Starfield از مرز ۱۲ میلیون بازیکن عبور کرد
فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت (Microsoft)، اعلام کرد که عنوان نقش آفرینی و علمی-تخیلی استودیوی بتسدا (Bethesda)، یعنی Starfield، از زمان انتشار خود در اوایل سپتامبر برای رایانههای شخصی و کنسولهای ایکس باکس، توسط بیش از ۱۲ میلیون بازیکن تجربه شده است.
در روزها و هفتههای اخیر صحبتهای زیادی در مورد اینکه آیا Starfield آنطور که شایسته است، مورد استقبال منتقدان قرار گرفته یا نه، وجود داشته، اما با صرف نظر از اینکه شما در چه موضعی قرار دارید، در مورد اعداد و ارقام، به نظر میرسد که RPG فضایی استودیوی بتسدا خوب عمل میکند.
اخیراً فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت، اعلام کرده که Starfield از زمان انتشار خود در ماه سپتامبر، یعنی تقریباً سه ماه پیش، از ۱۲ میلیون بازیکن در پلتفرم رایانههای شخصی و ایکس باکس فراتر رفته است. اسپنسر همچنین اضافه کرد که «این بازی هنوز در بین ۱۰ بازی برتر از استودیوهای ما قرار دارد».
در اواخر اکتبر، مشخص شد که Starfield در مجموع توسط بیش از ۱۱ میلیون بازیکن تجربه شده است. در همین حال، بر اساس آنچه بتسدا در گذشته اعلام کرده بود، تیم سازنده در آینده پشتیبانی قابل توجهای از بازی خواهند داشت و حدود ۲۵۰ نفر همچنان روی آن کار میکنند (حتی با پیشرفت توسعه The Elder Scrolls 6).
پشتیبانی کامل از ابزارهای مادسازی در سال ۲۰۲۴ برای Starfield ارائه خواهد شد، در حالی که اولین بستۀالحاقی (DLC) بازی نیز با عنوان Shattered Space در دست ساخت است. عنوان Starfield برای Xbox Series X/S و PC منتشر شده و میتوانید بررسی ما از بازی را در اینجا مطالعه کنید.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
نظرات
باریکلا بهش😂😂😂🗿💀
امیدوارم حداقل آپدیت ها و DLCاش بتونن بازی رو بهتر کنن
(دقیقا مثل CDPR که با فانتوم لیبرتی و کلی آپدیت تونست خیلی خوب خرابکاری سایبرپانک رو جبران کنه)
سایبرپانک روز عرضه رو با این مقایسه میکنی؟
(تا اینجا که بازی کم نقصی بوده. ۹۹% با آپدیت ها و پشتیبانی ها آینده بهتر خواهد شد👍👍)
نگاه کن خیلی ساده میتونستن فست تراول رو که نقطه ضعف گیمه از بازی حذف کنن وقتی یه نفر تونسته با یه ماد فست تراول رو حذف کنه و با اون ماد من تجربه خیلی بهتری گرفتم😑
مشکل اینه بازی اماده عرضه نبوده.طرف گفته تو ۱۵ ساعت اول باگی ندیده اما من به واسطه یه باگ تونستم از تو چاله اب تمام لوت های انبارو خالی کنم😐بعد اعضای سرگردان سفینه های نابود شده من بارها دیدم تو هم به طرز بدی فرو میرن😐
ایدش خیلی خفن بود اما وقتش نبود
دقیقاً
وقتی از یه سیاره میخوای بری یه سیاره دیگه باید از ۴ تا لودینگ رد بشی😑حالا اونو بیخیال، وقتی که از در رد میشی هم لودینگ داره…ولی چیزای دیگه ی بازی رو خیلی دوست دارم…
.
.
با جمله ی آخرت خیلی حال کردم و واقعا حق بود، اگه یذره دیگه تاخیر میزدن شاید الان نامزد گوتی بود…
لودینگ طولانی رو چه دستگاهی داری؟ چون من رو سری ایکس لودینگ های کوتاهی دارم. اذیت نمیکنه
منم رو سری اس لودینگ های کوتاهی دارم (در حد ۲ یا ۳ ثانیه)، ولی خیلی زیادن
آره موافقم. من فکر میکنم این لودینگ ها برای این بود که اون جزییات گرافیکی رو یکپارچه نکنن که آسیبی به بافت ها نور و یا سایه ها وارد شه
خلاصه آماده میشه با آپدیت های آینده به مرور و قسمت آنلاین هم بهش اضافه میشه و اونموقع کلی پلیر همزمان تو قسمت انلاینش خواهد بود. بازیای اینچنینی هرچقدرم کع وقت بذاری نمیتونی همچی تمومش کنی این کار فقط از عهده ی راکستار برمیاد با پنج هزار برنامه نویس همزمان و با دو میلیارد دلار هزینه و هر هشت ده سال یه بازی! نه بتسدا با پونصد نفر و دویست میلیون دلار هزینه. مطمعن باش سونی ام اگه همچین پروژه ای رو انجام میداد متای به مراتب پایین تری از بتسدا میگرفت که دیدیم نمونشو ناتی داگ چجوری با دیزگان گند زد. منتها بازیای راکستار انتظارات رو برده بالا. جوری انتظارات رو بالا برده که خود راکستارم دیگه میترسه بازی ای بزنه که به استانداردای خودش نخوره و متای زیر ۹۵ بگیره
Reza PM@
.
اولا راکستار کلا دوهزارو خورده ای کارمند بیشتر نداره اونوقت این پنج هزار برنامه نویس رو از کجا آوردی
دوما دیزگان رو استودیو بند ساخته نه ناتی داگ خیلی هم بازی فوق العاده ای بود فقطم بخاطر مشکلات فنیه روز عرضش متاش پایین شد پس ساقیت رو عوض کن
🤣🤣🤣 دیزگان بازی خوبی بود؟ جوک خوبی بود🤣🤣🤣
اینکه شما به اون گلیچ چاله آب میگی باگ دیگه حرفی برای گفتن باقی نمیذاره:)))))
#نگاه کن خیلی ساده میتونستن فست تراول رو که نقطه ضعف گیمه از بازی حذف کنن#
هر لحظه نقاط ضعف جدیدی به بازی اضافه میشه 🤔
بعد مثلا برای انجام یک ماموریت باید یه تیکه آجر رو دکمه پیشروی میزاشتیم و به مدت یک هفته کاری با سیستم یا کنسول انجام نمیدادیم تا به سیاره بعدی میرسیدیم 🙂👌
خب ، تا نقطه ضعف بعدی خدانگه دار
فست تراول گیمپلی بازی رو از یکپارچگی در می اره.بعد یه مود نصب کردم فاصله بین سیاراتو کم میکنه تو ۵ دقیقه میرسی به اون سیاره😐
پس چه تعریفی از رئالیستیک بکنه تاد هاوارد !
یا خودش رو احمق فرض کرده و یا مطمئنه گبمرها شناختی از فضا نداشتن ! …
اون مادی که شما نصب کردی ، یه چیز اضافه س ….
هیچ جا نگفتن فست تراول ضعف بازیه ! یعنی ایراداتی میگیرین که خدا هم خندش میگیره ! …
بازی ایرادات داره ، نه به اندازه کافی علمیه و نه به اندازه کافی فانتزی …. اما فاصله سیارات رو کم کنن که گیمر بتونه سریع تر به کرات دیگه برسه ، یه حماقت میتونه از سوی سازنده باشه ،نه مادساز ، صرفا سازنده …. با مباحث علمی میتونستن دلیل فست تراول رو درست در بیارن و وجودش رو اثبات کنن … اما اینکه کلا نظم فضا و فیزیک رو بهم بریزن که شما بتونی تجربه یکنواختی داشته باشی مسخرس ، در ضمن حتی بدون فست تراول ،بازی باز هم لودینگ های خودش رو داراست ….
ایراد کار جای دیگست ، نه اینجا که امیرحسینی که به خودش لایک میده بتونه ایراد من درآوردی بزاره روی گیم !!!!!
لانچ استارفیلد یک بازی کامل خوب و قابل قبول بود اما لانچ سایبرپانک افتضاح و دزدی خالص بود بعد سه سال هنوزم اون چیزی که قول دادن نشده ! مقایسه این دو غلطه سی دی پراجکت وظیفه داشت پشتیبانی کنه!!!
خب منظور منم همینه که سایبرپانک با اون همه مشکل الان تا حد امکان جبران کرده و تجربه خوبی به پلیر میده، استارفیلد که بماند، با چند تا آپدیت کوچیک میتونه تمام مشکلات لودینگ و باگ هارو رفع کنه
قطعا نمیتونه دیگه
اها
این بازی میتونست خیلی بهتر باشه ولی بهینه سازیش واسه پیسی و داستانش جالب نبود
اگه همراه با دی ال سی فقط. لودینگ ها رو مخفی کنن و ابزار مادسازی هم ارائه شده باشه میتونه موفقیت های یادی کسب کنه
الان کل موفقیت بازی به صفحهٔ لود گره خورده؟ عجب
بدون صفحه لودینگ جهان بازی یکپارچه میشه. حین تجربه بازی تو رو پرت نمیکنه بیرون بگه نه غرق نشو این فقط یه بازیه.اونم هر ۵ دقیقه یبار. تفاوت عمده ایجاد نمیشه؟
نه
نصف انتقادا از لودینگ بازیه
متاسفانه اولین آپدیتش دیر اومد و بعضی باگ ها دیر رفع شد
لودینگش زیاد منو اذیت نکرد ولی نسبت به اسپایدرمنی که تو فست تراول هم لودینگ نداشت بده متاسفانه
لودینگ داشت ولی صفحه لودینگ نداشت
3-۴ ثانیه انیمیشن بعد انجام فست تراول خودش لودینگه
به هر حال خوب پوشونده بودش
گیمپس مگه ۱۲ ملیون کاربر مشترک داره؟
پلی استیشن مگه ۵۰ میلیون کنسول نفروخته؟
چرا اسپایدرمن ۲ اینقدر نفروخته؟
امیدوارم کامنتم زودتر منتشر شه تا کمتر شاهد اظهارنظر های فوق کارشناسی { حامی نما} هااا شیم
با صرف نظر از محتوا، این بازی پس از گذشته [۴ ماه] تونسته {۱۲ میلیون پلیر} داشته باشه
سوال بسیار مهمی که پاسخ خیلی از ابهام ها رو می ده؟!…
چرا آمار { پلیر} مهمتر از آمار { فروش} اس؟!
مهمترین پاسخ {پلیر} [آنلاین] اس و {فروش} [آفلاین] قبل از هرگونه جبهه گیری…
[ هستن! … ناشرهایی که آمار {عرضه} نسخه فیزیکی به خرده فروش ها رو جز آمار {فروش} حساب می کنن و از طرفی بطور مثال برادرزاده ام با اینکه {قانونی} بازی {اسپایدرمن ۲} رو دیجیتالی خریده اما هنوز فرصت نکرده پلی کنه]
جدولی که لینک شو زیر گزاشتم مثالی از ارزش میانگین [کانفیگ] {پلیر} های این بازی رو نشون میده که به اندازه خرید [بتزدا] برای ناشرش تونسته اعتبار کسب کنه
https://www.uplooder.net/img/image/53/02f096613b659294b19924d131dff7e7/config.jpg
برگ برنده این بازی [ پشتیبانی] در کمترین زمان ممکن است که هدف مایکروسافت از ایجاد گیم پس همین بود که مثل شتاب دهنده زمانی برای هر توسعه دهنده ای عمل می کنه چون توسعه بازی با [ کانفیگ] بسیار محدودی در عرض [ ۶ سال(۲۰۱۸ تاکنون)] صورت گرفته اما پس از انتشار بازی و با گذشته [ ۴ ماه] حالا [ ۸ میلیون کانفیگ] به ارزش [ ۶.۴ میلیارد دلار] به توسعه دهنده آمار اطلاعات بازی ازجمله باگ های معروف اش رو داده
ارزش این بازی رو آینده خیلی نزدیک(کمتر از ۳ سال) مشخص می کنه و با توجه به اینکه IP جدید بود موفقیت اش کار رو واسه هر رقیبی که بخاد ریسک کنه و IP های جدید رو [ { معرفی}… { عرضه} و { پلیر بالا}] داشته باشه رو بسیار سخت می کنه
اولا که چون مایکرو خرید بتسدا رو بازی این جوری منتشر شد
لانچ فالوت ۴ کجا بودی اصلا بازی بدجور باگ داشت
اون یه مقدار باگ به موتور بتسدا برمیگرده که نمیشه کاریش کرد
بعدشم ۸ سال بازی در حال ساخت بوده و تو میگی ۶ سال
به فرض اگه ۶ سال وقت کمیه پس اسپایدرمن تو ۵ سال باید سریع تر ساخته شده و سازنده وقت کم آورده
اینا می خواستن بازی رو زود منتشر کنن سال قبل منتشر می کردن
نکته بعدی این که فکر کردی مایکرو کم بازی داره که ساختشون ۴ یا ۵ سال رد شده اما منتشرشون نمی کنه؟؟
مایکرو معروفه با سرعت لاک پشت بازی منتشر می کنه اما شما میگی تند تند و با سرعت نور منتشر می کنه
در مورد این که مایکرو بازی آنلاین میسازه سال بعد دو بازی داستانی منتشر می کنن
فیبل و موارد دیگه هم در آینده داستانی هستن
شما با خودت یک دو دوتا چهارتا می کنی بعد دیگه نگاه هم نمی کنی که آیا واقعیت همینطوریه یا نه
چون منطقم این طوری گفت واقعیتم این طوریه
گیم پس شتاب دهنده زمانی برای توسعه دهنده هاس یعنی پس از انتشار هر بازی در کمترین زمان(کمتر از شش ماه) می تونه بیشترین [کانفیگ] {پلیر} هااا مخصوصا در [PC] رو فیدبک بده
آخرین نسخه هالو کمتر از سه ماه تونس [۱۹ میلیون پلیر] جذب کنه اما تا [۲سال بعد] بخاطر عدم پشتیبانی مناسب در تولید محتوا {پلیر} های زیادی رو فراری داد بخاطر همین مایکروسافت به مهمترین استودیو اش رحم نکرد و رئیس همراه با نیمی از اعضا بالارده رو اخراج کرد
هیلو شتاب زده منتشر نشد
۶ سال داشتن هیلو می ساختن
اما از اون ۶ سال ۳ سالش اختلاف نظر بود
مشکل در مدیریت منابع بود
فلسفه ی گیم پس با دی وان شروع می شه یعنی ممکن است یک بازی پروسه توسعه اش بطور مثال از ۱ الی ۲۰ سال طول بکشه و یک روز قبل از انتشار بصورت کلی لغو شه
پس وقتی از روز اول وارد گیم پس می شه شتاب دهنده زمانی تازه کارشو شروع می کنه و بخشی از عملکردش شبیه کرک کردن بازی می مونه
در نهایت انتشار کرک هر بازی همزمان با لانچ اش اتفاقی نیست و شک نکنید سورس کد شو خوده توسعه دهنده در اختیار هکرهای معتبر می ده چرا؟!…
چون ارزش کانفیگ پلیر از خود قیمت بازی بیشتر هست و کد هایی داره که به محض آنلاین شدن آمار اطلاعات پلیر رو بدون هیچ پشتیبانی در اختیار توسعه دهنده می ده
داداش لطفا یکم کمتر از ( و [ و { استفاده کن چشمام درد گرفت D:
💢 طبق آمار وبسایت activeplayer عنوان استارفیلد در یک ساعته گذشته ۲۷۴ هزار پلیر و در ۳۰ روز گذشته ۷.۵ میلیون پلیر داشته .
حاجی پلیرا همزمانش از کالاف و اپکس بیشترن( حتی از بالدورز گیت ۳ . رفتم دیدم اون ۱۲۴ هزار تا بود ) . بعد کاربر starfailed و بعضی اساتید دیگر عقیده دارن گیم دد شده .😂
اصلا جای مطرح کردن این موضوع نیست و من هم فن بوی نیستم ولی میخوام برای دوستانی که برای پلی استیشن کری میخونن یه موضوعی رو مشخص کنم .
اگه بازی Marvel spider man 2 هم Day one روی Ps plus عرضه میشد مطمئن باشین رکورد ۳۰ میلیون دانلود و ۲۵ میلیون پلیر همزمان رو میزد.
جدی جدی یه ایپی تازه مثل استارفیلد رو با اسپایدرمنی که کل دنیا میشناسن مقایسه می کنی؟ در ضمن این نقش افرینیه و اون اکشن و ماجراجویی.
پلی استیشن پلاس؟ جدی؟ 😂😂
واقعا دستاورد خوبیه
تحت تاثیر قرار گرفتم
این بازی با پشتیبانی که داره میشه ازش سالیان سال توسط پلیر ها تجربه میشه فقط ببینید ماد وقتی اظافه بشه چه غوقایی به پا میشه
نه ویلی این یه بازیه مردس
همونطور که هیلو اینفینیت ۳۰ میلیون پلیر داره
اینم ۱۲ میلیون پلیر داره 😂
ولی از پلیر فعال چه خبر ؟
فعالا رفتن فورس بازی کنن پوکید
Starfield Live Player Users –
Online Players (1H) ۲۹۲,۱۹۹
Active Players (30D) ۶,۲۹۹,۸۴۱
Starfield has lost (30D) -۱,۲۶۱,۲۶۶
Twitch Watched Hours (30D) ۵۰۸,۹۹۷
Peak Viewers (30D) ۳,۴۸۱
الانی که دارم این پیام رو میدن ۳۰۰k پلیر فعال داره
برای مقایسه بالدرز گیت ۱۰۰k داره :)
(به خاطر هوش بالای شما و رفقا تکرار میکنم الان رو میگم نه بالاترین پیک روزانه)
پایین تر هم فرستادم
مگ بازی سرویس محور ک دنبال پلیرفعالی ؟
طرف بازیش میکنه ده روز بیست روز پنج روز تموم ک شد دیگ خدافظ .
خب داداش امار پلیر دادن بازیی که رو سرویسه چه ارزشی داره😂
جالبه آماری که مایکروسافت میده همیشه دروغه ولی آماری که سونی میده همیشه حقیقته
داش اینا بگی بهترین برند فلان چیز چیه بهت می گن سونی بدون ثانیه ای مکث کردن
امار پلیر یه چیز بی ارزشه
مهم پلیر فعاله
شیش میلیون پلیر فعال در یک ماه گذشته داشته
هرچی کامنت بدی بیشتر خودت رو کوچیک میکنی با این حرفا
من کجای کامنتم نوشتم امار پلیر فعالش کمه؟
یکی به من نشون بده
نمیدونم اینا چرا به من عدد میدن 😂
میگم خبر بی ارزشه
تام جان (بی کار و فنبوی) بازی همین الان بیشتر بالدرزگیت پلیر داده به لطف گیمپس اگه معیارتون اینه ((: ۳۰۰ کا پلیر همزمان تجربه میکنه .
کار دار جان
دارم میگم امار پلیر بی ارزشه
امار پلیر فعال مهمه
جناب داره میگه همین الان ۳۰۰ هزار نفر دارن بازی میکنن، آگه کسی که داره بازی میکنه فعال نیست پس جنازه پا سیستمه؟
اکتیو پلیراش تو سی روز گذشته حدود ۷ میلیون بوده.
داداش دارم میگم خبر تعداد پلیر بی ارزشه
پلیر هم زمان مهمه
به امار ارقام چیکار دارم
مگه گفتم کمه یا زیاده ؟
ما هم داریم پلیر همزمان رو میگیم همونم بیشتره
🤦🤦🤦
آمار پلیر فعال رو گفتم خیلی راحته یه سرچ بزن داخل سایت اکتیو پلیر متوجه میشی
خیلی خوب دقت کنین هر کامنتی که کاربر. Starfaild در جهت هیت کردن بذاره ۱۰ برابرش رو براتون جبران میکنم معامله خیلی ساده ست هیت نکنید تا هیت نبینید
بازی واقعا یه شاهکار به تمام معنا بود من که وحشتناک ازش لذت بردم نظرت بقیه هم پشیزی برام ارزش نداره
اگر چه من این بازی را تمام کردم و باهاش خیلی حال نکردم ولی آخرای خط داستانی بازی یکم بهتر شد.
حتما آپدیت آخری v1.8.86 هم نصب کنید که بازی به لحاظ پرفورمنس خیلی بهتر اجرا میشه.
به قول سونی فنا: You Can’t Stop This
اینکه هنوزم حدود ۲۵۰ نفر روی بازی کار میکنن امیدوار کننده هست و با اضافه شدن ابزار کامل ماد سازی و رفع مشکلات بازی، می تونن پلیرهای بیشتری رو جذب کنن.
امیدوارم خیلی از باگ های بازی رفع بشه با آپدیت.
قابل توجه اون هایی که از آمار استیم بالا میرن
https://s6.uupload.ir/files/img_20231203_140440_9wgg.jpg
https://s6.uupload.ir/files/img_20231203_140457_ii5e.jpg
که به دلیل خاک خوردن مغز های مبارک معنی عبارت (روی گیمپس هم هست پس این کم بودن تعداد پلیر طبیعیه) رو متوجه نمیشن D:
در ضمن کمتر یا بیشتر بودن پلیر دلیلی بر خوب یا بد بودن یه عنوان نیست
این تصاویر رو هم فقط برای متخصص ها و تحلیلگر های حرفه ای سایت گذاشتم :))
این بازی فقط با یه آپدیت یا یه دی ال سی بزرگ مثل فانتوم لیبرتی به اوج میرسه
استارفیلد از اون بازی هاست که به مرور زمان بهتر میشه و باید براش صبر کرد
“پشتیبانی کامل از ابزارهای مادسازی در سال ۲۰۲۴ برای Starfield ارائه خواهد شد”
فقط همین باعث چند برابر جذابتر شدن بازی میشه و کلی بازیکن بیشتر جذب بازی میشن به نظرم. برای فالوت ۴ هم همین اتفاق افتاد. بعضی از مادهاش واقعا فراموش نشدنی هستن.
هنوزم مشغول بازی کردنشم . واقعا جذابه . و واقعا نمیدونم لودینگ یه در و لند کردن چقد میتونه برای بعضیا آزار دهنده باشه بخاطرش از همچین بازی بد بگن انگار اولین بار تو تاریخ گیمه که لودینگ میبینن و چشای حساسشون اذیت میشه صبرشون لبریز میشه ! 😄
این گیم ، فوق العادست
با پشتیبانی بتسدایی که ما سر فالوت و اسکایریم دیدیم ، یه نسخه که اشکالاش رفع شده باشه هم ازین بازی میرسه چندسال بعد که جایزه هایی که حقشه رو بگیره
خیلی دوس داشتم بتونم باهاش ارتباط برقرار کنم ولی نشد یکم گیرا نبود البته مسلط بودن به زبان بزرگترین برگ برنده است برای این بازی که من تو این مورد ضعیف بودم
کابر استارفیلد ..تمام این امارها دروغن حرف من درسته این بازی قبل اینکه عرضه بشه دد شده
واو 😍
به حدود ۱۰ ساعت بازی رسیدم حس کردم داره خسته ام میکنه ادامه دادم تازه حس بازی اومد دستم. بازیِ باحالیه
این امار تو این مدت کوتاه برای یه بازی سینگل پلیر واقعا شگفت انگیزه
انتظار بالاتری داشتم از استارفیلد 🥲💔
عملکرد بازی بعد از اومدن انویدیا دی ال اس اس، عالی شدهرو پی سی!
۱۴۴۰پی، تنظیمات پایین، دی ال ای اس کواایتی، میانگین فریم ۴۵!
گیمینگ لپ تاپ آر تی ایکس ۲۰۶۰