اسکوئر انیکس از زمان انتشار Final Fantasy 16 نزدیک به ۲ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داده است
اسکوئر انیکس از زمان انتشار Final Fantasy 16 نزدیک به ۲ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داده است
اسکوئر انیکس از زمان انتشار Final Fantasy 16 نزدیک به ۲ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داده است
اسکوئر انیکس از زمان انتشار Final Fantasy 16 نزدیک به ۲ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داده است
اسکوئر انیکس از زمان انتشار Final Fantasy 16 نزدیک به ۲ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داده است
اسکوئر انیکس از زمان انتشار Final Fantasy 16 نزدیک به ۲ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داده است

اسکوئر انیکس از زمان انتشار Final Fantasy 16 نزدیک به ۲ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داده است

علیرضا محمدی
۱۴:۱۴ ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
اسکوئر انیکس از زمان انتشار Final Fantasy 16 نزدیک به ۲ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داده است

سهام اسکوئر انیکس (Square Enix) نسبت به اوج خود در سال جاری ۳۰ درصد کاهش یافته و تقریباً ۲ میلیارد دلار از ارزش بازار این شرکت حذف شده است.

قیمت سهام این ناشر ژاپنی در روزهای منتهی به انتشار Final Fantasy 16 در ژوئن به بالاترین حد خود در سال جاری رسیده بود، اما در روز چهارشنبۀ این هفته در پایین‌ترین سطح خود از می ۲۰۲۲ قرار گرفته. این رکود پس از آن رخ می‌دهد که طبق گزارشات، فروش عنوان انحصاری کنسول PS5 نتوانسته انتظارات شرکت را برآورده کند.

کاهش ارزش رخ داده را می‌توان همچنین به عملکرد ناامیدکننده سایر نسخه‌های پرهزینه مانند محصول سرویس محور Marvel’s Avengers که پشتیبانی از آن در این ماه به پایان می‌رسد و Forspoken – اولین بازی استودیو Luminous Productions – که فروش پایینی را تجربه می‌کند، نسبت داد.

در مقالۀ بلومبرگ که رکود اخیر اسکوئر انیکس را تحلیل می‌کرد، کارمندان و پیمانکاران ناشناس ادعا کردند که این شرکت از مشکلاتی در ساختار توسعه بازی و کنترل کیفیت خود رنج می‌برد، در حالی که تحلیلگران نیز نگرانی‌های خود را در مورد چشم‌انداز بلندمدت آن ابراز کردند.

مایکل پریفونتین (Michael Prefontaine)، توسعه‌دهنده و گیمر اهل توکیو با اشاره به Marvel’s Avengers ،Forspoken و The DioField Chronicl گفت:

پر کردن بازار با بازی‌های ناتمام، بد یا آزمایش‌نشده اقدام بدی است. این شرکت بدون نظارت مناسب، روی عناوین بسیار زیادی سرمایه‌گذاری کرده است.

کارمندان فعلی و سابق اسکوئر انیکس مدعی شده‌اند که یکی از دلایل چنین مسائلی، تصمیم اسکوئر انیکس برای کنترل کردن بیش از حد دامنه و جهت پروژه‌ها است. آن‌ها همچنین می‌گویند که بازی‌ها از مستندات و ساختار تیمی نامناسب رنج می‌برند. یجیا زای (Yijia Zhai)، تحلیلگر شرکت MacRumors Capital Securities در این باره می‌گوید:

ما همچنان نگران ساختار توسعه عناوین این شرکت و کنترل کیفیت بازی‌ها هستیم که می‌تواند عملکرد بلندمدت کمپانی را محدود کند.

اوایل ماه جاری، اسکوئر انیکس اعلام کرد که نسخه PC بازی Final Fantasy 16 به همراه دو بستۀالحاقی (DLC) پولی در دست توسعه است.


نظر شما در این باره چیست؟

منبع: VGC

milad saMr jackpotسابقAhzek Ahriman (world eater )DARKSIRENمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)77Pop_StarSirAmirassassinlul-bookIlyaSina7294QUIGGZYmarioکوروشAhmad_bkشاه غاز کبیر∞کاکاسنگیKratosmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اسکوئر انیکس از زمان انتشار Final Fantasy 16 نزدیک به ۲ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داده است
اسکوئر انیکس از زمان انتشار Final Fantasy 16 نزدیک به ۲ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داده است
اسکوئر انیکس از زمان انتشار Final Fantasy 16 نزدیک به ۲ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داده است
اسکوئر انیکس از زمان انتشار Final Fantasy 16 نزدیک به ۲ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داده است
اسکوئر انیکس از زمان انتشار Final Fantasy 16 نزدیک به ۲ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داده است
اسکوئر انیکس از زمان انتشار Final Fantasy 16 نزدیک به ۲ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داده است
اسکوئر انیکس از زمان انتشار Final Fantasy 16 نزدیک به ۲ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داده است
اسکوئر انیکس از زمان انتشار Final Fantasy 16 نزدیک به ۲ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داده است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اسکوئر انیکس از زمان انتشار Final Fantasy 16 نزدیک به ۲ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داده است