نقدها و نمرات Cyberpunk 2077: Phantom Liberty منتشر شدند [بهروزرسانی شد]
تقریباً یک هفته قبل از انتشار بستۀالحاقی Phantom Liberty بازی Cyberpunk 2077، نقدها و نمرات آن از سوی وبسایتهای معتبر منتشر شدند.
در ادامه خلاصهای از نقد و بررسیهای منتشر شده از وبسایتهای مختلف را مطالعه میکنید:
Gamespot 10/10
Phantom Liberty شامل بهترینهای Cyberpunk 2077 برای به ارمغان آوردن یک نقشآفرینی شوتر با داستانی درگیرکننده، محتویات جانبی جذاب و یک پایانبندی فراموشنشدنی میشود.
Atomix 9.6/10
بازگشت به این دنیا بسیار لذتبخش بود و حداقل در این مورد، از همان لحظۀ اول عاشق آن شدم.
Worth Playing 9.5/10
در پایان، اگر از بازی پایه لذت نبرده باشید، بسۀالحاقی Cyberpunk 2077: Phantom Liberty نظر شما را تغییر نمیدهد. اما اگر حتی مقدار کمی از بازی پایه لذت برده باشید، پس Phantom Liberty یک محتوای عالی برای شما خواهد بود. این DLC شامل برخی از بهترین مموریتها، سلاحهای جالب و وقت گذرانی با آلبا میشود.
Meristation 9.2/10
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty با مقدار زیادی محتوا و داستانی که یکی از بهترین کارهای استودیوی سازنده است، یک بستۀالحاقی فوقالعاده به حساب میآید.
IGN 9/10
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty یک تحول قابل توجه و کامبک برای آیندۀ نقشآفرینیهای استودیوی سیدی پراجکت محسوب میشود که از انیمه و آپدیت ۲.۰ آغاز شد.
Gamersky 8.9/10
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty در قالبی که برایش موجود بود، وظیفۀ خود را به نحو احسن انجام داده و از چندین جهت بازی پایه را نیز بهبود میدهد. داستان خط اصلی به شکلی یکپارچه با نایت سیتی ادغام شده و برخی کوئستهای جانبی تنوع و گزینههای روایی بیشتری پیش روی شما قرار میدهند. آپدیت ۲.۰ نیز چندین سیستم را بهبود داده و مشکلات زیادی که درون مکانیکها قرار داشت را برطرف کردهاند.
Gameinformer 8.5/10
اگرچه Phantom Liberty یک سر و گردن بالاتر از کل پکیج Cyberpunk قرار نمیگیرد، اما تجربۀ خوبی را ارائه میدهد، به مانند تجهیزات سایبریای که مدتها منتظر بودید تا آن را به خود متصل کنید.
Metro GameCentral 8/10
یک بستۀالحاقی مستحکم و پر از کاراکتر که آرک رستگاری Cyberpunk 2077 را تکمیل میکند و حالا آن را به عنوان یکی از بهترین نقشآفرینیهای جهان باز نسل مطرح میسازد.
Attack of the Fanboy 7/10
Phantom Liberty لحظات عالی و به یاد ماندنیای دارد، اما در نهایت یک داستان دلهرهآور جاسوسی را با کستی از شخصیتهای غیرجذاب ارائه میدهد و بازیگران مشهور نیز نمیتوانند آن را نجات دهند.
PC Invasion 3.5/10
Cyberpunk 2077 Phantom Liberty شامل یک سری بهبودها میشود، اما نهایتا در دستیابی به وعدههایی که داده است شکست میخورد.
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty در تاریخ ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۳ (۴ مهر ۱۴۰۲) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
الان دیگه تبدیل شده به اون بازی که ازش انتظار میرفت🔥
من که چشمم آب نمبخوره درست شده باشه ..و اینکه ۹۱ ؟ متای نسخه اصلی که سه سال پیس اومد رو یادت میاد اون هم همون اولین نقداش ۹۱ شد … با تعریف های عجیب آدم فکر میکرد یک گیم شاهکار داره میاد .. ولی به بدترین بازی سال خودش تبدیل شد و مورد تنفر همه قرار گرفت و باعث نابودی استودیو سازنده شد … استارفیلدو دیدم دادن ۸۷ ولی برعکس اژ هر نظر بهتر از سایبرپانکه ملت هجوم آوردن همه پلی دادن الانم که هی پلیراش داره بیشتر میشه …. نمرات واقعا روز به روز دارن عجیب تر میشن
بازی روز عرضه مشکل داشت الان درست شده و واقعا شاهکار شده 👌🏻
خداییش همون اولم بازی قشنگی بود مخصوصا گان پلیش عالی بود ولی خوب باگ زیاد داشت
انقدر نفوس بد نزن 👍
فک نکنم اون نسخه ۳ سال پیش از گیم اسپات نمره ۱۰ گرفته باشه!!
IGN هم که الان نمره ۹ داده بهش…
گیم اینفورمر ۸/۵ داده بهش.
مطمئنن گیم با کیفیتی ساختن.
در ضمن یه همچین شکستی برای سی دی پراجکت لازم بود.
الان دیگه خیالم از بابت بازیای آیندشون راحته. سی دی پراجکت از اون استودیوهایی هست که واقعا واس بازیشون زمان میزارن و کیفیت بالایی هم داره بازیشون.
خیر ۷ گرفته بود از gamespot
اول اینکه داری از ایراد های استارفیلد چشم پوشی میکنی با این حرفت
دوم اینکه وقتی نمرات استارفیلد اومد میگفتی که بزار بیاد پلی بدیم بعد
الان هم این دی ال سی پلی ندادی میگی چشمم آب نمیخوره؟
دیدگاهی که راجب نمرات داری صرفن روی سلیقه هستش
در ضمن کجا باعث نابودی سازنده شد؟؟؟
و اینکه والا شما عجیبتر از نمرات میشید روز به روز
همه میدونن با دادن چند گیگ اپدیت باگ ها و مشکلات بازی رفع میشه اما هنر اونه که موقع انتشار بازی کامل و بی نقص باشه!!!
تا همین چند سال پیش اصلا شوخی بود که موقع عرضه بازی هی اپدیت برا رفع مشکلات بدن همین یوبیسافت و امثال یوبیسافت ها و سیدیپراجکت اینو مد کردن
با شما موافقم
ولی اینکه بعضیا میان و دیدگاه تعصبی تو نمرات بکار میبرن درست نیس
اگه قراره از رو نمره قضاوت شه پس رو همه بازی ها باید این رویکرد رو بکار ببریم(نمونش بازی که چن وقت اخیر اومد)
اگه هم نه پس بازم نمیتونیم بدون تجربه بازی راجبش نظر بدیم
هنر ؟ بازی ها روز به روز دارن سنگین تر میشن اره اون برا قدیم هست یه بازی عرضه میکردن خبری از اپدیت هم نبود.
به طور کلی بگم :
تو اگه یه چیز جدید خلق کنی یه مشکل احتمالی برای اون هم خلق کردی
همین الانش هم سرچ کنی باگ های بازی اسکایریم بی شمار ویدئو میتونی تو یوتوب ببینی ( اسکایریم بهترین بازی نسل شده بود !! )
هر بازی پیچیده تر و با آزادی عمل و فیچر های بیشتر= مشکلات احتمالی بیشتر
در ضمن اگه به همین راحتی بود اپدیت دادن بازی هایی مث مس افکت اندرومدا و فالوت ۷۶ پس چرا هیچوقت نتونستن سر پا وایسن ؟
اینکه شما ب بازی ناقص عادت کردین ب ما مربوط نمیشه دوست عزیز
اصلا توجیه مناسبی نیس
ی نگا ب بقیه بازیهای گردن کلفت نسل فعلی هم بنداز ک نیازی ب همچین آپدیت های سنگینی بعدشون نداشتن و ی جورایی کامل بودن
هادی جان عزیز دلم چرت نگو گاهی اوقات توهم گوهر افشانی میکنی ها .
نمیدونم توبه کدوم صراط مستقیم هستی همیشه حرفات ضد و نقیض هستند شما تحصیل کرده ای گل من !
شما به بازی ناقص عادت کردین نشد حرف . الان تو همین سال چند بازی اومدن که کلی باگ داشتن و یا مشکلات پرفورمنس
اینکه این حرف شمارو الگو قرار بدیم به این دلیل که تعدادی از استودیو ها از ابتدا ازین مشکلات نداشتن بقیه هم باید به همین منوار پیش برن نظریه ای کاملا اشتباه و ایده آل هست .
همونطور که دوستمون گفت هرچی کانتنت بیشتر بشه احتمال وقوع چنین مشکلاتی بیشتر خواهد شد .
شما گاد اف وار و لست اف اس رو نمیتونی با یک چنین گیمی مقایسه کنی چون اولا خطی هستند . جهانی کوچک دارند و بسیاری از مشکلاات پرفورمنس رو نخواهند داشت چراکه این کوچک بودن جهان منجرب میشه کانتنت کم بشه اولا . و دوما مناطق کم و هرچه کمتر مشکل کمتر
مقیاس های بزرگ جهان باز مثل سایبرپانک قطعا یک چنین مشکلاتی را خواهند داشت حالا تعدادی میتونن به خوبی از پس این کار بر بیان تعدادی هم خیر
گاهی مشکل پیش میاد
بازی باید روز عرضه محتوای کامل با پرفورمنس بسیار خوبی داشته باشه. ۳۰ تا بازی هم امسال اینجوری بیان، حقایق رو نباید نادیده بگیرم. این رویه یک مورد انتخابی نیست که از یک استودیو به استودیوی دیگه متفاوت باشه یا یک تئوری در نظر بگیریم که یه کاربر روی اون پافشاری کنه. مهم نیست ساخت یه بازی چقدر سخته یا چه سیستمهای عظیمی داره. استودیوی سازنده و ناشر باید همکاری نزدیکی داشته باشن تا بازی روز عرضه در بهترین و کاملترین حالت ممکن منتشر بشه. یه مقدار مشکلات جزئی پذیرفتنیه ولی نه مشکلات عظیم و بزرگ. تاریخ انتشار اعلامی انتخاب ما نیست، انتخاب خود سازنده است و باید در برآوردهای خودش دقیق عمل کنه که محصول ناقص عرضه نکنه. این موضوع در خصوص تمام محصولات مصرفی صدق میکنه، حالا چون بازیها انعطاف بسیار بیشتری به لطف فرم و محتوای ذاتی خودشون و پیوستگی با فرمت دیجیتال میتونن داشته باشن، به این معنا نیست که باید از این پتانسیل سو استفاده بشه. فارغ از هر چیزی، اگر بازی مشکل داره، باید یه تاریخ انتشار دیگه براش در نظر گرفته بشه و مشکلاش برطرف بشه.
اون موردی که شما میگید و به تکمیل شدن در مرور زمان اشاره میکنید، برای یه بازی که با ادعای کامل بودن در زمان عرضه، با قیمت کامل، منتشر میشه، کاملاً بیمعناست. اگر سازندهای میخواد بازی ناقص یا در حال توسعه رو عرضه کنه، پول جمع کنه، فیدبک بگیره یا هر چیز دیگهای، میتونه از حالت Early Access بهره ببره. حتی بازیهای لایو سرویس هم که در مرور زمان محتوا و ویژگیهای جدیدی دریافت میکنن، موظف هستن هنگام عرضه یه بیس بینقص و مناسبی داشته باشن و محتوای بیشتری رو در دسترس قرار بدن، نه محتوایی که پیشنیاز بوده
مسلماً بازی هر چقدر عظیمتر و پیچیدهتر باشه، فرایند توسعه سختتری رو پشت سر میزاره ولی این فرایند توسعه باید قبل عرضه طی بشه نه بعد از اون! همچنین بازی Cyberpunk 2077 با مشکلات روتین و عادی عرضه نشد، در واقع Cyberpunk 2077 اساساً ناقص عرضه شد! بازی حتی روی کنسولهای نسل هشتمی به سختی اجرا میشد و خیلی از اجزای عادی مثل هوش مصنوعی و … داخل این آپدیت دارن به چیزی میرسن که مدتها پیش باید میبودن. حذف از فروشگاه و … موارد عادی این صنعت نیستن. کنار اومدن با بازی ناقص هم گزینه اختیاری گیمر نیست، بلکه سازش کردنه! وقتی یه بازی تجربه بینقص رو که چند سال پیش باید ارائه میداد، الان ارائه میده، خود سازنده هم نمیتونه از حرکتش دفاع کنه، شما چجوری از این موضوع دفاع میکنید؟ فرقی نمیکنه که کدوم ناشر باشه. این موضوع متوجه الکترونیک آرتز، سونی، مایکروسافت، سیدی پراجکت و حتی استودیوهای مستقل هم هست.
این موارد اصلاً انقدر مشخص و معلوم هستن که جزو حقوق مصرف کننده محسوب میشن. این موارد چیزهایی نیستن که کسی سرشون بحث کنه و بگه من نظر خودمو دارم. خب اوکی، یه نفر نظر خودش رو اصلاً میتونه درباره چنین چیزی داشته باشه ولی نظرش قرار نیست معتبر باشه. منتقدها این رو در نظر میگیرن و به مخاطبین هشدار میدن، استورها یه قوانینی رو وضع میکنن، مراجع قضایی چنین شکایتهایی رو پیگیری میکنن، سهامدارها از شرکتها حساب پس میخوان و در نهایت، کاربرها به این مسائل واکنشهایی نشون میدن که حقشون هست نشون بدن
تشکر از جواب منطقی شما ولی به دلیل طولانی بودن بیش از حد خوانده نشد خسته نباشید ولی دوستان استفاده کنند
هرچند کامنتتون هم مثل پستاتون شامل توضیحات غیر ضروری بسیار زیاده ولی با کلیتش موافقم اتفاقی مانند سایبر پانک برای سازندش یه شکست محسوب میشه و قابل دفاع نیست البته من این بازی رو خیلی دوست دارم و داستان و گان پلیش به شدت گیرا و زیباست و به شدت منتظر اپدیت و دی ال سیش هستم
بازی خیلی وقته درست شده، ۲ ماه پیش بازی رو برای بار دوم تموم کردم، باگ دره ولی مشکل ساز نیست( بازی کاملا بدون باگ هم تاحالا…… دیدیم ولی خیلی کم)، یکی از مورد علاقه ترین بازی هامه.
حداقل قبل کامنت دادن یه تحقیقی بکنید سایبر پانک با حدود یک میلیون پلیر هم زمان در زمان عرضه بیشتر تعداد پلیر بین تمام بازی های آفلاین و تک نفره داشته و فروشش هم بالای ۲۰ میلیون بوده که با اومدن dlc بیشتر هم میشه در نقطه مقابل استارفیلد کلا ۳۰۰ هزار پلیر هم زمان رو استیم داشته و فروشش هم به خاطر گیم پس عمرا به نصف سایبر هم برسه حالا به من بگو مردم برای بازی کردن کدوم یکی بیشتر هجوم آوردن؟
عزیز دل چرا فنبوی بازی در میاری اینقدر بیکاری؟
علاف بیکار بودن افتخار نیست
درصد رضایتش هم با نیم میلیون رای رو ۸۰ درصده و استارفیلدت با ۵۰ هزارتا روی ۷۶ حالا بگو کدوم یکی بیشتر مورد تنفر واقع شده؟
این فقط یه دی ال سی خوب به حساب میاد که نشون داد بازی رو به امون خدا ول نکردن
دمشون هم گرم
ولی باید سایبرپانک بعدی بیاد تا وعده های قبل انتشار Cyberpunk 2077 رو عملی کنه
من نسخه یکش رو بازی نکردم
با این آپدیت ها بهتر شده ؟
میارزه قبل اینکه این dlc رو بازی کنم نسخه اصلی رو بازی کنم ؟
قطعا ارزش داره تجربه اش گوش نده به این حرفها باگهاش کاملا رفع شدن با همین آپدیت بازی اش کن
بازی به شدت ارزش پلی دادن رو داره
نخیر اون بازی مورد انتطار نشده
اونم بعد سه سال
هنر این بود دو سه سال تاحیر میزدن ولی به قولایی که دادن عمل میکردن یه بازی در حد متای ۹۷ میدادن
واقعا بازی خوبی شده ولی اونی که میگفتن اصلا نیست
دقت کنید بازی خوبیه ولی اصلا اون انتظار برآورده نکرد
امیدوارم سایبرپانک بعدی یه شاهکار باشه و تمام این اتفاقات بشوره و ببره
ولی اخه الان ؟؟؟؟؟؟؟بعد این همه مدت
دقت کنید اصلا اون قولارو عمل نکردم
حرفاشون درباره پویایی جهان بازی و امکانات فوق العادش و همچنین بخش آنلاین عملا الکی بود
نباید زیاد آفرین گفت
این کار بخشی از ناراحتی از بین برده ولی زمانی جبران میشه که سایبرپانک بعدی تبدیل به یه شاهکار کنن و به قولاشون عمل کنن
بسیار عالی 👌
ایول گل کاشته دوباره باید یه بیلط به نایت سیتی بگیرم
عالیه! از بازی اصلی بیشتر شد نمرش
بازی اصلی با مشکلات فنی دست و پنجه نرم نمی کرد یچیزی تو همین حدودا میشد ، حیف شد واقعا
از نمره ign و gamespot میشه فهمید دی ال سی خفنیه
دقیقا. تو نمرات یه بازی فقط کافیه به بازخورد این دو تا رسانه توجه کنید و درباره پلی دادن یه بازی تصمیم بگیری. اینو حتی خود سازنده ها هم میدونن. از این دو تا سایت نمره بگیری تمومه…!
نمیشه همچین منطقی رو قبول کرد . ممکنه نقد ها رو به زوال باشند و یک یا حتی هردو رسانه روز به روز ضعیف تر باشند ازین منظر .
همیشه باید به چندین نقد رجوع کرد تا برآیند کلی رو بدست اورد و همیشه هم مورد اطمینان خواهد بود .
از ign مطمئن نیستم ولی گیم اسپات چرا
گیم اسپات یک رسانه سخت گیر هست که بعضی جاها هم سوتی داده و بی انصافی کرده به نظرم IGN منصف ترین بوده
ایول موفق ظاهر شد نمرات ۱۰ گیم اسپات و ۹ ign خیلی مهمه ، cdpr به این موفقیت نیاز داشت.
فکر میکنی بعد فروش استار اینا دیگه اعتبار دارن
بلاخره اون جو سمی دور سیدی پراجکت داره تموم میشه و من از کامبک سیدی واقعا خوشحالم
مبارک همه سیدی فنا مخصوصا خوت محسن جان
قربونت داش sami گل آره واقعا این کامبک و این موفقیت خیلی خوشحالم کرد، مبارک همگی…
شاهکار ساز بشریت . با ریمیک ویچر خودش را ثابت خواهد کرد. یقیین داشته باشید ای پیروان مکتب سی دی پراجکت 😀
واقعا بالاتر از انتظارم گرفت
Dlc سیدی پراجکت از بازی ۲۵ ساله بتسدا نمرش بیشتر شد امسال هم بالدورز گیت هم فانتوم لیبرتی خوب نشون دادن چجوری باید rpg ساخت
۱. برو با اکانت اصلی ات بیا (من که می دونم کی هستی تو)
2. تو این کامنتت دو جا اشاره کردی که از سطح عقلی پایینی برخورداری، یک: مقایسه متای DLC با بازی کامل _ دو: RPG خطاب کردن گیمی مثل سایبر که در بهترین حالت یک اکشن ادونچر با المان های RPG عه
شاید مسخره باشه ولی از سونی توقع دارم سایبرپانک و دی ال سی رو بیاره پلاس 😂
رستگاری سی دی پراجکت…🔥
متا و نمرات واقعی بازی اگه موقع عرضه، مشکلات و باگ ها گریبان گیرش نبودند و بازی ناقص عرضه نمی شد…