رئیس بلیزارد انتظار دارد استودیو تحت نظر ایکس باکس بیش از همیشه احساس استقلال کند
مایک یبارا (Mike Ybarra)، رئیس شرکت بلیزارد (Blizzard)، درباره تاثیر مثبت خرید این استودیو توسط مایکروسافت (Microsoft) صحبت کرده است. با گیمفا همراه باشید.
سازنده ایکس باکس خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) را در ماه گذشته به پایان رساند و طی این فرآیند، مالکیت فرنچایزهایی از جمله World of Warcraft ،Diablo و Overwatch را در دست گرفت.
یبارا در گفتگو با وبسایت The Verge در مورد تاثیر این معامله گفت که فکر میکند بلیزارد آزادی بیشتری نسبت به گذشته خواهد داشت. مایک یبارا:
من فکر میکنم روشی که [رئیس ایکس باکس، فیل اسپنسر (Phil Spencer)] برای ساخت تیمها و تمرکز بر فرهنگ و فراهم کردن آزادی خلاقانه در پیش میگیرد، به بلیزارد این حس را میدهد که یک استودیوی مستقل بیش از هر زمان دیگری است. در مورد دوران جدیدی از امکانات، توانمندسازی و خدمت به بازیکنان حتی بهتر از همیشه صحبت میکنم، واقعاً منظورم این است.
یبارا که در سال ۲۰۱۹ و پس از تقریباً ۲۰ سال کار در مایکروسافت به بلیزارد پیوست، هفته گذشته در مراسم افتتاحیه رویداد BlizzCon (بلیزکان) به همراه فیل اسپنسر بر روی صحنه آمد.
رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت که اخیراً به همراه تیم رهبری ایکس باکس برای ملاقات با کارمندان از استودیوی سازنده World of Warcraft بازدید کرده بود، در کنفرانس هواداران هفته گذشته اعلام کرد: «آینده بلیزارد از همیشه روشنتر است». فیل اسپنسر:
نفوذ بلیزارد در همه جا به چشم میخورد؛ به خاطر میراث ماندگار و توسعه خارقالعاده و انقلابیاش، با دقت و مهارتی که در این صنعت، فوقالعاده نادر است.
تعهد ما در ایکس باکس این خواهد بود که بازیهای عالی را برای بازیکنان بیشتر، در مکانهای بیشتری ارائه کنیم و اکنون که بلیزارد بخشی از ایکس باکس است، ما جوهر چیزی که بلیزارد را منحصر به فرد کرده، پرورش خواهیم داد.
ما قصد داریم همکاران جدید خود را در فرهنگ اعتماد، شمول و همکاری توانمند کنیم تا به انجام بهترین کارها ادامه دهند: «بازتعریف ژانرهای موجود، ایجاد تجربیات جدید و هرگز دیده نشده و متحد کردن بازیکنان در سطح جهانی به روشهای جدید».
اسپنسر اخیراً در مورد اینکه ایکس باکس چگونه قصد دارد از کاتالوگ عناوین اکتیویژن بلیزارد استفاده کند، صحبت کرده است. مدیر اجرایی شرکت نیز گفت اگر این استودیو به سمتی برود که منجر به احیای بازیهای قدیمیتر گردد، کاملاً از آنها حمایت خواهد کرد:
زیرا من فکر میکنم گنجینه شگفتانگیزی از عناوین وجود دارد که میتوانیم دوباره به آنها برگردیم و آنها را لمس کنیم.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
نظرات
آها
نه ویلی اونا نالاحتن که فیل اومده خریدشون
اسپنسر بهش میاد خیلی خودمونی باشه نمیدونم چرا
چرا نباشه؟
رئیس کل بلیزارد رفیقشه از خیلی وقت پیش یه زمانی توی مایکروسافت بوده
توی مراسم بلیزکان زمانی که قرار بود فیل بیاد روی صحنه گفت دوست قدیمیم
کلا مایکروسافت از بزرگان پی سی اونقدی دور نیست و با اینکه پلتفرم اونا محسوب نمیکنیم پی سی رو ، رابطه نزدیکی همیشه داشتن
رئیس دیابلو ام قبلا کوالیشن رو گیرز اف وار کار میکرده
یا از دلایل رابطه خوب ولو و مایکروسافتم همینه ، گیبم قدیم مایکروسافت بوده و حتی تهیه کننده ی ویندوز بوده…
دیگه هر چی باشه از گونیک بهتره
اتفاقا اگه نظارت مایکروسافت نباشه بلیزارد مپای بازیو چپتر به چپتر بازیارو آیتم هارو پولی میکنه حالا بماند سره استاندارد ادیشن های بازیاش چه قیمتای نجومیی میزاره
در واقع برعکسه خود بیلزارد آیتم های پولی و اینا نمیذاشت از طرف اکتیویژن بهش دستور داده میشد
دوستان کالاف دیوتی مدرن وارفر ۳ ،۲۰۲۳ فقط با ۳ ساعت گیمپلی کمپین با پایان غم انگیز ولی تکراری مواجه میشین
ن بابا چرت پرت میگن چون واسه انحصار مایکرو شد میخان بکوبنشش کدوم کالاف ۳ساعت بود که این باش
نه باور کن تهش ۵ ساعته از این بیشتر نیست
داداش چون هزینه بازیها زیاد شدهمین ۵ساعت ۲۰۰ملیون دلار پول میخاد بعد کالاف اگه نده بیرون سریع جایگزین میاد واسش بلای که سر مدال اومد سرکالاف میاد
شهرت خوب اینطوریه
ن تنها پول نمیدی سازنده ها استودیورو ترک نکنن و قرارداد ناشر مستقل بودن نمیبندی باهاشون ، همه راضین ازت همچنان 😁
بعد من میگفتم بهترین کار دخالت زیاد نکردن تو کار بتسداس ، دوستان قبول نمیکردن
ایشالا ک هم اینا ، هم بتسدا ، هم اکتیویژن بعنوان بازوهای مستقل عمل کنن و ب مرور زمان چیزی بشن ک باید باشن
یعنی شینجی میکامی هم به دلیل شهرت اسپنسر از گیمپس تعریف میکرد؟
آخ….ببخشید یادم نبود شینجی میکامی از تانگو گیم ورکس رفته!
🤣🤣🤣
ماشالله همیشه تو مطالب مربوط به ایکس باکس پلاسی
مگه شما ها تو مطالب مربوط به ps پلاس نیستین؟😂
حالا شرمنده فشاریت کردم
سعی میکنم دفعه بعد کمتر فشاریت کنم
بعله اونم از دلایل تعریف کردنش بود ، و اینکه میگفت گیمپس خیلی برای یادگیری بازیسازای جوان خوبه
و اینکه اره رفته ، زن فیل اسپنسر نبود ک ، میتونه هرکسی جدا ش ، تو قراردادی ام مسئله نگهداری ایشون نبوده از ترس
مگ دیوید جفی جدا شده من بعنوان فکت از بدنامی پی اس ازش استفاده میکنم ، من صرفا تفاوت قراردادارو یادآوری کردم
Xbox در جواب :
هرکی مشکل داره میتونه از ایر.ان بره 🗿
باشد دادا :))))
جالبه تمام کارشناسان معتبر جهان و حتی رییس ea با قدرت دارن میگن این خرید به نعع صنعت گیم اما قوطی فن های بی سواد که بخاطر فشار بی بازی بودنشون و نداشتن سبک های مختلف بازی فشاری شدن میگن نه به نفع نیست آره داداش ریمیستر و ریمیک کردن بازی های ۳ سال اخیر به نفع صنعت گیم یا ساختن بازی های ده ساعته که نصفش کاتسین خدمت به صنعت گیم اینا جالبه میگن چرا کمپین کالاف ۴ ساعته و کمه و چرا ۷۰ دلار اما نمیگن چرا اسپایدرباگ ۱۰ ساعته چرا کم نیست و ۷۰ دلار ارزش داره ؟
انقدر تایمی که صرف مسخره کردن فن های پلی استیشن میزاری میتونستی پنج بار استارفیلد کامل با ماموریت های فرعی تموم کنی 😂
خب بیا از خوبی های این خرید برای صنعت گیم بگو ببینم 😂
انقراض شماها
چی ازین بهتر😁
منو دوتا چیز خیلی خوشحال میکنه، حضور تو در کامنت ها و دوم پارس کردن جهت مخفی کردم فیشار خوردنت
بی صبرانه منتظر اومدن دیابلو به گیم پسم. بلیزارد با این روحیه و با توجه خاصی که فیل روش داره میتونه به روزای اوجش برگرده
تا به امروز که نتایج شگفت انگیزی از مدیریت مایکروسافت بر روی استدیوهاش دیدیم 😉 ببینیم در ادامه چه میکنه!
بی دلیل نیست که در تمام بخش ها منجمله مدیریتی توسط معتبرترین مراجع به عنوان بهترین کمپانی جهان انتخاب شده. امثال آسوبو و مون استودیو هم خیلی توو رشدشون نقش داشته احتمال خریداری اونا هم زیاده،
بعله مایکروسافت احتمالا بهترین بخش مدیریتی در سطح ابرکمپانی های جهان داره، کمپانی های کوچک هم که اگر مدیریت خوب داشتن الان صد میلیارد کل ارزش بردنشون نبود بعد از شصت سال فعالیت در صنعت تکنولوژی.
یبارا که در سال ۲۰۱۹ و پس از تقریباً ۲۰ سال کار در مایکروسافت به بلیزارد پیوست، هفته گذشته در مراسم افتتاحیه رویداد BlizzCon (بلیزکان) به همراه فیل اسپنسر بر روی صحنه آمد.
[مایک یبارا] به احتمال بسیار زیاد جانشین فیل اسپنسر و مدیرعامل بعدی مایکروسافت گیمینگ خواهد بود
مطمعنا بیشترین آزادی و مستقل بودن رو تجربه خواهید کرد
نمونشو همین الان میتونید تو مابقی استودیوهای ایکس باکس ببینید .
ببینم چ میکنید .
اسپم : ماشین گیمز هم استدیو جدیدی تو سوئد تاسیس کرد و گفته شده تا ۲۰۲۵ فول کارمند خواهد شد
طبق چیزی که از زنیمکس و چند استودیوی جدید ایکس باکس دیدیم رهیافت مدیریت ایکس باکس از چند نظر چشم گیر بوده و از چند نظر هم آنچنان چشم گیر نبوده.
مثلا ورای بحث محتوی استارفیلد واقعا جهش فنی بزرگی بود. ریسک کردن و اجازه دادن به یه استودیوی نا وارد برای ساخت فیبل هم کار جالبی بود. ساخته شدن گروندد و پنتیمنت و های فای هم همینطور.
اما از طرفی هم انتظار می رفت کیفیت بازی های زنیمکس در مجموع پیشرفت زیادی داشته باشه چیزی که در عمل طبق انتظارات نبوده. مورد دیگه عجله ایکس باکس برای عرضه بعضی بازیهاشه. همه می دونیم چرا اینطوره ولی به هر حال انتظارات بالاست. ساخته شدن گروندد و پنتیمنت و های فای و بلیدینگ اج درسته جالبه اما زیاد منطقی نیست (حداقل من ترجیح میدادم چیزای دیگه ای ساخته بشه).
حالا تا ببینیم در ادامه چی میشه.
کل حرفت از ۳۰ تا ۱۰۰ اشتباه هست
بازیهای بتسدا از قبل از خرید در دست ساخت بودن و هیچ ربطی به مدیریت xbox ندارن
تنها پوینتی که میشه به xbox داد اینجا اینه که چرا رد فال رو کنسل نکردن بلیدینگ اج هم همین حالت رو داره تا جایی که میدونم
عجله برای عرضه بازیهاشون تنها چیزی هست که تو نسل نهم دیده نمیشه حالا بماند استارفیلد و رد فال رو xbox تاخیر زد وگرنه قرار بود هر دو ۲۰۲۲ بیان
وقتی میگی کل حرفت باید ۰ تا ۱۰۰ رو شامل بشه😑🧐
خیلی ساده گفتم ۳۰ تا ۱۰۰ از کل حرفت یعنی یه ۲۰% موافق هستم🤔
“کل حرفت”
“””از”””
حله.شرمنده
کیفیت زنیمکس باید ب مرور زمان زیاد ش
عجله تو عرضه امثال استارفیلد ک من ندیدم ، دیگه چقد مگ میشد تاخیر زد ، فقط تو عرضه هیلو عجله کردن ک بایدم میکردن
ساخت اون بازیام ک ترجیح تک بازیکن مهم نیست ، شعارشون اینه ک تیما ازادن انتخاب کنن و چیزی ک واقعا میخوانو بسازت ، ی تیمی مثل ریر سی اف دیوز میسازه و میلیونی پلیر میگیره ، ی تیمی بلیدینگ اج میسازه و رها میشه بازی ، زیباییش ب دستوری نبودن این رونده
صحبت های کارمندای بلیزارد در مورد مایکروسافت و فیل اسپنسر رو هم بزارید همشون خوشحالن و میگن آزادی عمل شون بیشتر شده و بلیزارد منظم تر و سازماندهی شده تر شده
فیل اسپنسر آزاد کننده استدیو ها
عمو فیل فقط مونده غزه رو آزاد رو کنه
اولین و مهم ترین آپشن استقلال ، تعیین پلتفرم های مقصد بازیاشون توسط خود استودیوست که اصلا معلوم نیست چه اتفاقی در مورد این قضیه قرار بیفته ! یا شایدم مشخصه !!!
منظور استقلال در بخش development هستش نع در بخش publish, بخش نشر مرتبط با ناشره نع استودیوی سازنده.
ناشر بازیاشون خودشونن
نگران نباش نمیتونی بازی کنی
اول اینکه به کتفمم نیست عرضه بشن یا نشن چون نه فن دو آتیشه بازی هاشونم نه بود و نبودشون زمانی که هیچکدومشون حتی یه بارم رو PS نبودم برام فرقی نمیکنه
دوم هم اینکه خودشون گفتن کنسول ها و مایکروسافت هم ثابت کرده وقتی بحث لایو سرویس مثل Minecraft و Call of Duty بشه انحصاری نمیکنه پس اینم اصلا بعید نیست بازی های Blizzard Entertainment رو برای PS بده چون همشون از دم لایو سرویسن
سوم هم اینکه ناله کن
در هیچ استودیویی هرگز بخش دولوپمنت، نشر بازی رو بر عهده نمیگیره، همیشه بخش نشر با بخش دولوپمنت جدا از هم کار میکنن،
اکس باکس تنها جاگرنات در صنعت گیمه که ناشر فرست پارتی داره بعله کار عاقلانه اینه که سیستم پابلیشی که سالها تکامل یافته رو خراب نکنه اما هدایت و مدیریت این سیستم در دستان دولوپر نیست و مرتبط به بخش پابلیشه، احمقانه ترین کار همینیه که گفتی یعنی سپردنه کارِ نشر به تیم دولوپمنت. توقعی هم نداشتم که بدونی اینجورچیزارو راحت باش.
میتونی بری تو گوگل سرچ کنی ببینی نشر بازی های Blizzard Entertainment با کیه بعد بیای اینجا چرند بنویسی
البته که میدونم خودتو داری میزنه به اون راه تا مثلا ضایع شدنت رو انکار کنی که کار همیشگیته بیخودی هم جاگرنات جاگنرتات نکن نکن که ایکس باکس با اون همه ریخت و پاش هنوز در حد بزرگان این صنعت نیست چه برسه بخوان بهش جاگرنات داد 😅
آخه چقدر آماتوری تو 😂 عزیزم بخش پابلیش جداست، الان بخش پابلیش تیم بتثدا به کل جدا از تیم دولوپمنته، بخش پابلیش باید در مارکتینگ و عرضه و تبلیغات تخصص داشته باشه و بخص دولوپمنت در بازیسازی اصلا دو رشته تخصصی جدا از هم اند، بخدا دونستنه اینا نیاز به تحصیلات نداره امثال تو کجا بزرگ شدن مگه از بچگی گیمر نبودین 🤦♂️🤦♂️
حتی فکر کردن به اینکه بازیسازها و تیم دولوپمنت رفتن دارن کارهای تبلیغات و عرضه رو انجام میدن هم خنده داره 😂
مطمعن باش دولوپرها راحتر هستن برای یک پلتفورم بازی بسازن تا چنتا پلتفورم
چ ربطی داره
الان تو طراح شخصیتی ، یا طراح مراحلی ، استقلالت میشه این ک بگی کجاها پابلیش شه؟😂😂😂
الان بلیزارد با حمایت مایکروسافت بودجه لازمه رو واسه رسیدن به اهدافی که میخواد داره . حالا چه بهتر که این اهداف هم راستا با اهداف ایکس باکس باشن . و الان فقط یه وظیفه داره . اونم برگردوندن فرنچایزهایی مثله استارکرفت و پروتوتایپ که اصلا بعید نیست . مخصوصا اینکه فیل اسپنسر هم به احیای بازی های قدیمی اشاره کرد . ببینیم چه میکنن
پ.ن: عکس سر تیتر خیلی عالیه
تو کل این خرید من منتظر همچین اخباری بودم
بلیزارد بدون سیاست های کثیف اکتیویژن
دقت کنید از زمان تایید این خرید فقط از بخش بلیزارد داره خبر میاد این خرید باید بیشترین سود رو به بلیزارد برسونه
چون بیشترین ضرر رو زیر چتر اکتیویژن و کوتک بلیزارد کرد
من منتظر رهایی اکتیویژن از سیاستای اکتیویژنم هستم😅
سیاست های اکتیویژن از سمت سهام داران دیکته میشد
بهترین مدیریت برای سهام داراش همون کوتک بود
اما برای بازیبازها بحث کاملآ برعکس میشه
اکتیویژن هم ip ها فوقالعاده ای داره که دارن خاک میخورن بخاطر همین سیاست ها
اکتیویژن و بلیزارد و کینگ
هر سه باید جدا بشن از همدیگه هرکدوم آزادی خودشو داشته باشه بدون تاثیر گزاشتن روی همدیگه به کارشون ادامه بدن
تنها ارتباطی که بینشون ممکنه باشه با کینگ هست برای بازی های موبایلی (مطمئن نیستم اما از این که کالاف موبایل و وارزون موبایل و دیابلو ایمورتال رو خود بلیزارد و اکتیویژن روش کار میکنن یا دست کینگ هستن اینا هم)
همکاری دارن با کینگ گویا
حسنی که ایکسباکس فعلی داره و میشه به خلاقیت آینده امیدوار بود، همین عدم دخالت بیش از حد و آزادی معقول استودیو هاست. چیزی که استودیو های اکتیویژن بشدت بهش نیاز دارن.
شدیداً منتظر روزی هستم که تری آرک اون بازی آنلاین اول شخصی که دوست داره رو بدون محدودیت های فعلی و قفل بودنشون روی کال آف دیوتی، بسازه.
بی ربط به پست. اما ماکروسافت خیلی ریز ،بعد موفقیت چشم گیر بلک اپس ها، قیمت اون ها رو افزایش داده. من دیشب خواستم بلک اپس ۲ رو بخرم، دیدم قیمت ۲۹دلاری که زمان خرید بلک اپس ۱ داشت، به ۴۹ دلار افزایش پیدا کرده!! بلک اپس ۱ هم از ۱۹ دلار به ۲۹ دلار افزایش پیدا کرده!! من بلک ۱ رو تو تخفیف ۱۴دلار گرفتم اما الان شده ۲۹ دلار…خیلی مسخره اس، این کار.
حاجی یعنی رفتی ۱۴دلار دادی بازی بلک اپس ۲واسه ۱۰سال پیش خریدی نمیدونم چند سالت یعنی حیف اون پول حیفف
این یعنی دست از سرمون بردارید و تو امور استودیو ها دخالت نکنید لطفا، ک کارمونو بتونیم ب نحو احسن انجام بدیم!
البته مایکروسافت خوبیش اینکه ب هیچ استودیویی فشار بیجا نمیاره و ظاهرا خبری از هیچگونه کرانچ کاری نیس
استقلال دادن به استودیو و کارکنانش در بخش ساخت بازی به تیغه دو لبه ست، معمولا ناشرها و سرمایه گزاران سعی بر کم کردنه ریسک دارن این یعنی استفاده از کارت های برنده قطعی که از قبل خودشون رو اثبات کردن که نتیجه ش بازی هایی میشن که هرچند در بهترین درجه کیفیت باشن اما چیز جدیدی نیستن و از نظر فنی فقط بهتر میشن. اما وقتی دست استودیو باز باشه تا بدون نگرانی از بحث تجاری و ریسکش آنچه خلاقیتشه پیاده کنه این احتمال وجود داره که اون بازی حداقل از نظر تجاری برنده نشه و اگرم با کیفیت باشه بسیار خاص پسند بشه. اما از طرفی هم این احتمال وجود داره که اون خلاقیت جدید بترکونه و یه انقلاب جدید ایجاد کنه و بشه متروید و ماریو و هیلو و دارک سولز و گاد آو وار و … زمان خودش. بنظر خوده من این استقلال دادنه به ریسکش میارزه هرچند که نصف بازی ها هم به موفقیت تجاری مورد انتظار نرسن اما با اونایی که میترکونن جبران میشه و کاربر هم از تجربه های جدید لذت میبره.
بعد از ردفال بنظر این آزادی حفظ بشه اما کنترل شده تر بنظرم ردفال یه درس خیلی خوب بود برا ایکسباکس شاید با آزمون خطای بیشتری به این نقطه میرسیدن
من بیشتر ناراحت شدم ازش و میترسیدم ازادیشون گرفته بشه
شما چندتا بازی اخیر زنیمکسو نگا کن ، بعد از تکمیل خرید:
دثلوپ ، گوستوایر ، استارفیلد ، هایفایراش ، ردفال
هیچکدوم عدد ۲ پشتشون نیست
همچین تیم ریسکپذیری حیفه توسری بخوره ، ازونور فلان بازی ک نسخه سی ام ی بازی از روی ی شخصیت قدیمیه و ساختنش مثل اب خوردنه و خلاقیت و ریسکی نیاز نداره و مسلما میفروشه بالا برده ش ، یا اصلا فورتزا هورایزن صدم ازش تعریف ش ، هرچقدم بی نقص باشه ، بنظرم کار زنیمکس جذابتر و مهمتره و باید قدرشو دونست و ازادی داد بهش
کاری که زنیمکس انجام داده هیچ ناشری جراتشو نداره تمام استودیوها بلا استثنا آی پی جدید دادن بیرون فقط اید سافتور مونده با این فرمون اونم احتمالا آی پی جدید در دَست ساخت داره.من ترسی ندارم چون بجز ردفال همه موفق بودن احتمالا فقط نظارت بر کیفیتی بزارن نه اینکه بگن چی بسازین
درسته اما قضیه برعکسه، ردفال نتیجه فشار بتثدا به روی آرکین بود و این استودیو اصلا اشتیاقی به ساخت این بازی نداشته و هی دعا میکردن که یروز کنسل بشه، اگر آزادی در دولوپمنت به استودیو داده بشه تا اونچیزی رو که معتقدن تووش بهترینن انجام بدن احتمال خلق یک بازی بی کیفیت خیلی پایینه
یه عده میگفتن مایکروسافت دارع ضرر میدع و بودجه استودیو ها رو کم کرده بازیاشونم داره بی کیفیت میشه 🥲
واقعا خودت خندت نگرفت اینحرفارو زدی ؟
طرف اومده ۶۹ میلیارد پول بیزبون داده بعد پول نداره بده استودیو ها ؟
این حرکت هم بسیار عالی و هوشمندانس به شرطی که بخش کنترل کیفیت خوبی تدارک ببینی براشون عمو فیل 🙏💚
نه خندم نگرفت
ولی الان داره خندم میگره که بودجه بازیو به خرید استودیو ربط میدی😂
خنده داره دیگه حرفت طرف پول داره استودیو بخره بعد پول نداره برا ساخت بازی هزینه کنه ؟ 🤣
چی میزنی تام به مام بده شادروان شیم
رفته دست گذاشته رو پر فروش ترینا
کال اف اشغال هم باشه مثل همین مادرن ۳ مردم میخرن
نیاز به خرج کردن نداره
کاری ب خنده های عصبیت ندارم
شما گفتی تو بخش گیمینگ مایکروسافت ضرر دیده بودجه رو کم کرده؟
ساتیا نادلا کیشو قسم بخوره قبول کنی سرمایگذاریو دارن دوبرابر میکنن؟
سوادی ام نمیخواد فهمیدن اینا ک😐
من گفتم به خاطر گیم پس بودجه بازیارو کم کردن
گفته بودجه بخش گیمینگو ۲ برابر میکنم که بازم رفت تو ناشر خریدنا😂
بعد خریدای اخیر گفته ها
یعنی فک میکنی منظورش دوتا اکتیویژن طور دیگه خریدنه؟ مسلما نیست و نمیتونن بخرن بابت مونوپولی
از دید من منظور این بوده ک بیشتر میشن بودجه استودیو ها و قراردادای ترد پارتی و برونسپاریا ک درمجموع بودجه گیمینگ دوبرابر میشه
انتظار ندارم برای خریدا بیشتر از ده میلیارد خرج کنن درمجموع (حداقل فعلا)
بخاطر گیمپسم بودجه ای تغییر نمیکنه ، بازی کوچیک بیشتر از حد معمول میاد ک دلیلش ازادیه ، پنتیمنت بخاطر بودجه کم نیومده ک (مصاحبه های سویرو ببینی کامل متوجه میشی)
درکل این بودجه ها دربرابر کاری ک اینا میخوان کنن رقمی نیست ، اگ میخواستن بودجه کم کنن نمیرفتن سراغ خرید ناشر ، ایندی میخریدن ، بتسدا نیاز نبود ، پلی دد میخریدن و امثالشو
اتفاقا بزودی شاهد افزایش عجیب بودجه خواهیم بود اونجا
کاهش بودجه خودشو تو تعدیلا نشون میده ، ن توی استخدامایی مثل استودیو جدید ماشین گیمز…
ببینیم میخوان چیکار کنن🤷
تو هنوز داری روو خزعبلاتت پافشاری میکنی و راجع به بازی هایی که نکردی نظر میدی؟؟ هنوز حتی یک آدم عادی رو نتونستی پیدا کنی که این حرفت رو جایی زده باشه چه برسه به رسانه ها، یعنی از میون هزاران نویسنده در صنعت گیم هیییچکس چیزی که تو از یوتیوب متوجه شدی رو متوجه نشده یه مقاله ازش بنویسه؟؟ تامی جان منو و تو یک شخصیت فیک در یک وبسایتیم و فکت هامون ارزشی نداره مگر اینکه بتونیم با سند و منبع ازش پشتیبانی کنیم، چیزی که کل جهان داره میبینه افزایش بودجه بخش گیمینگه مایکروسافت و پرهزینه شدنه بازیاشه. من شصت تا نقاله از معتبرترین وبسایت ها راجع به تریپل ای و پرهزینه بودنه بازی های مایکرو گزاشتم لاکردار تو فقط یک مقاله واس من پیدا کن که یک انسان دیگه حتی در یک رسانه در پیت به این نکته ایی که تو میگی اشاره کرده باشه.
خیلی سوژه ایی بخدا تا ابد موندگار شد این خزعبلاتت.
تناقض در استدلال میشه این: مایکروسافت میخواهد گیم پس را رشد دهد، بهترین کار برای این اقدام افزایش بازی های فرست و سکندپارتیشه، این کمپانی برای بازی های تردپارتی روز عرضه به اندازه چند بازی تریپل ای هزینه میکند، اما برای بازی های خودش که بسیار مهم ترن هزینه نمیکند 😂😂
خداییش معلم های تو چی میکشن توو مدرسه 😂 یه لطف به جهانیان بکن و اصلا سمت رشته فلسفه نرو 😄
تو چرا جواب چیزایی که گفتمو نمیدی؟😂
گفتم چرا xbox برای ۳ سال اولش برنامه ای نداشته؟
چرا استودیو برای ریبوت بازیش از مدل های قدیمیش استفاده میکنه؟
چرا موتور هیلو اینفینیت؟
همینارو جواب بده من قانع میشم که ماکروسافت هر روز داره به کارمندای بخش xbox چلو کباب میده 😂
والا اون زمان که من میرفتم مدرسه چیزی نمیکشیدن
الانو نمیدونم سیبیلاشون زد شده یا نه 🤣
خب دلش میخواد ۳ سال اول بازی نده مشکلی داری ؟ 😎
نه داداش زورش زیاده
من کیم که مشکل داشته باشم 😂
آخه تامی جان عزیزم چرا خودتو انقدر کوچیک میکنی؟ به جون جفتمون فکر نمیکردم تا این اندازه اطلاعاتت پایین باشه از گیمینگ و بازیسازی،
خب اول اینکه مغلطه تغییر موضوع داری میکنی، تو یک ادعای بی سند کردی راجع به اینکه اکس باکس بعد از گیم پس بودجه ساخت بازیاشو کاهش داده در حالی که کل جهان نظاره کره برعکسه این ادعای مضحکه، یه همچین موضوعی یا باید خبر رسمیش اومده باشه یا بطور چشمی محسوس باشه که اگر فقط یک درصد، دقت کن فقط یک دصد اینجوری بود تو تنها کسی نبودی که متوجهش میشدی (بخصوص که اصلا تجربه نمیکنی بازیاشو) و حتی اگر ذره ایی این احتمال بود شصت هزارتا مقاله راجع بهش کار میشد و توو توییتر میشد نقل مجلس فنبوی ها و هیترها نع اینکه تنها منبع این ادعا تامیه اکس باکس ندیده از گیمفا باشه. بخصوص رسانه ها اکثرا شدیدا منتظر سوتی از اکس باکس اند که ترندش کنن و کاربرها هم بدتر از رسانه ها هیزم بریزن توو آتیشش اما حتی یک جمله در یک مقاله زرد هم نمیتونی پیدا کنی در این مورد و تنها کس در سطح جهان که این ادعارو کرده تویی (که البته واسه من معتبریا خودت اما نع توو مسائل مرتبط با اکس باکس چون هیتری و تعارف هم نداریم)
اما بریم توو کامنت بعدی جواب سوال هات (مغالطات) رو بدیم.
سوال اول: گفتم چرا xbox برای ۳ سال اولش برنامه ای نداشته؟ برنامه منظورت پارتی و دَنسه؟ یا برنامه سفر شمال؟؟ چون در بخش گیمینگ از سه سالی که از نسل نهم گذشته دوسالش رو مایکرو در بخش بازی های فرست و سکندپارتی مشخصا بهتر بوده، سال ۲۰۲۱ که رکورد ناشر برتر تاریخ رو زد و سال بعدیش بازی بزرگ فرست و سکندپارتی نداشت و سونی مشخصا بهتر عمل کرد و سال سومم که حالا نمرات ناشرها میاد و میبینیم که البته نیازی به صبر نیست و کاملا مشخصه در ۲۰۲۳ کدومشون بهتر عمل کردن و سونی فقط یه اسپایدرمن رو داشت و یه mlb the show (روز عرضه گیم پس) (توو کامنت آخرم لیست تمام بازی های سکند و فرست پارتی هردو رو میزارم). در بخش value و پشتیبانی و سرویس و خدمات هم که هر سه سال رو با اختلاف بسیار زیاد بهترین بوده.
سوال(مغلطه) دوم: چرا استودیو برای ریبوت بازیش از مدل های قدیمیش استفاده میکنه؟ 🤦♂️🤦♂️
یعنی تا این اندازه بی مطالعه ایی؟ بابا مگه گیمینگ مبحث مورد علاقه ت نیست؟ پس چرا راجع بهش نمیخونی؟ این سوال رو نیازی نیست من جواب بدم و ترجیح میدم برون سپاریش کنم 😃 👇
Asset reuse is a common thing seen in game development. It saves loads of time that can be better allocated to other areas the game needs work in. There’s no shame in asset reuse, and assuming it’s carefully done, is one of the most efficient and time saving methods of development. Nearly any game that’s a sequel or continuation or even a reboot reuses assets in some way, whether it’s models, scripts or animations.
(همه اینارو با یه سرچ ساده میتونستی بدست بیاری فکر کنم انگلیسیت خوب نیست و مشکل اصلیت همین باشه.
جواب مغلطه سوم: چرا موتور هیلو اینفینیت؟
چرا موتور هیلو اینفینیت چی؟ کم هزینه بوده ساختش؟ من مثل تو تخصص انجین شناسی ندارم لطفا یه منبع از کمبود بودجه ساخت این موتور برام بفرست تا ببینم داستان چیه.
(بخدا احساس تناقض میکنم از دو واژه کمبود بودجه و مایکروسافت در یک جمله استفاده کنم😂)
داداش دوتا متن بلند نوشتی همون حرفای قدیمیتو زدی؟😐
چه خبره یکم کوتاه تر
جایزه میدن هرچی بلند تر بنویسی؟ 😂
مگه جواب سوالات رو نمیخواستی؟ سوالاتت رفتن توو دیوار توو ذغال شدی که😂 مخصوصا اون چرا از مدل های قدیمی استفاده کردن بدجور خورد توو برجکت منم بودم دیگه پاسخی نداشتم 😏🙋♂️🤷♂️
نه دوباره همون چیزایی که تو کامنتای قبلیت گفتیو متن کردی طولانی تر نوشتی 🤣🤣
اون چیزی که برون سپاریش کردیو اولا برای ریبوت نمیارن 🤣
دوما از نسل هفت نمیارن 😂
که اینجوری ماشینا ماکتی شده
تو تعیین میکنی توو ریبوت استفاده میکنن یا نع؟؟🤗 ریبوت گاد آو وار نبوده که وقتی ماشین های قدیمی رو میخواد بزاره توو بازیش مریضه مگه از نو طراحیش کنه هیییییییچ استودیویی انقدر احمق و کودن نیست که اینکارو کنه پسرجان بس کن کوچیک کردنه خودتو، فورتزا موتوراسپورت رو گفتی شبیه ماکت؟؟😂😂 داداش اشتباه زدی که فقط یسری ماشین رو مدل هاشو از قدیم برداشته بعد همونو نمیزارن که ای خدا پاشیدم 😂 فقط مدل رو برمیدارن که توو طراحی جلوشون بندازه نع اینکه همونو بزارن 😂🤦♂️🤦♂️
فورتزا هورایزن و موتوراسپورت گرافیکی ترین ریسینگ های حال حاضر اند، خداییش خیلی زور داره طرف بازی کنسولش گرن توریسمو باشه و از گرافیک حرف بزنه 😂 ماشینای گرافیک نسل هشتی وسط پیست های با گرافیک ماریو کارت 😂
وقتی باعث ماکتی شدن میشه اره مریضه باید طراحی کنه
من طبق تمام ریبوت هایی که دیدم حرف میزنم
https://youtu.be/K0FHA3tgc-w?si=mD__d6ZM3zI6Quap
گرافیکی ترین بازی حال حاضر داره از بازی بین نسلی با اون مشخصاتی که گفتی میخوره 🤣
گرافیکی ترین 🤣🤣🤣
در دنیای کسب و کار Double Down به معنی افزایش سرمایه نیست بلکه کار بیشتر هست. با اضافه شدن اکتیویژن بلیزارد حالا بخش پابلیشینگ اکس باکس باید دوبرابر قبل کار و تلاش کنه. حرف نادلا ربطی به افزایش بودجه نداره
بودجه ساخت بازی هارو مایکروسافت نمیده خود ایکس باکس میده غمت نباشه شرکت هارو مایکروسافت خریده
اکس باکس برند زیرمجموعه مایکروسافت هست. تمامی پتنت ها، تمامی کپی رایت ها به اسم مایکروسافت ثبت میشه نه اکس باکس. اکس باکس همون مایکروسافت هست
آزادی کامل رو به بلیزارد برگردونین ،اینا اشل خلاقیت رو در خودشون دارن ❤️❤️❤️❤️🙂🙂🙂
بتسدا هم همینو میگفت ….
۷۰ میلیارد بده بعد بزاره تو هرکارمیخوای بکنی!
انتطارات اینا از ارزشی های ایران هم بیشتره که میخان توی امریکا رژیم چنج بشه
سیس فیل اسپنسر یکجوریه که همه میخوان ازش سواری بگیرند یکبار ازادی داد رد فال ساختن . ازادی دادن میلیون میلین دلار ریحتن روی هیلو اینفینیت موتور ساختن بازی هرچی توی سرخودش میزنه به سوددهی بزرگ نمیرسه کافیه
داداش برو بشین اسپایدرمنتو تموم کن چیکار داری به بازی هایی که نکردیشون
با شناختی که از ماکرو دارم احتمالا به خواستشون میرسن. امیدوارم بشن مثل اون بلیزارد قدیم که هنوز سیاستای اکتیویژن روشون تاثیری نذاشته بود و ازین استقلال به خوبی استفاده کنن.