شیگرو میاموتو چگونه روی Super Mario Bros. Wonder تاثیر گذاشته است؟
Super Mario Bros. Wonder، نسخه جدیدِ یکی از فرنچایزهای ارزشمند دنیای بازیها است و بسیاری دوست دارند بدانند که خالق مجموعه، چه تاثیری روی این عنوان گذاشته است.
از زمان رونمایی از Super Mario Bros. Wonder در رویداد نینتندو دایرکت و نمایش المانهای مختلف از گیمپلی و طرح کلیِ آن، توجهها نسبت به جدیدترین بازی با محوریت لولهکش محبوب ایتالیایی جلب شده است. در رویداد فوقالذکر، سازندگان تا جایی که به بازی مربوط میشد، از هر دری سخن گفتند؛ از جمله قسمتهای مختلف فازهای توسعه آن. برای مثال، سازندگان تعریف کردند که تیم عجلهای نداشت که از همان اول چیزی خاص بسازد. با این وجود اما سوالی که پیش میآید این است که خالق مجموعه، چگونه روی بازی جدید تاثیر گذاشته است.
مشخصاً درباره شیگرو میاموتو (Shigeru Miyamoto) حرف میزنیم؛ مردی که فرنچایزهای The Legend of Zelda و Super Mario Bros را در دهه ۱۹۸۰ میلادی خلق و دنیای بازیها را دگرگون کرد. او در پروژههای مرتبط به Mario زیادی نقش داشته است که حتی شامل انیمیشن سینمایی که سال جاری منتشر شد و بیش از یک میلیون دلار در گیشه فروخت نیز میشود. تاکاشی تزوکا (Takashi Tezuka)، تهیهکننده Super Mario Bros. Wonder، در مصاحبه با وبسایت IGN درباره تاثیر و الهام میاموتو روی این بازی میگوید:
اینطور نبود که آقای میاموتو مدام به ما چسبیده و دَرِ گوشمان زمزمه کرده باشد. گاهی اوقات، او به جایی که در آن کار میکردیم میآمد، به چیزها نگاهی میانداخت و نظراتی میداد. او به طور معمول، موارد را مشاهده میکرد و نظراتش را درباره چیزهای مختلف میداد؛ حتی اگر آن نظرها خیلی بزرگ نمیبودند. من مدت زیادی با آقای میاموتو کار کردهام و او را درک میکنم؛ بنابراین متوجه میشدم که چه میگفت و قصد داشت به کجا برسد و مکالمات ما هم حول همین موضوعات شکل میگرفتند.
یکی از نظرات میاموتو، درباره ماریوی فیلی (Elephant Mario) بود که به عقیده وی، در ابتدای طرح اصلا احساس نمیشد که ماریو باشد. تیم سازنده هم پذیرفت و هماکنون در حال بررسی این موضوع است. شاید جالب باشد بدانید که کار میاموتو با نسخه فیلی ماریو تمام نشد و بعداً به سازندگان گفت که برخی مکانیکهای این شخصیت، با فیزیک بازی جور در نمیآید و توسعهدهندگان نیز این نظرات را جدی گرفتند.
افراد زیادی درباره میزان دخالت میاموتو روی پروژههای نینتندو کنجکاو هستند چراکه برخی موضعگیریهای وی منجر به اتفاقات خوب و بد فوقالعادهای شدهاند. او یک بار تمامِ بازی را صرفاً به این خاطر تغییر داد که احساس میکرد شخصیت اصلیِ آن شبیه به Fox McCloud است. در رابطه با Paper Mario، شیگرو میاموتو به قدری روی تغییر مکانیکهای بازی پافشاری کرد که در نهایت منجر شد تا فرنچایز تقریباً به دست فراموشی سپرده شود.
Super Mario Bros. Wonder در تاریخ ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) به صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد.
منبع: Gameranx
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
ماریو و کلا نینتندو چیز هایی هستند که هیچ وقت تو ایران رشد نمیکنند بخاطر جامعه فنبوی ای که داریم و اینقدر مریضم که الان دارم همچین پیامی میدم.
فک کن با ۷۰ سال سن هنوز ایده بدی و تو ساخت بازی مشارکت داشته باشی
ی مغز بیش از حد خفن برای اینکار نیازه
دستگاه کودکانه نینتندو فاقد اهمیت و اعتبار است
سطح اکثر گیم کامینیوتی ایران:
میاموتو رو همه چی تاثیر میزاره ، طرف داشته از کنار اتاق یکی از توسعه دهنده های زلدا (فکر می کنم نسخه ۲۰۱۷) رد میشده گفته فکر می کنم این مکانیک (که اتفاقی هم داشته از سر یه اشتباه رخ میداده) رو اضافه کنی ، خوب میشه و اتفاقا همون شده نوآوری و برگ برندهشون 😂😂
داستان های زیادی از روند توسعه لجند آف زلدا شنیدم ولی فکر نکنم همچین چیزی اتفاق افتاده باشه میاموتو بالا سر بازی ها نیست فقط یک نگاهی میندازه و میگه ، اگر هم توصیه کنه به قول کویزومی مثل یک پازل میمونه!
الکی که بهش لقب پدرِ ویدئو گیم ندادن
سلطان قلبه گیمر جماعت❤💙👑
جناب آقای میاماتو الگوی بزرگی برای ما هستند کل دنیای گیم رو تحت تاثیر قرار میدن نمیگم که خودش بازی میسازه یا ایده میده ولی با الهام از ایده های ایشون کلی بازی خفن توسط شرکت های بزرگ ساخته شده
میاموتو دوست دشتنی……هرچه که داریم از توست……بدون تو و ایواتا شاید صنعت گیم وجود نمیداشت……یا حداقل به شکل کنونی وجود نمیداشت.
جالبه اینجاست که خود میاموتو ۱ جورایی تحت تاثیر گانپی یوکوی بوده. ببینید اون خدابیامرز دیگه کیه.
سلام و صبح بخیر خدمت جناب آقای نصرتی.
برای آن دسته از عزیزانی که شاید با افراد تأثیرگذار شرکت Nintendo آشنایی ندارند بد نیست خاطر نشان کرد، شخص Takashi Tezuka به مدت قریب به ۴۰ سال در کنار میاموتو و بر روی فرانچایزهای مختلفی کار کردهاند و به خوبی با دیدگاهها و نظرات یکدیگر آشنایی داشته و البته که Concept آثاری همچون Mario را به خوبی درک کرده و میدانند چه چیزی را میتوان Mario خطاب کرد و آن را به شکلی که Mario بماند گسترش داد با این حال به نام Mario نیز خدشهای وارد نشود.
بد نیست بدانید بنا به گفته Ryan MacCaffrey (سردبیر تحریریه رسانه IGN) با توجه به تجربه یک ساعته ایشان از اثر فوق، تیم توسعه در ابتدای کار و شروع پروژه بیش از ۱۰۰۰ ایده برای گسترش و توسعه عنوان فوق داشتهاند.
با این حال ایشان خاطر نشان کردهاند که در جریان رویداد Nintendo Direct و برخلاف عدم ارتباط احساسی شخص میاموتو با شخصیت Elephant Mario، طرفداران این فرانچایز، از این شخصیت استقبال بینظیری داشتهاند که بخش زیادی از این ارتباط مربوط به خلق صحنهها و انیمیشنهای گاه خندهدار و جالب خلق شده توسط شخصیت Elephant Mario میشد. با این حال لازم است بدانید شخصیت Elephant Mario قدرتها، قابلیتها و ویژگیهای منحصر به فرد زیادی را داشته که بخش عظیمی از ایشان در این رویداد به طرفداران نشان داده نشده است.
اثر فوق قریب به دو ماه دیگر برای پلتفرم سوییچ منتشر خواهد شد و بیصبرانه منتظر تجربه آن هستم.
در نهایت خاطر نشان میگردد در بند سوم آمده:
((بیش از یک میلیون دلار در گیشه فروخت))
که باید به بیش از یک میلیارد اصلاح شود.
پیروز و پایدار باشید.
من همیشه یه سوال داشتم میزنم تو گوگل بعد یادم میره دوباره این زنه یا مرده؟
شیگرو میاموتو کلا آدم تاثیر گذاریه رد میشه یه ایده میده و اون ایده تبدیل برگ برنده بازی یا حتا کنسول میشه
این فرد واقعا آدم تاثیرگذاری بوده و هنر گیم دیزاین به این مرد مدیونه
استاد میاموتو، نمیر لعنتی
بزرگ مرد صنعت گیم