخصیت تازه ایست که در فیلمی به همین نام در تاریخ ۴ نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی با بازی بندیکت کامپریچ بر پرده‌ی نقره‌ای می‌رود. اطلاعات خاصی از این عنوان در دسترس نیست و حتی تا به امروز، تصویری رسمی هم توسط سازندگان منتشر نشده است. اطلاعاتی که از این فیلم در دسترس است، فقط به خاطر شناختی است که از این شخصیت در کمیک‌های مارول داریم. تا آن‌جایی که ما می‌دانیم وی یک دکتر معروف و ثروتمند است که طی یک حادثه دست خود را از دست می‌دهد و  با یادگیری فنون جادویی موفق به درمان خود می‌شود. پس از مدتی وی تصمیم می‌گیرد از این قدرت جادو بر علیه دشمنان مردم استفاده کند و این‌جاست که او نیز به دنیای ابرقهرمان‌ها اضافه می‌شود.

فیلم اول مارول در سال ۲۰۱۷( که سالی بسیار شلوع برای آن‌هاست) چیزی نیست جز قسمت دوم فیلم سینمایی Guardians of the Galaxy که به جرئت می‌توان گفت که هیچ‌چیز در رابطه با آن نمی‌دانیم! فقط می‌دانیم که گروه سازندگان، همان افراد حاضر در فیلم اول هستند. باید دید که آیا این اثر می‌تواند به مانند نسخه‌ی اول در گیشه‌ها موفق باشد یا خیر؟ این فیلم در پنجمین روز از ماه May سال ۲۰۱۷ میلادی اکران می‌شود.

یکی دیگر از فیلم‌هایی که قرار است مارول در سال ۲۰۱۷ منتشر کند، فیلمی مخصوص Spider Man است که هم مارول و هم سونی در ساخت آن نقش دارند. این فیلم قرار است که به طور کامل این شخصیت را دوباره به دنیای سینمایی مارول وارد کند. هنوز برای این فیلم، نامی مشخص نشده و فقط می‌دانیم که این اثر در ۲۸ ژوئیه‌ی ساله ۲۰۱۷ میلادی کار خود را در گیشه‌ها آغاز می‌کند. جان واتس کارگردان این عنوان و تام هالند بازیگر جدید شخصیت مرد عنکبوتی است.

سوم نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی، سومین قسمت از سری فیلم‌های Thor به سینماها می‌رود. Thor: Ragnarok نام این اثر است و آن طور که گفته شده قرار است در این فیلم شاهد یک نبرد بزرگ و دیوانه‌وار باشیم. جالب است بدانید که کلمه‌ی Ragnarok در فرهنگ لغت اسکاندیناوی مفهوم پایان دنیا را دارد. گویا Thor این بار سخت‌ترین نبرد و بزرگ‌ترین نبرد خود را تجربه می‌کند. طبق شایعاتی، شخصیت “کاپیتال مارول” هم در این فیلم برای اولین بار معرفی می‌شود. ( در ادامه در رابطه با این شخصیت  توضیح می‌دهم)

سال ۲۰۱۸ نیز به مانند سال ۲۰۱۷ از ۳ فیلم از دنیای مارول میزبانی می‌کند. اولین فیلم که یک اثر بزرگ و دیوانه‌وار به مانند نامش خواهد بود، قسمت اول سومین انتقام‌جویان است که با نام Infinity War شناخته می‌شود. جدا از این که نام این فیلم اشاره به نبردی بی‌پایان دارد، اشاره‌ای نیز به خطر بزرگی که در این فیلم دشمن را قدرتمند کرده هم می‌کند. شخصی که در این قسمت در راس دشمنان انتقام‌جویان و در حقیقت جهان قرار دارد، شخصیت تانوس است که آن را اولین بار در انتقام‌جویان ۱ دیدیم و در نگهبانان کهکشان آن را به صورت کامل شناختیم. اگر نگهبانان کهکشان را دیده باشید به یاد دارید که دشمن قهرمانان ما یک سنگ از ۶ سنگ بی‌نهایت را در اختیار داشت و نزدیک بود جهان را به نابودی بکشاند. حال برای این که عظمت خطر موجود در Infinity War را درک کنید، کافیست به شما بگویم که در این فیلم تانوس موفق به جمع‌آوری هر ۶ سنگ بی‌نهایت شده و به همین دلیل است که رسما تبدیل به موجودی غیرقابل شکست شده است. این فیلم در چهارمین روز از ماه May سال ۲۰۱۸ میلادی اکران می‌شود.

1 fyvma kltos4hmkk3i31fa fotor collage

قبل از اکران قسمت دوم Avengers: Infinity War که در تاریخ ۳ می ۲۰۱۹ انجام می‌گیرد، قرار است مارول ۲ فیلم دیگر که هر کدام یک شخصیت جدید را به صورت کامل وارد دنیای سینمایی مارول می‌کنند، اکران کند. اولین اثر “پلنگ سیاه” خواهد بود که در ۸ ژوئیه‌ی سال ۲۰۱۸ میلادی اکران می‌شود. این شخصیت را چادویک بوزمن بازی خواهد کرد. همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتیم، وی اولین بار در کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی دیده می‌شود و در این فیلم به صورت کامل وارد دنیای مارول می‌شود. نکته‌ی خاص این شخصیت در این است که او اولین قهرمان سیاه‌پوست دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود. این پایان کار نیست و بعد از این فیلم، در تاریخ ۲ نوامبر ۲۰۱۸ فیلم تازه‌ای با نام “کاپیتان مارول” منتشر می‌شود. این فیلم داستان شخصیت مونثی به نام “کارول دانورز” است که یکی از افسران نیروی هوایی آمریکا به شمار می‌رود. وی توسط موجوداتی دیگر از کهکشان به نام Kreeها تغییر ژن پیدا کرده و صاحب قدرت‌های فرا انسانی می‌شود. انتظار می‌رود که این شخصیت اولین بار به شکلی محدود در قسمت دوم محافظان کهکشان دیده شود، چرا که Kreeها را ما اولین بار در دنیای محافظان کهکشان ۱ مشاهده کرده‌ایم. همان‌طور که بالاتر نیز گفتم، بعد از این ۲ فیلم است که قسمت دوم “انتقام‌جویان: جنگ بی‌پایان” اکران می‌شود. این سبک پخش دو قسمتی این اثر و قرار دادن دو فیلم از دو شخصیت کاملا جدید مابین اکران دو قسمت آن، ممکن است خبر اتفاقاتی داشته باشد که در درون این ۲ نسخه روی می‌دهد. شاید ماجرا بدین شکل جلو رود که در پایان قسمت اول Infinity War انتقام‌جویان متحمل شکستی بسیار بزرگ شوند و در قسمت دوم با پیوستن این ۲ نفر به این گروه، آن‌ها دوباره مبارزه را این بار با تعداد بیشتر از سر بگیرند. به هر صورت همه‌ی این‌ها فعلا حدس و گمانه است و باید تا اکران این فیلم‌های بلاک‌باستر عظیم سینمایی صبر کرد.

marvel cinematic universe phase 3 timeline

اما اگر فکرمی‌کنید این پایان ماجرای فاز سوم است، سخت در اشتباه هستید! فاز سوم نیز به مانند فاز دوم دنیای سینمایی مارول با انتقام‌جویان به پایان نمی‌رسد و دهمین فیلم این فاز( که آخرین آن هم هست) یک فیلم کاملا تازه با شخصیت‌هایی کاملا جدید است که به عقیده‌ی مارول بزرگترین فیلم این فاز همین اثر خواهد بود. این اثر که “غیر انسان‌ها” نام دارد به این دلیل چنان پتانسیل بالایی دارد که خودش چندین و چند قهرمان جذاب درون خود دارد. برخی از این قهرمانان برای اولین بار در فصل دوم سریال ماموران شیلد دیده شده اند. حال سوال اصلی اینجاست که آیا اثری از این افراد در فیلم‌های دیگر فاز سوم می‌بینیم یا آن‌ها از این فیلم تازه به دنیای مارول وارد می‌شوند؟

نکته: به دلیل فاصله‌ی زیاد باقی‌مانده تا انتشار این آثار ممکن است تاریخ‌های پخش اعلام شده کاملا غلط باشند. بنابراین اتفاقاتی از این دست که ناگهان مشاهده کنیم، اکران غیرانسان‌ها زودتر از قسمت دوم Infinity War صورت بگیرد چیز غیرقابل انتظاری نیست چرا که مارول تا به حال از این تغییرات در زمان‌های اکران زیاد داشته است.

امیدواریم از این مقاله‌ی دو قسمتی لذت کافی را برده باشید.


جدیدترین اخبار دنیای سینما ( محمدحسین صفری)

بن افلک علاوه بر کارگردانی، نویسندگی فیلم بتمن را نیز بر عهده خواهد داشت

چندی پیش شایعاتی در رابطه با انتخاب بن افلک، بازیگر نقش بتمن در فیلم Batman V Superman: Dawn Of Justice، در رابطه با انتخاب او به عنوان کارگردان فیلم اختصاصی بتمن با نام The Batman منتشر شد اما حال به نظر می‌رسد که نه‌تنها این شایعه درست بوده است بلکه افلک قرار است در کنار جف جانز که رئیس اتاق فکر DC و یک کمیک نویس قهار است، نویسندگی این فیلم را نیز بر عهده داشته باشد. با این شرایط به نظر می‌رسد که DC حساب ویژه‌ای بر روی شخصیت بتمن در یونیورس سینمایی خود بازکرده است و در تلاش است تا بهترین کیفیت را در فیلم مربوط به این شخصیت رقم بزند. جف جانز که کمیک‌های مشهوری نوشته است و رئیس اتاق فکر DC نیز است گویا بر اساس کمیک مشهور Batman : Earth One قرار است فیلم‌نامه این فیلم را نگارش کند.

23

بن افلک نیز قرار است در کنار کارگردانی و بازی در فیلم، در نگارش فیلم‌نامه نیز با جانز همکاری کند و ایده‌های خود را در فیلم به اجرا درآورد. ازآنجایی‌که افلک پس از پروژه Batman V Superman: Dawn Of Justice قرار است فیلم Live By Night را در نوامبر ۲۰۱۵ کارگردانی کند، بنابراین تصور می‌شود که طرح اولیه فیلم‌نامه The Batman در تابستان ۲۰۱۶ آماده شود. بر اساس شایعات، این فیلم قرار است در سال ۲۰۱۸ اکران شود.

ظاهر جدید Green Arrow در فصل چهارم Arrow مشخص شد

یکی از سریال‌های پرطرفدار DC بدون شک سریال Arrow یا پیکان است که در حال حاضر فیلم‌برداری فصل چهارم آن در حال انجام است. در جریان نمایشگاه Comic Con از ظاهر جدید شخصیت Green Arrow یا الیور کوئین پرده‌برداری شد که شباهت بسیار زیادی به لباس‌های کمیک بوکی این شخصیت دارد. همچنین از این فصل دیگر نام این شخصیت Arrow نخواهد بود و وی نام کلاسیک و کمیک بوکی خود یعنی Green Arrow را خواهد داشت. همچنین شایعه شده است که نام سریال نیز به همین طریق تغییر خواهد کرد. همچنین نام شهری که وقایع داستان در آن اتفاق می‌افتد یعنی استارلینگ سیتی نیز به استار سیتی تغییر کرده است تا همه‌چیز فصل چهارم همانند کمیک‌ها باشد.

24

فصل چهارم این سریال با بازی استفن آمل در نقش Green Arrow/ اولیور کوئین در تاریخ ۷ اکتبر شروع به پخش خواهد کرد.

ادریس آلبا رسماً به Star Trek: Beyond پیوست

قسمت جدید سری فیلم‌های Star Trek یا سفرهای ستاره‌ای با نام Beyond چندی پیش معرفی شد و از آن زمان گمانه‌زنی‌های زیادی در رابطه با حضور ادریس آلبا، بازیگر بریتانیایی در این فیلم منتشرشده بود که سرانجام دیروز طی ویدئویی، آلبا در کنار بازیگران اصلی این فیلم قرار گرفت و تائید کرد که در این فیلم حضور دارد. البته برخلاف شایعات که او را ایفاگر یک نقش منفی ذکر کرده بودند وی اعلام کرد که نقش شخصیت منفی را در این فیلم ایفا نمی‌کند. به‌این‌ترتیب اکنون تمام گمانه‌زنی‌ها نسبت به شخصیت منفی فیلم به شخصیت خان با بازی بندیکت کامبربچ بازمی‌گردد که در قسمت پیشین نیز حضور بسیار خوبی داشت و شاید سازندگان تصمیم بگیرند که بار دیگر از وی استفاده کنند. جاستین لین که با ساخت نسخه‌های چهارم، پنجم و ششم سری سریع و خشن به شهرت رسید، با کنار رفتن جی جی آبرامز که در حال کار بر روی نسخهٔ جدید سری جنگ ستارگان است، کارگردانی این فیلم را برعهده‌گرفته است. بازیگران ثابت این سری نظیر کریس پاین، زاخاری کوینتو، سیمون پگ و زوئی سالندا بار دیگر این فیلم حضور خواهند داشت.

25

Star Trek: Beyond در ۸ جولای ۲۰۱۶ اکران می‌شود.

Tilda Swinton به دکتر استرنج پیوست

سرانجام پس از شایعات بسیاری که دربارهٔ بازیگر نقش استاد دکتر استرنج در فیلم اختصاصی وی مطرح شد، Tilda Swinton به عنوان بازیگر نقش استاد به این فیلم پیوست. بنابراین همانطور که از قبل شایع شده بود، بر خلاف کمیک‌ها که در آن استاد دکتر استرنج یک پیرمرد بود این بار قرار است یک شخصیت مؤنث استاد وی باشد. وی که با بازی در فیلم سرگذشت نارنیا در نقش یک جادوگر به‌صف بازیگر درجه‌یک هالیوود رسید اظهار کرده است که خود از طرفداران مارول است و از حضور در این فیلم لذت خواهد برد. وی که در اصل ۲۰۰۷ برای بازی در فیلم مایکل کلایتون موفق به دریافت جایزه اسکار شده است، اظهار کرده است که نقش یک شخصیت باستانی که مرشد و راهنمای دکتر استرنج است را ایفا خواهد کرد.

26

بندیکت کامبربچ، ستارهٔ بریتانیایی قرار است در نقش دکتر استرنج  ظاهر شود. همچنین به نظر می‌رسد که ریچل مک آدامز نیز نقش معشوقهٔ وی در این فیلم را ایفا خواهد کرد. چوئل اجیفور نیز ایفاگر نقش منفی این فیلم است. این فیلم را اسکات دریکسون کارگردانی خواهد کرد و فیلم برداری آن از نوامبر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. این فیلم در تاریخ ۴ نوامبر ۲۰۱۶ اکران خواهد شد.

کمیک Killing Joke سال آینده به یک پویانمایی سینمایی بدل می‌شود

یکی از برترین کمیک‌های تاریخ و به اعتقاد بسیاری بهترین کمیک تاریخ بتمن، کمیک مشهور Killing Joke یا جوک کشنده است که در آن شاهد یکی از بزرگ‌ترین تراژدی‌های بتمن یعنی فلج شدن باربارا گوردن به دست جوکر هستیم. در این کمیک جوکر سعی دارد تا کمیسر گوردون را به مرز دیوانگی بکشاند و اوج دیوانگی خود را به تصویر می‌کشد. همچنین این کمیک از یک لحاظ دیگر نیز اهمیت دارد و آن بیان سرگذشت جوکر پیش از تبدیل‌شدن به این شخصیت و همچنین نقش بتمن در این ماجرا است. پایان گنگ این کمیک و خندهٔ جوکر و بتمن به جوک جوکر و سپس ناپدید شدن آن‌ها هنوز نیز در میان طرفداران جای بحث دارد. با این حال DC که مدتی است دست به خلق پویانمایی‌های متفاوتی از روی کمیک‌های خود زده است، قرار است این کمیک مشهور را که آلن مور نگاشته است به‌صورت یک پویانمایی سینمایی در سال آینده منتشر کند. این فیلم قرار است یک اقتباس تماشایی باشد و همچنین قرار است که ۱۵ دقیقه پیش‌درآمد ویژه نیز دران وجود داشته باشد که در کمیک وجود نداشته است.

27

پویانمایی جوک کشنده قرار است در سال ۲۰۱۶ منتشر شود.

 


باکس‌آفیس ( محمدحسین صفری)

29

Box Office  :  این موجودات زرد دوست‌داشتنی

برخلاف هفتهٔ گذشته که بلاک باستر بزرگی چون Terminator: Genisys نتوانست دو عنوان صدرنشین یعنی Jurassic World و Inside Out را به پایان بکشد، این هفته پویانمایی Minions که در آن ساندرا بولاک نیز به صداپیشگی پرداخته است و محصول کمپانی یونیورسال است، با افتتاحیهٔ ۱۱۵ میلیون دلاری خود توانست پس از مدت‌ها به صدرنشینی دیگر عنوان این کمپانی یعنی Jurassic World پایان دهد و بااقتدار در صدر جدول قرار بگیرد. این پویانمایی نه‌تنها در آمریکای شمالی بلکه در جهان نیز بسیار موفق ظاهر شد و با فروش ۲۸۰ میلیون دلاری توانست با فروشی معادل ۴۰۰ میلیون دلار، اکران خود را آغاز کند. این اکران قدرتمند باعث شد تا Minions در رتبهٔ دوم بهترین افتتاحیهٔ یک پویانمایی در آمریکا شمالی قرار بگیرد که جایگاه اول آن متعلق به شرک ۳ است. این فروش در حالی رقم خورده است که بودجه Minions تنها ۷۴ میلیون دلار بوده است و یونیورسال بدون شک از سودآوری این پویانمایی بسیار خرسند است. Jurassic World چندی هفته بود که در صدر جدول سیر می‌کرد، این هفته با فروشی معادل ۱۸ میلیون دلار در رتبهٔ دوم قرار گرفت و مجموع فروش آن در آمریکای شمالی به مرز ۶۰۰ میلیون دلار رسید. فروش کلی این فیلم تاکنون به مرز ۵/۱ میلیارد دلار رسیده است. Inside Out دیگر پویانمایی خوب این روزها است که چندی پیش با افتتاحیه ۹۰ میلیون دلاری خود موفق ظاهر شد و این هفته نیز با اختلاف یک‌میلیون دلاری نسبت به Jurassic World در ردهٔ سوم قرارگرفته است.  این پویانمایی جذاب تاکنون ۲۸۳ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخته است. Terminator: Genisys که هفتهٔ گذشته بسیار ناامیدکننده اکران خود را در آمریکای شمالی آغاز کرد و به لطف بازار جهانی بود که از شکست نجات یافت، این هفته نیز حال و روز خوشی ندارد و با فروش کم ۱۳ میلیون دلاری آن هم در هفتهٔ دوم اکران خود، شکست سنگینی خورده است. این فیلم در بازاری جهانی ۴۷ میلیون دلار فروش داشت تا مجموع فروش آن به ۱۵۶ میلیون دلار برسد تا پارامونت پیکچرز حداقل اندکی سود از این فیلم کسب کند.


 

بخش ویژه( محمدحسین صفری)

نگاهی به تریلرهای جدید Batman V Superman Dawn of Justice و Suicide Squade

این هفته در کمیک‌کان اتفاقات زیادی روی داد و تریلرهای بسیاری نمایش داده شد. کمپانی DC نیز از دو فیلم مورد انتظار و پرطرفدار خود نمایش‌های جذابی ارائه کرد که می‌خواهیم به هر دوی آن‌ها نگاهی بیاندازیم. از آن‌جایی که این‌گونه تریلرها همواره پر از محتوا و حرف‌های تازه هستند، برای لذت بردن بیشتر شما عزیزان، تحلیل آن‌ها را نیز برایتان آماده کرده ایم.

دانلود تریلر با کیفیت متوسط

دانلود تریلر با کیفیت HD( لینک کمکی ۱) | دانلود تریلر با کیفیت HD( لینک کمکی ۲)

دانلود زیرنویس فارسی اختصاصی گیمفا

یکی از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین لحظات نمایشگاه امسال Comic Con زمانی بود که دومین تریلر از فیلم مورد انتظار Batman V Superman: Dawn Of Justice منتشر شد و جزئیات بیشتری از فیلم را مشخص کرد. صحنهٔ ابتدایی تریلر حاکی از آن است که سوپرمن به خاطر خرابی‌هایی که در مبارزه آخر خود در فیلم Man of Steel پدید آورده است، مورد بازخواست قرار می‌گیرد و جالب اینجاست که مردم نیز علاقه‌ای به وی ندارند. این نکتهٔ بسیار خوبی است که سوپرمن سرانجام با عواقب کار خود روبه‌رو می‌شود. بسیاری از طرفداران پس از مشاهده فیلم Man of Steel و خرابی‌های بسیاری که در پایان آن رخ‌داده بود، به‌نوعی اعتراض داشتند که چرا سوپرمن این حجم عظیم از شهر را نابود کرده و در انتها نیز ژنرال زاد را نیز کشته است اما به نظر می‌رسد که آن اتفاقات تنها پیش‌زمینه‌ای برای این فیلم بوده است و سوپرمن قرار است با عواقب کار خود روبه‌رو شود. همچنین در این تریلر نگاه نزدیکی به شخصیت بروس وین با بازی بن افلک داریم که بدون شک چهرهٔ افلک به بروس وین کمیک‌ها شباهت بسیاری دارد.  تریلر نشان می‌دهد که بروس وین در زمان مبارزه سوپرمن و ژنرال زاد در مترو پلیس، در این شهر حضورداشته و در حین همین مبارزه یکی از ساختمان‌های مربوط به صنایع وین تخریب می‌شود و تعداد زیادی از دوستان و کارکنان بروس وین کشته می‌شوند. همین نکته است که باعث می‌شود که بروس وین پس از ۲۰ سال دوباره لباس بتمن را به تن کند. چیزی که کاملاً مشخص است این است که تیم سازنده تمرکز زیادی بر روی شخصیت بتمن کرده‌اند و نشان می‌دهند که بتمن باانگیزهٔ درستی به مصاف سوپرمن می‌رود. نکتهٔ جالب دیگری که در تریلر وجود دارد این است که بروس وین تکه‌ای از روزنامه را مشاهده می‌کند که روی خبر نابودی همان ساختمان مربوط به صنایع وین که در ابتدای تریلر مشاهده شد را می‌دهد و جالب است که رویان نوشته‌ای وجود دارد که به وی می‌گوید : تو اجازه دادی خانواده‌ات بمیره” احتمالاً این نوشته از طرف جوکر است و از آنجایی‌که مشخص‌شده این فیلم و فیلم Suicide Squad با یکدیگر ارتباط دارند، این نظریه چندان هم بی‌معنا نیست. در همین حین آلفرد با بازی جرمی ایرونز دیالوگ‌هایی را بیان می‌کند و همراه آن صحنه‌های از تمرین بروس وین نشان داده می‌شود که همگی حاکی از بازگشت بتمن دارد این صحنه‌ها دقیقاً از کمیک حماسی “شوالیه تاریکی بازمی‌گردد” اقتباس‌شده‌اند و مشخص است که سازندگان کاملاً به کمیک وفادار بوده‌اند. از سوی دیگر کلارک کنت نیز در حال تحقیق بر روی بتمن است و همه‌چیز این دو شخصیت را به دیگر متصل می‌کند. در این زمان بخش دیگری از اثرات سوپرمن بر روی جامعه مشاهده می‌شود. درحالی‌که در نیمه اول تریلر سوپرمن به‌عنوان یک خرابکار شناخته می‌شد، در نیمه ی دوم وی امیدبخش و ناجی بخشی از مردم است و اینجاست که به‌خوبی چالشی که سوپرمن با آن روبه‌رو است، نمایش داده می‌شود. در واقع وی هنوز نمی‌داند که برای مردم یک فرشته ناجی است یا یک شیطان خرابکار. دیالوگ‌هایی که مادرخوانده کلارک به وی می‌گوید کاملاً این تضاد را نشان می‌دهد. سرانجام اولین بار چهرهٔ لکس لوثر با بازی جسی آیزنبرگ نمایان می‌شود. بر خلاف عادت همیشگی وی دارای مو است و هنوز موهای خود را از دست نداده است. هر چند DC اعلام کرده که وی در طول فیلم موی خود را از دست خواهد داد. به نظر می‌رسد که او نیز همانند بروس وین اعتقاد دارد که سوپرمن بیشتر یک شیطان است و آن دیالوگ معروف که “شیاطین از آسمان می‌آیند” را بیان می‌کند. صحنهٔ بعدی تریلر نیز یکی از صحنه‌های مهم آن است که در آن سوپرمن در برابر لکس زانو زده که احتمالاً به خاطر اثر کریپتونات است. در میان مشخص می شود که جنازه ژنرال زاد نیز در اختیار لکس لوثر است و مشخص نیست که وی چرا جنازه زاد را در اختیار دارد. در اینجا اولین دیالوگ‌های بتمن شنیده می‌شود که البته همراه آن یکی از کلیدی‌ترین صحنه‌های تریلر نیز نمایش داده می‌شود. در این صحنه لباس رابین دیده می شود که کاملاً مشخص است جوکر روی آن خطاب به بتمن چیزی نوشته است و احتمالاً مربوط به قضیهٔ مرگ جیسون تاد به دست جوکر است. بتمن نیز به خاطر همین موضوع ۲۰ سال است که بتمن بودن را کنار گذاشته است. بتمن به آلفرد توضیح می‌دهد که سوپرمن قدرت نابودی کل بشریت را دارد و وی باید او را نابود کند. پس از این، صحنه‌های نامفهومی نظیر شنای یک کودک در آب که شاید مربوط به آکوامن باشد و همچنین تعدادی سوار دیده می‌شود و سرانجام نیز بار دیگر منشا شکل‌گیری بتمن یعنی مرگ پدر و مادر او نمایش داده می‌شود. این صحنه نیز ثابت می‌کند که بتمن شاید مهم‌ترین نقش را در فیلم داشته باشد و پردازش شخصیت خوبی نیز برای وی صورت گرفته است. بار دیگر در این تریلر نیز نشان داده می‌شود که بروس وین و پرنسس دایانا یا همان واندروومن همدیگر را می‌شناسند و احتمالاً برای شکست سوپرمن با یکدیگر همکاری می‌کنند. پس‌از این صحنه اولین صحنهٔ مبارزه واندروومن دیده می‌شود که در پس‌زمینهٔ آن بتموبیل نابودشده بتمن دیده می‌شود. احتمالاً اینجا مکانی است که بتمن و سوپرمن با یکدیگر درگیر شده‌اند و حال واندروومن به کمک بتمن شتافته است. نکته دیگری که در این تریلر قابل‌ذکر است این است که گال گودت بر خلاف نظرات منفی که علیه‌اش شکل‌گرفته بود به‌شدت با نقش واندروومن همراه شده است و احتمالاً بازی خوبی از وی خواهیم دید. همچنین به نظر می‌رسد که نقش واندروومن در فیلم بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌ها خواهد بود. اما جنجالی‌ترین صحنهٔ تریلر می‌رسیم. جایی که بتمن با شمایلی عجیب و در حالی که شنل به تن کرده است با سربازان سوپرمن درگیر می‌شود و در همین حین گردن یکی از آن‌ها را می شکند که البته خلاف اصل اصلی بتمن یعنی “نکشتن دیگران” است. مشخص نیست که این صحنه چه جایگاهی در فیلم دارد ولی در حال حاضر بیشتر بحث‌ها در مورد همین صحنه است.

30

جالب است که آلفرد به بروس توضیح می‌دهد که سوپرمن دشمن آن‌ها نیست ولی مشخص است که بتمن به‌سادگی این سخن را نمی‌پذیرد. سرانجام لکس لوثر نیز همراه با کریپتونات دیده می‌شود و احتمالاً بتمن با لکس برای شکست سوپرمن همراهی خواهد کرد که بدون شک در ابتدا از انگیزه اصلی لکس بی‌خبر خواهد بود. همچنین اولین صحنه‌ها از مبارزه بتمن و سوپرمن با پوشش آهنی بتمن نیز نمایش داده می‌شود که نشان می‌دهد بتمن چندان نیز جلوی سوپرمن دست‌وپابسته نیست. البته بن افلک اعلام کرده همانند کمیک “شوالیه تاریکی بازمی‌گردد”، این پوشش  تنها موجب می‌شود تا بتمن مدتی جلوی سوپرمن و نیروی خارق‌العاده وی دوام بیاورد و بتواند کاری انجام دهد. به همین دلیل این لباس آهنی طراحی‌شده است تا بتمن با اولین ضربه سوپرمن از میدان خارج نشود. صحنهٔ پایان تریلر نیز بدون شک حماسی‌ترین صحنهٔ آن است. جایی که سوپرمن با غرور کامل درهای بتموبیل را جدا می‌کند اما بتمن بدون هیچ ترسی در مقابل او می‌ایستد. نکتهٔ بسیار جالبی که در تریلر وجود دارد این است که سوپرمن هیچ دیالوگی در این تریلر و حتی تریلر قبلی نداشته است و این سایرین هستند که دربارهٔ او اظهارنظر می‌کنند. به نظر می‌رسد که قرار است سوپرمن در سردرگم‌ترین حالت ممکن خود در این فیلم نمایش داده شود.

31

این تریلر ثابت کرد که Batman V Superman: Dawn Of Justice بر خلاف جبههٔ منفی که علیه آن شکل‌گرفته بود، می‌تواند فیلم خوبی باشد و تماشاگران را راضی کند. چیزی که مشخص این است که این فیلم همانند سه گانه نولان یک بتمن فلسفی و واقع گرایانه را نشان نمی‌دهد و قرار است یک بتمن کاملاً کمیک بوکی را روایت کند. بنابراین نباید این فیلم با آن سه گانه خارق‌العاده مقایسه شود چون عملاً ارتباطی با هم ندارد. در این فیلم بن افلک در نقش بروس وین/بتمن، هنری کاویل در نقش کلارک کنت/سوپرمن، گال گودت در نقش واندروومن، امی آدامز در نقش لوئیس لین، جسی آیزنبرگ در نقش لکس لوثر، جرمی آیرونز در نقش آلفرد پنی ورث و جیسون موموآ در نقش آکوامن ایفای نقش خواهند کرد. این فیلم به کارگردانی زک اسنایدر و نویسندگی دیوید اس گویر و کریس تریو و تهیه‌کنندگی کریستوفر نولان در ۲۵ مارس ۲۰۱۶ (۶ فروردین ۹۵) اکران خواهد شد.

  دانلود تریلر با کیفیت متوسط

دانلود تریلر با کیفیت HD( لینک کمکی ۱) | دانلود تریلر با کیفیت HD( لینک کمکی ۲)

دانلود زیرنویس فارسی اختصاصی گیمفا

تریلر فیلم Suicide Squad که در ابتدا به‌صورت غیررسمی منتشر شد و سپس رسماً توسط DC منتشر گردید نشان داد که این فیلم برخلاف انتظارات یک اثر تاریک و خشن خواهد بود. تریلر با صحبت‌های آماندا والر، مؤسس Suicide Squad، آغاز می‌شود که شباهت بی‌نظیری به کمیک‌ها دارد. گویا این شخصیت کاملاً از روی کمیک ساخته‌شده است. والر بیان می‌کند که ظهور سوپرمن باعث شده که این انسان‌های به‌اصطلاح بد بار دیگر خود را ظاهر کنند. این دیالوگ نشان می‌دهد که این شخصیت‌ها و در نتیجه بتمن از قبل در دنیا حضورداشته‌اند و حضور سوپرمن باعث شده تا دوباره آن‌ها و بتمن به صحنه بازگردند. هنگامی که شخص ناشناس تریلر که احتمالاً یک مقام دولتی خواهد بود به والر می گوید که این شخصیت‌ها انسان‌های بدی هستند، والر در کمال بی‌رحمی بیان می‌کند که اگر آن‌ها اشتباهی انجام دهند، وی همکاری خود با آن‌ها را انکار می‌کند و آن‌ها را قربانی خواهد کرد. سرانجام اولین صحنه‌های مربوط به هارلی کوئین با بازی مارگورت رابی را مشاهده می‌کنیم که نشان می‌دهد که وی یکی از اعضای اصلی تیم Suicide Squad است. همچنین ددشات با بازی ویل اسمیت و کلیر کراک نیز نمایش داده می‌شوند. با توجه به صحنه‌های موجود در تریلر، شخصیت ددشات قرار است به عنوان یک پدر نیز در فیلم حضور داشته باشد و به همین دلیل انگیزه‌های وی با سایر شخصیت‌ها متفاوت است. در این میان یک صحنه از هارلی کویئن پیش از تبدیل شدن به به این شخصیت نمایش داده می‌شود که بروی تخت بسته‌شده است و جوکر در حال شکنجه دادن وی است.

244

پیش‌از این نیز دیوید آیر اعلام کرده بود که منشأ شخصیت هارلی کوئین در این فیلم تغییر خواهد کرد. همچنین مطابق تصاویر منتشرشده از فیلم، بتمن نیز در فیلم حضور دارد و احتمالاً حضور او مربوط به فلش بکی به گذشته است که وی در تلاش برای دستگیری جوکر و هارلی کوئین است. می‌توان گفت شخصیت اصلی این تریلر، هارلی کویئن است که بارها صحنه‌هایی از اوج دیوانگی او به نمایش در می‌آید و گویا قرار است با یک هارلی کوئین عالی طرف باشیم. اما کل تریلر را در یک‌سو بگذارید و صحنهٔ پایانی تریلر با حضور جوکر جرد لتو را در سوی دیگر. سرانجام می‌توانیم اولین نگاه دقیق را به شخصیت جوکر داشته باشیم که البته برخلاف همیشه، این بار خال‌کوبی‌های فراوانی دارد اما از این‌ها گذشته این دیالوگ‌های بخش پایان و نحوه ادایان توسط لتو است که این صحنه را عالی کرده است. دیالوگ‌های جوکر در رابطه با اینکه “من نمی‌خواهم تو رو بکشم بلکه می‌خواهم به تو آسیب بزنم آن‌هم به‌طور خیلی بد” و اینکه او در حال آماده شدن برای شکنجه است، احتمالاً مربوط به صحنهٔ مرگ جیسون تاد است که بعدها در فیلم Batman V Superman: Dawn Of Justice، بروی بتمن تأثیرگذار بوده است.

Suicide Squad نیز فیلم خوبی به نظر می‌رسد و با توجه به بازیگران خوبی که در اختیار دارد و همچنین کارگردانی کار بلدی چون دیوید آیر، به‌احتمال فراوان طرفداران را راضی خواهد کرد. نکتهٔ اصلی اینجاست که آیا طرفداران می‌توانند جوکر لتو را بپذیرند و در کنار جوکر لجر قرار دهند یا خیر؟ ولی می‌توانم بگویم که جوکر لتو بدون شک یک جوکر کاملاً کمیک بوکی خواهد بود همانند جوکر کمیک‌ها اوج دیوانگی را به تصویر خواهد کشید. این فیلم را دیوید آیر کارگردانی خواهد کرد و بازیگرانی چون جوئل کینامن )ریک فلگ)، ویل اسمیت (ددشات)، جی کورتونی (کاپیتان بومرنگ) و جرد لتو )جوکر) در آن ایفای نقش خواهند کرد. این فیلم در آگوست ۲۰۱۶ اکران خواهد شد.


معرفی سریال تازه و عظیم شبکه‌ی HBO(محمد حسین جعفریان)

سریالی که نویسنده‌اش جاناتان نولان است! چیز دیگری برای اثبات بزرگی آن می‌خواهید؟

شبکه‌ی HBO همواره سابقه‌ای طولانی در ساخت سریال‌های بسیار بزرگ دارد. اصولا هر ۵ سال، شبکه‌ی HBO یک سریال بسیار پرخرج و عظیم دیگر را به مجموعه‌هایش اضافه می‌کند. سال دیگر نیز یکی دیگر از این سریال‌های بزرگ و عظیم پخش خود را آغاز می‌کند. سریالی که با نام “دنیای غرب” شناخته می‌شود و کلیت داستان خود را از فیلمی به همین نام که در سال ۱۹۷۳ ساخته شده گرفته است. HBO در رابطه با داستان Westworld سخن زیادی نگفته و فقط قصه‌ی اصلی را بیان کرده است:

داستان در رابطه با یک پارک تفریحی به سبک وسترن است که در آن ربات‌هایی که شکل انسان هستند، در خدمت به بشریت زندگی و کار می‌کنند. داستان سریال “سفری تاریک در رابطه با طلوع آگاهی مصنوعی و آینده‌ی گناه” را روایت خواهد کرد.

خالقین این سریال لیزا جوی و جاناتان نولان( برادر کریستوفر نولان که به همراه وی نویسنده‌ی بسیاری از فیلم‌های او بوده است) هستند. این دومین تجربه‌ی جاناتان نولان به عنوان یک نویسنده‌ی سریال است چرا که او در کارنامه‌ی خود سریال پرطرفدار Person of Interest را هم دارد. جاناتان نولان، یکی از دو تهیه‌کننده‌ی این سریال نیز هست و البته قسمت اول را هم خودش کارگردانی می‌کند.

گروه بازیگران سریال از افرادی چون «آنتونی هاپکینزدر»، «اد هریس»، «جفری رایت»، «تاندی نیوتون»، «جیمز مارسدن» و «اوان ریچل وود» تشکیل شده است. نگاهی به لیست سازندگان و بازیگران سریال برای دریافت عظمت این اثر کافیست. سریالی که HBO و طرفداران انتظارات بسیاری از آن دارند و باید دید که آیا به مانند آثار بزرگ دیگر این شبکه موفق خواهد بود یا خیر.

westworld anthony hopkins jeffery wright 600x300

westworld thandie newton 600x300

westworld ed harris 600x300

westworld james marsden evan rachel wood 600x300


سینماپلاس ۹ برخلاف آن‌چه وعده داده بودیم، حرفی از سریال True Detective برایتان نزد. این موضوع دلایل متفاوتی داشت که این‌جا نیاز به بیان آن‌ها نیست. در سینماپلاس ۱۱ با یک مقاله‌ی کامل که به معرفی این سریال و نگاهی کلی به آن می‌پردازد، از خجالت این اثر زیبا درمی‌آییم! این هفته را آغاز زمانی بدانید که بعد از آن، سینماپلاس همواره پرمحتوا، جذاب و دوست‌داشتنی خواهد بود. تمام تلاش ما در این سری مقالات، ارائه‌ی بهترین چیزهای ممکن به شما عزیزان است. هنوز بخش‌هایی مانده‌اند که در قسمت‌های بعدی به سینماپلاس اضافه می‌شوند. هر هفته با ما همراه باشید. نظرات و پیشنهادات خود را نیز با ما در میان بگذارید.

نویسندگان: محمدحسین جعفریان- محمدحسین صفری

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سینما+: شماره نهم | گیمفا
سینما+: شماره نهم | گیمفا
سینما+: شماره نهم | گیمفا
سینما+: شماره نهم | گیمفا
سینما+: شماره نهم | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سینما+: شماره نهم | گیمفا