دورگه | ۱۰ دلیل برای شگفت انگیز بودن DmC: Devil May Cry - گیمفا
دورگه | ۱۰ دلیل برای شگفت انگیز بودن DmC: Devil May Cry - گیمفا
دورگه | ۱۰ دلیل برای شگفت انگیز بودن DmC: Devil May Cry - گیمفا
دورگه | ۱۰ دلیل برای شگفت انگیز بودن DmC: Devil May Cry - گیمفا

دورگه | ۱۰ دلیل برای شگفت انگیز بودن DmC: Devil May Cry

محمد صادق شجاعی
۱۳:۱۶ ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
دورگه | ۱۰ دلیل برای شگفت انگیز بودن DmC: Devil May Cry - گیمفا

Reboot سری Devil May Cry به دست Ninja Theory، آن چه که همه انتظار داشتند نبود. Rebootها به اندازه کافی در دنیای سینما با مشکل رو به رو هستند، و انتقال به آن به صنعت بازی های ویدیویی کمی نگران کننده است. این عمل نشان دهنده کم شدن تخیل و خلاقیت در بازی ها، و در نتیجه بازسازی ایده های قدیمی با ظاهری جدید برای پر کردن جیب سازنده ها می باشد. شخصا طرفدار سرسخت سری Devil May Cr هستم، و مشکلی در روند سابق آن مشاهده نکردم. با این حال نسخه آخر نشان داد که ایجاد تغییر می تواند فوق العاده باشد، زیرا یکی از بهترین ها است. رفع مشکلات نسخه های قبلی، و اضافه کردن المان های جدید، تا حدودی توانست دید منفی به Reboot را تغییر دهد. البته ناگفته نماند که سازندگان با تغییر ندادن المان هایی که موفقیت امیز بودند، بسیار هوشمندانه عمل کرده اند. در ادامه ۱۰ دلیل برای فوق العاده بودن Devil May Cry جدید را بررسی کرده، و اثبات می کنیم که ارزش هزینه کردن را دارد.

  1. دقیقا همانی که سری نیاز دارد

از به زبان آوردن این جمله متنفرم، اما باید بگویم که بعد از عرضه عنوان قبلی سری Devil May Cry معلوم نبود که این سری به کجا خواهید رسید یا چه آینده ای در انتظارش است. با وجود فروش خوب و نظر مثبت منتقدان، کمبود خلاقیت به خوبی مشهود بود. امکان دارد برخی عرضه reboot را پایان سری قبلی بدانند، اما این نسخه برخلاف گذشته عمل کرده، و دارای داستانی است که وابستگی کمی به سری اصلی دارد. همین ویژگی می تواند طرفداران را جذب کند. مکانیک های گیم پلی می توانستند در یک سری کاملا جدید به کار روند، اما این سری جدید الف) برای کپی کردن سبک DMC به باد انتقاد گرفته خواهد شد و ب) از نظر اقتصادی، چرا استفاده از نام Devil May Cry را ادامه ندهند.

برتری داشتن مسائل اقتصادی بر خلاقیت ناراحت کننده است، اما این بازی از موارد معدود و استثنا است. تغییر فضا و داستان دقیقا همان چیزی است که این سری نیاز دارد، خصوصا که ما هنوز آماده پایان یافتن سری نیستیم.

 

  1. ادامه دهنده راه موفقیت

بعضی بازیسازان به حدی متکبر هستند که تا مدت ها همان مسیر بازی های قبلی را ادامه می دهند. ترجیح می دهند هیچ چیز اضافه نکند، و از ویژگی هایی که مورد استقبال قرار گرفته اند دوباره استفاده کنند. در نتیجه با صرف هزینه اندک، موفقیت بزرگی بدست می آورند. Ninja Theory کمی هوشمندانه تر عمل کرده، و تکیه گاه های به یادماندنی سری از جمله تفنگ های Ebony and Ivory و شمشیر Rebellion متعلق به Dante، را در عنوان خود آورده است. اما صورت و ویژگی های شخصیت ها تغییر کرده و با داستانی متفاوت رو به رو هستیم. این تغییر در گیم پلی نیز لحاظ شده، که به اندازه چهار عنوان قبلی جنون آمیز و اعتیادآور است. می توان شباهت هایی در طراحی مراحل، جلوه های بصری، المان روایت داستان و مبارزه مشاهده کرد. این بازی قدرت خودش را باور دارد، و می داند زمانی که چیزی نشکسته نیازی به تعمیر ندارد.

 

  1. داستان

سری Devil May Cry تمرکز زیادی بر روی داستان ندارد، داستان تنها زنگ تفریحی بین کشتار شیاطین ایجاد می کند، اما به دیالوگ ها نمی توان ایراد خاصی گرفت، و اصولا نقطه اتصالی به نبرد بعدی است. با اینکه داستان همچنان کلیشه ای است، اما اینبار بهای بیشتری به آن داده شد. داستان نقاط کور و نامفهوم کمتری دارد، و راحت تر می توان با Dante ارتباط برقرار کرد. تغییر در پوشش و موهای او باعث شده نجیب تر به نظر برسد. درگیری های بین Dante  و  Virgilهمواره نقطه قوت داستان سری بوده، و عملکرد بهتر در ضبط حرکات بدن و صورت باعث شده، Dante یا هر شخصیت دیگری مانند بدن بی روح با چشمان مرده نباشند. می توان گفت به واقعیت نزدیک تر شده اند. کمتر کسی سبک Hack & Slash را به دلیل داستان دوست دارد، با این حال Ninja Theory یکی از بهترین داستان های این سبک را ارائه داده است.

 

  1. لحن

اگر یک چیز در سری Devil May Cry وجود داشته باشد، که مرا راضی نمی کند، مضحک بودن آن است: هیچگاه نتوانستم هدف سازندگان از خندیدن Dante، پیتزا خوردن و با تلفن حرف زدن او را درک کنم. این موارد او را از سرسخت و جنگجو بودن دور کرده، و ذات نیمه شیطانی او را زیر سوال می برد. مطمئنا بسیاری با من مخالفت خواهند کرد، اما این نظر شخصی من است. خوشبختانه در reboot اوضاع بهتر شده است. محیط تاریک و استفاده درست از رنگ ها. این موارد را می توان در سه گانه موفق Dark Knight به کارگردانی  Christopher Nolan نیز مشاهده کرد. شاید توصیف بازی جدید Devil May Cry با لفظ “واقع گرایانه” درست نباشد، اما از نظر نحوه تعامل شخصیت ها با یکدیگر، و گیم پلی درست و مناسب، نسبت به بازی های دیگر باورپذیرتر می باشد. هنوز هم حس شوخ طبعی حفظ شده، اما با این تفاوت که در زمان مناسب و دارای چارچوب مشخص هستند. شوخی ها تنها زمان بیان می شوند که الف) در زمان مناسب باشند و ب) واقعا خنده دار باشند.

 

  1. جلوه های بصری

سری Devil May Cry همواره از نظر جلوه های بصری فوق العاده بوده است. محیط های نبرد – با وجود محدودیت های فنی – از تالارهای محدود تا شلوغ، کاخ های اشرافی تا مسیرهای طولانی، همگی به زیباترین و بهترین نحو طراحی شده اند. Limbo City فوق العاده بوده، و ظاهری سوررئال دارد. این دنیا نسبت به بازی های قبل بزرگتر و جاه طلبانه تر است. تکه تکه شدن شهر، شیاطینی که جلوی چشمانتان قصد محکم کردن جای خود را دارد، در کنار دیگر عناصر تجربه بازی را به یادماندنی و لذت بخش می کنند.

 

  1. ارائه

طراحی مبارزات بی عیب Capcom نقطه قوت چهار عنوان قبل بود، اما گاهی احساس می شد که برای تمرکز بر روی اهداف بزرگتر، برخی از موارد پایه ای تکرار شده اند. کاری درست از لحاظ اقتصادی، با این وجود برخی موارد کوچک نادیده گرفته می شوند. اما در جدیدترین نسخه به این صورت نیست، و همانطوری که از رابط کاربری مشخص است، به صورت دقیق و ریزبینانه طراحی شده اند. منوهای نه چندان زیبای چهار عنوان قبل راهی در نسخه جدید نداشته اند. همچنین گیم پلی روان تر شده، وقابلیت جا به جایی بین حالت شیطان و فرشته به سادگی فشردن یک کلید است. همچنین تعامل و وفق با محیط آسان تر شده است.

 

  1. دیوانه وار

بهترین وجهه بازی های این سری صراحتا، دیوانه وار، سبک هنری زیبا و روایتی مانند کتاب های کمیک است. در کنار این موارد اگر سرعت فوق العاده، جنون، و دشمنان جالب را نیز اضافه کنیم، نتیجه عنوانی بی مانند در تاریخ بازی های ویدیویی خواهد بود. اضافات کوچک باعث شدند که Dante دیوانه تر بنظر برسد: نه تنها این تغییرات، باعث می شوند محیط حس ناامنی را به شما القا کنند، بلکه Dante می تواند در حالت شیطان و فرشته قرار گیرد، که در هر کدام سلاح هایی خاص در نظر گرفته شده. برای مثال، سلاح های شیطان شدیدا قدرتمند هستند، اما از سرعت کمی برخوردارند. در عوض سلاح های فرشته برای از بین بردن تعداد کثیری از دشمنان کاربرد دارند، اما قدرت زیادی ندارند. این حالت ها محرکی برای دیوانه وار و سریعتر شدن نبردها هستند، به خصوص زمانی که شروع به انجام حرکات ترکیبی می کنید.

 

  1. بهترین حرکات ترکیبی

حرکات ترکیبی همواره یکی از بهترین دارائی های سری Devil May Cry است. تبدیل یک hack ‘n slash به عنوانی که به استراتژی، فکر و مهارت نیازد دارد، از دستاوردهای مهم این سری است. Ninja Theory با تاکید بر روی حرکات ترکیبی برای دوام آوردن، این سبک را وارد فاز جدیدی کرده: بازیکنان قوی تر می توانند از هر سلاحی برای کشتار باورنکردنی و بی رحمانه بهره ببرند، که با رتبه S از زحماتشان قدردانی می کند. سرگرم کننده است. اصرار بر طولانی تر کردن حرکات ترکیبی و وجود دشمنان کافی برای انجام این حرکات، بازیکنان را از هم جدا می کند.

 

  1. سیستم رتبه بعدی بهبود یافته

در کنار حرکات ترکیبی، یکی از موارد اغواکننده بازی های Devil May Cry، که شدیدا اعتیادآور و انگیزه ای برای تجربه دوباره بازی است، پیشرفت و رتبه بندی در انتهای مراحل است. در بازی های قبلی این ویژگی قدری خسته کننده بود، زیرا تا قبل از به پایان رسیدن مرحله اطلاعات مربوط به نحوه عملکرد به بازیکن نمایش داده نمی شد. در نتیجه تا قبل از به اتمام رساند مراحل، نمی دانستیم که چگونه عمل کرده ایم. اگر در وسط مرحله متوجه نحوه عملکرد می شدیم، ممکن بود که مسیر را از اول و با تلاش بیشتر آغاز کنیم. در این بازی جدید، رتبه پیوسته در حال نمایش است. در نتیجه مشاهده نحوه عملکرد آسان تر است.

 

  1. آسان تر است

شاید برخی تصور کنند که تنها یک کلام بیهوده است، اما باور کنید، بازی های Devil May Cry به خصوص نسخه سوم بسیار سخت و دشوار بودند. این شرایط را می توان در همان چند مرحله اول به خوبی مشاهده کرد. جدیدترین نسخه برای کاهش هزینه ها سطح دشواری را پایین نیاورده است، و اگر می خواهید با چالش بیشتری رو به رو باشید سطح های دشواری متنوعی در نظر گرفته شده. برخی بسیار ساده بود، و دشمنان وقتی خارج از صفحه هستند به شما حمله نخواهند کرد، و اخطار حمله مداوما نشان داده می شود. مطمئنا سرعت و مقیاس نبردها این اطمینان را به شما می دهند که هیچگاه ساده نخواهد بود، اما با کاهش سطح دشواری این موارد نیز کاهش می یابند.

 


 

جنبه های مختلف مانند حالت تمرینی و زمان سنجی که مدت گذشته از آخرین checkpoint را نشان داده و به بازیکن اجازه زیر نظر داشتن بازی و بهترین عمل را انجام دهد. بازی آزادی بیشتری در اختیار شما قرار می دهد و طیف وسیع تری از مخاطبین را در بر می گیرد. وجود این دو ویژگی در یک عنوان بسیار نادر بوده، اما شدیدا لازم هستند. بعد از ۱۰ ساعت گیم پلی هیجان انگیز و بهبود یافته نسبت به عناوین قبلی، احساس می کنیم که هنوز سیرآب نشده اید، در نتیجه سطح های دشواری بالاتر را تجربه می کنید. تا مدت یاد و خاطره این عنوان hack ‘n slash ناب در ذهن باقی خواهد ماند.

MR147

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دورگه | ۱۰ دلیل برای شگفت انگیز بودن DmC: Devil May Cry - گیمفا
دورگه | ۱۰ دلیل برای شگفت انگیز بودن DmC: Devil May Cry - گیمفا
دورگه | ۱۰ دلیل برای شگفت انگیز بودن DmC: Devil May Cry - گیمفا
دورگه | ۱۰ دلیل برای شگفت انگیز بودن DmC: Devil May Cry - گیمفا
دورگه | ۱۰ دلیل برای شگفت انگیز بودن DmC: Devil May Cry - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

    • Game eater گفت:

      سلام
      صحبتام ربطی ب موضوع نداره ولی خیلی مهمه.
      امروز بعد از دو هفته با ps4 آنلاین شدم و ظرف پنج دقیقه،جی تی آ-بلاد بورن و بتل فیلدم ک نسخه دیجیتالی بودن قفل شدن.
      اونایی ک بلاد بورن بازی کردن،حتما میدونن ک level 57 و رسیدن ب شهر جادوگران و داشتن ٩٧ معجون سلامتی در صندوق،یعنی چی…..ولی فیفا اوردر هنوز سالمه.وقتی پیگیر شدم،گفتن ظرفیت دوم قفل نمیشه ولی ظرفیت یک قفل میشه.
      دوستانی ک بازی دیجیتالی خرید کردین،مراقب باشین.

    • Neronas گفت:

      در مورد اون دوستانی که میگن داستان این سری افتضاح بود از یه جهت بهشون حق میدم و از جهت دیگه باهاشون مخالفم.دلیلم هم اینه که داستان بازی با اینکه گیم پلی بازی از زمان نسبتا کمی برخورداره و باید یجوری سریع روایت بشه به بهترین نحو و خیلی پر هیجان و پر فراز و نشیب روایت میشه اما نویسنده یک اشتباهی کرده و اونم اینه که برای هیجان انگیزتر کردن ماجرا قسمتی که مربوط به خانواده و گذشته دانته بوده رو تغییر داده که واقعا حالگیری بود مثلا مادرشو از انسان به فرشته تبدیل کرده که در اون صورت دیگه دانته دورگه انسان و شیطان نیست و فرشته و شیطانه پس ظاهر عادیش هم نباید انسانی باشه باید یکی از این دو باشه که این واقعا آزاردهنده است اما انصافا شیوه روایت داستان خیلی خوب و عیبی بهش نیست.

  • میلاد گفت:

    کسانی که تجربه بازی DmC: Devil May Cry داشتن بگن چجور بازی بوده؟؟؟؟؟ متاش چند شد؟

    • متاشو نمیدونم داداش ولی من که خیلی باهاش حال کردم خیلی اعتیاد اوره اگه به سبکش علاقه داشته باشی 😉 انواع و اقسام سلاح ها وجود داره که میتونی پشت سره هم از همشون استفاده کنی مثلا داری با شمشیر میزنی تفنگو درمیاری تیر میزنی

    • در کل بگم بازیه مزخرفی یه و کلا حال نمیده . گرافیکش هم خوبه و لی بعد از ۲ ساعت بازی ازش سیر میشی , البته سیر میشی که چی بگم ” حالت ازش بهم میخوره ” ( به خاطر این که زیادی تخیلی هست )
      البطه این نظر من بود 😎

      MR147
    • sina sony گفت:

      واقعا چطور تونستی این بازیو تجربه نکنی این بیشتر به بازی مبارزه با شیاطین هستش داستان برادران دانته و ورجیل هستش که با شیاطین مبارزه میکنه که بیشتر باهم تضاد دارن تو فکرو عقیدشون و هم فکر نیستن که یه جاهایی مبارزه های سخت و نفس گیریم باهم میکنن دیگه خلاصه واست گفتم اگه میخوای باید حتما این بازیو تجربه کنی بازی بی نظیری هستش حیف که گیمر باشی و از دستش بدیش این بازیو. و به نظرم این بازیه که میتونه شرکت بازی سازی capcom رو نجات بده تو نسل۸ نسخه جدیدش هرچندcapcom با اومدن کوجیما از خط قرمز فرار کرد

    • reza4447 گفت:

      شصت بار تمومش کردم واقعا قشنگه مخصوصا نسخه اخر که دیگه از همه بهتره

      • Vergil گفت:

        [مخصوصا نسخه اخر که دیگه از همه بهتره]?!!!
        احتمالا شما بجز نسخه آخر هیچ کدوم از نسخه های قبلی رو بازی نکردی چونکه همین نسخه صدای طرفدارای قدیمی رو دراورد.

        • reza4447 گفت:

          من از کودکیم dmc باز بودم نمی خواد به من بگی.من از این نسخه از همه بیشتر خوشم اومد به طرفداران چکار دارم :no:

          • sina sony گفت:

            Vergil2000 دیگه میتونی به منم بگی dmc باز نیستم منم از این نسخش خیلی بیشتر خوشم اومد کلن مبارزات حرکات جدیدتری بهش اضافه شده بود چه با شمشیر چه با اسلحه. فضا محیط بازیش واقعا پیشرفتش چشمگیر بود خیلی فضای ها و رنگ ها داخل بازی گیمرو جذب میکرد نسخه قبلی یکم حس بی روح بودنو تو بازیش حس میکردی اما تو این نسحه من این حسو نداشتم در این که نسخه های قبلی dmc عالی بودن هیچ شکی نیست اما این نسخشم از اونا خیلی کیفیتش بیشتر نبود کمترم نبود

            • Vergil گفت:

              ببینید دوست عزیز حرکات اضافه یا مدل های پر زرق وبرق نیست که بازی هارو محبوب می کنه ، این خروجی نهایی و هارمونی بین بخش های مختلف که اثری ماندگار رو خلق میکنه و یک اثر به دو صورت میتونه ماندگاری خودش رو تضمین کنه:
              ۱-مقبولیت (که با امتیازها و نقد های سایت های معتبر تعیین میشه)
              ۲-محبوبیت (که با میزان فروش بازی به اثبات میرسه)
              پس حالا بهتره یه نگاهی به فروش نسخه های این بازی در جدول پر فروشترین های کاپکام بندازیم:
              میلیون ۳.۰۰ ———————–Devil May Cry 4
              میلیون ۲.۳۰ ———————– Devil May Cry 3+SE
              میلیون ۲.۱۶———————– (Devil May Cry (1
              میلیون ۱.۷۰———————– Devil May Cry 2
              *میلیون ۱.۶۰———————–DmC Devil May Cry*
              واضحه که این نسخه در کسب رضایت طرفداراش شکست خورده پس درست نیس که بگیم از نسخه های قبلیش بهتره ولی من هم به عنوان یکی از طرفدارهای این بازی، تجربش رو به همه توصیه می کنم.

          • Neronas گفت:

            با نظرت موافقم البته شخصا داستان سرایی رو تو این سری آخر نسبت به موارد دیگرش بیشتر ترجیح میدم

    • reza4447 گفت:

      متای این بازی هم ۸۶ شده و خیلی عالیه

    • Marvel Knight گفت:

      داداش عالیه
      من از hack and slash حالم بهم میخورد. رفتم یه هفته پیش اینو خریدم تا سه ساعت یه بند بازی کردم.
      اصلا خسته نشدم.

  • خیلی حال میده این حرکت ترکیبیا میزدی طرفو میبردی هوا نیم ساعت میزدیش :rotfl:

  • البته من کلا از این بازی خوشم نمی یاد :smug: :smug:

    MR147
  • sina sony گفت:

    ممنون آقای شجاعی خیلی مقاله خوبی بود من که عاشق این بازیم از خوندن مقالتون خیلی لذت بردم :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

  • srhz گفت:

    من عاشق devil may cry و vergil هستم ولی واقعا از زمانی که dmc معرفی شد تا الان تو شک بودم dmc رو تا تهش رفتم ولی اصلا دلم نمیخواد دوباره بازیش کنم در حالی که نسخه ۳ و۴ هنوز روی pc نصبه و دارم رو حالت dante must die میرم و اصلا هم واسم تکراری نمیشه در کل به نظرم dmc اگر کلا اسم دیگه ای داشت خوب بود اما به عنوان نسخه ای از سری devil may cry هیچوقت قبولش نداشتم.

    • SilenceR گفت:

      اره کاملن باهات موافقم. منم بعد از یه بار بازی کردن شماره پنجم دردرجه بالاتر اصلن نتونستم دوباره بازی کنم چون هیچ درگیری نداشت حوصله گرافیک هنریشم دیگه نداشتم یه بار دیدم خوشم اومد بسه دیگه چندبار باید ببینم درحالیکه شماره سوم رو فقط رو نرمال میتونم بگم حداقل پنج بار بازی کردم(ازاول تا اخر)

  • TINTIN گفت:

    به داستان که گند زدن (پدر دانته مرده در حالی که تو داستان زنده بود و زندانی در جهنم eve هم تا نسخه های قبلی انسان بود که بهو این استدیو گفت بیاین یه حالی بدیم و فرشتش کنیم!)

    و دانته دیگه اون حالت شوخ طبعی گذشته که همش دشمناشو مسخره می کرد رو نداشت و بجا پیتزا خوردن(عشق دانته تو نسخه های گذشته پیتزا خوردن بود) سیگاری شده بود!

    ولی همونطور که گفتید واقعا روایت داستان بهتر از نسخه های قبل بود

    ولی گیمپلی همچنان جذب کننده و گیرا بود و بخش موسیقی هم خوب بود و آهنگا به جا حس شیطان کشی به آدم می داد!

    در کل خسته نباشین

    • sina sony گفت:

      پدر دانته برای این مرد که تنها چیزی که نقطه نظر داشتن توش دانته ورجیل این بود که از پدرشون متنفر بودن و جفتشون مادرشونو دوست داشتن این تنها نقطه نظر مشترکشون بود مردن پدرشون به داستان طرفدارای بازی ضربه آنچنانی نزد که میگی گند زدن به داستانو بازی

  • ... گفت:

    فکرش هم نمی کردم که کسی بتونه با آنریل انجین یک بازی h&s اسطوره و انقدر روون رو بسازه !…نینجا تیوری با این بازی نشون داد که واقعا کارش درسته :دی
    در کل به نظر من که از این سری فقط نسخه ی اول و اونهم فقط در حد یک مرحله رو انجام داده بودم این بازی یک بازی واقعا جالب و خوب بود.مخصوصا از نظر گیم پلی که واقعا اسطوره کار شده بود !!

  • mehdi2020 گفت:

    بازی توپی بود به موقع خودش بهترین گرافیکو داشت

  • stranger گفت:

    من با شمشیرش حال کردم حرکات باحالی داشت.

  • Dante11 گفت:

    کلا یه capcom و یه DMC البته ninja theory زیاد لایق DMC نبود شاید اگه هون طراحی همون دانته بود خیلی بهتر بود خلاصه بگم این DMC خوب بود ولی نسبت به نسخه های قبل خوب نبود.
    بهترین و نوستالژیک ترین DMC فقط DMC 3 هست طراحی دانته و مراحل صدا گذاری گیم پلی محشر بود همچنین موسیقی های بازی…
    😀 :blush:

  • bigg boss گفت:

    آقا گرافیکش رو ps4 چطوره ؟

  • من که با این بازی خیلی حال کردم فوق العده بود :yes:

  • گیم پلیش فوقالعاده روون و باحال بود فقط یه کمبود داشت که معمایی برای حل کردن نداشت مثل GOW

  • sina rezayi گفت:

    قشنگ به نظر میرسه ازین سبک بازی خوشم میاد
    کسی تاحالا بازی اوریجینال سفارش داده؟
    اخه اوریجینال کی باید از استیم دانلود کرد من دانلود نتم ضعیفه کسی سایت میشناسه بازی رو اوریجنالشو رو سی دی بزنه بفروشه؟

    • abolx333 گفت:

      دوست من نیاز به دانلود بازی نیست هر جا هم بری همین گیفت یا سی دی کی استیم هست باید بک اپ رو مثل من تهیه کنی بک اپم یعنی کل بازی رو خودشون به صورت کامل از استیم دانلود میکنن بعد رو سیدی رایت میکنن بعد تو میتونی بریزی و بعد با گیفت یا سی دی کیی که خریدی فعالش کنی

  • dantenero365 گفت:

    واقعا که بازیه فوق العاده یه
    به نظر من این بازی بعد از god of war بهترینه
    ولی من به شخصه شماره چهارو به این قسمت ترجیح میدم

  • BOOKER گفت:

    ۳۶۰ درجه قیافه دانته و ورجیل عوض شد … فکر کنم به خاطر همینه متاش بالا ۹۰ نرفت …. اما همه چیزش خوب بود :yes:

  • daaante گفت:

    من خودم روانی سری dmc هستم و نوکر هر چی بازیh&s
    ولی این بازی با اینکه بازی خوش ساخت وخوبی بود یه نکته خیلی جالب داشت چندتا نکته خیلی بد
    خوبیش این بود که بازی تو یه دنیای بسیار شیطانی روایت میشد که این خیلی جالب بود
    ولی بازی از نظر پازل و معماها خیلی ضعیف عمل کرد و فقط به خاطر جذب مخاطب جدید بازی رو خیلی ساده کرده بودن، کجا بود اون معماهای نسخه سه و چهار
    دویل شدن دانته ابهت قبلو نداشت
    و از همه مهمتر اون حس ژاپنی اصیل که یه دویل می کرای اصیل بهش وابسته هست رو نداشت
    امیدوارم نسخه پنجم صرفا یه بازی شرقی باشه
    در ضمن پرچم انگلستان هم که روی بازوی دانته بود خیلی ضایع بود
    واسه یه کارکتر و بازی که ژاپنی هستن این کار واقعا شرم اور بود
    زنده بادdmc رو

  • daaante گفت:

    ابهت دویل شدن رو او نسخه اول بازی داشت به معنای کلمه
    یادمه توی یکی از سینماتیکای نسخه اول دانته یه باسو شکست داد وقتی باسه داشت نفسای اخرو میکشی دانته اومد عین اجل بالا سرش دست به سینه وایساد، غوله تا نگاه با دانته کرد اون هیبت شیطانی داخل بدن دانته رو دید یهو گفت اسپاردا، شوالیه افسانه ای که میگن تو هستی؟ دانته یه پوسخند زدو گفت نه، من پسرشم بهم میگن دانته، شکارچی شیاطین
    با اینکه این نسخه ریبوت از نظر فلسفی بازی بسیار قدرتمندی بود ولی من همچنان بهترین بازی این سری رو dmc4 میدونم
    ممنون از مقاله

  • Ali TNT گفت:

    سری باحالیه ولی بنظر من قسمت آخرش مثل قبلیاش جالب نبود

  • Dante030033 گفت:

    کاملن با این نقد و توضیحات مخالفم Devil May Cry در حال تکراری شدن نبود که بعد از نسخه ۴ این گند رو بهش بزنن Devil May Cry بعد ار نسخه ۳ تازه شد یک بازی یعنی اگه که درست نگاه کنید نسخه ۱ و ۲ فقط داستان بود نه یک S&H قوی و توی قسمت کمبو ضعیف بودن تو نسخه ۳ و ۴ مخصوصن ۳ ما یک بازی جدید داشتیم پس این بازی تکراری نشد بود . نسخه ۲۰۱۳ DMC به همه چیز گند زد میگین سیستم مبارزش بهتر بود نه این فقط یه نواوری اشتباه و حساب نشده بود نگه داشتن کلید E & Q برای استفاده از سلاح کلید حرکت به جلو W رو غیز قابل دسترسی میکرد و نگه داشتنش دست رو خسته .
    محیط بازی قرمز بود و چشم رو میزد و موجب سردرد بود و رنگ قرمز موجب طپش سریع قلب میشه که کار اشتباه دیگه ای بود که کردند .
    دانته یک انسان معمولی نیست همه ما میدونیم ولی تو نسخه ۲۰۱۳ DMC انگار که اون تبر کیسه سیمانه دستش با ضربه زدن خودش هم تکان زشتی میخورد شمشیر Rebellion رو کوچک کردن که جالب نبود .
    حرف زدن Dante جدید فقط فحش دادن بود . ۳ Devil May Cry سخت بود ولی ۱ شاهکاره من همه نسخه هاش رو بازی کردم ولی نسخه ۳ این بازی تکرار نشدنیه تو سبک H&S . اینو بیشتر طرفدارهاش میگن .
    فرشته کردن مادر Dante این ۱ کپی از بازی Darksiders بود .
    اینکه میگین بازی داشت تکراری میشد اشتباه بزرگیه و اینکه نسخه ۲۰۱۳ DMC واسه جلوگیری از این کار بود نسخه جدید ۴ Devil May Cry نشون میده و همچنین استقبال طرفدارهای بازی .
    مشکلی که Devil May Cry دچارش شده اینه که Capcom داره به تکراری کردن همه بازی خودش ادامه میده انگار دیگه نمیتونن کارهای جدیدی انجام بدن . دقیقن اینو میشه تو سری RE دید .

  • IntOner One گفت:

    با اینکه خودم بیشتر طرفدار سری ها اصلی بازی هستم ولی به همه دوستان پیشنهاد میدم این عنوان ازدست ندن،از لحاظ گرافیک و گیم پلی واقعا کارش عالی بوده.داستانش هم واقعا خوب طراحی شده،دوستان حتما این عنوان تجربه کنند

  • هر کی یه نظر و سلیقه متفاوتی داره بیشترتون میگید این نسخه بهترین بازی سری DMC بود حالا نظر شخصیتونه منم بهشون احترام میزارم. اما من اصلا از این نسخه خوشم نیومد و کلا نیم ساعت هم بازیش نکردم اصلا نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم 🙂

  • an an گفت:

    اصلا دلیل نمیخواد به خودی خود شگفت انگیزه
    ممنون بابت مقاله

  • Nirvana گفت:

    این بازی واقعا شگفت انگیز بود. این سری بعد از gow بهترین سری هک اند اسلشه. طراحی شگفت انگیز مرحله ها، روایت داستانی عالی، غولاخر ها و از همه مهمتر زیباتر شدن گرافیک و گیمپلی. ابانی و ایواری هم یکم قیافشون تغییر داشت و تخیلی تر شده بودن و از نظر من به بازی هم بیشتر میومدن. :yes: :yes: :yes: :yes:

  • کلا رفتم یه اکانت ساختم تا به عنوان کسی که از بچگی پای devil may cry بزرگ شده این کامنتو بذارم :
    این نقد چیزی نبود جز یکسری مزخرفات .
    این دانته نجیبه؟؟؟؟؟!!!! 😮 این دانته شدیدا افتضاحه ، یه آدم لات ، بی فرهنگ ، لاوبالی ، الاف و … که نمیشه بیشتر از این شخصیتشو توصیف کرد چون اینجا جای یه سری حرف ها نیست .
    در ضمن شما اگه هیچوقت نتونستی درک کنی که دانته چرا پیتزا میخوره و با تلفن حرف میزنه دلیلش درک پایینته .
    به گیم پلی بازی کاری نداریم چون قابل قبول بود . اما داستان ، شخصیت ها و رفتاراشون ، حتی صدای دوبلشون ، همچنین حذف شخصیت های دوست داشتنی سری قبلی مثل تریش ، لیدی و … از نکات غیر قابل تحمل بازی بود . من شدیدا روی دانته قبلی تعصب داشتم و نمیتونم به هیچ وجه این رو جای قبلی ببینم (این جمله راجع به ورجیل هم صدق میکنه )
    البته هرکی نظر خودشو داره . ولی فکر نکنم طرفداران قدیمی dmc ریبوت رو قبول داشته باشند .
    به امید ساخت dmc 5 :inlove:

  • Neronas گفت:

    عاشق Dmcام.عاشق دانتم،عاشق ورجیلم.
    یکی از بهترین بازیای دنیاس.واقعا ممنون واسه مطلبتون.
    :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:

  • moein459 گفت:

    من هم اینو بازی کردم. هم Ninja Gaiden Z که تقریبا در یک سبک هستن.هر دو عالی بود. اما فکر کنم نینجا هم ارزش یک نقد ترو تمیز داشته باشه…

  • SilenceR گفت:

    بازی قشنگی بود ولی من با قبلیا بیشتر حال کردم.
    خوبترین قسمتش:
    طراحی هنریش بود (والبته گرافیکی که همه بتونن بازیش کنن). قسمت هنری این بازی واقعن عالی کار شده در تک تک سکانس هاش چه محیط و چه کومبوهاش. خودم به شخصه از اون مرحله خیلی خوشم اومد که از پل سقوط میکنه و همه چیز برعس میشه و بارونی که از زمین بلند میشد! :inlove:
    بدترین قسمتش:
    رابط کاربریه بازی روی پیسی بود به شخصه با سیستم دوشماره قبل بیشتر میپسندم. دوبار جلو چپ کلیک انصفافن بیشتر طول میکشه. حالا این هیچی چیز ساده ایه فک کن دشمن سمت راست شخصیت قرار داره بعد بخوای D رو نگه داری F بزنی جالب ترش بعدشه که رو هواست و بخوای راستو با اف رو حالت شیطانی بزنی (که میشه E و D رو نگه داشته F رو بزن)همینجوری میتونین رو کیبورد تصور کنین.
    درضمن یکی از مهمترین عواملی که شماره سوم رو فوق العاده ماندگار و هیجان انگیز کرد سختی بازی در اولین تجربه بود(حتی تو فیلمهای بین مراحلش) مخصوصن اخرین مرحلش که با ورجیل بود اصلن قابل مقایسه نیست.
    حرف از ورجیل شد یادم اومد بگم این شوخ طبعی و بامزگی زیادوبیجاش که حتی درون مبارزه هم دست بردار نبود این شخصیت رو محبوب کرده واصولن شخصیت واقعیش این هست و نینجاتوری بااینکارش شخصیت اصلی دانته رو به عوض کرد.
    اگه دنبال شخصیتی میگردین که شخصیتش و رفتارش با مهارت بالاش واقعن به همدیگه بیادو… لازم نیست جای دوری برین ورجیل شماره سوم(که نینجا بازم خرابش کرد تو پنجم) هست. بسیار جدی واصیل و با مهارت! :inlove:
    این بود نظرات شخصیه من در مورد نقد ببخشید یکم طولانی بود :idk: :idk: 😕 😕

  • MBMTREX گفت:

    به نظر من بعد از این نسخه این رازی توانایی رقابت با گاد اف وار رو بدست اورده!

  • DanteSparda گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    خب این بازی با نسخه های قبل خیلی فرق کرده است ولی ایراد ها و نقاط قوتی دارد ایراد های این بازی این است که داستان آن زیاد جالب نبود و ارتباطی زیاد خوبی با نسخه قبلی نداشت (مثلاً مادر دانته انسان بود ولی نسخه جدید فرشته شد) در نسخه های قبل داستان خیلی با حال بود و نسخه ۱ و ۳ و ۴ ارتباط قوی با هم داشتند و گرافیک این بازی خیلی قوی نبود و بد هم نبود در حالی که نسخه ۴ جلوه های گرافیکی قوی تری داشت ولی در حالی که سیستم قدرت مندی نداشت و در مورد ظاهر سلاح ها شمشیر دانته (شورش) و دو کلت دانته و شمشیر ورجیل زیاد جذاب نبود و شکل ساده ای داشت و در مورد شوخ طبعی دانته در نسخه ۳ و ۴ خیلی شوخ طبع خوبی داشت اما در این نسخه کم تر نسبت به قبل شده است.
    در مورد نقاط قوت این بازی
    گیم پلی فوق العاده ای داشت که در هیچ بازی من ندیده ام حرکات ترکیبی و سلاح های شیطانی و سلاح های فرشته ای و ساده بودن انجام حرکات و تنوع زیادی از شیاطین و دوربین بازی عالی از نقاط قوی این بازی بود که تازگی داشت ولی نسخه های قبل مرحله هاش خیلی سخت و دوربین بازی ضعیف و گیم پلی خیلی سخت و نسخه ۳ آن یکی از سخت ترین بازی این سری نسخه هاست.
    نقطه مشترک نسخه بازی دویل می کرای موزیک آن است یعنی هیچ وقت در این ضعیف نبوده است زمانی که جنگ با شیاطین شروع می شود موزیک آن باعث جذاب بودن در نابود کردن شیاطین بود.
    اینم از نقد من طرفدار سرسخت این بازی هستم مثل شما

    • SilenceR گفت:

      درمورد دوربین باهات موافقم تو شماره های قبلی اصلن دوربین توسط بازیکن کنترل نمیشد.
      ولی توی کمبو باهات مخالفم اگه حالت قفل رو دشمن میموند به نظرم بهتر بود
      درضمن چجوریه که یه ثانیه فرشته بشی ثانیه بعد شیطان بشی…. 😮 دوباره دوثانیه بعد فرشته بشی :sweat: :sweat: :sweat: بامنطق من که جوردرنمیاد 😕

  • Sasy PC Gamer گفت:

    بهترین بازیم همیشه سری dmcبودش…ازبچگی…یک گیمرواقعی بایدبدونه که dmcچی هستش… :yes:

  • Ilkka Villi گفت:

    ما عادت کردیم هر چند وقت یکبار، یکسری مطالب شگفت انگیز در گیمفا ببینیم.

    شما زحمت کشیدی و مطلبی گذاشتی و نظر خودت رو گفتی و من هم نظر خودم رو کاملا محترمانه درباره این مطلب میگم.
    این بازی هرچی که هست، شگفت انگیز نیست. اصلا نزدیک این کلمه هم نیست. اگه DmC فوق العاده بود، دیگه نمیومدن تو این نسخه ریمسترش، لباسای قدیمی دانته رو بذارن و گیم پلی رو هم یه مقدار تغییر بدن به سبک قدیم! اگه این بازی شگفت انگیز بود، اینقدر فروشش پایین نبود و کاری نمیکرد که کسانیکه به DMC4 لعنت میفرستادن، اون بازی براشون مقدس بشه و آرزوی ادامه شو بکنن!
    مطمئنا اگر این نسخه شگفت انگیز بود، کپکام نمیومد DMC4 Special Edition رو بسازه تا دل طرفدارا رو بدست بیاره و از اون طرف مهر تاییدی بزنه بر DMC5 و رها کردن این ریبوت کزایی!
    حالا برسیم به دلایل شما:
    ۱۰: موافقم باهات ولی باید ریبوت بازی رو میدادن دست یه استودیو ژاپنی نه غربی! غربی ها کلا سلایقشون خیلی فرق میکنه و گند میزنن به یه بازی شرقی!
    ۹: ربلیون که خیلی ساده شده بود. ربلیون قبلی خیلی خفن تر بود! گیم پلی بازی هم خیلی آسون شده بود. تو قبلیا آدم دهنش آسفالت میشد تا بخواد رنک SSS بگیره ولی تو این خیلی راحت بود! بازی هم همش قرمز بود تا ایرادات گرافیکی رو بپوشونن! داستانش هم که به کل گند زده بودن به این سری!
    ۸: راستش من نمیدونم تعریف شما از نجابت چیه ولی والا من هرجای این مرتیکه رو نگاه میکنم، نجابتی نمیبینم! قیافه ش که عین این لات های سرخیابونه، مدل موهاش هم هیچی اصلا نمیشه چیزی گفت، لباساش هم که… والا من نمیدونم طراحش با خودش چی فکر کرده؛ اصلا شلوار و پوتین و زیرپوش به کنار، این کت مسخره هم حتی به قشنگی کت های قبلی نیست.
    درباره داستان این بازی دوتا نظر هست: یکی درباره داستان کلی و اونیکی درباره داستان زندگی شخصی دانته!
    داستان کلی خوب بود. این داستان در اصل میخواست س.یاس.ت و نحوه اداره جهان درحال حاظر رو نقد کنه! ما الان در دنیایی زندگی میکنیم که پادشاهانش بانکداران هستن و که با نزول گرفت ولی به صورت قانونی، خون همه رو تو شیشه میکنن و از طرفی با حکمرانان جهان (مثلا ر.ی.ی.س جم.ه.ور که تو یه صحنه ماندس داشت باهاش صحبت میکرد) درارطباتن و همون حکمرانان با کنترل تغزیه و رسانه، مغز مردم رو بدست گرفتن و… کلا تو این بخش داستانی، خیلی خوب و مفهومی سعی میکرد به حکمرانان حال حاظر جهان، طعنه بزنه و اونا رو با شیاطینی که از جای دیگه ای به زمین اومدن، یکی کنه! تا اینجاش خوبه اما وقتی میرسیم به داستان شخصی، تازه بودش درمیاد؛ اولا اینکه زدن شخصیت اسپاردا رو به کل نابود کردن! اون ابهت، اون مظهر هیبت، کسی که یه تنه جلوی تمام شیاطین ایستاد و همه رو نابود کرد و باقی مانده ها رو هم فرستادشون به همون جهنمی که ازش اومده بودن؛ کسی که عاشق یک <> میشه و اونقدر نامش و عظمتش همه جا پیچیده بود که یه فرقه براش درست میکنن و میپرستنش و کارهاش رو ستایش میکنن. واقعا این اسپاردایی که نینجا تئوری نشونمون داد، همون مظهر هیبت بود؟ یه احمقی که عاشق یه فرشته احمق تر از خودش میشه و بعدش که ماندس میفهمه، زنش رو ول میکنه تا ماندس جروارش کنه و حافظه بچه هاشو پاک میکنه و خودش هم آخر گیر ماندس میوفته! واقعا این همون اسپاردای خوفی بود که شیاطین با شنیدن نامش، لرزه به تنشون میفتاد؟
    شخصیت پردازی دانته و ورجیل و کت هم که افتضاح بود.
    ۷: مضحک؟ جدا؟ واقعا؟
    الان این دانته ی درپیت که غیر از ف..ک گفتن، چیز دیگه ای بلد نیست، خیلی باحاله؟ شخصیت دانته همین بود؛ بیخیال، شوخ طبع و صد البته عاشق پیتزا! نکنه پیتزا خوردن کلاس آدم رو پایین میاره یا آدم رو مضحک جلوه میده؟ دانته تو بدترین شرایط همیشه بیخیال بود و همیشه با مسخره کردن و چرت پرت گفتن اعصاب دشمناش رو خط خطی میکرد اما این چی؟ اوج طنزش اونجا بود که با ساکیبوس کل کل میکرد حالا کل کلش چی بود؟ این به اون میگفت ف..ک یو، اون هم به این میگفت ف..ک یو! (وای وای ترکیدم از خنده)
    من نمیدونم چرا جدیدا فضای دارک الکی مد شده، حالا چرا کلا همش به دارک نایت ربطش میدین؟ انگار قبل اون فیلمی با فضای تاریک ساخته نشده بود. اصلا چه ربطی داشت به دارک نایت؟ اینجور رنگ آمیزی به خاطر اینبود که ضعف گرافیکی بازی پوشونده بشه! بعدشم فضای نسخه چهارم به نظر من خیلی تاریک تر از این بود! این کجاش تاریکه؟ (همش قرمزه 😀 )
    ۶: تا حدودی موافقم ولی ایراداتش رو قبلا دو سه دفعه گفتم
    ۵: آقا بیخیال! 😯
    خداییش منوی این از قبلیا قشنگ تر بود؟
    حالا سه نسخه اول هیچی ولی ۴ خیلی از این سرتر بود منوش! مخصوصا اون موسیقی فوق العاده تو پس زمینه
    ۴و۳و۱: سیستم بازی تقییراتی کرد که باعث شد بازی آسان تر بشه که با خلق و خوی DMC جور نیست. DMC یه بازی گیم پلی محوره! باید براش وقت گذاشت! مکانیک های خیلی زیاد و پیچیده ای داره که باید یاد گرفت و هر کسی تو یه جورش مهارت داره! درست مثل Sreet fighter که باید کلی براش وقت بذاری تا حرفه ای بشی! تو این همه چی رو حذف کرده بودن! خیلی آسون شده بود! اینا اصلا قابل قبول نیست!
    در کل خسته نباشید میگم به نویسنده محترم ولی توصیه میکنم موقع نوشتن اینجور مقالات، یه خورده اطلاعاتتون رو بیشتر کنید و معمولا قبل از اظهار نظر درباره بازی ای، نسخه های قبلی رو به صورت حرفه ای انجام بدید! 😉

  • im hate گفت:

    شرمنده ربطی به این پست نداره
    یه مشکلی دارم..دو سه هفته پیش بلادبورنو دیجیتالی ریختم رو دستگاه امشب خواستم بازی کنم عکس یه قفل روش بود و نمیتونم بازی کنم الان
    کسی میدونه ?:-) مشکل چیه؟؟؟

  • yaslover گفت:

    من عاشق dmc 4 هستم واز nero خیلی خوشم میاد ولی این نسخه خوشم نیومد اگه دنباله ۴ رو بسازن خوبه

  • این نسخه برای من بهترین نسخه از سری بازی های devil may cry هس چون من همه نسخه هاشو بازی کردم اینم بازی کردم دیدم این نسخه عالیه فقط ی بدی داشت ک داستانش کوتاه بود اگه اینم حل بود عالی میشد:-)نظر شخصی:-)

دورگه | ۱۰ دلیل برای شگفت انگیز بودن DmC: Devil May Cry - گیمفا