بازی بعدی سازنده God of War احتمالا در ژانر RPG خواهد بود
پیش از این تایید شده بود که استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica)، خالق سری God of War، چندین پروژۀ مختلف در دست ساخت دارد. بر اساس آگهی شغلی جدید، این پروژهها، یا حداقل یکی از آنها، شامل المانهای نقشآفرینی (RPG) میشود. اگرچه این احتمال نیز وجود دارد که بازی مذکور به طور کامل در ژانر نقش آفرینی قرار داشته باشد.
با توجه به آگهی شغلی منتشر شده از سوی فرناندو سکو (Fernando Secco)، برنامهنویس ارشد استودیوی سانتا مونیکا، آنها روی یک آیپی (IP) رونمایی نشده کار میکنند و نقش او «رهبری تیم حول پیشروی در دنیای بازی» است. او در ادامه توضیح میدهد که به همراه تیم کوچکی از برنامهنویسان، روی مواردی که شامل المانهای پیشروی میشوند (سیستمهای نقشآفرینی، بارگذاری منابع، تروفیها، فایل ذخیرهسازی و …) کار میکند.
همانطور که میدانید، پیش از این در آگهیهای شغلی به ساخت نسخۀ بعدی از سری God of War اشاره شده بود. استودیوی سانتا مونیکا در حال حاضر روی دو پروژۀ مختلف کار میکند؛ یکی از آنها توسط کوری بارلاگ (Cory Barlog) هدایت میشود و طبق شایعهها، یک آیپی جدید علمی تخیلی خواهد بود. بازی دیگر نیز توسط تیم سازندۀ God of War Ragnarok توسعه مییابد و احتمال دارد ادامهای بر سری God of War باشد. شایعهای حول توسعۀ بستۀالحاقی برای God of War Ragnarok نیز وجود دارد.
پر بحثترینها
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- گزارش: Final Fantasy 16 روی PC تنها ۲۸۹ هزار نسخه فروخته است
- رسمی: بستههای الحاقی، ریمیکها و ریمسترها میتوانند کاندید بازی سال در The Game Awards شوند
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
استقبال میشه 😍❤️🔥❤️🔥❤️🔥
تو همین دو گاد اخیر نشون دادن میتونن از پسش بر بیان.
کاملا غیرموافقم
همون ۲۰۱۸ هم که دوربینو عوض کردن بازیو خراب کردن چه برسه به این!
ریشه گاد کجا این سبکا کجا
امیدوارم هر بازی که خراب میکنه بتونه گوتی بشه متاش هم بالای نود بشه
فشار بخور همین
داداش حرفتون رو به هیچ عنوان قبول ندارم .
خیلی از طرفدار ها دلشون میخواست که گاد اف وار سوم شخص باشه . درثانی ببینید چندتا گاد از همون فرمول گاد اف وار ۱ استفاه کرده .دیگه تنها فرقی که اگه سانتا مونیکا از همون فرمول در نسل هشتم استفاده میکرد تغییرات گرافیکی بود . مثل تغییر گاد ۳ با ۲ و گاد ۲ با ۱ . البته گاد ۲ شروع بسیار طوفانی و عجیب غریبی داشت ولی در ادامه بازی شباهت زیادی با نسخه قبلی داشت و یذره افت کرد .
همینطور گاد اف وار معراج تو مرز بود و واسه همین نه متای بالایی گرفت و نه متای پایینی . یعنی نه کسی ازش راضی بود نه ناراضی و سانتا مونیکا یا باید با آیپی گاد اف وار برای همیشه خداحافظی میکرد یا هم بازی رو ریبوت میکرد . چون اگه همین تو نسل هشتم گاد اف وار با فرمول نسخه کلاسیک ساخته میشد هرچهقدر هم فوقالعاده میشد بازم خیلی ها ازش انتقاد میکردن
درثانی گاد های کلاسیک بخاطره محدودیت های کنسول نسل ششم باعث نشد که سوم شخص باشن و تمام سیستم مبارزات بازی هم واسه دوربین ثابت طراحی شده بود بخاطره همین نمیشد که تو گاد ۳ دوربین بازی تغییر کنه و باید ریبوت میشد چون باید جای قدرت دایره و آنالوگ سمت راست و همچنین قدرت ها به کل عوض میشد کا شدنی نبود .
ولی بههرحال امیدوارم که نسخه های بعدی گاد به کل دوباره ریبوت بشه و ترکیبی از گاد های کلاسیک و گاد های نورس باشه
یعنی یه بازی با روایت زیبا و احساسی و شخصیت پردازی و دنیای نیمه جهان باز و سوم شخص از گاد های نورس و از اینور هم سیستم مبارزات بسیار سریع و بسیار خشن و حماسی و دیوانه کننده با باس فایت های بسیار بزرگ و ترسناک که بنظرم ترکیب خیلی خفنی میشه . موسیقی هم که جفتشون عالیه
فقط امیدوارم که سانتا مونیکا بهترین انتخاب رو بکنه و بازی رو همه پسند طراحی نکنه که یه بچه ۱۰ ساله بشینه گاد بازی کنه و بازی رو کاملا کاملا بزرگ سالانه طراحی کنه یعنی خشونتی در حد لست اف از ۲ حتی از اون هم بالاتر طوری که سانتا مونیکا کاملا قدرت ps5 رو با خشونت به رخ بکشه
داداش. بیا از بحث دوربین بکشیم بیرون. آخه RPG ؟ نه داداش یوبیسافت چیه ما میخوایم تفاوت ایجاد کنیم 😌😌. الان نمیخوای ببینی دارع چی میشه؟
اساسینز هم زمانی اصالتشو از دست داد که شروع کرد تقلید از ویچر.
دلیل نمیشه که چومن الان بازی های آرپیجی دارن میان روی بورس اینا هم آر پی جی بسازن.
این یعنی دوشیدن. یعنی گاد آو ویچر.
دیگه سونی اومد روی روایت بعد از گاد ۳ تاثیر گذاشت بس نبود؟ که همونم باعث لفت دادن کارگردان اصلی شد؟
مضحکه واقعا. بچه بودیم میرفتیم خونه فامیل چقد گاد آو وار بهمون حال میداد. چقد خون و خشونتش حال میداد و در عین حال من ۶ – ۷ ساله رو میترسوند. دیگ نمیبینم همچین تجربه ای رو در احتیار مخاطب قرار بده.
“مخالفم” تو دایره لغاتت نیست؟ کاملا غیرموافقم چه سمیه😂
به قول سکویی اصلا قیافه اینا ایرانی نیست😅
🤣🤣🤣
بازی گاد اف وار حالا حالا ها نمیاد سانتا مونیکا رفته دنبال ای پی جدید این ار پی جی همونه منظورش نوشته بازی بعدی سازنده گاد نه بازی بعدیه گاد چیزی که از سانتا مونیکا شنیدم اینه که انقدر گاد ساختن که دیگه بریدن میخوان تنوع بدن کار خوبیه از دید من بکنن سیستم گاد اف وار ۲۰۱۸ بیشتر ار پی جیه تا هک ان اسلش برای همین میشه گفت میتونن این کارو بکنن
اصلا موافق نیستم همون دوربین بیشتر جذابیت بازی بود ک اون گرافیک زیبا رو از نزدیک ببینی و مبارزه از نزدیک ده برابر بیشتر حال میداد
خوبه گفتن IP بعدی یعنی ی چیز جدید نه دنباله ی جدید فرنچایز که میشه IP قدیمی که اینجوری گادو کشوندی وسط
داش ریشه چیه سبک چیه
هر سبک و ریشه ای یه تاریخ انقضا داره اگه همه بازی ها(یا حتی فیلم و محصول ها) بخوان با سبک قدیمی پیش برن دیگه مخاطب ازش استقبال نمیکنه الان دیگه دوربین های سوم شخص و اول شخص مده و منم هردو رو خیلی دوست دارم دوربین های قدیمی مثل گاد سه واقعا بدرد نمیخوره
این کلکم تا دید استارفیلد اومد هوس کرد یه rpg بسازه 😂
مطمئنم بازی خوبی میشه چون مثل اینکه کارگردان گاد آو وار (ببخشید اسمشو یادم رفت) با تاد هاوارد دوسته و میتونه ازش کمک بگیره خودشم که بازیاش حرف نداره مثل همین گاد آو وار
واقعا تاد و کوری با هم دیگه دوستن؟
جالب بود نمیدونستم
عجب زوجین
داداش حرفت بی ربطم نیست. ماکروسافت با تصاحب بتسدا الآن دیگه کلی عنوان rpg گردن کلفت مثل همین استارفیلد داره و سانتامونیکا بی دلیل برای عنوان بعدیش دست رو سبک rpg نذاشته و این رو حتما سونی باهاشون هماهنگ کرده. این کوری بارلوگ هم که اسمش رو یادت رفت کلا آدم خاکی و باحالی هست و دوست زیاد داره، دیگه تاد هاوارد هم یکی از بهترین هاش هست که میتونه ازش کمک بگیره؛ البته تا جایی که سیاست های شرکت ها بهشون اجازه میده…
نه
تعریف کامیونیتی ایران از آرپیجی خیلی مضحکه جدی.
🤔🤔🤔
این نظر شخصی خودمه
از لحاظ گیمپلی گاد ۴ و ۵ عالی بودن ولی از لحاظ داستانی مزخرف بودن
ا
اون کریتوسی که من میشناختم همه چیزو خراب میکردو به هیچ چیز رحم نمیکرد
ادامه بازی بعد از گاد ۳ کار اشتباهی بود چطور میتونه تو یه منطقه دو تا خدای خدایان وجود داشته باشه
اصلا تصور کردی اطلس کل زمین رو روی دوشش میکشه ولی توی اساطیر نورس پایین ترین قسمت دنیا هلهایم هست.
این تناقص بازی رو خراب میکنه
بهترین کاری که سانتا میتونه کنه اینه که گاد یک رو ریمیک کنه و ادامه گاد راگناروگ کار مسخره ای هست. و به احتمال بالا گاد ۶ شخصیت اصلی هم اتریوس هست که من باهاش حال نمیکنم
البته اینجا بحث ما بیشتر راجع به عنوان جدیدی هست که سانتامونیکا میخواد بسازه نه گاد بعدی.
در مورد دو گاد جدید هم نظر شما محترمه، کم هم نیستن کسایی که با شما موافقن ولی واسه شرکت سونی و استودیوی سانتامونیکا مهم موفقیت تجاری و نقدها و نمرات بالا هست که بدست آوردن و این دو بازی موفق محسوب میشن و قطعا ادامه شون هم ساخته میشه هرچند باب میل یه عده مثل شما نباشه.
منم با بعضی انتقاداتتون به داستانش موافقم.
سانتا مونیکا ثابت شده س هرچی بسازه شاهکار درمیاد چون سونی بالاسرشه
سانتا مونیکا ناتی داگ اینسامنیاک : بازی بد؟ چی هس اصلا چجوری باید ساختش
گاد او وار رو میخوان ادامه بدن یا با یه دی ال سی که خبرش اومده بود میخوان تموم کنن داستان کل فرنچایز رو و روی بازی جدید کار کنن؟
ی نفر لیک کرده ک قراره ی دی ال سی برای گاد بسازن و احتمالا ۲۰۲۴ میاد بیرون البته قطعی نیس روی گاد بعدی هم ک دارن کار میکنن ک احتمالا تو مصر باشه در کنار ایپی جدید
نه بابا تموم کجا بود
من تا مرگ خفن کریتوسو نبینم بارلوگو ول نمیکنم
حیثیت تلخه ولی هیچ غلطی نمیتونیم بکنیم😂😂
این صحبتت منو یاد ی دیالوگ از فیلم اسپایدرمن ۱ سم ریمی انداخت! همون جایی که گوبلین سبز ب مرد عنکبوتی گفت مردم فقط دنبال اینن که شاهد لحظه مرگ قهرمانشون باشن! فقط اینجوری میتونی خودتو تو قلبشون جا بدی
بیا با من باش ی فرد قدرتمند و شرور
جمله حقی گفته
این یدونه واقعا یه مرگ تمیز میخواد
جوری که گریه در بیاره
خیلی شکوهمندانه و خفن
way of the hero. And they found you amusing for a while, the people of this city. But the one thing they love more than a hero is to see a hero fail, fall, die trying. In spite of everything you’ve done for them, eventually they will hate you
کلا دیالوگ های خفنی میگفت و ترکیبش با بازی فوق العاده ی دفو بینظیر بود
گرین گابلین بهترین و کاریزماتیک ترین ویلن بین فیلم های ساخته شده از مرد عنکبوتیه
حیف که قدیمی بود و سونی گدا بازی در آورد وگرنه فایت های معرکه ای با اسپایدی ازش میساختن
توی ۲ سونی سر کیسه رو شل کرد و دیدیم ریمی چه فایت های شاهکاری خلق کرد
سونی الآن RPG انحصاری چی داره غیر از هورایزن ؟
Demons souls
Bloodborne
اگه منظورت RPG دیالوگ محور باشه فقط هورایزن از این قاعده پیروی میکنه ، ولی اگه منظورت کلا بازی RPG باشه بازی های سولز مثل دیمون سولز و بلادبورن انحصاری هستند
گرچه هورایزن بیشتر رو action adventure تمرکز داره تا المان های RPG .
اگه بازی های jrpg مثل فاینال های انحصاری حساب کنی بعلاوه بلادبورن و دیمن سولز و Nioh. اینا RPGـن.
ولی عزیز هورایزن درسته سونی به اسم RPG داره معرفی میکنه ولی المان های rpgـش اینقدر لایته که بیشتر یه بازی اکشن ادونچر با المان های RPG هست
لایت RPG هست.
لایت بودن هم آخه حدی داره
بازی هورایزن همونقدر RPG هست که آرمورد کور۶ شوتر سوم شخص. نزدیکش هست ولی اصلا تو اون دسته نیست.
هورایزن بیشتر المان های rpg داره تا اینکه یک بازی rpg واقعی باشه، تمرکزش بیشتر بسمت اکشنِ ماجراست تا آر پی جی
درکل A-RPG حساب میشه
هورایزن غلط بکنه نقش آفرینی باشه
به وضوح گاد اف وار نسبت به سه نسخه اول افت کرد و داستان کودکانه قسمت دوم هم زنگ خطری بود برای کناری گیری در اوج !!! چسبیدن به فرمول های کم ریسک و دنباله روی از ترند نتیجه ای جز شکست نداره.
به جای ریسک و معرفی آی پی جدید صرفا داریم آثار شونه تخم مرغی با کم ترین ریسک می بینیم و در آینده بیشتر هم میشن. متاسفانه مدیوم گیم داره راهه سینمای هالیوود غرق شده و لجن گرفته رو در پیش می گیره.
داستان کودکانه عجب چ درک عمیقی اره ریبوت گاد اصلا ریسک نبود فروش یازده میلیونی تو سه ماه هم زنگ خطر جدی بود واقعا
اون ایپی جدید هم ک دارن روش کار میکنن در کنار گاد هم کشکه حرفات کاملا درست و منطقیه
بشین سسشرفیلدتو پلی بده با متای ۸۶ زیاد صحبت نکن
هه تو برو اسپایدر عن تو بازی کن هر دو تا نسخه هیچ فرقی که نکرد😂 اینم مثل همونه
(۶۰ نفر فن بوی میبینیم)
هر کی دیسلایک هم بزنه زیر این پست خیلی فشاریه
شکست؟ اتفاقا زمانی از لحاظ تجاری شکست خوردن که خلاف جهت شنا کردن تو لست ۲ چه حمله هایی که به سونی و سازنده ها نشد اون وقت گاد سه سوت ۱۱ میلیون نسخه رو فروخت و هیچ حمله ای هم نشد.
لست ۲ هم نسبت به بازیای هم سبک خودش با این که خشن تره فروشش خیلی بهتر بوده
گاد اف وار خشونتش خیری کم شده
جدای اون بحث داستان بازی هم بود که باعث شد کمتر بفروشه و اسپویل های وحشتناک و ریویو بامب ها وگرنه جفتشون تگ ۱۸+ دارن
اخه زمین تا اسمون با هم فرق دارن تو خشونت
یکی از ترسش رنگ غول هارو قرمز کرده بود که خون معلوم نشه
یکی راحت زن حامله میکشه
تو یکی فینیشرارو سریع کرده بود که متوجه خشونتش نشی
تو یکی دشمنا بعد قطع عضو جیغو داد میکنن
یا صحنه های دیگه …
محتوا مهمه نه ۱۸+ بودن
داستانش هم به شدت دارکو خشنه
هرکی بازی کرده شرط میبندم میگه چند وقت افسرده بودم 😂
خیلی بلا سرش اومد ولی بازم فروشش از بازیای هم سبکش بیشتره
مثلا رزیدنت اویل ۲ با این که داستان دارک نداره و یه سال قبل لست ۲ اومده فروشش تا امسال ۱۱ میلیون بوده ولی لست پارسال ۱۰ میلیون فروشش اعلام شد
لست ۲ لایق فروش خیلی بیشتر از این بود با اون گرافیک و زحمت اندازه گوست یک ip جدید بفروشه خیلی ستمه لعنت به هرچی اسپویلر.
برادر هر نسخه بازی که نباید ریسکی باشه
این دنباله گاد ۲۰۱۸ بود
مشکل داستانیشم به خاطر این بود که کوری بارلوگ بالا سر بازی نبود
کوری بارلوگ باید داستان قسمت بعدو بنویسه
این حرف راجب صرفا گاد نیست !!! تمام آثار دارن با یه فرمول میرن جلو مثل فیلم های مارول یه فروش مقطعی تجربه می کنن و بعد گند می زنن به اعتبار کل آی پی. اون زمان هم به مارول و دیزنی گفتن بسه دیگه راهتو عوض کن و گوش نکردن و ثمرش شد این فضاحت فازهای جدید.
هنر زمانی شکوفا میشه که دائما مرزها و چارچوب ها شکسته بشه.
نمیدونم کدوم بازیارو میگی
اساسین ها، فاینل فانتزی ها، بازی های جدیدی مثل فوراسپوکن و….
فاینال که کلا سبکش عوض شده بود از مبارزات نوبتی رسید به هک اند اسلش فورسپوکن با همه اشغال بودنش چندتا بازی مثل هست که کلا بر پایه جادو با عناصر باشه؟
یوبیسافتو که بذار کنار
اون مُرده
ولی فاینال فانتزی هر دفعه داره تغییر میکنه
همین فاینال فانتزی ۱۶ انقدر تغییر کرده بود که بعضی طرفدارا خوششون نیومد
راس میگه خیلی از عناوین با سابقه و نمادین جدیدا دارن فقط به قصد چاقیدن جیب مخاطبا میان بیرون که با سر بخورن زمین نمونش ریبوت Saint row
حالا این دوستمون یکم زیادی درمورد گاد سختگیرانه نظر داده بنظر من رگناروکم خیلی افت داشت طبیعیم هست قبلیا زیادی خوب بودن که از این جهت درموردش نظر میدن
من نمرم به رگناروک ۸ بود ولی گادای قبلی حتی ریبوت ۲۰۱۸ اصلا برام ی چیز فراتر از نمره دهین فقط میتونم رتبه بندیشون کنم که چقدر هرکدومو میپسندم
واقعا بد موقع کارگردان گاد رو عوض کردن
کوری بارلوگ خیلی دقیق تر و سخت گیرانه تر کار میکرد
به کیفیت کارش اهمیت میداد
خیلی چیزا تو بازی گذاشت که تو نسخه بعد کاملش کنه
حالا ایشالله با آی پی خودش جبران میکنه و از دلمون درمیاره
امیدوارم دوباره از اون جادوی خاصو کم نظیر نویسندگیش استفاده کنه و ی پروتاگونیست حقو به یاد موندنی واسمون خلق کنه
تا الان کریتوس ۲ بار بهترین رشد شخصیتی تو فرنچایزو رقم زده و واسه هر دو بارش هم کارگردان بازی بارلوگ بوده
شاید برای خیلیا تو نگاه اول خوب به چش نیاد ولی کریتوس تو نسخه دوم به معنای واقعی کاریزما رو به ویژگیای خودش اضافه کرده بود ی فرد کاملا خودکفا و تک تاز که اهمیتی به قدرت خدایان نمیدادو واسشون قدرت نمایی میکردو راه خودشو میرفت جوری که دیگه خدایان به ترس افتادنو بهش خیانت کردن دقیقا برعکس نسخه اول که کریتوس نیازمند به کمک خدایان بود واسه شکست اریس و گاهن حتی پاچه خواریشونو هم میکرد میشه گفت کریتوس یونان اون موقع واقعا خلق شد
رشد شخصیتی دومشم که دیگه مشخصه با نسخه ۲۰۱۸ اون ورژن پخته تر و دو برابر با ابهت تر کریتوس که فقط واسه ی قسمت نوشته شده بود ولی انقدر عمیق بود که پلیر حس میکرد ی عمره با همین مدل شخصیت زندگی کرده
مشکل داستانیش چی بود دقیقا؟؟
داستانش لوس و کلیشه ای شده
کل منطق گاد ۲۰۱۸ رو زیر پا گذاشته
چیزایی که تو ۲۰۱۸ بهشون اشاره شده بود و قطعا قرار بوده باس فایت باشن اینجا اصلا نقشی نداشتن
ایرون وود
فقط اون کلاغ بزرگه بود ک اگ قرار بود باس باشه سانتا مونیکا کم کاری نمیکنه داستان هم عاااالی بود هیچ خدا بود واقعا شاید داری زیادی سخت میگیری بهترین داستان سال رو هم برد
اخه داداش جلو چه بازی هایی بهترین داستانو برد؟ الدن رینگ؟
یکیش که خودت اشاره کرید
یورمنگاند که هیچ نقشی نداشت
تیر هم همینطور
کلی شخصیت کلیدی مثل فنریر که میتونستن خفن ترین باس فایت های کل سری باشن
دلیل نداشتن برای کشتن اودین تا قبل اون ابیه (اسپویل میشه)
ثور قاتل ، کسی که کل جاینت هارو منقرض کرد یا یه پدر شکست خورده مشروب خور
خواهران سرنوشت که هیچ نقشی نداشتن
کریتوس کسی که تقریبا ۱۰۰۰ سال تجربه داره و از پسرش نصیحت میشنوه 🤦
شخصیت پردازی بعضی کاراکترا خیلی سطحیه
باس فایتای ساده و مسخره (همون باس فایت ثور)
ازگارد که از سوارتالف هایم ابهتش کمتر بود
جوری که فریارو اورد سمت کریتوس
منطق مسخره بازی راجع به ثور :
ثور : ما هیولاییم
کریتوس : بیا دوست باشیم
ثور : باشه . بابا من میخوام با کریتوس دوست بشم
اودین : نه نمیشه
😂😂😂
بخش ایرون وود که نصف داستان بازی که میتونست اتفاقات خیلی جذابی توش بیفته رو گرفته بود و هیچ محتوایی نداشت جز دختر بازی اترئوس 😂
اینا مشکلات من با گاد رگناروکه
اخه ۲۰۱۸ هم اول و اخرش همینه ، همون رو گرفتن توسعه دادن از هر نظر شاید من خیلی سطحی نگرم یا تعصبم ب کریتوس نمیزاره ببینم
۲۰۱۸ خیلی داستان خوبی داشت
با الهام از لست یه داستان پرد پسری خفن درست کرد
هیچی
سوزوندن هیترها
قبوا دارم از نظر شخصیت پردازی و داستان واقعا مشکل داشت ولی چه ربطی به کناره گیری داره. ساخت IP جدید سر جای خودش، ادامه دادن IP های قدیمی هم سر جای خودش. اگه هر نسل ۲-۳ تا گاد میداد، میشد شیر دوشی
بخدا انقدری ک رگناروک بهم چسبید هنوز هیچ گیمی جاشو برام پر نکرده
داداش همین که شهامت داشتن و این تغییراتو رو بازی اعمال کردن خودش خیلیه ،آخه بازیه کمی نبود،خداروشکر جواب هم داد،شما برچه پایه. و اساسی میگی شکست خورده؟
گاد آف وار که آنقدر بده متاش نود و چهار هست 😂 پس یعنی کل بازی های ایکس باکس نابود شده است داداش.
اینطوری که تو داری میگی متای بالای ۹۵ بازی عادی حساب میشه
فقط آترعوس شخصیت اصلی نباشه
آترئوس گیم پلیش خیلی تیز تر و روون تر هست ، نمیدونم چرا همه از آترئوس بدشون میاد
استدیو خیلی خوبی هست امیدوارم قوی وارد این ژانر بشه
فک کنم این بار داستان توی مصر جریان داشته باشه
فقط نبرد آمون و کریتوسو تصور کنید
آمون:منو به چالش میکشی فانی؟من خدای خدایان!!
کریتوس: زعوسو اودینم از این زرا میزدن ولی الان تخت گرفتن خوابیدن نیم متر زیر زمین
به به 🔥
ببینیم چه میکنی سانتا 😄
کار بسیار ریسکی ای هست ولی اگر موفق شه فوق العاده میشه
هرچه اژ سانتا رسد شاهکار به تمام عیاره
🫡🫡🫡
آقا معرفی کنید دیگه از ۲۰۱۹ تا الان در دست ساخته خدایی پیر شدیم سر این پروژه بارلوگ
خیلی خوبه ک در کنار گاد روی ایپی جدیدم کار میکنن امیدوارم مثل همیشه موفق باشن
دیگه منچ و مارو پله هم کسی بخواد بسازه سعی میکنه RPG بسازه دیگه شورش در اومده همه چیز داره ارپی جی میشه این خوب نیست
آخه ار پی جی در یک سطح کمی تو بیشتر گیما لازمه بنظرم
با پایان رگناروک که حال نکردم اونهمه بازی کردم بعدشم که واسه انتقام میخواستم همرو شقه شقه کنم یدفه کریتوس گفت وی دونت وانت ریونج وی وانت جاستیس اصلا دولوپمنتش تو دیوار بود قشنگ معلوم بود یه نسخه دیگم میخواست اون پسرشم که هر وقت فرست گیر میاورد جای کریتوسو میگرفت منم که اصلا باهاش حال نمیکردم بچه بود کیوت تر بود اصلا نسخه قبلی خیلی بهتر بود مخصوصا داستا های اسوپ که واسه اتریوس تعریف میکردو من خیلی دوست داشتم
من اصلا نفهمیدم برای چی باید انتقام بگیرم😂
تنها دلیلم همونی که میدونی کشته شد بود
وگرنه من هیچ دلیلی برای کشتن اودین نداشتم
داداش براک کشت اودین وقتی خودشو شبیه اون قد بلنده کرده بود بدبختیم اینه که روح براک کامل نبود بخاطر همین کلا نابود شد این انتقام نمیخواد؟
من هی میخوام اسپویل نکنم
میگم تنها دلیلی که من داشتم همین بود
تو قبلش دلیلی برای حمله به اودین داشتی؟
اصلا به کریتوس چه ربطی داشت که اودین چیکار کرده تا حالا ؟
مگه کریتوس واسه کشتن اونهمه ادم تو نسخه ۳ ش دلیل میخواست مثلا اون یارو که زندانی بودو اتیش زد بعد از اینکه طرف بهش کمک کرد اصلا من با همونش حال میکردم که بی دلیل همرو شقه شقه کنم من از همون نسخه یکش تا گوست اف اسپارتا ۲و۳ و اسنشن و یا حتی بازی شبیه بهش مثل دانته اینفرنو رو برای همین بازی میکردم
الان که دارن روی منطقی کریتوسو نشون میدن یه دلیل باید داشته باشه
همون یارو که زندانی بود هم برای گرفتن تیر کمونش اتیشش زد
روی منطقی دیگه خدای جنگ نیست خدای صلحه🙂
گاد او وار از پی جی که اصلا جالب نیست ( به نظر خودم) امیدوارم روی یک آی پی جدید کار کنن
داش اگه متن رو بخونی چیزی ازت کم میشه؟
نهههههه
گند نزنین به گاد
Rpg چیه
Ip جدیدتون rpg باشه عیب نداره
ولی گاد نه
گفته روی بازی rpg کار می کنن نگفتن گاد rpg میسازن که
نگفت که گاد بعدی آر پی جیه
داره میگه بازی بعدی سانتامانیکا آر پی جیه
بازی که احتمالاً کارگردانش کوری بارلوگه
مشکل اینجاس ما نمیدونیم بازی بعدی گاده یا نه
همون اکشن ماجراجویی با آلمان های ارپیجی ، واسه سانتا خیلی موفقیت آمیز تر خواهد بود تا یه بازی کاملا RPG و ساختش یه ریسکه .
من بعد ردفال ، و خیلی بازیهای دیگ ، واقعا مطمعن شدم ک هر استدیویی باید تو همون سبکی ک مهارت داره بازی بسازه خلاص
مگ نمیشه یه شخصیت بزرگ دیگ خلق کرد مثل کریتوس تو یه دنیای بسیار متفاوت و داستان متفاوت ولی همون سبکی ک واقعا توش حرفه ای آن
تو این دنیایی ک هر بازی ای معرفی میشه تنگش ارپیجی خورده
تو متفاوت باش و یه هک اند اسلش ناب مثل سه گانه گاد آف وار بساز
دقت کردید چندساله اصلا گیم ناب هک اند اسلش مثل
GAD OF WAR , DEVIL MAY CRAY نداشتیم
خبر معلومه درباره گاد بعدی نیست اصلا گاد نمیتونه rpg بشه مگه اینکه شخصیت بعدی کریتوس نباشه به احتمال زیاد پروژه ip جدیده بارلاگ هم تو داستان سرایی واقعا قویه و کمبود نبودش تو رگنوراک حس میشد.
یه تپه مونده بود که اینم می خوان فتح کنن.
Perfect@ باز رفتی سوار سفینه بشی لودینگ اومد بیکار شدی اومدی کامنت بزاری
مگه مایکروسافت تپه ای برای فتح کردن گذاشته که کسی بخواد فتح کنه نامرد از قبل رفته همه تپه ها رو خریده به نام خودش کرده دیگه جا نیست، نمونش همین شاهکار قرن استارلودینگ
نه فعلا که دارم Dead Space پلی میدم تا ببینیم چی میشه:d
به من که ربطی نداره و نمیتونم بازی کنم ولی بنظر خودم زیاد خوب نیست ، گاد به خاطر اون داستان حماسی فوق العاده اش هست که جذابیت داره البته در کنار گیم پلی و موسیقی عالیش ولی تجربه خودم از گاد ۳ و ۲ این بود که برسم به زئوس و لت و پارش کنم خودم بعد از تموم کردن گاد ۲ تا یک ماه به خودم میگفتم اون آتنا لعنتی چرا نزاشت زئوس رو بکشم : دی
البته شاید اینکه من خوشم نمیاد بازی RPG بشه اینکه خودم بیشتر بازی های خطی میپسندم حالا هر چه هست گاد جذابیت های خاص خودشو داره و قطعا موفق میشه
سانتا مونیکا (مخصوصاً در دوره ساخت سه گانۀ کلاسیک) استاد خلق ست پیسها و سناریوهای اکشن بود. این استودیو شاید با کلی استخدام و تلاش بتونه از المانهای نقش آفرینی استفاده «مطلوب» کنه در آینده، اما در نهایت از ریشۀ اکشن و ستپیس محور خودش دور میشه، جایی که میتونه بدرخشه. از حیث گیمپلی، بدترین بخش بازیهای ۲۰۱۸ و رگناروک المانهای نقشآفرینی هست:
1- زرهها، آپگرید و stat برای خدایی که کوه رو جابهجا میکنه هیچ در هم تنیدگی منطقیای نداره. برای همینه داخل اکثر بازیهای نقش آفرینی کاراکتر اصلی فناناپذیر یا خداگونه نیست. اصلا منطقی در زره پوشیدن کریتوس وجود نداره. داخل بازی های خدای جنگ بخاطر درون مایه روایی، اصلا «آفریدن نقش» معنا نداره، تو داری داستان کریتوس رو دنبال میکنی در یک ادونچر. این المان ها فقط واسطۀ سکته گیمپلی هستند.
۲- اکتشاف و پاداش برای یک بازی نقشآفرینی کلیدی هست. پاداش در دوگانۀ نورس (در رگناروک بهبود پیدا کرد) مفتضحه. ۹۰ درصد RUNEهایی که پیدا میکنی هیچ استفادهای ندارن، مثلا بازی مناطق بسیار محدودی برای سم (Poison) تدارک دیده، ولی کلی rune با درصدای مختلف برای جلوگیری از سم وجود داره که مثلا پاداش هستند.
۳- نقشآفرینی بودن بازی باعث سطحبندی دشمنان میشه و از اونجایی که با سطحبندی فقط HP و میزان آسیب رسانی دشمنان زیاد میشه، به جای این که سلاخی کردن دشمنان به عنوان یک خدای قدرتمند لذت بخش باشه، بیشتر دشمنان شبیه تکه سنگهایی هستند که باید دهها ضربه بهشون بزنی. برای همینه بازی ۲۰۱۸ رو برای اولین بار نورمال تجربه کردم و با وجود این که اصلا نمردم، اما تغییرش دادم به Easy چون دشمنان از حالت اسفنجی با خط سلامتی بیش از حد خارج شدن و کشتنشون حداقل کمی لذت بخش شده بود و حس کنترل یک خدا رو القاء می کرد. بازی برای سه درجه سختی اول هیچوقت سخت نمیشه چون الگوی دشمنان زیاد پیچیده نیست، ولی انقدر hp دشمنان رو افزایش میده که بازی به فستیوال جاخالی و ضربه برای مدت طولانی تبدیل میشه.
از هر نظر نقشآفرینی بودن به بازیهای God of War لطمه میزنه، تنها دلیلی که سینماتیک + نقش آفرینی بودن رو انتخاب کردن، ترندهای روز بود، همانطوری که AC به سمت نقشآفرینی رفت.
با شماره ۳ تا قسمتی موافق م. واقعا درجه سختی بالاتر باید روی Combo ها و هوش مصنوعی دشمن ها هم تاثیر بذاره. ولی درمورد ۱ و۲
1-حرفی که میزنید از نظر منطقی تا قسمتی درست هست و من هم قبول دارم.حالا چرا میگم تا قسمتی ؟ چون قرار نیست که همه المان های گیم پلی با منطق جور در بیاد. اصلا برچه اساسی یه خدای جنگ به زره نیاز نداره ؟ به هرحال احتمال نبرد با خدایان دیگه یا موجودات افسانه ای وجود داره و زره های خاص میتونه کمک بکنه. بعلاوه این یه بازی هست، یه بازی. برای تنوع بخشیدن به ظاهر کریتوس و حق انتخاب دادن به گیمر این قابلیت اضافه کردن. اگه فقط رو ظاهر تاثیر میذاشت که جذابیت خودش رو ازدست میداد. شما تو DMC هم اگه رو درجه سختی بالا بازی تموم کنید بهتون یه لباس مخصوص میده که Devil Trrigger نامحدود داره. ولی با این منطق شما بازی نباید همچی لباسی بده. اصلا نباید قابلیت افزایش HP به بازی اضافه بشه. اصلا مگه میشه یه خدا یا یه دو رگه مثل دانته کشته بشن ؟
واقعا Rune های بازی بی استفاده بودن ؟ دیگه حرفی ندارم که بزنم. Runic attacks ها و قابلیت ها دیگه همه بی استفاده ان ؟ خب برادر من رو Easy بازی نکن
۱- DMC یک بازی کاملاً اکشن هست (مثل بایونتا و Astral chains و …) که روایت و فلسفۀ داستان روی دوش گیمپلی قرار میگیرن. داخل dmc میتونی دانته رو در حال رقص مایکل جکسون ببینی، میتونی جوکهایی که هیچ ربطی به داستان ندارن رو بشنوی. بازی شامل کلی سَتایر و پارودی میشه. تو نمیتونی با بازیای مثل gow 2018 یا رگناروک که روایتمحور هستند، برخلاف نسخه های کلاسیک، رفتاری مشابه با dmc یا بایونتا داشته باشی. منطق روایی یه بازی سرویسی اکشن پارودیطور مثل dmc از زمین تا آسمون با یه بازی جدی مثل god of war 2018 یا tlou 1 و پروتاگونیستی خشک و جدی مثل کریتوس فرق داره. کسی که دو گانه نورس و سری dmc رو تجربه کرده باشه به وضوح قابل درکه براش که چرا شوخیها و موارد غیرمنطقی داخل dmc عادیه و از فضاسازی و قالب بازی بیرون نمیزنه ولی عدم منطق روایی داخل gow صد درصد توی ذوق میزنه و چون بازی روایتمحور شده، کوچک ترین از قالب بیرون زدن یا بیمنطقیای خودش رو به صورت بولد نشون میده. برای همینه که در مورد بازی های اکشن محض، داستان رو درجه دوم قرار میدن و گیمپلی میدرخشه و به دنبال این موضوع، روایت بیرون زدگیهاش معلوم نمیشه. اصلا پذیرفتن داستان سبکتر و به نفع گیمپلی، به همین دلیله که دستشون برای موارد فان و غیرمنطقی باز باشه.
۲- در مورد رونیک اتک صحبت نکردم، در مورد enchantmentهایی صحبت کردم که stat و مقاومت افزایش و کاهش میدن که یه لیست بلند بالا از مواردی هستند که در اون حیطه هیچ تهدیدی برای گیمر وجود نداره یه مثال هم زدم poison. اما قبول دارم که تنها چیزی که ارزش اکتشاف داخل gow 2018 و رگناروک رو داره، رونیک اتکها هستند. موارد دیگه تشکیل شدن از انچنتمنت های بیخودی، افزایش hp و rage و … که نیاز به اکتشاف هم نداره چیزایی که در طول خط اصلی بهشون بر میخوری کافی هستند با توجه به سطح چالش بازی تا سومین سطح سختی.
۳- اتفاقا یکی از بزرگترین انتقادات وارد بر بازی اینه که اکثر زره ها اصلا جذاب نیستن از نظر ظاهری.
۴- تمام این موارد در هم تنیده شدن یعنی این که لباس بهت میده و لباس stat داره (بخاطر rpg بودن بازی) این موضوع در عاملی که باهاش موافقت کردی در ارتباط مستقیمه. یعنی اینطور نیست که لباس بهت بده بازی و این مورد ایزوله باشه، این مورد باعث میشه کریتوس قویتر بشه، سطحبندی به وجود بیاد و در نهایت این سطحبندی به دشمنانی که مثل تکه سنگ هستند منجر میشه (و جالبه که gow سیستم زره مستقیم تر از هر بازی ای که تا به این لحظه دیدم با سطح بندی و rpg ارتباط داره چون با زره و اجزای لباس و آپگرید سلاح لول کریتوس بالا میره). اصلا ایزوله نیستن هر کدوم از المانهای نقشآفرینی حتی تعدد بیخودی enchantmentها به این موضوع ربط داره یا آپگرید سلاح یا اکتشاف و … هر سه مورد در هم تنیده شدن، لباس stat و قدرت و … رو بهت میده و این موضوع با دشمنان گره خورده که اونا هم سطح بندی دارن. همه اینا باعث میشن rpg روی ست پیس ها و اکشن بازی تاثیر بذاره.
۵- من نخواستم روی Easy بازی کنم، همونطور که جنابعالی این مشکل رو موافقت کردی، بخاطر مشکل بازی این کار رو انجام دادم، که حس بهتری ازش بگیرم پس تعیین و تکلیفی که میکنی ناشی از مشکل من نیست مشکلیه که بازی داره و نمیتونه روی نورمال حس درستی القاء کنه.
با مواردی که تو قسمت اول گفتی کاملا موافق هستم. دقیقا چیزی که خودم به دوستانم گفم. اینکه دو نسخه جدید گاد برخلاف نسخه های کلاسیک خیلی خیلی روایت محور تر هستند. ولی باز هم میشه به موضوع به صورت دیگه ای نگاه کرد. شما میگید یه خدا نیازی به زره نداره. من هم میگم اوکی. ولی در نبرد با موجودات افسانه ای و خدایان دیگه به دردش میخوره. بعلاوه کریتوس بین اینکه تو نبرد چنتا اسیب ببینه و بعد خودش رو هیل بکنه و اینکه از زره استفاده بکنه و زره کلا اجازه نده هیچ اسیبی ببینه ، کدوم رو انتخاب میکنه ؟ هرچقدر هم که رویین تن باشه، باز هم ترجیح میده از اسیب احتمالی جلو گیری بکنه. مگه اشیل یا اسفندیار که رویین تن بودن، از زره استفتده نمیکردن ( داخل داستان ها و فیلم ها )
2-من برداشتم این هست که شما میگی انچنان چالشی وجود نداره. درسته. این بازی هسته اصلیش H&S ه. اینا بیشتر معما های ساده و نسبتا ساده ای هستند که داخل بازی قرار داده شده تا یه حس اکتشاف کوچولو منتقل بکنه. بازی رو از ریتم یکنواخت جدا بکنه. تو این مورد هم قبول دارم که میتونستن بهتر عمل بکنن و یکم چالش کار رو بیشتر بکنن ( بگذریم که راهنمایی تو حل هم معما ها هم زیادی کا رو اسون میکرد )
3-با این موافقم. میتونستن زره های بهتری طراحی بکنن
4-خب کریتوس یا هر کرکتر دیگه ای در مدت زمان بازی قوی میشه، که طبیعی هم هست. تو همه نسخه های این رو داشتیم. من هم نگفتم زره و … حالت ایزوله دارن. درسته کاملا رابطه مستقیم داره با لول دشمن ها. ولی متوجه نمیشم این مشکلش کجا هست ؟ شما از نظر این میگی که با خدا بودن کریتوس در تضاد هست ؟ خب حتی از این نظر هم قابل درک ه. همه گرگینه ها و…. که یه مقدار قوی نیستن. به هر حال با پیشروی باید ۴ تا ایتم جدید پیدا بکنید. اصلا با این نگاه، همه بازی های دنیا مشکل دارن. چطور امکان داره یه انسان تیر بخوره و نمیره یا …….. ؟ خب برادر من، این بازی ه. شما از بس تلاش میکنی که ایراد پیدا بکنی، تو افکار خودت گم شدی.
5-برادر من این بازی ه. اگه میخواستن خدا بودن کریتوس رو خوب نشون بدن که کلا کریتوس نباید میمرد.کل بازی باید میشد باس فایت ( اونم فقط خدا ) یه چیزی شبیه به تریلر هایی که از بازی پلیس اهنی دیدیم , وهمه نگرانش هستند. اینکه در درجات سختی بالاتر، دشمن ها Combo های متنوع تری بزنن خیلی عالی میشه. ولی تو درجات سختی مختلف، جدا از میزان سلامتی و قدرت دمیج، سرعت عمل دشمن ها هم کمی تغییر میکنه. این چیزی که من و شما میخواییم خیلی رویایی میشه ( برای یه بازی H&S )
این رو هم اضافه کنم که من شخصا خیلی با Ragnarok مشکل دارم. پس اصلا فکر نکنید که میخوام فقط دفاع کنم
ولی متوجه نمیشم این مشکلش کجا هست ؟
مشکلش رو از ابتدا توضیح دادم، گفتم که این موارد بهrpg بودن و در نهایت spongy بودن دشمنان و عدم انتقال حس خداگونه کریتوس میشه همه اینا توضیح دادم تا پوینتی که ابتدا انتقال دادم و سوال برانگیز شد رو توضیح بدم: این که چرا RPG با این سری نمیخونه و باید اکشن ادونچر باشه.
کسی نگفت زره نیاز نداره زره و ایتم اتفاقا نیاز هست ولی اون زره یا اون ایتم باید اولم قدرت یا قابلیت خاصی داشته باشه و اینکه مثل Golden Fleece توی god of war 2 ترجیحا از دهن یک شیر سه سر درش بیاری ! اینجوری به شدت کول تر و خفن تره . من شخصا هنوز نمیدونم دقیقا این Leviathan Axe از کدوم گوری اومده یا چیجور ساخته شده یا اون شیلد چسبیده به دست کریتوس کلا پیشینه ی خاصی ندارند واقعا سسشعرن . حتی اون blade of chaos های توی بازی جدید باز منطقی نیست چون تا جایی که یادمه آخرین بلید های کریتوس exile بودن که آتنا بهش داد توی god 3
اتفاقا بحث تیغه ها تو ذهنم بود .
در پایان GoW 1 اریس blade of chaos رو از کریتوس میگیره و برا فایت نهایی شمشیر بزرگ رو از مجسمه آتنا برمیداره و اریس رو شکست میده و در پایان آتنا athena`s blades رو بهش میده .
کل بازی GoW 2 با athena`s blades سپری میشه و مقدمه بازی GoW 3 با همون تیغه ها بود ولی بعد مقدمه آتنا بهش blades of exile رو میده .
تو نسخههای دیگه هم تیغه ها بر حسب خط زمانی بودن ولی وقتی رسید نورس نباید blades of chaos رو داشته باشه .
این مورد در تمامی نسخه های گاد اف وار بوده . در سخت ترین حالت گاد اف وار ۲ و ۳ کشتن دشمن های نیمه بزرگ بسیار سخته و باید چندین بار بهش ضربه میزنین که شکست بخورن بازم تو گاد اف وار رگناروک آخرین سطح سختی خیلی بهتر از گاد ۲۰۱۸ شده بود که اونطوری نبود که دشمن ها بیش از اندازه ضربه بخورند و عوضش چون کریتوس بسیار کم شده بود که خیلی باید با دقت بازی انجام میدادید .
درثانی اون حرفی که شما میزنید منتقی نیست آخه دیگه وقتی هرکی بیاد جلوت با یدونه ضربه ازبین برن و هیچ چالشی وحود نداشته باشه اون دیگه بازی نمیشه که همه بدون باخت بازی رو تموم میکنن و بعدش حالا خیلیا ها میومدن میگفتن بازی بیش از اندازه آسون شده و هیچ جذابیتی نداره همینطور که وقتی در رگناروک این مشکل حل شده بود و شما بازم برمگیردی به گذشته
اگه با گفته شما باشه پس اینطوری درجه سختی گاد اف وار ۱ (ps2 ) اصلا قابل بازی نبود که . یه دشمن ریز هم باید نیم ساعت بهش ضربه میزدی و یدونه هم ضربه میخوردی به شهادت میرسیدی درحالی که این مشکل در نسخه های بعدی کاملا حل شدن و یه تعادلی بینشون وجود داشت .
بااینکه با نقش آفرینی شدن گاد اف وار مشکل دارم و باهاتون موافقم (چون واقعا بیش از اندازه در رگناروک به ساید کوئست ها اهمیت دادن و همین باعث شد که تایمشون برای بخش رگناروک کم باشه درحالی که کلا بخش ساید کوئست های یه منطقه رو کامل حدف میکردن و یا ساید کوئست هارو در حد همون گاد ۲۰۱۸ میساختن و به جاش تمرکزشون رو روی بخش رگناروک میزاشتن و ۵ ساعت با چندین باس مختلف ار بزرگ تو کوچیک میزاشتن شاید میتونستیم حماسی ترین نبرد های سری رو میدیدیم که همیشه میگم که بخش رگناروک فدای ساید کوئست ها شدن ) ولی اصلا با مورد اخرتون موافق نیستم و این مورد در همه نسخه های گاد وجود داشت و حالت نرمال نسخه های کلاسک جوری نبود که همه رو عین رنده بکشی بری و حتی خیلی هم چالش برانگیز بود حتی تو حالت Easy خیلی ها با زور بازی رو به اتمام رسوندن چه برسه به حالت Hard که اصلا کار هرکسی نبود تازه حالت کریتوس اونوقت قوی تر بود درحالی که تو همین رگناروک در حالت نرمال اگه ۳ یا ۴ بار به دشمن ها ضربه میزدی میمردند درحالی که تو گاد های کلاسیک ۵ یا ۶ یا ۷ با ضربه زدن کشته میشدن .
اولاً برای نسخههای کلاسیک اصلا اینطور نبود که دشمنان spongy باشن، شگرد بازی هم برای چالش برانگیز بودن، تعدد دشمنان بود، حتی اتفاقی که رخ میداد این بود که کریتوس رو دوره میکردن و باید با تکان دادن آنالوگ کریتوس رو آزاد میکردی؛ بنابراین، بازی با تعددد دشمنان چالش ایجاد میکرد برای stageهای مختلف.
دوماً من کی گفتم با یک ضربه باید دشمن نابود بشه. توی جفت بازیهای کلاسیک و جدید (rpg)، چندین ضربه نیازه برای نابودسازی دشمن، ولی مشکل اصلی اینجاست که ضربات داخل نسخههای کلاسیک ریتم سریعی دارن و در قالب هک اند اسلش هر چندین ضربه تایمی معادل یک ضربهع داخل نسخههای جدید طلب میکنه. دیگه عالم و آدم موافقن که بازیهای جدید انقدر کند شده سیستم مبارزاتشون که دیگه خیلیا حتی هک اند اسلش نمیدوننش. موضوع فقط لزوم وارد کردن چندین ضربه نیست، موضوع اینه که بازی های قدیمی سریع بودن ولی بازیهای جدید بیشتر از قبل به جاخالی دادن و ضربات کند متکیه در حالی که قدرت ضربات و میزان ضربه لازم برای نابودی دشمن حتی بیشتر از نسخه های کلاسیکه و اگر بیشتر نباشه همان مقدار لازمه. (بماند که بسیاری از دشمنان *عادی* در نسخه های کلاسیک تعداد ضربه زیادی نیاز ندارن در عین این که بازی ها سریع تر بودن) بنابراین، شاید برای برخی دشمنان داخل بازیهای کلاسیک (مثل سنتاور و مدوسا) نیاز به چندین ضربه باشه ولی سرعت وارد ساختن این ضربات انقدر زیاده که اصلا SPONGY بودن دشمن حس نمیشه، همچنین دشمنانی که تعداد زیادی ضربه نیاز داشته باشن مینی باسن، مثل ترول های GOW که اگر تعداد رو مقایسه کنی همچنان نسخه های کلاسیک ضربات کمتری لازم دارن.
سوماً، شما هنوز نمیدونی کوئست جانبی ربطی به نقش آفرینی نداره، نوشتی از نقش آفرینی شدن بازی لذت نمیبری چون کوئستهای جانبی زیاد شدن و خط اصلی رو پربار نساختن. اصلا چه ربطی داره؟ کوئست جانبی مگر فقط مربوط به نقش آفرینیه؟ کوئست جانبی به ساختار جهان باز ربط داره. الان rdr 2 یا gta یا ACهای قدیمی نقش آفرینی بودن که کوئست های جانبی داشتن؟ SAINTS ROW نقش آفرینیه؟ شما از یه موضوع ساده پیرامون ساختار بازی آگاهی و دانش لازم رو نداری.
دیگه بخاطره مشکلات دوربین بازی اصلا این کار شدنی نیست که دشمن هایی در تعداد گاد ۳ بریزن سر کریتوس چون عملا دیگه ما هیچی نمیتونستیم ببینم حتی تو اواخر گاد رگناروک هم خواستن همچین کاری رو انجام بدن و دشمن های زیادی رو در یک محیط قرار بدن ولی همونشم مشکلات زیادی داشت و دوربین بازی برای ۳ یا دیگه نهایتش ۴ دشمن طراحی شده و این خودش مشکل بسیار بزرگیه که حتی تو بخش رگناروک هم جمعا در هر میدان مبارزه یک یا دو دشمن وجود داشت که اصلا حس رگناروک رو نمیداد. با این موردتون موافقم ولی نه گاد های کلاسیک و نه گاد های نورس دوربینشون جالب نیست . یعنی گاد های کلاسیک بخاطره کنترل نکردن دوربین و همینطور گاد های امروزی بخاطره نزدیکی بیش از اندازه دوربین به پروتاگانیست مشکل دارن . یعنی باید گاد اف وار ، یک بازی سوم شخص با فاصله دوربین نسبتا زیاد با پروتاگانیست باشه مثل همین فاینل فانتزی ۱۶ که از خود گاد مبارزاتش گاد تره تا گاد های نورس .
مورد دومتونم بازم برمیگرده به همین دوربین یعنی مثلا اگه قابلیت پرش مثل گاد های کلاسیک و انمیشن های بسیار سریع برای Blade of chaos رو قرار میدادن عملا سرتون در مقطعی گیج میرفت بخاطره فاصله دوربین و این کار عملی نمیشه و تنها راهش این بود که سانتا مونیکا دوربین رو از همون مراحل اول توسعه گاد ۲۰۱۸ در فاصله زیادی قرار میداد که اینکار رو نکرد که من خودم ازش راضی نیستم و ازش هیچ دفاعی نمیکنم چون بیشتر سیستم مبارزات بازی به سینماتیک رفته تا یه هک اندسلش همه چی تموم یعنی اگه بخوان در گاد اف وار های بعدی به ریشه های بازی نزدیک بشن باید بازی دوباره ریبوت کنند و انمیشن و دوربین و کاربرد دگمه های بازی رو و حتی نحوه طراحی محیط رو به کل عوض کنن (که البته میدونم که دوباره همچین ریسکی نمیکنن )
مورد سومتون که من منظورم این بود که اگه سانتا مونیکا بیش از اندازه به ساید کوئست ها اهمیت نمیداد و به جاش تایم بیشترش رو روی بخش پایانی (رگناروک ) قرار میداد اینقدر دیگه بخش رگناروک ضعیف طراحی نمیشد و همینطور میشد که بهترین لحظات کل سری رو تو بخش رگناروک قرار میدادن یعنی اهمیت بیش از اندازه به ساید کوئست ها باعث ضعیف بودن بخش رگناروک شد . یعنی مشخصه که سانتا مونیکا اومده آرام آرام بازی رو ساخته و به تکتک ساید کوئست های هر منطقه وقت بسیار زیادی رو گذاشته ولی زمانی که به بخش رگناروک رسیدن دیدن که تایمشون بسیار کمه و یه چیز عجله ای خواستن بسازن که فقط تموم بشه . برای همین سه ماه قبل عرضه بازی شک داشتن که بتونه موفق ظاهر بشه که از نظر من باید حداقل یه سال ساخت رو به بخش رگناروک میزاشتن یا با اون وضع تا ۲۰۲۳ تاخیر میزدن که بخش رگناروک طولانی با ۴ یا ۵ باس و ترسناک به رخ کشیده میشد که هیچکدومشون نشد .
بنده به شخصه هم زیاد با المان های نقش آفرینی گاد ۲۰۱۸ و رگناروک کنار نیومدم . یعنی این بازی بازیه نقش آفرینی حتی به اندازه نوک انگشت هم نیست . همینطور از طراحی زره های کریتوس واقعا حالم بد میشد طوری که در رگناروک از اول تا آخر بازی رو با همون زره های اول به اتمام رسوندم و حتی یکبارم از زره های دیگه استفاده نکردم .
بنابراین باید نسخه های بعدی گاد اف وار ترکیبی از گاد های کلاسیک و نورس باشه . یعنی یه بازیه سوم شخصه دوربین از راه دور ، سیستم قطع عضو حتی بدتر از لست اف از ۲ ، باس فایت های بسیار اعظم و حماسی ، خشونت بیش از اندازه ، روایت و داستان در حد گاد ۲۰۱۸ ، قابلیت پرش و بسیار انمیشن های سریع ، میشد یه گادی ساخت که همه طرفدار های گاد ازش راضی بودن ولی چه کنیم سانتا مونیکا داره گاد رو به سمت کژوال پسند میبره و هرکاری میکنه که گیمر های جدیدی ازش ِلذت ببرن نه طرفدار گاد های کلاسیک
اگر اینارو هم درنظر نگیریم به نظرم مشکل محتوا و سیستمهای عمیق RPG با موتور گرافیکی سانتا مونیکا به مشکل میخورن
از همه اینا که بگذریم اقای کریمی من به شخصه موافق این اتفاق هستم(علاقه شخصی به سبک RPG)
هم میتونن خلاقیت ایجاد کنن هم تو ژانری که سونی ضعف داره میتونن خودشون رو تقویت کنن در اخر هم از ip که پشت سر هم میساختن دور میشن
البته که کم هم ریسک نداره براشون
از بزرگی RPG ها گرفته تا سیستم های مختلف و شلوغی بازیهاش و محتوای عظیم همه و همه براشون ریسک داره و با این کار دارن از حاشیه امنی که توش خوب بودن دور میشن
استودیو و ناشرهای کمی هستن که از حاشیه امن خودشون بیان بیرون
المان نقش آفرینی رو از فرنچایزهایی که با چشمانداز و هسته اکشن ماجراجویی طراحی شدن دور نگه دارن، هر چقدر دوست دارن از حاشیه امنشون خارج بشن و آی پی جدید نقش آفرینی بسازن من مشکلی ندارم. فقط به نظرم God of War بازی مناسبی برای نقشآفرینی شدن نیست. هیچ بخشی از بازی به نقشآفرینی نمیخوره، چه از نظر گیمپلی (DS / ELDEN RING) چه از نظر روایی (TES / Fallout) نقشی برای آفریدن وجود نداره، نقشها همه مشخصن از کاراکتر اصلی (کریتوس) گرفته تا مابقی، به طور دقیق و مشخصی از پیش طرح شدن.
حتی با این که مخالف شدید assassin’s creedهای جدید و نقش آفرینی شدنشون نیستم، اما قابل انکار نیست که تا حد زیادی با اصل “assassination” تداخل داره. بازیای که هیدن بلید نمیتونه یکباره هدف رو نابود کنه، عملاً با stealth و مخفیکاری و اصول سری در تضاد قرار میگیره. اگرچه سیستم مبارزات رو بیشتر از بازیهای کلاسیک دوست دارم و به نظرم لایق این اندازه هیتی که میگیرن نیستن، اما جدا از داستان، یکی از مهمترین اصولی که نقش آفرینی شدن بازیهای جدید ac زیر پا میذاره، مخصوصا برای origins و odyssey، همین ناتوان بودن پلیر پیرامون نابودی یکباره دشمنان با هیدن بلید یا ابزار دیگه هست که عملاً مخفی کاری رو زیر سوال میبره، اکثریت بازی هیدن بلید یک ابزاره که دشمنان رو ازبین نمیبره فقط hp رو نصف میکنه. این تضادها داخل gow هم به وجود میاد چه روایی چه گیمپلی که هر دو رو توضیح دادم چرا.
مگه گفتن gow میخوان rpg کنن؟!
من که راگناروک رو بازی نکردم ولی گاد ۲۰۱۸ رو هم نمیشه گفت rpg هست و درسته نمیتونه از المان های rpg به خوبی استفاده کنه
ولی خوب با گاد شروع کردن رفتن به این سمت رو
من فکر نمیکنم سانتا مونیکا با اولین ip که میخواد تو سبک rpg بسازه به سمت این بره که مسیر داستان رو خود پلیر انتخاب کنه(استایل بتسدا زلدا و الدن رینگ فکر کنم منظور شما در این سطح باشه)
به نظرم یه چیزی کمتر رو میتونن خیلی بهتر مدیریت کنن یه چیزی مثل ویچر
تو ویچر هم خط داستانی کاملآ مشخص هست اما اینجا انتخابها خیلی گسترده بودن و استفاده خیلی بهتری از المان های rpg داشتن
اگر درست یادم باشه برای راگناروک هم گفته بودن از سری ویچر الهام گرفتن
به احتمال زیاد یه rpg به این شکل بسازن👍
منم نگفتم gow نقش آفرینیه، بلکه گفتم حتی المان نقش آفرینی در این بازی نمیشینه.
خدا کنه rpgش در حد هورایزن باشه ، یک پسر هم بزارن نقش پارتنر کریتوس ،بعد آخر بازیش بگن میبوسیش یا نه 🤔
داداش خیلی رو اینکه ما حافظه ی ماهی داریم حساب کردی!
https://s6.uupload.ir/files/13122_0rs9.jpg
الان بحث فرست پارتیه ، اونو نیار وسط ، بحث سر اینکه دو تا دختر لگبت دارین دستتون تکمیل نیست ، پسر فلانم میخواین که کریتوس این مقوله رو میپذیره و این بار رو بردوش میکشه ، 🥲
ولی مال شما با استارفیلد تکمیل شد همه نوعش هست.
اگه از نوعی رو میخوای که به خودت میخوره و سونی نداره برو استارفیلد پلی بده🤫
BAH BAH
هر کاری میخوایین با IP جدیدی بکنین ولی نذارید اون اریک ویلیامز کارگردان گاد باشه. تیم نویسندگی ( نویسنده اصلی یا هر چند نفر که هستن ) رو هم کلا اخراج کنید
چشم
نمیدونم تا چه حد اگر با یک بازی rpg طرف باشیم میتونن موفق باشن چون با رگناروک و گاد ۲۰۱۸ همون نقش آفرینی لایتی که ارائه کردن تاثیر چندانی بر جذابیت بازی نداشت به عقیده من جذابیت این ۲ عنوان هر چیزی بود به غیر از لایه های نقش آفرینیش حقیقتا اگر کسی rpg باز باشه اینو به راحتی درک میکنه اما خب در یک محصول نهایی روی هم رفته ۲ گانه نورث موفق عمل میکنه به هر حال اگر سانتا مونیکا بتونه ماها رو سوپرایز کنه و یک اثر نقش آفرینی خصوصا با تم علمی تخیلی که شایعه ساخت اون توسط بارلوگ بار ها گفته شده ارائه کنه واقعا باید بهشون احسند گفت باید دید خارج از گاد آف وار سانتا مونیکا چقدر توانایی داره….
میدونم ممکنه بی ربط باشه اما دوستانی که به بازی Baldur’s Gate 3 علاقه دارن برن سایت گیم ساب و زیرنویس فارسی را پیش خرید بکنن تا ترجمه بشه. حیفه این بازی که ترجمه نشه
نمیخوام کاملا RPG بشه و سرنوشتش مث اساسینز کرید بشه همون اندازه ای که چیزای RPG توشه کافیه. البته مطمئنم سانتامونیکا کمتر از شاهکار نمیده
متنو بخونی وقتت هدر نمیره
زخمی شدیم با این rpg rpg
خواسته یا ناخواسته ژانر بازی ها دارن باهم تلفیق میشن
حتی ژانر rpg به بازی های شوتر هم رسیده (مثل دستینی یا مثال افتضاحش فارکرای)
تو این دوره زمونه خیلی سخت میشه بازی ها رو بر اساس ژانر تقسیم بندی کرد
هر بازی رگ و ریشه هایی از ژانر های مختلف داره 🙂
از یسری المان های بیسیک نقش افرینی توی این دوگانه اخیر مشخص بود که سانتا بزودی بیشتر به سمت این سبک از گیم ها کشیده میشه.
هر چه از سانتا رسد نیکوست
سانتا مونیکا می خواهد در ژانر های جدید،تپه های جدید را فتح کنند!
فوق العاده است ، اینجوری سونی هم توی ژانر RPG از ایکس باکس عقب نمیمونه
من هنوز فکر می کنم بازی بعدی سانتامونیکا یک RPG اکشن توی جهان جمگ ستارگان، همراه با نبردهای فضایی هست. هم فضای داستان و قهرمان هاش برای سانتامونیکا جذابه و هم یکی از فرنچایز های محبوب بارلوگ. الان هم که رابطه سونی با دیزنی خوب هست.
اصلا مگه سونی گدا هم بلده چیزی غیر فیلم سینمایی سوم شخص بسازه، سونی بخواد rpg بسازه اصلا فنا نوب ایستگاه ۵ اصلا بلد نیستن بازی rpg رو چطوری باید بازی کنند، بازی rpg در تخصص مایکروسافت کبیر و پرو گیمرا ایکس باکس هست نه سونی گدا و فنا نوب سونی که چیزی غیر فیلم سینمایی سوم شخص بلد نیستن بازی کنند
برو همون استار فیلدو (با متای ۸۶ و ۳۰ فریم ) پلی بده 👍
بلاد بورن بازی کردی تاحالا ؟؟ ببخشید یادم نبود انحصاریه
دوست ندارم بازیشون به صورت کامل نقش آفرینی باشه مخصوصا IP جدیدی که دارن میسازن
بنظرم نمیتونن خوب باشن چون هر وقت متخصص بعضی بازیا که فقط بازیای هم سبک میسازن میخوان با یه سبک دیگه بازی بسازن گند میزنن مثال : راکستار مکس پین یا مثلا استودیو مورتال کامبت وقتی بازی اینجاستیس اورد خودم میدونم همشون معروفن اما قبل اینکه دیسلایکو بزنی بدون که این نمره های منفی زیاد این بازیا و نظر بد منتقدا برای این بود که بازی ها از سبک اصلیشون فاصله گرفتن
گیمفا چرا نمیگی نمره استارفیلد اومده ۸۶؟ بهروزرسانی بده دیگه
کنجکاویم ببینیم چیه
خداوکیلی گاد رگناروگ خیلی بد بود با یه دی ال سی هم میتونن تمومش کنن گادو چون دیگه اون جذابیت های قدیمشو نداره من بشخصه تموم کردم گاد رگناروگو ولی خیلی بد بود داستانش مخصوصا اون جاهی که با انگربودا میرفتی میوه بچینی خیلی تو مخ بود اگه بازی مث جی تی ای میشد اسکیپ بزنی اون قسمتو من قطعا اسکیپ میزدم رد میکردم انقدر که مزخرف بود من گادو با اون خشونت بی حد مرزش دوس داشتم که فقط توی سه گانه گاد قدیم قشنگ کریتوس با خون حموم میکرد من اون چیزاش برام جذاب بود بعد گاد سه سونی فهمید که گاد چقدر محبوب شده بین پلی فنا. رفت حامه پسند کردش که بیشتر بفروشه من که پلی استیشنو فقط بخاطر گاد سه گانه قدیمش دوس داشتم الانم که داره پشت سرهم لایو سرویس میده که من نیستم اینجور بازیا رو
ولی راجب این بازی جدیدی که میخوان بسازن قطعا شکست میخورن همونجوری که ارکین سر ردفال شکست بدی خورد اینم شکست میخوره چون تو سبک بازی سازیشون نیس الا استودیوی که هورایزنو ساخت بیشتر قابل هضم بود این مسعله ولی میگم این بازی جدید همون ردفاله
بازی بعدی هم احتمالا توی مصر و اساطیرش باشه
خوشم میاد بعد یک ماه کامنت های این پست رو باز کردم همه دارن میسوزن🤣🤣اگ گیم بده چرا وقت میزاری هیتش کنی؟؟ سوزش دارع بهترین گیم پلی دنیا رو نتونی بازی کنی درک میکنم منم ایکس باکس داشتم نسل قبل کف گاد اف وار بودم هروقت جایی کریتوس رو میدیدم فشار میخوردم واقعا