هیجان فوتبال | نقد و بررسی FIFA 15 - گیمفا
هیجان فوتبال | نقد و بررسی FIFA 15 - گیمفا
هیجان فوتبال | نقد و بررسی FIFA 15 - گیمفا
هیجان فوتبال | نقد و بررسی FIFA 15 - گیمفا

هیجان فوتبال | نقد و بررسی FIFA 15

آرش هنرور
۱۱:۰۵ ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
هیجان فوتبال | نقد و بررسی FIFA 15 - گیمفا

فوتبال یک ورزش متناقض است. فوتبال یک فرهنگ است که خود را به بهترین شکل ممکن از طریق رقابت های میان جوامع مختلف معرفی می کند و همچنین باعث افزایش جهانی سازی یا گلوبالیسم می شود؛ به طوری که هیچ سرگرمی به اندازه فوتبال توانایی این کار را ندارد. دنیایی که میلیون ها شرکت کننده را در خود جای می دهد و هنوز از طریق حمایت های طرفداران خود ادعا می کند که ارتباط ویژه ای با مردمان عادی برقرار کرده است. یک بازی تیمی با الگو ها و شکل های قابل پیش بینی که خود باعث ایجاد منحصر به فردی غیر قابل پیش بینی می شود .

 

fifa 15 cover australia

کاور بازی FIFA 15

عنوان : FIFA 15
سازنده : EA Sports
ناشر : Electronic Arts
پلتفرم : PC, PlayStation 3, Xbox 360, Xbox One, PlayStation 4
ژانر : ورزشی، فوتبال

FIFA یک فرنچایزی است که بر پایه تناقضات ساخته و بنا شده است .این بازی یک سری بازی محافظه کار و با بودجه کلان است که هر ساله موتور و بیس بازی خود را تغییر می دهد . یک عنوان که اکثر درآمد خود را از طریق قسمت آنلاین خود به دست می آورد . یک بازی که هر ساله خود را ارتقا می دهد و بهبود می بخشد ولی هرگز رو به جلو حرکت نمی کند.

این یک تضاد است که بیشتر افکار من را پس از یک هفته بازی کردن FIFA 15 به خود اختصاص داده بود. موتور نسل بعد این بازی و تغییرات زیبایی که به بازی ایجاد کرده در یک طرف موضوع قرار دارد ولی آیا این بازی توانسته تجربه گیم پلی بهتری نسبت به سری های قبل FIFA ایجاد کرده است ؟

2665661 fifa15 xboxone ps4 authenticplayervisual hazard wm

یک بازی نسل بعد به تمام معنا

بیایید ابتدا در مورد مواردی که اطمینان داریم صحبت کنیم، FIFA 15 صرفأ اط نظر فنی ، بازی بسیتر چشمگیری است . مدل های بازیکنان، یک قدم بزرگ برای خلق تصاویر واقعی است و اتمسفر و افکت های به وجود امده توسط موتور جدید بازی از قبیل : اسامی بازیکنان هر تیم خوانده می شود، احساسات بازیکنان، استادیوم های دارای لایسنس رسمی، سرود ها و شعارهای زیبای تماشگران همه و همه دور هم جمع شده اند تا تجربه ی یک بازی عالی را برای شما فراهم کنند .

چیزی که فراموش کرده ایم این است که این بازی، اولین بازی نسل بعد به تمام عیار سری بازی FIFA است . EA به وسیله ی موتور نسل بعد خود تصمیم گرفت که این سری بازی را به جلو حرکت دهد که این همه پیشرفت به صورت یکجا می توانست ۲ الی ۳ سال زمان بگیرد .

ویژگی های جدید و بهبود بیش از حد و زیاد این بازی نیاز به توصیف جامع دارد ولی تأثیر بالاقوه ای که بسیار در کار تیم ها و در کل در بازی تأثیر گذار است حضور تماشگران و تأثیر آن ها است . این موضوع زمانی می تواند تأثیر گذار باشد که این ویژگی، جو بازی و اتمسفر بازی، تکرار اختراع Sky در سال ۱۹۹۲ است، گفتگوی تلوزیونی روان و زیبا هنگام پخش تکرار صحنه های بازی، ویدیو های مونتاژ شده و انیمیشن های بازی، یک حس واقعی دراماتیک را در بازی ایجاد می کند .

آیا به یاد دارید که تماشاگران در بازی PES5 چگونه بوده اند ؟ و چمن بازی در FIFA 10 چقدر طبیعی بوده است ؟ این به نظر عجیب می رسد که بازی های ورزشی برخلاف بازی های سایر ژانرها به خاطر ظاهر بازی های خود به فروش می رسند. هدف این بازی های یعنی مخاطبان، دقیقا از دنیای واقعی بازی که طراحان در حال خلق آن هستند آگاه هستند . تصور کنید که چه تعداد افراد تا الان تجربه انجام فوتبال را در مقایسه با تیراندازی و در دست گرفتن تفنگ را داشته اند و تصور کنید ما همچنان چقدر تا آن حس واقعی انجام فوتبال فاصله داریم .

url

احساسات نقش مهمی را در بازی ایفا می کند

موتور بازی FIFA 15 با موتور این بازی در سال قبل متفاوت است به طوری که تیم توسعه این موتور بازی هم با تیم توسعه موتور بازی پارسال متفاوت است اما این سری به شدت فاقد یک حس روشن از جهت دار بودن و هویت است . یک بازی فوتبال باید به چه شکل باشد ؟ ” متفاوت از پارسال ” که در این لحظه تنها جواب ممکن است .

جایی که FIFA 14 ، بازی راگبی را بازسازی کرده است به طوری که سریع ترین بازیکن راگبی نمی تواند از دست بازیکن مارکر بدون یک شروع ۱۰ یاردی فرار کند . FIFA 15 تقریبأ برعکس است . پاس دادن سریع انجام می شود، به وسیله کنترل کننده دسته بازی می توانید از نقاط ضعف هافبک های حریف استفاده کنید و از آن ها عبور کنید و سرعت بازیکنان شما از نکات اساسی برای موفقیت شما است به همانگونه که در سری های قبل شاهد آن بودیم .

برای شروع، داشتن آزادی برای عبور از مدافعان حریف بسیار هیجان انگیز است . در دنیای واقعی، رحیم استرلینگ می تواند از اکثر مدافعان چپ لیگ جزیره عبور کند و منطقی این است که آن ها را از پیش رو بردارد . حتما نیاز نیست که از استیک سمت راست دسته برای دریبل زدن استفاده کنید، به وسیله کنترل جدید FIFA حتی تازه کارهای این بازی هم به خوبی می توانند در سرعت دریبل بزنند، جهت خود را عوض کنند و بین خطوط حرکت کنند .

این نشاط و هیجان تبدیل به نگرانی و اضطراب می شود زمانی که توپ در پای غیر تخصصی بازیکن قرار می گیرد و حمله به دفاع تبدیل می شود . حتی بازیکن ها با توانایی کم هم می توانند دریب بزنند و به آسانی بدوند . حتی لئون عثمان هم می تواند توپ را به ۶ یاردی محوطه جریمه شما برسانند و شما هم نمی توانید کمکی کنید که این امر بالانس بازی را به هم ریخته است .

هیجان فوتبال | نقد و بررسی FIFA 15 - گیمفا

به تمامی جزییات توجه کنید. هیچ چیز از دید طراحان بازی پنهان نمانده است

دلیل اینکه حمله ساده تر شده است این است که کنترل دفاعی جدیدی برای بازی تعریف شده است به ویژه در این سری تکل ها کمتر کارآمد هستند و همینطور این سیستم دفاعی باعث شده که بازیکن های تنبل نتوانند با گرفتن یک دکمه توپ را در محوطه جریمه از بازیکن های حریف بگیرند . در این سیستم دفاعی، دفاع کردن بیشتر از حمله کردن نیازمند توانایی و تمرکز است و برای کسانی از ما که این طرف بازی یعنی دفاع کردن را در طول سال ها نادیده گرفته اند، یک حرکت هوشمندانه است .

نتیجه این تغییراتی که در بازی داده شده است این است که شانس های بیشتری بر روی دروازه ایجاد می شود و EA با توجه به این تغییرات باید شوت زدن را دشوارتر می کرد . در FIFA 14 گل زدن در صورتی که شما در زمان مناسب در جایگاه مناسب قرار داشتید و یک شوت مناسب را انتخاب می کردید آسان می شد . در این سری حرکت توپ دیگر قابل تشخیص نیست و کنترل کردن آن سخت است و توپ های برگشتی توسط دروازه بان بخش بزرگی از بازی را تشکیل داده است . تاکتیک اصلی من برای گل زدن این بود که توپ را به پشت محوطه جریمه می بردم و از زاویه ها شوت می زدم و توپ های برگشتی توسط دروازه بان ها را به گل تبدیل می کردم . این طبیعت فوتبال و هر بازی است که از موقعیت های مناسب استفاده کنید ولی این نوع سوء استفاده از آن نوع های راضی کننده نیست.

سیستم دروازه بان ها در این بازی بسیار طبیعی طراحی شده است و دروازه بان ها قادر هستند به خوبی حرکات شما را حدس بزنند، از واکنش خوب هنگام تغییر جهت های ناگهانی توپ گرفته تا واکنش های بسیار معقولانه تر نسبت به قبل توسط دروازه بان ها همه و همه تغییرات خوب این بخش را نشان می دهند . مانوئل نویر به جلو می آید و توپ ها را در محوطه جریمه دفع می کند، این موضوع به علاوه این که حرکات توپ غیر قابل تشخیص است بر روی تاکتیک های مورد استفاده شما تأثیر می گذارد همه این ها به کنار، سانترهای چیپ مانند همچنان برای بازیکن های تنبل FIFA وجود دارد

حتی سوارز هم گاز می گیرد

حتی سوارز هم گاز می گیرد!!!

 

هوش مصنوعی تیم حریف و هم تیمی های شما هم بسیار پیشرفته تر شده است . مدافعان بازیکن های تیم حریف که در حال حمله هستند را بعد از پاس سوم و چهارم دنبال می کنند و همینطور هم تیمی های شما فضای مناسب را برای حمله شما به وجود می آورند .

به مانند پاس در عمق های چیپ مانند، سانترها هم به صورت نامنظم هستند و در کل این تاکتیک ها آسان ترین تاکتیک ها در بازی های آنلاین و معمولی است . چیزهایی که با ان سروکار دارید این است که بازی ها بسیار هیجان انگیز هستند، بازیکن های دریبل زن به سختی متوقف می شوند ولی احتمال ان کم است که پس از چندین دریبل یک بازیکن بتواند دروازه حریفان را باز کند . تجربه این بازی بسیار هیجان انگیزتر از بازی پارسال است .

این بازی نشان داد که شرکت EA تمام تلاش خود را برای هرچه طبیعی جلوه دادن بازی به خرج داده است و این بازی به یکی از بهترین بازی های فوتبال تاریخ تبدیل شده است . البته تغییرات در این سری کمتر از هر سال انجام شده است و شاید این بازی برای بهتر شدن همچنان جای کار بیشتری داشته باشد به طور مثال سیستم دفاعی بازی همچنان جای کار بیشتری دارد. FIFA هر ساله با آمدن خود برای مدت های زیادی در صدر جدول فروش بازی ها قرار دارد و این نشان می دهد که این بازی به خوبی در بین همه جا افتاده است. باید صبر کنیم و ببینیم رقیب دیرینه این بازی یعنی PES 2015 که امسال تغییرات زیادی را اعمال کرده است چگونه عمل خواهد کرد و برنده این نبرد همیشگی چه بازی خواهد بود ؟

 

jadval fifa 15

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هیجان فوتبال | نقد و بررسی FIFA 15 - گیمفا
هیجان فوتبال | نقد و بررسی FIFA 15 - گیمفا
هیجان فوتبال | نقد و بررسی FIFA 15 - گیمفا
هیجان فوتبال | نقد و بررسی FIFA 15 - گیمفا
هیجان فوتبال | نقد و بررسی FIFA 15 - گیمفا
هیجان فوتبال | نقد و بررسی FIFA 15 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • سر فرصت حتما میخونم :heh:
    ممنون

  • Mohammad Ha گفت:

    دفاع کردن و تکل زدن تو بازی واقعا کار سختیه

  • k@sra گفت:

    پس کی برای کامپیوتر کرک میشه ؟ مردیم از انتظار

  • Kian K گفت:

    من بدبخت که منتظر یه کرک درست حسابی ام. 😥

  • حصین گفت:

    بازی خوبیه :yes:
    فقط دفاع کردنش خیلی سخته 😐
    من آنلاین بازی کردنی ۵ تا میخورم ولی تا دلم میخواد گل میزنم 😀 :yes:

  • TeTration گفت:

    ممنون بابت نقد.
    ولی سختی بازی که نکته منفی به حساب نمیاد!نمیدونم شایدم بیاد 😕 😀

  • Parsa-2₭ گفت:

    ممنون نقد منصفانه ای بود
    لطفا نقد nba 2k15 رو هم بزارید

  • DFSHINNOK7 گفت:

    هـــــــــــــــــی، اگه PES مثل FIFA لایسنس داشت اصلا کسی طرف فیفا نمیرفت.

    فیفا ۷۰-۸۰ درصد تاثیر لایسنس ها و تعداد بسیار زیاد تیمها و فضای ورزشگاهها و بازیکنها و … هست ولی EA Sports هنوز نتونسته بازیکنها رو روی زمین قرار بده و انگار همه ۳۰-۴۰ سانت از زمین فاصله دارن.(باورتون نمیشه؟ همین الان برید با دقت ببینید) انیمیشن بازیکنها همچنان ضعیف هست و تغییر از یک حالت به حالت دیگه خیلی سریع و عجیب غریب انجام میشه. این بازی بیشتر برای کسانی لذت بخش هست که زیاد در واقیعت فوتبال بازی نکردن و زیاد فوتبال نمیبینن و براشون واقعی تر بودن حرکت ها و گیم پلی خیلی مهم نیست.

    البته با احترام به همه ی عاشقان FIFA .

    • Saeed گفت:

      آره.
      شما درست میگی.
      بازی فیفا واسه کساییه که گیم پلی واسشون مهم نیست.

      ولی نمیدونم چرا تو فرانسه واسش کاپ قهرمانی میذارن.
      کل دنیا فقط میگن فیفا
      داداش همش لایسنس نیست.
      انقدر گیم پلی عالی داره که پی اس نمیتونه بهش برسه.

      الان فوتبال شده دفاع ولی پی اس دفاعش شده ماست.

      برو ببین تو کاپ قهرمانی فرانسه دیروز کی قهرمان شد.
      یه ایرانی :yes:

      ممنون بابت نقد

      • siapiero گفت:

        شما با این نقدی که میکنی حتما برو عضو نقادهای این سایت های امتیاز دهنده شو.
        احتمالا نقد مثبتتون از PES هم این باشه: فقط رئال-بارسا! عالیه! با مسی و رونالدو میتونی همرو رو راحت دریبل بزنی (حتی دروازبان) و توپو گل کنی! دیگه بقیه قسمتا مهم نیست!

  • asmodeuss99 گفت:

    عاقا شرمنده بابت اسپم ولی نمره های cod awمنتشر شده ها :rotfl: :rotfl:
    نمیدونین چه نمره هایی گرفته! 😯

  • PC 4 ever گفت:

    هورا هورا cod:aw برا pc هم اومد
    ممنون بابت نقد :yes:

  • DeadTarget گفت:

    فقط فیفا :yes: ممنون بابت نقد :yes:

  • sajad-dark گفت:

    ممنون بابت نقد.خسته نباشید 🙂 :yes: :yes:

  • oliver گفت:

    سلام یه سوال در حال حاضر بهترین کارت گرافیک چیه؟؟؟؟

  • Lord ERFAN گفت:

    بازی عالی ولی دفاع واقعا خیلی باید روش کار بشه :yes:

  • aliran96 گفت:

    گیمفا لطفا دوتا نقد خارجی ترجمه کنید بذارید.این که نشد نقد.اینکه سوارز حتی هم تیمی خودش رو هم گاز بگیره ایده ابلهانه و به شدت احمقانه ای بود.در ضمن من ندیدم اقای به ظاهر منتقد حرفی از انیمیشن های فاجعه آمیز یا تیک خنده دار بازیکن ها حین بازی بگه یا دروازبانش.کافیه تو یوتوب بگردید و نقد منتقد های واقعی رو روی گیم پلی بازی بازی بشنوید.دقیقا با حرف رفیقمون موافقم که گفته بود کسایی فیفا رو دوس دارن اصلاح میکنم کسایی میتونن فیفا رو تحمل کنن که یا فوتبال بازی نکردن یا فوتبال ندیدن چون EA هنوز نتونسته یه راه رفتن ساده یا یک دویدن ساده یا یک گارد شوت ساده طراحی کنه.PES امسال بی نظیره عنوان بهترین بازی ورزشی Gamescome رو که برد منتظر بقیش هم باشید.
    در ضمن گیمفا شما به محض اینکه کوچیکترین خبری از فیفا روی سایت ها بیاد اینجا درج میکنید مثل تیم منتخب هفته و از این قبیل اخبار غیر ضروری ولی تریلر جدید pes رو با دو روز تاخیر گذاشتی اینجا سال قبل هم که اصلا اخبار pes رو پوشش نمیدادین شما یه سات بی طرف باشید نه مبلغ فیفا و واچ داگز.

    • Saeed گفت:

      داداش شما ندیدی.
      اگه میتونستی ببینی میدیدی که پارسال گرت بیل خودش اومد واسشون دویید ایستگاهی زد پنالتی و شوتو استارتو دریبلو هزار تا کار انجام داد.

      من نمیدونم کجای انیمیشنا چرته؟
      پارسال شاید یکم بد بود اما امسال تمام بازیکنای لیگ انگلیس رو شخصا اوردن از چهرشون تصویر گرفتن گذاشتن تو فیفا.

      ورزشگاه ها هم که حرفی توش نیست.
      انقدر زیبا هست که کسی نمیتونه در موردش بد بگه.

      گیم پلی هم که هر چی هست از pes اعصاب خورد کن بهتره.

      من زحمت میکشم فوتبال بازی میکنم بعد حریفم میاد از دفاع با یه پاس عمق ساده تک به تک میشه دفاع هم کلا هر چی زور بزنه نمیرسه.
      حتی حرصم میگیره دفاعم لایی میخوره همون پاس عمق ساده رو.

      موقع حمله من با یه تو سر توپ دفاع حریف توپو با دست میکشه بیرون.
      نه یه بار نه دو بار تو هر بازی سه چار بار این اتفاق می افته تو پی اس.

    • Soldier:76 گفت:

      شخصا فیفا۱۵ رو رو پلی ۴ تجربه کردم تو بخش مولتی واقعا فاجعه اس..
      کافیه بعد از سوت اغاز بازی با روبن مستقیم بری سمت دروازه ی حریف…
      اکثر نتایج یا ۵-۰ می بری یا ۵-۰ می بازی…
      باید صبر کرد تا pes هم بیاد.

    • DeadSec گفت:

      دوستی که در نظر شما فیفا هنوز نمیتونه یه راه رفتن ساده رو درست کنه. دقیقا میشه یکی از برتری های PES رو برای من مثال بزنی ؟ شما احتمالا چشمات رو روی فروش UK فیفا بستی که ۵ هفته اس داره اول میشه تو اکثر کنسول ها و صد در صد قابلیت های فیفا رو هم اصلا نمیبینی چون فکر میکنی با یک جایزه گیمز کام PES میتونه رکورد فیفا رو بشکنه و متاش هم بالاتر بشه ولی نمیشه … قابلیت های فیفا اینقدر زیادن که هیچکس یکدونه از اونها رو هم توی PES نمیتونه ببینه چون اصلا وجود ندارن پس بیشتر از اینا خودتو خسته نکن دوست من … فیفا همیشه بهترین بوده و هست

      • Soldier:76 گفت:

        برتری pes15 رو باید صبر کردتا منتشر بشه فعلا فیفا گیمرهای حرفه ایش رو نا امید کرده

      • Soldier:76 گفت:

        ” فیفا همیشه بهترین بوده و هست”
        همیشه ایی وجود نداره همونطور که یه دوره pes سر تر بود و فیفا با یه برنامه ریزی
        و کار صحیح تونست pes رو به زیر بکشه الان با رویه ایی که پیش گرفته اگه به خودش نیاد و جبران نکنه قطعا ضربه میخوره شما هم بهتره فن بازی در نیاری

        • DeadSec گفت:

          وجود داره عزیزـه من … خیلی خوب هم وجود داره ، شما قول میدم تا صد سال دیگه هم پی ای اس به گرد فیفا نخواهد رسید حالا بشین ببین من کی گفتم ، من فن بازی در نمیارم این بازی هست که از ۲۰۰۹ پیشرفتش رو ثابت کرد و از رقیبش پیشی گرفته حالا دیگه نمیشه حتی PES رو توی دور دست ها دید ، هرکی میاد به دفاع ایراد میگیره دفاع خیلی هم عالی بازی سخت تر هم شده و نسبت به نسخه قبل من که ضعفی نمی بینم همش نقطه قوت بوده تا الان 😀

    • batman گفت:

      به نظر من هر دوی اینها خوب هستند
      در کنار هم کامل می شوند

  • TeTration گفت:

    شرمنده ی سوال لطفا جواب بدید.
    این بازی روی این سیستم اجرا میشه یا نه؟
    Geraphic: GT520 2GB DDR3
    RAM:4
    CPU:Dual Core 2.5
    اخه میخوام بگیرم میترسم اجرا نشه :-((

  • rise fall گفت:

    خسته نباشید.ولی به نظر من سختی بازی نمیتونه نمره منفی بازی باشه.بعدش ای کاش بخش های آنلاینش هم کامل توضیح میدادین آخه من دقیقا نمیدونم چه چیز هایی تو بخش آنلاین داره.فقط میزنم رو سرچ یه نفر رو پیدا میکنه باهاش بازی میکنم.لیگ آنلاین نداره؟(فقط همین رو میخوام)

  • mat_jf0098 گفت:

    ممنون از گیمفا
    فیفا ۱۵ نسبت به ۱۴ خیلی افت کرده،بخصوص تو تاکتیک دفاعش،همیشه استارت بازی از سنتر میتونی با همون یار مستقیم بری بزنی تو گل،البته هنوز اپدیتایه دیگه هم براش باید بیاد مثه ۱۴

  • aliran96 گفت:

    سعید جان شما هر وقت تعریف انیمیشن رو درست متوجه شدی بیا اینجا جواب بده .
    من میگم انیمشن ایراد داره شما میگی چهره هارو خوب ساختن که همون چهره رو هم خراب کردن در مقایسه با pes امسال.بله درست میگی گرت بیل اومد شوت زد و motion capture کردن ولی به محض اینکه شوت بزنی گاردش عوض میشه یعنی با یه تیک میشه همون حالت مسخره ی معروف فیفایی نمیخوام وارد جزیاتش بشم که مثلا کریس انگار دعوا داره هر دو ثانیه یه بار شونه ها شو پایین میندازه پاهاشم بیش از حد باز میکنه.خود مجموعه فیفا اعتراف کرد که ما بنا به درخواست کاربرامون جوری بازی ساختیم که بشه از طریق سانتر و شوت میشه راحت به گل رسید و تعداد گلهای بازی بالا بره باور کن اگر دغدغه ی فیفا فوتبال بود هیچوقت سوارز مث سگ گاز نمیگرفت شمام کیف کنید.نه فیفا فوتبال میسازه نه شما دلت میخواد فوتبال بازی کنید.اگه زبانت خوبه برو نقد های امسال رو در مورد هر دو بازی بخون و تو یوتوب یه سرچ بزن.

  • batman گفت:

    دو جانبه نگاه کنید
    فیفا ۱۵ نسبت به ۱۴ افت داشته
    PES 14 هم نسبت به ۱۳ خراب شده

  • lord011 گفت:

    ادم الان میترسه نظر بده اما به هر حال
    PES 14 اینقدر مسخره بود که بعد از تقریبا ۱۰ سال رفتم فیفا گرفتم خوب بود من راضی بودم
    اما اصلا اون حس سابقو نداشتم شاید دوستان درست میگن ممکنه فیفا گیم پلی واقعی تری داشته باشه اما اون هیجانی که PES به من میداد یه چیز دیگه بود
    مخصوصا تو بازی های دونفره که اینقدر دکمه های دسته رو محکم فشار میدادیم بعد یه ماه خراب میشد یا اون یک و دو های باحال
    این خاطره هاست که نمیزاره فیفا رو دوست داشته باشم

  • Arman گفت:

    هوش مصنوعی این سری خیلی خوب بود من با اینکه اهل فوتبال نیستم از این خوشم اومد :blush:

  • akbar22 گفت:

    اولا این نقد نبود تعریف از فیفا ۱۵ بود
    دوما :reallyangry:
    سوما کسی توانایی دفاع نداره بازی نکنه
    :reallyangry:

  • amir.a گفت:

    من ک از فیفا خیلی خوشم میاد و صد درصد فیفا ۱۵ رو بازی میکنم اما فک نکنم پی اس بتونه امسال بهتر از فیفا بشه

  • به این میگن یه تیتر پر هیجان… هیجان فوتبال….
    بازیه خوبیه
    آرش جان ممنون بابت نقد :yes: :yes:

  • Fashist7 گفت:

    سلام بخدا به امام حسین قسم این بازی فیفا ۱۵ خیلی مسخرس خوشحالم که اکثر طرفدارای فیفا همین بچه های کم سنو سالن همین بچه هایی ک اگه ازشون دلیل برتری فیفارو بپرسی میگن چون سوارز توش گاز میگیره یا خطای هند داره یا خیلی جزئیات دیگه
    اما نمیدونن گیم پلیش خیلی ضایس دروازه بانها توش افتضاحن ب امام حسین قسم ی فیفا واسه ps4 م گرفتم ی هفته بعدش رفتم با the last of us عوضش کردم کفرمو دراورد
    بچه کوچولوا فیفا و ea متاسفانه ایرانو ب رسمیت نمیشناسن حتی تیم ملی هند هم تو فیفا هست اما ایران نیست منم همچین بازیه امریکاییه مزخرفیو تحریم میکنم قیافه ی بازیکنا تو دموی pes2015 واقعا فوق العاده بود اما تو فیفا همه دیدن دیگه کلا بازیکنا استیل بازیکن ندارن دستاشون مثل ی جانور ب اسم تنبل بازو کشیده است

    • Saeed گفت:

      اینطور که تو داری میگی همه جهان از بچه ها تشکیل شده.

      داداش چارت uk منتشر شده برو ببین.

      • Saeed گفت:

        ثانیا آدم به خاطر هر چیزی امام حسین رو قسم نمیخوره.

        • Fashist7 گفت:

          والا دوست عزیز من از بچگی فوتبال بازی کردم دوهفته پیش از توپ خونه ی ps4 گرفتم با ی فیفا ۱۹۰هزار خب منم خوشم میومد بازی ک ۱۹۰ پولش دادمو بازی کنمو ازش لذت ببرم ولی بخدا اینقد ضعف توش دیدم تو این دو هفته هی اعصابمو خراب کرد دیدی وقتی گل میزنی توپ میره دروازه توره دروازه از زیر باز میشه؟؟؟
          خب این چ بازیه اخه
          قیافه بازیکنا هم ک دیگه خودتون اگه دیده باشین میدونین خیلی ضایس والا بخدا با داداشم داریم شبو روز نسخه دمو pes15 بازی میکنیم اما هیچوقت ی دست کامل با فیفا بازی نکردیم اینقد مزخرف بود کلی غصه خوردم تا اینکه رفتم با the last of us عوضش کردم

  • MK7 گفت:

    کرکش نیومده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 😐

  • فیفا برا ادم بزرگاس. فقط کاشکی زودتر کرک بشه مردیم بابا :heh:

  • aliran96 گفت:

    در حال حاضر هرکی با fifa 15 بازی کرده کلی اشکال پیدا کرده خود فن های fifa هم اعتراف کردن که سال گذشته بازیش بهتر بوده فکر کن امسال چه گندی زدن که میگن fifa 14 بهتر بوده. نمی دونم چرا در جواب اون همه ضعفی که از fifa میگیم فقط از فروش بالاش میگین که دلیل فروش بالاش هم تبلیغات خیلی قوی لایسنس های زیاد و قدرت شرکت ea هستش که قبلا هم گفتم نه fifa فوتبال میسازه نه شما دلت میخواد فوتبال بازی کنی چون هم شما هم این آقای منتقد از گاز گرفتن های سوارز و جزییات اطراف بازی بیشتر لذت میبرید تا خود فوتبال.دغدغه باید توی زمین باشه این شعلار یادت باشه که امثال عملی میشه <>

    • PC GAMER گفت:

      دادا اصلا نیازی به فروش بیشتر نیست من خپدم هم سوکر بازی کردم هم فیفا از بچگی هم سوکر بازی،میکردم ولی وقتی فیفا بازیه واقع گرایانه تر داره آدم میره سمتش دیگه.درسته شاید امسال یه ضعف هایی داشته باشه از نظر سیستم دفاعی و کمی آسون شده باشه بازی ولی هر چی باشه از بازیه خشک و بی روح سوکر بهتره.شما هم یا فبفا بازی نکردی(بازی کردن با دیدن تریلر یا نقد توی یوتیوب فرق داره) یا دیگه خیلی فن بازی در میاری

  • Soldier:76 گفت:

    PC GAMER عزیز فیفا۱۴ بهتر از pes14 بود…اما امسال فیفا۱۵ گند زده البته منهای بخش سینگل..فروششم بیشتر بخاطر سابقه ی سالهای اخیره اکثر پیشخرید کرده بودن…
    موضوع اصلا مهارت تو دفاع کردن نیست شما دقیا با ۳ تا پاس میتونی توپ رو ببری تو محوطه ی جریمه ی حریف عکس العمل افتضاح دروازه بانان هم به کنار تمام توپ های برگشتی دقیقا میوفتاد زیر پای بازیکنای تیمم تا برگشتی رو گل کنن..به ضرر فرروختم رفت تعصبی هم رو هیچ بازی شبیه سازی ندارم.. اگه شما به این میگی واقع گرایانه پس من تنها چیزی که مطمئنم اینکه فیفا۱۵ رو تجربه نکردی یا داری فن بازی در میاری
    و از سر تعصب حرف میزنی.بخش مولتی مد نظرمه

  • Soldier:76 گفت:

    در مورد سوکر هم بهتر صبر کنیم تا منتشر بشه بعد میشه قضاوت کرد..طور شما تشخیص دادی بی روحه من موندم هنوز منتشر نشده

  • armin2100 گفت:

    فیفایی ها تا کم میارن بحث فروش رو میارن وسط.یعنی برتری رو توی تعداد بیشتر میبینن!!
    از نظر شما توی ایران پراید بهتره یا پروشه؟آمار فروش نشون میده که پراید بهتره!

  • rezatafazoli گفت:

    نقد زیبایی بود
    ولی یکم دیر بود

    البته با توجه به اینکه کرک منتشر نشده خیلی هم دیر نیست

  • PC GAMER گفت:

    : من بخش مولتی اصلا بازی نکردم که نظر بدم بخش سینگل رو میگم
    آرنین جان حالا مثلا سوکر توی چند سال چه برتری داشته که ما کم بیاریم بحث فروش کنیم

  • ares گفت:

    درکل من به فیفا نمره ۸۵رو میدم به pes هم ۶۵ رو میدم

  • فن های pes خودتونو کنترل کنید و اروم باشید و اگه بدتون میاد بازی نکنید

  • PC GAMER گفت:

    والا به قرآن برین همون pes زغالیتون رو بازی کنید :rotfl: :sidefrown:

  • mohamadtak گفت:

    دوستان یه سوال داشتم ببخشید که بی ربط هستش
    من با تبدیل دسته ps2 رو به پی سی وصل کردم ولی تو بازی فیفا ۱۵ هیچکدوم از دکمه ها کار نمی کنه چیکار کنم ? 😥

  • aliran96 گفت:

    یکی از دوستان هم که لطف کرده قبل از انتشار pes بش نمره داده.

  • REZ گفت:

    یه تریلر همین چن روز پیش از پـس اومد بیرون یارو دستش از تو کله ی طرف رد میشد :laugh:
    حتی بلد نیستن یه تریلر درست و درمون بسازن!
    عشق است فیفا! :yes: :yes:

  • Ali Angel گفت:

    سلام

    فکر میکنم همه ی حرفارو دوستان عزیز aliran96 و Fashist7 زدن
    :yes:
    Pes امسال میترکونه

  • girl gamer گفت:

    از فوتبال خوشم نمیاد ممنون بابت نقد

  • Cyanide گفت:

    نقدش باعث شد بیش از پیش برای انجام بازی بی تاب بشم.
    کاش زودتر کرک شه. 🙁

  • hack گفت:

    شرمنده بابت اسپم دوستان اپدیت های که برای FIFA 15 منتشر میشه حالت career mode رو هم اپدیت میکنه یا نه ۱۴ که اینطور نبود

  • shayanboy گفت:

    نقد ضعیفی بود. حد اقل یه دور بخونین غلط املایی نباشه!
    در کل بازی خوبیه و قابل تحمله.
    یه چند تا ایراد داره که اگر حل بشه عالی میشه. مثل عکس العمل دروازبانها که فقظ کافیه توپ یخی بره گوشه دروازه هر چقدر هم که آروم بره بازم گل میشه. یه مشکل دیگه تکل هاست بهترین تکل رو میزنی مسیر مهاجم رو هم تشخیص میدی ولی انگار نه انگار بازیکن رد میشه. یه اشکال دیگه وقتی بازی شروع میشه اون ۲ نفر روبرو رو که رد کنی تا خود دفاع حریف کسی جلوت نیست و میرسی جلوی دروازه ۱ نفرو هم رد کنی تک به تک میشی!

  • alireza@b گفت:

    سختی بازی برای تازه کارها نمره ی منفی داره خداییش ؟؟ :-/ :-/ :-/ :-/ چی بگم والللا

  • mojtabba گفت:

    نقد تقریبا کاملی بود تقریبا از این لحاظ، که در مورد دروازبانان کامل نگفتید که توی این نسخه ضعیف عمل میکنن یعنی توی اکثر مواقع در هنگام گل خوردن اصلا واکنش نشون نمیدن که این امر در دنیای واقعی فوتبال خیلی به ندرت اتفاق میوفته… من گرافیک بازی رو قبول دارم که خوبه و همه هم این رو تایید میکنن ولی یکی از عواملی که بغضی ها فیفا رو انتخاب میکنند گیم پلی این بازی هستش که توی این نسخه به قول بعضی ها خیانت در امانت کرده ، توی این نسخه گل خوردن های مزخرف دروازبانان و دفاع کردن سخت خیلی رو اعصابه من و برادرم الان چند ساله که داریم فیفا بازی میکنیم البته روی کامپیوتر ، و فیفایی به این مزخرفی ندیدم قبلا تا می نشستیم برای بازی تا ۱۰ ال ۱۱ بار بازی نمی کردیم از پاش بلند نمی شدیم ولی الان توی این نسخه یک الی دو بازی و تازه برامون هم مهم نیست که کی میبره ولی قبلا بردامون رو توی یه برگه تا اومدن فیفای بعدی می نوشتیم منظورمه اینه که وقتی بازی رو می بری انگار با بردت حال نمی کنی همین راحت رد شدن از دفاع و گل خوردن افتضاح دروازبانان این حس بردن رو ازت میگیره
    من متاسفانه نتونستم بازی فیفا ۱۴ سال قبل که برای کنسول نسل هشتم اومده بود رو تجربه کنم از این فیفا ۱۵ هم کلی حالم گرفت از شما دوستانی که این بازی رو تجربه کردن بگن که این بازی بهتره یا فیفا ۱۵ (از لحاظ گیم پلی نه گرافیک بازی) چون میخام یه کنسول نسل هشتم بگیرم >>>> اون هم فقط به خاطر فیفا ۱۴

    • m.r.s گفت:

      دوست عزیز فیفا که هنوز کرک نشده چجوری رو کامپیوتر اجرا میکنی…اگه راه حلی داره بگو.خسته شدیم از بس منتظر موندیم

    • bbc گفت:

      آخه پسر خوب وقتی بازی کردن بلد نیستی چرا از الکی حرف میزنی :no:
      قدرت دربازبان ها که عالی هست و اکثر توپ ها رو دربازبانان خوب میگیرند
      ولی گرفتن شوت یه بازیکن به خودت بستگی داره من بهت یه چیز میگم اصلا گل نمیخوری برای این منظور بیا داخل سایت cr7game.rozblog.com و در پست کرک فیفا ۱۵ این سوال رو از من بپرس تا من بهت بگم چطوری گل نخوری 😯

  • killer.elite گفت:

    ممنون بابت نقد
    فقط ی سوال
    من متاسفانه نفدو کامل نتونستم بخونم و جایی ندیدم ک نوشته باشه روی کدوم کنسول نقد شده ?:-) ?:-) ?:-)

  • Amir Messi گفت:

    pes امسال هم همون گند پارسالو میزنه 😀

    فقط فیفا :yes:

  • hiva گفت:

    هر سال میگفتم اگه گرافیک pes و گیم پلی fifa ترکیب بشه چه بازی میشه ولی امسال pes واقعا اون قدر خوبه که فقط خودش کافیه
    :-))

  • minibat16 گفت:

    خوش بحال کسایی که fifa15 :reallypissedبازی میکنن…ماخوروی کامپیترمون کار نمیکنه…میخایم ps4بخریم…ایشاللاfifa16

  • m.r.s گفت:

    واقعا گیم پلی فیفا فوق العادس..من تا سه سال پیش یعنی تا pes12 فقظ pes بازی میکردم.یه بار فیفا۱۲ رو برای امتحان نصب کردم بعد ۵ دقیقه از بازی خارج شدم و به سرعت pes12 رو پاک کردم…یعنی اصلا نباید فیفا رو با pes مقایسه کرد…pes تا دوسال دیگه هم به قشنگی فیفا۱۲ حتی نمیشه..واقعا حرکت بدن بازیکنا و حرکت توپ و شور و هیجان بازی و تنوع حرکات و مخصوصا عملکرد دروازه بان ها تو فیفا فوق العادس و خیلی طبیعه…من تریلر pes15رو دیدم و حتی تو تریلر هم معلومه که ضعفای همیشگی رو داره…از مصنوعی بودن حرکات و شیرجه های دروازه بان که مثل چوب میمونه تا شوت زدن و دریبل های بی روح….تاکتیکای فیفا هم خیلی به واقعیت نزدیک تره مثلا وقتی تیمت عقبه و تیمو رو سیستم ultra attack میذاری قشنگ معلومه که تیمت هجومی میشه و مثلا اگه دقایق آخر بازی باشه یکی دو نفر تو زمین تیم خودت هستن..علاوه بر این تنوع و تعداد تاکتیکای بازی هم خیلی زیاده..من یک سال دارم تقریبا هر روز فیفا۱۴ رو بازی میکنم اما هنوز اتفاقای جدید تو بازی میفته(سوتی های جدید از بازیکنا و گل هایی که تکراری نیستن و واکنش های جدید از دروازه بان ها و….)اما pes بعد شیش ماه همش تکراری میشهه.. برای بازی کردن فیفا باید حرفه ای باشی

  • EASPORT گفت:

    fifa کجاpes کجا بعد از اومدن کنسول های نسل هفتمی بود که قدرت رو در فیفا کاملا در دست گرفت و با اومدنfifa11 دیگه خود سازنده های pes از فاصله ۱۰ ساله خودشون با فیفا انکار کردن حالا شما میان میگین pes بهتره (حالا حالاها مونده تا بش برسین) :beatup:

هیجان فوتبال | نقد و بررسی FIFA 15 - گیمفا