The Elder Scrolls 6 دارای سیستم سطحبندی و پیشرفت مشابهای با Skyrim خواهد بود
یکی از توسعهدهندگان سابق بتسدا (Bethesda)، اولین جزئیات مربوط به نحوه عملکرد دنبالۀ The Elder Scrolls V: Skyrim را ارائه کرده است و برخی از آنها به طرز اطمینانبخشی آشنا به نظر میرسند. با گیمفا همراه باشید.
اگرچه کار بر روی Starfield برای سالها ادامه خواهد داشت، اما اکنون که بازی منتشر شده است، بتسدا میتواند تمرکز بیشتری روی The Elder Scrolls 6 داشته باشد که اولین بار هفت سال پیش معرفی شد و به تازگی وارد توسعه کامل شده است. هنوز سالها با این عنوان مورد انتظار فاصله داریم – حداقل چهار یا پنج سال – اما از هماکنون اولین جزئیات در حال آشکار شدن هستند و جای تعجبی ندارد که میفهمیم بتسدا قرار نیست همهچیز را کاملاً از صفر شروع کند.
به گفته مدیر طراحی، بروس نسمیت (Bruce Nesmith)، بازی جدید «کاملاً» از سبک سطحبندی و پیشرفت Skyrim استفاده میکند که مبتنی بر استفاده مکرر از مهارتها است نه صرفاً اختصاص دادن امتیازات مهارتی و بهتر شدن فوری در آنها.
با توجه به محبوبیت Skyrim و رویکرد کمتر وسواسی آمار آن در نقش آفرینی، این خبر جای تعجبی ندارد، زیرا نسمیت بیان میکند که The Elder Scrolls 6 احتمالاً از یک سیستم جادویی مشابه با Skyrim استفاده خواهد نمود، به جای رویکرد مخفیانهتر Oblivion که دسترسی به جادوی قدرتمند را در اوایل بازی دشوار میکرد.
نسمیت در سال ۲۰۲۱ از بتسدا بازنشسته شد و همین موضوع نشان میدهد که چرا او تمایل بیشتری به صحبت کردن آزادانه دارد. او پیش از این طراح ارشد Skyrim و Starfield بوده، بنابراین گرچه شاید یکی از شناختهشدهترین توسعهدهندگان بتسدا نباشد، اما قطعاً یکی از باتجربهترینها است.
ممکن است آنچه او در مورد توسعه بازی جدید میداند قبلاً تغییر کرده باشد، اما او ادعا میکند تاد هاوارد (Todd Howard) – که اخیراً به عنوان کارگردان بازی تأیید شد – از قبل «میداند که برای بازی چه میخواهد».
مصاحبه نسمیت با MinnMax یک ساعت و ۴۰ دقیقه است و تأیید میکند که هنوز سالها تا انتشار بازی فاصله داریم. همچنین او در مورد تصمیم مایکروسافت (Microsoft) مبنی بر انحصاری بودن بازی مورد بحث برای ایکس باکس و PC اظهار نظر نکرده است. با این حال، او میگوید که هاوارد معتقد است بهترین زمان برای شروع صحبت درباره جزئیات یک بازی جدید حدود شش ماه قبل از انتشار آن است.
این بدان معناست که احتمالاً تا سال ۲۰۲۸ هیچ چیز قابل توجهای در مورد The Elder Scrolls 6 نخواهیم شنید، اگرچه امیدواریم حداقل یک نام و نوعی تریلر را از آن ببینیم.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
سلام من به تو یار قدیمی
پیش بینی متا: ۷۵ تا ۸۴
پیشبینی IQ قصاب :
-۱۰ تا +۱۰
با مافیایی که سونی داره همچین بعید هم نیست
چون کپی پیسته احتمالا ۸۲ بشه با ارفاق
یه ۵ سال زود گفتی 😂
ایشالا ۵ سال دیگه همینو بگو
باورم نمیشه ۵ سال از زمان تیزر معرفی بازی میگذره بعد قراره تقریبا ۴ سال دیگه عرضه بشه یعنی چیزی حدود ۹ سال ساختش طول میکشه اونوقت از الان دارن طبق معمول وعده سرخرمن میدن و هایپ کذب میکنن درست مثل استارفیلد و سایبرپانک، یکی نیست بگه مریضین بازی رو انقدر زود معرفی میکنین آدم بشو نیستن اینا، فکرکنم هدف تاد هاوارد اینه که رکورد دماغ پینوکیو رو بزنه و اسمش رو تو کتاب گینس ثبت کنه 🤥
خواهشاً درمورد پستی ک هیچ ربطی بهت نداره، و در باره بازی ای ک ن میتونی بازیش کنی ن سلیقت هست ( نظر خودت ) اراجیف نباف
و در آخر هروقت خواستی راجب هاوارد صحبت کنی اول یه نگا به استدیوهات بنداز ببین میتونی هم سطحش پیدا کنی بعد دوتا بازی ازشو بیا پلی بده بعد نظر بده
اولا آروم باش یک نفس عمیق بکش سکته نکنی حقیقت تلخه میدونم طبیعیه اگر گریه هم بکنی من چیزی نمیگم حق میدم بهت
.
دوما پسر گلم برو جلوی آینه قدی وایستا یک نگا به قدت بکن فکرنمیکنم به تو ارتباطی داشته باشه که من زیر چه پستی چه کامنتی میزارم
.
سوما کسی این حرف رو میزنه که خودش دم به دقیقه زیر پستای سونی بساط خزئبل گوییشو پهن نکنه الانم با تاد دماغ بدو که خط ۱۱ الان میره عموجان سوارشین و مارو با یک خدافظی خوشحال کنین
از پیش بینیش اسکرین شات بگیرین لعنتی ها ، خیلی مهمه
۲۰۳۰انشالله بیاد تازه اگه ماکروسافت بخش گیمینگ ورشکسته نشه
چون شما گفتی باشه
لحظه شماری میکنم برای بازی کردنت،
به امید موفقیتش
فکر کنم الدر اسکورس بعدی اولین بازی هست که به صورت کامل تحت نظر خود مایکروسافته ، خیلی هم انتظار ها ازش بالاست باید ببینیم چیکار میکنه
سیستم لول آپ اسکایریم بی نظیر بود تشویقت میکنه از مهارت های مختلف استفاده کنی و طراحی خیلی خوبی داشت واقعا خبر خیلی خوبی بود
اصلا برای عرضه شدن این بازی نیاید عجله کرد لطفا یه ارتقا عضیم یه موتور گزافیکی بدین بعد با خیال راحت شروع به ساخت بازی کنید
به خدا ناراحت نمیشیم که بازی دیر عرضه بشه حتی ۲۰۳۰ هم بیاد نعمته پس لطفا یه فکری به حال این موتور گرافیکیتون کنید
هر کار می کنی فقط منتشر شو لعنتی
“بهترین زمان برای شروع صحبت درباره جزئیات یک بازی جدید موقع بازی کردن آن است”
بعضی ها میگن بتسدا چرا موتور بازی رو تغییر نمیده و همچین گرافیک پایین ارائه داده ,
اصلا همچین چیزی غیر ممکن هست چون موتور های دیگه نمیشه روش بازی های نقش آفرینی در این سطح ساخت ,
مثلا تو آدم تو بازی میکشی توی تمام بازی ها وقتی برگردی این بعدا غیب میشه ولی توی استارفیلد همچین حالتی نیستش , جنازه طرف تا همیشه هستش
یا مثلا هر ام پی سی خودش دیتا داره ولی بازی ها دیگه همچین حالتی نیست ,
امیدوارم توی الدر جدید نخوان روی بزرگ بودن بازی و جزئیات فاقد اهمیت تمرکز کنن ,
خودم به شخصه انتظاری از استارفیلد نداشتم و میگفتم کاش اینها روی الدر جدید کار میکردند بهتر بود , چون سبک فضایی مورد پسند خیلی ها نیستش
من جای مایکروسافت بودم رو الدر ۶ حسابی سرمایه گزاری میکردم , بعد از GTA و Read Dead میشه گفت بزرگترین بازی همینه , خیلی سطح انتظارات از الدر ۶ بالاست
الان Avowed هم میاد یه دست گرمی برای الدر جدید هستش ,
بعد از رد دد و جی تی ای؟ گسترده ترین و با جزئیات ترین ورلد بیلدینگ دنیای گیمینگ رو داره.
اون آیپی جدید که با دیزنی همکاری میخوان کنن زودتر از الدر اسکرولز بیاد فکر کنم
تا این بیاد فکر کنم اسکایریم به ۱۰۰ میلیون نسخه فروش هم رسیده باشه !
زیاد انتظار نداشته باش، فروش اسکایریم که الان خیلی کنده
محمد جان اسکایریم طی ۱۲ سال ۶۰ میلیون نسخه فروخته اون وقت فکرمیکنی طی تقریبا ۴ سال میتونه ۴۰ میلیون دیگه بفروشه؟
.
اگر بخواد به این رقم برسه باید سالی ۱۰ میلیون نسخه بفروشه که امکان نداره
اگه الدر ۶ رو پلی استیشن عرضه نشه فروشش به ۱۰ میلیون هم نمیرسه
به نظرمن سری elder scrolls خیلی بهتر و درگیر کننده تر از بقیه بازی های بتسدا هست
امیدوارم واسه نسخه بعدی بیش از حد هایپ و توقع ایجاد نکنن که تو ذوق کسی نخوره و همه کیفشو ببرن
سیستم پیشرفت اسکایریم؟ خدا بخیر کنه
کلن بتسدا توی همون زمان اسکایریم گیر کرده نه پیشرفتی ن چیزی
مثل زندگیت
من این سیستم رو نسبت به همونی که متن گفته (صرفاً اختصاص دادن امتیازات مهارتی و بهتر شدن فوری در آنها) واقعا ترجیح میدم و باهاش حال کردم
ولی لطفا یکم بهینش کنید
سر لول اپ smiting مجبور شدم گلیچ بزنم چون نمیشد به صورت عادی لول اپش کرد :D
باید از instructor استفاده میکردی برای لولآپ آهنگری ولی من خودم استاد برای سخنوری پیدا نکردم چیت زدم، لعنتی انگار داشتی تو یه دنیای واقعی زندگی میکردی، انقدر محتوا زیاد بود آدم ناگزیر به خیلیاش نمیرسید
حالا اگر خواستی دوباره بازی کنی
استاد سخنوری با مهارت master توی bard’s college در شهر solitude پیدا میشه
مزخرف ترین سیستم لولینگ و بین تمام بازیای rpg داره
واقعا نمیفهمم چرا همچین سیستمی اجرا کردن تو اسکایریم حالا تو ۶ هم میخان همون و اجرا کنن
اول باید مثلا enchanting تو و لول اپ کنی تا کرکترت لول اپ بشه
واقعا مزخرفه
اتفاقا سیستمش عالی بود و واقع گرایانهتر از سیستم بکش تا لول آپ بشی رایج بود، فقط یه ایرادی که داشت این بود که کاش با ریست کردن یه skill tree پرکهایی که دوباره باز میکردی یه درصدی تقویت میشد که ارزش چند بار پر کردن یه skill tree رو داشته باشه، در بحث دیگری هم تمرین با dummy باید دست کم نصف مبارزه به لول آپ شدن اون اسکیل کمک میکرد
فقط خواستی یه چیزی بپرونیا. شرط میبندم اصلا نمیدونی کدوم گیمه
ن فقط تو میدونی کدوم گیمه
Enchanting هم اصلا برا اسکایریم نیست که
برا فیفا ۲۴ عه
تو این حرفت موندم که گفتی باید اول انچنتینگتو لول آپ کنی تا کاراکترت لول اپ شه.
من خودم فقط با دزدی کردن و جیب بری کاراکترم شده بود ۱۵۰
اون و مثال زدم
ینی کلا منظورم این بود
باید ی سری اسکیل ها مث انچنتینگ
اسمیثینگ کانجوریشن و از این دست اسکیل ها رو لول اپ کنی تا لول خودت هم بره بالا
عملا تو ۱ ساعت اول بازی میتونی
کانجوریشن و دیستراکشن و ایلوژن و … برسونی لول ۱۰۰ خودت هم میشی لول چهل پنجاه
اون وقت بازی دیگه مسخره میشه
اگه نسخه ی اولیه رو بازی کرده باشی(که احتمالا کردی) حرفت درسته..چون برای لول اپ نسخه ی اولیه مجبور بودی تمام اسکیل ها رو بری تا لول اپ بشی..
اونم نه لول اپ نامحدود!
..
ولی اگه نسخه های legendary یا special یا anniversary رو بازی کرده باشی(که احتمالا نکردی) حرفت نادرسته!
چون اسکایریم از نسخه ی لجندری به بعدش میشد فقط و فقط با کشتار یا فقط با دزدی یا فقط با اسمیتینگ یا انچنتینگ و… لولت رو تا بینهایت بالا برد! و زیادتر کرد..
تا بینهایت!
والا بعد از اومدن استارفیلد فهمیدم بتسدا کلا هایپ میکنه و یه بازی معمولی میده بیرون و مطمئنم بعد از اومدن اسکرول ۶ هممون برمیگردیم میریم همون اسکایریم رو روی مود بازی میکنیم.
ن جون دل این فقط شما هستین ک باید اسکایریم پلی بدین واگرن من و امثال من همه تو استارفیلد هستن و دارن لذتشو میبرن :d
سونی خودش رو بکشه هم تا آخر نسل نمیتونه گیمی به محبوبیت و عظمت اسکایریم درست کنه الدر ۶ که بماند
این نسل برای مایکروسافت هست
بازی جذاب باشه بگو دیر برسه
بعد این بازی دیگر چیزی به نام سونی وجود نخواهد داشت!
واقعا ترجیح میدم ریمیک ماروویند بدن تا الدر اسکرولز ۵
سیستم مبارزاتشو گرافیکشو کامل از نو بسازن با همون داستان و جهان
واقعا شاهکار میشه
امیدوارم به خوبی اسکایریم بشه
طول میکشه منتشر بشه