گزارش: داستان Saints Row 2022 تا قبل از دخالت Deep Silver لحن متفاوتی داشته است
ظاهراً خط داستانی در بازی اکشن ماجراجویی استودیوی ولیشن (Volition)، یعنی Saints Row، تا قبل از مداخله ناشر بازی، دیپ سیلور، لحن متفاوتی داشته است.
حساب کاربری Filippy در یوتوب ادعا میکند که ولیشن،در ابتدا برنامهریزی کرده بود تا داستان در Saints Row 2022 بیشتر شبیه به Saints Row 2 باشد، اما دیپ سیلور مداخله کرد و گفت که این یک موفقیت تجاری نخواهد بود. در عوض، آنها با اصرار بر اینکه بازی لحن شادتری به خود بگیرد، با یک خط داستانی شامل گروهی از دوستان، بازی را به سمت دیگری هدایت کردند.
استودیوی ولیشن اخیراً توسط شرکت مادر امبریسر گروپ (Embracer Group) به دلیل عدم موفقیت تجاری Saint’s Row (2022)، تعطیل شد. اطلاعاتی که توسط این یوتیوبر به اشتراک گذاشته شده، نشان میدهد که تیم سازنده کنترل خلاقانهای بر بازی نداشته است.
در نهایت دیپ سیلور بود که جهت اصلی بازی را تعیین کرد. ولیشن میخواست که روایت بازی بر تقابل گروههای گنگستری تمرکز کند، اما ناشر می خواست بازی حول گروهی از دوستان بچرخد که تفاوت عمدهای با نسخههای قبلی این مجموعه دارد.
این یوتیوبر، دیپ سیلور را مقصر همه چیز نمیداند زیرا این ولیشن بود که مسئولیت ساخت یک سیستم مبارزهی خوب را برعهده داشت که در انجام آن ناموفق بود. به هر حال اما، شاید قسمت اعظم شکست این بازی به دلیل تصمیم نسنجیدهی دیپ سیلور در تغییر فضای بازی باشد که با روح این فرنچایز سنخیتی ندارد.
Saints Row یک بازی اکشن ماجراجویی است که توسط ولیشن توسعه یافته و توسط دیپ سیلور منتشر شده است. این بازی به عنوان ریبوت سری Saints Row عمل میکند، که پنجمین نسخهی اصلی بعد از Saints Row IV در سال ۲۰۱۳ است. این بازی در ۲۳ آگوست ۲۰۲۲ (۳۱ مرداد ۱۴۰۱)، برای PlayStation 4 ،PlayStation 5 ،PC ،Xbox One ،Xbox Series X/S منتشر شد. وقایع بازی در شهر خیالی سانتو ایلسو با الهام از لاس وگاس می گذرد. بازی، داستان چهار دوست را دنبال میکند که باندی را تأسیس میکنند و نفوذ خود را با کنترل سایر گروههای جنایتکار در شهر گسترش میدهند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
داستانش هم تغییر میکرد بازم هیچ چیز نمیشد ، مهم گیم پلیش هست که اون افتضاحه…
همیشه خیلی جاها همین دخالت های بی جا بوده که بازی از اون چیزی که میتونست بشه و همه لذت ببرن ، به چیزی فکرشم نمیکردیم تبدیل شدن
داستان بازی و نحوه روایتش واقعاً بد نبود، نمیگم شاهکار بود، ولی اون افتضاحی که اکثر مردم تصور میکنن نیست. یه پیچش داستانی خیلی سنگین داره که باعث میشه پلیر تا چندثانیه میخکوب بشه. شخصیت پردازی شخصیتهای اصلی واقعاً خوبه. طنزش هم بهجا و درسته.
بهجز طراحی مراحل فرعی و گرافیک فنی، تو باقی موضوعات هنوز حرفهایی برای گفتن داره.
باید یه قانونی تصویب کنن که هم استقلال سازنده ها حفظ بشه و هم این که ناشر با ایده ای که روز اول دولوپرا بهش میدن یا موافقت کنه یا نکنه ولی اگه قبول کرد دیگه حق دخالت ، لغو و حتی کاهش بودجه رو نداشته باشه !
ناشر حق دخالت توی پروسه ی ساختن یه بازی رو داره،چون بودجه اش رو تامین میکنه.اگه دخالت بیجا و اشتباه بکنه،این موضوع توی فروش بازی خودشو نشون میده و این وسط بحث سود و زیان خودشم درمیونه.پس اگه یه ناشر فک کنه که دخالت کردنش به ضرر بازی و به ضرر خودشه،این کار رو نمیکنه.
بعدشم اصن برفرض که این قانون اجرا شد،اگه مثلا وسط ساخت یه بازی،توسعه دهنده به این نتیجه رسید که (ایده ی اولیه) چیز جالبی نیس و قصد تغییرش رو داشته باشه،تکلیف چیه؟آیا ناشر حق داره سازنده ها رو مجبور به ادامه ی پروسه با همون ایده بکنه؟(چون فقط با ایده ی اولیه موافقت کرده بود و هر تغییری غیر قانونی حساب میشه)اینکه خودش تاثیرات مخربش بهتر از دخالت بیجای ناشر نیست.
خاک تو سرشون
قبل اومدنش انقد محو تصاویر از گیمپلی بازی بودم که بعد از تجربش فهمیدم هیچ کس جای خودش نیست ! یعنی سازنده بازی مار و پله رو میگفتن بهتر از این در میاوردش – اصلا مشخص نیست چی میخواد ( آرامش داخل جهنم زیبای هنری تو خشونت ، گیمپلی داره میگه ژانر بقا هستم ولی بازی المنهای فورتنایت رو دنبال میکنه اصلا یه وضعی ) یکی از بدترین تجربه ها بودش ! با این حال بازی مد مکس ۳ هیچ از این جلو بود با حجم ۲ گیگ فیت گیرل 🙂
جالبه از این ور دیپ سیلور که دد آیلند یک رو که لحن جدی داشته
در نسخه دومی تبدیلش میکنه به یه بازی با لحن فان ، که واقعا بازی رو نجات داد و اکثرا به خاطر فان بودنش خریدنش
بعد اینجا برعکس عمل کرده که به ضررشون دراومد