هزینه ساخت کامپیوتری با قدرت PS5 در سال ۲۰۲۳ چقدر است؟ - گیمفا
هزینه ساخت کامپیوتری با قدرت PS5 در سال ۲۰۲۳ چقدر است؟ - گیمفا
هزینه ساخت کامپیوتری با قدرت PS5 در سال ۲۰۲۳ چقدر است؟ - گیمفا
هزینه ساخت کامپیوتری با قدرت PS5 در سال ۲۰۲۳ چقدر است؟ - گیمفا

هزینه ساخت کامپیوتری با قدرت PS5 در سال ۲۰۲۳ چقدر است؟

علیرضا محمدی
۱۷:۴۹ ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
هزینه ساخت کامپیوتری با قدرت PS5 در سال ۲۰۲۳ چقدر است؟ - گیمفا

ما رایانه‌ای را روی هم می‌کنیم که عملکردی نزدیک به PS5 داشته و از نظر قیمت در مقابل کنسول نسل جدید سونی قرار می‌گیرد. با گیمفا همراه باشید.

بیش از ۲ سال از عرضه PS5 می‌گذرد و طرفداران، با تجربه‌های جذاب زیادی در این پلتفرم مواجه شده‌اند، از جمله Horizon Forbidden West که نمایش خوبی از قدرت سخت‌افزارهای نسل فعلی است.

سونی در زمینه پورت کردن بسیاری از انحصاری‌های خود به پلتفرم PC نیز اقدامات بزرگی انجام داده و به نظر می‌رسد که در آینده، تقریبا تمام انحصاری‌های پلی استیشن به PC بیایند.

به این ترتیب، بسیاری از طرفداران به درستی بین سرمایه‌گذاری روی PS5 یا رفتن به مسیر PC در این نسل سردرگم خواهند شد. البته که هر کدام از این گزینه‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند، اما در حال حاضر داشتن یک PC گیمینگ مناسب، هم از منظر عملکردی و هم از دیدگاه مالی نسبت به زمانی که PS5 تازه عرضه شده بود، بسیار منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

به همین منظور، به سراغ سخت‌افزار مخصوص بازی‌های ویدیویی رفتیم که با سطح عملکرد کنسول فعلی سونی مطابقت داشته باشد و ببینیم برای مصرف کننده چقدر هزینه خواهد داشت.

قبل از شروع کار، ذکر این نکته مهم است که ما فقط از قیمت‌های اولیه برای قطعات کاملاً جدید استفاده کرده‌ایم و ساخت یک کامپیوتر با قطعات دست دوم بدون شک هزینه بسیار ارزان‌تری خواهد داشت. همچنین، سعی کرده‌ایم مولفه‌هایی را در نظر بگیریم که به سخت افزار PS5 نزدیک هستند، زیرا داشتن فهرستی از اجزای ۱ : ۱ امکان پذیر نیست. در نهایت، قیمت این قطعات ممکن است در آینده‌ای نزدیک تغییر کند.

با این حساب، بیایید شروع کنیم!

پردازنده (CPU)

هزینه ساخت کامپیوتری مانند ps5 در سال 2023 چقدر است

PS5 از یک پردازنده سفارشی مبتنی بر Zen 2 متشکل از ۸ هسته و ۱۶ رشته استفاده می‌کند و این تراشه می‌تواند در فرکانس‌هایی تا ۳.۵ گیگاهرتز کار کند. این پردازنده بسیار قدرتمند بوده و بسیاری از سازندگان فعلی از پتانسیل افزایش‌ یافته در نسل جدید برای افزایش نرخ فریم بازی‌ها تا ۱۲۰ فریم استفاده می‌کنند.

برای رایانه شخصی خود، Ryzen 5 5600 را انتخاب کردیم که یک پردازنده ۶ هسته‌ای ۱۲ رشته‌ای بر اساس معماری جدید AM4 است. مطمئناً در نبرد رو در رو با تراشه پلی استیشن ۵، چهار رشته کم داریم اما تراشه Ryzen، این مسئله را با فرکانس کاری بسیار بالاتر ۴.۴ گیگاهرتز جبران می‌کند.

همانطور که مشاهده می‌کنید، اکثر بازی‌های کنونی هنوز به درستی برای تقسیم بار کاری پردازنده در رشته‌های مختلف بهینه‌سازی نشده‌اند، بنابراین با این انتخاب، واقعا عملکرد بازی‌ها را از دست نمی‌دهیم. همچنین، دلیل برتری Ryzen 5600 نسبت به ۵۶۰۰G یا ۵۶۰۰X، اضافه شدن خنک‌کننده Wraith Stealth است که در جعبه قرار گرفته و به شرطی که به تنظیمات کارخانه پایبند باشید، می‎‌تواند سطح حرارت را به خوبی کنترل کند.

Ryzen 5 5600 را می‌توانید با قیمتی در حدود ۱۴۰ دلار در سایت‌های مختلف پیدا کنید.

پردازنده گرافیکی (GPU)

هزینه ساخت کامپیوتری مانند ps5 در سال 2023 چقدر است

بدون شک، پردازنده گرافیکی قلب و روح هر دستگاه اجراکننده بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود و این جایی است که اکثر هزینه‌های ما صرف آن خواهد شد. برای رقابت با پردازنده گرافیکی RDNA 2 در پلی استیشن ۵، از Nvidia RTX 4060 استفاده خواهیم کرد که جدیدترین کارت گرافیک در ردیف کارت‌های گرافیکی با بودجه متوسط بوده و بر اساس معماری جدید Ada Lovelace ساخته شده است.

۳۰۷۲ هسته CUDA که با فرکانس ۲۴۷۵ مگاهرتز کار می‌کنند، باید برای مطابقت با آمار عملکرد TFLOPS 10 که کنسول سونی در حال استفاده از آن است، کافی باشد.

پهنای باند حافظه در RTX 4060 قطعا کم‌تر بوده و همین مسئله ممکن است مشکلاتی برای رندر کردن در رزولوشن‌های بالا ایجاد کند، اما با توجه به اینکه گزینه‌های DLSS و FSR Upscaling در بازی‌های جدید AAA رایج هستند، این مسئله ممکن است با بهینه‌سازی‌ها و تنظیمات گرافیکی مناسب چندان به چشم نیاید.

علاوه بر این، معماری جدید، بهبودهای زیادی را نیز در عملکرد رهگیری پرتو با خود به همراه آورده که با چنین بودجه فشرده‌ای می‌تواند بسیار خوب باشد.

قیمت RTX 4060 معادل ۲۹۹ دلار است.

مادربرد (Motherboard)

هزینه ساخت کامپیوتری مانند ps5 در سال 2023 چقدر است

در حالی که می‌توان پول زیادی برای یک مادربرد AM4 به منظور ویژگی‌های بهتر یا فقط زیبایی‌ ساده صرف کرد، ما ارزان‌ترین گزینه را برای ساخت PC خود انتخاب می‌کنیم که با تمام ویژگی‌های ضروری‌ای که فرد از این مولفه می‌خواهد، همراه است.

انتخاب ما مادربرد Gigabyte B450 AORUS Elite خواهد بود که نه تنها پردازنده‌های Ryzen 5000 را بدون نیاز به به‌روزرسانی بایوس اجرا می‌کند، بلکه از حافظه‌‌های پرسرعت و SSD M.2 نیز پشتیبانی کرده که برای سایر اجزای سیستم بسیار مفید خواهد بود.

در حالی که مطمئناً زمینه‌هایی برای بهبود وجود دارد، زیبایی شناسی این مادربرد برای قیمت درخواستی ۱۳۰ دلار بد نیست.

حافظه SSD

هزینه ساخت کامپیوتری مانند ps5 در سال 2023 چقدر است

سونی با SSD پلی استیشن ۵ و اینکه پتانسیل اجرای بازی‌ها را تغییر می‌دهد، تبلیغات بزرگی به راه انداخت. اگرچه برخی از این ادعاها ممکن است بیش از حد اغراق‌آمیز باشند، اما زمان بارگذاری مطمئناً در مقایسه با بازی‌های نسل هشتم با حاشیه زیادی کاهش یافته است.

در حالی که می‌توانستیم یک SSD ارزان قیمت مبتنی بر SATA یا حتی یک HDD داشته باشیم، از یک SSD PCI e 4.0 برای مطابقت با تجربه بازی‌ها بر روی PS5 استفاده می‌کنیم.

برای این محصول به سراغ SSD یک ترابایتی SAMSUNG 980 PRO رفتیم که سرعت خواندن و نوشتن تا ۵,۰۰۰ مگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهد. با اینکه هنوز از سرعت چشمگیر دیسک ۷,۰۰۰ مگابایت بر ثانیه‌ای PS5 عقب است، اما می‌توانید مطمئن باشید که زمان بارگذاری بر روی سیستم شما بسیار سریع خواهد بود و بازی‌ها قادر هستند که از قابیلت API DirectStorage ویندوز ۱۱ نیز استفاده کنند.

SAMSUNG 980 PRO با قیمت ۶۰ دلار در دسترس است.

حافظه RAM

هزینه ساخت کامپیوتری مانند ps5 در سال 2023 چقدر است

پردازنده‌های Ryzen معمولاً وقتی با رم پرسرعت جفت می‌شوند، عملکرد خوبی دارند و این موضوع برای Ryzen 5 5600 ما نیز صادق است. به این ترتیب، ما از یک رم ۱۶ گیگابایتی Corsair Vengeance DDR4X با فرکانس ۳۶۰۰ مگاهرتز استفاده می‌کنیم.

انتخاب رم سریع‌تر با حافظۀ بیشتر منطقی نیست زیرا مادربرد انتخابی ما فقط از رم تا ۳۶۰۰ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند و همچنین تضمین می‌دهد که پردازنده ما با پتانسیل کامل خود بدون هیچ‌گونه تنگنای مرتبط با حافظه کار خواهد کرد.

این کیت تنها ۴۰ دلار قیمت دارد.

منبع تغذیه (PSU)

هزینه ساخت کامپیوتری مانند ps5 در سال 2023 چقدر است

داشتن یک منبع تغذیه با کیفیت برای اطمینان از کنترل سطح پایداری سیستم و همچنین اینکه اجزای شما توان مصرفی بهینه‌ای را دریافت می‌کنند کاملاً ضروری است.

به این ترتیب، ما منبع تغذیه‌ای می‌خواهیم که دارای گواهینامه ۸۰+ بوده و از یک برند معتبر باشد. بنابراین برای ساخته خود از Thermaltake Smart 700W 80+ Certified بهره خواهیم برد. این محصول تمام ویژگی‌های مورد نیاز را داشته و تنها ۵۵ دلار قیمت دارد.

کیس (Case)

هنگام ساختن یک رایانه شخصی با بودجه محدود، تهیه یک کیس فانتزی از نظر مالی مقرون به صرفه‌ترین گزینه نیست. بنابراین گزینه‌ای را انتخاب می‌کنیم که هم کار ما را راه بیندازد و هم تا حد امکان ارزان باشد.

به این ترتیب، ما با Cooler Master MasterBox Q300L Micro-ATX Tower همراه می‌شویم که دارای یک قسمت شیشه‌ای گرم شده و فضای کافی برای مدیریت کابل‌ها است. باز هم، این یک جزء بسیار کاربردی به حساب آمده و قطعاً ارزش قیمت درخواستی ۴۰ دلار را دارد.

کل بودجه و نتیجه‌گیری

هزینه ساخت کامپیوتری مانند ps5 در سال 2023 چقدر است

با جمع زدن مواردی که در بالا ذکر کردیم، میزان هزینه ما به ۷۷۰ دلار می‌رسد.

بنابراین می‌توان متوجه این موضوع شد که قیمت ساخت یک رایانه شخصی در سال ۲۰۲۳، بیشتر از یک PS5 است که تنها ۵۰۰ دلار قیمت دارد.

همه چیز گفته شد. داشتن یک رایانه شخصی امری گران است، اما با ورود به سخت‌افزار مقرون‌ به‌ صرفه‌تر، مطمئناً ارزان‌تر خواهد شد و می‌تواند همگام با کنسول‌ها باشد.

جالب خواهد بود که ببینیم در چند سال آینده اوضاع در این زمینه چگونه تغییر خواهد کرد، پس منتظر آن باشید.


منبع: GamingBolt

جاویدمred-eyed Banished KnightSami 227Navidmilad saEdwardoThe World EnderGidora人Acker益man人دکتره گیمفاDishonoredPeterParkerDota2CYRUSarminDoskiDARKSIRENمحمد صالح اسدیCREEPERODEmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هزینه ساخت کامپیوتری با قدرت PS5 در سال ۲۰۲۳ چقدر است؟ - گیمفا
هزینه ساخت کامپیوتری با قدرت PS5 در سال ۲۰۲۳ چقدر است؟ - گیمفا
هزینه ساخت کامپیوتری با قدرت PS5 در سال ۲۰۲۳ چقدر است؟ - گیمفا
هزینه ساخت کامپیوتری با قدرت PS5 در سال ۲۰۲۳ چقدر است؟ - گیمفا
هزینه ساخت کامپیوتری با قدرت PS5 در سال ۲۰۲۳ چقدر است؟ - گیمفا
هزینه ساخت کامپیوتری با قدرت PS5 در سال ۲۰۲۳ چقدر است؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • PASARGAD گفت:

    به نظرتون پی سا فایو و ایکس باکس سری اس بهتره یا یه پی سی ؟ ؟ از همه لحاظ منظورمه بیشتر قسمت و قدرت

    جاویدممهدیcactus人Acker益man人Matin BarkatPeterParkerDota2Doesn't MatterDeadshot۸۸Mamad(you?)more
    • nero son of v گفت:

      برای بازی اولی
      اما اگه کنار بازی فعالیت دیگه هم میخوای انجام بدی قطعا دومی

      جاویدمHaj_HosseinThe World EndercactusDota2جان کنستانتین اعظمDoesn't Matterarshia.ya.mo
      • 13eauty گفت:

        حرف شما درسته فقط یه نکته ای هست اگه بعضی دوستان کرک رو فاکتور بگیرن فکر میکنن بازیای پی سی گرون در میاد در صورتی واقعا اینطور نیست بازیای پی سی اورجینالم که بخوای بخری اگه چند ماه صبر داشته باشی که اف تپل میخورن اکثرا اگرم با این حال روز اول بخوای بخری توی ریجن های مختلف معمولا نصف قیمت درمیان.درهرصورت از نظر به صرفه بودن و کارایی پی سی خیلی من میپسندم ولی خب اگه بنظرم هرکسی با نیاز و سلیقه خودش باید خرید کنه . درضمن با ۳۰ تا ۳۵ میل هم میشه سیستمی بست که یه سر و گردن از ps5 قوی تر باشه قشنگ ۲k 144 راحت بازی کنی

        جاویدمHaj_Hosseinشاه غاز کبیرThe World Enderدکتره گیمفاKingsbountyجان کنستانتین اعظم
    • Kingsbounty گفت:

      ۱۰۰۰۰۰۰۰درصد pcداداش.کنسول به درد فوتبال باز ها میخوره به نظر من. شاید قیمت اولیه کامپیوتر بالاتره اما در دراز مدت کنسول خیلی بیشتر باید هزینه کنی و گرون تر در میاد از کامپیوتر.

      MadcapKevHaj_HosseinadelDADDY PARTiSANشاه غاز کبیرThe World EnderGidoraMatin BarkatCYRUS77more
    • جفتشون از همه لحاظ خوبن
      معتاد ویدیوگیمی کنسول
      ویدیوگیم دوست داری در کنارش کارای دیگم میکنی پی‌سی

      جاویدمHaj_HosseinThe World Enderشاه غاز کبیرGidoraDota2UNCLE ARTHUR77Deadshot۸۸arshia.ya.momore
    • Vbi گفت:

      انگار داری پرایدو با بنز مقابسه میکنی!!!!معلومه قدرت پی سی کجا کنسول کجا

      MadcapKevMADMAXDADDY PARTiSANNavidرضاشاه غاز کبیرThe World EnderGidora人Acker益man人™Patrickmore
    • Felipe گفت:

      بنظرم PC بهتره ولی یک اما بزرگی درکاره .
      اوایل شروع هر نسل PC جمع کردن هزینه دو برابر کنسول درمیاد و با پول یه کنسول میشه فقط کارت گرافیک خرید ولی بعد گذشت ۲ سال خرید یا ارتقا PC بهتره .
      از طرفی تو هر خونه یه PC نیازه .

      AZRAELشاه غاز کبیرThe World EnderMatin BarkatUNCLE ARTHURKingsbountyTheRock77X (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محرومThunderDoommore
    • سلام
      بستگی داره بودجت چقدر باشه
      قدرت می خوای بالای ۱۰۰ میلیون خرج کن سیستم خدا ببند(قطعات نو)
      کنسول هم که سری ایکس و پلی استیشن ۵ قدرتمندترین هستن
      انحصاری هم که پلی استیشن سرتره باز ایکس باکس داره این نسل یواش یواش راه میوفته…

      1986 Old Gamer
    • نجیب گفت:

      pc هم از نظر چیزایی که گفتی هم از نظر موندگاری

      arshia.ya.mo1986 Old Gamer
    • بهترین حالت گیمر بودن اینه که همه اینا رو داشته باشی(سری ایکس پی اس فایو نینتندو و پی سی) که الحمدالله توی کشور ما یا این قیمتا بی خیالش میشیم
      در زمینه آرشیو بازی قاعدتا ایکس باکس و پی اس فایو روی هم تقریبا بازیای کمتری دارن هرچند نمیشه به سادگی قید انحصاری های سونی و همچنین بازیای ایکس باکس رو زد(این رو گفتم چون پورت ایکس باکس روی کنسولش بهتره مگراینکه پی سی شاخ داشته باشید و هنوز هم یه سری بازیای ایکس باکس روی پی سی نیومدن بهترین مثال halo 5) و از طرفی حداقل فعلا بازیا روی پیسی کرک میشن که البته این آپشن ها تا حدودی برای پی اس و ایکس باکس هم هستن مخصوصا با وجود سرویس های اشتراکی
      قدرت هم که کاملا بستگی داره به میزان بوجه ای که میزاری که همونطور که توی این مقاله دیدی از نظر قیمت به اندازه کنسول بهینه نیست
      توصیه شخصی من اینه که اگر یه کامپیوتر یا لپ تاپ معمولی داری و کار گرافیکی سنگین یا برنامه نویسی و طراحی الگوریتم انجام نمیدی روش
      کنسول بگیر اگر بودجه زیادی هم داری برای مثال ۶۰ تومن میتونی دوتا کنسول بگیری
      ولی اگر لپ تاپ یا کامپیوترت شرایط خوبی نداره یا اصلا نداری بودجه رو تا حد ممکن خرج ارتقا و خرید کن به ویژه اگر باهاش کار میکنی و نیاز داری بهش
      همه چی برمیگرده به شرایط مالی و شرایط رایانه یا لپ تاپ فعلیت

      adelDoesn't MatterMinecrosoftKingsbounty1986 Old Gamer
    • Rame گفت:

      پی سی همیشه قویتر بوده و خواهد بود در کل،از نظر قیمت همین مقاله گفته ک چقد فرق داره قیمتشون پیسی همرده ps5،راجب سری اس بگم ک اصلا بصرفه نیس پیسی بجاش بخری چون پیسی همردش خیلی تفاوت قیمت داره چرا ک سری اس بازیایی مث استارفیلد رو اجرا میکنه و ۶۰ فریم تو بازیایی مث الدن رینگ میده(رو کاغذ حداقل)،برا همچین مشخصاتی تقریبا باید همین پیسی همرده پی اس فایو رو بخری

      TheRockKingsbountyگرگعلیkaveh1986
      • من هل بلید بخدا نسخه نسل هشتی رو پلی فایو بازی کردم کمی همونو رو پی سی هم بازی گردم تاره با کارت گرافیکم که متوسط سی شصت دوازده گیگ ولی اصلا قابل قیاس نبود لامصب تکسچر ها بافت ها نورپردازی همه جوره کنسول قورت میداد قدرت موتور انریل نشون میداد

        CLonER
    • Kratos گفت:

      بنظر من که ps5 و Xbox ss چون انحصاری هردو ولی هربازی که بخوای میتونی بازی کنی و از سرویس های اشتراکی هر دو هم استفاده کنی مگر اینکه واسه کار ها و نیاز های دیگه غیر از گیم نیاز به pc داشته باشی

      BabayagaTheRockKingsbounty
    • HTrembler گفت:

      اگه پول داری و میتونی هر دو سه سال کارت ارتقاع بدی تا با بهترین کیفیت بازی کنی پی سی بهتره، در غیر اینصورت کنسول بگیر

      ۳۳/۱۰۰۰

    • پیسی ، قوی ، جادار ، مطمعن
      ( کلی کار دیگه هم میشه باش کرد)

      UNCLE ARTHURTheRockarshia.ya.moKingsbountyThunderDoomگرگعلیMamad(you?)
    • ST گفت:

      مطمئناً PS5 و XSS برای مایی که نمی‌تونیم از پس هزینه های سنگین قطعات PC بر بیایم بهترین انتخابه. هم میتونی انحصاری های Ps رو داشته و هم انحصاری های اکس باکس که روی گیم‌پس هست.
      اما اگر بخوای بودجه او دوتا رو به یک PC اختصاص بدی قطعاً به سیستمی می‌رسی که توی مواردی از حداقل PS5 ضعیف ‌تره. موس و کیبورد مناسب هم قطعاً نیازه و هزینه روی دست آدم میندازه. میتونی بازی هارو بخری میتونی کرکی هم دانلود کنی برای بعضی بازی ها گیم‌پس PC هم وجود داره.

      اگر دیگه خیلی وضعیت خوبی داشته باشی قطعاً PC قوی + PS5 =طلایی ترین ترکیبی که یک گیمر میتونه تصور کنه.(خواستی یک نینتندو سوییچ هم میزاری کنارشون)

      ™PatrickTheRockKingsbounty
    • بستگی به استفاده و نیازت داره
      اگه فقط برای گیمینگ بخوای که ترکیب پی اس فایو و سری اس بهتره بنظرم
      ولی خب اگه استفاده بیشتر از فقط بازی کردن میخوای پی سی قطعا بهترین انتخابه .

      Dishonored
    • Spider-Man گفت:

      ببین عزیز به خودت بستگی داره . یعنی اگر نمیتونی از انحصاری سونی بگذری مشخصه که باید ps5 و سری اس رو انتخاب کنی ولی اگه زیاد انحصاری های ps5 برات مهم نیست و همچنین به قابلیت های یک pc هم نیاز داری صدرصد pc بهتره تازه میشه به از آپشن های pc به اجرای بازی های نینتندو سوییچ با شبیه ساز ، فارسی ساز بیشتر بازی ها ، کرک شدن بیشتر بازی ، اجرای بازی ها با فریم ریت بیشتر ، اجرای بازی های ایکس باکس و همینطور کارایی های شخصی اشاره کرد که در مقابل انحصاری ps5 کاربرد های زیادی هست ولی خب اگه به هیچ عنوان نمیتونی از بازی های انحصاری سونی ( مثل خودم ) بگذری ps5 و سری اس رو انتخاب کن ولی بازم ببین با کدوم بیشتر حال میکنی اونو بخر و به حرف دلت گوش کن

      Kingsbounty
    • Daniallox😃 گفت:

      داداش شوخی میکنی معلومه اولی

      شاه غاز کبیر™PatrickHELLO.BROTHERSDoesn't MatterMinecrosoftKingsbountyهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)
    • Kayat گفت:

      به نظر بنده pc از همه لحاظ بهتره. چون با توجه به سیاست سونی دیگه میشه گفت که به تمام بازی ها دسترسی داری و حدود هشتاد درصد بازی های سونی بعد یک سال بر روی pc منتشر میشن و بازی های نینتندو هم با کمی اذیت با شبیه ساز اجرا میشن (حداقل تا پیش از معرفی کنسول جدید نینتندو). از طرفی در کنار انواع و اقسام ماد با یک سیستم قدرتمند علاوه بر گیم دست شما در سایر موارد هم باز است.
      اما با این حال نمیشه جواب سوال شما رو به طور قطعی داد. در واقع جواب هر شخص با توجه به نیاز اون شخص متفاوته و همه چی بر میگرده به نیاز شخص
      به طور مثال من و برادرم قصد داشتیم داشتیم سیستم ببندیم ولی با توجه به اینکه بنده تا یک نصفه شب (حتی جمعه ها) سر کار هستم تصمیم به خرید ps5 و سری اس گرفتیم تا من بتونم ps5 رو ببرم مغازه و سری اس هم گذاشتیم خونه. البته انحصاری بودن بازی Final fantasy هم در این مسئله کمی دخیل بود ولی نه زیاد چون می تونستم یک سال صبر کنم. اما اگر سیستم بسته بودیم هیچ کدوممون وقت بازی نداشتیم و باید پول دو کنسول رو می دادیم به یک pc.
      اما با این حال باز هم نمیشه گفت ما دو تا برادر برد کردیم. به طور مثال من به علت تعداد بالای مشتری از بازی کردن عناوین سولز لایک خود به خود محرومم. اگر pc داشتم به راحتی ماد پاس نصب و این مشکل حل میشد.
      پس به نظر من جواب بر میگرده به نیاز گیمر و اون بازی هایی که دوست داره.

      MinecrosoftKingsbountyThunderDoomمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)1986 Old Gamer
    • انسان گفت:

      برای من که دانشجو ام ( رشته ی غیر گرافیکی ) بهترین گزینه یه لپ تاپ دست دوم تمیز با پردازنده بسیار قوی و عدم اهمیت کارت گرافیک هست . شما باید بگین کاربری توی چیه ؟ از پی سی درآمد دارین ؟ پی سی برای انجام اولیه کار ها مثل ورد و تحقیق و آموزش و … دارین یا نه ؟
      در حالت کلی اگر کامپیوتر یا لپ تاپ بدرد بخور برای کاربری های روزمره ندارین ، حتما به فکر تهیه باشید و فکر کنسول رو بندازین کنار .

      arshia.ya.mo
    • Leper King گفت:

      شک نکن پی سی. پی سی هزینه بیشتر ولی قیمت بازی کمتر اگه کرکی بازی میکنی ولی کنسول برعکس. البته با وجود سرویسی مثل گیم پس و سرویس جدید سونی کمی اوضاع فرق کردی. اما نظر شخصی خودم پی سی.

    • Dastan گفت:

      نمیشه این سوال درجا جواب داد
      بستگی داره قبلا چی داشتی و چه بازی هایی کردی و الان در حال حاضر چی داری
      مبنات باید این باشه با کدوم با کمترین هزینه بیشتر بازی های که بازی نکردی بازی کنی
      حتی سلیقه ای که داری مهم هستش,

      Kingsbounty
    • darkwarrior گفت:

      بستگی به خودت داره
      اگر انحصاری و هزینه مهم نیس واست پی سی
      اگر فقط میخوای گیم بزنی کنسول

      CYRUSKingsbountyMamad(you?)MuhammadAlijustgamexbScorpionLone BatmarioHaj_HosseinÆMIRIÆLImore
    • کلاغ گفت:

      اگه برای کارای دیگه هم لازم داری انحصاری های پیسی هم دوست داری یه پی سی قوی خوبه
      ولی فقط گیم همون سری اس و پی اس فایو

    • gorbeam گفت:

      اگه بحث گیم زدن وسطه کنسول بهتره اما خب کنسول فقط برای یه کار میشه ازش استفاده کرد اما پی سی اینطوری نیست اگه میخوای هم کار کنی هم گیم پی سی اما اگه فقط گیم میخوای کنسول

    • Dementor گفت:

      من پی اس فور و سری اس دارم، تقریبا هیچی از این نسل رو از دست ندادم.
      فوق فوقش یه بازی که باید ۴k میزدم رو فول اچ دی رفتم که اونم به نظر شخصی خودم چیز دندوگیری واسم نیست.
      سعی کنین بجای هزینه زیاد از بازی ها لذت کامل رو ببرین.
      زیادی درگیر کردن خودتون با دو تا فریم بیشتر یا تکسچر بیشتر که شاید در اکثر مواقع حتی متوجه تفاوتشون هم نمیشیم باعث شده جیبامون رو الکی خالی کنیم.
      اگه میخوای صرفا با بازی کیف کنی قطعا کنسول ولی اگه کاربرد در کل های دیگه ای هم داری خب مشخصا کامپیوتر

      Dementor
    • بستگی به کارکرد خودت داره ولی بازم pc رو پیشنهاد میکنم میتونی باهاش کارهای مختلف انجام بدی تقریبا همه بازیا رو در اختیار داری دیگه نیاز به خرید چندتا کنسول نیست بازیای مایکروسافت روش هستن اکثر انحصاری های سونی هم روش پورت میشن بازیای نینتندو هم با شبیه ساز میتونی بازی کنی همین الان tears of the kingdom به راحتی با ۶۰ فریم رو pc اجرا میشه تازه بازیاشم کرک میشه واقعا خرید pc به نظرم عقلانی ترین کاره

    • A,,sh گفت:

      اگه فقط برا گیم میخوای کنسول بهتره ولی قطعا با پیسی کلی کار غیر گیمی میتونی انجام بدی که ممکنه لازمت بشه

      شاه غاز کبیرCYRUS77KingsbountyMuhammadAlijustgamexbScorpionLone BatSpider-ManHaj_Hosseinmore
    • قطعا PS5 خیییلی متفاوت‌تره و قوی‌تره نسبت ب سری اس
      این دیگه فک کردن نمیخواد
      بهتره بین PS5 یا Xsx یکیشو انتخاب کنی
      البته بستگی ب سلیقه خودت داره ک ببینی انحصاری های کدوم کنسول بیشتر می‌پسندی
      ولی در کل اگه میتونی بیشتر خرج کنی بهتره بری سراغ ی PC قدرتمند
      [اگه هم فقط میخوای گیم بزنی برو سراغ کنسول]

      CYRUSKingsbountyScorpionLone BatmarioHaj_HosseinÆMIRIÆLIWalleR MaNBehzaadPop_Starmore
    • به نظر من حداقل تو ایران پی سی بهتره،دلیله من اینه که تو کنسول حتی اگه یه بازی آنلاین رو خیلی دوست داشته باشی واسه تجربش باید سالانه اندازه یه بازی اوریجینال پوله سرویس اون پلتفرم-پی اس پلاس و گیم پس- رو بدی،قسمته مهمه قضیه اونجاست که ایران قانون کپی رایت وجود نداره و تو اکثر بازی ها رو میتونی با دانلود و بدون هزینه بازی کنی،مورد بعدی بازی های زیاده پی سیه،تو با خرید پی سی رسما تمام بازیهای ایکس باکس رو داری به علاوه خیلی از بازی های پلی استیشن و تمام بازیهای نینتندو،مورد بعدی آزادیه عمل با پی سیه که واسه کارهای غیر از گیم دستت بسته نیست،همه این خوبیا رو داره در مقابل خوبی های کنسول اینه که اگه اهل رو مبل نشستن و جلو تلویزیون گیم زدن هستی کنسول بهتره،مورد مهم تز هم اینه که همینطور که این پست گفت قیمته پی سی از کنسول بیشتره که باید ببینی میصرفه برات یا نه

      KingsbountyX (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محرومداچ پلن دِر لیند
    • سری اس رو با ps5 نمیشه مقایسه کرد

    • شک نکن با این قیمت و ویژگی ها PS5

    • GAMEALYST گفت:

      سلام بستگی داره چه سبک بازی هایی دوست داری ، اون بازی ها با موس و کیبورد راحت تره یا کنترلر
      کار با سیستمت در چه حد نیازه (یک مقدارش با موبایل قابل هم پوشانیه ) ، مثلا انجام کارهای روتین یا ادیتوری
      یک چیز کلی هستش اینکه هزینه اولی سیستم ممکن زیاد تر باشه اما در ادامه کمتره ولی کنسول ها بلعکس (البته همیشه درست نیست )
      کنسول ها هر نسلش و تغییرش ممکن تا ده سال طول بکشه (کار به بین نسلی ها نداریم) اما سیستم ها بسته به انتظارت شاید لازم به اتقا به دفعات داشته باشند ( جای مانور بیشتری قطعا دارند)

      مثال از خودم : من کار با سیستم تقریبا بالایی دارم و نیاز به جابجایی زیاد ، گزینه ترجیحی لپ تاپ متناسب با توان مالی در کنارش یکسری بازی مثل HoI4 و ٍETS2 ATS که مورد علاقه امه بازی میکنم
      انحصاری های پلی استیشن ، بازی مثل FIFA(EA S) ، رابط کاربری و راحتی کار(بحث آنلاین بودن و پلی دادنش) با کنسول معلوم میکنه کدام کنسول انتخاب میکنم ( در زمان حال ، آینده میتونه و ممکنه تغییر کنه)

    • Niessoh گفت:

      اگر پول برای یک سیستم درس و حسابی داری pc اگر نه پچسب به همون کنسول. اگر از فشار اقتصادی صرف نظر کنیم pc از خیلی جهات بهتره و اکثر بازی های انحصاری براش میان، البته من خودم پول برای pc ندارم.

      Niessoh
    • Potg گفت:

      جدا از قدرت و کرک و کاربرد های دیگه ای که پیسی داره

      ماد زدن رو بازی هاس که خیلی چیز مهمیه مثلا فارسی ساز بازی ها
      یا مثلاً این مونت اند بلید با ماد ارباب حلقه ها یا جنگ های صلیبی چه چیزی بشه…

      Kingsbounty
    • اگه یه PC داشته باشی، هم میتونی بازی های Xbox رو بازی کنی(با گیم پس) هم PS(اگه انحصاری ها رلیز بشن اگه نشن هم با شبیه ساز) و هم Nintendo(اونم با شبیه ساز)

    • مهدی گفت:

      به نظر من تا قبل از اومدن گوشی های هوشمند واقعا خرید پی سی یا لپ تاپ حتی به قصد بازی کردن هم توجیه بیشتری نسبت به کنسول داشت چون شما علاوه بر بازی میتونستید وب گردی کنین و فیلم هم ببینید اما امروز با اومدن گوشی های هوشمند و تلویزیون های هوشمند واقعا واسه وبگردی و فیلم دیدن هیچ نیازی به لپ تاپ و پی سی نیست پس بهترین انتخاب برای بازی کردن کنسوله به عنوان کسی که از سال ۷۷ تا همین امسال پی سی پلیر بوده میگم واقعا راحتی که بازی کردن با کنسول داره یک صدمش رو پی سی نداره نصب سریع بازی ها لودینگ سریع رهایی از خطاهای عجیب و غریب ویندوز و از همه مهمتر لش کردن روی کاناپه جلوی تلویزیون ۵۵ اینچ و تجربه بازی با دوال سنس میرزه به کل اون ۲۵ سال پی سی پلیر بودنم البته از بالا بودن قیمت بازی های کنسول و هزینه سرویس پلاس واقعا نمیشه به راحتی گذشت که واسه خیلی ها عامل تاثیر گذاری هست اگه مشکل مالی رو فاکتور بگیریم واقعا مقایسه کنسول و پی سی مثل مقایسه تسلا خودران و پرایده

    • اگه گیمر حرفه ای هستی بنظرم pc،اگه میخوای بشینی پشت سیستم بری توی مانیتور غرق بشی pc،اگه میخوای مادهای مختلف و فارسی ساز و…. داشته باشی pc
      اما اگه میشینی روزی دوسه ساعت بازی میکنی و میخوای خستگیت در بره کنسول گزینه بهتریه.مخصوصا تو که میخوای دوتاشو باهم داشته باشی و هیچ بازی ای رو از دست نمیدی.

      The World Ender
  • Kingsbounty گفت:

    سیستمی که من بستم حدود ۵۴ میلیون شد.
    .Case green z5 surena.
    Mb asus b660 plus.
    Psu green 700evo 80 plus gold.
    Cpu i5 12400.
    Gpu rx 6700xt.
    Ram corsair 2x8gb 3200mhz.
    Ssd samsung 970evo plus 1tb.
    Cpu cooler deepcool gammax 400xt.
    فقط یه مانیتور ۱۰۸۰p میخواد که اونم حدود ۵ ۶ تومان گزینه های خوبی هست.از ps5هم قوی تره این سیستم.
    البته من تو گرونی که دلار روی ۵۴ بود بستم. الان همینو میشه با ۵ الی ۱۰ تومان ارزانتر بست.
    شاید هزینه اولش دو برابر ps5 هست اما از نظر کلی به صرفه تره ۵ الی ۱۰ سال کارایی میده،موس کیبورد داری. بازی های انحصاری pcهم هست. بازی های استراتژی و استیم و … هم هستن. بازی ها کرکی راحت بازی میکنی..و …هم میشه استارفیلد بازی کرد باش هم عنکبوتی. زیاد هم دیگه فن بوی نمیشه آدم😊

    Navidشاه غاز کبیردکتره گیمفاMatin BarkatTheRockThunderDoom
  • gamelover گفت:

    من تا چند ماه پیش کلی تحقیق می کردم راجب پی سی گیمینگ و بنظرم اگه کسی می خواد یک سیستم هم قدرت پی اس فایو بگیره همون بهتره خود پی اس فایورو بگیره چون اگه کسی بخواد سیستمی ببنده که در حد و اندازه ی پی اس فایو پنفورمنس بده باید دو برابر سیستم قدرتمند تر ببنده که این مساوی با ۲ برابر هزینه بیشتر تازه خیلی از گیمای روی پی سی خوب بهینه نیستن که خب اینم یکی از معایب پی سی گیمینگه بخاطر همینه که می گم برای گیم همون پی اس فایو کم در دسر تر ، کم هزینه تر و بهتره

    WolfKingsbounty
  • هزینه موس و صفحه کلید گیمینگ محاسبه نشده

    Kingsbounty
  • Dastan گفت:

    مسئله اصلی توی پی سی بیشتر هزینه کارت گرافیک هست اگر یه سیستمی ۵ سال پیش بسته کرده باشی الان فقط نیاز هست کارت گرافیکش رو ببری بالا یا شاید پاورش قدرتمند کنی,
    با ۲۰ تومن میشه بهترین کارت گرافیک دست دوم خرید
    روی پی سی اکثر بازی ها کرک میشن و رایگان هستند و آنلاین بازی کردن هم رایگان هست , جفت انحصاری ها کنسول ها براش میاد, حتی بازی ها زیرنویس فارسی میشن ,
    ولی ایراد بزرگی که پی سی داره خیلی بد بازی ها روش بهینه میشن
    توی ایران سری اس خیلی به صرفه هست و بعدش پی سی , از لحاظ اینکه بشه با کمترین هزینه بیشترین بازی کرد,
    کسی که مشکل هزینه نداره بره هر چی دوست داره بخره

    armin
  • Perfect گفت:

    مگه GPU PS5 اندازه RTX 4060 قدرت داره که شما اینو پیشنهاد دادین؟

    X (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محروم(Sam (Nikola Tesla studentTheRockCYRUSarminKingsbounty
    • Kingsbounty گفت:

      خدایی هم سطح نیستن. درسته چون ps5 گرافیکش ویرم دوبرابری نسبت به ۴۰۶۰ داره ۱۶ گیگ در برابر ۸گیگ. شاید بنچمارک های ۴۰۶۰ برای ۱۰۸۰ اکی باشه ولی اصلا توان اجرای ۴k را نداره اونم با ۸گیگ ویرم. باید گرافیک تقریبا همرده ps5میتونه rx 6800یا rx 6700xt باشه‌.

      ایمان غلامی مهرآبادیTheRock
  • خودم سری اس داشتم حدود ۱ ماه پیش فروختم
    در کنارش چون یک سیستم با کارت ۳۰۷۰ داشتم و اینکه روی اون زیاد بازی نمی کردم
    بعد گذشت چند هفته ترس به دلم راه افتاد گفتم نکنه سیستم نکشه بعدش از گیمای جدید باز بمونم؟
    چون بهینه سازی ها روی پی سی جدیدا زیاد خوب نیست باز کنسول خیالت راحته تا اخر نسل و حتی بعد اتمام نسل جواب میده ولی پی سی نه….
    وقتی استارفیلد روی الترا با حدود ۵۰ fps پلی دادم خیالم راحت شد …
    (البته روی ۱۰۸۰)
    در کل کنسول برای بازی گزینه خیلی بهتری هست هم قیمت به صرفه تری داره و هم بازی ها روی اون بهتر بهینه میشن
    ولی خب باید در نظر داشت پی سی فقط برای گیم نیست چون کاربرد های بیشتری داره
    خودم به خاطر ماد زدن سیستم گرفتم
    و اگرنه همون بودجه نصفش پلی استیشن ۵ می شد

    ☆WKNWS☆
  • ST گفت:

    مانیتور و موس و کیبورد گیمینگ لازم نیست؟؟؟؟؟

  • Felipe گفت:

    من ۳ ماه پیش PS5 رو فروختم و PC رو ارتقا دادم .
    Msi b760
    i5 12400
    RX 6800xt
    Adata Falcon 256g
    Green G1 case
    با اومدن Forza احتمالا گیم پس یک ساله بگیرم و شاید سال آینده یه SSD نسل ۴ بندازم روش .

    Doesn't Matter𝕄𝕣 ℂ𝕣𝕒𝕡Pop_Star1986 Old Gamer
  • HTrembler گفت:

    این قدرت اسمیش اندازه ps5 هست ولی به دلیل بهینه‌سازی بیشتر تو ps5، اگه یکی بخواد تا آخر نسل (احتمالا پنج شش سال دیگه) مثل اون بدون دغدغه تنظیمات گرافیکی بازی کنه، حداقل ۴۰۸۰ یا ۴۰۷۰ میخواد با سی پی یو بهتر.

    X (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محرومWolfarshia.ya.moمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Nashville
  • چرا کارت انویدیا؟ انویدیا گرون تره از amd بهترم هست البته

    X (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محرومKingsbounty
  • Lu Bu گفت:

    اینو باید در نظر گرفت ک دسته دو هم میشه خیلی از اجزا سیستم رو خرید ک خیلی ارزون تر در میاد
    و از اینم نباید غافل شیم ک حتی اگ شما با چهارصد دلار هم همچین سیستمی ببندی ، با این بهینه سازی های افتضاح بخصوص روی PC نباید توقع فریم و گرافیکی ک بازی روی PS5 داره ، رو پیسی هم تحویل بگیری
    اینم باید در نظر بگیریم رو روی پیسی به تموم بازیهای ایکس باکس ،گیم پس ، ماد ، کرک وبعضی از بازیهای سونی هم دسترسی داری
    درکل بحث سلیقس

    armin
  • milad3d گفت:

    به نظرم پول داشته باشین پی سی بهتره…چون هم تقریبا همه انحصاری های دو کنسول براش میاد هم اینکه همه کار باهاش میشه انجام داد…و مهمتر از اینکه هم میشه با موس و کیبورد بازی کرد هم هر کنترلر دیگه ای که خیلی حق انتخاب خوییه..

    arshia.ya.moKingsbounty
  • -MAXIMUS- گفت:

    سیستم خیلی خوبی بسته
    این نکته رو هم باید در نظر گرفت که رایانه رو علاوه بر بازی برای بسیاری کارهای دیگه هم میشه ازش استفاده کرد که کنسول فاقد اونه و این قیمت بیشتر توجیه اقتصادی داره.
    این سوالای مسخره مثل این بهتره یا اون بهتره هم بیشتر به جنگ فن ها می انجامه تا رسیدن به نتیجه منطقی، هر کسی باید ببینه بنا به شرایطی که داره کدوم گزینه براش بهتره

    Kingsbounty
  • sky reaper گفت:

    بازم من پیسیرو ترجیح میدم چون فقط سخت افزار مهم نیست کاراییم مهمه. خیلی کارا میشه با پیسی کرد که با کنسول نمیشه ولی خب هر کی یه نظری داره شاید یکی کنسولو ترجیح بده.

    arshia.ya.moKingsbounty
  • Daniallox😃 گفت:

    خب فایو میخرم
    تازه نماد گیم کنسوله

    هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)Michael JacksonPeterParkerKingsbounty
  • allgamesgood گفت:

    در ایران اگر برای سیستم بستن بیشتر از۶۰ میلیون هزینه کنی شاید بتونی از عملکرد ps5 جلوبزنه سیستمتون که در اون صورت مقایسه ی PC با ps5 غیر منطقی و غیر عادلانه میشه. تازه بنظر من با تورم در ایران برعکس آخر مطلبتون سیستم بستن هزینه های بیشتری هم خواهد داشت. در شهر ما دیگه اکثر کامپیوتری ها تغییر کاربری دادند و بجای سیستم بستن لپ تاپ می‌فروشند چون دیگه کسی سیستم نمی‌بنده به اون صورت.

    PeterParkerKingsbounty
  • Silverhand گفت:

    با کامپیوتر خیلی کارها میشه انجام داد که کنسول ازش ناتوانه. انحصاری های خودشو داره و انحصاری کنسول های دیگه هم واسش عرضه میشن که این هم یه مزیت خیلی بزرگه

    PeterParkerarshia.ya.moKingsbounty
  • Dokhtar_Gamer گفت:

    قدرت ps5؟؟ قدرت؟؟ شوخی میکنید دیگه نه؟

    ARSHIAAAATheRockarminافشین بلورdarkwarrior
  • با این حال من این pc رو به کنسول ترجیح میدم
    غیر از اینکه با این قدرتی که داری میشه خیلی ایزی بازی کنی، کارای ادیت و تدوین و گرافیک انجام داد، کلی حرکت خفن دیگه هم میشه زد

    ایمان غلامی مهرآبادیarshia.ya.moThunderDoom
  • tintin گفت:

    به نظر من جدای از بحث ایکس باکس و ps
    کنسول ها گزینه بهتری برای بازی کردن هستن
    چیزی هم که در طی این مدت متوجه شدم ظاهرا اکثر کمپانی های بازی سازی در بیشتر مواقع تمرکز بیشتری روی کنسول دارن تا پی سی
    البته که پی سی هم طرفدار های خاص خودشو داره و اون ها هم دلایل خودشونو دارن

    Wolf
  • البته قطعات رو خیلی لول بالا انتخاب کردین.مثلا گرافیک رو خیلییییی رفتی بالاتر از گرافیک ps5. یا کیس و پاور. میشه با حدود ۳۵ تومن یک سیستم در حد ps5 بست. البته کارت گرافیک رو کارکرده در حد نو خرید، مثلا Rx6700xt که در حد نو همه جا هست و حدود ۷.۵تا ۹ تومن کار کردش

    WolfTheRockarshia.ya.mo
  • TheTech گفت:

    نمیدونم این مقاله ر از کجا ترجمه کردید ولی خیلی بی سواد بوده طرف حالا چرا
    ۱- حافظ ۹۸۰pro سرعتش خواندن ۷۰۰۰ و نوشتن ۵۰۰۰ هست و ps5 هم توی بهترین حالت همین اندازه هست تازه اگر روش ۹۸۰ پرو بندازید
    ۲-گرافیک ۴۰۶۰ انتخاب قطعا اشتباهی هست و میشه راحت ۳۰۷۰ گرفت با همون قیمت یا ارزونتر و کارایی تا ۲۱ درصد بیشتر
    ۳-قاب کیس به اون کوچیکی مشکل خنک کنندگی میاره و اشتباه هست
    ۴-با یه خورده هزینه بیشتر میشه پردازنده سری ۷۶۰۰ برداشت که مخصوص گیم هست و با تقریبا همون قیمت ۵۶۰۰ تو ایران و تازه مادربرد بروزتری هم خرید اگر دوست داشته باشید
    همچنان هم خیلی قطعات بهتر رو میشه جایگزین کرد چرا که قیمت ها توی ایران خیلی تفاوت داره با قیمت لانچ جهانی و از بیس مقاله مشکل داره
    خودتون هم میتونید برید و قیمت ها رو سرچ کنید
    بدون تحقیق دست به خرید نزنید

    TheTechRoyalknightarshia.ya.moThunderDoomIliya
  • darkwarrior گفت:

    به این هزینه ها یه کیس و کیبرد و اسپیکر و مانیتور هم اضافه کنید تا به ۱۰۰۰دلار برسید
    آیا به کنسول و انحصاری هاش ایمان نمی آورید؟

    PC???WolfTheRockCYRUSarshia.ya.moنمی دونمIliyaهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)allgamesgoodScorpionmore
  • چه مقاله خوب و کاربردی مخصوصا برای کسانی که مردد به خرید کنسول یا pc هستند هرچند برای همچین افرادی pc رو پیشنهاد میکنم که شاید قیمت بالاتری داشته باشه ولی قابلیت های جذابی ارائه می‌کنه

    1986 Old Gamer
  • AMD
    Mth :PRIME a520m-k
    Cpu : Rayzen 5 3600
    Cooling cpu : Green NOTUS 200 pwm
    Mem : RIPJAWS V DDR4 16GB 3600MHz
    SSD : Samsung 980 Pro 1tb
    Case : TSCO tc fa-4480
    Fan case : Frio two fan 4x
    Psu : Hv pro 550w FSP
    Gpu : Rx 6700 xt stock
    *Totall : 29.3mt*
    تمام قطعات آکبند هستن و فقط گرافیک روکار کرده در حد نو انتخاب کردم برا این سیستم.
    هر کی این سیستم ببنده راحت میتونه بازی ها رو اجرا کنه با همون کیفیت ps5 و گاها بیشتر.

    KingsbountyBrainiac
  • واقعیت اینه ک ب این بستگی داره ک قصد اصلیت فقط گیمه؟!
    دوم اینک همون گیم رو با چ نیت پلی میدی…

    Brainiac
  • اقای نویسنده این رو تحیلیل نکرده که کارت گرافیک دسته دو خوب پیدا کنی بشدت سود می کنی

    Brainiac1986 Old Gamer
  • ARSHIAAAA گفت:

    من ۵۰ میلیون تومان پس انداز دارم باهاش پی سی بخرم یا کنسول؟
    لطفا راهنمایی کنید🙏

    Brainiac1986 Old Gamer
  • Mahdi Sam گفت:

    البته به همه این موارد، برتری فاحش DLSS 3 نسبت به FSR و وجود همزمان گیم‌پس و انحصاری‌های Xbox و PS و انحصاری‌های ناب PC رو هم اضافه کنین

    arshia.ya.moSpider-ManmarioHaj_HosseinBeniHTremblerGrandmaster HasashiUNCLE ARTHUR-MAXIMUS-Final seyedmore
  • به نظر من پی اس ۵ بهتره چون شما یه مانیتور هم نیاز دارید و پی اس ۵ هم انحصاری هایه خیلی نابی داره وبهینه سازی رو پی اس ۵ بهتره

  • . گفت:

    حقیقتش من پی سی بستم با حدود ۲۶ میلیون و اینکه تو این دو سال حدود همین قدر پول ازش تونستم در بیارم با بازی wow و کارهای اکسل و تایپ حالا شما بگین با کنسول میشه ؟😊😊😊😊 پی سی برای من که بتونه در کنار شغل اصلی یه حقوق دیگه هم بگیرم واقعا عالیه من که صبح تا ظهر حدود ۷م حقوقمه بعد از ساعت ۳ هم با سیستم کار میکنم

    arshia.ya.moBrainiacPop_Star1986 Old Gamerهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)
  • . گفت:

    فقط پی سی و بازی wow که زندگی منو نجات دادن 😍😍😍😍

    Brainiac
  • generalD4 گفت:

    مردمؤمن پنج تا دونه بازی ps5 بخری میشه ۷۷۰ دلارحالا خوده کنسول ۵۰۰ دلاره رونگاه نکنیدبدونه بازی خریدن باید بری بشینی فورتنایت فری تو پلی بازی کنی باهاش ، ولی پیسی همه کرکی در اختیارادمه

    arshia.ya.moBrainiacThunderDoom
  • البته کنسول تقریبا فقط برای بازیه ولی کامپیوتر با این مشخصات کاربردهای زیادی داره و ارزش هزینه کردن رو داره

    Brainiac
  • ALI_199729 گفت:

    بازی کردن رو کنسول فارغ از خرید و دانلود بازی ، تجربه بی دغدغه و لذت بخش گیمینگ رو به ارمغان میاره. خیلی عالیه واقعا. یه مثال ، بازی فیفا ۲۳ رو شما اورجینالشو هم برا pc بخری مشکلی نظیر عدم شناسایی دسته داخل بازی رو ممکنه تجربه کنی.

  • ehsan گفت:

    ی مسئله ای که خیلی خیلی مهمه و تو این مقاله بهش اشاره نشده بحث بهینه سازی و هماهنگی بین قطعات هست که در کنسول وجود داره شما هیچوقت نمیتونی بازی که رو پی اس ۵ با رزولیشن ۴کی و مثلا جزئیات روی high و فریم سی اجرا میکنی هیچوقت نمیتونی حتی نزدیکشم روی پی سی با این مشخصات اجرا کنی .
    من هم به صورت عملی با ی پی سی به مراتب قدرتمند تر تست کردم و هم اینکه شما میتونید نتایج بنچمارکای معتبر ببینید
    بهترین کار خرید کنسول برای بازی و خرید ی pc برای انجام کارای روز مره هست در حد همون ۳۰۰ دلار هزینه کنید راحت جواب میده مگه اینکه استفاده های خاصی داشته باشید

    Brainiac
  • ThunderDoom گفت:

    خب این که مشخصه چون کنسول با ضرر فروش میره و با پیسی کارای بیشتری میشه انجام داد

    BrainiacUNCLE ARTHURSpider-ManHaj_Hossein-MAXIMUS-WalleR MaNشاه اتابکی ( سالخورده بر اثر GTA VI )Pop_StarRoyalknightHTremblermore
  • A0seyed0A گفت:

    سلام درود بستگی به کارایی برای افراد دارد برای افرادی که تنها برای گیم می خواهند بهتر است که کنسول تهیه شود اما ممکن است آن فرد به دنبال استریم ،یوتیوب و…….نیاز داشته باشد که تهیه یک پی سی می تواند عقلانی تر باشد نسبت به تهیه کنسول و تهیه هر کدام از پلتفرم ها با فاکتور از مواردی چون انحصاری کنترل و نکات دیگر که مختص گیم است می توان گفت که تهیه هر کدام مزایا و معایب خود را دارند و همه ی این موارد بستگی به کاربر دارد

  • 0077 گفت:

    من فقط گیم میزنم ولی به هییییچ وجه پی سی رو با کنسول عوض نمیکنم چون روی گرافیک بازی حساسم و حتی کمی تعییر رو هم به راحتی حس میکنم همچنین روون اجرا شدن بازی هم حساسم به طوری که تفاوت شصت فریم {حالا بازیهایی که فقل سی فریم رو کنسول اجرا میشن تعدادشون کم هم نیست بماند که اونا دیگه اختلاف به شدت فاحشی دارن}و نود فریم رو هم به راحتی حس میکنم.کسانی که میگن چشم انسان بیشتر از شصت حس نمیکنه کاملاااا غلطه.خوهشا تا خودتون پشت مانیتور صدفریم نشستید و تجربش نکردید الکی نظر ندید.بچه پولدار نیستم و دخل و خرج مهمه واسم ولی گفتم خیلی دوست دارم بازی رو رو بهترین حالت و روون بازی کنم.مدلم اینجوریه.بیشتر از خود بازی و نحوه اجرا شدن و گرافیک و گیم پلیش حال میکنم تا اینکه صرفا بخوام تمومش کنم پز بدم تمومش کردم.خلاصه خرح زیادی واسه سیستمم کردم چهل نود هم گرفتم.حدودا نصف کل داراییم رو خرج سیستم کردم ولی خوب به شدددددت باهاش حال میکنم.بازیها هم خیلی راحت تر میریزم قبلا گیم نت داشتم.رو سیستم الان رو کنسول شما نمیتونی هم هکی داشته باشی هم انلاین وقتی کنسولتون بازی هکی میریزید دیگه نمیتونید به اینترنت وصل کنید ولی رو کامپیوتر از یه طرف سی دی کی اشتراکی میگیرم با فقط و فقط شصت هزار یا هفتاد تومن یا کرکی چند تا بازی از طرف دیگه اکانت اورجینال هم رو فروشکاه های مخنلف میسازم و میتونم بازی انلاین یا اورجینال هم بریزم و به نت وصل شم.درکل هزینه نصب بازی با احتساب نصب بازی هکی و گیم پس ر. کنسولها باز هم به شددددت رو پی سی به صرفه تره و کل هزینه اضافی برای بستن سیستم نسبت به کنسول رو جبران میکنه.انحصاری های سونی رو خیلی دوست دارم بازیهاش به سلیقم میخوره ولی خوب برای شخص من اصلا مهم نیست بازی رو با دوسال تاخیر بازی کنم ترجیح میدم روون تر و با گرافیک بالاتر تجربش کنم.گفتم مدلم اینجوریه.

    Behnam.Hzh
  • TheRock گفت:

    ترکیب cpu و gpu برای ps5 باید این باشه
    Ryzen 5 3600 و rx 6700xt که معماری مشابه داره

    BrainiacKingsbounty
  • Hello baby گفت:

    بهینه بازی هم مهمه که تو کنسول بهتره تا پیسی ..

  • شیخ گفت:

    به تومن برای پیسی دوبرابر پول کنسول هزینه کنیم درسته بیشتر میشه ولی یه بار پنجاه تومن بدی هم به یه آرشیو خیلی بزرگی از گیمای قدیمی تا جدید دسترسی داری، هم انحصاری های ایکس باکس و گیم پس به شدت ارزون و بعضا انحصاریای سونی و نینتندو، هم گیمای کرکی، هم اشتراک آفلاین و آنلاین ارزون قیمت، فارسی ساز، ترینر، ماد و استفاده های غیر گیمینگ

    Brainiacarshia.ya.mo
  • علی گفت:

    من خیلی تعجب میکنم ک خیلیا میگن برای گیم ps5 بهتره…
    در حالی که بازی پرطرفداری مثل dota2 فقط با pc میشه اجرا کرد…
    ps5 قابل ارتقا نیست
    ولی pc تا حد خیلی زیادی ممکنه…

    KingsbountyBehnam.Hzh
    • Kingsbounty گفت:

      آخه مشکل اینجاس که کسایی که تو عمرشون فقط کنسول داشتن نمیدونن لذت بازی با موس و کیبورد و به قول شما انحصاری های pc مثل dota2.league of legends.warcraf. Wow.stronghold.age of emireو … چه لذتی دارن. مشکل اینجاس که اونا نمیدنن این گیم ها چیه😁

      Brainiac
  • Pooya گفت:

    اگر صرفا بخواهید گجتی برای بازی در اختیار بگیرید هیچ چیزی بهتر از کنسول نیست در ضمن برای کارهای دیگر میتوان یک لپ تاپ استوک تا ۱۰ میلیون بخرید که در مجموع باز هم از یک سیستم گیمینگ تاپ ارزان تر درمیاد .

  • اگه برای گیم میخوای کنسول حرف اول رو میزنه و ارزش خیلی بالایی داره نسبت به قیمتش سونی خودش گفت که تو فروش سخت افزار پی اس ۵ تو هر دستگاه حدود ۳۰۰ دلار ضرر میکنه درواقع کنسول ۸۰۰ دلاریو به گیمرا میده ۵۰۰ دلار ولی از اون طرف از بازیاش درامدشو تضمین میکنه این سیاست سونیه سونی همیشه روی بازی های انحصاریش حساب باز میکنه و تو این موضوع خیلی جدی هست

    Kingsbounty
  • شما اگه یه پی سی درحد کنسول پی اس ۴ بخرید باید حدود ۳۰ میلیون هزینه کنید و اگه بخواید درحد کنسول پی اس ۵ بخرید باید حدود ۵۰ میلیون هزینه کنید.برای کسی که گیم براش حرف اول رو میزنه و اولویتشه کنسول بهترین گزینه س با انحصاری هاش

    KingsbountyBehnam.Hzh
  • .:MRM:. گفت:

    چطور حساب کرده که ۴۰۶۰ با ۱۵ ترافلاپس رو هم قدرت با گرافیک PS5 که ۱۰ ترا فلاپسه در نظر گرفته؟
    بهینه سازی به کنار، کارت گرافیک PS5نهایتا چیزی در حد ۳۰۶۰ باشه

    Kingsbountyarmin
    • Kingsbounty گفت:

      نخیر اصلا اینطور نیست اتفاقا گرافیک ps5 از ۴۰۶۰ قوی تره. کاری با ترافلاپس نداره داداش. مهم هسته و ویرم و یه سری چیزای دیگس. Texure rate ps5حدود ۵۰۰هزار هست یعنی نزدیک rtx 3080.ویرم هم ۱۶ هست رو ps5.
      در صورتی که rtx 4060فقط برای ۱۰۸۰پی اکی هست و بالاتر به خاطر ویرم ۸ گیگ کم میاره و اینکه texure rate پایین تری داره حدود ۲۵۰هزار.ترافلاپس که شما اشاره کردی زیاد تو گیم تاثیری نداره و اصل تعداد هسته، فرکانس هسته،texture rate,pixel rate,Ropsو ویرم هستند که مهمن برای گیم.

  • Mr.walid گفت:

    سلام ، i3 12100f قیمت ۳ و ۹۰۰ ، gigabyte h610 sh قیمت و ۴ و ۷۰۰ ، فن اینتل ۵۰۰ تومن ، رم ddr4 کینگستون فیوری ۱۶ گیگ ۲ میلیون ، پاور ۵۵۰ وات ام اس آی ۲ و ۲۰۰ ، کارت گرافیک rx6600xt قیمت ۱۲ میلیون تومن ، کیس گرین ۸۰۰ تومن، کلا ۲۶ میلیون و ۲۰۰ تقریبا میشه ، اون دوستی که گفته برای پیسی مانیتور لازمه و پی اس فایو نیاز نداره چون همه ما تلویزیون داریم خونه ، باید به ایشون گفت همه در خانه تلویزیون ۴k ندارند ، دوست بنده خونشون تلویزیون full hd دارند مجبور شد تلویزیون ۴k بخره ۱۵ میلیون تومن که کمتر از این دیگه گیر نمیاد در کل منظورم این حرفت نمیشه با کل مردم که ps5 میخوان یا نمیخوان تطابق داد ، عرض خدمت شما در ps5 از کارت گرافیک rx6600 ای ام دی استفاده کردن و ps5 هر بازی ۴k که اجرا میکنه همشون با استفاده با fsr هست وگرنه بصورت native نمیتونه اجرا کنه مثال بزنم براتون بازی رد دد ۲ روی ps5 با کیفیت ۱۶۰۰p و ۳۰ فریم اجرا میشه دوستان ببینید سونی روی کنسول زده ۸k در حالی که بازی نسل هشتم رو نمیتونه روی ۴k اجرا کنه چه برسه ۸k , من از پلی استیشن خیلی خوشم میاد کل بازی های انحصاریشو بازی کردم ، در کل بستن سیستم همیشه گرونتر از کنسول هست اما خب هرچی میریم جلوتر داره نزدیک میشه قیمتاشون به هم ، امیدوارم مفید باشه توضیحاتم .

    Brainiac1986 Old Gamer
  • Reza گفت:

    مگه فقط همیناس؟ موس، کیبورد، اسپیکر، مانیتور، یه میز مخصوص گیمینگ اینا کشکن؟ قیمت همش با هم بالای هزار دلار میشه. بنظرم خرید پی سی این دوره زمونه اصلا منطقی نیست. علاوه بر قیمت بالا، پورت های نچندان جالبی که روش میشه، تاخیر یا عدم انتشار بازیای بعضی شرکتا به عنوان مثال راکستار، و…. . یه کنسول بخرید ساده و بی دردسر حالشو ببرید

    KingsbountyBehnam.Hzh
  • Eleven گفت:

    پلتفرم ها برابرن.
    و هر کدوم ویژگی های خاص خودشون رو به کاربر ارائه میدن.
    پس توی دنیای گیم
    انتخاب بین پلتفرم ها به سلیقه برمیگرده و هرکدوم ویژگی های منحصر به خودشون رو دارن.
    اگر تعصب رو کنار بزاریم
    میشه گفت همه پلتفرما تا حدودی باهم برابری میکنن
    خودم ps5 انتخاب کردم به دلایلی چون
    _طراحی زیبا کنسول و دوال سنس.
    _زیبایی رابط کاربری ( جابه جا شدن بین بازی ها و پخش موزیک مربوط به هر بازی که حس حماسی طور داره).
    _انحصاری های قوی .
    _آداپتیو تریگر و هاپتیک فیدبک که مربوط به قابلیت های نوین دوال سنس میشه.
    و خیلی از چیز های دیگه.

    YaserBrainiacKingsbounty
  • قبلا که پلی استیشن انحصاری کامل بود بازیاش منطقی بود مجبور بودی پی اس بخری والی الان پی سی خیلییی منطقی تره به نظرم. بازی رایگان خیلی زیاده اونقد که فقط همونا رو بازی کنی نیاز به خرید بازی هم نداری. اپیک گیمز بازی های بعضا خیلی خوبی میده رایگان. برای آنلاین بازی کردن اشتراک نیاز نداری.ضمن اینکه پی سی گیم پس مایکروسافت هم کامل شده و ارزون تر از گیم پس کنسول هم هست. اگه بخواین کنسول بگیرید کنارش یه سری اس خیلی به صرفه س چرا چون بازی های Xbox play anywhere داره یعنی یه بار می‌خری رو کنسول و همون بازی رو روی پی سی هم داری. این خیلی بهش کم توجه شده ولی به نظرم معرکه س. بازیارو رو گیم پس امتحان می‌کنی اگه قابلیت Xbox play anywhere داشته باشن رو استور مایکرو تو تخفیف می‌خری اگه نه استیم 🤘 پی اس هارو هم کرکی میزنی به بدن 😂🤘

    KingsbountyBehnam.HzhBrainiac
  • Gamer گفت:

    پیسی واسه بازی به مناسبی کنسول نیست اولا که انحصاری های سونی دیر براش پورت میشه دوما پورت بشه استرس اینکه پورت ضعیفه یا نه رو داری سوما سیستمی که بخوای ببندی در حد فایو گرون تر از فایو میشه و اناتومی و حس بازی کردن با دسته و دوال سنس و هپتیک فیدبک چیزیه که هم ایمس باکس فنا هم پیسی فنا ازش محرومن برای مثال یه بازی مث فوربیدن وست صدرصد رو پیسی به جذابی فایو نیست که وقتی نشونه بگیری اون ار ۲به انگشتت فشار بیاره یا صدای زه کمان تو گوشه دستت حس بشه

    Kingsbounty
  • Behnam.Hzh گفت:

    زیاد اطلاعات تخصصی تو این زمینه ندارم ولی بنظرم یه موضوعی هست اونم این که بهینه سازی بازی ها معمولا روی کنسولها بسیار متفاوت و بی نقص تر انجام میشه از طرف دولوپرها چون با یه سخت افزار مشخصی روبرو هستن اما این قضیه برای پیسی زیاد امکان پذیر نیست.برای همینه که صرفا نمیشه به مشابه بودن ویژگی های قطعات کنسول و پیسی بسنده کرد.به عبارت دیگ بر فرض مثال شاید شما مجبور باشید برای اجرای یه بازی مثلا هورایزن فوربیدن وست بر روی پیسی با نرخ فریم ۶۰ و تنظیمات بالا یه کامپیوتر ۸۰۰-۹۰۰ دلاری تهیه کنید.این قضیه توی نسل ۸ و حتی ۷ هم یادمه کاملا صادق بود‌.کنسول های نسل هفتم با ۱۲۸ یا اگه اشتباه نکنم ۲۵۶ مگ رم توانایی اجرای بازی هایی رو داشتند که بر روی پیسی حداقل به ۱ گیگ رم احتیاج داشتند.پس بنظرم صرفا مقایسه ی قطعات جای خطای زیادی باقی میگذاره و باید در عمل دید که میانگین قیمت یه پیسی که بازی های نسل ۹ رو ۶۰ فریم و با تنظیمات بالا اجرا میکنه چقدر محاسبه میشه.این ها همه حدس و گمان منه و نظر تخصصی نیست.اما بنظرم مثلا برای اجرای سایبرپانک شصت فریم به یه پیسی ۱۰۰۰ دلاری نیازه.کاری که کنسول های ۵۰۰ دلاری دقیقا انجامش میدن…

  • مهدیار گفت:

    با اینکه ۲ تا کنسول داشتم زمان بچگیم ولی اکثر خاطره هام برای کامپیوترم هست ، واقعا سلیقه خیلی تاثیر گذاره

    KingsbountyBrainiacA,,shMuhammadAli
  • خیلی ها میان و فقط قدرت خام که روی کاغذ نوشته شده رو حساب میکنن و مثلا میگن فلان کارت گرافیک ۱۰ ترافلاپسه. پلی استیشن هم ۱۰ ترافلاپسه پس برابره! کاملا اشتباهه چون بهینه سازی بازی ها توی کنسول و پیسی متفاوته شما برای اینکه بتونی دقیقا پرفورمنس کنسول رو بگیری باید از لحاظ قدرت خام کارت گرافیک ، حدودا ۲ برابر قوی تر انتخاب کنی ، علاوه بر اینها پیسی هر ۳ سال یکبار باید کارت گرافیک و رم رو ارتقا بدید که بازم هزینه می‌ذاره رو دستتون!

    هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)BrainiacBehnam.Hzh
هزینه ساخت کامپیوتری با قدرت PS5 در سال ۲۰۲۳ چقدر است؟ - گیمفا