بهترین اسرار و ایستر اگهای بازی Starfield
بهترین اسرار و ایستر اگهای بازی Starfield نشان میدهند که چرا برخی از بزرگترین اکتشافات در کهکشان را نمیتوان تنها با قطبنمایی که در اختیار دارید، پیدا کنید.
Starfield بزرگترین بازی بتسدا سافتورکس (Bethesda Softworks) تا به امروز است و طبق سنت دیرینه این استودیو (و عناوین جهان باز)، با تجربهای مملوء از رازها، ارجاعات و ایستر اگهای جذاب و سرگرمکننده طرف هستیم.
راستش را بخواهید، به سختی میتوان حین گشتوگذار در فضای Starfield، یک راز یا ایستر اگ پیدا نکرد. شاید شما هم با فردی مواجه شدهاید که میخواهد گارانتی طولانی مدت سفینۀ خود را به شما بفروشد، یا شاید متوجه شده باشید که تمام سیارات منظومۀ آلفا سنتاری (Alpha Centauri) به نام فضانوردان مشهور نامگذاری شدهاند.
موارد ذکر شده تنها تعداد اندکی از ارجاعاتی هستند که میتوان در طول بازی پیدا کرد و کاملاً واضح است که تمام رازها و ایستر اگهای Starfield به یک شیوه ساخته نشدهاند. برخی به این دلیل که پاداشهای ملموسی ارائه میدهند یا به خاطر نشان دادن مکانیکهایی که حتی نمیدانستید در بازی وجود دارند، تاثیرگذارتر هستند. برخی دیگر تا حد زیادی مبهم هستند و یا به خوبی پنهان شدهاند، به گونهای که در وهلۀ اول تعجب میکنید که چگونه قرار است کسی آنها را کشف کند. در این مقاله به برخی از مهمترین رازهایی که تاکنون کشف کردهایم، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
آرمورهای مخفی
همانند The Elder Scrolls و Fallout بازی Starfield نیز مملوء از زره است و بازیکنان میتوانند از آنها برای محافظت از خود در هنگام ماجراجویی استفاده کنند. هر مجموعه دارای آمار، وزن و پاداشهای متفاوتی است و مطمئناً برخی از آنها بهتر از سایرین هستند. شما میتوانید بیشتر لباسها را فقط با انجام ماموریت و غارت دشمنان به دست آورید، اما برخی از آنها مخفیتر (و پرسودتر) از بقیه هستند.
اگرچه Starfield دارای زرههای متعددی است، اما دو لباسی که ما شدیداً به شما پیشنهاد میدهیم، زرههایی به نام مانتیس (Mantis) و نیشینا (Nishina) هستند. هر دو از قدرتمندترین لباسهای بازی به شمار میروند، اما اگر آنها را میخواهید، نمیتوانید تنها به ردیاب خود تکیه کنید.
زره مانتیس جایزهای برای یک جستوجوی مخفیانه است و تنها در صورتی میتوانید آن را دریافت کنید که یادداشت «پایگاه مخفی (Secret Outpost)» را از یک Spacer بدزدید، اما پیدا کردن زره نیشینا حتی سختتر است زیرا تنها در طول ماموریت “Entangled” میتوان آن را به دست آورد. برای انجام این کار، باید یادداشتهای درون بازی را بخوانید، آنها را با پَرش بین بُعدهای مختلف دنبال کنید و به طور فعال دستورالعملهای رابط کاربری را نادیده بگیرید.
یادداشت Alex Hay
بتسدا، بازی Starfield را در جریان رویداد E3 2018 معرفی کرد و همه تماشاگران را به وجد آورد. به هر حال، Starfield قرار بود اولین IP جدید بتسدا پس از گذشت چند دهه باشد (هنوز شکست Fallout 76 رخ نداده بود). اما متأسفانه، تمام افرادی که برای تجربه Starfield هیجانزده بودند، شانس انجام آن را پیدا نکردند.
در ماه مارس سال ۲۰۲۳، الکس هی (Alex Hay)، تهیهکننده اپلیکیشن، که بیشتر به خاطر برنامههایی مانند Toolbox Pro شناخته میشود، اعلام کرد که از سپتامبر ۲۰۲۲، درمان سرطان ریۀ خود را متوقف کرده و وارد مراقبتهای تسکینی شده است (مراقبتهای پزشکیای که فرد در زمان بیماری لاعلاج دریافت میکند تا علائم را تسکین دهد نه اینکه علت را درمان کند).
چند روز پس از اعلام این خبر، الکس از دنیا رفت. او سالها بود که پروژه Starfield را دنبال میکرد و از اینکه نمیتوانست برای تجربه کردن آن زنده بماند ناراحت بود، اما آرزو میکرد دیگران از بازی به جای او لذت ببرند. بنابراین بتسدا تصمیم گرفت تا او را در قالب یک کد در Starfield جاودانه کند.
اگر از ایستگاه چشم (The Eye) بازدید کنید که به دور جمیسون (Jemison) در منظومۀ آلفا سنتاری (Alpha Centauri) میچرخد، میتوانید یادداشتی را بیابید که به الکس هی اختصاص دارد. این نامه یادبودی است برای هوادار دیرینهای که قبل از تجربه بازی مورد علاقهاش درگذشت. این یادداشت در فضای باز منتشر نشده، اما با این وجود، یک ادای احترام قابل توجه است.
سیستم آلبوم عکس مخفی
همانند بسیاری از عناوین اخیر، Starfield نیز به هارد SSD نیاز دارد. این مولفه باعث کاهش زمان بارگذاری بازی در مقایسه با هاردهای HDD میشود؛ اما با این وجود، هنوز هم با صفحات بارگذاری زیادی مواجه خواهید بود که بدون اطلاع اکثر گیمرها، در واقع قابل شخصیسازی هستند.
در هر نقطه از بازی، میتوانید توقف کرده و با استفاده از قابلیت Photo Mode، یک اسکرینشات بگیرید. شما همچنین میتوانید نورپردازی، ژست شخصیت خود و موارد دیگر را تغییر دهید تا لحظات مورد علاقه خود را جاودانه نمایید و اگر این کار را انجام دهید، بازی به طور خودکار آن عکسها را به صفحات لودینگ اضافه میکند.
لازم نیست کاری انجام دهید، فقط هر زمان که دوست داشتید، کافی است چند عکس بگیرید تا آنها را هنگام انتظار برای کامل شدن لودینگ بازی ببینید. بسته به مهارت خود، ممکن است تصاویری ایجاد کنید که اسکرینشاتهای گرفته شده توسط بتسدا را شرمنده کنند.
چند صدای بسیار آشنا
بسیاری از استودیوها بازیگرانی که قبلاً با آنها کار کردهاند را دوباره استخدام میکنند، حتی اگر آن بازیگر نقش قبلیاش را تکرار نکند. این مسئله صرفاً یک عمل رایج است نه یک ایستر اگ بخصوص. با این حال، کاملاً واضح به نظر میرسد که برخی از صداپیشگان Starfield برای ادای احترام به اجراهای قبلی (و همچنین به خاطر استعدادشان) دوباره به کار گرفته شدهاند.
به عنوان مثال، رون هوپ (Ron Hope) توسط وس جانسون (Wes Johnson) ایفای نقش میشود که کهنهبازیکنان ژانر نقش آفرینی ممکن است او را به عنوان صدای لرد شئوگورات (Lord Sheogorath) بشناسند. در همین حال، استفن راسل (Stephen Russel) که در عنوان Fallout 4 نقش کادزورث (Codsworth) و نیک ولنتاین (Nick Valentine) را بازی کرده، حال در قامت کاپیتان پتروف (Captain Petrov) در بازی Starfield به این عرصه بازگشته است.
RPG فضایی بتسدا همچنین میزبان تعدادی از کهنهسربازان آثار علمی-تخیلی است. به عنوان مثال، اگر بازیکنان ویژگی Kid’s Stuff را در ابتدای بازی انتخاب کنند، میتوانند با مادر و پدر قهرمان داستان تعامل داشته باشند که توسط نانا ویزیتور (سرگرد کیرا نریس از سریال Star Trek: Deep Space Nine) و تیم راس (ستوان تووک از سریال Star Trek Voyager) صداپیشگی میشوند.
صدای کاراکتر کیپر آکویلوس (Keeper Aquilus) فراموشنشدنی است، زیرا متعلق به کسی نیست جز Keir Dullea که بیشتر به خاطر نقشش به عنوان دکتر دیو بومن (Dr. Dave Bowman) در فیلم ۲۰۰۱: یک ادیسۀ فضایی شناخته میشود.
شمارشگر ساعتهای بدون حادثه
اگر از کلونی معدنی سیدونیا (Cydonia) در مریخ بازدید کنید، احتمالاً متوجه شمارشگر «ساعتهای بدون حادثه» خواهید شد. در ظاهر، این شمارنده بخشی سرگرمکننده از جهان بازی است که آشکارا به «روزهای بدون حادثه» در جهان واقعی اشاره میکند و نشان میدهد حوادث در سیدونیا به قدری زیاد اتفاق میافتند که به جای روز، با استفاده از ساعت شمارش میشوند. با این حال، مشخص شده که این شمارشگر صرفاً جنبۀ نمایشی ندارد و واقعاً کار میکند.
بسیاری از گیمرها متوجه شدهاند که شمارندۀ «ساعتهای بدون حادثه» در واقع بر اساس اقدامات بازیکن در زمان واقعی بهروز میشود. اگر صبر کنید و منجر به بروز حادثه نشوید، میبیند که عدد شمارشگر افزایش مییابد، ولی همین که شما یا دیگران عمداً به یک یا چند NPC حمله کنید، تایمر فوراً به عدد صفر باز میگردد.
کلاه فضانوردی شکسته
یک واقعیت شناخته شده در مورد خلاء: «اکسیژنی در آنجا وجود ندارد». پس شما به یک لباس فضانوردی کامل نیاز دارید تا نه تنها نفس بکشید، بلکه فشار را تنظیم کرده و از جوشیدن خون در داخل رگهایتان جلوگیری کنید. یکی از مهمترین بخشهای لباس فضایی، کلاه ایمنی است که اگر شکسته است نباید از آن استفاده کنید. مگر اینکه بخواهید یک ایستر اگ واقعاً هوشمندانه را ببینید.
پس از به دست آوردن اولین سفینۀ خود در Starfield، انبوهی از آیتمهای مفید را در آن خواهید یافت. یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد، کلاه فضانوردی شکسته است که نوار چسبی به آن چسبیده و عیناً کلمات «استفاده نکنید» روی آن نوار نوشته شده است. این موضوع نشان میدهد که قسمت جلوی کلاه فضایی آسیب دیده، بنابراین عقل سلیم حکم میکند که باید کلاه ایمنی را در همان جایی که هست رها کنید.
با این حال، اگر عقل سلیم را نادیده بگیرید و از کلاه ایمنی استفاده کنید، متوجه خواهید شد که نوار چسب مذکور در واقع دید شما را محدود و در مواقعی مسدود میکند. در نور مناسب، حتی میتوانید جوهر مورد استفاده برای نوشتن کلمات روی نوار را نیز مشاهده کنید. این جزئیات کوچک ولی شگفتانگیز هستند و گیمرهایی که به صورت سومشخص بازی را تجربه میکنند، ممکن است هرگز متوجه آن نشوند.
ارجاعات فراوان به عناوین قبلی بتسدا
وقتی صحبت از ایستر اگها میشود، یک استودیوی قدیمی نمیتواند در اشاره به آثار قبلی خود اشتباه کند. به هر حال، بسیاری از گیمرها به این دلیل Starfield را انتخاب میکنند که از طرفداران قدیمی عناوین بتسدا هستند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، پس تمام اشارات مورد بحث ما را درک خواهید کرد.
بیشتر ایستر اگهای Starfield (از میان آنهایی که پیدا کردهام) به عناوین The Elder Scrolls اشاره میکنند. بارزترین آنها یک NPC به نام Adoring Fan بوده که یک کلون بسیار دقیق از شخصیتی به همین نام در Oblivion به شمار میرود. بازیکنانی که ویژگی Hero Worship (پرستش قهرمان) را در حین خلق شخصیت خود انتخاب نمیکنند، هرگز با او روبهرو نخواهند شد، اما کسی که این کار را انجام دهد، Adoring Fan را به عنوان یک شخصیت قابل اعتماد خواهد یافت.
همچنین، یکی از فروشگاههای شهر Hope Town، «بهترین دفاع» نام دارد که ادای احترامی آشکار به فروشگاهی با همین نام در بازی Oblivion است. اگر برای بررسی زندانیهای حاضر در زندان The Lock وقت بگذارید، یک زندانی با نام دلوین مالوری (Delvin Mallory) را خواهید دید، این اسم متعلق به یکی از اعضای انجمن دزدان در بازی Skyrim نیز به شمار میرود.
صحبت از Skyrim شد، اگر مهارت Crippling در Starfield را به حداکثر برسانید، متوجه میشوید که نشان شما، تیری را به تصویر میکشد که یک زانو را شکسته است؛ اشارهای واضح به میمی بدنام که توسط محافظان Skyrim آغاز شد. احتمالاً تاکنون فهمیدهاید که بیشتر ایستر اگهای Starfield ریشه در فرنچایز The Elder Scrolls دارند، اما این بدان معنا نیست که سری Fallout نادیده گرفته شده است.
بسیاری از گیمرهایی که Starfield را تجربهکردهاند معتقدند تروفی بیسبال این بازی به شهر دیاموند سیتی (Diamond City) عنوان Fallout 4 اشاره دارد؛ چرا که اطلاعات مربوط به آیتمهای بازی بیان میکند که بیسبال از بوستون (Boston) نشات گرفته و دایموند سیتی در خرابههای یک استادیوم بیسبال ساخته شده است.
کارگردان بازی، تاد هاوارد (Todd Howard)، نیز اخیراً اعلام کرد بود که تیم سازنده پیش از این در نظر داشته تا سیارۀ زمین موجود در Starfield را به همان نسخهای از زمین تبدیل کند که در عناوین Fallout دیده میشود.
ارجاعات بیشمار به دیگر رسانههای علمی-تخیلی و فانتزی
فرهنگ عامه در روانِ جمعیِ ما ریشه دوانده است، تا جایی که شما میتوانید تنها با اشاره به فیلمها، نمایشها و کتابهای مورد علاقه موجود در یک جامعه، مخاطبان را هیجانزده کنید. با اینکه بتسدا هیچگاه از مملو ساختن عناوینش با ارجاعات به رسانههای خارجی ابایی نداشته، اما Starfield وقتی صحبت از اشاره به فرهنگ عامه میشود، سطح و عملکرد بسیار بالایی را از خود به نمایش میگذارد.
اگر برای اکتشاف وقت بگذارید، میتوانید اولین مرجع خود را در همان ابتدای فرود روی نیو آتلانتیس (New Atlantis) پیدا کنید. هنگام مراجعه به مرکز توزیع UC، با یک NPC به نام یوهان باپتیست (Johann Baptiste) مواجه خواهید شد. این مرد به قدری خوشبین بوده که حتی از پرداخت مالیات هم هیجانزده میشود که به خودیِ خود خندهدار است. اگر با او صحبت کنید، خواهید دید که در انتها با عبارات “Keep on keeping on” از شما خداحافظی میکند.
هرکس که Death Stranding را بازی کرده باشد، بلافاصله عبارت مذکور را به عنوان شعار سرویس تحویل بازی میشناسد … یا شاید هم اشارهای به ادگار کایسِ (Edgar Cayce) روشنفکر است که این جمله را ابداع کرده بود.
یکی از بهترین ارجاعات بازی Starfield، حاوی مقداری اسپویل بوده و بسته به روابط دوستانه موجود در بازی، کاملاً قابل تغییر است. در طول ماموریت “High Price to Pay” یک نفر خواهد مرد. شما نمیتوانید مانع از مرگ شوید، اما خواهید توانست آن فرد نگونبخت را انتخاب کنید. مهم نیست کدام NPC میمیرد، اعضای بازمانده Constellation در طول ماموریت “Missed Beyond Measure” مراسم یادبودی برگزار خواهند کرد و بازیکنان میتوانند سخنرانی کوتاهی ارائه دهند.
اگر سام کو (Sam Coe) بمیرد، شما میتوانید با عکس یادبود او صحبت کرده و با گفتن جملۀ «میبینمت، کابوی فضایی» با او خداحافظی کنید. این کلمات مناسب هستند زیرا او به معنای واقعی کلمه یک کابوی فضایی بود، اما جملۀ مورد بحث ما اشارهای نیز به انیمۀ افسانهای Cowboy Bebop دارد.
«میبینمت، کابوی فضایی» نام آهنگی است که با حمله اسپایک اشپیگل (Spike Spiegel) به مقر اژدهای سرخ پخش میشود. از آنجایی که اسپایک در نهایت و پس از مبارزه با احتمالات غیرممکن جان خود را از دست داد، این مرجع برای مراسم خاکسپاری سام کوی بسیار مناسب و فکر شده بوده است.
منبع: Den of Geek
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
- شرکت Sweet Baby نقشی در پروسه ساخت Dragon Age: The Veilguard نداشته است
نظرات
عالی و قوی
میتونست لیست بلند تری باشه
ول خب زدین تا کنون
دهن ادمو میبنده😄
اسپویل رو نخوندم چون هنوز داستان رو تموم نکردم
ولی ایستراگ الکس هی خیلی خوب بود و واقعا ناراحت شدم .
یه شی پیدا کردم یه موتور سه نفره مختص جنگ جهانی ک خیلی منو یاد ولفنشتاین انداخت ، گفتم شاید یه ارجاعی به دنباله ساخت این بازی کردن ولی باتوجه به لورفتن اسناد بتسدا ، تا نسل بعدی یا اواخر نسل بعد از ایندیانا جونز خبری ازش نخواهد بود
ولی بنظرم بهتره بخونی
لطفا به خاطره استارفییلد هم شده از استارفیلد پست نزارید این میمونه رو دستمون
کاربره استار فییلد
خیلی تو سایت اسپم میکنی.
خب اون بمیره تو خوشحال میشی
الان زیر پست دعوا میشه 🤣🤣🤣🤣.
.
.
بازی خیلی بزرگه فقط مشکل از نظر من همون هوش مصنوعی هست ….
البته که الان دوستان میان میگن متا ۸۴
ولی اصلا ۸۴ حقش نبود (خیلی پایینه) …
ولی در کل نمره رو بی اهمیت بدونید ….
بچه ها کسی ترینر برای استارفیلد سراغ داره ؟..
جدا از هوش مصنوعی گاو مانند شخصیتاش لودینگ های پی در پی و یه سری گلچین هر چند کاربردی(خالی کردن یه انبار از توی چاله اب)هم خیلی رو مخ هستن
چرا واسه استارفیلد دنبال ترینر میگردین؟!؟!!!
چون جر میخوری تا ایتم گیر بیاری تیر زود تموم میشه
کذب است
چه چیزی کذب است ای دوست عزیز خود برو و در فایت جر بخور تا بدانی
۸۰ ساعت رو هارد پلی دادم ای دوست
دوستمون فرمودن.
لطفا تو پست استار راجبه گیمای سونی حرف نزن
خب اینارو داره که متاش ۸۴ شده وگرنه بالای ۹۰ بود
نه ……
الکی نمرش کم شد
مثل ارکهام نایت که حقش خورده شد.
arkham knight حقش خورده شد؟🤣🤣
گرافیکش از ویچر بالاتر بود
نسبت به ارکهام سیتی غیر از بخش باس فایت کاملا پیشرفت کرده بود …
گرافیکش با بازیای نسل ۹ هنوزم برابری میکنه .
کمبو هاش عالیه
بتموبیل محشره .
موسیقی بازی حرف نداره
بعد متاش از فانتوم پین ناقص(خودم عاشقشم) کمتر شد
ضعف داستانی هم نداشت تقریبا
توی مراسم جوایزی اصلا نبرد …..
بنظرم کاملا حقش خورده شد.
باشه داداش نمودی مارو از بس گفتی هوش مصنوعی و لودینگ D:
اصلا تاحالا کامنتی در مورد استارفیلد دادی که اشاره ای به این دوتا مورد نکرده باشی … :)
بجاش یاد بگیر چطوری از کامند های استارفیلد استفاده کنی
برای باز کردنش احتمالا باید همون دکمه “`” رو فشار بدی.
فکر کنم توی الدر هم بود .
ولی با ترینر بیشتر حال میکنم.
کل ایلین ایزلوشن رو با ترینر تموم گردم.
طبق تجربه بنده همیشه بهترین ترینرها fling بودن به طوری که حتی رقیبم نداره. همیشه بروزن و اکثرا بیشترین گزینه هارو دارن. کافیه starfield fling trainer رو تو گوگل سرچ بزنی سایتشونم فیلتر نیست به راحتی دانلود کنی. برای همه بازیا ترینر داره مگر اینکه ممکن نباشه ساخت ترینر برای اون بازی.
دستت طلا رفیق …..
یه Bias خیلی شدیدی توی نمرات حس می شد. اون نمرات ۶ و ۴ واقعا احمقانه بودن و گند زدن توی متای گیم. البته گیم پرفکت هم نیست، یه سری چیزهای تاریخ گذشته داره (مثل لودینگ اسکرین های زیاد و Facial Animation ضعیف) من بعد ۸۰ ساعت نظرم روی ۸.۵/۱۰ هست ولی زیر ۸/۱۰ اصلا حق گیم نیست.
هم نظریم 🙂🤝
فقط هوش مصنوعی؟ ادم دهنش سرویس میشه انقد لودینگ داره
آیا بازی ایی با ایو وسعت و جزئیات و تعمل با آبجکت ها سراغ داری که انقدر لودینگ نداشته باشه؟؟ از کجا میدونی که همچین چیزی با تکنولوژی های امروز محال نباشه؟
نیازی به ترینر نداره دکمه زیر esc تو بازی بزنید کنسول کامند باز میشه. دستوراشم تو نت فراوونه سرچ کنید: starfield console command.
برای به دست اوردن ایتم یا فشنگ هم سرچ کنید: starfield items id
بهترین کد player.additem هست
دستت درد نکنه داداش.😘
اینجور بازیا یه توو مخی دارن برام اینکه یک جای دائمی روو کنسولم اِشغال میکنن
هارد ، بهترین گزینس . من خودم الان تموم سولز لایک هایی ک تا الان منتشر شده و چندتا RPG خفن دیگ مثل سری ویچر و … رو تو هاردم دارم . شاید اصلا دیگ سمتشون نرم ، ولی واقعا دوست دارم تو کنسولم داشته باشمشون
اینا که زود پیدا میشن خوبن اونایی بعد یکی ۲ سال پیدا میشن خیلی جالبن
حیف هنوز تو نسل هشتم واقعا خیلی دوست دارم هرچه زودتر بتونم پلیش بدم
همدردیم😔
همدردیم :((
×٢
حاجی این بازی عالیه لامصب خیلی حال میده یه مقاله هم بزارید برای بهترین سفینه های قابل دزدیدن بازی
آقا من سفینه ی بتمن میخوام
من بتمنم
سفینهم رو بهت نمیدم🗿🗿
تو استارفیلد بساز بده بهم لعنتییییی
نوچ🗿🗿
بده دیگه کسکم
نمیشه کسگم
آفرین، تو امتحان رو قبول شدی !
من ژوکرممم، عه، چیز، جوکر
البته وجود بناهای معروف مثل اهرام ثلاثه،کاوشگر های ناسا در مریخ و سفینه فضایی اپولو۱۱ در ماه رو جا انداختید
دو هفته اس دست به گیم نزدم
استارفیلد مثل ردد۲ حالا حالا ها قراره ازش راز و ایستراگ بیاد بیرون
بازی خیلی از ردد۲ الهام گرفته، از کارکتر sam coe گرفته تا خود شهر آکیلا، خودشون هم گفته بودن از غوطه وری ردد۲ الهامات زیادی گرفتن. شاید این رو هم میتونستید تو مقالتون بیارید
یه سوال، سارا مورگان به خاطر اینکه زدم چند تا فضاپیمای freestar collective رو نابود کردم قهر کرده و ازم متنفر شده🤣 چیکار کنم دوباره آشتی کنه؟
براش شیرینی بخر🤣🤣
یا پیتزا
تو مکالمه یه آپشن قانع کردن میاد، از اون استفاده کن.
اینا کوچیکترینهاش هست
وجود ایستگاه فضایی ۳۰۰ یا ۱۰۰ ساله که تو خودش اکوسیستم داره
و جزو اولین تلاشهای انسان برای زندگی تو فضا هست
یا سیاره ای که توش توسط روبات ها انسانهای معروف رو کلون سازی کردن…..
بیشتر دوست داشتم بعد از کاوش تو فضا یک ایستگاه فضایی متروکه رو پیدا کنم توش و یک ساید کوئست معرکه رو استارت میزدم که موجودات بیگانه و زامبی ها(افراد کشته شده ایستگاه) باید پاکسازی بشن تا رازش کشف بشه ، ولی احتمالا این ساید کوئست صرفا تو تخیلاتم بود و عملی نمیشه 🥲
اتفاقآ داره برو خوشحال باش😁
بعضیاشو میدونستم و بعضیارو نمیدونستم. درکل مقاله خوبی بود و ارزش خوندن داشت با تشکر از نویسنده. ایستراگ های بزرگتری هم هستن که ادمو شوکه میکنن ولی همینم خوبه. اون تابلوی شمارشگر جالب بود چون نمیدونستم با عملکرد بازیکن تغییر میکنه.
اون کلاه شکسته dont use رو چند بار نشونش دادن…
جالب بود در کل
عکس پست هم دلمو برد D:
به شخصه بازی رو دارم بازی میکنم و نظر خودم رو دارم میگم هوش مصنوعی NPC ها بسیار پایین هستش و من تو صورتشون احساس خاصی و یا دیالوگ خاصی که من احساس کنم اون شخص واقعی هست رو به من نمیده😕. برای مثال به دیالوگ ها، حالت ها، طرز رفتار و… NPC های جی تی ای وی خودمون نگاه بکنید خیلی تفاوت داره😶🌫️.
و یک چیز دیگه ای که رو خیلی رو مخ هستش لودینگ های پی در پی بازی هست شما برای اینکه بخواین از یک در عبور کنید لودینگ داره😐. یک چیز دیگه ای که خیلی بده اینکه شما برای اینکه بخواین برین فضا فرود بیاید و اینا سینماتیک میشه.
به جز این چندتا مشکل بازی خیلی خوب و سرگرم کننده ای هستش که شمارو برای ساعت ها ساعت سرگرم میکنه حتی اگه بخواین بازی رو سریع تموم کنید خودش خیلی طول میکشه چه برسه به اکتشاف و گردش در سیاره ها درست کردن سفینه تعامل و… چندین برابر بیشتر طول میکشه 🔥💥 درکل نمره ۸۳ ۸۴ واقعا در حقش نیست به نظر خودم همون ۸۸ ۸۹ ۹۰ ای که اوایل بهش دادن نمره منصفانه ای هستش.
اگر با شهروندهای شهر نیو آتلانتیس صحبت کنین. یکیشون میگه : “منم میخاستم مثل تو یه کاوشگر فضایی بشم ولی….. ولش کن داستانش طولانیه!!” این یه ارجاع به اون میم معروف بازی اسکایرم و تیر توی زانوی خوردنه که حتی خود سازنده ها هم با خودشون شوخی کردن!!!
بازم بگردید چیزی که زیاده ایستراگه.به کاوش ادامه دهید.
پیامی از گاد هاوارد
ای گاد هاوارد بزرگ
ولفنشتاین جدید میخواهیم
تیک تاک تیک تاک ……
بازیش ایسترگ های خیلی جالبی داره مخصوصا اون نامه Alex…
آخرین تلاش های استاد علیرضا باقری. ببخشید محمدی جهت وجود نگه ئاشتن اخبار مربوط به استارفید در پست ها 😀
استارفیلد قراره تا سالها اسمش رو ببینی عادت کن بهش
اقا یه اموزش استارفیلد بزارید
سلام دوستان عزیز
بنده میخوام سری اس بگیرم بنظرتون ارزش داره یا خیر
(لطفاً از ترول کردن بپرهیزید مسئله برای من مهمه)
عالی
خیلی از ایستر اگ ها بعدا کشف میشن
همینا هم جالب بودن