بخش داستانی Tekken 8 بسیار بزرگتر از Tekken 7 است
بخش داستانی اصلی بازی مبارزهای جدید Bandai Namco یعنی Tekken 8 قرار است به طرز قابل توجهای بزرگتر از نسخه قبلی این سری یعنی Tekken 7 باشد.
کارگردان بازی Tekken 8 یعنی کوهی آیکدا (Kohei Ikeda) و تهیهکننده بازاریابی آن یعنی نائویا یاسودا (Naoya Yasuda) در مصاحبهای جدید با Famitsu اطلاعات هیجانانگیزی را در رابطه با این بازی به اشتراک گذاشتند. بخشی از این اطلاعات مربوط به بخش داستانی این بازی مورد انتظار بود.
آیکدا گفت که بودجه این بازی بسیار زیاد و در حدی بوده که تیم توسعه آن را شوکه کرده است. او افزود که بخش داستانی در Tekken 8 به طرز قابل توجهای بزرگتر از نسخه قبلی یعنی Tekken 7 بوده و همچنین حالت Arcade Quest از این بخش جدا است. آیکدا حالت Arcade Quest را یک بخش آموزشی الهام گرفته از آثار نقشآفرینی توصیف کرد. شما در این بخش آواتار خود را شخصیسازی میکنید و در یک حالت داستانی که حول محور بخش آرکید بازیهای مبارزهای میچرخد شرکت میکنید. این حالت به بازیکنان فرصتهای منحصر به فردی را برای یادگیری چیزهای جدید خواهد داد.
در زمینه شخصیسازی هم آیکدا گفت که سیستم شخصیسازی بازی آن قدر پیشرفته است که بازیکنان میتوانند هر کدام از کفشهای یک شخصیت را به صورت مجزا تغییر دهند. بازیکنان همچنین میتوانند ست لباسهای خاصی را بین شخصیتهایی که با هم رابطه دوستان یا خصمانهای دارند را عوض کنند.
در زمینه بخش آموزشی در Tekken 8 هم گفته شده که هر ۳۲ شخصیت موجود در بازی بخش آموزشی مجزای خود را دارند تا بازیکنان با تمام سطوح مهارت بتوانند با آنها آشنایی پیدا کنند. به علاوه بخشهای آموزشی بسیار دوستانه هستند و یادگیری از طریق آنها از مکانیکهای ساده تا پیشرفته کار آسانی خواهد بود.
بازی Tekken 8 در تاریخ ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ (۶ بهمن ۱۴۰۲) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
نظرات
خوبه راستر کوچیک شده احتمالا همه شخصیت ها تو داستان اصلی هستن و دیگه اون بچش مزخرف داستان های فرعی رو نداریم
فکر کنید ۲۰۲۴ چهار تو ۳۰ سالگیه مجموعه متای بالای نود بگیره
به بخش داستانی این نسخه خیلی امید دارم، حس میکنم داستانش قشنگ از آب در میاد.
تکن ۷ هم خوب بود داستانش فقط چون چند تا شخصیت خاص تو داستان بودن و بقیه نبودن یه خورده تو ذوقم زد.
فک کنم با این نسخه تکن دیگه داستان این سری تموم میشه و حالا یه تگ تورنمنت ۳ هم که بسازن دیگه کلا سری تکن به پایان میرسه، البته مگه اینکه یه دفعه باز یکی زنده شه یا بزنن ریبوتی چیزی کنن
ریبوت خیلی ایده خوبیه
آره احتمالا اگه داستان تو ۸ تموم شه ریبوت کنن
نه داداش احتمال زیاد یا تکن ۹ یا تکن تگ ۳ و یا تکن ۱۰ از مبارز جدید کازاما رونمایی بشه و قرار نیست با پدرش مشکل داشته باشه و حتی شاید هم به کمک همدیگه بخوان یک موجود اهریمنی دیگه رو از بین ببرن……
نمیدونم والا ولی الان طبق داستان نسخه ۷، فک کنم تو نسخه ۸ یا کازویا جین رو میکشه یا جین کازویارو میکشه و بعدم هم خودشو احتمالا میکشه تا از شر ژن شیطانی هم راحت شه که اینطوری داستان کامل تموم میشه و بعدش هم یه تگ ۳ میسازن و بعد یا کلا تکن تموم میشه یا ریبوت میکنن. البته این نظر شخصیم هست و بر اساس داستانی که تو نسخه قبل دیدم پیشبینیم اینه.
اگه بین جین و کازویا یکی از اینا بمیره دیگ بعد نسخه ۹ تیکن کسی سمتش نمیره چون شخصیت های اصلی بازی همینان هیهاچی رو حذف کردم اینام حذف شن که هیچ
فقط کازویا رو تبدیل به کیسه بوکس جین نکنید
طول بخش داستانی هر سه نسخه جدید تکن ، مورتال کامبت و استریت فایتر نسبت به نسخه قبلیشون مثل این که خیلی زیادتر بوده و شایدم عمیق تر !
استریت ایرادش داستانش بود
استریت فایتر همیشه بخش داستانی بسیار ضعیفی داشته. من همهه نسخه هاشو بازی کردم و هیچ کدومشون داستان خوبی نداشته و کلا بعضصیاش اصا داستان نداشته و همین بخش داستانی تنها بخشی هست که استریت فایتر هیچوقت نتونسته توش با کامبت و تکن رقابت کنه.
دقیقا داستانش خیلیم گسستس
«آیکدا گفت که بودجه این بازی بسیار زیاد و در حدی بوده که تیم توسعهٔ آن را شوکه کرده است»
بعد جالبه هارادای دلقک وقتی از بازی ایراد گرفته میشه ، وقتی میگن چرا نورپردازی بازی مشکل داره ، فوری اشک تمساح میریزه که بازی بودجه نداشته! خب یه کلمه بگو بلد نبودیم با آنریل کار کنیم ، همون طور که توی Tekken 7 بلد نبودین – بخش داستانی هم بخوره تو فرق سرشون – داستان این سری همیشه مبتنی بر اندینگ داستانی کاراکتر بعد از اتمام بخش Arcade بود که زدن نابودش کردن – opening ها رو هم که حذف کردن ، کلا دیگه هویتش رو ازش گرفتن بعد از نسخهٔ ۶ – الان همه چی هست غیر از تکن
چرا چرت پرت میگی ، حالا شما فن یه بازی دیگه هستی دلیل نمیشه که بگی گرافیک بازی بده ، با اختلاف این نسخه از تمام بازی های فایتینگ دیگه چه از جنبه نور پردازی چه از جهت گرافیک چه از جهت گیم پلی بهتر و نو آوری بهتره ، بافت پوست طبیعی. حرکات و انقباض عضلات عرق روی پوست ، گردش زوایای نور و سایه در جهت حرکت شخصیت در سه جهت اصلی ، تنوع و پویایی استیج ها، از لحاظ گیمپلی همیشه کامل بوده با مجموعه سیستم هیت ،بسیار کامل تر هم شده ، استریت با اون گرافیک انیمه ای و دلقیکش ، مورتال هم فقط در زمینه نور پردازی یکم نسبت به مورتال ۱۱ بهتر شده سیستم کامئو هم دقیقا چیزیه که تکن ۲۵ سال پیش با تگ ازش رونمایی کرده ، در ثانی بازی مبارزه ای که در سه زوایه و آزادی عمل کامل در محیط بازی با اون همه تنوع کمبو کجا ، کمبو های محدود مورتال استریت تو محیط دو بعدی و فقط عقب جلو شدن کارکتر کجا ، همینجوری اومدی یه چیزی بگی
من خودم تکن رو از تکن ۱ شروع کردم و هیچ نسخه ای رو هم تا حالا جا ننداختم ؛ پس لطفا واسه من ادعای پیرمرد بودن نداشته باش – محض اطلاعت مورتال رو هم از نسخهٔ اول توی سگا جنسیس شروع کردم و الان هم تعصبی روی هیچ گیمی ندارم که بیام باهاش مقایسه کنم – در ثانی نورپردازی بازی به شدت مشکل داره ، به حدی که حتی نور محیطی روی کاراکتر درست منعکس نمیشه ، – حالا شما اومدی طبق یه سری جوانب که اصلا جزئیات توی چشمی نیستن کامنت منو قضاوت میکنی – تا چه حد تعصب؟ اتفاقا بنظرم مورتال هم دچار افت شدید شد و اگه بری با نسخهٔ ۱۱ مقایسه کنی ، به کارتونی شدن شدید طراحی کاراکترها (نتیجهٔ طبیعی تغییر انجین از آنریل ۳ به آنریل ۴ که به هیچ عنوان به درد این سبک نمیخوره) پی می بری – استریت فایتر رو هم که اصلا فنش نیستم و بهتره حرفشو نزنی – خلاصه قرار بر این نیست که چون فن قدیمی سری ام بیام از روی هوا به به و چه چه کنم – اینکه فیزیک بازی از فاجعهٔ Tekken 7 بهتره ، دلیل بر بی نقص بودنش نیست
حتما شما از بقیه منتقدین ، چه سابت چه مجله های معتبر بهتر میفهمی ؟ توصیه میکنم توضیحات منو مجدد بخون بعد از روی دیده هات قضاوت نکن یکم از مغزتم کمک بگیر ، شما میخوای بفهمی نور تو محیط بسته یا باز چطور منعکس میشه رو بدن توصیه میکنم فیلم dune, و فیلم dark tower رو ببینی تا متوجه بشی تکن چقد به حالت رئالستیک نزدیکه
فقط امیدوارم بابت جون کازاما سرمون کلاه نرفته باشه و اسرار غیبتش از زمان تکن ۳ مشخص بشه و البته نقش تاثیرگذاری هم در داستان تکن ۸ داشته باشه.
گرافیک بازی که تا به اینجای کار نشونی از این بودجه عظیم نداشته. ضمن اینکه بخش داستانی در سری تکن اهمیت چندانی نداره و بهتره تلاششون رو برای ارتقا کیفیت بصری بازی بذارن .
بخش داستانی نه فقط تو سری تکن بلکه کلا تو بازی های فایتینگ زیاد اهمیت نداره و بیشترین اهمیت رو گیم پلی و اینا دارن، ولی خب نمیشه ولش هم کرد که، به هر حال باید بازی یه داستانی داشته باشه تا هویتی هم داشته باشه چون بنظر من بازی بدون داستان بازی بی هویتی هست
بالاخره باید یه داستان داشته باشه برای من که اصلا داستان مهم نیست
وقتی بازی داستان داشته باشه و شما داستانشو تموم کنی بعد که برمیگردی میبینی از شخصیت ها بیشتر خوشت میاد و باهاشون همذات پنداری میکنی ( اگه داستان خوب باشه). همین شخصیت ها که مثلا انتخاب میکنید به عنوان شخصیت مورد علاقتون به عنوان مثال، شما اول اسکورپیون میبینی ظاهرش خفنه بعد یه فایت باهاش پلی میدی میبینی خوبه و ازش خوشت میاد ولی وقتی داستان بک گراندشو میفهمی که چطوری هانزو هاساشی شده اسکورپیون چند برابر ازش خوشت میاد و بعد مثلا دلت میخواد کوانچی رو تکه تکه کنی، اینجا ا یکی خوشت میاد و ا یکی دیگه دت میاد و فایت ها هم جذاب تر میشه برات.
منم وقتی تازه گیمر شده بودم( منظوری ندارم که بگم شما تازه واردی یا همچین چیزی، فقط تجربه شخصیم رو میخوام بیان کنم) کلی بازی پلی دادم ولی کاری به داستان نداشتم چون بچه بودم و سر از داستان در نمیاوردم و فقط چسبیده بودم به گیمپلی و لذت هم میبردم، بعد که یکم بزرگتر شدم همون بازیارو دوباره پلی دادم ولی ایندفعه به داستانم توجه کردم، لذتی که ایندفعه داشت ۱۰ برابر دفعات قبلی بود و همش میگفتم چرا آخه من به داستان کاری نداشتن و کاش اینطوری نمیکردم.
توصیه میکنم بیشتر به داستان اهمیت بدید بعد به حرفم میرسید.
دقیقا هم همینه الان اگه تیکن داستان نداشت تا صد سال کسی نمیدونست کازویا پدر جینه و رابطه های دیگه بازیکنا و چیزیم که خودت گفتی لذت آدم میبره ، علاوه بر اینا من اینو میخوام اضاف کنم بنظر من برای بازیهای فایتینگ داستان لازمه چرا ؟ ، چون بفهمی چرا بازیکنا دارن مبارزه میکنن ، از رو مرض همدیگرو که نمیزنن یا اینکه چرا مثلا تو تیکن ۳ اوگر یا مورتال نسخه های قبلی شائوکان یا شیناک شخصیتای آخر بازی بودن که باید شکستشون میدادیم ، حالا برا اونایی که فقط همینطوری بازی میکنن براشون این مسئله ها مطرح نیس ، ولی برا یه گیمر که از همه زوایا به بازی نگاه میکنه اینا براش سوال و مسئله میشه
احسنت کاملا نظرتون درسته، باید یه دلیلی باشه که اینها همه دارن همدیگه رو لت و پار میکنن
گرافیک بازی تا الان فوقالعاده بوده ، شما برو تریلر های گیمپلی تو یوتیوب با ۱۰۸۰ ۶۰ فریم ببین بعد بیا یه چی بگو
مورچه چیه که کله پاچش باشه
بخشی داستانی تکن مگه قبلا چی بود که بخاد بزرگتر بشه
داداش اصلا تو بازی های فایتینگ مهم نیست
خب خوبه من که تیکن ۷ رو از بس کوتاه بود دو سه روزه تموم کردم 👻😐😁 ولی داستانش خوب بود از نظر من
من توی یکی دو ساعت تمومش کردم.
خوبه
منتظرش هستیم
به نظرم بجای اینکه تمرکز رو بزارن روی بخش داستانی و طولانی کردن قضیه، باید تمرکز رو بزارن روی ویدیوهای پایانی هر مبارز که به صورت جداگانه بعد از اتمام و زدن غول آخر نشون میدادند. نکتهای که در نسخه جاودانهی سوم تبدیل به برگ برنده بازی شده بود. اون زمان تیزرهای کوتاه مربوطه از نظر گرافیک چند سال جلوتر از رقبا بود، الانه و با توجه به بودجه بالا و زمان قابل قبول تا انتشار بازی و کاملا نسل جدید بودن بازی میتونیم شاهد باشیم که نسخه هشتم با بازگرداندن این نکته به زمان اوجش برگرده…
___________________
Street Fighter 6
Mortal Kombat 1
Tekken 8
خبر هر بازی ای که میاد شما انجام دادین اصلا احیانا گیمی هست که شما تجربه نکرده باشین و در موردش اظهار نظر نکنین!!!!!!!
امیدوارم در آخر داستان کازویا بزند دهن پسر ناخلفش یعنی جین را سرویس کند!
قشنگی ایندفعه داستان اینه دو تا شخصیت که از لحاظ قدرت برابرن میخوان مبارزه کنن هر دو ژن شیطانی رو دارن ، تو تیکن ۷ مشخص بود هیهاچی میمیره ولی بازم با همون حال خوب در برابر کازویا مقاومت کرد ، و یچیزم راجب جون کازاما فکر نکنم قرار واقعا زنده باشه چون اوگر کشته بودش ، بنظرم مث شخصیت کازومی میشیما ( همسر هیهاچی ) در قالب خاطرات تو داستان بازی میاد
چه سخن بی منطقی زدی اتفاقا نتیجه مبارزه تیکن ۸ از قبل معلومه تا الان هر چی مبارزه چه خود بازی چه انیمه همیشه جین کازویا رو شکست داده درحالیکه مبارزه های هیهاچی و کازویا هربار نتیجش متفاوت بوده .اینکه شما میگی هیهاچی چون ژن شیطان نداشت حریف کازویا نمیشد معلومه تیکن ۲ بازی نکردی یا کلا ندیدی.نتیجه مبارزه این دو هیچ وقت معلوم نمیشه از قبل و به همین خاطر همیشه جذاب تر از مبارزه های جین و کازویا بوده که نتیجه همیشه یکی بوده
اتفاقا تا دلت بخواد تیکن ۲ رو پلی دادم برا حرف اولت تریلرا چیز دیگه ای میگن نمیدونم صحنه ای که جین قدرت شیطانیشو از دست میده رو دیدی یا نه که این یه نشونی بر اینکه امکان شکست جین هست من حتی تو یوتوب چند دقیقه اول داستان بازی تیکن ۸ دیدم مبارزه جین و کازویا بود تا اولش خوب جین داشت کازویا رو میزد با اینکه شیطانی هم بود ، ولی وقتی کازویا شیطانی شد جین باز ضربه خورد و یه صحنه هر دو از لیزر وسط پیشونی استفاده کردن و جین شکست خورد نتونست در برابر قدرت کازویا مقاومت کنه ، تو تریلرا هم نشون میده که جین با بقیه چند نفری میریزن سر کازویا پس مشخصه الان کازویا صد برابر قوی تر شده و در ضمن قدرت کازویا رو تو تیکن ۲ و ۷ مقایسه کن با اون همه تغییر هیهاچی شانسی نداشت ، تازه تو شماره ۲ هیهاچی جوونم هست ، ولی تو ۷ بعد این همه سال که هم پیر شد ، هم قدرت کازویا بیشتر از قبل بود انتظار پیروزی هیهاچی نمیرفت (البته برا من) ، جین الان تو تیکن ۸ حریف کازویا نشد با اینکه زن شیطانیم داشت بعد هیهاچی بدون هیچ قدرتی میخواست حریف بشه ، تو تیکن ۲ اگه میبینی هیهاچی پیروز شد اولا حالت مبارزه مث تیکن ۷ که این همه تغییرات داشت نبود (کمبو ها ، ریج آرت و . . .) ، خود کازویا قدرتش مث الان نبود ، هیهاچیم جوون بود ،حالا باز بگو بی منطق حرف زدم
توی تیکن ۴ کازویا به هیهاچی میگه وقتی منو کشتی نیمه قدرتم رو از دست دادم که این نیمه همون جینه.کازویا توی اندینگش تو تیکن ۴ قدرت جین جذب میکنه و مثل همن ورژن تیکن ۲ میشه.این یعنی کازویا هم بعد از تیکن ۲ ضعیف تر شده و این مسئله فقط برا هیهاچی نبوده البته اکوما هم موقع رویارویی با هیهاچی در جوابش که (چرا الان بعد اینهمه سال اومدی?) میگه منتظر بودم قوی تر بشین که این حرفت رو (ضعیف تر شده) رو نقض میکنه.ولی نتیجه مبارزه شون شاید هم قابل تخمین بود ولی در حد مبارزه تیکن۸ تابلو نبود همه میدونن جین در اخر برنده میشه حالا خواستن تنوع بدن گفتن جین قدرتش از دست میده وقتی پس میگیره تابلوئه که نمیبازه در ضمن هنوزم برام سواله چجوری فردی ژن شیطانی داره تبدیل به angel jin میشه.بعد از دست دادنش هم میگه دیگه قدرت شیطانی نداریم در حالی ک فرشته بود.کلا به شخص از داستان تیکن ۸ خوشم نیومد نقش جون کازاما رو خیلی خلاصه کردن بعد شخصیت مبهم رینا.و اخرش هم جین برا دومین بار سنت شکنی میکنه و بعد شکست حریفش اونو از صخره نمیندازه و جون سر کازویا میاد و شایدم تیکن ۹ بازم مبارزه این دو داریم.بازم که تابلوئه جین فرشته میشه و کازیا رو میزنه و این چرخه داستانی بی انتها ادامه داره که از نظر من جذاب نیست.بلاد ونج_ فیلم تیکن 3_ و بازی تیکن۴ همیشه جین کازیا رو زده الانم که تیکن۸ تاریخ تکرار شد. حداقل هیهاچی اینطور نبود
با ژن شیطانیش مبارزه میکنه چون اگه از ژن شیطانی استفاده میکرد یکی عین کازویا میشد و برا قدرت میجنگید اگه دقت کنی یجا ترکیبی هم از devil هم angel مادرش بهش قدرت angel میده و کلا فرشته میشه ، بعدم تو فقط به ته داستان نگاه میکنی اصلا بقیه جا ها که دو تا کاراکتر فدا میشن اون همه آدم با جین متحد میشن اون صحنه ای که بازی حالت مود Tekken force تو تیکن ۳ رو میگیره و اون دختره ریانا که اول با جین متحد میشه بعد مشخص میشه که نقشه تو کلش داشت برا اینکه ژن شیطان فعال کنه اینارو نمیبینی ، بعد فقط میگی مشخص بود جین کازویا رو میزنم خو نه پس انتظار داشتی کازویا جین بزنه ، اون جریان هیهاچی هم بگم با یه دلیل دیگه که چرا باید میمرد و مشخص بود که میمیره ،( حالا چون مشخص شد که مرد اگه جنگ کازویا و هیهاچی هنوز مشخص نبود میگفتم یا کازویا یا هیهاچی یکیشون میمیره ) این دو نفر چهار بار دارن با هم میجنگن یکی وقتی کازویا بچه بود که از کوه میندازتش پایین این یک ، دوم تو تیکن یک که باز کازویا ایندفعه هیهاچی رو میندازه تو تیکن ۲ هیهاچی باز کازویا رو میندازه تو تیکن ۴ هم کازویا ربات هارو میفرسته سمت هیهاچی انفجار میشه که بازم زنده میمونه در واقعا هر دو اینا ۲ بار کردن باز زنده شدن اگه تو تیکن ۷ باز همین تکرار میشد دیگه تیکن مسخره میشد تیکن باید یکیو فدا میکرد که هیهاچی چون ژن شیطان نداشت و کازویا قوی تر بود مرد ، تو تیکن ۸ بازم همونطور که میبینی دو نفر فدا میکنن خودشونو ، واقعا تیکن داره عالی عمل میکنه به لحاظ داستان ، و در ضمن اگه میبینی جین تو تیکن ۸ کازویا رو از کوه ننداخت جین دیگ از این جنگ و مبارزه و کشتار خسته شده بود نمیخواست بکشه
محتوای بسیار کمی داره تیکن ۸ کل بازی خلاصه شد در جنگ جین با ژن. تیکن ۷ به خیلی از ابهامات مثل اینکه دلیل سقوط کازویا از صخره چی بوده و کازویا چجوری جی کورپ بدست گرفت جواب داد در حالی که من با دیدن تیکن ۸ فقط به ی سوالم جواب یافتم که چرا کازویا تو تیکن ۶ اطراف مقبره ازازل چرخ میزد همش.بیشتر از رفع ابهام سوال بوجود اورد.مخصوصا این رینا و جون که کلا نقشه شون معلوم نشد چ بود.نمیدونم یکی دوتا تحلیل دیدی یا ن همونای که ۷ سال پیش تیکن ۷ رو تحلیل کردن الان میگن داستان تیکن ۸ خیلی کوتاه بود و پر ابهام وضعیف عملکرده بیشتر رو گرافیک و گیم پلی وقت گذاشتن. حالا این نظر کارشناسان هست نمیدونم قصد داری چیو اثبات کنی به جرئت میشه گفت داستان تیکن۷ از۸ گسترده تر بود و ابهامات کمتری داشت.اخرش هم یه سخن سمی گفتی(جین خسته شده) نه داش دلیلش اینه اگه کازویا بمیره هارادا و دارودستش منبع پولشون قطع میشه اینا مغزشون برا پول کار میکنه بلدن یه بازی چند تا سیزن تقسیم کنن ۱۰ تا دی ال س داستانی پول چند تا بازی رو از ی بازی در بیارن فدا شدنی توی تیکن ۸ کازویا بود که نشد بازم ی نبرد تکراری داریم تو تیکن ۹ که خسته کنندس دیگه. حالا این امتیاز های بی منطق منتقدین باعث میشه فکر کنن کارشون درست بوده و از این به بعد تیکن های با داستان نیم ساعتی خواهیم داشت.
مشکل این اینا هیچ وقت خودشون جای مخاطبان نذاشتن و برا همین تو هر نسخه ابهاماتی بوجود امد که بعدا هم رفع نشدن. توی تیکن۸ دستشون خیلی باز بود یه عالمه سوال رو میتونستن جواب بدن.با دیدن چپتر۱ همه فک کردیم قراره ریشه های میشیما ها برسی میشه که معلوم شد اینم حقه بود. مثلا از سوال های ریشه ای همین مبارزه هیهاچی و جینپاچی ۵۰ سال پیش که چرا و چگونه شد با این بهونه هیهاچی هم یه شخصیت قابل بازی میکردن عالی میشد خانواده کازومی کی و چی بودن. یا یه سوالی که از تیکن ۷ بوجود امد این بود چرا جی کورپ ۲۰ سال زحمت کشید کازویا و زنده کنه بعد زود دست به کشتنش میزنه.هزار تا سوال دیگه که دیگه قدرت تایپش ندارم به سه تا از اینا جواب میدادن میشد۶ ساعت داستان که عالی میشد و هم نیازی به این کارا نبود نمیدونم گرفتن قدرت های جین ازش و بعد پس دادنش یا اضافه کردن رینا که اینجوری فقط داستان رو طول بدن.
آخه چیزی دیگه ای که هست بخش داستانی تو بازیهای فایتینگ اونقدر اهمیت نداره همین تیکن از ۷ تازه تصمیم گرفت یه بخش داستانی درست درمون ایجاد کنه تا قبل از ۷ هر شخصیت داستان داشت با غول اخر بازی میجنگید و یه ایندینگ میزاشت و تمام ایندفعه تغییر دادن ، از لحاظ گیم پلی تیکن سطح بشدت بالایی داره نسبت به بقیه ی بازیهای فایتینگ ولی خب حالا تو داستان چون اهمیت نمیدن خوب درستش نمیکنن به قول خودت ابهامات زیادی بوجود میاره برا بیشتر گیمرا هم اهمیت نداره مثلا همین دو تا سوال که گفتی خانواده کازومی ، نبرد جین پاچی و هیهاچی اینارو اهمیت نمیدن خودمم اهمیت نمیدم ، الان تیکن ۸ همه میخواستن بدونن جنگ کازویا و جین چی میشه همه اول میگفتن جین برندس ولی وقتی تریلرا آمد نظرات عوض شد تو تریلر اون همه شخصیت متحد میشن بر علیه کازویا که حریفش نمیشدن و جین نمیتونس به شیطان تبدیل شه دیگ بعد اینجا نتیجه جنگ این دونفر نا معلوم بود بهمون خاطر بخش داستان برا خیلیا جالب میزد و سازنده های تیکن ۸ دیگ همین براشون بس بود که تونستن توجه جلب کنن و بقیه سوالاتو جواب ندن و اهمیت ندن ، در مورد نبرد جین و کازویا چرا پرتش نکرد یکی که خودت درست گفتی اگه کازویا حذف شه کسی سمت تیکن نمیره ، در مورد رینا و جون ، رینا حضورش اینجا برای اینه که بفهمه چطور قدرت شیطانیشو فعال کنه و حضور در رنگ ترش تو تیکن ۹ مشخص میشه و از اونجایی که برا انتقام هیهاچی امده حالا سوال اینه از جین انتقام میگیره یا کازویا سراغ کدوم میره یا شایدم اینم دنبال قدرته و جون هم نقشش این بود به پسرش کمک کنه که بله واقعا کم لطفی کردن که خیلی کم تو داستان از جون استفاده کردن ، اینا براشون فقط همین نبرد جین و کازویا بس بود دو تا شخصیت دیگه رو هم حذف کردن که جذاب تر به چشم بیاد ، کلا هم طرفدارای بازیهای فایتینگ دو چیز زیاد مهمه براشون و همچنین برا سازنده ها گرافیک و گیم پلی ، رو داستان خیلی کم مانور میدن
اساتیدی که میان ایراد از گرافیک بازی میگیرن ، تمام سایت ها و پیج های مربوط به گیم با بازی کردن این نسخه همه از گرافیک بازی به عنوان نقطه قوت بازی یاد گردن بعد متخصصین آنریل انجین پیج گیمفا هیت های منفی میدن نسبت به این بازی ، شما اول برین با کیفیت بالا حداقل گیم پلی رو ببینین تا بفهمین گرافیک واقعی این بازی چیه ، اگه هم فن بازی مبارزه ای دو بعدی هستین که دیگه حرفی برا زدن نمیمونه ،چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید 😁
به شدت هایپ م برا این بازی
اقای هارادا سازنده کل فرانچایز تیکن همه کاره تیکن در باندی نامکو هست تو یه مصاحبه گفته بود کاراکترها اصلی هیچوقت قفل نمیشن پولی فقط جدیدا گذشت هم جدید که قفل بود قدیمی ها هم اینکار کرد هنوز مصاحبش هست