بازی Lords of the Fallen 2023 پرهزینهترین پروژه CI Games بوده است
شرطبندی کمپانی سی ای گیمز (CI Games) با Lords of the Fallen جواب داد و ثابت کرد که هنوز در بازار برای بازیهای AA جایی وجود دارد.
طبق گزارش Game World Observer، مدیر امور مالی سی ای گیمز ( CI Games) هزینه ساخت بازی Lords of the Fallen را به شرح زیر اعلام کرد:
- هزینه توسعه: 42.2 میلیون دلار
- هزینه بازاریابی: 19.3 میلیون دلار
- سایر هزینههای تولید: ۵.۱ میلیون دلار
در مجموع، بازی Lords of the Fallen برای CI Games حدود ۶۶.۶ میلیون دلار هزینه داشت که این گران ترین بازی شرکت لهستانی در تاریخ ۲۰ ساله خود است.
شرط بندی سیآی گیمز روی Lords of the Fallen شامل تأسیس یک استودیوی بازیسازی جدید به نام هکسورکس (Hexworks) برای ساخت بازی بر اساس چشم انداز خود بود، پس از اینکه از Deck13، سازنده نسخه ۲۰۱۴ بازی، خواستند روی یک پروژه جدید به نام The Surge کار کنند.
بازی The Lords of the Fallen 2014 اثر استودیوی دک ۱۳ ( Deck13) در عرض هفت ماه ۹۰۰,۰۰۰ نسخه فروخت. اما Lords of the Fallen جدید از هکس ورکس در ده روز اول خود ۱ میلیون نسخه فروش داشته است. بردریک همچنین فاش کرد که ۵۴ درصد از این فروش روی کنسولها انجام شده است.
همچنین، Lords of the Fallen در پلتفرم های مختلف نقدهای متوسط تا خوبی را دریافت کرد. این بازی دارای امتیاز متاکریتیک ۷۱ در پلی استیشن ۵ و ۵۹ درصد امتیاز مثبت در Steam از مجموع ۱۳,۰۰۰ بررسی است.
Lords of the Fallen همچنین با بسیاری از باگ ها و مشکلات اولیه منتشر شد. البته اوج همهگیری ویروس کرونا باعث شد که توسعه بسیاری از بازیهای که امروزه منتشر میشوند با اختلال مواجه شود. کمپانی سیآی گیمز همچنین متعهد به رفع این مشکلات شده است.
با این حال، به دلیل انتظارات کمتر برای یک بازی AA از یک ناشر کمتر شناخته شده، طرفداران ممکن است بیشتر مایل به پذیرش استانداردهای پایینتر برای Lords of the Fallen بوده باشند. به طرز جالبی، این به نفع بازی تمام شد، زیرا گیمرها مشتاق بودند بدون توجه به کیفیت، بازی سولزلایک دیگری را بخرند. SteamDB همچنین نشان داد که این بازی محبوبیت خود را ثابت کرده است، زیرا نشان دهنده اوج ۴۳,۰۰۰ بازیکن همزمان است.
این نشانه مثبتی برای سازندگان است که دو بازی دیگر را در دست توسعه برای پنج سال آینده معرفی کردهاند. چند سال پیش، به نظر میرسید بازی های ویدیویی میانرده مردهاند و نمیتوانند با بازی های مستقل از یک طرف و بازی های AAA با بودجه بالا از طرف دیگر رقابت کنند. هکس ورکس ثابت کرد که اگر سازنده همه عناصر را متعادل کند، همچنان جایی برای بازی های AA در بازار وجود خواهد داشت.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
بازی خوبیه اما به پای دارک سولز قطعا نمیرسه
بازیسازی هم اگ روی ترند روز حرکت کنی سود خوبی داره . این بازی اگ غیر سولز لایک بود مطمعنا به این زودی به یک میلیون نسخه فروش نمیرسید و حتی بعد اون نمرات و اون مشکلات فنی بازی تا الان دد شده بود .
ولی بازم به امید موفقیت بیشترش تا از این سبک بازی بیشتر ساخته بشه
واسه بار هزارم لایز آف پی رو پلی بدید ♥️
با تشکر از نویسنده …
البته اوج این روزهاش حدود ۱۴ هزار پلیر توی استیمه … بازی اصلا بهینه نیست و شخصا بخوام پول برای خرید بازی بدم گزینههای خیلی بهتری هم هست … انشالله استودیو سازنده به هدف مالیش برسه چون بنده خدا ها رو باید با بودجه ای که برای ساخت بازی در اختیار داشتن سنجید …
اگه ماهی ۲ تا بازی بگیرن ۱۴۰ دلار هیچی برای اونجا نیست
فقط برا ما ایرانیاس که پول زیادی حساب میشه…
دنیا خوب نمیچرخه..
۶۶.۸۰۰.۰۰۰ دلار
راهنمای مراحل این بازیو کسی داره بفرسته برام هیچ جا کاملش نیس
صدرصد که بهتر از سیب زمینی جمع کردن تو سیارات هست ،آخه سیب زمینی جمع کردن تو صفینه هم شد بازی!
امیدوارم سود بده بهشون خیلی خرج کردند
اینم از اون ناشرایی هست که سبک بازی هاش به معنی واقعی کلمه هیچ ربطی به هم ندارن : از یک بازی اول شخص تاکتیکال شوتر تا یه بازی سوم شخص سولزلایک نقش آفرینی !
چه تحلیل قشنگی بود از وضعیت این گیم و سازنده ش.ممنون از نویسنده محترم. واقعا به دلم نشست.
هزینه درست ولی کاش یه مقدار پروسه ساخت با برنامه تر بود
بازی خوبیه ولی