کارگردان Pentiment: اگر بودجهای به اندازه Baldur’s Gate 3 داشته باشم، دوست دارم Pillars of Eternity 3 را بسازم
جاش سایر (Josh Sawyer)، کارگردان عنوان Pentiment و سری Pillars of Eternity، در مصاحبهی جدید خود میگوید در صورتی که بودجهای به اندازهی عنوان تحسین شدهی Baldur’s Gate 3 در اختیار او قرار داده شود، روی ساخت بازی Pillars of Eternity 3 کار خواهد کرد.
سایر در مصاحبهای با Touch Arcade اظهار داشت که ساخت دنبالهای برای Pentiment بعید به نظر میرسد و در صورتی که بودجهی مناسبی در اختیار داشته باشد، ساخت نسخهی سوم Pillars of Eternity یک گزینه خواهد بود.
فکر نمیکنم Pentiment 2 را بسازم. من واقعاً از آن بازی بسیار راضی هستم. اینطور نیست که من هرگز نمیخواهم به آن بازگردم، اما فقط روی آن کار کردم و بنابراین احتمالاً کمی صبر خواهم کرد.
فکر میکنم اگر بودجهی بالایی در اختیار بود، Pillars of Eternity 3 را میساختم؛ زیرا میدانم بودجه توسعهی Deadfire چقدر بوده و من از چندین نفر شنیدهام که بودجهی ساخت Baldur’s Gate 3 چه میزان بوده است. من در مورد اعداد صحبت نمیکنم، اما اگر این بودجه را بدست بیاورم، مطمئناً Pillars of Eternity 3 را خواهم ساخت.
جاش سایر در ادامه دربارهی برخی از تصمیمات طراحی بازی که در طول روند توسعهی Pillars of Eternity و Pillars of Eternity 2: Deadfire گرفته شده است، صحبت میکند. با توجه به اینکه هر دو عنوان برای تامین بودجه توسعه خود مسیر سرمایه گذاری جمعی را طی می کنند، استودیوی آبسیدین (Obsidian) تصمیم گرفت که بازیها را با سیستم مبارزه همزمان با گزینه Pause را توسعه دهد. این توسعهدهنده بیان میکند که اگر عناوین سرمایهگذاری جمعی نمیشدند، آبسیدین احتمالاً مسیر مبارزههای نوبتی را در این دو بازی طی میکرد.
من از هر دو بازی سری Pillars of Eternity راضی هستم، اما فکر میکنم که اگر سرمایهگذاری جمعی محقق نمیشد، احتمالاً تصمیممان را بر اساس آن تغییر میدادیم. من نمیگویم که با سیستم مبارزه همزمان با گزینه Pause نداشته باشم، اما فکر میکنم سیستم نوبتی Deadfire واقعا عالی بود. اما بازی برای آن طراحی نشده است، بنابراین در طراحی بازی به صورتی نوبتی با مبارزات کمتر و کوچکتر اما تاکتیکیتر انجام میشد. من فکر میکنم که داشتن بخشهای سینمایی و مواردی از این قبیل عالی خواهد بود.
در همین مصاحبه، جاش سایر به صحبت در مورد احتمال عرضهی بازی Pentiment روی پلتفرمهای بیشتر پرداخت. این کارگردان اظهار داشت که عرضهی بازی روی نینتندو سوییچ و حتی روی یک آیپد امکانپذیر است.
منبع: Gamingbolt
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- بررسیهای پلی استیشن ۵ پرو منتشر شدند
نظرات
ابسدین و به خصوص جاش سایر خیلی روحیه بلند پروازی دارن همین روحیه هم به اینجا رسوندتشون کاش بودجشون رو بیشتر کنن چون صد در صد جواب میگیرن
تیک آبی گرفتی؟ مبارکه
دو سه ماهی هست دارم😂
من تازه دیدم😂
دقیقا آبسیدین آچار فرانسه ایکس باکسه تو اکثر سبک ها یه آیپی داره
کاملا قبول دارم این موضوع رو موقع بازی کردن outer worlds هم بیشتر فهمیدم اگر بودجه ای در حد استارفیلد داشتن شاید حتی میتونستن از استارفیلد هم بازی بهتری بسازن ممکنه این استدیو جزو استدیوهای به شدت خلاق و بلند پرواز هستن
با احترام به علاقمندان سیستم مبارزات نوبتی نع تروخدا منابع فرست پارتی رو روی بازی های نوبتی نزارید 🙏
سیستم مبارزات دیابلویی بزارید همگی باهم لذت ببریم
فکر کنم جاش سایر منظورش اینه که نمیخواستن نوبتی بسازن و مجبور شدن به خاطر بودجه
دقیق نفهمیدم منظورشو
الان منی که سیستم دیابلویی رو لذت نمیبرم و سیستم نوبتی لذت میبرم پس نباید از بازی های نوبتی لذت ببرم هرکس براش یه ژانری خوبه چه اشکالی داره بازی های نوبتی انجام ندی برو دیابلو خودت رو بازی کن با ژانر ماهم کار نداَشته باشه
لگه دیابلو دوربین ایزومتریک نداشت حتما میرفتم سراغش
یعنی سیستم مبارزات نوبتی رو بطور کلی به ریل تایم ترجیح میدی؟؟ واقعی؟؟ یعنی کاملا واقعی سبک گیم پلی مورد علاقه ت نوبتیه؟؟ خب بابا کال آو دیوتیه نوبتی ها یعنی پوکمان هست دیگه سالی یه نسخه هم میده و پرفروش ترین فرنچایز تاریخ بشریت هم هست. اینهمه مولتی پلتفرمه نوبتی، فرست پارتی منابعش محدوده آخه تروخدا بزار ریل تایم بسازن جان داداش
نسخه دوم پیلارز مبارزات ریل تایم داره
البته منظور مثل ویچر و گاد اف وار نیست
ولی نوبتی مثل بالدورز گیت هم نیست
به نظرم میتونن مثل فاینال ۷ ریمیک هردو حالت رو داشته باشه
نسخه دوم هم مبارزات ریل تایم داشت هم نوبتی ولی خب ریل تایمش یه خورده متفاوته
سیستم مبارزه نوبتی واقعا مسخره ست
مخالفم
من عاشق س ی بازی Xcom هستم
همین الانشم دارم نسخه دومشو تجربه میکنم و لذت میبرم
بهرحال سلیقهها متفاوته دیگه
بابا بخدا قبل از بالدورز گیت هرجا اسم نوبتی میومد همه فحش میدادن، بعد از بالدورز همه فاز برداشتن که نوبتی شاهکاره. منظورم تو نیستیا همون xcom رو چقدر دوست داشتم بازی کنم هرکار کردم نتونستم ارتباط بگیرم. آخه یعنی چی شیش نفر روبروی هم وایمیسن هرکس نوبتش میشه نفری یه چَک به بقیه میزنه 😄
اینجوری ک نمیشه ب قضیه نگاه کنی خب!
هر سبکی عاشقان خودشو داره
من هنوز بالدرز گیت ۳ رو وقت نکردم تجربهش کنم
اما خودم ب شخصه عاشق سبک نوبتیام ! اگه پلیاستیشن داری تا با هم Xcom2 بزنیم
فوقالعادهست
وقتی باتن مشینگ رو به خواندن و دقت در استت ها ترجیح می دیم😉 البته می شه فوتبال رو به شطرنج ترجیح داد اما مسخره؟
اگه به اینا بودجه بدن میتونن شاهکار بسازن
کارگردلن پنتیمنت اخیرا زیاد حرف میزنه معلومه یه خبراییه.. خخخ
یه زنگ به فیل اسپنسر بزن , قشنگ بودجت تامین میکنه , این پول ها برای مایکروسافت تقریبا هیچ حساب میشه
عجیبم میاد Obsidian هنوز داره بازی AA میسازه این استودیو باید AAA در حد الدر اسکرول بسازه ,
البته خدا رو چه دیدی یهویی Avowed در حد الدر ظاهر شد, خیلی هم انتظار از این بازی نمیره
پس بریم هممون بازیشون رو بخریم یه پولی بره تو جیبشون این بازی شاهکار رو بسازن ( راستی بازیش چی هست ؟🗿 واقعا نمیدونم اولین باره میشنوم)
ولی جاش جان مایکروسافت دوست داره عناوینی در حد شکرستان بسازه که گیم پس پر کن باشه مایکروسافت دوست نداره یه بازی با هزینه زیاد بسازهکه بعدا فروش نره فقط یه چیزی بزاره جلو کاربران گیم پس مهم نیست کیفیت داشته باشه یا نه و همش ریسکیه
فناشم دوس دارن چون همون شعار مفت باشه کوفت باشه وجود داره
چه فشاری از مایکروسافت روته که زیر هر پست میخوای خرابش کنی
آخه زندگی اینقدر طولانی نیست که خودتو اذیت کنی ها
باشه اصلا فهمیدیم میکروسافت بدترین کمپانی تاریخ 😶😶😶
خوب این وسط به تو چه ربطی داره ؟ کاربر گیم پسی ایکس باکس داری ؟ چی ؟ حتما انتظار داری بره اسپایدرباگ بسازه با رزولیشن زیر ۱۰۸۰ که ۱۰۰۸ ؟
شکرستان که شاهکار بود
بااینکه ابسدین یکی از بهترین ارپیجی سازهای دنیاست و خودشو سالهاست ک ثابت کرده . و گرفتن بودجه هم از مایکروسافت کار بسیار راحتیه و پنتمینت یه ارپیجی عالی و گراندد یه سرویس محور موفق شده ولی باید دوباره خودشونو به مایکروسافت ثابت کنن با عرضه اوود .و مطمعنا مایکرو بهشون حتی عظیم تر از بودجه بالدرز ۳ بهشون خواهد داد
ولی چرا CRPG سلقیم نیس ، شاید با پلی دادن بالدرز ۳ نظرم عوض شد و خواهان این سبک بازی شدم
بنده خدا نشسته یه دل سیر اعتراف کرده و از آرزوهاش گفته 😂
مایکروسافت ابسیدین هم ایندی ساز کرد این بیچاره خونش گرمه نمیدونه چیکار کرده بهتر استودیو رو ترک کنه و بره یه جای بهتر وگرنه عمرش هدر میره
آره فکر خوبیه بهتره بره ناتی داگ و سانتامونیکا و اینسومنیاک آشغال های سینماتیک ۱۰ ساعته با دریایی باگ بسازه فکر کن ابسدین رو وا کن بره زباله سازهای سونی کار کنه
به این کارگردان باید اختیار تام بدن 👌👌👌👌
اختیار از کاربر TOMصادر شد
فک کنم اینو یماه پیش گفته بود تقریبا🤔
آخ گفتی
مطمئن باشید اگر بودجه ای در حد بالدورز گیت داشت میتونست حتی یک رقیب براش خلق کنه ابسیدین استدیو RPG ساز فوق العاده ای هستش و میشه گفت به معنای واقعی کلمه RPG خالص میسازن
به عقیدهی خیلی از طرفدارای CRPG مثه کاربر playstation T بهترین بازی این نسل دیواینیتی (بازی قبلی سازندگان بالدورز) نبوده بلکه پیلارز بوده. ای بازیای که اینجا داره بحثش میشه دقیقا یکی از خالصترین و بهترین بازیهای این ژانره و واقعا هم اگه یه بازی بتونه رقیب بالدورز باشه همین بازی هست.
جالبه.
ایول.
سازنده های بالدر که میگفتن بودجشون خیلی زیاد نبوده
میتونه یه حرکاتی بزنه برای مایکرو توی این مورد مایکرو بازی نقش آفرینی خوب نداره یا اگه داره مال خیلی وقت پیش بوده.