پوشش زنده کنفرانس Sony | بهترین ها برای بهترین ها! - گیمفا
پوشش زنده کنفرانس Sony | بهترین ها برای بهترین ها! - گیمفا
پوشش زنده کنفرانس Sony | بهترین ها برای بهترین ها! - گیمفا
پوشش زنده کنفرانس Sony | بهترین ها برای بهترین ها! - گیمفا

پوشش زنده کنفرانس Sony | بهترین ها برای بهترین ها!

آرش سعادتمند
۰۲:۲۱ ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
پوشش زنده کنفرانس Sony | بهترین ها برای بهترین ها! - گیمفا

نسل هفتم کنسول های مخصوص بازی های ویدئویی شاید چندان برای شرکت ژاپنی سونی خوب نبوده باشد چرا که همیشه یک رقیب بسیار بزرگ به نام مایکروسافت با کنسول Xbox 360 و عناوین هیجان انگیز بسیار مانند خاری در چشم آنها بوده است. اما اینبار قضیه از چه قرار است؟ با پوشش خبری لحظه به لحظه سایت گیمفا همراه باشیم تا ببینیم اینبار سونی چه شگفتی هایی در چنته دارد. بسیاری از گیمرهای سرسخت، کار شرکت مایکروسافت در آغاز نسل هشتم تمام شده می دانستند و چنین تفکراتی دور از ذهن هم نبوده است. پس از رونمایی کنسول نسل هشتم شرکت سونی یعنی PlayStation 4 در E3 2013، همگان طراحان آن از جمله آقای Mark Cerny را تحسین کردند چرا که کنسولی بسیار شکیل، زیبا، قدرتمند و صد البته جمع و جور را خلق کرده اند. در زمان عرضه این دستگاه ۱۰۰ دلار از رقیب خود ارزانتر بوده و کیفیت بسیار بالاتری را در عناوین خود ارائه کرده است و بازی سازان مختلف، سیاست های شرکت سونی را به مانند یک بهشت خطاب می کرده اند. با این حال از زمان عرضه تا کنون، هیچ از دو کنسول نسل هشتمی بازی های چندان مطرح در تعداد بالایی نداشته اند و همگان هنوز منتظر هستند که سونی دست به کار شود و آن انحصاری های درخشانی راکه همگی دوست دارند معرفی کند. سونی تا حد بسیار زیادی محافظه کارانه عمل کرده است و به قدری ip های مهیج دارد که نمی توان برای تک تک حدس چه خواهد شد یا اینکه اصلا معرفی می شوند یا خیر. سونی تا کنون آهسته و پیوسته موفق شده است عملکرد خوبی را رقم بزد و چه بسا شاید می توان حتی گفت شگفت انگیز! زیرا اگر به آمار فروش کنسول PlayStation 4 نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که تا اواسط ماه آپریل موفق به فروش ۷ میلیون دستگاه شده است که تمامی این ارقام متعلق به مصرف کنندگان است و نه فروشگاه ها. آقای Guy Longworth به عنوان کارمند بخش اجرایی بازاریابی برند Playstation در PlayStation Blog در رابطه با شعار جدید شرکت سونی نوشته بودند:

حال که ۷ میلیون دستگاه Playstation 4 در اختیار بازیکنان قرار گرفته است، ما می خواهیم وفادارای ابدی خود را در ارائه بهترین بای های نسل جدید به شما تقدیم کنیم. ما فکر می کنیم PlayStation بزرگترین هواداران را دارد و PlayStation مکانی است که بزرگان بازی می کنند.

2550713 greatest

زمان کمی باقی مانده تا دریابیم این جملات چقدر حقیقت دارند. با ما در پوشش خبری کنفرانس شرکت سونی در E3 2014 همراه باشید … نمایش با یک تریلر از دنبای PlayStation آغاز می شود که در آن شاهد دکمه های مشهور مربع، مثلث، دایره و ضربدر هستیم. یک سری فضانورد دیده می شود … احتمالا Destiny است. بله کنفرانس با نمایش بازی Destiny آغاز می شود. به نظر می رسد استیو Bungie  و شرکت سونی روابط بسیار خوبی دارند چرا که همیشه در مراسم های PlayStation  حاضر هستند. یک روای در حال تعریف کردن داستانی است و دیالوگ “We called it The Traveler” را به زبان می آورد. در آن از یک گوی صحبت شده که نوی وحشتناکی را به همراه داشته است. یکی از هیجان انگیز ترین روش ها برای آغاز کنفرانس … آقای Andrew House  حضور پیدا کردند و می گویند که “یک سال پیش بود من در همین صحنه کنسول PlayStation 4  را معرفی کردم”. “شرکت سونی تعهداتی را در قبال بازیکنان دارد که به هیچ وجه آنها را به هم نخواهد زد.” PlayStation 4 به عنوان بهترین مکان برای بازی معرفی می شود. گفته شده “Destiny نه تنها برای اولین بار بر روی PlayStation خواهد آمد بلکه بهترین نسخه هم خواهد بود.”

ps4 به رنگ سپید

PS4 به رنگ سپید!

کنسول سفید رنگ PS4 با هارد ۵۰۰ گیگابایت معرفی شد. به همراه یک عدد DualShock 4  و اشتراک PS+  . The Order  نمایش داده می شود. جو آن بسیار گیرا است و شخصیت اصلی از یک مکان متروکه در حال عبور است. یک هیولا مشغول خوردن جسد انسانی است. شباهت این صحنه بسیار به Resident Evil نزدیک است. Galahad از هیولا عقب کشیده و اسلحه خود را آماده می کند. او توسط هیولا مصدوم شده و با زدن دکمه مثلث از Black Water  می نوشد. او روی پای خود می ایستد اما زخمی شده. اسلحه را بر میدارد. هیولا می گوید “بوی تو را حس می کنم ای انسان”. شخصیت اصلی تیر اندازی می کند و لوگوی The Order: 1886  نمایش داده می شود. یک چیز شفاف و رنگارنگ در حال نمایش است و به سبک بازی های استدیو thatgamecompany  می باشد. بازی Entwined نمایش داده شد. ما شاهد دو موجود پرنده مانند هستیم. یکی آبی و دیگری نارنجی. این بازی توسط استدیو Pixel Opus  ساخته می شود. با توجه به تروفی های لو رفته این عنوان برای PlayStation 4, PlayStation 3 و Vita به صورت دیجیتالی قابل تهیه خواهد بود. سازندگان می گویند ” گیم پلی بازی Entwined کاملا نوآورانه است و آنها امیدوارند که شما لذت ببرید”. فعلا این بازی برای PlayStation 4 به قیمت ۹٫۹۹  دلار عرضه می شود. Infamous: Second Son اواسط تابستان امسال یک DLC مجزا خواهد گرفت. مانند DLC بازی Infamous 2 شما نیازی ندارید تا عنوان اصلی را انجام دهید. داستان آن ظاهرا پیرامون شخصیتی به نام Fetch  می باشد. نام DLC مذکور “First Light” می باشد و در ماه آگوست منتشر خواهد شد. LittleBigPlanet 3  برای PS4 معرفی شد. اولین سری  LBP برای PS4. بسیار بسیار زیباست و همگی خوشحال هستند. Oddsock بر روی دیوارها می تواند پرش کند و بسیار سریعتر از Sackboy  می باشد. یک شخصیت جدید به نام Toggle  معرفی شد که از همه بزرگتر و قوی تر است.

بزرگ سیاره کوچک

بزرگ سیاره کوچک

تغییرات بسیار زیادی در آن مشاهده می شود که خود می تواند دلیل تاخیر در معرفی آن باشد.  LBP بیشتر پازل محور شده است و همکاری در آن پر رنگ می باشد. بایستی دید که هواداران چه واکنشی در برابر این مسئله دارند. این شخصیت ها همگی جالب هستند اما جذبه Sackboy شکی نیست که از همگی آنها بیشتر است.  آنها مشغول یک پازل جدید با یکدیگر هستند با این حال هنوز هم LittleBigPlanet برای هواداران آشنا می باشد. آنها با یک راکت از مرحله خارج می شوند. سازندگان می گویند “بزرگترین ماجراجویی دست ساز ما LittleBigPlanet 3 است”. عنوان مذکور در ماه نوامبر عرضه می شود. آقای Shuhei Yoshida  به عنوان رئیس کل استدیوهای جهانی شرکت سونی در صحنه حضور پیدا کردند. تا کنون ۸٫۷ میلیون مرحله توسط جوامع  LBP/LBP2  به اشتراک گذاشته شده است. LittleBigPlanet 3  اجازه خواهد داد تا شما تمامی مراحل قدیمی را نیز بازی کنید. آقای Shuhei Yoshida می خواهند یک IP جدید را معرفی کنند. بازی جدید Bloodborne نام دارد که توسط Miyazaki ساخته می شود.

بازی جدید استدیو from software که به عنوان خالقین dark souls شناخته می شوند

بازی جدید استدیو From Software که به عنوان خالقین Dark Souls شناخته می شوند

Project Beast  که در گذشته خبر آن لو رفته بود نمایش داده می شود … ظاهرا انحصاری کنسول PS4 می باشد. یک سری از مردم با مشعل مشغول قدم زنی در خیابان هستند و سگ های هیولا مانند در میان آنها دیده می شود. این گونه حس و حال را فقط می توان از استدیو From Software  شاهد بود. موزیک پخش می شود و نمایش بسیار هیجان انگیز است. جلوه های بصری این بازی بسیار زیباست. حال Ubisoft  بازی Far Cry 4 را به همگان نشان می دهد. قهرمان بازی Far Cry 4 مشغول قدم زدن در یک سری از سخره های رشته کوه هیمالیا می باشد.

255 cover reveal front 610a

اینطور که به نظر می سد اقلیم محیطی بازی بسیار کوهستانی تر از عناوین قبلی می باشد. شخصیت اصلی در حال گذر از یک دهکده است و دشمنان خود را با یک crossbow از بین می برد. حال سوار بر یک خودرو از محلکه می گریزد که کاملا به سبک عناوین کلاسیک Far Cry می باشد. او از خودروی خود به روی یک کامیون نزدیک پرش می کند و گردن راننده را می برد. کامیون تصادف کرده و قهرمان بازی با استفاده از یک سری لباس بالدار از میان کوها ها می گذرد.  همین بخش کوچک از نقشه هم بسیار بزرگ می باشد. صدای شخصیت اصلی مانند آقای  Nolan North است و بله  Far Cry 4 هم مانند بسیاری از عناوین امروزی از بخش co-op بهره می برد.  Far Cry 4  بسیار زیباست … پر از اسلحه، انفجار، هیجان و غیره. آقای Adam Boyes  حضور پیدا کردند. در نسخه PS4 و PS3 بازی Far Cry 4 شما می توانید دوستان خود را دعوت کنید حتی اگر آنها بازی را خریداری نکرده باشند. لوگوی Deep Silver  نمایش داده شد و آقای Boyes از یک عنوان زامبی محور سخن می گویند. مردی در ساحل مشغول قدم زدن است و پشت او کاملا در آشوب می باشد. او گوشی بر روی سر خود دارد و متوجه چیزی نیست. نمایش بسیار هیجان انگیزی است. یا خدا … مرد گفته شده انسان نیست. او کم کم به یک زامبی بدل می شود. نام بازی  Dead Island 2 نقش می بندد. نسخه  PS4  این بازی از Beta و یک Skill مخصوص بهره مند می باشد.

dead island 2

Dead Island 2

آقای Boyes  تاکیید دارند که دارندگان کنسول PS4 می توانند همین الان Beta عنوان  Battlefield Hardline  را تجربه کنند. یک نگاه مخصوص به بازی Battlefield Hardline  در کنفرانس سونی … شما این عنوان را قبلا در کنفرانس EA شاهد بوده اید. یک سری از شخصیت های  Disney Infinity مانند Hulk  و برخی دیگر از افراد Avengers، در بازی Disney Infinity فقط انحصاری کنسول Playstation می باشند. بازی Destiny  بر روی Playstation محتویات انحصاری دارد. استدیو Every Paradox  با سونی برای ساخت یک عنوان انحصاری مشارکت دارند. ظارهرا Magicka 2 برای Playstation عرضه خواهد شد. Tim Schafer حضور پیدا کرد! یعنی چه خبر است؟ … DoubleFine با سونی همکاری دارد تا بازی  Grim Fandango را برای Playstation باز سازی کند. این بازی را شما می توانید بر روی PS4 و PS Vita تجربه کنید. دو بازی Broforce و Titan Souls به  PS4 و PS Vita می آیند و اول از همه برای Playstation منتشر خواهند شد. بازی Not A Hero و Hotline Miami 2: Wrong Number   نیز چنین می باشد. بازی Talos Principle  برای PlayStation 4 منتشر خواهد شد و عنوان جدید آقای  Suda 51 که Let It Die  نام دارد انحصاری  PlayStation 4 می باشد. بازی Abzu نمایش داده می شود که در آن شما نقش حرکت یک اسکوئید دریایی را دارید. محیط بازی دلربا است. Abzu ابتدا برای PlayStation 4 منتشر می شود. آقای Boyes  می گویند:

ما را از نظرات و پیشنهادات خود محروم نسازید. ما همیشه به صحبت های شما گوش خواهیم کرد. هدف ما در PlayStation ساده است: به ارمغان آوردن شگفتی و هیجان برای شما.

بازی No Man’s Sky ابتدا برای PlayStation 4 منتشر می شود. دنیای این عنوان نامحدود است و به مرور با پیشروی بازیکن آزاد خواهد شد. استدیو Hello Games  اعلام می کند که هر بازیکن در یک سیاره متفاوت بازی را آغاز خواهد کرد. این بازی بسیار عجیب است!

project morpheus

آقای Andrew House به صحنه بازگشتند. آنها هم اکنون در رابطه با PlayStation Camera  و هدست واقعیت مجازی Morpheus صحبت می کنند. آنها بازخورد بازیکنان و سازندگان را نسبت به Morpheus یک “پدیده خارق العاده خطاب می کنند”. Jurassic Encounter و Street Luge دو دموی جدید Morpheus هستند که بازیکنان می توانند آن را در E3 تجربه کنند. رئیس شرکت Sony Computer Entertainment  آمریکا یعنی آقای Shawn Layden وارد صحنه می شوند که جانشین Jack Tretton شده اند. ایشان می گویند:

عطش PlayStation برای نوآری  بی پایان است. بیایید در رابطه با  PSN  صحبت کنیم.

۹۵ درصد از کنسول های PS4 در جهان به شبکه PSN متصل هستند. از دکمه Share بر روی کنترلر DS 4 تا کنون  ۲۲۸  میلیون بار استفاده شده است. YouTube امسال به PS4 می آید. شما می توانید پس از تهیه ویدئو گیم پلی مخصو به خود، آن را در YouTube به راحتی منتشر کنید. PS4 تا کنون شاهد ۱۵۰ میلیون جلسه تماشاچی (یا همان حالت spectate  بوده است). محتویات جدیدی برای  Playroom در راه است و شما در زمان استریم بازی ها در شبکه های Ustream و Twitch می توانید با دوستان خود تعامل داشته باشید. بازی های رایگان (Free to Play) عنصر بزرگی بر روی PS4 قلمداد می شوند چرا که تا سال بعد ۲۵ عنوان F2P برای کنسول نسل هشتم شرکت سونی عرضه خواهد شد. بالاخره نوبتی هم باشد باید به کنسولی دستی PS Vita سر و سامانی داده شود! لوگو PlayStation Now  نمایش داده می شود. PlayStation Now در تاریخ ۳۱ جولای برای آمریکای شمالی کار خود را به صورت open beta آغاز خواهد کرد. پس از آن PS Now برای PS3 و  PS Vita هم ارائه خواهد شد. در زمان آغاز به کار PlayStation Now، حدود ۱۰۰ بازی از استدیوهای داخلی و خارجی شرکت سونی برای تجربه آماده خواهد بود. Dead Space 3, God of War: Ascension, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, Ratchet & Clank: Into the Nexus, و Ultra Street Fighter IV همگی به PlayStation Now می آیند. Remote Play بازخوردهای بسیار مثبتی داشته است. ۱۰۰ عدد بازی برای  PS Vita در دست ساخت می باشد. Tales of Hearts R, Child of Light, و Tales From Borderlands برخی از آنها است. سونی می گوید که “PS Vita همچنان یک مهره اصلی برای آنها خواهند ماند”.

playstation tv

PlayStation TV

PlayStation TV در کشور ژاپن به نام Vita TV شناخته می شود در کشورهای غربی نیز عرضه خواهد شد. قیمت PlayStation TV برابر با ۹۹ دلار می است. با پرداخت ۱۳۹ دلار شما می توانید یک عدد کنترلر  DualShock 3، کارت حافظه ۸ گیگابایت، کابل HDMI و یک بازی دریافت کنید. گیم پلی Mortal Kombat X  برای اولین بار نمایش داده می شود. جالب است. نسخه مونث شخصیت Master Blaster از Beyond Thunderdome در این عنوان حضور دارد! گیم پلی بسیار سریع و هیجان انیگیز است … دقیقا مثل یک Mortal Kombat واقعی. این حرکات فینیشر واقعا مرگبار هستندو در هیچ عنوان بجز Mortal Kombat نمی شود آنها را یافت. آقای Andrew House  بازگشتند و ظاهرا می خواهند از سرگرمی صحبت کنند. PlayStation  یک سری سریال های تلویزیونی انحصاری را دریافت خواهد کرد که اولین آن Powers نام دارد و داستان آن بر اساس یک کتاب مصور نوشته شده است. افراد با استعدادی برای ساخت این سریال انتخاب شده اند و از سوابق آنها می توان به Walking Dead و Caprica اشاره کرد.

تصویری از کتاب مصور powers

تصویری از کتاب مصور Powers

حال آنها در رابطه با Ratchet & Clank: The Movie  صحبت می کنند. اولین نسخه از Ratchet & Clank برای PS4 تایید شد. آنها در رابطه با The Last of Us Remastered  صحبت می کنند. حال نوبت به آقای کوجیما و نمایش Metal Gear Solid V: The Phantom Pain رسیده است. موزیک بسیار زیباست و نمایش هم حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد.  Grand Theft Auto V برای عرضه در پاییز امسال تایید شد. شما می توانید فایل های Save خود را از PlayStation 3 و Xbox 360 به نسخه نسل هشتمی GTA V منتقل کنید … عجب است!

خبر از این بهتر هم می شود این تصویر باکس آرت نهایی نمی باشد

خبر از این بهتر هم می شود؟ – این تصویر باکس آرت نهایی نمی باشد

حال نوبت Batman: Arkham Knight  رسیده است. این بازی بسیار زیبا است اما متاسفانه همانطور که مطلع هستید تا سال ۲۰۱۵ تاخیر خورده است. موتور جدید بازی Batman جزئیات به شدت خیره کننده ای را از زره او به نمایش می گذارد. یک شخصیت مرموز از بتمن می پرسد:

چند عدد استخوان را خورد خواهی کرد، چند نفرا به قصد دستیابی برای چیزی که آن را عدالت مینامی خواهی کشت؟

نسخه PS4 بازی Batman: Arkham Knight از یک مرحله اضافی با حضور شخصیت Scarecrow بهره می برد. Uncharted ظاهر می شود … Drake بیهوش روی زمین افتاده است و Sully با او صحبت می کند. Drake خطاب به Sully می گوید:

می توانم یک بار دیگر روی تو حساب کنم؟

بازی Uncharted 4: A Thief’s End رسما معرفی شد.

یک بار دیگر

یک بار دیگر

بله … و این بود کنفرانس شرکت سونی در نمایشگاه E3 2014.  از عناوین هیجان انگیزی که شاهد بودیم می توان به Uncharted 4: A Thief’s End، نسخه نسل هشتم  Grand Theft Auto V، نمایش خیره کننده Destiny و بازی صد البته دوست داشتنی LittleBigPlanet 3 اشاره کرد.امیدواریم لذت برده باشید …

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پوشش زنده کنفرانس Sony | بهترین ها برای بهترین ها! - گیمفا
پوشش زنده کنفرانس Sony | بهترین ها برای بهترین ها! - گیمفا
پوشش زنده کنفرانس Sony | بهترین ها برای بهترین ها! - گیمفا
پوشش زنده کنفرانس Sony | بهترین ها برای بهترین ها! - گیمفا
پوشش زنده کنفرانس Sony | بهترین ها برای بهترین ها! - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

پوشش زنده کنفرانس Sony | بهترین ها برای بهترین ها! - گیمفا