فیل اسپنسر: Game Pass یک سرویس سودآور است
فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رییس بخش گیمینگ مایکروسافت، طی مصاحبهای با Windows Central فاش کرد که ایکس باکس بیش از یک میلیارد دلار در سال برای محتوای ثرد پارتی Game Pass خرج میکند و این سرویس را سودآور خواند.
رییس برند ایکس باکس در این مصاحبه اظهار داشت:
ما در Game Pass سرویسی داریم که از نظر مالی مقرون به صرفه است و درآمدزایی میکند. ما پول زیادی را وارد بازار کردهایم که سالانه شامل بیش از یک میلیارد دلار سرمایهگذاری برای پشتیبانی از بازیهای ثرد پارتی Game Pass میشود.
آنچه در Game Pass میبینیم سرویسی است که از انواع بازیها پشتیبانی میکند؛ از بزرگترین بازیها گرفته تا بازیهای مستقل ناشناختهای که تا قبل از تجربهی بازی نمیدانستید که آنها را دوست خواهید داشت. اگر یک ناشر مستقل هستید، میتوانید باید به این فکر کنید که چگونه میتوانید همه را وادار کنید که بازی من را تجربه کنند.
وی در ادامه گفت:
فکر میکنم بسیاری از ناشران به طور طبیعی به سمت ساخت بازیهایی کشیده میشوند که تا جای ممکن بزرگ باشندما می خواهیم این کار را نیز انجام دهیم. اما چون ما یک پلتفرم و یک سرویس اشتراک داریم، صرف نظر از انواع بازیهایی که انجام میدهند و داشتن افراد بیشتر برای بازی کردن و درگیر خود باقی میمانند، بخش بسیار مناسبی از استراتژی ما است.
وقتی به کارهای خود در طی ۱۲ ماه گذشته مانند Pentiment، Hi-Fi Rush، سرمایهگذاری بلندمدت در بازیهایی مانند Grounded نگاه کنید، میبینید که همه این بازیها موفقیت واقعی برای اشتراک و پلتفرم ما داشتهاند. تنوع مدلهای کسب و کار به ما اجازه میدهد روی انواع مختلف محتوا سرمایهگذاری کنیم و همچنان با آن محتوا موفقیت مالی داشته باشیم.
وقتی به کاتالوگ بازیهای Bethesda نگاه میکنیم، واقعا هیجانزده میشویم. ما به کاتالوگ اکتیویژن بلیزارد نگاه میکنیم و در مورد کارهایی که میتوانیم انجام دهیم، بسیار هیجانزده میشویم. این روزهای اولیه است، بنابراین باید با تیمهایی صحبت کنیم که از قبل روی چیزهایی کار میکنند. این موضوع مانند وجود یک تیم کمکی نیست که شما تنها بروید و چیزی را قرار دید. شما باید مطمئن شوید که آن تیمها برای کاری که میخواهند روی آن کار کنند، اشتیاق کافی و لازم را دارند.
تنوع در مدلهای کسب و کار ما در Microsoft Gaming به ما اجازه میدهد از انواع مختلف بازیها پشتیبانی کنیم و هر بازیای که میسازیم نباید همه آنها از نوع بازیهایی باشند که تمام وقت شما را میگیرند.
نظر شما در این باره چیست؟
منبع: VGCharts
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
نظرات
دقیقا کجای حرفش گفته سود آوره؟ یا درست ترجمه نشده، یا اینکه تیتر اشتباهیه
– گفته ۱ میلیارد هزینه برای بازیای ثرد پارتی میکنیم.
– گفته برای پلیرها مقرون به صرفه هست (که معنی نمیده برای اکسباکس سود آورده)
– گفته درآمدزایی میکنه که بازم معنی نمیده برای اکسباکس سودآورده
اگه سود آور هم باشه، برای آینده اکسباکس سودآوره. بعید میدونم الان هزینه هاش درآمدشو جبران بکنه
185/۱۰۰۰
من نمیفهمم الان سود داشتن یا نداشتن گیم پس چه سودی به تو میرسونه که داری با حرص نقض میکنی خبر رو و میگی سود ندارع ؟
اگه فن ایکس باکس هستی خوشحالی کن اگه فن جای دیگه هستی ارزوی موفقیت کن نه سهامداریم نه چیزی یه مصرف کننده ساده هستیم .
اولا من گفتم خبر ایراد داره. یا تیتر اشتباهه، یا متن اشتباه ترجمه شده. چون برخلاف تیتر، داخل متن هیچ جا نگفته سود ده هست.
ضمنا جدا از اینکه فن چی هستیم (سونی فنم)، حق صحبت راجع به سود گیم پس رو نداریم؟ پس بخش کامنتا برای چیه؟
188/۱۰۰۰
برای نقده نه ترول و شمردن کامنت
اومدم وقت گذاشتم ۶ سطر کامنت نوشتم (پایینتر تا ۳۰ سطر) بعد میگی برای شمردن کامنت؟ ترول هم نکردم کاننتای منو تو این پست بخونی یدونش نقد به خود خبره بقیش تحلیل. نظر خودمو با دلیل گفتم. اگه تو بخش کامنتا قرار نیست نظر یا تحلیل کنیم، پس باید راجع به چی صحبت کنم. از بین این حدودا ۲۰۰ کامنت یدونش الکی نبوده که موفق باشن و دمت گرم و…
الکی تهمت نزن
۱۹۱/۱۰۰۰
سارا باند هم قبلا گفته سود آوره
ببین چند نفر اینو بهم گفتن. همین پیامو برای همتون کپی میکنم:
اول از همه، نظر کلی خودمو تو کامنت ۱۸۶ بخونین که پایینتره و میتونین از پروفایلم پیدا کنین. که گفتم گیم پس کلی سود پنهان برای ماکروسافت داره. ولی اگه اونارو حساب نکنیم، از لحاظ مالی همه اعضای ماکروسافتم بیان شهادت بدن، بازم قبول نمیکنم که به سود دهی رسیده.
یه شرکت خیلی دستش بازه که هزینه ها و درآمدارو جابجاکنه تا به اون هدفی که تو گزارش مالی میخواد برسه و همه بدون استثنا اینکارو میکنن. مثال بزنم: اینکه ماکروسافت هزینه های جاری استودیوهاشو برای گیم پس در نظر میگیره یا نه، دست خودشو. میتونه بگه ده درصدش رو دوش گیم پسه یا ۸۰ درصد. یا اینکه هزینه هایی مثل خرید اکتویژن رو بیاد جزو هزینه های گیم پس حساب کنه یا نه بازم دست خودشه. ضمنا حتی اگه برای گیم پس بدونه، میتونه بگه که گیم پس باید تو ۵ سال اینو برگردونه یا ۷۰ سال! اینکه فقط یک میلیارد هزینه ثردپارتی هاست (هزینه اشتراک ۵ میلیون کاربرد با قیمت کامل نه اینکه ماکروسافت ارزون تر یا تو تخفیف بفروشه)، خیلی تابلو هست که ماکروسافت با این همه خرید و استودیو که کرده، امکان نداره حالا حالا ها گیم پس سود ده بشه. مگه اینکه اینارو هزینه گیم پس ندونه (و همه ما گیمرا میدونیم که هدف این خریدا تقویت گیم پسه!) پس اینکه فلان شخص تو ماکروسافت میاد میگه گیم پس سودده هست، بیشتر جهت ایجاد بار روانی مثبت بین سهامدارا و طرفدارا هست تا یک حقیقت درون سازمانی. اینی که گفتم نظر خودم بود حالا شما میتونید بگید اونا بهتر میدونن. من دلایلم رو گفتم که براشون میصرفه که بگن گیم پس سود ده هست
پ.ن: خدایی فقط نگین که این خریدا سرمایه گذاری هست نه هزینه!!! بالاخره این پول رو برای گیم پس هزینه کرده و معلومه که انتظار برگشت باید داشته باشه.
۱۸۹/۱۰۰۰
This lines up with previous comments from Spencer, who said the service had become profitable last October.
از قبل به سود رسیده اصلا جدید نیست
من برای خود خبر گفتم. تیتر با متن فرق داره. اینکه واقعا به سود رسیده یا نه، پایینتر نظر خودمو گفتم (کامنت ۱۸۶) اونم که اسپنسر گفته، خیلی جنبه ها داره که چیارو هزینه گیم پس حساب کرده
۱۸۷/۱۰۰۰
الان چرا نشستی ادای منطقی ها رو در آوردی
داداش به نظر من ریپلای زده، حق جواب دادن ندارم؟
۱۹۲/۱۰۰۰
شما نمیخواد فشار بخوری
حوصله داری کامنتای بالارو که جواب دادم رو بخون (کامنت ۱۸۶ و ۱۸۹). حوصله نداری هم بذار تو تنهایی خودم فشار بخورم /:
190/۱۰۰۰
این فیل اسپنسر باز تو روی ویلی وایساد
چقدر روداره ویلیه کبیر میگه سوداور نیست سوداور نیست دیگه
باز تو حرف زدی
خیلی اینجا جدی بگیر داریم
دیس لایک خورت ملسه
مشتی شیرفهم شدی که اونی که شاهکار مدرن وارفار ۱ قدیمه
ولی خدایی یه ۲ طرف برد زیباست
به نظرم شاید چون ایکس باکس همه تمرکزش رو گذاشته روی سرویس گیم پس نمی تونه بازی های انحصاری خوب درحد انحصاری های سونی بسازه!!!
بیاااااا 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
👍↩️👈👌
احتمالا در توهم های شما اینطور بوده، چون در نسل نهم مشخصا اکس باکس در بخش بازی های فرست پارتی عملکرد بهتری داشته، حالا از سال بعدی فاصله شون از اینم حتی بیشتر میشه
هر وقت با ۱۷ دلار مشترک های گیمپس ۷۰ میلیارد دلار AB رو جبران کردی خبرم کن.
نمیشه که تو هزینه هاتو حساب نکنی بعد بگی گیمپس به من سود داده!!
اکتیویژن بلیزارد بتسدا دارن برای گیمپس بازی میسازن پس چرا پول خریدشون رو جزو هزینه های گیمپس حساب نمیکنی؟
تفاوت مدیر ژاپنی و آمریکایی در همینه
مدیر ژاپنی به درامد زایی فکر می کنه
مدیر آمریکایی به بازار
مدیر آمریکایی به تسلط بر بازار فکر میکنه! با اینکه سونی فنم ولی این یکه تاز بودن سونی نهایت تا آخر این نسل دووم بیاره. هنوزم میگم آینده گیمینگ، سرویس ها هستن و فعلا که سونی جدای اینکه از رقیب عقب بود الآنم به طور کامل گند زده به پلاس. پلاس اصلا خوب نیست که هیچ بد هم شده. هم گرونه هم بی کیفیت. مایکروسافت فقط کافیه بازی AAA با کیفیت بسازه و اونو میزاره توی سرویس ولی سونی همین AAA هایی داره رو هم نمیزاره روی سرویسش چه برسه بازی های آینده ش. هیچ امیدی به پلاس ندارم دیگه. احتمالاً سونی بره سمت روش نینتندو که یه دنیای خاص خودشو داره ولی مایکرو به کمک پول بی نهایت تمام بازار رو جارو میکنه و میشه شماره یک صنعت گیم! پلاس جدید راه نیافتاده از گیمپس شکست خورده. شاید نسل دهم دیگه مایکروسافت کنسول نسازه و فقط گیمپس رو غنی کنه و به هر دستگاه و پلتفرمی که ممکنه راه بده! آینده سرویس ها حتی از کلاد هم روشنتره! جایی که سونی بشدت ضعیفه و مایکرو هم اینو میدونه و یا تمام قدرت صنعت رو به سمتی هل میده که سونی در اون بازنده س! از طرفی موبایل ها هم شروع کردن به اجرای بازی های کنسولی و این اولین نشونه پایان عمر کنسول هاست. در موبایل گیمینگ نه سونی بازار رو در دست داره نه مایکروسافت ولی در موبایل گیمینگ اونی برنده س که بتونه بازی بیشتری برای موبایل تولید کنه و اینجاس که سرویس ها نقش آفرینی خواهند کرد.
اشتباهت همینجاست که فکر میکنی این وسط پول جا به جا شده ولی اینطور نیست به کسی پولی داده نشده جز اون تعداد افرادی که سهام زیاد داشتن
باز از این کامنتای خز گذاشتن 🤦♂️مثال سادش اینکه تو خونه ماشین گوشی میخری منتظری پولت برگرده.
نه ، ولی منکر نمیشم خرید خونه و ماشین هزینه ی من برای پیشبرد یکی از پروژه هام (مثلاً ایجاد رفاه برای آینده م) بوده .
خرید اکتیویژن بلیزارد بتسدا هم هزینه ی مایکروسافت برای پیشبرد پروژه گیمپس بودن ولی مایکروسافت داره این موضوع رو منکر میشه و سود غیرواقعی برای گیمپس میسازه.
واقعا سفسطه کردن به در دیوار زدن، مثال شماست.
زمانی میگیم این سرویس سودآوره که همه خرج هایی که براش شده رو پس داده باشه و بعدش چیزای باقیمونده سودش میشه. من هنوزم میگم گیمپس هنوزم که هنوزه سودده نیست ولی میگیم طبق حرفشون سوددهه. برای مثال سال ۲۰۲۳ هزینه آوردن بازی و نگهداشتن بازی ها و هزینه ی نگهداشتن ea play روی گیمپس و تبلیغات برای گیمپس مثلا ۲ میلیارد دلار هزینه داشته و گیمپس ۳ میلیارد دلار درآمد داشته. هر کی نگاه کنه میگه خب یک میلیارد دلار باقی میمونه پس گیمپس سوددهه. هزینه ی ساخت بازی های فرستپارتی و حقوق سازنده ها چی میشه. هزینهی خرید بتسدا و اکتیویژن چی میشه. بعدشم، این سرویس سال ۲۰۱۷ درست شده و از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ ما میگیم فقط ضررده بوده و مایکروسافت داشته روی اون هزینه میکرده و ضرر میداده(هنوزم میگم گیمپس سال ۲۰۲۲ هم ضررده بوده و ۲۰۲۳ شاید فقط درآمد و هزینه هاش توی یه سال در بهترین حالت برابر باشه). خب سود گیمپس در ۲ سال گذشته به اندازه ای بوده که ضرر اون ۴ ۵ سال رو جبران کنه؟ قطعا نه. پس میشه تا زمانی که ضرر های گیمپس طی چند سال اولیه کامل پرداخت نشه، هزینه ساخت و حقوق کارکنان بازی ها و استودیو های فرستپارتی پرداخت نشه، هزینه خرید اکتیویژن و بتسدا و استودیو های دیگه کامل پرداخت نشه؛ گیمپس سودده نخواهد بود.
هر کی با حرف من با توجه به چیزایی که گفتم مخالفه بگه باهم سر این موضوع بحث کنیم
خوشبختانه فرست پارتیها به اندازه سودآور شدن تو استیم فروختن چه برسه به استورهای خودشون،
خرید بتسدا و ABK هم سرمایه گذاریه نه هزینه، هر وقت بخواد میتونه به گرونتر از قیمتی که خرید هر دو رو بفروشه، همین الان مارکت کپ هر دو شرکت رشد کرده و با نگاه شما این خودش بخشی از سوددهی گیمپسه احتمالا
گیم پس تا قبل از ۲۰۲۰ تمرکز نشده بود روش و صرفا تو مرحلهای شبیه فاز بتا بود، نه هزینه آنچنانی داشت نه درآمد آنچنانی، در مورد ۲۰۲۲ خودشون میگن سودده شده اون سال، اگه به باور نکردن خبری که به سهامدارای شرکت باشه که آره لابد باید آمارشون رو از رائفی پور گرفت
عزیز تحلیلت تقریبا همه ش اشتباست،
اول اینکه هی میگید “هنوزم میگم”، این گفتن های شما هیچ ارزشی نداره مگر اینکه با سند و منبع از گفته هاتون پشتیبانی کنید، کمپانی مایکروسافت سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که گیم پس به سود آوری رسیده و این یعنی یک منبع معتبر نع حرف و ادعای تووخالیه من و شما.
ایراد بعدیت اینه که بسیار زیر زیرکی کل هزینه هارو داری میندازی گردن گیم پس، هزینه ساخت بازی های فرست پارتی از فروششون تامین میشن، برای مثال بازی فورتزا قبل از انتشار فقط بابت پیشفروش های نسخه پرمیوم صد دلاری مبلغ دویست میلیون دلار درآمدزایی کرده، یعنی فقط از پیش فروش نسخه پرمیوم صد دلاری بازی به سوددهی هم رسیده، حالا دیگه پیشفروش و فروش نسخه های معمولی و کسایی که بخاطرش گیم پس میخرن بمانند، نکته بعدی خرید اکتیویژن و بتثداست، عزیز مایکرو در اینجا هیچ هزینه ایی نکرده، در اقتصاد به اینکار میگیم تبدیل پول نقد به asset, درواقع مایکرو هفتاد میلیارد پول نقدش رو تبدیل به اوراق بها دار و سهام کرده، هم هزینه ایی نکرده و هم دست سونی رو از بزرگتربن ناشران تردپارتی کوتاه کرده و هم لاین اپ انحصاری و دی وان های گیم پسش رو تضمین کرده و به این میگن مغز اقتصادیه جاگرنات هایی نظیر اکس باکس و مایکروسافت،
حالا از همه اینها گذشته شما به یک سود مهم گیم پس هم اصلا توجه نکردی، میدونی چقدر از کاربران بخاطر وجود گیم پس جذب اکس باکس شدن؟ تمام این کاربران همه خریدهاشون رو از استور مایکروسافت میزنن که اینم بخش مهمی از سودآوریه گیم پسه که بهش توجهی نکردین.
دیگه الان گیم پس به حدی رسیده که اسمش حکم مارکتینگ برای اون بازی رو داره،
یادت باشه بطور کلی در تجارت هر سیستمی اگر سود ده نباشه نهایتا و در حداکثری ترین حالت سه سال دوام میاره، اما وقتی دیدی یک مدل تجاری جدید نع تنها خودش بیشتر از سه سال دوام آورد بلکه دیگر رقبا هم بسمت کپی کردنه اون مدل تجاری رفتن از همین بفهم که بسیار موفق و سود ده بوده، الان هر ناشری که کاتالوگش به اندازه کافی بزرگ هست یه سرویس شبیه به گیم پس راه اندازی کرده. فکر کردی پول پرست هایی مثل یوبیسافت و ea مغز خر خوردن یا عشق ضرر کردن اند؟ یوبیسافت که حتی پا رو از گیم پس ام فراتر گذاشته و dlc های بازیهاشم روز عرضه روو سرویسش منتشر میکنه
فکر کردی سهامداران مایکروسافت علاقه ایی به گیمینگ یا من و شما دارن؟ سهامداران و هیات مدیره ها فقط پول و سودآوری رو میبینن و محاله ممکنه حتی یک مدل تجاری غیر سود ده رو تحمل کنن چه برسه که ضرر ده هم باشه،
گیم پس سالهاست که از هررر نظر سودآوره و پس از ps1 و N64، مهم ترین و انقلابی ترین اتفاق در صنعت گیمه
بچه سال ۷۰ میلیاردو از راه های دیگه جبران میکنه شما نمیخواد نگران پول ماکرو باشی اون میدونه چطوری باید در کمترین زمان این پولو برگردونه
مثل این میمونه که بگی چرا خونه میخرن ملت میدن اجاره، چند ماه باید اجاره بدن تا پول خونه در بیاد؟
این سبک تفکر محافظه کارانه تو بازارایی که رقیبی وجود نداره شاید جواب بده ولی وقتی رقیب واقعی داشته باشی، تفکر محافظه کارانه فقط از رقابت عقب میندازتت، همونطوری که تو بازار TV و لپتاپ و گوشی سر سونی اومد
بحث من اصلاً برگردوندن پول نیست ، بحث اینه که این خریدا باید هزینه گیمپس محسوب بشن چون استفاده کننده اصلی از این خریدها گیمپسه .
:این خریدا باید هزینه گیمپس محسوب بشن”
همونطور که خودم و دیگر دوستان گفتین هزینه ایی انجام نشده که بخواد بپای گیم پس باشه، بلکه سرمایه گزاری شده و پول نقد تبدیل به اوراق بهادار و سهام شده نکته بعدی اینه این خریدها چندین مزیت داشتن و هدف اولش این بوده که دست سونی از این ناشرها و انحصاری سازی تردپارتی کوتاه بشه چون برای مایکرو انحصاری تردپارتی صرفه اقتصادی نداشته بخاطر فنبیس بزرگتر پلی استیشن. هدف بعدی بزرگ شدنه لاین اپ فرست پارتی و انحصاری اکس باکس بوده و در کنار همه اینها باعث رشد گیم پس هم بشه،
نکته بعدی اینه که اکتیویژن بلیزارد ۴۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه داره که حدود ۹۰ میلیونش متعلق به اکتیویژن و کال آو دیوتی و دیگر بازیاشه، حدود ۳۰ میلیونش متعلق به بلیزارد و اورواچ و وارگرفت، و بیش از ۲۵۰ میلیونش متعلق به بخش موبایلی کینگه، یعنی اکثر کلربرهای abk حتی معلق به بخش کنسول و پی سی هم نیستن چه برسه که این خرید رو به پای گیم پس بنویسیم، گیم پس شاید ده درصده هدف از خرید اکتیویژن بلیزارد کینگ هم نبوده که فرض محال اگر میبود هم باز فرقی نداشت.
اگه ناراحت نمی شی یک فکری به حال هوش اقتصادی ات کن که وحشتناک زیر صفره
هیچ شرکتی واسه یک بخش(منظورت اینجا گیم پس) [ ۸۰ میلیارد دلار] هزینه نمی کنه و برای اکو سیستم هدفی این سرمایهگذاری انجام شده
مایکروسافت [Revenue] گیمینگ اش سالانه به [۲۴ میلیارد دلار] رسیده که جزئیات معادل سازی شده شو می گم
سخت افزار – – – [۴ میلیارد دلار]
گیم پس – – – [۳ میلیارد دلار]
30 درصد کمیسیون ایکس باکس استور – – – [۳ میلیارد دلار]
30 درصد کمیسیون پی سی استور – – – [۶ میلیارد دلار]
تبلیغات استور(پی سی و ایکس باکس) – – – [۱ میلیارد دلار]
محتوا شامل فرست پارتی – – – [۷ میلیارد دلار]
با فرض هزینه ماهانه هر توسعه دهنده [۶ هزار دلار] است و با توجه به اینکه [۲۳هزار] توسعه دهنده ی فرست پارتی داره سالانه [۱۶۵۶ میلیون دلار(۱.۶۵۶میلیارد دلار)] هزینه شون می شه
کلام آخر
با توجه به تمامی هزینههای دیگه حداقل حداقل [۳میلیارد دلار] سود می کونه و ممکن است گیم پس کمترین سهم رو داشته باشه اما در بدترین حالت ممکن شم بازم سود ده اس
ای خدای من. اول اینکه بتثدا و اکتیویژن برای اکس باکس و حتی دیگر پلتفرم ها بازی میسازن نع برای گیم پس، بلکه بازی هاشون روی گیم پس “هم” منتشر میشه.
داداش تروخدا درستو بخون برو یجا کارمند شو و اصلا فکر اقتصاد و تجارت نباش که شکست میخوری، در تجارت و اقتصاد به یه خریدی مثل اکتیویژن نمیگن هزینه کرد، میگن تبدیل پول به asset , مایکرو پول نقدش رو تبدیل به اوراق بها دار کرد نع اینکه هزینه شون کرده باشه مهندس جان، و بهترین اقدام هم همین بود برای مقابله با طمع سونی به انحصاری سازی تردپارتی. هم پولش سرجاشه و هم دست سونی از بزرگترین ناشران تردپارتی قطع شد و هم لاین اپ انحصاریش و دی وان های گیم پس تضمین شدن.
راست میگه ، اما یکم نگرانم میتونه رو حذف خودش وایسه؟
الان من بیشتر به فکر کال آو دیوتی هستم که مایکروسافت بلاخره میتونه نجاتش بده یا نه...
اما آره گیم پس واقعاً اشتراک عالیه ، روزی برسه که گیم پس روی پلی استیشن هم بیاد و هممون خیالمون راحت باشه
مشخصه که سودآوره
آخه کی میاد سرویسی رو که ضرر ده باشه ۷ سال پشتیبانی میکنه
و از اونجایی که بازی های سالیانه گیمپس هر سال بیشتر و بهتر میشه یعنی سودشون هم داره زیاد میشه
تازه با خرید اکتیویژن حالا مسیر گیمپس روشن تر از همیشه است
کاملا حق
گیمپس از تعداد کاربراش پول درمیاره نه از تعداد بازیاش .
تعداد کاربرای گیمپس نزدیک ۲ ساله که روی ۲۵ میلیون گیر کرده که یعنی درآمدش از دو سال پیش ثابت مونده و با زیاد شدن تعداد بازی هاش هزینه ش افزایش پیدا کرده (ضرری که دو سال پیش میداد الان بیشتر شده) .
اشتباه نکن شما هیچوقت ۶۰ میلیون مشترک گلد که بزودی به گیمپس کور تبدیل میشن رو فراموش نکن
میشه منبع ک از بیست پنج میلیون رد نشده واسه من بیاری تا ماهم ببینم اینا منابع معتبر فن بویت رو
قطعا تعداد کاربراش از ۲۵ میلیون بیشتر شده ولی آخرین آماری که دادن به صورت رسمی فکر کنم همون ۲ سال پیش بود که گفتن ۲۵ میلیون کاربر داره. ولی بازم بعید میدونم ۳۰ میلیون رو رد کرده باشه و در بهترین حالت همون ۳۰ میلیون کاربر داره
«آخه کی میاد سرویسی رو که ضرر ده باشه ۷ سال پشتیبانی میکنه»
جواب: اونی که پول داره و میدونه که اگه پای گیم پس بایسته، در آینده سود خیلی بالا براش خواهد داشت، میتونه ۷ سال حتی با ضرر پشتیبانی کنه. پس راجع به سوالت، پشتیبانی میکنه چون:
۱- میتونه 💀 و توانایی شو داره که این ضرر هارو خیلی راحت بپذیره به شرطی که آیندش خوب باشه
۲- گیمپس برای ماکروسافت فراتر از بحث سود دهی فعلیش هست. رشد گیم پس برای آینده بخش ابری (آژور) و خود ویندوز و سایر بخش ها هم تاثیر مثبت داره. همین الانم خیلیا به خاطر گیمینگ میرن سمت ویندوز و سیستم عامل مک رو انتخاب نمیکنند. حالا که اپل شروع کرده رو بخش گیمینگ سیستم عاملش کار میکنه، حتی اگه همه بازیا هم بیان روش، ماکرو میتونه با داشتن انحصاریاش، بازم این برتری رو نگه داره. پس درسته گیم پس الان سود ده نیست ولی اگه این سودهای پنهان رو در نظر بگیریم، سود دهی داره
۳- جدا از سود دهی، بحث برندینگ هم مطرحه. کسی که از نوجوانی با برند و خاطرات و بازی های ماکرو بزرگ میشه، حتی اگه طرفدار متعصب نشه، در کمترین حالت دید خیلی مثبتی به ماکرو پیدا میکنه و این برای کل برند ماکروسافت خوبه. الان مثلا سرویس ابری ماکروسافت یا ویندوز یا آفیس و… هیچ محبوبیتی برای شرکت بین مردم عادی نمیاره. ولی برای گیم پس اینطوری نیستش. چون اینجا مستقیم با مردم عادی سر و کار داره. در نهایت هم اگه محبوبیت کسب کنه، محصولاتش راحت تر فروش میره و به سود مالی هم میرسه
خلاصه که گیم پس الان ۱۰۰% مطئمن باشین سود دهی مالی نداره ولی اگه سودای پنهانش رو که گفتم حساب کنیم، قطعا برای ماکروسافت انقدر ارزش داره که حتی ۷۰ میلیارد بیاد بده اکتویژن خرید بکنه
۱۸۶/۱۰۰۰
دقیقا
سودآور بودن یه بحثه ، به مقدار کافی سودآور بودن یه بحث دیگه !
بعضی موقع اگه اونقدری که میخوان سود نداشته باشه ، یه جورایی ضرر حساب می کنن !
۷ سال پشتیبانی مداوم
۷.۵ میلیارد خرید بتسدا
۷۰ میلیارد خرید اکتیویژن
برای یه سرویسی که ضرر بده ؟
پیش این اعداد حرفت یه متن طنزه
مایکروسافت شاید دومین شرکت بزرگ جهان باشه ولی بالاخره پولاش یه جا تموم میشه
فکر کنم اتزیو قبول داره سرمایه های مایکرو بی نهایته😂
کل حیات بخش گیمینگ ماکروسافت رو همین سرویس میچرخه
۷ سال پشتیبانی نکنه ؟
اون خریدارو برای xbox میکنن نه گیم پس 😂
از اتزیو ام خرابتر شده وضعت
اره داداش انقدر بازیاش میفروشن که تمام ماکروسافت رو انگشت xbox میچرخه 🤣🤦
فروش کنسولشم که انقدر زیاده 😂
ماهی قرمزه دیگه، چه میشه کرد عید نزدیکه باید بندازیمش توی تنگ فقط دلم به حال تنگ بیچاره میسوزه
تامی دیگه رد داده هی اکس باکس بیشتر رشد میکنه و از اونطرفم پلی استیشن توو سراشیبی پسرفته و هی بیشتر فشار میخوره دیگه علنن تبدیل به یکی هیترهای کبیر سایت شده.
خداکنه سونی سال بعدی دوسه تا فرست پارتی بده یکم از شدت فشار و هیت اینا کم شه
حاجی بنظرم اکتیویژن بلیزارد اینارو مریض کرده
همین اتزیو رو نگا ، هر تایمی از روز کامنت بذاریم میاد میخونه دیس میده
طرف کامنتای همه پستارو هر دو ساعت یدور چک میکنه ، نشده من یجا ریپلای شم تو عکس لایکا از بیرون ، اتزیورو نبینم
این دیگ فشار نیست ، قشنگ بیماریه
فشار بعد ی مدت فروکش میکنه
این پولا برای ماکرو سافت پولی نیست
یه سرچی هم بزنی که تو بازار موبایل چند سال وایساد و با ضرر جمعش کرد بد نیست. طبیعیه چون دوست دارید اجاره ای بازی کنید خودتونو راضی کنید که نه جمع نمیشه. البته فیل به خاطر اون ۷۰ تایی که داده سهامدارها رو مجبور میکنه فعلا صبر استراتژیک کنن
درستتر اینه که به این فکر کنیم که اگه ضررده باشه شرکت مادر به خرج کردن ادامه میده؟ نه، صرفا ضررش رو ندیده بگیره
تو این مسیر قطعا موقعه ای بوده که سود آوری نداشته ولی الان قطعا دیگه سود داره که اینقدر قوی ادامه میدنش
فقط نمی دونیم چرا این سود دهی رو شفاف نشون نمیده، درصورتیکه شرکت های سهامی امار سودشونو هر سال اعلام می کنند 😉
ببخشید بابت مطلب بی ربط.
ولی ظاهرا یکی از افشا کننده های معتبر با توجه به برداشتی که از تست کنندگان آلفای بازی جوخه انتحاری داشته،ظاهرا بازی بسیار مثبت بوده.
به خصوص از سیستم کامبت و گان پلی راضی بودن و گفتن در حد و حتی بهتر از سری گیرز آف واره.
یکی هم گفته بود از موقعیت اونجرز درس گرفتن و….
حالا فعلا من خودم نمیتونم اطمینان کنم تا وقتی که نیاد و بعضی موارد مثل اتصال اینترنت،نوع تعامل با شخصیت ها و در دسترس بودن دائمی در طول گیمپلی و….مشخص نشه برای قضاوت زوده.
من خودم بشخصه اولین نسلی هست ک سمت بازیهای ایندی رفتم . فقط هم بخاطر همین سرویس . همین امسال من فکرکنم بیش از ۱۰ تا ایندی تموم کردم و واقعا لذت بخش بود . تجربه های متفاوت ، کوتاه ، کم حجم . واقعا پیشنهاد میکنم حتما اگ گیم پس دارید فقط دنبال بازیهای اسم رسم دار و AAA نباشید . یکم وقتتونو اختصاص بدید به این بازی های کوچیک مطمعنم راضی تون میکنه .
میشه اسم اون ۱۰تارو بدی
اصا تا قبل این من نمیدونستم ایندی چی هست
باور کن الان جوری تشنه ایندی شدم که نگو
نکه کوتاه و جذاب و خلاقم هست ، واسه همین واقعا ادمو حال میاره
پیشنهاد میکم که اگه از اینساید خوشت اومده حتما somerville رو تجربه کنی
بخاطر این گفتم که مثل بقیه گول نمراتشو نخوری چون واقعا عالی بود مخصوصا فضاسازیش (یکم مشکل کنترل و پرفورمنس داشت فقط که مهم نیست)
Blasthemous 2 هم هست که روی سرویس نیست ولی به شدت پیشنهاد میکنم چون بینظیر بود به ویژه موسیقی هاش
از من می شنوین واسه بازی های ایندی برید سراغ استیم و به امثال سونی و مایکروسافت (و حتی نینتندو) اعتماد نکنید. نسل قبلی سونی هم مثل مایکروسافته الان توی دو سه سال اول لانچ کنسولش تا تونست از بازی سازای ایندی حمایت کرد و لاین آپش رو با بازیای ایندی پر کرد (شانس هم آوردن البته). ولی الان ببینید چی شد! مایکروسافت هم از سال بعد که اکتی به مجموعش اضافه بشه دیگه نمیاد اینطوری واسه بازیای ایندی پول خرج کنه و رفته رفته تمرکزش میره سمت بازیای AAA خودش (که کم هم نیستن). اما ولو حتی تو اوج قدرتش هم بنا به دلایل زیادی این حمایتا رو قطع نکرده (البته نه که امام زاده باشن و خطا نکنن).
– تنوع بازی ها تو استیم بالاتره.
– خود ولو اصلا واسه این بازیا فستیوال برگزار می کنه.
– استیم اجازه early access رو میده که بی نهایت واسه خیلی استودیو ها و گیمر ها مفیده.
– پیج های خیلی زیادی هست که تعداد زیادی بازی ایندی رو لیست کردن (گنجینه ان واسه خودشون واقعا).
– استیم هزینه ماهانه نداره.
– استیم تخفیفات زیادی هم میده. خیلی بازیای ایندی رو میشه با پنج شیش دلار خرید.
– و از همه مهمتر اینکه ولو امتحان خودشو پس داده و تو سیاستش نسبت به بازیای ایندی ثبات بیشتری داشته.
پ.ن. من خیلی پی سی باز نیستم. با این حال استیم رو خیلی بهتر از کنسولا می بینم. دوستانی که پی سی دارن احتمالا اطلاعات بیشتر و بهتری هم می تونن بهتون بدن.
یه چی دیگه هم جا انداختی کامیونیتی استیم که الماس هارو سریع پیدا میکنه
نه بابا سود آور نیست چرا ؟ چون مدیر امور مالی مایکروسافت که اتفاقا سونی فن هستش مثل ازیو و بقیه اعتقاد دارن ضرر ده هستش و باید جمع بشه بساطش
مدیر امور مالی ماکروسافت سونی فنه و نمیفهمه
یه ادم کتو کلفت تر پیدا نکردی بگی سونی فنه؟😂
اگه سود آور نبود که ۷ ۸ سال پشتیبانی نمیکردن با استودیو ها قرارداد نمیبستند اصلا یه سری استودیو هارو نمیخریدن
الان میفهمم چرا اپیک گیمز با مایکروسافت آبش تو یه جوب نرفت
اپیک گیمز هیچ ترسی نداره که بگه استور پی سی ما داره ضرر میده اما پشتیبانی ازش رو ادامه میدیم تا به سوددهی برسیم
اما مایکروسافت آمار های مختلف رو باهم قاطی میکنه تا یه چیز مثبت بوجود بیاره و خودشو موفق جلوه بده یعنی میترسه شکستشو قبول کنه
چه ربطی داره داداش وقتی سود میده به زور بگن ضرره که سونی فنا خوشحال شن؟
اول بهت بگم سود یعنی چی!
درآمد – هزینه = سود
مایکروسافت با درنظر نگرفتن هزینه هایی که واسه گیمپس کرده سود غیرواقعی واسه گیمپس میسازه.
استودیو ها و ناشرایی که خریدن بازی هایی که ساختن اینا حداقل ۵۰ درصد پولشون باید جزو هزینه های گیمپس حساب بشه چون اون پولا در راستای تقویت گیمپس خرج شده.
مایکروسافت فقط پولی که به ناشر های تردپارتی میده رو هزینه ی گیمپس حساب میکنه . هزینه بازی های خودش (مثل استارفیلد و فورزا موتوراسپورت و …) روی گیمپس رو صفر درنظر میگیره انگار که اون بازیا مفتی ساخته شدن .
همین که میگه من موفقم خودش باعث موفقیت میشه وقتی یک نفر بدونه افراد زیادی سمت یک چیزی میرن اونم به همون سمت کشیده میشه
اها گیم پس یه شکسته منطقیه:))
مایکرو راضی .گیمر راضی .سونی فن ناراضی
اسپم:
رسانه The Gamer اعلام کرد که چرا عنوان Spider Man 2 باید برنده گوتی ۲۰۲۳ بشه :
هر یک از نامزد ها از نظر سرگرمی به راحتی میتونن Spider Man 2 رو شکست بدن ولی برنده گوتی باید چیزی بیش از سرگرمی مثل نوآوری ، قدرت روایت داستان ، دستاورد های فنی ، ایده های جدید ارائه بده که Spider Man 2 تنها گیمی است که تمامی این ویژگی ها رو به بهترین نحو اجرا کرده
نوآوری و دستاورد فنی و ایده جدید آره برای اسپایدی صدق میکنه ..
اما روایت داستان و شخصیت پردازی در حد گلابیه .
روایتش یکی از بهترین روایت های اسپایدرمن خارج از کمیکه
بهترین پرداخت به ونوم و کریون درون همین بازیه
دقیقا چطوریه در حد گلابیه ؟!!
تنها جاییه که اسپایدر من می تونه بقیه رو شکست بده تو بخش کرینج ساله.
اونو واسه استارفیلد کنار گذاشتن
یکی از شاخصه های کرینج بودن مثبت ۱۲ سال بودنه که اسپایدر این شاخصه رو داره 😉
دیگه وقتی سواد و منطقت در این حده هر چی جدی و خشونت نداشته باشه برای بچه هاست ازت توقعی نمیشه داشت لیاقتت همون لودینگفیلده
بیا پایین فیل…
ما هم امیدواریم با کمک بتسدا و اکتیویژن بازی های بیشتر و متنوعی رو در سرویس گیم پس ببینیم. فقط یه نگاه به کاتالوگ بازیهای این شرکتها مسیر آینده رو روشن می کنه
۱ میلیارد برای محتوای ثرد پارتی گیمپس خیلی نیست؟ یعنی هر ماه ۱۰۰ میلیون دلار؟
شما وقتی تو موضع ضعف باشین مردم تا می تونن گرون فروشی می کنن بهتون.
در جواب عده کثیری از افرادی که فن پلی استیشن هستن و میگن این سرویس سود نداره 😂
عمو فیل اسپنسر یه سرویس راه انداختی برا عده زیادی گیمر که عاشق این بودن بتونن روز عرضه گیم پلی بدن و به لطف سرویست میتونن 💚
ما تا عمر داریم فراموش نمیکنیم این کار بینظیرتو میتونستی مثل باقی پلتفرما عمل کنی و راه عادی بری ولی با این سرویس هم تو داری سود میبری هم منه مصرف کننده 🙏
مایکروسافت ، دوست خوب گیمر ها 💚
اینکه سودآوری داشته با اینکه چه قدر سودآور بوده خیلی فرق میکنه
کاری که عمو فیل توش استاده و اونم دو پهلو صحبت کردنه که پس فردا اگه معلوم شد سودش اونقدر نیست بگه نه ببینید من گفتم سودآور بوده نگفتم چه قدر سودآور بوده که
دو پهلو فقط خودت اتزیو یک نگاه به گروه های پروفایلت بنداز خبری از ایستگاه کنسول مخبوبت نیست . ما مثل تو نیستیم هر پنج دقیقه بهمون شوک وارد شه
باز فشارت رفت بالا شروع کردی به چرند گفتن ؟
تو رو توی سایت کسی محل هم نمیده همه میشناسنت چه ترول فشاری ای هستی بعد برای فاز برداشتی 😂
گیم پس سرویسی که به نفع همست از ناشر تا گیمر
بدون شک فیلی جان!
بهترین بازی آنلاین حال حاضر دنیا، هیلواینفینیته!😍
خیلی فان و اعتیاد آوره!😈😇
خبر خوبیه یعنی به این راه ادامه میدن. برای گیمرا هم سود آوره.
معلومه که سود اوره وگرنه ۷۰ میلارد اکتیو نمیگرفت
اگه اینطوری بود ماهی یکبار نمی گفتی سودآوره
ایکاش بازی سازها ایرانی که بازی با کیفیت میسازن مثل نوبادی لفت یا فرزندان مورتا بیستون و اونایی که حتی تیم های دو نفره یا اصلا یک نفره هم هستن بودجه کم اما خلاقانه هستن مثل همه دنیا این فرصت داشتن بازیاشون رو مشترکین گیم پس یا گیمرهای خارجی تجربه کنن برای ما مردم دیده نشده تو دنیا افتخار بیارن خداییش خیلی دوست دارم وقتی یه بازی ایرانی که با استانداردهای جهانی ساخته بشه بدون خط قرمز مثل همه دنیا تو این سرویس یا استیم اصلا بعد خارجی ها تجربه کنن خوششون بیاد خیلی حال ادم خوب میشه انگار دیده شدی یا اصلا ماکروسافت ایکس باکس جواب ایمیلت رو شخص حقیقی میده میگه ممنون که از ایران از سرویس ما لذت میبرید و کلمات محبت امیزتون سعی ما خوشحالی شما گیمرها در همه دنیاس یا جدا از جنگ کنسولی وقتی فیل اسپنسر واسه گیمرها ایکس باکس ایرانی یع پیام چند ثانیه میده مثل چند ماه پیش چه حس خوبی داره ارتباط با دنیا استفاده مثل همه دنیا از این امکانات بدون ترس قطع شدنشون رومون چرا انقدر ما مظلومیم اخه تبعیض دیجیتال این بیگناه باید بسوزیم گناه کردیم انسان عصر ارتباطات شدیم یا گیمر تو دوره ای که اینهمه هیجان تو تکنولوژی ویدیو گیم بلزی ها سرویس های گیمینگ مهیج یا کلاد استریمینگ نت استارلینگ هست هان این گناه ما س؟
فیل رفته طرف قشر فقیر جامعه که اونا هم بتونن قانونی بازی کنن. بالاخره فیل میدونه که متاسفانه قشر فقیر خیلی زیاده. اونام ادمن . دست فیل درد نکنه.
ایکس باکس دوست خوب فقرا🩷
مایکروسافت دور زمانی روی بازیهای خوب و شرکتهای خوبی مثل creative assembly سرمایه گذاری می کرد. ولی اون زمان و اون طرز فکر زیبا دیگه از بین رفته، دوره، دوره ی کودکان طماع با پشتوانه ی مالی بالاست. دوره دوره ی انحطاط خلاقیت و زیبایی است
فرق مایکروسافت و سونی همینجاست
سونی گدا پول نداره سالی یک میلیارد دلار خرج کنه سر همینم بازی های سرویسش هر ماه داره بدتر میشه
نه داداش اینجا کارشناسان بزرگ دنیای گیم میگن سودآور نیست بعد این اسپنسر دوزاری چی میگه
قطعا سود آور نیست 🤡🤡
مگه مدیر آب و فاضلاب اسلامشهر صحبت کرده که تو بچه سال بخوای زیر سوال ببریش ؟!
مگه شرکتی چند هزار میلیارد دلاری میتونه ضرر بده و به سهامدارانش بگه ما داریم سود می کنیم ، میخواد از جیب عمش سود بده ؟!
بازی با آمار ؟! بازی با آمار مخصوص ایرانه … اونجا بابت درآمد باید مالیات بدی هر چی بیشتر اعلام فروش کنه باید بیشتر مالیات بده، فقط دو ساختمون مجزا حسابرسی داره … انگار ایرانه زنگ بزنه به کامبیز بگه بخاطر حرص کاربر گیمفا آمار رو ببر بالا و اعلام سود کن
واقعا خیلی جالبه شرکت میگه ما سود کردیم ، کاربر تنبان پوش میگه نه ضرر کردی داری دروغ می گی
تازه اوضاع وقتی جالب تر میشه که master bandicoot میگه مایکروسافت بالاخره پولاش تموم میشه ولی اتزیو میاد مخالفت میکنه میگه نه منابع مالی مایکرو نامحدوده 😂 خدایی اینارو از کجا میشه گیر آورد
مدیری که ۹۰ درصد حرف هاش رو بعدا یا نقض میکنه یا با دو پهلو صحبت کردن میخواد عوام فریبی کنه و نتونسته بعد ۳ سال یه انحصاری در خور برندش بده در حد همون مدیر آب و فاضلابه !
چه خبر از جیمبو موفق شد فرار کنه یا افتاده زندان
باز ما یه جیم رایان داره از شرکتمون میره شما ها که نصف بازیساز هاتون تعدیل شدن یا رفتن :)))
شینجی میکامی
مایک براون کارگردان Forza Horizon 5
جوزف استتن
۵۰ درصد The Initiative
حالا برو محو شو :)))
یکم به خودت قبل از کامنت گزاشتن فشار بیار یک شینجی میکامی که کارگردان خودتونه دو مایک براون اصلا کارگردان نیست جوزف استیتن نویسنده هست ۵۰درصد initativeرو نتونستم رمز گشایی کنم . طوری بنویس که بقیه هم بتونن بخونن با تشکر اتزیو در شوک
حرفات کااااملا حقه!
یعنی عاشق مردم ایرانم.
فقط و فقط برای اینکه موضوعی برای کل کل داشته باشن، دنبال اینن که اظهار نظر کنن
حتی اگه درصدی سواد لازم رو توی اون حیطه نداشته باشن 😂