چرا باید در سال ۲۰۲۴ سراغ Dark Souls 2 برویم
با سلام خدمت تمام خوانندگان سایت گیمفا و علاقهمندان به سبک سولزبورن. شاید با دیدن تیتر مقاله از خود سوال کنید، حقیقتا چرا؟ چرا باید کسی در بین انبوه بازیهای جذاب منتشر شده سال قبل و بازیهای زیادی که قرار است امسال عرضه شوند، سر خود را به عقب گرداند و به پشت سر خود نگاهی بیاندازد؟
آن هم در دورانیکه از بازیهای فوقالعادهای چون Marvel’s Spider-Man 2 و Alan Wake 2 و غیره که چند ماه اخیر منتشر شدهاند بگیرید تا بازیهای رایگان همراه با پرداخت درون برنامهای که روزانه ملیونها نفر را سرگرم خود کردهاند و حتی بازیهای هایپ شده سبک سولزبورن که جدیدا عرضه شدند مانند Lords of the Fallen و Lies of P؛ آثار زیادی برای تجربه وجود دارند. حال در چنین دوره و زمانه شلوغ و پرهیاهو چرا گیمر باید برگردد به گذشته و به این هیاهو و سیل عظیم پشت کند و راه خود را پیش بگیرد؟ پاسخ این پرسشها ارزشمند بودن این عنوان است. دارک سولز دو یک بوم نقاشی است و نگاهی هنری باید به آن داشت که موجی از عواطف را روانه کسی خواهد کرد که صبورانه به پایش بنشیند. Dark Souls آنقدر بزرگ و پر محتواست که اگر کسی بخواهد بد آن را بگوید موارد زیادی را میتواند برشمارد و از طرفی نکات قوتش نیز بیشمار است.
توضیحات به طور قسمت بندی شده در ادامه این مقاله خدمت شما بزرگواران ارائه خواهد شد پس با گیمفا همراه باشید تا تجربهای لذت بخش از صنعت گیم داشته باشید.
قسمت اول: دست یافتن به آرامش ابدی.
پس از خواندن سر فصل اولین بخش از مقاله شک ندارم اکثر شما همراهان با خود میگویید: آیا نویسنده عقل خود را از دست داده است؟ آرامش و دارک سولز؟
بله دوستان، آرامش. من بارها گفتهام که گیم هنر است و به این اثر هنری، باید نگاهی احساسی داشت. این اثر غذای روح شماست. هنگامی که پشت پنجره ایستاده و منظرهای برفی تماشا میکنید تنها سرما به ذهن شما خطور میکند اما چه میشود اگر بگویم خلاف آنچه ذهنتان میگوید پنجره را باز کنید تا نسیمی ملایم پوست صورتتان را لمس کرده و شمارا نوازش کند!
زمانیکه اسم دارک سولز به گوشتان میخورد اولین نکتهای که همچون ناقوس گوش شمارا کر خواهد کرد، سختی بازی است. نمیتوان در اولین برخورد ذهنی با این مجموعه به چیز دیگری جز سختی آن فکر کرد. ناتوانی کرکتر شما، قدرت بیش از حد باسهای بازی، بر علیه شما بودن محیط اطراف و صدها علت دیگر همه و همه باعث میشود مخالف این نکته باشید که میتوان آرامش را در دارک سولز دو پیدا کرد. اما من همان کسی هستم که آمده تا به شما بگوید به برفی بودن هوا توجه نکرده و بدون ترس پنجره را باز کنید زیرا قرار است نسیمی روحنواز شمارا سر مست کند. توسط جمعی از بزرگان گفته میشود که اگر تنها زیبایی وجود داشت، انسان قدرت دیدن و درک بهتر آن را از دست میداد. برای فهم بهتر زیبایی باید زشتی وجود داشته باشد. برای فهم بهتر شادی، طعم تلخ غم باید چشیده شود. زمانیکه به دشتی پر از گلهای زیبا میرسید برای مدتی خیره شده و شروع به ستایش کردن این چشم انداز زیبا میکنید و پس از مدتی محیط را ترک کرده و آن شکوه را فراموش خواهید کرد. اما اگر در صحرای خشک و پر از خار، به گلی زیبا برسید اینجاست که با شوق، شتابان سمت گل رفته، آنرا میچینید و سعی میکنید به عنوان نشانه برای خود داشته باشیدش و این لحظه را همیشه بیاد بیاورید. مثالهای زیادی میشود یاد کرد اما سر اصل مطلب میروم تا وقت شما عزیزان را بیش از این نگرفته باشم. درست است که دارک سولز سختیهای خاص خود را دارد و درون بازی با محیطی بیرحم رو به رو هستید که همه چیز علیه شماست و قصد جان شمارا دارد تا حدیکه حتی گیمرهای زیادی این نسخه را سختترین دارک سولز مینامند اما همه اینها باعث میشود تا زمانیکه به بنفایر رسیده و آن را روشن میکنید، صدای روشن شدن خاص آتش درون این بازی تبدیل به نماد آرامش شما شود و هر گاه حتی سالها پس از تجربه بازی اگر در جای دیگر این صدا را بشنوید نوعی بیحد و وصف از حس آرامش، امنیت، آسودگی خاطر و صدها حس خوب دیگر به سمت شما بازگردند و آنهارا با تمام وجود حس کنید. در بین تمامی دارک سولزها امنترین مکان با بیشترین میزان از حس آرامش برای من و دوستان نزدیکم، ماجولاست.
پس از رنجها و سختیهای بسیار، دیدن شخصیتی مونث که به افق خیره شده و میتوان حتی گفت انتظار شمارا میکشد از دلچسبترین احساسات است. تصور کنید پس از نبردی سخت با انواع دشمنان، به ماجولا برمیگردید. امنترین نقطه جهان جاییکه بر روی صخره بلندی میایستید و امواج دریای روبرویتان را تماشا میکنید و موسیقیای بسیار عجیب و جادویی که آرامش خاصی به همراه دارد درحال نواخته شدن است را گوش میکنید، این حسی است که توسط کلمات نمیتوانم آنرا بیان کنم جز اینکه پیشنهاد کنم حتما سراغ این بازی بروید تا روحتان این نعمت را بچشد.
قسمت دوم : حس خوب ماجراجویی و اکتشاف.
به نظرم چیزی از این هیجانانگیزتر در دنیا وجود ندارد که وارد سرزمینی شوید بدون هیچگونه شناخت قبلی سپس به هرگوشه و کنار که سر بزنید بفهمید در گذشته چه اتفاقات عجیب بسیار زیادی رخ داده که ما از همه آنها بیخبر هستیم. در بین علاقهمندان سری دارک سولز همیشه اختلاف نظر و بحث و جدل بیپایانی سر بهترین نسخه وجود دارد و من قصد ندارم نسخه دوم را بهترین این مجموعه بنامم اما این نسخه مکانهای به یادماندنی فراوانی دارد که پس از تجربه کامل بازی فراموش کردن آن غیر ممکن است و سالهای سال در خاطرتان خواهد ماند. میخواهم مثالی برای شما عزیزان بزنم که قرار است دوباره آن را در قسمت بعدی مقاله به کار ببرم. تصور کنید چاه آبی عمیق را که هر فرد به میزان مشخصی از آن آب بنوشد. فردی شاید یک لیوان، فردی شاید یک کاسه، و فردی هم شاید با سطل هر چقدر بتواند از این چاه آب استخراج کند و بنوشد و لذت ببرد. دارک سولز دو حکم آن چاه عمیق را دارد که میزان بهره برداری از آن توسط هر پلیر متفاوت است. در اوایل بازی به شما گفته میشود که شما هم همچون هزاران فرد دیگر وارد این سرزمین شدید و نمیتوانید بر نفرینی که بر همگان سایه افکنده غلبه کنید و جمعی از پیرزنان به شما میخندند. سپس قدم به سرزمینی میگذارید که سالهای بسیاری از شکوه و عظمت آن گذشته است و فقط ویرانههای آن باقی مانده. این که چه بر سر این سرزمین و مناطق مختلف آن آمده است کشف کنید یا نه به خود شما مربوط میشود. ولی اگر دیالوگها و نوشتههای درون بازی و نکات مخفی را همچون قطعات پازل کنار هم گذاشتید و متوجه یکی از صدها راز بازی شدید، لبریز از شور و شوق خواهید شد و اشتیاق شما برایش کاوش چند برابر میشود. این فرمول تمام آثار آقای میازاکی است اما از آنجاییکه دارک سولز دو را آقای توموهیرو شیبویا کارگردانی کردهاند، این فرمول حس و حال دیگری به مخاطب انتقال میدهد که تجربه کردن آن بسیار لذت بخش است.
همچنین محیط بازی بسیار وسیع بوده و پلیر درون بازی شاهد مکانهای مختلفیست که هر کدام شامل طراحی بسیار خاص هستند. میتوان گفت در مجموع ۳۶ مکان درون این بازی است به همراه ۳۲ باس که هر کدام بسیار گسترده بوده و شامل NPC و رمز راز هستند که مشغول کشفیات و ماجراجویی شدن درون محیطها بسیار لذت بخش است. تنوع محیطها آن قدر زیاد است که حتی پس از به پایان رساندن بازی هم نمیتوان آنهارا از یاد برد. از قلعهای که بخاطر وزن زیاد مواد مذاب زیر زمین را به جوش آورده و در حال ذوب شدن و فروپاشی است بگیرید تا جنگل مه گرفته و ترسناک تا غارهای سمی و سیاهچاله های مخوف و کوهستان اژدهایان و غیره. چند نمونه از کشفیات بازی را در اختیار شما دوستان میگذارم تا جذب این بازی شوید.
شماره یک: اگر دارک سولز یک را بازی کرده باشید، از این جریان آگاه هستید که برای اجرای Fast Travel باید کمی سختی کشیده و Lord Vessel را به دست آورید تا سپس بتوانید بین آتش سفر کنید. اما درون دارک سولز دو از همان ابتدا بازی بدون هیچ دردسری درون محیط میتوانید از Fast Travel استفاده کنید.
علتش این است که شما درون ماجولا تکههای بسیاری از Lord Vessel را بر روی زمین پیدا خواهید کرد. گویا دیگر افراد برای راحت کردن سفرهای خود آنرا به قطعههای زیادی تبدیل کرده و در هر بنفایر یک قطعه را قرار دادهاند.
شماره دو: در لحظات آغازین آشنایی شما با دارک سولز دو درون کاتسین در دریاچه زمانیکه مشعل روشن میشود و دوربین از آب بالا میآید تصویر واقعیت و انعکاسش با آب همخوانی ندارد. اینکه جریان چیست و از چه قرار است بستگی به شما دارد، میتوانید به راحتی توجه نکرده یا حتی متوجه این موضوع هم نشوید. اما پیدا کردن و فهمیدن صورت مسئله از جذابترین شیوههای لذت بردن از سری دارک سولز است.
تصویر درون آب گذشته محیط بالاست، یکی از مکانهای بازی. همان قلعهای که به قدری بزرگ و سنگین میشود که درون زمین فرو رفته و توسط مواد مذاب در حال بلعیده شدن است.
پس از روشن شد مشعلها انعکاس تصویر درون آب اینگونه خواهد شد، گویا در حال نشان دادن شکوه گذشته این مکان بما هستند.
شماره سوم: در حین تجربه دارک سولز دو به مکانی خواهید رسید زیر زمین، بسیار تاریک و مرموز. همچون گورستان عظیمی درون سیاهچال. ماهیت و علت اصلی به وجود آمدن مکان، دستور پادشاه است. پس از تلاشهای بسیار زیاد اما بینتیجه برای درمان نفرین و زیاد شدن طلسم نامیرا بودن انسانها و تبدیل شدنشان به کالبدهایی بیروح، پادشاه دستور میدهد همه آن افراد را جمع کرده و در گورستانی زیر زمین دفن کنند تا به گونهای آنهارا قرنطینه کرده باشند، در حالی که هیچ نوری در آنجا نباشد. سالیان سال پس از این ماجرا حال این شما هستید که خود پادشاه وِندریک، در حالی که بیروح است، آنجا خواهید یافت. تالار قبل از ورودی اتاق پادشاه، شما با Velstadt روبرو خواهید شد که یکی از باسهای بازی است. او را در حالی خواهید یافت که قبل از اتاق پادشاه بر روی زمین زانو زده و به سقف خیره شده است. پس از شکست دادن او شاهد دایرهای سفید رنگ در جایی که زانو زده بود هستید. نوری از سقف به اندازه جسم او در حال تابش به درون تالار است. اگر دشمنان قبل از تالار را نکشید آنها شمارا تعقیب میکنند اما اگر درون نور سفید بایستید به جای قبلی خود بازخواهند گشت زیرا نامیراها از نور فراری هستند برای همین پایینترین حد از زمین برای قرنطینه شدنشان ساخته و زنده به گور شدند. اما گویا Velstadt گارد شخص پادشاه پس از بیروح شدن او هنوز وی را رها نکرده و حتی تا قبرستان زیر زمین نیز همراهش بوده و هنوز وفادار است، حتی با اینکه پس از این همه سال هنوز انسان باقی مانده و خط نوری برای خود ایجاد کرده تا یادآور خود باشد که هنوز انسان است. بسیار غم انگیز است که برای اهداف شخصیمان مجبوریم او را بکشیم. کسیکه تنها چیزی که برایش باقی مانده بود، نور بود. اینگونه داستانهای کوچک اما غمانگیز بسیار تلخ بوده و موجب بزرگی سری مجموعه دارک سولز هستند. من حتی پس از سالها تجربه این بازی حال که در حال نوشتن سرنوشت این شوالیه هستم بدنم سرد شده است.
تصویری از Velstadt با وفا که حتی بعد از پوچ و hallow شدن پادشاه وندریک باز هم اورا رها نکرد و تا اعماق گورستان همراهش بود و از او محافظت میکرد.
شماره چهارم: به دلایلی نمیخواهم مقاله طولانی شده تا پر حرفی کرده باشم و میخواهم با زود تمام کردن مقاله شمارا زودتر به دارک سولز دو برسانم، پس به عنوان آخرین نکته از صدها نکته بازی میخواهم اشاره کنم به یکی از جالب ترین اتفاقاتی که در حین تجربه بازی به آن برخوردم. در ابتدای شروع دارک سولز دو مناطق زیادی هستند که میتوانید به آن جا بروید که میتوان با توجه به میزان سختی مناطق آنها را نوعی ویرایش کرد و همچون یک بازی خطی بگویید مراحل بازی را طی کردهاید. من ناخودآگاه در حالیکه با هیچ جا آشنایی نداشتم بدون هیچ گونه بالا بردن لول، قدم به سخت ترین مکان گذاشته، باس آن منطقه را شکست داده و پا به سرزمین NoMan’s Wharf گذاشتم، در حالیکه به سختی در حال گشت و گذار بودم. در آن منطقه با نوعی دشمن به نام Darkdweller روبرو شدم که با یک ضربه مرا میکشتند و من برای شکست دادن آنها باید کلی ضربه میزدم. کاملا مشخص بود که با این لول گشت و گذار در این منطقه کار درستی نیست اما عطش قدرت مرا در بر گرفته بود. نوع و جنس خاصی از غرور که باعث نمیشد از این منطقه بیرون بروم و با لول بالاتر برگردم. اگر من با پایین ترین حد از لول نتوانم کل این منطقه را پاکسازی کنم معنای آن برای من شکست بود، اینکه بعدا برگردم و با قدرتی متعادل سعی در جنگیدن کنم برایم قابل قبول نبود. این حس برایم گاهی پیش میآید. تا اینکه به طور اتفاقی متوجه شدم این موجودات بدهیبت و شکستناپذیر با این ظاهر ترسناک از آتش فراری هستند. و این شد که من در یک دستم شمشیر و در دست دیگرم مشعل نگه داشتم و شروع به شکار این کریهمنظرها کردم. این یکی از جالبترین و دلچسبترین کشفیات من بود که بتوانم این دشمنان قدرتمند را شکست داده و بر حس درونی خودم غلبه کنم و بتوانم از بازی لذت ببرم. خوشحالی من از کشف ترسیدن آنها از مشعل از خوشحالی اولین فردی که آتش را کشف کرد بیشتر بود.
تصور جنگیدن با این دشمنان غول پیکر با پایین ترین حد لول بسیار سخت است اما با کمک مشعل و آتش شدن شدنی است.
قسمت سوم: داستانی عمیق
در بین سهگانه دارک سولز نسخه دوم دارای داستانی قابل لمستر و دارای قطعههای با معنا و مفهوم مشخص شدهتر هستند. همانطور که در قسمت قبلی گفتم دارک سولز دو چاه عمیقیست که لذت بردن از آن بستگی به خود شما دارد. داستان بازی روایط خود را دارد و اگر کسی نسخه اول و سوم را بازی نکرده باشد میتواند کاملا با دنیای نسخه دوم ارتباط برقرار کند. زیرا این بازی در مکان و زمان دیگری نسبت به نسخههای دیگر رخ میدهد اگرچه داستان این سرزمین در جهان دارک سولز یک و سه روایت میشود ولی در مکان و زمانی دیگر نسبت به آن دو نسخه. بطور خلاصه داستان بازی از این قرار است که شما نیز مانند هزاران انسان دیگر دچار طلسم شدید، برای جلوگیری از پوچ و خالی شدن از روح همانند دیگران راهی سرزمین اصلی یعنی Drangleic میشوید؛ کشیده شدن سمت این سرزمین ذات هر شخص دچار طلسم است. حال آیا میتوانید درمانی برای طلسم پیدا کنید و جلوی آن را بگیرید؟ آیا میتوانید خود را نجات دهید؟ برای بدست آوردن آزادی چه سختیهایی را باید متحمل شد؟ پاسخ به این سوالها اصل داستان دارک سولز ۲ هستند. اما اینکه چه بلایی سر این سرزمین و شخصیتهای درون آن افتاده است بستگی به خود شما دارد. دوستان گیمفایی من، تمنا دارم درون بازی کاوش کنید. تمامی نوشتهها حتی بیارزشترین دست نوشته از یک آیتم به درد نخور هم میتواند قطعهای پازل برای حل معمای شما باشد تا نکتهای تازه بفهمید و آنقدرها راز درون این سرزمین هست که هنوز هم عاشقان این نسخه در حال کشف اطلاعات تازه هستند. برای مثال میخواهم یکی از قسمتهای جالب داستان بازی را برایتان بازگو کنم پس اگر دوست دارید خودتان آنرا کشف کنید چند خط بعدی را نادیده بگیرید.
از اطلاعات پراکنده بازی خواهید فهمید برادر پادشاه از زمانی به بعد دیگر دیده نشده و ناپدید شده است، و مکانی همانند آزمایشگاه پیدا خواهید کرد متعلق به وی که مملو از موجودات مختلف و عجیب است. در یکی از اتاقها اجساد زیادی از غولها پیدا خواهید کرد و در یکی از مکانهای بازی با بزرگترین اژدها که قبلا صحبتش را شنیده بودید رو به رو خواهید شد. پس از صحبت با اژدها میتوانید اورا بکشید. پس از کشتنش آیتمهایی که به دست خواهید آورد روح غول و استخوانهای اژدها است و چندین و چند سرنخ دیگر که همه و همه باعث میشود متوجه شوید آن اژدها، برادر پادشاه بوده است که با تحقیقات بسیار بر روی موجودات مختلف به این قابلیت دست یافته است تا با ترکیب استخوان اژدها و روح غولها به همراه روح خودش، خود را تبدیل به اژدها کند. ممکن است این کار را از ترس طلسم همه گیر کرده باشد تا جسمش بیروح و پوچ نشود. شاید هم تشنه قدرت بوده است. اما در بین صحبتهای آن اژدها یک کلمه مرا پریشان میکند. آن اژدها در بین صحبتهایش از کلمه ما استفاده میکند نه کلمه من، آیا در آن کالبد اژدهایی که ساخته شخصی دیگر نیز راه داده است؟ این راز که برایتان بازگو کردم تنها یکی از صدها راز داستانی جذاب درون بازی استت که کشف آنها حسی لذت بخش و وصف ناپذیر به شما خواهد داد. البته افرادی هستند که تنها فکر به پایان رساندن بازی را دارند و متوجه هیچ یک از آنها نخواهند شد، همانطور که گفتم میزان درک شما از بازی به خودتان بستگی دارد. دارک سولز دو علاوه بر داستانی زیبا، روایت داستان شیرینی دارد که تنها مختص به سری سولزبورن است. در هر صورت دوستان، اگر دارک سولز دو را صرفا برای گیمپلی بی رحم آن به پایان رساندهاید یا اصلا آن را بازی نکردهاید، گیمفا این نصیحت را به شما عزیزان میکند تا بدون ناامیدی قدم به دنیای بی روح و سرد و ناامید دارک سولز دو بگذارید و سعی کنید این سرزمین را نجات دهید هر چند که همه کس از سختی راه و غیر قابل شکست بودن طلسم میگویند زیرا در تاریکترین شرایط یک شمع نیز میتواند روشنایی به ارمغان بیاورد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
هر کی سولزلایک دوست داره و Ds2 اونم ورژن sotfs رو بازی نکرده نوبه و نباید در مورد dark souls و این سبک حرفی بزنه. تمام
دقیقا مثل فنبوی ها گفتی که اگه فلان کنسولو نداری نظر نده
دارم سرشماری میکنم
من یک فنبوی نیستم و نبودم و نخواهم بود
راستش فقط یه فنبویه که میگه من فنبوی نیستم
ول کن بچه رو بزار خوش باشه
وقتی دو روزه دارک سولز ۲ بازی کردی 😂🤣😂 :
هرکی فکر می کنه بهترین سولز دارک ۲ نوبه
خدای من :)))))))))
تو سبک سولز بعد دارک ۳ ضعیف ترین اثر فرام سافتوره
ترتیبش هم اینطوریه
1_Dark Souls 1
2_Elden Ring
3_Bloodborne
4_Demon’s Souls
5_Dark Souls 2
6_Dark Souls 3
مرسی که ترتیبشو به ما هم یاد دادی. حداقل اضافه کن که این نظر تو هستش
حالا بعد یه قرن کامنت دادی که چی بشه:d
حالا که این کامنتو یادم انداختی نظرم عوض شده بنظرم دیمون سولز بدترین سولز لایکه بنظرم.
زمان برات خیلی کند میگدره قشنگ معلومه حوصلت سر رفته😂 بابا سه چهار ماه پیش بود دیگه کامنتت
فکر کردم شیش ماه شده:d آره این روزا خیلی کند تکراری شده.
شرمنده،با بازی های سولزلایکی که میازاکی نساخته حال نمیکنم
باید یه ماد ساخته شه که قبل باسا بان فایر بزاره ( اصلانم به اون ۱۵ دقیقه معروف اشاره نمیکنم)
کاش برای بقیه بازیای کمتر دیده شده که هنوزم ارزش تجربه دارن برید
۱۵ دیقه معروف چیه جریانش؟
یکی از میشنا فقط یه بان فایر داره که ۱۵ دقیقه بعد باسه
والا تو دارک ۲ تا حالا منطقه ای ندیدم که بونفایر کم داشته باشه فقط نو من وارف یادمه که یکی داشت فقط منتهی میشد به کشتی و باسش که بازم میشد میانبر درست کرد براش.فقط یادمه دارک ۱ نیو لاندو که بونفایر نداره باز هم با میانبر راحت رد میشه.کلا دارک ۲ نهایتش ۲ تا بونفایر میداد.در کل گیم بدیه از نظر کمبت توی سولزا مخصوصا اگه شمشیر گنده و گرز داشته باشی عذاب الهیه.بهترین شمشیرش رپیر با لایتنینگه.نابود کننه باساس
واکنش سر الون و اسملتر دیمن
بونفایراش اتفاقا خیلی بیشتر از یکن و مسافت بونفایر تا باساش مشکل نداره مشکل آیفریم و انمیاس و کلا فقط همونکه همه میدونن الکی طولانیه بقیش اوکیه یه سری جاهاهم چسبیده به باس با اینکه یکم بالاتر بونفایر بوده که خب من خودم خوشم نمیاد بونفایر بچسبه به باس بنظرم برا یک و دو که بیشتر باساش متوسطن از نظر سختی بهتره باس واقعا معنی بخشی از اون لول (طبیعتا منظورم معنی کلاسیکش نیست) رو بده نه اینکه لولو کامل رد کنی بشینی بونفایر بری باس بزنی که جدا بشن از هم بخاطر همین بنظرم تا نیمه اول بازی اول از این نظر دارک سولز یک بی نظیره هیچ بونفایری کم و زیاد نداره که خب نیمه دوم دو سه تا بونفایر خوب کار نمیکنه تا دوباره دی ال سی که خیلی بجا میذارند
البته باسای سخت بحثش جداس مثلا فیوم نایت همین کافیه براش چون خودش بشدت سخته
آقا من خیلی دوست دارم بازی های سولز لایکو اما نمیتونم باهاش کنار بیام چیکار کنم ؟
جوابش سادست مجبور نیستی بازی کنی.
ممکنه اصلا با تایپ سلیقت نخونه و هرکارم کنی لذت نبری،ولی اگ بتونی باهاش کنار بیای بهترین تجربت تو گیم میشه
نه ببین دوست دارم تجربه کنم اما نمیدونم چرا نمیتونم باهاش کنار بیام
راه حلی نداری؟
والا بهتریناش که برای شروع الدن رینگه از خود دارک سولز هم ۳ هست که باس فایتاش عالی هست و بروز ترین همش هم هست. اگرم ps داری که بلاد بورنم عالیه. نسخه ۱ و ۲ خب سختت تر و قدیمی تر هستن زیاد برای آشنا شدن جالب نباشه. و مهم ترین نکاتش هم برای کنار اومدم مردن هست اینکه بقول سولز بازا به بازی اخترام بذاری مکانیزم و حرکتای باس فایتا رو یاد بگیری تا شانس داشته باشی بزنیشون. )موقعی که آخر جونشون هم هستن طمع نکن زودی بزنی برعکس سوتی میدی میمیری). هرجای بازیم گیر کردی بعدش چکار بکنی یوتیوب کار رو راه میندازه.
متشکرم رفیق
قربونت
میتونی با واکترو پیش بری برا بعضیا جالبتره
از نسخه های اسونتر مثل دارک ۱ شروع کن و سعی کن ب داستان جذب شی
مرسی
بگرد و بهترین Lore Walkthrough های سولزبورن را پیدا و آنها را تماشا کن. این گیمرها اطلاعات خیلی خوبی از نحوه تولید بازی، tipهای کاربردی برای شروع بازی، معرفی دنیای بازی و همینطور پیامهای زیرمتنی سازندهها را به شکل جذابی به مخاطبینشون ارایه میدند.
من خودم با Bloodborne with ENB شروع کردم.
مرسی دوست عزیز
تکتک ماهایی که بازیای فرام سافتور رو جوییدیم،موقع شروع،همین حس شما (شاید حتی بدتر) رو داشتبم..
کاملا طبیعیه..مورد اول که اصلیترین مورده،استقامت و تحمله و باید به بازی،اجازه بدی خودشو بهت نشون بده..من یه زمان ludex gundyrو asylum demon کابوس زندگیم شده بودن..یعنی باس تمرینی و شروع بازی ds3..ببین چقدر نوب بودم..کلا حست نرماله..
خیلی مچکرم بابت توضیحاتت
دارک سولز۲ از نظرم بهترین داستان و خوف ترین جو محیطی رو داشت
منی که هنوز سه گانه دارک و شروع نکردم ولی بلاد بورن. نیوه ۱ و نیوه ۲ و دیمون سولز ریمیک و صد در صد پلاتینیوم کردم. قسمت بشه بزودی به نیت پلات استارت داک ۱ و میزنم بعدشم ۲
اول که بازی دارک سولز ۲رو پلی دادم گفتم چرا این بازی اینقدر کنده با دارک سولز ۱خیلی فرق میکنه تا این که با چند ساعت بازی فهمیدم که کسایی که عاشق سختی سری سولز هستن باید این بازی رو بازی کنن تا بدونن چه جواهریه فقط واسه بازی کردنش نمی تونین الکی به هرجایی برین باید از راهنما کمک بگیرین چون یک دفعه میبینین جایی هستین که هرکاری میکنین نمیتونین اونجا رو رد کنین .هر وقت به سیستم بازی عادت کنین دیگه بازی رو ول نمیکنن
“دست یافتن به آرامش ابدی”
قطعا نویسنده عقل خود را از دست داده 😂
در طول بازی کردن اگه قرمز نشدی من اسممو میذارم mot 😂
اون ارامش رو وقتی دارک۲رو تمام کردم بهم دست داد
خوب مجبور بودی خودتو عذاب بدی😂🤣 از اول پاکش میکردی ماجرا تموم شده بود دیگه. چقدر دنبال دوپامین فیک هستید
تو هر جمله مقاله میشه فهمید کاملا دلی نوشنه شده.
خودم با این جمله خیلی حال کردم چون با فلسفه کلی دارک/لایت سولز همخونی داره:
اگر تنها زیبایی وجود داشت، انسان قدرت دیدن و درک بهتر آن را از دست میداد. برای فهم بهتر زیبایی باید زشتی وجود داشته باشد. برای فهم بهتر شادی، طعم تلخ غم باید چشیده شود.
ایا حوصله تان سر رفته است؟ ایا کله تان بو قرمه سبزی میدهد؟ ایا دلایل کافی برای شکستن دسته قدیمیتان ندارید؟
در ۲۰۲۴ دارک سولز دو بازی کنید
🔴🔴 یجوری همه بازیهای سولز رو تبلیغ میکنند که انگار کلا اعصاب و زمان براشون بی اهمیت هست 🔴🔴
اصلا نمیشه ارتباط گرفت با این سبک
دوست نداری بازی نکن
فقط نظرمو بیان کردم
نه اینکه کسی را منصرف کنم
گیم سولز لایک برای به چالش کشیدن خودته.
وقتی پلی ندی درک نمیکنی.
توی یه باس ممکنه بالای ۲۰ یا ۳۰ یا حتی ۵۰ بار بمیری ولی اگه تسلیم نشی و اون باس رو شکست بدی واقعا احساس قدرت میکنی.
خودم دارک سولز ۲ رو روی سیستم ذغالیم با ۳۰ FPS به پایین پلی دادم و واقعا از بازی هنوز لذت میبرم.
هم فضا سازی قشنگی داره هم باس فایتای فوقالعاده خفن و سختی داره.
اگه یه گیم سولزلایک رو تموم کنی دیگه همش دنبال گیمای سخت و سولز لایکی.
چون سختی گیمای سولزلایک الکی نیست به سبک بازی تو و حرفه ی تو مربوط میشه نه اینکه لولت توی بازی چقدره.
💚🌱
مقاله ای که در مورد دارک سولز ۲ باشه و بخش اولش در مورد دست یافتن به آرامش ابدی باشه معلومه که میخواد ترولمون کنه.
پ.ن. اگر سراغش می روید نرم و آهسته بروید. وگرنه چینی نازک روحتون می شکنه.
من یه دو سه هفته ای هست دانلودش کردم رو لبتابم ولی اصلا وقت نکردم برم سرش
وقت بکن
به نظرم پاک کن
مقاله خوبی بود خیلی ممنون
آهنگی که تو ماجولا پخش میشه حقیقتا آرامش ابدی میده به آدم
دارک سولز ۲ خیلی بازیه خوبیه
اما interconnected level design توی دارک سولز ۲ به اندازه دارک سولز یک خوب نیست( یادتونه توی wyverns bridge یه نردبون وجود داره که وقتی فعالش می کنی بر میگردی که undead burg؟ اون حسی که بار اول این جور شورتکات ها رو فعال می کنید یادتونه؟ این چیزا توی دارک سولز ۲ زیاد پیدا نمیشه)
هیتباکس ها هم یکی از قابل مشاهده ترین ضعف های دارک سولز ۲ هست( خیلی وقتی ها شما dodge میدی یا از محدوده اتک خارجی ولی باز دمیج می خوری)
یه ایراد دیگه هم اینه که جایگیری بون فایر هاست(خیلی جاها به هم نزدیکن. خیلی جاها کلی از هم فاصله دارن. فاصله اشون تا باس فایت ها رو هم دیگه لازم نیست بگم.)
در کل جز اینا بازی محشره نمره خودم ۹/۱۰
اینو نمیشه ی عیب در نظر گرفت،سیستم دارک ۱ اینجوریه ک تمام راه ها نهایتا با ی شورتکات ب فایرلینک شراین و اندد برگ وصل میشن ولی نسخه دوم مقداری گسترده تره و باید با فست ترول کار رو جلو ببری و خبری از شورتکات نیس
اتفاقا منم به این زودی ها قراره شروع کنم dark souls 2 رو 😍
از نظر من اگه مشکلات دارک سولز ۲ رو در نظر نگیریم دارک سولز ۲ یکی از خوش ساخت ترین نسخه های دارک سولزه و مخصوصا سه دی ال سی بازی تونسته داستان و همینطور بازی رو کامل تر کنه
بعد از مدت ها یه مقاله خوندم و واقعا لذت بردم و همینطور خاطراتم از بازی زنده شد. ففط میخاستم به دوستانی که از سختی بازی گله میکنن بدونین سبک بازی شما و بیلدی که بازی میکنید یه جاش میلنگه…چون وقتی خوب لول بزنید و فارم کنید بازی خیلی راحت تر میشه و بازم اگه میخاید اسون تر بشه سراغ بیلد جادو برید تا بازی خیلی اسون تر بشه براتون. و حتما پیشنهاد میدم نسحه کامل بازی رو همراه دی ال سی ها بازی کنید و لذت ببرید. اونوت بعد از ب پایان رسوندن میفهمید ارامش و لذت بازی یعنی چی
بنازم موسیو کاظم مثل همیشه عالی
بالای ۲۰۰ ساعت پلی تایم داخل دارک سولز ۲ دارم و تا نیو گیم پلاس ۵ هم رفتمش و پلاتش هم کردم
(یکسری انگشتر و جادو هست که فقط تو نیو گیم پلاس ۵ به بالا میشه از فروشنده ها خرید)
هر چی از شاهکار بودن این نسخه گفته بشه کم هست با اختلاف بهترین سولز👌
یه چیزی رو که اشتباه میکنن دوستان اینه که ds2 بازی بدی نیست و ارزش تجربه کردن رو قطعا داره ولی نسبت به استانداردی که سری سولزبورن برای گیم پلی خودش تو این چند سال درست کرده ضعیف عمل میکنه.
دلیل اصلیشم نبود میازاکی هست.
اگه ds2 چندمین سولزبورنی باشه که پلی میدید بیشتر از لذت بردن اعصاب پلیر رو هدف میگیره :-)))))
اتفاقا دارک سولز ۲ مشکلش ایده نیست، از لحاظ ایده و داستان بهترین نسخه دارک سولز هست ولی مشکل اینه که production value بازی پایینه و واضحا با بودجه کمتر و توسط تیم B ساخته شده وقتی کل اعضای قویتر شرکت مشغول کار رو بلادبورن بودن،
داستان خوبی داره ولی خیلی دیگه از نسخه اول جدا شده بودن.
بنظرم دارک ۳ یکی از بهترین ویژگیاش این بود که مسیر داستانو دوباره تونستن به اصلش برگردونن در کنار اینکه لور دارک ۲ رو حذف نکنن.
دارک ۲ یه مشکل بزرگ دیگه داره اونم اینه که وسط ساخت بازی کارگردان عوض شد
این مشکل عدم پیوستگی یه جورایی تو بازی حس میشه ولی داستانش بهترین کارو کردن که علی رغم باقی بودن یه سری آثار معدود کاملا جابجا شدن هزاران چرخه و آثار کم باقی مونده از گذشتگان رو نشون میده که دلیل خوبی برای جواب این سواله که اگه میدوستن چرخه در هر صورت برای همه مضره پس چرا دنبال راه سومی نگشتن، اینجا کلا چند نفر بیشتر در مورد چرخه نمیدونن و اون چند نفر هم دنبال راه سومی دارن میگردن
بازی از لحاظ فنی خیلی ایراد داره، توی حالت عادی و حتی با اوپی شدن شاید این قضیه به چشم نیاد اما امان از اون روزی که رگ یمفح بازی پلیر بزنه بیرون اون جاست که دیگه انمی اصلی خود بازی میشه نه دشمن یا باس فایت ها.
ولی در کل دارک سولز ۲ رو خیلی دوسش دارم چه به خاطر داستان چه تنوع سلاح و بقیه مزیت هاش.
نثل هفت بازی کردی یا نثل هشت که میگی موشکل فنی داره؟
نسخه sotfs رو ۷ بار تمومش کردم.
و وقتی میگم مشکل فنی منظورم افت فریم یا لود نشدن تکسچر ها نیست منظورم ایرادات گیم پلی بازیه مثل هیت باکس
من خودم سولز لایک رو با دارک ۲ شروع کردم ولی دیگه نباید منکر ایراداتش شد.
داداش منظورم نسل هفت یا ۸ بود
Sotfsواس نسل هفت هم منتشر شد
اما نسل هفت و هشتش زمین تا زیرزمین فرقش بود
https://store.steampowered.com/app/335300/DARK_SOULS_II_Scholar_of_the_First_Sin/
اصلا دلیلی هست که ادم نره سمت این شاهکار ؟ (بحز سختیش)
همون ماجولا و اهنگش کلی انگیزه هست برا بازیش
😂
کلا production value بازی پایینه، ولی تو داستان سرایی و ایده پردازی هیچی کم نمی ذاره، دقیقا برعکس نسخه سوم که علی رغم پولیش عالی و production value بالا به شدت تو میراث بزرگ دارک ۱ گیر کرده و شخصیت منحصر به فرد خودشج رو دنبال نمیکنه
بله هیت باکس افتضاح بازی رو ممکنه خیلیا تو ۲۰۲۴ نتونن تحمل کنن
بعید میدونم ادمی که از نسل های قدیم با صنعت گیم بزرگ شده باشه اینچیزا براش بهونه باشه
بچه های تازه به دوران رسیده اینارو بهونه میکنم که وای کنترلش خشکه وای گرافیکش زشته وای….
والا خودمو بخام بگم اگه پایین کامنتمو دیده باشی میفهمی نظرم چیه راجبش ولی خب این بچه های تازه ب دوران رسیده خیلی زیادن
چندبار تمومش کنم اخه ؟ حسش نی دیگه
منتظر Bloodborne 2 کی باشیم
من جدیدا علاقه پیدا کردم با این سبک
دیگه با خوندن این مقاله ترغیب شدم اول سری دارک سولز رو پلی بدم
میخواستم اول lies of p یا elden ring رو برم
اول سگانه رو به ترتیب برو (اگه گرافیک برات خیلی بحثه دارک ۲ رو رد کن) بعد الدن
کاری به گیم پلی بازی یا داستان ندارم.. ولی کی یادشه موسیقی متن فوقالعاده بازی یا موزیکی که توی منو بازی پخش میشد.. هوش از سر آدم میبره🍃 به کسایی که تجربش نکردن پیشنهاد میکنم شاید زندگیشون مث زندگی من بعد این بازی عوض شد❤️🩹
سلام دوست گرامی
اینقدر بازی ریخته اونوقت سال ۲۰۲۴ بازم دارک سویلز ۲ ؟
دارک سویلز ۲ هم نسخه اورجینالش رفتیم هم نسخه بازسازی شده دور بر ۸ سال پیش
بابا بیخیال عمرمان ارزش بیشتری داره تا هی بخوایم تو یک نقطه باشیم
البته اگر بقصد فن و طرفدار بودن و هوای دل رفتن یک بازی مجدد بازی کنیم لایک داره
ولی اینکه هی دور فلکه بزنیم اشتباهست ، برو تو بزرگراه تخته ش کن
مقاله مشخصا برا کسانی نوشته شده ک بازی رو تجربه نکردن
گاهی واقعا حدو مرز چرت گویی و ترکیبش با ادبیات خنده دار و طنز بنظر میاد. بنظر من دارک سولز آرامش خراب کن ترین بازی ، حال بد کن ترین ، افسرده ترین و بی رنگ ترین محیط ها و حس تنهایی زیاد، گرافیک پایین و انیمیشن های مرده… درونمایه یه صرفا بجنگ بجنگ… تعاملات تخیلی و غیر قابل درک، دیالوگ ها و ماموریت های بچگانه و فانتزی و ضد واقعی و….
تنها چیزی که تو الدن رینگ بعد شیش ما پلی دادن حس نکردم آرامش بود. تا شهر نمیدونم چیچی رویال رسیدم و چند باس اصلی رو کشتم ولی موقع پلی دادن کار قابل درکی برای انجام نیست حالم بهم میخوره میام بیرون.
باز وقتی تو جی تی ای ادم میکشی واکنش دریافت میکنی و حس پویایی و زنده بودن محیط خیلی ملموس تره. اینجا میری با غول مرداب بجنگی که ایتم بگیری؟؟ بعد که چی؟ حالم میده؟ طراحی بازی و مضمون هاش انقدر شلخته و خارج از عرف هست که اصلا تاثیر کارکترت رو هیچ کدوم از ابعاد دنیای بازی رو حس نمیکنی(انگار وقت تلف کنی بدون لذته). تو جیتی ای یه شهری هست، همچی عرفه تا اینکه تو خلاف میکنی و با اینکار یه هنجار شکنی اتفاق میفته و تاثیراتش و واکنش هاش رو میبینی. برای محیط بازی مهمه چیکار میکنی چون پاسخ های قابل درک داره.
با ارکید بودن جیتی ای بشدت مخالفم از اولش هم علت شهرت این گیم شبیه بودن ابجکت ها و… به دنیای واقعی بود پس رسالتش هم شبیه سازی هرچه بیشتر به دنیای واقعی تو نسخه های بعد تر بود. رنگ های واقعی ، مرگ با حداکثر ۳ تیر و…
اگه بهت حال نمیده مجبور نیستی بازی کنی.
و انقدر سری سولز رو با جی تی ای مقایسه نکن.
این دو سری از ریشه با هم فرق دارن.
بعنوان کسی ک جز سولزلایک بازیای کمی پلی میدم باید بگم ک با وجود تجربه عناوینی مثل نسخه اول و سوم دارک سولز،سکیرو و حتی الدن رینگ،دارک سولز ۲ بهترین تجربم تو این سبک بوده.
عمق و سنگینی داستان ادمو ب خودش جذب میکنه و وسعت بازی ک بعد الدن رینگ وسیع ترین ساخته فرام بوده باعث تجربه طولانی ترتون میشه.
راجب داستان بازی در همین حد بگم همونجور ک ی اشاره ریز تو مقاله شد،بازی توی گذشته دنیای خودش اتفاق میفته ینی کرکتر از زمانی ک درنگلیک اسمشم فراموش شده به زمانی ک هنوز خرابه هاش وجود داره و کنترل شخصیت دستمونه میاد تا نفرین رو درمان کنه(برداشت شخصی از نکات کاتسین)
اینم بگم بهترین پایان برا دارک سولز ۲ اینه ک اصلا شما بازیو شروع نکنید،کسی ک تا ته راهو بره و کل داستانو با جزئیاتش فهمیده باشه متوجه منظورم میشه.
منی که بغیر از دارک سولز دو همه سولز لایکا رو سیستمم لگن👺 حتی دارک سولز یک
درحال تجربه شم 🙂
چرا باید در سال ۲۰۲۴ سراغ Dark Souls 2 برویم
چون شاهکار تاریخچه🥹❤️🔥
من تازه این بازی رو دانلود کردم ولی خیلی جالبه که با این مقاله باحال هم برخوردم
به شدت لذت بردم و اشتیاقم برای غرق شدن در اون دنیای زیبا دو چندان شد
من اولین سولزی که بازی کردم همین دارک سولز ۲ بود. بنظرم عظمتی که داشت تا الدن رینگ تکرار نشد. البته نسخه های دیگه سولز بورن فشرده تر بودن و طراحی خاص تری داشتن ولی سولز ۲ برام یه تجربه ی دیگه بود. خلاقیتش مثل همین دشمنایی که از اتیش میترسیدن یا مراحلی که باید با مشعل راهتو پبدا میکردی تو اعماق زمین خیلی جذاب بودن یا مثلا اون مرحله دشمنای نامرئی تو جنگل .بعد اتمسفریم که با موزیک میساخت تو بعضی جاها به شدت خاطره انگیز بودن. همون ماجولا یا یه جایی اعماق زمین بود صدای یه دختره که اواز داشت میخوند میومد به شدت جذاب بود
دارک سولز ۲ گیم عجیبیه،نمیشه راحت درموردش نظر داد.
از اینور بخاطر نبود میازاکی اومدن کلی ایده ناب و خلاقیتشون رو توی بازی پیادهسازی کردن (با اینکه بعضی هاش خوب در نیومده) که به نظرم باید توی گیمای آینده شون استفاده میکردن ولی دارک سولز ۳ کلا اونارو بوسید گذاشت کنارو رفت بلادبورنی شد. اما الدن رینگ از بعضی هاشون بهره گرفت.
از اون ور داستانش فیلره و خود گیم هم حس دارک سولز نمیده.
به عنوان کسی که این گیمو تموم کرده میگم با وجود ایده های ناب،کمی هم ایراد داره. ولی دلیل نمیشه این همه هیتر داشته باشه.
.
سوالم از هیترهای دارک سولز ۲ اینه که بازی دقیقا چه مشکلی داره که اینقدر هیتش میکنید؟ (غیر از کنترل دکمه ها، شتباکس های گیمپلی، مووست ضعیف سلاح ها، لول دیزاین صاف، باس های خسته کننده و مضخرف، ساختار منطقه گیج کننده، چینش انمی ها، فاصله بونفایر ها، ساندترک عمدتا فراموششدنی، هوش مصنوعی افتضاح، گرافیک ps1 و shrine of amana و frigid outskirts و وابستگی به فایرکیپر برای لول آپ)
سه روز پیش بازی رو به خاطر این مقاله شروع کردم. نسخه یک و سه رو قبلا تموم کرده بودم. نسخه دو هم محشره و دلیل تنفر خیلی از منتقدا و گیمرا رو من متوجه نمیشم. همه چیز این بازی عالیه با کلی مکانیک جدید. ممنون از نویسنده مقاله بابت یادآوری و پیشنهاد این شاهکار.