کارگردانCyberpunk 2077: انتقال به موتور گرافیکی Unreal Engine 5 به معنای شروع از صفر نیست
کارگردانCyberpunk 2077: انتقال به موتور گرافیکی Unreal Engine 5 به معنای شروع از صفر نیست
کارگردانCyberpunk 2077: انتقال به موتور گرافیکی Unreal Engine 5 به معنای شروع از صفر نیست
کارگردانCyberpunk 2077: انتقال به موتور گرافیکی Unreal Engine 5 به معنای شروع از صفر نیست
کارگردانCyberpunk 2077: انتقال به موتور گرافیکی Unreal Engine 5 به معنای شروع از صفر نیست
کارگردانCyberpunk 2077: انتقال به موتور گرافیکی Unreal Engine 5 به معنای شروع از صفر نیست

کارگردانCyberpunk 2077: انتقال به موتور گرافیکی Unreal Engine 5 به معنای شروع از صفر نیست

رامتین
۱۵:۱۰ ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
کارگردانCyberpunk 2077: انتقال به موتور گرافیکی Unreal Engine 5 به معنای شروع از صفر نیست

بازی Cyberpunk 2077 آخرین اثر ساخته شده با موتور بازی‌سازی REDengine خواهد بود که سی‌دی پراجکت (CD Projekt) از سال ۲۰۱۱ و از زمان بازی The Witcher 2 با آن کار می‌کند.

سال گذشته، سی‌دی پراجکت اعلام کرد که بازی بعدی ویچر و سایر عناوین این استودیو، از جمله دنباله Cyberpunk با نام رمز Orion، با موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 توسعه خواهند یافت.

در مصاحبه اخیر با گیب آماتانجلو (Gabe Amatangelo)، کارگردان Cyberpunk 2077، در مورد این انتقال به Unreal Engine 5 سؤال پرسیده شد، به ویژه با توجه به فناوری پیشرفته‌ای که این استودیو همچنان به Cyberpunk 2077 اضافه می‌کند (برای مثال، این اولین بازی است که از Ray Reconstruction انویدیا استفاده می‌کند). آیا تمام این کارها با انتقال به موتور جدید از بین می‌رود؟

آماتانجلو گفت:

از ابتدا شروع نمی‌کنیم. بسیاری از مواقع، زمانی که شما این چیزها را می‌سازید، مانند Ray Reconstruction، روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را به موتورهای جدید اعمال کنید. وقتی به چیزهایی که Unreal Engine خوب انجام می‌دهد و چیزهایی که موتور REDengine خوب انجام می‌دهد نگاه می‌کنید، شباهت‌ها و تفاوت‌هایی وجود دارد، اما مهندسان می‌گویند با تمام چیزهایی که شما در آینده می‌خواهید انجام دهید، اختلاف کمتری بین این دو موتور بازی‌سازی وجود خواهد داشت؛ پس بیایید به طور استراتژیک به Unreal Engine 5 منتقل شویم.

از آماتانجلو پرسیده شد که آیا می‌تواند به چالش‌های خاصی اشاره کند که تیم توسعه با موتور REDengine با آن مواجه شده‌اند که با Unreal Engine آسان‌تر خواهد بود. او نمی‌خواست هیچ رازی را از دنباله Cyberpunk فاش کند، اما گفت که در سطح بالا، آمدن به Unreal Engine با چیز‌هایی که از توسعه نسخه اول این بازی آموخته‌اند، سبب می‌شود لازم نباشد کار‌های توسعه را از اول انجام دهند.

او اضافه کرد:

به همین ترتیب، چیزهایی وجود دارد که موتور REDengine بهتر از Unreal انجام می‌دهد که ما با Epic همکاری می‌کنیم تا اساساً آن‌ ویژگی‌ها را به موتور آن‌ها نیز بیاوریم. بنابراین این موضوع دوطرفه است … این در مورد صرفه جویی در مقیاس است. شما به وضوح می‌توانید همه این کارهای شگفت‌انگیز را در هر دو انجام دهید. تفاوت‌های ظریف زیادی در پشت آن وجود دارد، اما بیشتر به راه‌هایی که برای انجام کار‌ها انتخاب ‌می‌کنید برمی‌گردد.

تیم Cyberpunk آماده است تا توسعه دنباله را آغاز کند، اما احتمالاً این اثر، اولین بازی‌ای نخواهد بود که از سی‌دی پراجکت روی Unreal Engine 5 می‌بینیم. به احتمال زیاد بازی The Witcher 4 (یا هر نامی که در نهایت به خود می‌گیرد) هم با استفاده از همین موتور توسعه خواهد یافت.

milad saBiG WalleRNotrikaDark Soulriverside77DARKSIRENBehzaadNiko|Blade˝KianImmortal SpartanDKzeroPop_StarcaptainA0seyed0ARoyalknightIlyaدکتره گیمفاS.I.N.AAQUARIUSmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کارگردانCyberpunk 2077: انتقال به موتور گرافیکی Unreal Engine 5 به معنای شروع از صفر نیست
کارگردانCyberpunk 2077: انتقال به موتور گرافیکی Unreal Engine 5 به معنای شروع از صفر نیست
کارگردانCyberpunk 2077: انتقال به موتور گرافیکی Unreal Engine 5 به معنای شروع از صفر نیست
کارگردانCyberpunk 2077: انتقال به موتور گرافیکی Unreal Engine 5 به معنای شروع از صفر نیست
کارگردانCyberpunk 2077: انتقال به موتور گرافیکی Unreal Engine 5 به معنای شروع از صفر نیست
کارگردانCyberpunk 2077: انتقال به موتور گرافیکی Unreal Engine 5 به معنای شروع از صفر نیست
کارگردانCyberpunk 2077: انتقال به موتور گرافیکی Unreal Engine 5 به معنای شروع از صفر نیست

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بلکه به معنی شروع از زیر صفر است: ساب زیرو….وینز……

    nobodyDoesn't MatterHELLO.BROTHERSObi wan77DARKSIRENM.O.H.3.E.NSlender ManSquestionsmdmore
  • کاش این نکته رو بتسدا هم بفهمه و از این موتور عتیقه خودش عقب نشینی کنه !

    لطفا این آکانت رو حذف کنیدnobodyBiG WalleRDoesn't MatterEagle AngelSarumanObi wanکارمند خسته77Kratosmore
    • Apex Legends گفت:

      ناف تاد هاوارد رو با همون انجین قطع کردند

      nobodyBiG WalleRObi wanکارمند خسته77Love GameSlender ManSquestionIlyaMaster Chiefmore
    • snowgirl گفت:

      راکستارم موتور بازیسازی عتیقه ای داره ! ولی انریل کجا و موتور اونا کجا….
      شرکتا میتونن موتور بازیسازی خودشونو اپدیت کنن خب چه لزومیه همه برن رو انریل بسازن
      در اصل مهم موتور بازیسازی نیست ، مهم در اوردن استایل هنری بازیه .

      BiG WalleRDoesn't MatterEagle Angel77DoctorSlender ManDesignerSquestionIlyaCharlie Chaplinmore
      • Ilya گفت:

        تا اومدن الدر اسکرولز ۶ باید صبر کنیم ببینیم چیکار میتونن بکنن با انجین و چقدر میتونن توش تغییرات ایجاد کنن
        به نظرم مثل سیدی میتونن برن روی آنریل ۵ و شخصی سازیش کنن با کمک اپیک گیمز تا بتونن بازی هاشونو روش پیاده کنن
        ولی برعکس برای اینا هزینه اش از اینکه کریشن انجین رو کلی تغییرات توش ایجاد کنن بیشتر میشه و نمیصرفه
        مایکروسافت که اونهمه پول رو موتور بازی سازی 343I حروم کرد تهش رفتن رو آنریل ۵
        برا اینا هم میتونه همین کارو بکنه شاید ایندفعه نتیجه اش خوب بود

        BiG WalleRDoesn't MatterSlender Mansnowgirl
      • Squestion گفت:

        جان !!!!
        جوک سال رو گفتی ،راکستار موتورش قدیمیه؟
        راکستار اولا یکی از بهترین موتورهای بازیسازی رو داره بعدشم ادعا کرده که gta 6 با موتور ارتقاع یافته این شرکت ساخته میشه که انریل ۵ باید جلوش لنگ بندازه؛
        مطمئنا ازون ۲ میلیارد دلار بودجه حداقل نیمی ازش رفته برای ارتقاع موتور ریج ،وقتی فقط ۱۰۰ تا مهندس دارن روی فیزیک آب این موتور کار میکنن دیگه خودت حساب کن؛
        Rage موتور فوق‌العاده کارآمد و قدرتمندی هست دیگه هیچوت بدون اطلاعات حرفی نزن.

        nobodyDoesn't MatterSarumansnowgirl™Patrick
        • snowgirl گفت:

          اولا ریج راکستار اولین بازی که باهاش ساخته شده برمیگرده به سال ۲۰۰۶ نزدیک بیست سال پیش
          دوما من منظورم همین بود که نسبت به انریل موتور بهتریه
          بقیه شرکت ها هم میتونن موتور بازیسازی خودشونو اپدیت کنن جای اینکه برن رو انریل انجین چون خروجی ها عملا یکسان میشه اگه زیاد شخصی سازیش نکنن
          اقای کریمی هم اشاره کرده یکم پایین تر

    • Kratos گفت:

      آره واقعا موتور بتسدا واسه ۱۰ سال پیش هم یه جوری بود چه برسه الان

      Doesn't Matter77SquestionCharlie ChaplinTomلطفا این آکانت رو حذف کنیدPop_Stararminمحمد نیک حالت جهرمی
    • خواهشا از رو‌ هوا اظهار نظر نکنید ؛ اولا مکانیزم هایی که Creation Engine ارائه میده در هیچ انجین اوپن سورس دیگه ای به اون صورت وجود نداره ، در حالی که آر پی جی های بتسدا به تمامش نیاز دارن ؛ از این حیث نزدیک ترین موتوری که بهش پیدا میشه Decima هست که اونم انجین اختصاصیه و تو هر عطاری ای نمیفروشن – بعد جالبه همچین عبارت عتیقه رو بکار می بری انگار تو دوازده سال هیچ پیشرفتی نداشته – الان سطح گرافیکی که کریشن ارائه میده با ۹۸ درصد گیمای این نسل قابل مقایسه ست ؛ گرافیکو با انیمیشن چهرهٔ NPC ها نمی سنجن آقای همه چیز دان ، هزار تا فاکتور دیگه داره – بد نیست بگم آنریل ۵ خروجی فنیش روی سخت افزارهای موجود فاجعهٔ اتمیه و از هر انجین دیگه ای تا حالا بدتر بوده راندمانش

      nobodyDoesn't Matterتریس مری گلدDoctor
    • کوروش گفت:

      اون موتور جوری ساخته شده که وقتی مود میسازی انگار داری بازی میسازی یعنی انقدر دست مودساز باز هستش
      هیچ موتوری مثل creation engine نیست , همه ی گرافیک های بازی های سونی و بقیه مال خودتون , یک کد این موتور رو به هزارتا از بازی های غیر قابل مودتون ترجیح میدم
      ما بازی بتسدارو بخاطر گرافیکش و تکنولوژی star citizen بازی نمیکنیم , بازی میکنیم چون میتونیم ۱۰ سال دیگه هم بازیش کنیم با ازادی عملی که داره
      پس کوبیدن های شما برای ما هیچ اهمیتی نداره شما فکر همون نمره و حرف های یه مشت هیتر باشین و همین چرخه رو تکرار کنین
      ما از همه جور بازی لذتش رو میبریم
      داستان میریم سراغ سونی
      گرافیک سراغ کرایتک
      گیمپلی monolith و capcom
      و بازی های بتسدا برای تجربه بازی های فوق پویا و interactive بتسدا

      تریس مری گلدHELLO.BROTHERSلطفا این آکانت رو حذف کنیدKratos
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    حرکت بزرگی کردن واقعا به هر حال رد انجین وقتی محصول ارائه شده کاملا بهینه شده عرضه شده باشه کیفیت خیلی خیلی مطلوبی داره اما خب زمان رسیدن به این کیفیت مطلوب خیلی طولانی هست و ما همواره میبینیم که بازی هایی نظیر ویچر ۳ و سایبر پانک ۲۰۷۷ نیاز “شدید” به چندین و چند آپدیت بعد از عرضه شدن دارن امیدوارم رد انجین رو کاملا فراموش نکنن بازی هایی خیلی خاطره انگیزی رو با این موتور گرافیکی پلی دادم و خیلی منتظرم ببینم با آنریل انجین ۵ چه خروجی تحویل ما میدن

    77Pop_StarA0seyed0Alul-bookZeUbermenschCharlie ChaplinKratos❤ NieR LoveRمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Spider-Manmore
  • .Rock گفت:

    البته اگر خوب کار با انریل رو یاد بگیرند خروجی عالی میشه.چون با همین انریل یکی بتمن ساخته که عالی بود حالا کار ندارم پورت pcبد بودیکی هم یه بازی ساخته که باورت نمیشه این موتور بازیسازیش آنریل

    A0seyed0ABehnam.Hzh
  • هر بازی که با انریل ساخته بشه چند درصد از فروشش باید ب اپیک بدن ؟
    درصدیه یا مبلغ ثابت ؟

    • AQUARIUS گفت:

      اگر امتیاز انجین خریداری بشه دیگه هیچ درصدی داده نمیشه ولی اگر استودیو کوچیک و مستقل باشه رایگان استفاده می‌کنه و فکر کنم ۳۰ درصد فروش میرسه به اپیک تازه اگر بیش از ۳۰۰ هزار نسخه فروش بره اگر زیر این رقم فروش بره که هیچ مبلغی پرداخت نمیشه

      Matin Barkatهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)
      • داش تا جایی که می‌دونم کلا اشتباه گفتی.
        امتیاز انجین خریداری بشه رو که کلا متوجه نشدم :‌| خرید امتیاز انجین که یعنی کلا انجین رو با جاش بخری بره! فکر نکنم سی‌دی یا هیچ استودیویی چنین کاری بکنه اصن.
        بهرحال کامنت پایین توضیح دادم، ولی شما اگر چیز دیگه‌ای میدونی خوشحال میشیم در میون بذاری

        هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)
        • AQUARIUS گفت:

          سلام
          راستش من جایی خوانده بودم که استودیو های که رایگان استفاده میکنن که شامل درصد فروش میشه ولی اگر امتیاز انجین خریداری بشه دیگه درصد فروش پرداخته نمیشه.
          امتیاز انجین اینجوریه که مثلا سیدی پرجکت ۱ میلیون دلار (این رقم مثال هست) بابت امتیاز پرداخت می‌کنه و انجین مال خودش میشه و دیگه درصدی رو پرداخت نمیکنه ولی اگر استودیو کوچیک باشه و نداره پول خرید امتیاز رو پرداخت بکنه می‌ره تو بخش دریافت رایگان و پرداخت درصد

          Matin Barkat
    • دو ماه از سایت خود UE خوندم شرایطش رو:

      – برای بازی‌های کوچک (حتی اگر پولی باشه ولی اونقدر خود گیم یا فروشش عظیم نباشه)، پروژه‌های معماری و.. تماماً رایگانه و اپیک گیمز هیچکاری بهت نداره.

      – ولی اگر بازی‌ای ساختی و برای فروش گذاشتی و فروشش از “یک میلیون دلار” رد شد، اونوقت تازه وارد شرایط پرداخت کمیسیون میشی.
      حالا حدس میزنید چند درصد کمیسیون میگیره؟ :‌)
      پنج درصد! بله! ضمن اینکه اون یک میلیون دلار اولت هم کاملا واسه خودته، نیاز نیست ۵٪ اون رو پرداخت کنی. از بعدش شروع میشه.

      لازم به ذکره که این شرایط همکاری از اولش این شکلی نبوده و ظاهراً حدود ۵-۶ ساله که این شکلی شده. ولی در کل حرکت قشنگ و خوبیه دیگه.. موتور اپن سورس، پشتیبانی توسط مهندسای اپیک، انواع و اقسام ابزارها و asset های توسعه داده شده توسط کاربران، آموزش های فراوان، آپدیت های منظم و…
      فقط خدا کنه سازنده هایی که از این موتور میخوان استفاده کنن روی بهینه‌سازی بازی هاشون کار کنن و ولش نکنن به امون خدا و به خیال اینکه از یه موتور قوی و آپدیت استفاده میکنن پس دیگه نیاز به هیچ کاری نیست.
      .
      (منبع: صفحه اصلی unrealengine .com)

      nobodyهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)
  • “چیزهایی وجود دارد که موتور REDengine بهتر از Unreal انجام می‌دهد”
    کنجکاو شدم بدونم این برتری شامل چه مواردی میشه.

    nobodyDoesn't Matter77Pop_StarA0seyed0Alul-bookDarksiders/sky reaper🤘Mohsenj74snowgirlmore
    • احتمالاً بیشتر ویژگی‌های مرتبط با نقش‌آفرینی که طی این سال‌ها بخاطرشون رد انجین رو ارتقاء داده بودن، مثل رد و بدل شدن دیالوگ‌ها به صورت روان یا در هم تنیدگی‌های سیستم‌های نقش آفرینی خاص سی‌دی پراجکت. در هر صورت، رد انجین دقیقاً مختص همان چیزی که سی‌دی پراجکت میخواست و مطابق نوع بازی‌های که تولید میکردن ساخته شده بود. اما آنریل انجین باید مثل خمیر بازی شکل داده بشه و ممکنه بعضی ضعف‍‌ها هم داشته باشه.

      آنریل انجین موتورگرافیکی پیشگام و منعطفیه و با شخصی‌سازی های عمیق باعث میشه حس‌های مختلفی القاء بشه، اما شاید بعضی‌ها متوجه شده باشن خروجی‌های این موتورگرافیکی گاهی اوقات حس و حال مشابه‌ القاء میکنن. گاهی اوقات پیش میاد که خروجی‌های مختلف آنریل انجین یک شکل ظاهری و حس مشابه القاء کنن که بسیار متفاوت از creation یا RAGE یا موتورگرافیکی اختصاصی استودیوهای مختلف هست. درست مثل استودیوهایی مثل بتسدا یا راکستار (کریشن و ریج) که با دقت زیاد میشه شباهت‌های بصری و فیزیکی و … بین بازی‌های مختلفشون دید حتی اگر تم‌ها عوض شده باشه. فرقش اینه که اصولاً داشتن موتور گرافیکی منحصر به فرد و ساخته شده توسط استودیو باعث میشه نوعی «امضای خالق» شکل بگیره، اما چون آنریل انجین یه انجین ترد پارتی و مشترک بین کلی بازی هست، ممکنه حس القایی اشتراکاتش با ده‌ها بازی سوم شخص قابل حس باشه و بیشتر توی ذوق بزنه.

      خود طرفداران سی دی پراجکت هم دو دسته شدند، خیلی‌ها منتقد این رویکرد هستن و فکر میکنن که باید با رد انجین، استودیو امضای خودش رو حفظ میکرد و به ارتقای موتورگرافیکی ادامه میداد، اما خب از طرفی استودیو هم چیزهایی میدونه که طرفداران نمیدونن و خیلی مباحث فنی و تکنیکال عمیقی پشت این قضیه هست. همیشه دلیلی وجود داره که استودیوهای مطرح اکثراً با تمام کمبودها و ضعف‌ها، به موتورگرافیکی خودشون وفادار میمونن، موتور گرافیکی‌ای که شاید ۲۰ ساله ارتقاء دادنش و ۲۰ سال تجربه و ADD ON ارزشمند پشتشه.

      در نهایت، این انتقال موتورگرافیکی به غیر از مشکلات باگی بودن، به نظر بیشتر بخاطر سختی تولید بوده تا این که سازنده دغدغه کیفیت بیشتر داشته باشه (مشکل رد انجین سختی تولید بود وگرنه در سه زمینه کلیدی برای نوع بازی های استودیوی یعنی مناظر، لیپ‌سینک و اعمال مکانیک‌های دلخواه خوب بود). احتمالا انتقال به آنریل انجین باعث میشه هزینه‌ها پایین بیاد و راندمان کار استودیو بالا بره و بتونن سریع‌تر بازی تولید کنن البته این وسط یه وقفه پیش میاد که شخصی‌سازی دلخواه خودشون رو انجام بدن روی آنریل انجین. این تغییر انجین راندمان رو در آینده افزایش میده احتمالاً.

      nobodyMatin BarkatHELLO.BROTHERS.77RamiroDARKSIRENهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)Behzaadsmdmore
        • God Hand گفت:

          استفاده از آنریل باعث میشه حسابی دستشون توی جذب نیروی تازه نفس باز باشه و لازم نباشه کسایی که توی استودیو تازه وارد میشن، بیان چندماه کار با انجین داخلی رو یاد بگیرن،
          و خب استخدام کسایی که تازه کار هستن هم خیلی ساده تر میشه، چون از قبل چه آرتیستها چه برنامه نویسها و چه گیم دیزاینرها و حتی نویسنده ها با آنریل آشنا هستن،
          و خب حقیقتا در مورد استفاده از ue5 برای ویچر بعدی،
          چیزایی مثل meta human و ninite و خصوصا ابزار Procedural Content Generation میتونه فوقالعاده باشه،
          مثلا در مورد متاهیومن و مورد استفادش، حقیقتا یکی از چیزایی که در مورد witcher 3 خیلی رو اعصاب بود استفاده از npc های مشابه توی کوئست های مختلف بود که دلیلش زمانبر بودن ایجاد و انیمیت کردن کاراکترهاست،
          با متا هیومن این مشکل کاملا حل میشه

          Matin Barkatایمان غلامی مهرآبادیHELLO.BROTHERS
  • Daniallox😃 گفت:

    شاید بتسدا هم انجام بده درسته ماد ها قربانی میشن ولی کار درستیه

    nobodyDoesn't MatterMatin Barkatتریس مری گلدCharlie ChaplinPop_Star
  • بشخصه مخالفم هنوز هم که هنوزه ،در نسل نهم ،بازی با انریل کرای انجین و دسیما از دور داد میزنه و یجور بافت محیط فیزیک و… شبیه هم هست.اگر بنا باشه همه بازیها با چند موتور محدود ساخته بشه اون تنوع بصری از بین میره
    واقعا یه سری موتورها امضا استدیو هستند مثلا 4a به نظر من استالکر جدید اون حس وهم و راز الودی روسی اوکراینی نداره

    nobodyMatin BarkatHELLO.BROTHERSکارمند خستهAQUARIUSPop_StarA0seyed0AMMD
  • Ahmad1995 گفت:

    دلم یه Prince of Persia با موتور گرافیکی unreal engine 5 میخواد.

    A0seyed0Aسروشsky reaper
  • Amras گفت:

    خیلی خوبه شرکت ها به موتور های جدید روی بیارن و بازی هایی با کیفیت بیشتر بدن

  • sky reaper گفت:

    به نظرم در هر صورت ارزششو داره چون گرافیکی که بازیای انریل ۵ دارن فوقالعادست. اگر بتونن بهینه سازی کنن بازیو به خوبی معرکه میشه.

  • HT گفت:

    موتور بازی سازی انریل انجین درنگاه اول بسیار یک موتور با کیفیت هستش که از ویژگی های متعددی برخوردار هستش اما هنوز بازی های زیادی ندیدم از این نوع موتور مخصوصا تو سبک نقش آفرینی… نمیدونم برای من یکی این انتقال جالب نیس … ولی امیدوارم با این موتور بشه دوباره شاهد بازی باکیفیت از این استدیو داشته باشیم ….

    Matin Barkat
  • captain گفت:

    اینجوری خیلی بهتر میشه CDPR میتونه وقت و نیرویی رو که صرف ارتقا و بهبود موتور گرافیکیش میکنه به جاش در توصعه بازی ها استفاده کنه

  • Hamed گفت:

    عوض کردن موتور اختصاصی یک استودیو بازیسازی به نظرم پرریسک ترین کاریه که میشه انجام داد، مخصوصا استودیوهایی که با موتور پایه و اختصاصی خودشون سالهاست خو گرفتن و زیر و بمشو یاد گرفتن و کلی بازی باهاش ساختن و عرضه کردن، مهم نیست شما با چه انجینی بازی میسازین مهم تخصص شماست و مهم خروجیه کاره شما اگر با قویترین و راحت ترین انجین هم کار بکنین اگر نتونین درست ازش استفاده کنین نتیجه نهایی کار خوب از آب درنمیاد متاسفانه بازی های زیادی هستن که با انجین آنریل ساخته شدن اما نتیجه نهایی خوب نبوده و از لحاظ فنی مشکلات زیادی داشتن به عنوان مثال Days Gone، Star wars Jedi Survivor، و… یعنی از لحاظ بهینه سازی و مشکلات فنی آنریل هیچوقت مثل انجین های دیگه با ثبات نبوده نمیگم مشکل از انجینشه همونطور که گفتم خیلی از سازنده ها توانایی کار کردن باهاش رو ندارن و نمیتونن درست خروجی بگیرن واسه همینه میگم که فقط به بستگی به اون مهارت و تخصص سازنده ها داره
    .
    ولی یک چیزی که در مورد خیلی از انجین ها هست اینه که هرکدومشون انگار فقط مختص یک سبک از بازی ها هستن مثلا فکرشو بکنید بتسدا بیاد به جای Creation Engine از آنریل استفاده کنه خب مطمئنا نتیجه کار خوب از آب درنمیاد، اینطوری باید بگیم که «هر انجینی رو بهر هربازی ساختن» البته خیلی از انجینا هستن که مختص یک سبک نیستن مثلا انجنین دسیما (Desima) ساخته استودیو گوریلا گیمز هم برای شوتر اول شخص مثل کیلزون شدوا فال استفاده شده هم برای هورایزن و هم برای دث استرندینگ، یا مثل موتور فراسبایت (Frostbite) که هم واسه شوتر اول شخص مثل بتلفیلد استفاده میشه هم سوم شخص مثل دد اسپیس

    nobodyCodeName:666Matin BarkatBehzaadIlya
  • WITCHER گفت:

    خود رد انجین فکر کنم یه نسخه تغییر یافته آنریل قدیمی باشه

  • بلکه به معنی شروع از صد تا صفر است 🗿 (نمک)

  • OG gamer گفت:

    انریل ۵ واقعا بهینه و خوبه

    nobody
  • Notrika گفت:

    فوق العادست فقط امیدوارم ۲۰۶۰ بیچاره مفلوکم زیر بار گران این موتور سکته نکنه حداقل بتونم رو مدیوم ۱۰۸۰ پلی بدم.
    خاک بر سرم چرا خسیس بازی درآوردم.حداقل ۶۶۰۰xt ور میداشتم

    Matin Barkat
  • solaris گفت:

    امیدوارم بتونن باهاش کار کنن

کارگردانCyberpunk 2077: انتقال به موتور گرافیکی Unreal Engine 5 به معنای شروع از صفر نیست