اطلاعات تکمیلی درباره تعدیل نیروی بانجی، افت Destiny 2 و موارد دیگر
طی هفته گذشته به تحقیق درباره استودیوی بانجی (Bungie) ادامه داده و شرایطی که منجر به اخراجهای گسترده و تاخیرهای متعدد شده است را بررسی کردیم. نتیجه، کسب اطلاعاتی جدید برای ترسیم تصویری واضحتر است. با گیمفا همراه باشید.
پس از مکالمهای طولانی با فردی که اطلاعات داخلی مفیدی از وضعیت موجود دارد، یافتههای جدیدی در مورد چگونگی اخراجها، واکنش کارکنان از آن زمان و وضعیت Destiny 2 و بستۀالحاقی آن، یعنی The Final Shape، به دست آمده.
در این پُست توضیحات کافی برای تمام مواردی که در این هفته اتفاق افتاد و آنچه که به طور بالقوه در پیش داریم، وجود دارد، اگرچه مطمئناً در حال حاضر هیچ تضمینی در رابطه با صحت کامل این اطلاعات نمیتوانیم بدهیم.
اخراجها:
۱. مدیریت شرکت ادعا میکند تمام اهرمهای جایگزین برای جلوگیری از اخراج کارکنان بررسی شده و سپس این تصمیم اتخاذ گشته است. وقتی کارمندان پرسیدند که آیا یکی از اهرمهای مورد بحث، پاداش اجرایی بوده یا خیر، به آنها پاسخ داده شد که نه، این اتفاق در شرکت نمیافتد.
بهروزرسانی: پس از انتشار خبر بالا، بانجی در پاسخ گفت که مدیرعامل شرکت، پیت پارسونز (Pete Parsons)، و برخی دیگر از مدیران، قبلا بخشی از پاداشهای سالانه خود را از دست دادهاند. اما تا دیروز به کارکنان اطلاع داده نشده بود که این اتفاق رخ داده است. مجموع پاداشهای از دست رفته نیز مشخص نیست.
۲. از نظر داخلی، واقعاً هیچکس سونی (Sony) را به خاطر این موضوع سرزنش نمیکند، حتی مدیریت استودیو. به برخی از کارمندان گفته شده که اگر خریداری شدن شرکت توسط سونی رخ نمیداد، با عملکرد فعلی Destiny 2، خودِ استودیو در صورت مستقل بودن، به خطر میافتاد.
۳. جو بلکبرن (Joe Blackburn)، کارگردان Destiny 2، به عنوان یکی از مقصران ماجرای رخ داده شناخته نمیشود، اما نمیتوان این موضوع را به تمامی کارمندان استودیو تعمیم داد؛ قطعاً برخی در به وجود آمدن این شرایط مقصر بودهاند.
۴. ساختمان گرانقیمت جدید، یک پروژه جداگانه بوده و احتمالاً در بازه زمانیای که طرح آن تدوین و کار آغاز شد، نمیتوانسته مشاغل را نجات دهد. به همین ترتیب، ۱.۲ میلیارد دلاری که برای پاداش کارکنان در نظر گرفته شده بود نیز تا حد زیادی صرف مسائل دیگر (ساخت و تکمیل پروژه، خرید سهام بانجی توسط کارمندان و …) شد. در این حالت، هیچ بودجهای برای جلوگیری از اخراج کارکنان در آن زمان وجود نداشت.
۵. روند هزینههای ساخت بازی در طول زمان، تخمینهای درآمد سال جاری را تا حدودی منطقی میکرد، بنابراین بله، کاهش ۴۵ درصدی درآمد مهم است ولی برای شرکت قابل پیشبینی بود. بستۀالحاقی Lightfall فروش بسیار خوبی را تجربه کرد، ولی مدتی پس از آن، استودیو یک کاهش واقعی و آسیبزا را از نظر درگیر شدن/هزینه کردن بازیکنان مشاهده نمود.
۶. کارمندان در حال حاضر به شدت از رهبری عصبانی هستند و اغلب در جلسات به طور علنی این موضوع را بیان میکنند. وعده و وعیدهایی در رابطه با پرداخت پاداشها انجام شده بود که هیچ نتیجهای در بر نداشت. به علاوه، کسانی که تمام آن وعده و وعیدها را داده بودند در شرکت باقی ماندند، ولی آنهایی که در انتظار دریافت پاداش خود بودند، اخراج شدند. واقعیتی که بر هیچکس پوشیده نیست و کارکنان را حسابی آزردهخاطر ساخته است.
تأخیر در بستۀالحاقی The Final Shape:
۱. شنیدهها حاکی از آن است که عوامل سازنده میخواهند The Final Shape نه تنها به خوبی Forsaken یا The Taken King باشد، بلکه باید بسیار بهتر از آنها ظاهر گردد. از این رو آنها با هدف دریافت بازخورد «عالی» از سوی بازیکنان، در حال صیغل دادن DLC هستند. به اعتقاد استودیو، بستۀالحاقی The Final Shape باید به عنوان کلیدی برای تغییر اوضاع در نظر گرفته شود.
۲. طبق گزارشات ارائه شده، کمپین و ویژگیهای The Final Shape حتی در وضعیت فعلی خود (بدون نیاز به تأخیر و …) نیز کاملاً منسجم هستند، اما توسعهدهندگان قصد دارند از این مرحله هم فراتر بروند، زیرا هنوز نگرانیهایی از جانب استودیو درباره نواقص احتمالی وجود دارد، حتی با وجود تأخیرهای صورت گرفته.
شرایط کلی فرنچایز Destiny:
۱. بخشی از تیم جدید PvP Strike تحت تأثیر اخراجها قرار گرفته است، اما با این حال، تاکنون پیشرفت قابل توجهای در بخش نقشهها حاصل شده و مشخصاً نباید آن را لغو کرد. (بهروزرسانی: شنیدهایم که تیمهای مسئول امنیت بازی نیز به شدت از تعدیلهای رخ داده ضربه خوردهاند).
۲. به دلیل اخراجها و تأخیرهای صورت گرفته، هنوز هیچ تغییر قابل توجهای در برنامههای بلندمدت Destiny 2 به کارکنان اعلام نشده است. هیچ برنامه شناخته شدهای برای کاهش پشتیبانی از Destiny 2 به سطوح قبلی خود وجود ندارد. همچنین هیچ اطلاعات جدیدی در مورد برنامههای درازمدت فرنچایز – از جمله چیزی شبیه به Destiny 3 – به چشم نمیخورد.
۳. جلسات زیادی در مورد خریدهای درون برنامهای بازی برگزار شده و بسیاری از توسعهدهندگان خواستار کاهش آنها بودند، اما همیشه این پاسخ به آنها داده میشود که «با توجه به هزینهبر بودن Destiny، وجود ریزتراکنشها ضروری بوده و شکایت از موارد جدید، همیشه منعکسکننده واقعیتها نیست».
کارتهای رویداد (Event Cards) ممکن است قدیمی به نظر برسند اما هنوز هم فروش خوبی را تجربه میکنند. تعجب خواهید کرد که چه تعداد از مردم هنوز در حال خرید قدیمیترین اکسسوریهایی هستند که همیشه میگوییم باید تا به حال رایگان شده باشند.
۴. هدف نهایی در شرکت این است که بانجی به یک استودیوی چندIP با بازیهای متعدد و جریانهای درآمدی مختلف تبدیل گردد، بنابراین حتی اگر Marathon موفقیتآمیز ظاهر شود، برنامهای برای مهاجرت گسترده از تیم Destiny به تیم Marathon و کنار گذاشتن این فرنچایز وجود نخواهد داشت.
تمام موارد گفته شده در بالا حاکی از آن هستند که اتفاقات پیش آمده در بانجی، تا حد زیادی به خودِ استودیو مربوط میشوند و حداقل تا این لحظه، شواهدی مبنی بر دخالتهای سونی و اهداف بلندمدتش درباره عناوین سرویس محور، وجود ندارد. اگرچه مشخصاً ما نمیدانیم که در بالاترین سطوح مدیریتی چه تصمیماتی در حال شکلگیری است.
خلقوخوی عمومی اکثر افراد باقی مانده در بانجی حالتی از خشم، غم و ترس است. عصبانیت از نحوه رسیدگی به اخراجها، ناراحتی از اینکه چه کسی رفته است، ترس از اینکه ممکن است اخراجهای بیشتری در راه باشد و اساساً، هیچکس احساس امنیت نمیکند. با این حال، ایمان زیادی در رابطه با بستۀالحاقی The Final Shape وجود دارد و از صمیم قلب امیدواریم که بازیکنان دوستش داشته باشند.
به نظر میرسد تمام افراد به این نکته اشاره دارند که The Final Shape، یا Destiny را به نقطه اوج خود باز میگرداند و یا شکستی تاریخی را برای فرنچایز مورد بحث رقم خواهد زد. اطلاعات بیشتری در مورد اتفاقاتی که ممکن است در قسمتهای بعدی رخ دهند وجود ندارد، اما مطمئناً هدف استودیو در حال حاضر این است که «تعداد بازیکنان و میزان درآمد شرکت باید بهبود پیدا کرده و IPهای جدید مانند Marathon باید منتشر شوند».
مسلماً برای کسانی که شغل خود را از دست دادهاند و همچنین برای کسانی که باقی ماندهاند، زمان فوقالعاده سختی است. اگر بازیهای منتشر شده در آینده خوب باشند، شرایط بهبود پیدا میکند، اما وضعیت فعلی در صورتی که هدف استودیو تنها برگشت بازیکنان و کاهش هزینهها باشد، راه پیش رو را بسیار دشوارتر خواهد ساخت. به نظر من، وابسته کردن همهچیز به بستۀالحاقی The Final Shape خطرناک است، در نهایت خواهیم دید.
از همراهی و توجه شما عزیزان صمیمانه سپاسگزارم.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
- شرکت Sweet Baby نقشی در پروسه ساخت Dragon Age: The Veilguard نداشته است
نظرات
اینکه بانجی فقط به دستینی ۲ وابستست، یکم حرکت ریسکی هستش و وقتی فروش نوسان بکنه، باید انتظار همچین شرایطی رو داشت. دیر یا زود بانجی باید بره سمت دستینی ۳ یا اینکه ماراتون موفق بشه تا پلیرای جدید بتونند وارد این قضیه بشن
۱۴۳/۱۰۰۰
“اگر خریداری شدن شرکت توسط سونی رخ نمیداد، با عملکرد فعلی Destiny 2، خودِ استودیو در صورت مستقل بودن، به خطر میافتاد.”
باید سونی بیارتش جزو استودیو های ps بشه
مدیریتشم با سونی باشه
نظارت روش بیشتر باشه
درواقع اونجوری مدیریتش با پلی استیشن میشه، بانجی الانشم زیرمجوعه SIE هست. یجورایی الان باجناق پلی استیشن حساب میشه و یکی از بخش های مستقل از پلی استیشن و زیرمجموعه بخش سرگرمی سونیه
باید بیاد زیر مجموعه ps بشه
الان مسخره بازیه
۳ میلیارد گرفته طلب کارم هست
بانجی خاطر خواه زیاد داشت
اگر سوتی عرضه نداشت مدیریتش کنه خوب نمیخریدش
الانم مدیریتش با سونی نیست
با خودشه
سونی فقط بودجشو تامین میکنه
برای همین میگم زیادی ازادی عمل داده بهشون
زیر مجموعه که هست ولی وضع خوبی نداره مثل که استریمرا هم گفتن ماراتون گیم خوبی نیست برا همین تاخیر خورده
اون که نسخه پری الفاست
خودشونم گفتن سالها با عرضش فاصله داریم
بانجی توی قرار دادش نوشته که مستقل بمونه بعد جنابالو میگی بیاد زیر مجموعه ps؟ برو عزیزم فیلم سینمایتو بازی کن از تجارت چیزی سرت نمیشه
قرار دادشو دیدی؟
گفته تو کدوم بخشی باشه یا مدیریتش با کی باشه؟
پس هیچی نمیدونی؟
بیا بازم برامون حرف بزن
بانجی همیشه میخواست مستقل بمونه حتی به همین خاطر مذاکراتشون برای خرید توسط اکس باکس که هم شایعات و اسنادش توسط لیکرها هم دادگاه مایکروسافت و FTC درز کرد موفق نبود چون بانجی نمیخواست زیرمجموعه یه پلتفرم هولدر قرار بگیره
خب اینجوری شد که وضع الان اینه
اون master خدازده داره با قند شکن لایک و دیس فیک میده🤣
استودیو ها همیشه دنبال استقلال و آزادی عملن. بانجی اگه زیرمجموعه پلی استیشن استودیوز میشد باید برای ساخت پروژه ها اول از رییس استودیو ها پلی استیشن چراغ سبز میگرفت. فعلا هرمن هالست میشه این نقش. که اونجا هم هرمن هالست اول میومد سبک سنگین میکرد با توجه به وضع کلی استودیو ها و برنامه ریزی ناشر اجازه یا عدم اجازه رو میداد و حتی برای پروژه خصوص سبز و قرمز تعیین میکرد. و تازه خود هرمن هالست هم قبلش باید درباره این پروژه گزارش میداد به ریاست پلی سرگرمی های تعاملی سونی. اما الان این نقش واسطه حذف شده. استودیو خودش درباره انتشار/ نقشه راه آینده استودیو/ بودجه بازی ها / و چراغ سبز گرفتن یا نگرفتن بازی ها تصمیم میگیره و گزارشات رو هم مستقیم به SIE میده. حالا بنظرت این حالت دوم بهتره یا اولی؟ البته که من ناتوانی سران استودیو در مدیریت و همچنین ناتوانی SIE در کنترل اوضاع رو کتمان نمیکنم ولی هر چی هست راه حل اولی ممکن بود از این هم بدتر باشه
داداش قطعا اولی بهتره
اینجوری این dlc اخریشون قبل معرفی شدن متوقف میشد
استودیو تو ضرر نمیفتاد
کارکنانش مشکلی نداشتن
اینجا بحث فقط درامدیه ، دنبال پلن برای افزایششن
اون درامدو کمترم میکنه
بازیاشونم ک سونی نمیتونه بهتر کنه ، اصن برای عکس چیزی ک گفتی خریدنش ، اینا قراره سرویس محورای سونیو بهتر کنن
اوردنش تو بخش ps چه در امدیو کم میکنه 😐
باید مدیرش هم جزو اعضای سونی باشه
اگ فقط اسمی بیارنش ک هیچی نمیشه(ن کم شدن سود ، ن بهتر شدن درامد) ، ولی اگ بخوان دخالتی کنن و همونطوری ک میگی مدیریتش دست سونی باشه ، عملا خرید سوخت میشه
مگ سونی چ سابقه درخشان مدیریتی رو لایو سرویسا داره ک مدیریت کنه اینم؟
میگم دیگ ، اینارو خریدن برای عکس این داستان ، چیزی ک شما میگی اینطوریه ک ما نظافتچی بگیریم بره خونمون ، بعد ما بریم خونشو تمیز کنیم
جز انحصاری کردن بازیشون ، من اتفاقی نمیبینم ک سونی بتونه رقم بزنه ، ک اونم باعث کاهش درامدشون میشه ، خیلی کاهشا ، چون فنبیس بانجی اینوریه ، باعث ناامیدی فنبیس میشع
جدا از اینکه اونا قبول نمیکنن مگ اینکه باز ی پول خفنی بگیرن…
نمیشه آخه خیلی بعیده که بیاد زیره ps, چون اصلا توو قرارداد ادغامشون مستقل بودن و مولتی پلتفرم بودن و زیرمجموعه ps نشدن آورده شده. اصلا خرید بانجی به کل اشتباه بود و در راستای خطاهای جیم رایانه، برداشت پولِ خریدِ شانزده عدد استودیو مثل اینسامنیاک رو داد و ۱.۶ میلیارد دلار هم اضافه داد تا به کارکنان برسه تا استودیو رو پس از ادغام ترک نکنن که بعدا اینجوری اخراجشون کنن 😐
میتونست برای لایوسرویس هاش از طریق قرارداد کسب تجربه کنه و چندتا از کله گنده های لایوسرویس هم که سابقه موفقیت در اداره پروژه های بزرگ در این زمینه رو هم داشتن رو استخدام میکرد و ساختشونم به استودیوهای بدون سابقه جدیدش مثل هِوِن استودیو میسپرد.
۳.۶ میلیارد دلار برای خرید بانجی هزینه هنگفت بدون الزامی بود که خیلی بهتر میتونست خرج بشه توسط برندی مثل پلی استیشن که کمپانی مادرش پول نقد خیلی هنگفتی نسبت به کمپانی مادره رقیبش نداره.
خریدش اشتباه نبود
برای ورود به یه بخش باید خرج کرد
منظورم انحصاری شدن بازیاش نیست
وقتی برای xbox عرضه میشه ناشرش خودشونن
ولی سمت ps ناشرش ps هست
ولی وقتی بیاد زیر مجموعه ps مدیریتشون خیلی عوض میشه
هیون هیچ وقت بازیش به بازیای بانجی نمیرسه
برای همین میگن سونی با برنامه خرج میکنه ولی خب باید تو بانجی دخالت کنن تا از این وضع درش بیارن
“کارمندان در حال حاضر به شدت از رهبری عصبانی هستند و اغلب در جلسات به طور علنی این موضوع را بیان میکنند.”
بیاد زیر مجموئه ps بشه دیگه این مشکلات پیش نمیاد
الان ناتی دات تا بیخ زیر مجموئه پلی اسیتشن هست می بینیم اونم همچین وضعیت داره !!!
ناتی داگ که مشکلی نداره کوچولو همین چند تا پست قبل خورد تو برجکتون شایعه لغو لست آنلاین اشتباه بود کارگردان گفت در حال ساختشیم
این Master همون پلی گرانده تو اونطرف که کل مولتی اکانت و فیک داشت اینطرف معلوم نیست دیگه چند تا داره
از بس بهت فشار اومده همه رو پلی گراند میبینی ببین چه فشاری بهت وارد کرده
فضولیش به تو نیومده این هم اکانت اصلی پلی گرانده خودشم تایید کرده کم مونده فقط تو بچه سال بیای برای من این حرفا رو بزنی
فشار خوردن هم کار توعه ۲۴ ساعته پیگیر کامنتامی در حدی از شدت فشاری که سر بازگشتم داشتی اومدی اسپم دادی XD
دست و پا نزن علی راد کسی بهت توجه نمیکنه
فکر کن پلی گراند از جلب توجه حرف بزنه 🤣
۲۵ نفر اخراجیو میگی؟🤣🤣🤣
حتی باعث نشد پروژه کنسل بشه
حالا بانجی رو بیاره زیر چتر خودش که بلای اینسومنیاک و بقیه سزش بیاد ؟
یخچال فنا خوشحالن فعلا گند بتسدا ۳۴۳ رفتن افراد کیلیدیش و جدیدا هم کمپین کال اف جمع نشده خود ماکروسافت بخش های مختلفش ده هزار نفر اخراج تجربه کرد سونی به سن شما نمیخوره ما دیدیم چه انقلابی درست کرد تو این صنعت بازی سلزی ماکروسافتدگرد پاشم نمیرسه کلی ای پی داره که بخش بزرگی از این صنعت هستن ببین این خرید اکتیویژن موبایل گیمینگ چه به سر کال اف دوست داشتنی میاره اخراج های اکتیویژن میبینیم اره دوتا رو گیم پس بشین تا کال اف با کیفیت بزنی جوری گند میزنه که دیگه هیچکس نمیتونه پلی بده کال اف رو نه خود خورم نه کس دهم گندد به مگس دهم ۲۰۱۶ داشت در ایکس باکس بسته میشه بابا پولای ماکزوسافت نگهش داشته فقط تبلیغات دغل بازس اینو همه میدونن وضعیت بتسدا رو خوب دیدیم این مدت ماکروسافت با اون پولی که داره باید تا همین اللن اصلا بهانه ای نداشته باشه ده بار پلی استیشن تو امریگا اول شد تو دنیا اینهمه جلو موندم یه شرکت که نه مثل ماکرو انقدر باج میده نه بازی روز اول میاره سرویس نه پول داره تقلب کنه بی ارزگیشو با خرید ناشر بزرگ جبران کنه همه با جون دل ۷۰ دلار میدن میخرن چجوری هست انقدر فروش داره سیاست ماکروسافت استبداد برای همین تمام افراد کلیدیش رفتن فقط تبلیغات که با کوبیدن پلی استیشن که کل صنعت مدیونشه میخاد خورشو حفظ کنه یه مشت بچه هیجانی هم نظر الکی میدن یدون هیچ افق دید از اینده مثل شما که مشخص سنت کمه و اصلا فکر کنم تصورت از پلی استیشن همین چند سال اخیر نمیدونی ۳۴ سال سابقه دار این صنعت خود ایکس باکس بارها گفتهدتو بازی سازی گرد پاشم نمیرسه استارفیلد اومدید افتخارشو مال خودتون کنید که صد سال نمیشه ولی تیر به سنگ خورد اندازه بازی استرو پلی فایو هم نشد که رایگان رو کنسولرپلی استیشن نصب هشت سال زحمت این نباید میشد خودتم میدونی ببین بهت غول میدم ماکروسافت رغیب هم نداشته باشه چه داشته باشه فقط باعث کاهش کیفیت بازیاس چون تخصص گیمنگ و خلق ای پی نداره فقط اماده میخره ولی سونی پر از ای پی که خودش خلق کرده انقدز افتخار داره و طرفدار که از بین بره به قول تو بازم اینهمه ای پیش خدماتش هست ایکس باکس چی چجوری میخواد اکتیویژن رو که هر کی واسه خودش اونجا یه قدرتی هست مدیریت کنه خبرای اخراج ماکروسافت بتسدا ساکتید ولی این موقع بلبل
اون چند نفر اخراجو با صد نفر تو بانجی به خاطر عرضه ضعیف بازیشون مقایسه میکنی؟🤣🤣🤣
بانجی هشت درصد اخراج کرده
مدیا مولکول ۲۰ درصد فک کنم
اونم بخاطر قوی بودن بازیشون نبوده ک🤔
مدیا مولکول ۲۰ نفر اخراج کرده
نه ۲۰ درصد
چند نفر بودن؟
یکی از مفاد قرارداد بانجی با سونی مستقل بودن بانجیه اگه بیاد زیر نظر پلی استیشن که قراردادشونو نقض میکنن.😕
مستقل از این نظر که خودش میدونه بازیشو برای کی عرضه کنه
نه این که جزو کدوم بخش ps باشه
من فکر کنم به خاطر این اینکارو کردن که بودجه بیشتری به بانجی برسه
اینم میتونه باشه ولی قراردادشون همچین چیزیو نشون نمیده.
اخه کی قراردادشو دیده😂
قراردادو کی داده کی گرفته.😂
باجناق خوب اومدی🤣
هرکسی متوجه تیکه سنگینش نمیشه 🤣🤣🤣
خواستم بسطش بدم ولی بی خیال شدم
مدیریت چنین استودیو های بزرگی کار سونی نیست
بزرگترین اشتباه سونی خرید بانجی بود
بهترین کاری که کرد خریدش بود
ولی نباید به شرطاشون گوش میداد
فقط باید مولتی پلتفرم بازیاشونو عرضه میکرد
بنظر منم اشتباه بزرگی بوده برای سونی
دلیلمم شرایط بانجی و قیمتشه
بدون لحاظ کردن اینا هرخریدی میشه خوب دیگه
پول ی سگا رو داده ها
بعدم هنوز بقیه شرایطشو ندیدیم ، تو مصاحبه ها ورود بانجی ب سینما و سریالم بود و میخواستن گسترش بدن خودشونو ، نمیدونم اونجا سونی چ هزینه ای قراره متحمل ش…
الان میخرید باز بهتر میبود ، شاید الان دو و نیم میلیارد میشد قیمتشون (با اون افت درامد بانجی)
درکل خرید درست یا اشتباه رو اینا مشخص میکنن ، مخصوصا قیمت (تو هر عرصه ای ها ، از خریدای اینا بگیر ، تا خرید لباس برای ما😅)
حالا پولت ک محدود باشه اشتباه کنی ، نتیجشو زود میبینی ، نامحدود باشه نمیبینی ولی باز اسمش اشتباهه
همین کافی بود تا بخوره تو برجک جعبه فنا
😁
مسافران محترم ایستگاه پایانی میباشد لطفا قطار را ترک فرمایید
مایکروسافت بیش از ۴۰ استودیو بزرگ و خفن داره یا چیزی حدود ۲۵ هزار کارمند استودیوهایی که هم سرویس محور میسازن هم داستانی حالا این وسط سونی چی؟ ۲۰ استودیو و چیزی حدود ۷ هزار کارمند که استودیوهایی عرضه ساخت یه بازی سرویس محور و غیر اکشن ادونچر سوم شخص رو ندارن
“کسانی که تمام آن وعده و وعیدها را داده بودند در شرکت باقی ماندند، ولی آنهایی که در انتظار دریافت پاداش خود بودند، اخراج شدند”
🤕😠😕
Wtf مگه ایر.انه 😐
سونی در این کمپانی دچار شکستی بزرگ شده
۲. از نظر داخلی، واقعاً هیچکس سونی (Sony) را به خاطر این موضوع سرزنش نمیکند، حتی مدیریت استودیو. به برخی از کارمندان گفته شده که اگر خریداری شدن شرکت توسط سونی رخ نمیداد، با عملکرد فعلی Destiny 2، خودِ استودیو در صورت مستقل بودن، به خطر میافتاد.
باشه
باز یه مدت نبودم جعبه فنای هیتر با کامیونیتی سمی از لونشون اومدن بیرون
با این اکانتت نبودی با اکانت استارفیلد کاملا حضور داشتی
من الان نمیخوام جواب جعبه فن گفتنت رو بدم چون بر خلافت برای جناح مقابل احترام قائلم
چطور تا سونی خرید اینجور شد؟
راستی تو اصلا کی هستی؟
عه این کی از غارش درومد
این ک تصمیم سونی نبوده ک خنده داره ، تمام سود بازیا ب سونی میرسه بابت مالکیتش ، تمام هزینه ها رو سونی میکنه ، و تصمیم گیری راجب همه هزینه ها با سونیه ، مسلما تصمیم سونی بوده ، ولی مقصر نیست ، چون وضعیت بانجی و خود سونی ایجاب کرده این تصمیمو بگیرن ، و درواقع بیشترین ضررو سونی کرده با چهلو پنج درصد افت درامد پیشبینی شده و لایتفالی ک ضعیف ظاهر شد و پلیر از دست دادن بازی ، احتمالا الان میخواست بانجیو بخره خیلی ارزونتر میتونست بخره ، بخاطر همین مقصر نیست سونی ب هیچ وجه ، تازه مردونگی ام کرده اینارو خریده😂
بنظر میرسه زمان تعدیل تصمیم بانجی بود بخاطر مسئله پاداشا (ن کل مبحث تعدیل)
درکلم ک وضعیتشون خیلی بده ، اگ وجهشونو درست نکنن ، خروجای زیاد سازنده هاشون دور از ذهن نیست (بابت همون شرایط نارضایتی و عصبانیت کارکنا) اینام ک تو واشنگتنن ، اونجا استودیو بازیسازی ریخته…
کل رسانه ها و کسایی که به اطلاعات Bungie دسترسی داشتن گفتن تصمیم سونی نبوده ولی Reza ابر تحلیلگر اینجا معتقده تصمیم سونی بوده یهو به سرش زده گفته بریم Bungie رو تعدیل کنیم موندم فقط چرا وقتی بحث مایکروسافت که میرسه انقدر سریع رنگ عوض میکنی :)))
تعدیل نیرو هم برای مایکروسافت و کل شرکت های صنعت گیم داره اتفاق میافته چون وارد یه جریان جدید اقتصادی شدن و یه چیز طبیعیه هیچ ربطی به شرایط سونی نداره
این پست بیشتر شبیه یه ماله کشی بزرگه تا مقاله معتبر
حتی اگر منبع خارجی هم داشته باشه احتمالا از طرف سونی سبیلش چرب شده تا اخبار اون جور که سونی میخواد بگه
چون عملا شایعه هایی که امثال شرایر و بقیه میگن ۱۸۰ درجه با این مقاله فرق داره
ولی خوب عیبی نداره راست یا دروغ رو فقط زمان میتونه مشخص کنه
و خوشبختانه زمان رو با پول و نفوذ نمیشه خرید
منطق جعبه فن:
🤣🤣🤣🤣🤣
الان این حرفت توهین به من بود که از توی بطری آب معدنی آوردمت توی آکواریوم 😂
تو xbox فنی
جعبه فن نیستی که😂
اینو کسی میگه که خودش اون ترول رو لایک کرده :)))
دقت کردی چقدر دیس فیک زیاد شده 😂
۹۰ درصدشون فیک اکانت و قند شکنن وگرنه تعداد دیسلایک های واقعی این ترول ها بیشتر از لایک هاشونه یا برعکس سونی فنایی که کامنت گذاشتن و دیس زیاد گرفتن
اختیار دیس لایک و لایکم دست توئه ؟
پس دیگه چرند نگو به من ایکس باکس فن منطقی برخورد !
کسی از تو نظر خواست ؟
عقل جعبه فن بهتر بود
فکر کنم تو گپشون دس به یکی کردن زیر پستای سونی تخلیه فشار کنن😄
سال دیگه مایکروسافت به سونی :همین سونی با دورچین چند حالا برو گریه کن تا سال دیگه
حیف بانجی حیف . بانجی از اونا نیست که با سونی بسازه واقعا حیف توییت یکی از کارمند های ارشدشون خیلی غمانگیز بود میگفت به من صبح خبر دادن که اخراج شدم اما الان فرصت خوبی برای ۳۴۳ است تا این حدودا ۱۰ درصد از بانجی رو در اختیار بگیره و نزاره استعداد هاشون هدر بره.
۳۴۳ خودش تعدیل نیرو داشته
قبلا تعدیل داشته میگم الان جذب کنن خوبه اینارو
۳۴۳i هنوزم پر از افراد بی تجربه و بی مهارت هستش فقط تیم مدیریت وضعیت بهتری داره
این ۱۰۰ نفری که از بانجی اخراج شدن رو باید درجا استخدام کنن تا برن اونجا کار کنن حتی اگه همه رو نتونستن بخشی ازشون هم کافیه
قطعا کیفیت بازی هاشون بهتر از قبل میتونه بشه چون اکثریت دولوپر های بانجی به واکنش پلیر اهمیت میدن
داداش از ۳۴۳ پارسال نویسنده هیلو ریچ رو انداختن بیرون
بیاد اینارو جذب کنه؟
نمیفهمم چخبره تو ۳۴۳
چرا باید همچین شخصی رو اخراج کنن وقتی که دقیقا باید همین افراد رو دوباره جذب کنن
اخه بهترین داستان بین هیلو ها مال همین ریچه
بعد اصل کارو اخراج کرد🤦
تقریبا کل ۳۴۳ اخراج شد و دوباره استخدام شد اون تیم دیگه ته زورشون هیلو اینفینیت بود البته نمیگم گیم بدیه ولی مایکروسافت خیلی به هیلو اهمیت میده تیم جدید تا اینجا( سیزن ۵) کلی پلیر رو برگردونده به گیم و یه جورایی تونسته کاری که ۳۴۳ قدیم نتونست رو( پشتیبانی) انجام بده این افرادی که اخراج شدن قطعا تو ساخت و پشتیبانی مهارت بیشتری هم دارند
بانجی هم شخص بدرد بخوری توش نمونده خیلی ساله یه کپی از هیلو رو برداشته با یه سیستم موفق پتل پس از سالهای قبل که الان دیگه تاریخ گذشتست نه خلاقیتی نه چیزی بعد ۳۴۳ بیاد اخراجی های همچین استودیویی رو بکار بگیره؟اگه بدرد بخور بودن که بقیشون اینقدر نمیترسیدن که بیکار بشن میگفتن نشد میریم جای دیگه
۳۴۳ تازه تصفیه شده جای دور ریخته ها نیست
سونی عرضه مدیریت یه استدیو رو نداره
اونوقت فناش معتقدن باید یه ناشر بزرگ بخره
ناشر خریدن کار هر کسی نیست
بازی آنلاین ساختن هم کار هر کسی نیست
آره مایکروسافت خوبه که با استارفیلد بتزدا رو چندین لول آوردن پایینتر
بازم همون توهمات همیشگی . خود هاوارد میگفت توی استارفیلد اگه تیم Microsoft advanced technologies نبودن ، گرافیک و کیفیت فنی بازی یک هزارم چیزی که الان هست نمیشد . دفعه بعدی خواستی نظر بدی ، به جای نگاه کردن رو متا برو خودت گیم رو پلی بده بعد اظهار فضل کن .
پانوشت : مایکروسافت یه ابر کمپانی بود که رفت یه ابر ناشر رو خرید , به طوری که الان market cap بخش ایکس باکس اندازه کل هلدینگ سونی هست . از اون طرف سونی به عنوان هلدینگی که توی دوربین به Lika و Carl Zeiss باخت ، توی تلویزیون به LG, لپ تاپ های Vaio رو منقرض کرد و بازار موبایل رو به Samsung و apple واگذار کرد، تنها بخش درآمد زاش پلی استیشن عه، وقتی اینقدر بخش هات shrink شدن ، نیاید طرف خرید استودیویی بری که ۱۱۰۰ نفر کارمند داره . معلومه پس مدیریت اش بر نمیای .
پسر دوباره از اون حرفا زدی ها. اکانت فیکا هم لایک دادن بهت جمع کن خودتو جدی
اکانت فیک XDDD
یه نگاه به این پست بندازی میبینی مایکرو فنا چه قدر ترول کردن با اکانت فیک لایک گرفتن نمونش اون Master bandicoot فشاری
مگه سونی مدیریتش میکنه؟😂
همین که تا الان ورشکست نشدن رو از سونی داره
استودیو اینیشیو و ۳۴۳i باید این فرصت رو غنیمت بشمارند افراد خیلی با استعدادی اخراج شدند
اینیشیتیو کالیفرنیاس و بجز این مسئله اونام نیاز ندارن همچین ب نفرات ، اون استودیو کلا باید کوچیک بمونه و برونسپاری کنه ، برای همین تاسیس شده
۳۴۳ میتونه استفاده کنه ک مثل بانجی اونام واشنگتنن
مشکل اینه ک اینیشیو بیش از حد برای پرفکت دارک کوچیک هست
عزیزم اصلا اون استودیو نمیخواد بزرگ ش
بیشتر تم اینا ی تم تصمیم گیری و انجام کارای اصلیه
با همین سایز دنبال ساخت aaaa بودن دیگه
اینا قراره لیدرا باشن ، بقیه تیما مورد ب مورد اضافه شن بهشون ، ی مدت همکاری کنن و برن
بانجی زیر دست مایکروسافت:
سگانه شاهکار هیلو
هیلو ریچ
هیلو odst
و…
بلنجی زیر نظر سونی :
۴۵ درصد ضرر و تعدیل نیرو و ریفاند و ریزش کاربران دستینی در یکسال 🤣
حق نواختی.
بانجی دوران هیلو به هیچ وجه تکرار نمیشه و گذشت دورانی که شاهکار هایی که با مسترچیف درست میکرد … 😔
مایکروسافت انقدر مدیریتش خوب بود که بانجی اصرار داشت ازش جدا بشه و شد و نتونست نگهش داره
الانم خود بانجی داره میگه به لطف سونی استودیو رو بالا نگه داشتیم و اگه خریداری نمیشدیم وضعیت بدتر میشد ولی یه مشت جعبه فن و کوروکر نمیخوان قبول کنن
چندین بار گفتیم الان هم میگیم.
بانجی الان با بانجی زمان اکس باکس فرق دره بسیاری از توسعه دهندگان اون زمان الان اصلا تو بانجی نیستن!
یه سریشون رفتن ۳۴۳
یه سریشون رفتن V1
یه سریشون تو استودیو ریسپاون هستن و در نهایت بخش دیگشون هم تو استودیو های اکتیویژن مثل ریون
اون هایی که هیلو میساختن الان هیچکدوم کنار هم نیستن
اون وایی که الان تو بانجین فقط شاید ۱۰ درصدشون رو هیلو کار کرده باشن و بقیه هم نیرو تازه نفس و جوان هستن
جالبه اون زمانی که بانجی زیر دست مایکروسافت بازی میزد متا بالای ۹۰ الان زیر دست سونی هست حتی نمیتونه یک دی ال سی بزنه
میبینم که از نظر جعبه فنا متا یهو مهم شد
پس قبول داری که استارفیلد آشغاله چون زیر نوده دیگه
به بازی زیر ۷۵ میگن آشغال نه بازی با متا بالا ۸۰
۹۵ به بالا همه چی تمام و بی نقص
۹۰ به بالا عالی
۸۰ به بالا خیلی خوب
۷۰ به بالا خوب
۷۰ تا ۵۰ ضعیف و آشغال
۵۰ به پایین هم توهین به شعور گیمر
آره قبول دارم اشغاله اما عورایزن ، توریسمو ، سوشیما ، دیز گان ، اسپایدرباگ و بسیاری از بازی های سونی که متاشون زیر ۹۰ سراسر آشغالن قبول داری ؟
اولین بازی بانجی که Halo Combat Evolved باشه نمره ۹۷ کسب کرد نمره ای که هیچکدوم از انحصاری های پلی استیشن که هیچ همه انحصاری های پلی استیشن روی هم نتونسته اندازه این بازی نمره کسب کنه 😔
هیلو اولین بازی بانجی نبود😐
قبلش ماراتون رو ساخته بود و چندتا بازی استراتژیک
وضعیت اسفناک و جیم رایان میگه این خرید بهتر بوده از خرید اکتیویژن بلیزاردِ مایکروسافت 🤔
جک سال باید بشه جیم رایان ….. برا همینم اخراج شده ،احتمالا هد سونی فهمیده جیمی بوی گند زده !
یادی کنیم از اونی که میگه : مایکرو نمیتونه دماغشو بالا بکشه و استودیو هاش رو مدیریت کنه
و البته اون پیرمردی که میگفت : بانجی از اکتیویژن بهتره 🤣🤣🤣
منظر ماله کشی های قوطی فنای بی بازی باش 😂
(راستش اگه طرف مایکروسافت بود رسانه ها نادلا و اسپنسر و تو قبر میکردن)
من فقط موندم چرا مایکل سالواتوری آهنگساز درجه یک Halo و Destiny رو اخراج کردن …
از این بهتر چی گیرتون می اومد ..؟!
اینم از تاثیر سونی که باعث دد شدن دستینی و بانجی شد بعد قوطی فنا انتظار دارن بانجی بیاد براشون شوتر بسازه آره میسازه اما متا قرمز بنظرم سونی برای خودش بهتر از صنعت کیم لفت بده چون در حد رقابت با غول جهان یعنی مایکروسافت نیست کاش فقط بانجی بود تقریبا دکمه اکثر افراد مهم استودیوهای بزرگ سونی این وقت زده شده جیم رایان هم بخاطر قرارداد ترکمنچای بین سونی و اکتیویژن رسمه با لگد بیرونش کردن و کلی افراد عالی رتبه دیگه این چیو نشون میده ؟ یعنی پایان سونی زودتر از اون چیزی که تصور میکنید داره از راه میرسه
چه جالب
سونی رو استودیویی که روش مدیریت نداشته تاثیر گذاشته 🤣🤣🤣
پس چرا در مورد مایکروسافت از این منطق ها بکار نمی برین ؟
ماکروسافت از این استودیو ها نداره
داشت حتما میگفتم
دقیقا درسته بیشتر از ۴۰ تا استودیو خفن اصلا استودیوهای خوبی نیستن فقط بانجی و اینسومنیاک خوبن یا استودیوهای سوم شخص ساز سونی خیلی عالین
ماکروسافت استودیوی بازی سازیی داره که نتونه توش مدیریت کنه؟😑
امسال اکثر شرکتها با تعدیل نیرو همراه بودند خوب مایکروسافت با قدرت رابطهای که داشت تونست براشون کار پیدا کنه بیمه و خسارتی بهشون پرداخت یکم شرایط بعد از اخراج رو کنترل کنه ولی با این حال بعد از اخراج تا مدتی روحیه و فضای کلی تا یه مدت سنگین میشه بانجی هم سختتر ولی بالاخره از این موقعیت گذر میکنه با این حال به نظر بانجی از اون چیزی که سونی بابتش پول داد الان ارزش کمتری داره شاید اگه همین الان بانجی رو به فروش بزاره با دو و نیم میلیارد هم مشتری نداشته باشه یه مشکل دیگه هم اینه که دیگه استودیوهای پرافتخار سونی شاید دلشان نخواد بانجی رو بازیشون نظر بده یا نظرشون رو اونجورا دیگه قبول نداشته باشن خوب میشه قبول کرد که سونی آنچنان تقصیری نداشته باشه ولی الان باید مدیریتی که همه ازش صحبت میکنند رو نشون بده
دو میلیارد هم مشتری نداره، زمانی که سونی بانجی رو خرید دو میلیارد ارزش سهام بانجی بود، باقیش اضافه پرداخت بود و ۱.۲ میلیارد دلارش هم به کارکنان قرار بود داده بشه که بانجی رو ترک نکنن، اما گویا به اینا که اخراج شدن فقط وعده این پاداش داده شده و الانم که تعدیل شدن.
https://www.pushsquare.com/news/2022/02/sony-is-spending-over-usd1-billion-to-ensure-bungie-employees-dont-leave
بچه ها کمتر ضربه بزنین ، وقتی که تبر رو دستتون میگیرین تا به تنه سونی بزنین یادی کنین از زمانی که مایکروسافت خراب کنه و سونی فن ها از خجالتتون در بیان 🤔!!!!!
شوخی کردم ، محکم تر بزنین که الان وقتشه ، بسم الله 🤣🤣🤣🤣
بزارید یه خبر جدید هم بگم ولی خدایی نزارید به حساب خبر بانجی چون من عاشق بانجی هستم و خواهم بود …
استودیو MachineGames از بتسدا که داره روی ساخت بازی ایندیانا جونز کار می کنه برای کمک و پیشرفت توسعه ی بازی استودیو جدیدی در سوئد افتتاح کرد.
“از نظر داخلی، واقعاً هیچکس سونی (Sony) را به خاطر این موضوع سرزنش نمیکند، حتی مدیریت استودیو. به برخی از کارمندان گفته شده که اگر خریداری شدن شرکت توسط سونی رخ نمیداد، با عملکرد فعلی Destiny 2، خودِ استودیو در صورت مستقل بودن، به خطر میافتاد”
جعبه فنا از جمله اپوگوزیون و غیره اصلا مقاله رو نخوندن اومدن هیت بدن و بگن سونی داره گند میزنه ولی مثل همیشه ضایه شدن زمانی که مایکروسافت ۱۲ هزار نفر رو بیکار کرد لال تشریف داشتن
بانجی هیچ مشکلی نداره صرفا یه تعدیل نیرو اتفاق افتاده و بازیاشونم تاخیر خورده تا بهتر بشن
#بانجی هیچ مشکلی نداره صرفا یه تعدیل نیرو اتفاق افتاده و بازیاشونم تاخیر خورده تا بهتر بشن#
وادامه جمله : پلیرها کم شدن ، سوددهی به میزان تخمینها نیست و بانجی هم دروغ گفته که به کارمندها هدیه میدیم تا بیرون نرن! هیچی اتفاق نیوفتاده و اوضاع بر وفق مراده 👌
از خود فرانچایز دستینی و حتی نسخه دوم به تنهایی میشه یک کتاب تاریخ نوشت ، حالا هیلو دیگر بماند !
بانجی هم استودیو عجیبیه
از اون قرارداد ترکمانچای با مایکروسافت که راحت جدا شدن تا این قرارداد با سونی که همچنان تا حدود زیادی مستقل از سونی باقی موندن عجیبن کلا شاید بهتر بود میرفتن زیر نظر یه شرکت سرمایه گذاری یه چیزی تو مایه های فرام سافتور مستقل ولی یه بابای پولدار هم دارن
“از نظر داخلی، واقعاً هیچکس سونی (Sony) را به خاطر این موضوع سرزنش نمیکند، حتی مدیریت استودیو. به برخی از کارمندان گفته شده که اگر خریداری شدن شرکت توسط سونی رخ نمیداد، با عملکرد فعلی Destiny 2، خودِ استودیو در صورت مستقل بودن، به خطر میافتاد.”
همین یه جمله حجت این مقاله رو تموم میکنه
حیف بازیایی عین دستینی که قربانی تصمیمات اشتباه میشن. پیش از دی ال سی های قبلی هم خیلی قول دادن ولی عمل نکردن متاسفانه. امیدوارم این سری راست بگن و کامبک بزنن چون پتانسیل بازی داره الکی هدر میره.
کار خیلی خوبی که سونی انجام میده و مایکرو نه اینه که دخالت مستقیم در کارهای استدیو انجام نمیده
عه دیستینی شد this tiny
فقط یه دستینی ۲ رو داره و میخواد باهاش یه استودیو سه چهار میلیارد دلاری رو اداره کنه، چه خبره اخه