سازنده Avatar: Frontiers of Pandora: برای غوطهوری در بازی از حالت اول شخص استفاده شده است
سازندگان عنوان اکشن ماجراجویی جهان باز Avatar: Frontiers of Pandora میگویند که برای غوطهور کردن بازیکنان در جهان این بازی از دوربین اول شخص استفاده کردهاند.
بازی Avatar: Frontiers of Pandora شرکت یوبیسافت (Ubisoft) ماه آینده عرضه خواهد شد. در حالی که با توجه به جزئیات فراوان، نگرانیهایی در مورد هوش مصنوعی دشمنان یا سهولت در کاوش وجود دارد، شاید یکی از بزرگترین سؤالات این باشد که چرا دوربین بازی به صورت اول شخص است.
این سوال مطرح میشود که بازیکنان برای اینکه بتوانند شخصیت خود را بیشتر ببینند، آیا استفاده از حالت سوم شخص منطقی به نظر نمیرسید؟ استودیوی مسایو اینترتینمنت (Massive Entertainment) سازندهی Avatar: Frontiers of Pandor، سابقهی کار روی سری بازیهای شوتر سوم شخص The Division را دارد. با این حال، این توسعهدهنده اعتقاد دارد که غوطهور کرددن بازیکنان انگیزه اصلی آنها برای استفاده از دوربین اول شخص در ساختهی جدید خود است.
Ditte Deenfeldt، کارگردان Avatar: Frontiers of Pandora، در مصاحبه با IGN اظهار داشت:
ما میخواهیم احساس کنید که در دنیای بازی غرق شدهاید و واقعا در جهان پاندورا حضور دارید. این موضوع (استفاده از دوربین اول شخص) هرگز بحث بزرگی برای ما نبود.
مگنس یانسن (Magnus Jansen)، مدیر خلاقیت بازی در این باره افزود:
این چیزی بود که ما کاملاً با استودیوی فیمسازی جیمز کامرون یعنی لایت استورم موافق بودیم.تا حد امکان به پاندورا نزدیک شوید، تا جایی که ممکن است در آن غوطه ور شوید که این از طریق حالت اول شخص به دست میآید.
Deenfeldt در ادامه میگوید:
ما از شما میخواهیم که به طبیعت نزدیک شوید، که تا حدودی شخصیت اصلی در بازی است و بهترین راه برای انجام این کار، حالت اول شخص میباشد. ما میخواهیم که شما احساس کنید غوطهور شدهاید و احساس کنید که واقعاً در پاندورا هستید.
در حین پرواز، بازی Avatar: Frontiers of Pandora به طور پیش فرض از دوربین سوم شخص استفاده می کند. علت آن این است که تیم توسعهدهنده میخواهد بر دنیای پاندورا تأکید کند. Drew Rechner، دستیار کارگردان بازی، در این باره میگوید:
ما تصمیم گرفتیم از دوربین سوم شخص برای Ikran و Direhorse استفاده کنیم، زیرا این دوربین در جهان بازی را به خوبی نشان میدهد.
ما واقعاً آن تغییر میدان دید را دوست داشتیم. شما میتوانید تعداد زیادی از شاخههای درختان، برگها و همه آن چیزها را از بالا به صورت سوم شخص ببینید که اگر به صورت اول شخص بود، واقعاً نمیتوانستید آنها را به خوبی ببینید. همچنین وقتی که با بالهای Ikran از آبشارها عبور میکنید، میبینید که قسمتی از آن خیس میشود و آب روان را میبینید. به نظر من،دیدن این نوع جزئیات در حالت اول شخص واقعاً دشوار خواهد بود.
اما سوال اینجاست که چرا تیم سازنده در Avatar: Frontiers of Pandora از گزینهی تعویض دوربین بین سوم شخص و اول شخص استفاده نکرده است؟ کارگردان بازی در این باره توضیح میدهد:
اگر میخواهید کیفیت بالایی از هر دو حالت داشته باشید، باید خیلی زود تصمیم بگیرید. ارائه هر دو حالت اول شخص و سوم شخص به خصوص در هنگام خلق انیمیشنهای سوم شخص و تعاملی برای کل تجربهی بازی منجر به کار دو برابر میشود.
همچنین بازیکنان میتوانند از نزدیک با جهان بازی به صورت اول شخص آشنا شوند. هنگامی که در حال برداشت هستید، میوه را میگیرید و سپس همانطور که کنترلر را میچرخانید، دست با کاری که انجام میدهید هماهنگ است و این نوعی تقلید است که از لامسه ناشی از آن تقلید میکند و ارتباط و افزایش غوطهوری ناشی از آن برای ما تمرکز زیادی داشته است. این موضوع همچنین هنگام پیمایش در زیر درختان آشکار میشود، زیرا شخصیت شما دقیقاً مانند جیک سالی در فیلم اول هر شاخهای را کنار میزند.
هنگامی که در حال برداشت محصول هستید، یا زمانی که در حال شکار هستید، یا فقط در حال حرکت هستید، اگر دوربین به صورت سوم شخص باشد، آن حس خاصی از مکان و غوطهور شدن را دریافت نمیکنید و واقعاً میخواستم بازی ما این غوطهوری را داشته باشد.
عنوان Avatar: Frontiers of Pandora در تاریخ ۱۶ آذر ۱۴۰۲ (۷ دسامبر ۲۰۲۳) برای کنسولهای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC منتشر خواهد شد.
منبع: Gamingbolt
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
نه دلیلش اینه که فارکرای اول شخص بوده و اگه میخواستین سوم شخص بسازین باید وقت بیشتری میذاشتین …
بهتره پس بدونی که این استودیو بیشتر بازی های سوم شخص ساخته مثل the division ، AC revelation و حتی این استار وارز جدیده پس اگر میخواست سوم شخص بسازه کارش خیلی راحت تر بود
مطمئن باش همین و سوم شخص میکردن یه عده میگفتن اساسینز کرید اواتار ادیشن
بعد جالبه ازونور یه بازی مثل اساسینز اودیسی میاد همتون میگین اسمشو نمیذاشتن اساسینز بهتر بود و بیشتر میفروخت اسم اساسینز گذاشتن بیشتر بفروشه بعد سر این اینجوری
اسسینز کرید آدیسی مهم ترین المان سری یعنی هیدن بلید رو حذف کرده بودن مثل این میمونه کالاف دیوتی بدون تفنگ بیاد 😅
عحیبه
من تو بازی های سوم شخص بیشتر غوطه ور میشم 🤔
سوم شخص خودتو میزاری جای شخصیت حس اینکه خودت تو بازی هستی رو میده
اول شخص که اصلا خودتو نمیبینی که بخای غوطه ور بشی تو دنیای بازی
انگار داری فیلم میبینی و داره برات پخش میشه
هیولا نبودی؟ راستشو بگو کجا رفته بودی؟
اومدم سر کوچتون در خونتون خونه نبودی 😅😂
😂😂😂
راستشو بگو کجا رفته بودی ؟ 😂
نوبجی 🗿
من مث بعصیا نمی تونم در دو جبهه همزمان بجنگم یا اینوری یا اونوری
بیا اینوری بابا
اونوری به درد نمیخوره😂
امیدوارم بازی خوبی از اب در بیاد مهم نیست اول شخص یا سوم شخص
مهم گیم پلی،داستان و بهینه بودن بازیه
نه اینکه باز شاهد یه Far Cry با طعم آواتار باشیم
خدایی اون میزان تنوعی که بعضا تو ظاهر بازی های یوبیسافت هست ، در بازی های هیچ کمپانی ای مشاهده نمی شه !
خدایی اون میزان علامت تعجبی که تو اخر کامنتات در طول این سالها استفاده کردی در هیچ بشری در این کره خاکی دیده نمیشه !
کدوم تنوع عزیز؟ الان توی بازیهای اکثر شرکتها ذرهای تنوع نیست. یوبیسافت، سونی، مایکروسافت و دو جین ناشر بزرگ کلیشهایترین فرمت دیزاین رو برمیدارن، ظاهر رو عوض میکنن و با اسم جدید میدن بیرون. راهشو یاد گرفتن. همین بازی هم تفاوت خاصی با Far Cry نداره. همین که یه مقدار هم از اون روتین خارج میشن، جای خوشحالی داره ولی مسلماً این از اون بازیهایی نیست که از روتین خارج شده باشه. حتی قبل عرضه هم مشخصه
نوشتم “ظاهر”
تازه خودتم داری میگی : ” ….. ظاهر رو عوض می کنن ….. ” !
یوبی سافت دیگه اون تنوع رو نداره برادر من
از سال ۲۰۱۴ به بعد شروع شکستش بود و هست .. الان فارکرای همش شده تکراری اساسین همش شده تکراری و از حالت اصلیش خارج شده اونوقت میگی تنوع ؟؟؟؟
دقیقا فقط ظاهر بازی های یوبیسافت باهم فرق میکنن ، مکانیک ها و دنیاهای بازی فقط یه کپی از هم دیگن ، واسه همینه بازی های یوبی هیچوقت عمق ندارن
خوبه،مشابه این عمل(دوربین)در چند بازی دیگه بود فکر میکنم
بقول یه نفر فارکرای با تم آبی!
بازیه open world که سوم شخص نشه به درد لای جرز دیوار میخوره از نظر من
گیم پلی این بازی تابع فرمول بازی فارکرای است و من به چشم یه نسخه جدید از فارکرای بش نگاه می کنم .
my name is FarCry.
im not third-person.
Because i can’t.
تعریف این گیم: فارکرای ولی تو پاندورا😐
بگین ساخت بازی اول شخص راحت تر و کم هزینه تره. این توجیهات برای منی که اهل بازی اول شخص نیستم قانع کننده نیست. مثل سایبرپانک این بازی هم تو لیست بازی های مورد علاقه یا مورد انتظار جایی نخواهد داشت. اونم به خاطر زاویه دید. مطمئنا افراد زیادی هم مثل بنده وجود دارن.
شما به خاطر علاقه نداشتن به اول شخص کلا این سبک رو کوچیک دونستی و میگی مورد انتظار و مورد علاقه جایی نداره ؟
بعد اول شخص کم هزینه تره ؟ من که بعید میدونم
کوچیک ندونستم گفتم کم هزینه تره . اگه میبینی یه سری بازیهای اول شخص هزینه ساخت نجومی دارن مطمئن باش در صورت تغییر زاویه دید همون هزینه دو برابر میشد. یه زمانی داخل کشور خودمون تازه برنامه های انیمیشن سازی و موتورهای بازی سازی اومده بود تو دست مردم هر کی از هر جا بلند میشد یه بازی برا خودش میساخت . البته با زاویه دید اول شخص چون نیازی به هیچ چیز خاصی نداشت . نه طراحی شخصیت ، نه موشن کپچر ، نه دوربینهای متعدد و انیمیشن و هزار چیز دیگه.
ساخت بازی اول شخص زمانی راحت تر هست که کاراکتر بازی طراحی نشه، انیمیشن ها و حرکات کاراکتر طراحی نشه
یه راه بهت میگم که بفهمی بازی اول شخص برای راحتیش ساختن یا نه
وقتی رفتی تو بازی به پایین نگاه کن اگه تونستی پاهاتو ببینی ینی همه موارد طراحی شده و میتونسته راحت سوم شخص باشه
ولی اگه نتونستی ببینی ینی آره انیمیشن کاراکتر طراحی نشده
یه بازی مثل سایبر پانک انیمیشن ها به طور کامل برای همه چی طراحی شده و اگر نیاز بود برای یه کاراکتر بیشتر هم میتونستن طراحی کنن
بازی اول شخص اتفاقا بخاطر زاویه دیدنت بیشتر باید روی محیط اطراف تمرکز کنن برخلاف بازی سوم شخص که خیلی چیزارو نمیبینی
مشخصا شما کوچکترین اطلاعات و تجربه ای راجب بازی سازی AAA ندارید.
در کمال احترام نظر شخصی شما واقعا ارزشی برای من نداره
من برای لایک و دیسلایک نظر نمیدم که بخوام تابع جمع رفتار کنم من واقعیت و میگم
اگر فکر میکنین من اطلاعی ندارم عیبی نداره ولی نیاز به شنیدنش (به این شکل) از شما ندارم به اندازه کافی در کارم با مردم ارتباط دارم که بدونم با کیا داریم زندگی میکنیم
پس اگر به نظر شما من اطلاعاتی درباره ی چیزی ندارم صرفا بخونید و رد بشید
من نظر خودمو گذاشتم هر موقع هم بخوام میتونم کامنت بزارم شما نمیتونی تعیین تکلیف کنی.
اون چیزی که برای سایبرپانک طراحی شده یه چیز ابتدایی و از پیش ساخته است. اگه مادی که این بازی رو سوم شخص میکرد رو دیده باشی متوجه میشی چی میگم . اصلا به نظر من یکی از دلایلی که زاویه دید بازی میونه راه پروسه ساخت تغییر کرد همین بود که دیدن خیلی براشون دردسر داره و نمیتونن خوب درش بیارن.
امیدوارم بازی خوبی باشه و فقط یه کپی از فارکرای نباشه،من بیشتر منتظر بازی star wars هستم که یوبی سافت داره میسازه .
برای کم تر کردن مقایسه با Farcry,استفاده از دوربین سوم شخص گزینه خیلی بهتری بود
اونوقت با ac مقایسه میشد یا the division
فارکرای تو دنیای اواتار.
چیز خاصی ندیدم تو گیمپلیاش.
تعجب میکنم یوبی با این همه گندکاری چطور هنوز سرپاست.
گوست ریکون رو که به گند کشید.
پرنس رو که نابود کرد.
اسپلینتر سل رو که کلا از یاد برده.
اساسین هم چیز جدیدی دیگه برای گفتن نداره.
یادش بخیر زمانی که اساسین تو e3 فکر کنم معرفی شد همه کف و خون قاطی کردن.
نه داداش یه وقت فکر نکنی ما حوصله نداشتیم انیمیشن براش درست کنیم
ما میخواستیم شمارو ببریمتو پاندورا
وگرنه مثل میراژ براتون انیمیشن جدید میذاشتیم
غرقمون نکنی جومونگ 🗿👍🏻
بله خیلی هم منطقی و عالی
شما برید تو فارکرای آرکید (همون مپ ادیتور فارکرای) دقیقا میتونید همینو بسازید یه اسکین دست آبی هم باشه دیگه کاملا همون
اتفاقا بیشترین قوطه وری تو جهان های بازی مربوط به RDR2 و GTA هستش که هر دو سوم شخصن
چرت
قالب نداشتن از فارکرای استفاده کردن
من نمیخوام غوطه ور شم، حق انتخاب بده به بازیکن
چرا موقعی که اول شخص بازی میکنم تگری میزنم؟ البته این موضوع موقع کانتر یا کالاف مدرن تا حالا نشده ولی همه بازی های اول شخص اینجوری بودم!
حالا درسته که زاویه دید سوم شخص نسبت به اول شخص بهتر و زیباتره، ولی خب این بیشتر در مورد بازی هایی مثل رد دد، جی تی آ، اساسینز کرید، سایبرپانک (بازی هایی که شخصی سازی کارکتر متنوعی دارن) صدق میکنه، نه آواتار که یه سری موجودات آبی رنگ و دراز بدقواره هستن، همون بهتر که تمرکز رو بزارن رو طراحی بصری و کیفی سلاح ها
حتی طرز حرف زدنشون هم دقیقا بازتاب سیاست یوبیسافته😂 2 نفر سه جمله گفتن که عین هم بود ولی با جملهبندی متفاوت. سه نقلقول اول رو نگاه کنید:
اولی: “… ما میخواهیم احساس کنید که در دنیای بازی غرق شدهاید و واقعا در جهان پاندورا حضور دارید. …”
دومی: “… تا حد امکان به پاندورا نزدیک شوید، تا جایی که ممکن است در آن غوطه ور شوید …”
سومی: “… ما میخواهیم که شما احساس کنید غوطهور شدهاید و احساس کنید که واقعاً در پاندورا هستید.”
خیلی خیلی شبیه فارکرای هست بلکه یه دستی ب سر و روی انجین شون بکشن… تکراری شده واقعا
انقد از این بهونه بدم میاد