موسیقی: Assassins Creed Brotherhood | گیمفا
موسیقی: Assassins Creed Brotherhood | گیمفا
موسیقی: Assassins Creed Brotherhood | گیمفا
موسیقی: Assassins Creed Brotherhood | گیمفا

موسیقی: Assassins Creed Brotherhood

کسری نراقی
۱۲:۰۲ ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
موسیقی: Assassins Creed Brotherhood | گیمفا

همانطور که می دانید، در سایت قسمتی به نام “موسیقی” راه اندازی شده که با استقبال خوب مخاطبان گیمفا هم مواجه شد. بعد از سایت، نوبت مجله است که صاحب بخش موسیقی شود. تا زمانی که مجله به صورت PDF منتشر شود، در این بخش لینک گذاری خواهیم داشت اما با پیشرفت مجله و اضافه شدن فرمت EXE، پخش کننده اختصاصی نیز در مجله قرار داده خواهد شد تا شما به صورت “چند رسانه ای” از مطالب موسیقی مجله استفاده کنید.

کار این بخش به صورت نقد و بررسی خواهد بود و در هر شماره مجله، آلبوم موسیقی یک بازی را بررسی خواهیم کرد و در پایان لینک های دانلود بهترین قطعات این آلبوم برای شما قرار خواهیم داد. البته لینک دانلود رسمی نیز برای کسانی که قصد حمایت و خرید آلبوم را دارند هم در دسترس می باشد.

برای شروع این بخش، آلبوم بازی Assassin’s Creed Brotherhood را برای شما در نظر گرفته ایم. البته از نسخه های بعدی “مجله گیمفا” شما می توانید در انتخاب آلبوم مشارکت داشته باشد. کافیست که نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

Jesper Kyd، نامی که برای اکثر بازیبازان علاقه مند به موسیقی آشناست. Jesper به خاطر تهیه موسیقی برای فرنچایز های Assassin’s Creed, Hitman, Borderland و Dark Siders II یکی از آهنگسازان مورد علاقه بازیبازان است. سبک کاری او شامل ترکیب موسیقی ارکسترال، صداهای Choir (هم صدایی و تک نوازی انسانی)، سازهای زنده (Acoustic) و صداهای مجازی (Synth) است.

Kyd کار خود را با فراگیری پیانو، تئوری موسیقی، گیتار کلایسک و خواندن در نوجوانی آغاز کرد. او فعالیت خود را به صورت “کار مجانی” برای استودیو های بازی سازی انحام می داد تا زمانی که آهنگسازی Hitman: Codename 47 به او پیشنهاد شد. او بعد از درخشش در ساخت موسیقی برای این بازی به شهرت رسید و نسخه بعدی این بازی یعنی Hitman: Silent Assassin را نیز آهنگسازی کرد. کارهای زیبایی که او ساخت، او را تبدیل به آهنگساز همیشگی سری Hitman تبدیل کرد. Jesper Kyd کارهای دیگری همچون State of Decay، Soulcalibur V، Forza Motorsport 4 و Kane and Lynch را نیز در کار نامه خود دارد.

jasper kyd

Jasper Kyd

Assassins Creed Brotherhood یادآور دوران اوج این فرنچایز، یکی از زیباترین آلبوم های ساخته شده توسط Jesper Kyd است. او برای نسخه های پیشین Assassins Creed هم موسیقی ساخته بود و مسئولان Ubisoft بار دیگر به او اعتماد کردند تا برای Assassins Creed موسیقی تهیه کند. او همچنین برای نسخه های بعدی این بازی هم با Ubisoft همکاری داشت. فضای این آلبوم تاریک تر از نسخه پیشین بود و ترکیبی از سازهای زنده و مجازی را در خود داشت. Percussion های حماسی هم در این آلبوم به شدت مورد استفاده قرار داده شده است و صد البته ساز های مجازی هم برای تهیه Atmpsphere و فضاسازی در آلبوم حضور دارند. صداهای Choir به صورت تک نوازی، امضای Jesper پای کار های زیبایش است. یک نمونه از این کار ها قطعه آغازین این آلبوم است.

Borgia Occupation، نام قطعه اول این آلبوم است. سلطنت Borgiaها بر ایتالیا در این قطعه به خوبی نشان داده شده است. فضای آلوده و فساد در ایتالیا را به خوبی می توان در این قطعه دید و این هنر Jesper Kyd است که با ترکیب صداها، به خوبی فضاسازی را انجام می دهد.

این قطعه شاهد Drumها و Percussionهای فوق العاده سنگین هستیم که زیربنای کار را تشکیل می دهند و تا پایان کار هم نواخته می شوند. صدای Choir که در کارهای مهم Jesper Kyd استفاده می شود، در این کار شنیده می شود. نکته جالب این کار، استفاده از سازهای مجازی است به گونه ای که همانند صداهای واقعی جلوه کنند و شما ممکن است حتی حضور این صداها را حس نکنید. در این قطعه از تکنیک Loop استفاده شده است، صداهای Percussion و Drum تا پایان قطعه بی تغییر می مانند و سازهای کششی (String) وظیفه القای حس را به عهده دارند.

قطعه Master Assassin هم یکی از آن موسیقی های مبتنی بر “ریتم” این آلبوم است. استفاده فوق العاده سنگین از Percussion، آن را از دیگر قطعات این آلبوم جدا کرده است. هر چند در ادامه با اضافه شدن گیتار، شاهد روند آرام تری خواهیم بود. Master Assassin یکی از قطعات زیبای آلبوم است.

در این آلبوم قطعات “روشن تر” هم وجود دارد. City of Rome یکی از آن قطعات “شهری” زیبایی است که می توانید به چنگ بیاورید. این قطعه را می توان با قطعات “قهوه خانه ای” Skyrim مقایسه کرد. زندگی شهری آن زمان را می توان در این قطعه مشاهده کرد. Percussion و Brass و سازهای کششی در این کار استفاده شد اند البته نباید از گیتار آکوستیک نیز غافل شد که به خوبی در بین نوای سنگین سازهای برنجی خود را نشان داده است.

قطعه The Brotherhood Escapes را در زمان تعقیب و گریز های بازی شنیده اید. قطعه ای حماسی که از ترکیب تکنیک های خاص String و Percussion به وجود آمده است. اگر بخواهم این قطعه را نام گذاری کنم، به آن “کولی” خواهم نامید. اگر به آن گوش دهید دلیل نام گذاری آن را خواهید فهمید.

تعداد محدودی از آلبوم های Soundtrack مربوط به بازی های ویدئویی ارزش گوش دادن به صورت جداگانه را دارند و Assassins Creed: Brotherhood یکی از آنهاست. این آلبوم از لحاظ تنوع هم حرف هایی برای گفتن دارد، شما می توانید از قطعاتی آرام و شاد مانند City of Rome تا موسیقی های تاریکی نظیر Borgia Occupation و موسیقی های زیبا و قطعات حماسی مانند The Brotherhood Escapes را در آن بیابید. اگر بازی را تجربه کرده باشید، می دانید که این آلبوم تا چه حدی با Gameplay هماهنگ است، فضای Rome به خوبی در آن بازتاب داده شده است. اکثر قطعات این آلبوم، تاریک و مبارزه ای هستند و برای کسانی که بازیباز و نویسنده هستند بسیار الهام بخش خواهد بود، خرید و گوش دادن به این آلبوم را به تمام بازیبازان جان سخت توصیه می کنم.

لینک خرید رسمی آلبوم در Itunes

https://itunes.apple.com/us/album/assassins-creed-brotherhood/id402137830

لینک های دانلود موسیقی ها

https://dl.gamefa.com/user7/Music/ACB/01%20Borgia%20Occupation.mp3

https://dl.gamefa.com/user7/Music/ACB/02%20Master%20Assassin.mp3

https://dl.gamefa.com/user7/Music/ACB/05%20City%20of%20Rome.mp3

https://dl.gamefa.com/user7/Music/ACB/06%20The%20Brotherhood%20Escapes.mp3

همچنین شما می توانید در بحث ها شرکت کنید و با نظرات خود در انتخاب آلبوم بعدی سهیم باشید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

موسیقی: Assassins Creed Brotherhood | گیمفا
موسیقی: Assassins Creed Brotherhood | گیمفا
موسیقی: Assassins Creed Brotherhood | گیمفا
موسیقی: Assassins Creed Brotherhood | گیمفا
موسیقی: Assassins Creed Brotherhood | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

موسیقی: Assassins Creed Brotherhood | گیمفا