۴A از دشواری دستیابی به رزولوشن ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم بر ثانیه در کنسولها می گوید
Metro Redux، که اخیرا برای PlayStation 4 منتشر شده، با رزولوشن ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم بر ثانیه بر روی کنسول Sony اجرا می شود. با اینکه استودیوهای طرف اول Sony، مانند Naughty Dog برای دستیابی به ۶۰ فریم بر ثانیه، تلاش هایی کرده، اجرای این بازی با این نرخ فریم بر روی این کنسول غافلگیر کننده است. ۴A چگونه به این موفقیت دست پیدا کرده است؟
Oles Shishkovstov، رئیس بخش فنی ۴A Games می گوید:
هیچ رازی وجود ندارد. ما فقط با سخت افزار مقصد سازگار شده ایم. به جای استفاده از فضای مماس در هر راس، از پیکسل ها بهره می بریم. این وظیفه درCPU از رده خارج سریع انجام می شود؟ وظایف را ادغام می کنیم. خیلی آهسته است؟ موازی سازی کنید. شاید GPU قدرت پردازش تعداد زیاد sqrt را ندارد؟ اما در محاسبه اعداد صحیح عملکرد خوبی دارد – بنابراین ما از ترفندهای عدد صحیح قدیمی استفاده می کنیم. و این روند ادامه دارد.
او اضافه می کند که خود eSRAM مشکلی برای بازیسازان بوجود نمی آورد، اما مقدار آن بر روی Xbox One چالش برانگیز است. بدون در نظر گرفتن، هوشمندانه بودن استفاده از آن.
در واقع، ESRAM مشکلی برای ما بوجود نیاورده است، بلکه مقدار کم آن ما را به دردسر انداخته است. عملکرد ESRAM، برای GPU استفاده شده در Xbox One کافی است. بله درست است، حداکثر پهنای باند نظری – که تا حدودی با PS4 قابل مقایسه است – را می توان بدست آورد (معمولا با خواندن و نوشت همزمان، مانند FP16) اما، در عمل تنها چند مورد دیده ام که این عامل باعث محدودیت شود.
Metro Redux، هم اکنون برای PlayStation 4 و Xbox One در دسترس است.
پر بحثترینها
- بازی Stellar Blade به دلیل طراحی شخصیت Eve نقدهای منفی دریافت کرده است
- نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند
- Stellar Blade از لحاظ فنی کم نقص و عالی اجرا میشود
- پرفروشترین های فروشگاه پلی استیشن در تسخیر ایکس باکس
- گزارش مالی مایکروسافت: افزایش درآمد ایکس باکس به دلیل خرید Activision Blizzard
- شایعه: Gears 6 در مراسم امسال Xbox معرفی میشود
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- ممکن است GTA 6 در حمل اسلحهها همانند Red Dead Redemption 2 عمل کند
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
- شایعه: سری Watch Dogs به پایان راه خود رسیده است
نظرات
بله وقتی یک استودیو کاربلد باشه با هر سخت افزاری میتونه بهترین نتیجه رو بگیره.مطمئنا اختلاف قدرت اونقدر زیاد نبوده و نیست ولی بحث تخصص و تجربه،استودیو به استودیو زمین تا آسمون متفاوت.
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
ناتی داگ برای بدست اوردن ۶۰ فریم مشکلی نداشت که شما میگی به مانع برخورد :no:
tlou رو میخواستن بالای ۶۰ فریم بسازن 😐 اونوقت به مانع برخورده اند 😐
من نمیدونم این حرفا از کجا میاد :no:
:yes: 😉
کلا تا سال اینده همه ی بازی های جدید روی کنسول ها همان ۷۲۰/۳۰fps اجرا می شوند. 😀
نویسنده خبر میشه بدونم چرا ناتی داگ برای رسیدن به ۶۰ فریم به مشکل بر خورده؟
The last of us روی ۶۰ فریم آوردن حتی خبر هم اومده بود که میخواستن بالای ۶۰ فریم بیارن بعد شما اون بالا نوشتید که برای رسیدن به ۶۰ فریم،به مانع برخورداند؟ 😐
دوست گرامی نیل دراک من تو مصاحبه اخریش گفت tlou در اکثر اوغات روی ۸۰ فریم اجرا میشده
اونوقت شما میگی به مشکل برخورده؟ 😐
جاتون خالی همین دیروز شروع به بازی کردن ریمستر آخرین ما کردم.۶۰ فریم واقعا لذت بخشه.یه همچین گرافیک شاهکاری وقتی با این فریم عالی روی پلی ۴ اجرا میشه شک ندارم هر بازی دیگه ای فریمش به زیر ۶۰ برسه مشکل از بهینه نبودن موتور اون بازی و بی همتی اعضای سازنده در گرفتن فریم خواهد بود.کنسولای نسل ۸ (به خصوص پلی ۴ با ان سخت افزار و معماری محشرش)خیلی خوب از پس ۶۰ فریم بر میان به شرطی که استدیو ها بلد باشد مثل ناتی داگ به جای حرف زدن عمل کنند…
راستی امتیازات مترو مشخص نشد؟
من نفهمیدم ولی حرفای خوبی میزد؟ :-((
اونی که این خبر رو گذاشتی چرا نمیای جواب دوستان رو بدی؟؟
:rotfl: چی بشه بعدا…..:struggle: