پیت هاینز، مدیر انتشارات بتسدا، پس از ۲۴ سال این شرکت را ترک میکند
پیت هاینز (Pete Hines)، مدیر انتشارات بتسدا (Bethesda)، پس از نزدیک به ۲۵ سال کار، این شرکت را ترک میکند. با گیمفا همراه باشید.
هاینز که یکی از شناختهشدهترین چهرههای شرکت ناشر The Elder Scrolls و Fallout است، روز دوشنبه این خبر را در کانالهای رسانههای اجتماعی خود اعلام کرد. او نوشت:
پس از ۲۴ سال، به این نتیجه رسیدم که دوران حضورم در بتسدا به پایان رسیده است. من بازنشسته میشوم، فصل جدیدی از زندگیام را با کشف علایق و احساسات خود آغاز خواهم نمود و زمان بیشتری را برای لذت بردن از زندگی صرف خواهم کرد.
این تصمیمی نبود که من به راحتی یا با سرعت به آن رسیده باشم، اما پس از تجربهای شگفتانگیز که با انتشار باورنکردنی Starfield به اوج خود رسید، به نظر میرسد زمان مناسبی باشد.
این موضوع قطعاً و به هیچوجه خداحافظی نیست. عشق من به بتسدا و طرفداران آن هیچگاه از بین نرفته و من هرگز از عضویت در این جامعه باورنکردنی که با آن رشد کردهام، دست نخواهم کشید.
از صدها و هزاران طرفداری که در طی ۲۴ سال گذشته ملاقات کرده و با آنها صحبت کردهام تشکر میکنم. انرژی، خلاقیت و حمایت شما بخش بزرگی از سفر من بوده است. مشتاقانه منتظر هستم تا قسمت بعدی ماجراجویی را در کنار شما تجربه کنم.
کار کردن با افراد، تیمها و استودیوهای شگفتانگیز در بتسدا بزرگترین تجربه زندگی من بوده است. من به طور باورنکردنی به هر کاری که با هم انجام دادهایم افتخار میکنم و واقعاً از دیدن چیزهای شگفتانگیزی که آنها در آینده خلق خواهند کرد هیجانزده هستم.
بتسدا در بیانیه خود از هاینز به خاطر نقش مهمی که در رشد و پیشرفت شرکت ایفا کرده است، تمجید کرد. در این بیانیه آمده که:
حضور عمومی پیت تنها بخش کوچکی از نقش او در بتسدا بود. شیوهای که او به ما نشان میداد به ارزشهایی که او در اینجا پرورش داده بود، یعنی اصالت، صداقت و شور و شوق، منتقل میشد.
کمکهای او در ساخت بتسدا و تبدیل خانواده استودیوهای آن به سازمانی جهانی که امروز هستیم، همواره جداییناپذیر بوده و دید او ما را به جلو هل داد و سختکوشی او الهامبخش ما شد.
ما از ۲۴ سال رهبری او سپاسگزاریم و برای او در فصل بعدی زندگیاش بهترینها را آرزو میکنیم. دلمان برایت تنگ خواهد شد، پیت!
هاینز اندکی پس از انتشار Starfield، کمپانی بتسدا را ترک میکند. Starfield اولین بازی این کمپانی از زمان تصاحب شرکت مادر آن یعنی زنیمکس مدیا (ZeniMax Media) توسط مایکروسافت (Microsoft) در سال ۲۰۲۱ است.
Starfield در تاریخ ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) منتشر شد، اما بازیکنانی که نسخه Premium یا Constellation آن را پیشخرید کرده بودند، توانستند پنج روز زودتر بازی را شروع کنند.
در تاریخ ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور)، ناشر آن ادعا کرد که RPG علمی-تخیلی مورد بحث به ۱۰ میلیون بازیکن رسیده و به بزرگترین عرضه در تاریخ بتسدا تبدیل شده است.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- بررسیهای پلی استیشن ۵ پرو منتشر شدند
نظرات
عالی موفق باشه💚
به سلامت
شت اون از نمرات اسپایدرمن اینم از این فکر کنم مایکرو فنا امروز سکته رو بزنن🤣🤣🤣
حتی نمیشناسمش که ناراخت شم
اعتبار متاکریتیک از اون روز که رگناروک با همه ایراداتاش ۹۴ گرفت از بین رفت
ولی اسپایدرمن جدا از متاکریتیک بازی فان و خوبیه با نسخه اولش حال کردم
فکر کردی ما هم عین خودتو سونی فن بوی ها هستیم که از موفقیت بازی رقیب فشاری بشیم ؟ 😏
بعدشم خب پیت هاینز میره ، بره به سلامت چه تاثیری داره یجور میگی انگار کل بتسدا به آتیش کشیده شد
اره معلومه فشار نخوردی که بهترین بازیتون ۱۰ نمره از اسپایدرمن کمتره 🤣
خداحافظ عزیز ، هرجا هستی موفق باشی
داش خدا به همرات دیگه زحمتت رو کشیدی بعد این همه سال
فکر کنم بازیسازی کلا شغل پر استرسیه
هرکس میخواد از جایی بره میگه میخوام فصل جدیدی تو زندگیم شروع کنم و به خودم برسم و اینا
معمولا بعد از هر بازی بزرگ آدمای زیادی جدا میشن چون دیگه تحمل اون بار فشار عصبی رو ندارن.
هرچند اینجا تو متن پیت هاینز گفته که کلا میخواد بازنشسته بشه.
امیدوارم سلامت و موفق باشه هرکاری میکنه.
درود بر شما مرد بزرگ❤️
تشکر بابت تمامی زحماتی که در ۲۴ سال کشیدید💎
انشاءالله که ادامه مسیر زندگیتون هموار و پر از آسایش باشه🤲
الان چرا این دیس گرفته
فهمیدی به منم بگو😂😂لامصبا اکثرا بدون اکانت هم هستن😂
اسپم
چرا گیمفا پستی از آپدیت بزرگ ماینکرفت که قراره بیاد و اینکه بازی رسما بیش از ۳۰۰ میلیون نسخه فروخته رو کار نمیکنه ؟
جالب اینه که همه فروش GTA رو تو همه پست ها اشاره میکنن اما فروش ماینکرفت که در همه جا تقریبا بالاتر از GTA هست رو حتی اشاره هم نمیکنن
– دو فیل در یک سرزمین نمی گنجن.
– وقتش بود تاد هاوارد بیاد روی کار و کار ناتمامش رو تمام کنه.
خداحافظ رفیق قدیمی 💔
طبق منطق بعضی دوستان باز نشسته معنی نداره
اخراجش کردن🤣
این دوستمون که بازنشست شد ولی باید با لگد مینداختنش بیرون ۵ سال پیش سر لانچ فالوت ۷۶. طوری که با منقدها کسایی که به بازی نقد داشتن تیم ایشون برخورد کرد. برید یه سرچ بکنید اون زمان هارو می فهمید چی می گم سر همین بچه بازی های ایشون هم به خیلی از یوتبرها مثل اسکیل آپ برای نقد استارفیلد کد ندادن چون ۵ سال پیش بازی اشغالی مثل فالوت ۷۶ رو مسخره کرده بودن و ایشون حال نمی کرده.
خلاصه اینکه واقعا خوشحالم رفت از بتسدا چون اینکاره نبود اصلا.
ایوان ولز ، پیت هاینز ، جیم رایان و ...
تشکر بابت زحمات این سال ها 🙏🙏🙏
پ.ن : چقدر اینجا تاد هاوارد جوونه الان خیلی شکسته شده
هی روزگار
تاد هاوارد هم باید کم کم راهی بشه بعد از استارفیلد نشون داد که نه تنها دیگه توانایی ها و ایده هاش مثل قدیم نیست بلکه نشون داد چقد راحت میتونه در مورد بازیش دروغ بگه و تعریف الکی کنه و از اعتبارش سو استفاده کنه…وقتشه بتسدا یه تکون اساسی به خودش بده این مسیری که پیش گرفتن آینده خوبی نخواهد داشت
یه زمان همه میگفت علی دایی دیگه نباید بازی کنه باید بره اینقدر گفتن کنار رفت چند سال ایران یه مهاجم نوک نصف همون علی دایی پیر باشه نداشت
این حرف هم دقیقا مثال همونه تو صنعت بازی کسی بتونه مثل بازیای تاد هاوارد بسازه نیست.تو مسائلی شاهکاره استارفیلد. تو چیزایی هم که شاهکار نیست ایراد از انجینشون بود اینا قبل پیوستن به مایکروسافت وضع مالیشون جالب نبود که خرج انجین کنن بعد پیوستنشون هم وقت برا درست کردن انجین نبود سال آخر تولید بازی بود
هر ایرادی به بازی وارد باشه هیچ ایرادی به تاد نیست
جادوی تاد هاوارد تو استارفیلده برا همینه با توجه به ایرادات و متا اینهمه مخاطب داره. خیلیا با دید منفی رفتن سراغ بازی تا به خودشون اومدن ده ها ساعت غرق تجربه ساخته تاد هاوارد بودن
دوست عزیز شما اگه از بازی لذت بردید خیلی خوبه ولی شاهکار بازی ای هست که توی همه زمینه ها عالی عمل کرده باشه نه بازی ای که صرفا توی بعضی از زمینه های اونم نه عالی بلکه خوب عمل کرده باشه و تعریف شما از شاهکار یک برداشت شخصی هست اینجا. اگه خیلیا با دید منفی رفتن سراغش و لذت بردن خیلیا هم با دید مثبت رفتن و به شدت ناامید شدن من جمله شخص خودم و این دید مثبت رو چه کسی ایجاد کرد؟ همین تاد هاواردی که میدونست بازیش چیه ولی وعده یه چیز دیگه رو داد. حقیقت اینه که ایده ها و توانایی های این شخص دیگه با استاندارد های روز گیمینگ همسو نیست، مشکلات و محدودیت های انجین تنها مزید بر علت هستن این بازی از پایه طراحی خوبی نداره نه فقط بخاطر انجین
سلام عزیزان
من قبلا هم گفتم الان هم میگم ..
ماکرسافت با خریدن شرکت های خوب بازی سازی باعث سقوط اونا میشه
هرچند من خوشحالم هم باعث میشه کارمندای اون شرکت پایبند اونجا نباشن …. هم اینکه باعث بشه اون آدما وارد شرکت های دیگه یا شرکت های جدیدی رو تاسیس کنن که باعث خلاقیت خوبی تو صنعت بازی بشیم
: )
خوش باشین
Aliw