Starfield: ابزارهای کامل برای ساخت ماد در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهند شد
به گفته تاد هاوارد (Todd Howard)، کارگردان بازی Starfield، وقتی ابزارهای مادسازی دردسترس قرار بگیرند، بازیکنان با آنها تقریبا قادر به انجام هرکاری خواهند بود.
با انتشار Starfield، سازندگان ماد از همین الان شروع کردهاند تا با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارند این بازی نفشآفرینیِ علمی تخیلیِ بزرگ را از جنبههای مختلفی تغییر داده یا بهتر کنند و البته از آن جایی که این بازی یک RPG مخصوص شرکت بتسدا (Bethesda) است، هواداران برای دانستن اینکه چه ابزارهایی برای مادسازی در اختیارشان قرار خواهد گرفت، از همین الان هیجانزده هستند.
ولی این اتفاق دقیقا چه زمانی رخ خوهد داد؟ در یک مصاحبه جدید در سایت Famitsu، تاد هاوارد به این موضوع واکنش نشان داده و اعلام کرده است که ابزارهای کامل ساخت ماد در سال ۲۰۲۴ منتشر خواهند شد و با استفاده از آنها بازیکنان تقریبا قادر به انجام هرکاری خواهند بود.
هاوارد میگوید:
زمانی که بازی از پشتیبانی کامل ماد برخوردار شود، شما قادر به انجام دادن تقریبا هرکاری خواهید بود؛ درست مثل عنوانهای قبلی ما.
مادها سالِ بعد در دسترس قرار میگیرند ولی ما اینکار را بهطور گستردهای انجام خواهیم داد چرا که ما هم آن را (ساخت ماد را) دوست داریم.
تاد هاوارد
ساخت ماد، همیشه یک عامل حیاطی در عناوین قبلی بتسدا بوده است و اینطور که بهنظر میآید، Starfield هم از این قاعده مستثنی نیست. هاوارد قبلا اعلام کرده بود که این بازیِ نقشآفرینی علمی تخیلی، بهشت سازندگان ماد خواهد بود و حتی پیت هاینز (Pete Hines) هم مدتی پیش اشاره کرده بود که ابزارهای مادسازی به بازیکنان اجازه خواهند داد که سیارههای خودشان را بسازند.
Starfield، هفتهی پیش به صورت بینالمللی منتشر شد و یک شروع باورنکردنی تجربه کرد. این بازی در همین لحظه از مرز ۶ میلیون بازیکن عبور کرده و به بزرگترین عنوان روز عرضه تاریخ بتسدا تبدیل شده است. ضمناً طبق گزارشها، این بازی در روز عرضه به اوجِ بیش از ۱ میلیون بازیکن همزمان در همه پلتفرمها رسید.
Starfield هماکنون روی پلتفرمهای ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی در دسترس قرار دارد.
منبع: GamingBolt
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
بتسدا : سال مارکانوی ماد شاز ها
راک استار : مارلوی ماد ساز ها
چند روز بعد : پای سی جی به استارفیلد هم باز شد
صد در صد باز شده تا الان
شرک😅
ماد بسازن گشت و گذار بدون لودینگ باشه و بشه صعود و فرود انجام داد ،بازی رسما هیچ مشکل دیگه ایی نخواهد داشت !
امیدوارم اونو یه روزی بتزدا به عنوان قابلیت جدید اضافه کنه، نه اینکه امیدش به ماد ساز ها باشه ! (البته من، به عنوان سهام دار شرکت، سعی میکنم این ایده عملی بشه🗿👍🏼)
این شرکته تو داری؟ ادعای تو خالی فقط این چی بود همش وعده وعید بهموندادی اخرش ی گیم پلی معمولی
نگران نباشید من تازه وارد شرکت شدم زمان میبره تا توش جا بگیرم
پ.ن : جدا از شوخی گیم پلی معمولی بود ؟😐 بازی بده ؟
البته اگه یه ماد گرافیک چهره هم بدن عالی میشه ، واقعا بعضی npc ها هیچ احساسی تو چهرشون نیست.
ماد ۶۰ فریم رو کنسول هم می تونن بسازن ؟ یادمه اسکایریم قبل از عرضهش رو نسل ۹ که رسما ۶۰ فریم بشه یه مادی برای بازی اومده بود که رو کنسول های میان نسلی می تونسته ۶۰ بشه !
۶۰ فریم واقعا نیازه رو کنسول
اسکایریم یه بازی بود که روی کنسول ۲۵۰ گیگافلاپسی عرضه شد
با ماد روی کنسول ۴ ترافلاپسی رسید به ۶۰
بازی های بتسدا بیشتر سخت افزار رو بخاطر کنترل npc و فیزیک مصرف میکنن خیلی بعیده با کم کردن رزولوشن فریم بالا بره
کنسول هم مگ ماد میخوره؟؟ ایییییی خداااااا
google.com
ما ندیدیم هم نشنیدیم اگ هست ک من چندین ساله اپدیت نشدم😅
تو اسکایریم هم نمیشه ماد گشت و گذار بدون لودینگ رو ساخت
عملا ۱ اف پی اس هم نمیگیری
آخ گفتی🥲بتسدا لعنتی انجینتو عوض کن🙏🏻♥️
اینجوری احتمالا همچین فیزیکی رو نمیبینیم
بنظرم باید بخش های دیگش رو اپدیت کنن فقط
حالا خوبه پست قبلی فیزیک سیب زمینیها بود!
اون پست در مورد سیب زمینی ها و فیزیکشون رو دیدی ؟ اون رسما مدیون موتور creation engine هست و هیچ موتور دیگه ای توی دنیا وجود نداره که باهاش بشه چنین فیزیکی رو ساخت که ۲۰۰۰۰ تا particle رو همزمان ذخیره کنه و برای تک تکشون چارچوب و animator scaling رو تو بخش فیزیک الحاق کنه . بازی های بتسدا وجود دارن چون این موتور وجود داره ، هر چند با تلفاتی مثل لودینگ که با یه حساب کتاب ساده میشه متوجه شد که لااقل الان سخت افزار لازم واسه بارگذاری این همه دیالوگ و فیزیک و مقیاس دهی رو ندارم بدون صفحه لود . هر چند توی PC قدرتمند لود ها بشدت از نسخه کنسولی کوتاه ترن
خیلی هست شما چون خودتو محدود ب یک پلتفرم کردی ندیدی بازی هایی هستن فیزیک انقدر واقعیه ک میتونی توش ازمایش فیزیک انجام بدی
هیچ انجین دیگه ای نمیتونه ۵۰۰۰ سیب زمینی رو بکشه
نباید انجینش رو عوض کنه اصلا یکی از خصوصیات این انجین انکه ماد سازی براش راحته بنظرم یه آپدیت یا یه نسخه جدید کافیه
بخدا تو ایکس باکس لودینگ خیلی رو اعصابی نداره
حاجی بازیو تجربه نکردم توش توی زمین هم میشه رفت ؟
اره ولی هیچی نداره
صحراست و زمین نابود شده کلا
چرا بعضی جاها میگفتن ساختمان های خرابه هست از هیچی بهتره
Hast vali chand sad sal pish bekhater moshkelat javi atmospherzamin nabod shode va dg kasi toush zendegi nemikone.
تو پستی قبلی نشد بگم اینجا میگم
تفاوت جاذبه و فیزیک بازی فقط برای این ابجکت ها نیست یا فقط برای پرش و یا در زمان تیر اندازی تو جاذبه صفر
پوک تیر هایتون تو جاذبه متفاوت به صورت متفاوت هم پرت میشن
یا کشتن دشمن اگر با یک تیر بکشیدشون تو جاذبه کم جسدشون به صورت اروم میاد رو زمین
این لول از فیزیک و اینکه تغریبآ باگی نداره برای بتسدا یه دستاورد خیلی بزرگ هست
مقایسه کنید با فیزیک اسکایریم و فالوت ۴ که بیشتر باگ هاشون هم بخاطر همین فیزیک بشددت ضعیف بود
بیشترین پیشرفت استارفیلد تو زمینه همین فیزیک هست بتسدا یه لیپ خیلی عظیم داشته و به جرعت میشه الآ گفت تو زمینه فیزیک جزو برترین های صنعت گیم هستن
یعد از اون به نظرم تو باگ گیری و مبارزات خیلی بهتر شدن
گرافیک هم به نظرم خوب هست ولی هنوز جای کار دارن اما بشخصه برای گرافیک بازیهای بتسدا رو بازی نیمکنم و اگر هر بازیشون به این شکل گرافیک مورد قبول داشته باشن هم راضی هستم
واقعآ از xbox و ماکرو کمترین توقعی که دارم اینه که کریشن اینجین رو براشون یه اورهال کامل انجام بدن و بشددت اپدیتش کنن(از هسته تا کوچکترین جزییات)
قدم بعدی نوسازی و تعویض انجین.برا الدر۶ باید یه کاری بکنن
تعویض انجین براشون به نظرم غیر ممکنه
هیچ انجین دیگه این نمیتونه این لول از ابجکت ها رو با چنین فیزیکی + کلی npc + کلی دیالوگ+ کلی انتخاب + گستردگی گیم پلی و کلی سیستم و مکانیک رو با هم و در این سطح در کنار هم داشته باشه
ساخت بازی بزرگی مثل استارفیلد بخاطر انجین بازی بوده و هر انجین دیگه ای زمان ساخت بازی رو بشددت طولانی میکنه
به نظرم بهترین راه حل براشون همون اورهال کامل کریشن انجین هست یه جوری که انگار از نو ساخته شده و تمام نکات منفیش رو برطرف کنن نقاط قوتش رو هم حفظ و تقویت کنن
نظر بسیار خوبی بود🌹🌹🌹
همین کار رو هم میکنن می خوان اپگرید کنن انجینشون رو
کجا گفتن؟! من یادم نمیاد
منبعی چیزی داری؟!
توی خبر یجا تو تلگرام دیدم یادم نمیاد منبعش چی بود
انجن بتسدا بهترین انجن هست برای ساخت همچین گیم هایی. خیلی هم پیشرفت داشته. ولی لازمه یه سری بخش های دیگه ش هم کاملا اپگرید بشن.
اتفاقا منم به این فکر افتادم که مایکروسافت یک سرمایه گذاری عجیب رو همین موتور انجام بده تا بازی های بعدی بتسدا با رویکردی کاملا غیر محتاتانه ساخته بشه ، یعنی هرچیزی که تو ذهن کارگردان هست بشه پیادش کرد !
کاملا مشخصه بعضی از نواقص همین بازی به موتور برمیگرده دقیقا در جایی که بعضی از خوبی های بسیار جذابش هم لاز به همین موتور برمیگرده ، انگار این موتور یک حالت صفر و صد تو بعضی از المان ها داره و سرمایه گذاری باید رو قسمت فرم پذیری و انعطاف پذیری بیشتر این موتور انجام بشه !
عالیه وقتی تصور میکنم این موتور اگر ارتقاء یافته بشه و دست استوددیوی آبسیدین هم بهش باز بشه 🤩🤩🤩🤩
خدایی اونا با آنریل انجین نباید کار کنن و بیان رو این موتور 😁😁
اگر حرفات عملی بشه چی میشه به به فوق العاده میشه
یه عده که سواد فنی ندارن میان میگن چرا انجینشون رو عوض نمیکنن، اکثرشون هم اسم UE5 رو میارن، یه دمو دیدن فکر کردن هر بازیی رو در هر سبک و ابعادی که باشه میشه با اون کیفیت رو UE5 ساخت!
کاری که Creation 2 میکنه از عهده هر انحینی خارجه، این رو من نمیگم، متخصصهای این عرصه میگن.
به نظرم عاقلانه ترین کار برای مایکروسافت اینه که تشویقشون کنه که بیان برای الدر ۶ بخشهای رندرینگ و انیمیشن انجینی که playground داره برای فیبل استفاده میکنه رو با بخشهای دیالوگ/فیزیک و کلا rpg انجین بتسدا ترکیب کنن و یه انجین پیشرفته داخلی مخصوص rpg بین استودیوهاشون در دسترس باشه
مثل اینکه خیلی ها به داستان گیم ایراد گرفتن ولی من از کواست لاین مربوط به سارا مورگان خیلی لذت بردم کریمزون فیلیت خیلی باحال بوده اما کواست لاین اصلی مثل فالوت ۴ بود دیگه بقول خودشون میزارن خودمون داستانمون رو بسازیم
بتسدا🫱🏼🫲🏻مادساز(رابطه عشق داداش🗿♥️)
بقیه استودیو و ناشر ها(اصلا به راکستار اشاره نمیکنم)🗡️🛡️مادساز ها(رابطه موش و گربه🐈🐀)
حق
یکی از دلایل پر باگ و مشکل بودن بازی های بتسدا همین مادساز ها هست برای تکمیل کردن بازی از مادساز ها استفاده می کنه اگه اینجور پیش بره دیگه بتسدا یه بازی ناقص درست میکنه و میده ماد ساز ها تکمیل کنن
بازی های بتسدا رو بهتره از ۱ یا ۲ ماه بعد بازی کرد وقتی که کلی ماد تولید شده و بازی بی نقص هست.
پ.ن بهتره دیگه استودیوها از این روش استفاده کنن
دانلود ماد شرک برای استارفیلد در سیاره اسکایریم
امیدوارم ایرانیام یه دستی تو این ماد ها داشته باشن … 😂👌
ماد عمو حسن برای استارفیلد
من بتونم یه ماد میسازم ،ایران تو بازی استارفیلد که نشون میده همه مردن ، جنتی وسط اون کویر نشسته قلیون میکشه ،حتما این ماد رو میسازم 🤣
ماد فسیل متحرک در کویر
ساخته جوانان ایرانی
همین الانم کلی ماد روی nexus mods منتشر شده براش حداقل اینارو میاوردن رو نسخه گیم پس کنسول خوب بود.
امیدوارم مادسازان بتونن جهانهای Tamriel و Wasteland رو توی Starfield بازسازی کنند.
ماد سی جی به ما نمیرسه؟
به نظرم بعد از ماد شدن این بازی، اونموقع میشه ازش لذت برد و گمونم بهتر تا اون زمان که ابزارش میاد برای تجربه بازی صبر کرد
من کلا به غیر از ماد های گرافیکی و بهبود دهنده ، خیلی از ماد توی بازی ها استفاده نمیکنم ، اما به هر حال همین ماد های مختلف میتونه برای خیلی ها جذاب باشه 👌🏻
بازی های بتسدا بدون ماد هم کامل و عالی هستند من که نیازی به استفاده ماد نمی بینم ماد زیاد هم باعث کرش در بازی و مشکلات دیگه ای میشود.
زیر پست اسپایدرمن فقط نظرات فن بوی های ایکس باکس بود، الان برا این گیم مزخرف ماد فقط میتونه نجاتش بده چون هیچ هویتی نداره گیم پلی منسوخ شده ک فقط کالاف ازش استفاده میکنه بزن بکش برو جلو رو فقط دوتا مکالمه با فست تراول چپوندن توش گیم هیچ چیز خاصی نداره
همین سگش شرف داره به بازیایی که فقط اسم بازی رو به یدک میکشن و درواقع “فیلم سینمایی” هستن
وقتی ی روز هم ب گیم فرصت تجربه نداری برداشتت میشه این گاد اف وار اخرت گیم پلیه فقط نیزه کریتوس ب اندازه ی گیم کامل ابیلیتی داره
تنها بازی خوبش همون گاد او واره. وسلام. وگرنه باقیشون فیلمن تا بازی ولی خب از حق نگذریم فیلمای خوبین
باز خوبه فیلم داره نگاه کنیم ن اینکه کنسول روشن کنیم خیره ب تصویر😅