مدیرعامل اجرایی Embracer Group: اخراج کارکنان امری دردناک اما ضروری بود
فیل راجرز (Phil Rogers)، مدیر ارشد استراتژی موقت گروه امبریسر (Embracer Group)، میگوید: «مشاهده کاهش تعداد کارمندان، یک فرآیند دردناک بوده، اما میدانیم که یک امر ضروری است تا به اهداف جدید و مورد نیاز خود برسیم».
حتی در سالی که اهم اخبار تحت سلطه اخراج کارکنان در صنعت بازیهای ویدیویی بود، تعدیل نیرویی که گروه امبریسر در قبال کارکنانش انجام داده، بسیاری را شگفتزده کرده است. این شرکت در اوایل سال جاری و پس از شکست خوردن در اخذ قرارداد ۲ میلیارد دلاری با گروه Savvy Games عربستان سعودی، طرح بازسازی خود را آغاز کرد و اخیراً تأیید نمود که این امر منجر به اخراج حدود ۹۰۰ کارمند شده است.
در مصاحبهای با GamesIndustry، مقام اجرایی گروه امبریسر و مدیرعامل CDE Entertainment (بخشی که استودیویهای کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) و ایدوس مونترال (Eidos Montreal) تحت نظارت آن فعالیت میکنند)، به کاهش شدید تعداد کارکنان شرکت اشاره کرده و میگوید که گروه امبریسر در مسیر درستی برای کاهش بدهیها و هزینههای درونی قرار دارد و کاهش تعداد کارکنان یک قسمت دردناک اما ضروری از این فرآیند محسوب میشود.
طی فرایند بازسازی، اتفاقات زیادی رخ میدهد، اما بدیهی است منفیترین نکتهای که وجود دارد، تاثیر این اتفاقات بر مردم است، چیزی که گروه امبریسر واقعاً آن را احساس میکند. اینکه شاهد کاهش تعداد کارمندان باشیم برای ما اتفاقی دردناک بوده، اما میدانیم که امری ضروری است تا به اهداف جدید و مورد نیاز خود برسیم. بنابراین به طور کلی، پیشرفت خوبی داریم و ادامه میدهیم.
فیل راجرز (Phil Rogers)
طرحهای بازسازی گروه امبریسر تأثیر قابل توجهای نیز بر تعدادی از استودیوهای آن داشته است. در میان نمونههای مشابه، استودیوی Volition، توسعهدهنده عناوین Saints Row، تعطیل شده و سازنده TimeSplitters، یعنی استودیوی Free Radical Design، در آستانه پیوستن به این طرح است. همچنین توسعهدهنده بازیهای Tomb Raider، یعنی استودیوی کریستال داینامیکس، اخراجهای متعددی را تحمل کرده و شرکت سازنده عناوین Borderlands، یعنی گیرباکس اینترتینمنت (Gearbox Entertainment)، به فروش خواهد رسید.
گروه امبریسر قبلاً گفته بود که به عنوان بخشی از تلاشهای بازسازی خود، چند استودیو دیگر را میبندد و پروژههای در حال توسعه بیشتری را در ماههای آینده لغو خواهد کرد.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- بررسیهای پلی استیشن ۵ پرو منتشر شدند
نظرات
خراب این جملهاش شدم: «بنابراین به طور کلی، پیشرفت خوبی داریم و ادامه میدهیم».
جمله ای که گفت دردناک اما ضروری بود رو نیم ساعت بعد تماشای اوپن هایمر گفت.
کارکنان :
همونطور ک متوجه نمیشدم وقتی امبریسر داشت رشد میکرد بقیه چرا زیادی گندش میکردن (یسریا میگفتن بزودی جای اکتیویژنو میگیره و چ میدونم بزودی سازنده کنسول میشه و اینا ، ن فقط ایرانا ، همه جا ، حتی سهامشم صعود عجیب غریب میکرد الکی بدون توجه ب صورتای مالیش)
الانم متوجه نمیشم چرا همه فک میکنن نابود شدن
اینا روندیو ک باید میرفتنو دارم میرن از نظرم (کمی ضعیفتر) ، حدشون از اول همین حدودا بوده
همچی عالی داشت براشون پیش میرفت تا زمانی که یه قرارداد رو از دست دادن اگه اون قرارداد بسته شده بود شاید واقعا جای اکتیویژنو میگرفت خیلی ریسکی کار کرد امبرسر گروپ
ن والا ، همینجوری مثل الان داشت پیش میرفت ، مردم توهم زده بودن بخاطر تعداد پرسنل و استودیو
اکتیویژن ک هیچی ، اینا هیچوقت قرار نبود به یک دهمشم برسن
مثل یوبیسافت ک تعداد استودیوهاش وحشتناکه و ما نمیگیم جای اکتیویژنو قرارع بگیره چون اون تعداد چیز مهمی نیست
زیادی خریدی (=
مگه مجبوری آخه؟
بیا برو دیوانه. وقتی نمیتونی اداره کنی استودیوها رو مرض داری میخری؟
شدیدا نگران Edios و Deus Ex م. این بدبختا هیچوقت از ناشر شانس نیوردن. زدن استودیوی سری Expeditions رو هم بستن. cRPG های تاریخی خیلی خفنی میساختن 🙁
کمپانیی که برای بار چندم بیانیه میده و میگه ریلکس باشین و ما مشکلی نداریم رو به پیشرفتیم مسلما دچار وضعیت بدی شده، اخراج کردی خیلی خب ده بار که بیانیه نمیدن
نه به سونی که تو این مدت این همه اخراجی داشته یا مشکلات بازیاش مثل لست فکشنز رو داشته و روزه سکوت گرفته نه به این امبریسر گروپ که هر هفته میاد میگه آقا ما به غلط کردم افتادیم از بس این همه استودیو خریدیم توشون موندیم که چیکار کنیم
بجز سونی
وقتی هی بیانیه میداد ک ما اوکی ایم ، بانجی بهتر از اکتیویژنه ، استودیوها ناراضی نیستن ، شماها بلد نبودید این مسائلو ، الان یاد گرفتید
خب چرا میخری
امسال واقعا سال عجیبی بود : پر از بازی های خوب ، پر از بازی های بد ، پر از اخراج یا ترک استودیو ها توسط بزرگان و …
شما به روده راست تو شکم وا مونده تون نیست
خب آخه مرتیکه کی میاد تو دو تا سه سال ۱۷ تا بازی بده
بعد آخرشم میگه پیشرفت خوبی داریم😂