تاد هاوارد اعتراف میکند که Starfield تا سال گذشته سرگرمکننده نبود
شاید باورش سخت باشد اما تاد هاوارد (Todd Howard)، کارگردان Starfield، از این واقعیت پرده بر داشته که این بازی تا سال گذشته سرگرمکننده نبوده است.
هواداران Starfield با نفسهای در سینه حبس شده، منتظر لحظه انتشار این بازی هستند. ساخته اخیر بتسدا (Bethesda) نزدیک به یک دهه در دست توسعه بود و اکنون دیگر چیزی تا تاریخ عرضهاش باقی نمانده است؛ با این وجود اما عده زیادی از اهالی رسانه، از مدتی قبلتر به بازی دسترسی پیدا کردهاند تا در روز انتشار نقدها (۹ شهریور)، زمان کافی برای بررسی همهجانبه Starfield داشته باشند.
اگرچه میتواند باورش سخت باشد اما تاد هاوارد به تازگی در مصاحبهای که مجله GQ با سازندگان انجام داده، اعتراف کرده است که بازیِ به شدت مورد انتظار Starfield، تا همین یک سالِ پیش، چندان به آن تجربه هیجانانگیزی که وی در ذهنش به آن امیدوار بود، شباهت نداشت. البته از همان زمان، روند شروع جذابیت بازی آغاز شد و پس از سالها تلاش و صرف هزینه، بالاخره Starfield به چیزی که انتظار میرفت، تبدیل شد.
علاوه بر مطالب فوق، امیل پاگلیارولو (Emil Pagliarulo)، کارگردان طراحی بازی، اظهار داشت که Starfield از مجموع دو بازی The Elder Scrolls V: Skyrim و Fallout 4، دیالوگهای بیشتری دارد. همچنین جالب است بدانید که طراحی دنیای بازی به گونهای انجام شده تا این احساس به بازیکن دست بدهد که انسانیت، تغییر خیلی بزرگی نکرده است. اگرچه داستان در آینده جریان دارد اما بتسدا قصد داشت بازی، همچنان حال و هوای ناسا (NASA) در دهه ۱۹۶۰ را القا کند؛ سبکی از طراحی که سازندگان آن را NASA Punk نامگذاری کردهاند.
طبق گفتههای ایستوان پلی (Istvan Pely)، کارگردان هنری بازی، توسعهدهندگان نمیخواستند از هولوگرامها یا هرچیزی شبیه به آنها که موجب میشد تصور شود که بشریت تغییرِ بزرگی کرده است، در Starfield استفاده کنند. در عوض همه چیز باید این احساس را منتقل میکرد که دنیای بازی در قسمتی از تاریخِ گذشته جریان دارد؛ دقیقاً به همین خاطر است که در بازی دکمههای فیزیکی و دستگیرههای پر سر و صدا وجود دارد.
اینطور که از گفتهها و شنیدهها برمیآید، Starfield یکی از بزرگترین عناوین سال ۲۰۲۳ خواهد بود. این بازی در تاریخ ۱۵ شهریور ماه (۶ سپتامبر میلادی) برای پلتفرمهای ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
منبع: Gameranx
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
یکی از مزیت های خرید بتسدا همین بود وگرنه این بازی پارسال به صورت ناقص عرضه میشد و بقیشو با آپدیت و به لطف ماد سازا تکمیل میکردن…
بنازم
اصلا مغزم سوت کشید این خبرو دیدم😳
سلام بازی برای پی سی قفل داره دیگه به احتمال زیاد ؟
عجب، پس از این یه دهه، ۹ سال دیگش گیر چی بودن که تو یه سال آخری جذابیت به بازی اضافه کردن 😐 البته بازی بشدت عظیم و گستردس احتمالا دلیلش اون باشه ولی به هر حال یه خورده عجیبه.
امیدوارم همون شاهکاری بشه که انتظارش رو میکشم 🙂 یه جواب هم میشه واس اونا که میگن بازی متا ۸۱ و اینا میگیره (^.^)
حالا ی سال هم تایم کمی نیست واسه پولیش کردن و اضافه کردن ی سری مکانیسم ها به گیم!
.
متا ۸۱؟
بعید میدونم متاش زیر ۹۰ بشه
غیرممکنه
آره شما درست میگین ولی خب اولش که خبرو دیدم یه خورده عجیب بود واسم.
والا ا نظر منم که متاش زیر ۹۰ نمیشه، ولی یه بعضیا رو میبینم که میگن متاش دور و بر ۸۱ میشه، نمیدونم چه دلیل واسه این حرفشون دارم، فقط امیدوارم متای بازی جوری بشه که وقتی اینجور افراد بشنون متا چند شده، یه شُک بهشون وارد بشه (به اصطلاح به لحجه ما، کَللَشون تاققه بده کاکو😂)
متاش زیر نود شد🥲. لامصب بد خورد تو برجکم. ولی باید خود آدم بازی رو تجربه کرد، نمره ها اونقدر دقیق نیستن.
این یعنی همیشه جای پیشرفت هست
واقعا دلم برا گیمی که آزادی عمل اسکایریم رو داشته باشه تنگ شده، اگه بیاد و نمراتش خوب باشه سعیمو میکنم و تا چند ماه دیگه انحصاریای خوب پی اس رو تموم میکنم و بعدش سوییچ میکنم
گیمر به تو میگن. بدون تعصب فقط خوبای دوتاشون رو میخای
باید الگوی ما باشه
واقعاً بازی ساختن شغل پر استرس و پرمخاطره هست. سختیاش در مقایسه با مشاغل دیگه شاید دو چندان باشه. و اینکه باید دهها المان رو حذف و اضافه کنی…..گاهی وقتها یک المان که چندین ماه روی اون سرمایه گذاری کردی، در نهایت با هارمونی گیمپلی بازی نمیخونه و مجبوری اون رو حذف کنی…..
بازیها روند بسیار متفاوتی رو با اونچیزی که فکر میکنیم پشت سر میذارند تا محصول نهایی که دست ماست.
تولید محتوا سخته
کلا تولید سخته
من بابام همیشه بهم میگفت مهم نیست کارت چی باشه اگر قشری باشن که چشم انتظار دستاورد کارت باشن اون کار سخته
پدرت خیلی حرف خوبی زده.
خیلی خیلی سخته
اجازه بده که نپذیرم
پراسترس شاید برا تصمیم گیرنده های اصلی و کارگردان ها تا حدودی باشه
ولی پرمخاطره ؟ تو یه فضا سربسته پشت میز با سیستم گرمایشی و سرمایشی و بدون هیچ خطری و نگرانی از قطع عضو و اسیب فیزیکی و ب خطر افتادن جون کسی
سختیش با مشاغل دیگه دو چندانه ؟
اون مشاغل چی باشن
پزشک ها و جراح ها و حتی پرستارها؟
کارگرهای صنعتی و ساختمانی ؟
کشاورزها؟
خلبان ها ؟
پلیس و نیروی ارتش و اتش نشان ها؟
مشکلی که وجود داره فراتر از این حرف هاست ، هر شغلی مشکلات خاص خودش رو داره و مزایایی هم داره توی صنعت گیم هم فقط کارگردان و بالا دستی وجود نداره ، برنامه نویس ها ، طراح ها ، موسیقیدان ها و شغل های دیگه که خارج از دایره استودیو هستند مثل برنامه نویس های اجارهای توی سال های اخیر هم که استودیو ها کند میزنند نصف استودیو رو حذف میکنند ، ۳۴۳ استودیو تقریب به ۵۰ درصد از کارکنان رو اخراج کرده ، بایوور ۵۰ نفر از کارکنان رو اخراج کرده ، اکتیویژن ۱۰۰ نفر اخراج کرده ، سی دی هم ۹ درصد از کارکنانش رو اخراج کرده و ادامه هم خواهد داشت این در حالی هست که اکثر بالا دستی های این کمپانی ها میلیونی حقوق و میلیونی پول کمکی دریافت میکنند.
شاید کم خطر باشند ولی بی خطر هم نیستند.
دمت گرم پرمخاطره رو که خوندم نیاز بود همچین پاسخی هم پایینش بخونم
خطر مگه فقط فیزیکیه؟ همیشه خطر از دست دادن شغل و عدم برگشت سرمایه وجود داره و حتی ورشکستگی و بسته شدن استودیو وجود داره
درست مثل Telltale Games
دقیقا
منظورم برای سرمایهای که گذاشتند. شما نگاه کن که سال پیش چندتا بازی واقعاً شکست خوردند. وگرنه از لحاظ جانی، حق با شماست
پدر چشم و کمر در میاد
پرستارها🗿🗿
بنظر من الانم سرگرم کننده نیست،داستان بازی کلیشه ای هست ،ایده بازی قبلا به بهترین شکل توسط دیگر بازی ها انجام شده،گرافیک بازی هم منسوخ شده هست.
بنظر من توی سبک ارپیجی بهترین بازیهایی که میتونید بجای استارفیلد بازی کنید فاینال فانتزی ۱۶ و هورایزون فوربیدن وست هست که به مراتب ارپیجی های عمیقتری نسبت به بتسدا هستند.
فشار کمتر=زندگی بهتر
عالی بود🤣🤣 فاینال فانتزی و فوربیدن رو خوب اومدی
احتمالا یادش رفته که بگه حتما هم دی ال سی فوربیدن وست رو تهیه کنید
یعنی بزرگ ترین RPG ساز صنعت گیم رو به خاطر اینکه برای ایکس باکس بازی درست میکنه زیر سوال میبری
بعد تو داستان رو از کجا میدونی ؟؟
چقدر توضیحات کاملی ارائه دادی
اینو خود تاد هاوارد هم نمیدونست 😂
بابا این میخواد ابرو ما سونی فنا رو ببره
باور کن
آخه این داداش مون تروله فن ps نیست
براداسموک کله پوکه
نه براداسموک کاربر LARD CRAZy (اگه درست نوشته باشم ) فک کنم امکان داره اینم یکی دیگه از مولتی هاش باشه
شک نکن خودشه
یه اکانت دیگه هم داره ب اسم دختر گیمر
نه اون یه ترول دیگس از نوع نوشتارش میشه فهمید براداسموک نیست
میگم این براداسموک چه حوصله ای داره هر روز یه ایمیل جدید درس میکنه
یه بار بگو سونی فنم، و از اینکه مجبورم ps5 رو بفروشم و برم XSS دارم فشار اتمسفری میخورم😂
فاینال و هورایزون بهانس😉
ترسوندیم تاد😐😳
ولی خب عالی🗿
منتظریم ببینیم چیکار میکنی تاد بزرگ 😉
فرقی نداره دیروز چجوریه امروز مهمه
تو ۱ سال چجوری سرگرم کنندش کردن؟
با تلاش
عمده ترین تغییر بازی تو گان پلی بازی اعمال شده، تو تریلر ۲۰۲۲ گان پلی بازی شبیه سایر RPG ها بود و روند کند تر و محدود تری داشت اما تو دایرکت استارفیلد گان پلی بسیار روان ،سریع و سرگرم کننده بود. در مجموع با حال بود، از اون دست بازی ها که با خودم میگفتم میشه اینو فقط بخاطر گیم پلیش بازی کرد ( کاری که با ATOMIC HEART هم کردم) گیم پلی بازی آنقدر تو چشم بود که خیلی زود همه جا شایعه افتاد که این بخش رو ای دی سافتور ساخته.
___
این روزا اخبار سایت یکی درمیون شده درباره ستارفیلد و فیل اسپنسر و تاد هاوارد
واسه این که عظیم ترین بازی تاریخ داره میاد! انقدر عظیم که یکی از تحسین شده ترین بازیا به خاطرش بازی رو یک ماه پیش انداخت تا زیر سایه ی استارفیلد له نشه.
عظیم ترین تاریخ که نمیشه گفت ولی عظیم ترین امسال چرا
یه نقد دارم خدمت گیمفا که انگار فقط اخبار منفی رو از گپ پلی استیشن فنا کپی میکنن اخبار مثبت هم کار کنید اگه دلتون خواست مثلا صحبت های جدید دیجیتال فاندری!!!
فعلا که نمیتونم تجربش کنم به تنهایی هم دلیل محکمی برای خرید ایکس باکس از طرف من نیست
ولی دارم دیوانه میشم ببینم متا چند میگیره😁✌🏻
برده متا
آیینه🤚🏻
چطوری سونی فن بوی خوبی باشیم ۱۰۱ :
مواد لازم یک عکسگوفی از یه کارکترمعروف که فقط آدم های کرینج فکرمیکنن فانی هست
به هیچ چیز جز متا اهمیت ندادن
تظاهر به داشتن پول و خرید کنسول رقیب اگربازی خوبی داشته باشه (که نشون بدیم دلیلی نیست و سونی پورسانت تبلیغاتمون رو بده)
استفاده از ایموجی های خنده اخر کامنت های برای ایکنه ملت تصور نکنند فشار رومون هست
گذاشتن عقل و منطق درون یک سبد پرکردنش با ماسه و انداختنش به دریا
درود بر شرف آریاییت
احسنت بر تو bbb103 نابغه
اینجا حیف میشی برو ناسا افتحار ایران و ایرانی بشی
درست میگه چون بتسدا این بار دست گذاشته روی یکی از ژانر های محبوب با دنیایی عظیم مثل همیشه. اینکه بتونن حس کاوشگری در فضای بی کران رو به مخاطب القا کنن قطعا خیلی کار دشواریه و امیدوارم که به خوبی از عهده اینکار بر اومده باشن
واقعا از همون اول هم ایدش خلاقانه بود امیدوارم بازیش همین طوری باشه
آقا یه سوالی ذهن منو درگیر کرده میخواستم بدونم خود سازنده ها در این باره چیزی گفتن یا نه…
اینکه آیا در آینده این بازی برای نسل هشت بهینه یا پورت میشه یا نه؟؟
قطعا خیر
این بازی بسیار عظیم بوده و روی کنسولای نسل نهم هم ۳۰ فریم هست چه برسه به نسل هشت.
تازه الان دیگه سه ساله وارد نسل نهم شدیم و مایکروسافت هیچ بازی انحصاری برا ایکس باکس وان منتشر نمیکنه.
هرچی به عرضه نزدیکتر میشه استرس ما هم بیشتر میشه
امیدوارم بترکونه 👍👍👍
(طبق گفتههای ایستوان پلی (Istvan Pely)، کارگردان هنری بازی، توسعهدهندگان نمیخواستند از هولوگرامها یا هرچیزی شبیه به آنها که موجب میشد تصور شود که بشریت تغییرِ بزرگی کرده است)
اینجاشو دوست داشتم
سلیقم به بازی های خیلی اینده نگرانه نمیخوره (برای همینم جهان فانتزی الدر اسکرولز رو هنوزم به بقیه بازی های بتسدا ترجیح میدم)
به نظرم این بازی میتونه بهترین بازی بشه فقط در یک صورت که باگ نداشته باشه. اگه باگ داشته باشه باید فاتحشو خوند.
خودشون میگن کم باگه. نمیگن باگ نداره
تیتر خبر مشکل داره خیلی تغییر داده شده
هر چی بهش نزدیک تر میشیم زمان دیر تر میگذره 😂😂
ولی فکر کنم قطعا موفق میشه چون بازی نیست که اصلا روش کار نشده باشه چندین سال توسعه دادنش و کارگردانش هم تاد هاوارد بزرگه
بلهههه شروع شد
یعنی داره میگه ما که بدستا رو خریدیم بعد پول ریختیم به پاش و بازیشون جون گرفت
وگر نه قبلش بدرد نمیخورد
دوستان نظرتون راجب هوش مصنوعی انمی و دشمن های تو بازی چیه
بنظرم اصلا روش کار نشده خیلی گیج میزدن
و در اینجا یک عدد سونی فن میبینیم که با انرژی فشار وارده موفق به ساخت ماشین زمان شده و بعد از بازی کردن ۱۰۰۰ ساعت استارفیلد برگشته تا به ما بگه انمی هاش هوش مصنوعی ضعیفی داشتن 😐
برار ما از کجا بفهمیم هوش مصنوعی رو از رو تریلر ؟ تو دایرکت که رسپاند خوبی داشتن و از گجت هاشون خوب استفاده میکردن
پت هینزم میگفت یه دفعه که حمله کرده و رفته تو سفینه یکیاز دشمنان خلبان سریع گراویتی جامپ زده و سفینه خود پت گم شده تو فضا
حالا اگر از نظر شما هوش مصنوعی این نیست نمیدونم چیه
شاید منظورتون اینه دشمنا بیان بگن پازل های بازی چطوری باید حل شه مثله لست ۲ ؟
منی که pc دارم 🗿🗿
داداش تو نهایت ps4 قرضی از دوستت بگیری 😐 عقده میباره ازت
باشه درسته حرف شما
فقط میخواستم بگم استارفیلد برام مهمه
وقتی ps ندارم چرا باید به فکر تخریب استارفیلد باشم
اخه تو بخش گان پلی طرف یه تیر نمیخوره
از اون بازیاست که اگه کمی تو ساختش دقت کم به خرج بره بشدت بولد میشه.بازی عرضه نشده ولی از الان فن و هیتر های خودش رو داره.بتسدا هم شرکت شش دانگی نیست مثل راکستار که چشم بسته قبولش داشته باشیش.این بازی یا قشنگ سقوط میکنه یا میترکونه.حالت خاکستری وجود نداره براش
اگر کارگردان های ناتی داک بودن میگفتن …. بازی ما از ۰ که ساختیمش تا تهش که کامل شده شاهکار بوده
غیر از اینم تا حالا پیش نیومده.تو این سه نسل اخیر یه بازی ضعیف ازشون نام ببر
الان با این حرفت می خوای بگی کارگردانای نانی داگ بدن فلانی خوبه؟ من فن بوی نیستم و فقط بازیمو میکنم ولی اینکه بیای بگی فلانی خوبه فلانی بده واقعا کار چندشیه
واقعا هم تریلر گیمپلی ۲۰۲۲ رو نگاه کنید متوجه میشید که چقدر بازی بی روح بوده ولی الان غوطه وری بازی خیلی شبیه red dead 2 شده
جوری که آدم حس میکنه خودش تو اون سیارست و کاوش میکنه
خیلی منتظرشم
ببینم چیکار میکنی تاد هاوارد
ما رو خوشحالمون کن
بازی در این ابعاد چجوری در عرض یه سال میتونه از یه چیز غیر سرگرم کننده به یه چیز سرگرم کننده تبدیل شه؟
میتونست دقیق تر توضیح بده
یه هفته بعد از انتشار بازی معلوم میشه واقعا این حرفا درسته یا نه
مثل اینکه هنوز یه تعداد آدم عبرت از جریان سایبرپانک نگرفتن
سایبرپانک هم قرار بود شبیه ساز زندگی یه گانگستر تو عهد سایبرپانک باشه. نتیجه ؟؟!!….تیتر بررسی این بازی شد “وقتی کاخ آرزو ها ویران شود…..!!!!!!”
یعنی خوشم میاد که بعد اون همه آبروریزی و افتضاح به باز آوردن بازم به دادن وعده های قلمبه سلمبه ادامه میدن
تقریبا میدونم این بازی به چه آخرتی گرفتار میشه. ولی باز یه روزنه امید نگه داشتم، بلکه اون چیزی که فک میکنم نشه
تبلیغ میخوای بکنی. از قسمت های پر تب و تاب گیمپلی تریلر بده. دیگه چرا وعده های خیلی سنگین میدی که بعداً نتونی از عهدشون بر بیای؟؟؟؟
اتفاقا این nasa punk خیلی فضا رو جالبتر میکنه . یه جورایی عین fallout تو فضا میشه . اینطوری احساس میکنی که یه lore خیلی قوی و غنی پشت گیمه
آقا تازگی ها خبری منتشر شده که میگه سیاره های بازی قراره مرز های نامرئی داشته باشه و منم قراره یه توضیحی بدم که چرا اینطوره.
گفته مرز های نامرئی، یعنی از محل فرود تا مرز که ۴۰ دقیقه رفتی(یه پلیر چینی گفته که از مرز تا محل فرود ۴۰ دقیقه راهه)، بازی یه لودینگ کوچیک میخوره و وارد منطقه جدید میشی. دقیقا مثل مکانیزم ورود به خونه یا ساختمون داخل اسکایریم و فالوت، داخل بازی های قبلی بتزدا. حالا توی این ابعاد از ۱۰۰۰ سیاره حدودا ۱۰۰ تا سیاره هم هست که حاوی آب و هوای متغیر + اوت پوست(outpost)ها و گونه های مختلفه . در نتیجه اونچنان مکانیزم عجیبی هم نیست که بخوایم براش غصه بخوریم.
پ.ن: طول مپ فالوت ۴ رو که راه بری شاید به زور ۵۰ دقیقه بشه.
اینم لینک خبر. https://vgto.ir/npp
هایپم هردفعه با خبراش میچسبه به سقف
خدایی خودم کشتم انگلیسی خوندم نزنی تو حالم تاد عزیز
چطور ۷ سال رو بازی کار کردن سرگرم کننده نبوده بعد تو یه سال کاری کردن که سرگرم کننده بشه :-\ دیگه بازی های بزرگی مثل استارفیلد تو زمان یه ۶ ماه تا یه سال تو مرحله پولیش و رفع باگ ها هستن چطور تو یه سال هم سرگرم کننده ترش کردن هم وقت کردن پولیش کنن؟