مایکروسافت میلیون‌ها دلار به ناشران پرداخته تا بازی‌های خود را از روز اول برای ایکس باکس نیز منتشر کنند
مایکروسافت میلیون‌ها دلار به ناشران پرداخته تا بازی‌های خود را از روز اول برای ایکس باکس نیز منتشر کنند
مایکروسافت میلیون‌ها دلار به ناشران پرداخته تا بازی‌های خود را از روز اول برای ایکس باکس نیز منتشر کنند
مایکروسافت میلیون‌ها دلار به ناشران پرداخته تا بازی‌های خود را از روز اول برای ایکس باکس نیز منتشر کنند
مایکروسافت میلیون‌ها دلار به ناشران پرداخته تا بازی‌های خود را از روز اول برای ایکس باکس نیز منتشر کنند
مایکروسافت میلیون‌ها دلار به ناشران پرداخته تا بازی‌های خود را از روز اول برای ایکس باکس نیز منتشر کنند

مایکروسافت میلیون‌ها دلار به ناشران پرداخته تا بازی‌های خود را از روز اول برای ایکس باکس نیز منتشر کنند

علیرضا محمدی
۱۵:۱۲ ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
مایکروسافت میلیون‌ها دلار به ناشران پرداخته تا بازی‌های خود را از روز اول برای ایکس باکس نیز منتشر کنند

زمانی که مایکروسافت (Microsoft) وارد صنعت بازی‌های ویدیویی شد، به اجبار میلیون‌ها دلار به ناشران و توسعه‌دهندگان پرداخت کرد تا عناوین خود را از روز اول برای ایکس باکس نیز منتشر کنند.

پیتر مور (Peter Moore)، نایب رئیس سابق بخش تجارت سرگرمی‌های تعاملی مایکروسافت، طی صحبتی در آخرین قسمت پادکست Iron Lords، می‌گوید که وقتی این غول دنیای تکنولوژی به بازار تجارت بازی‌ها ورود کرد، مجبور شد میلیون‌ها دلار به ناشران و توسعه‌دهندگان بپردازد تا بتواند محصولات آنان را از روز اول دریافت کند.

مایکروسافت میلیون‌ها دلار به ناشران پرداخته تا بازی‌های خود را از روز اول برای ایکس باکس منتشر کنند

مور توضیح می‌دهد که مایکروسافت برای دریافت محتوا مجبور بود چک‌های بسیار بزرگی بکشد، زیرا ایکس باکس در آن زمان تاریخچه‌ای برای اشاره کردن نداشت. تنها چیزی که این شرکت می‌توانست به آن تکیه کند، پیش‌بینی‌ها بودند که به هیچ‌وجه برای ناشران جذاب به نظر نمی‌رسید.

بنابراین، مایکروسافت مجبور شد میلیون‌ها دلار را برای حمایت از تیم‌های توسعه‌دهنده ارائه دهد تا بازی‌های خود را برای ایکس باکس به همراه دیگر کنسول‌ها عرضه کنند.

به گفته مور، در سال ۲۰۰۱، جامعه توسعه‌دهنده عناوین ترد-پارتی تا حد زیادی در اختیار سونی (Sony) قرار داشت، به طوری که سگا دریم‌کست (Sega Dreamcast) سقوط کرد و نینتندو (Nintendo) مانند همیشه به بازی‌های فرست-پارتی روی آورد. بنابراین، لازم شد مایکروسافت انگیزه‌ای برای عرضه بازی‌ها بر روی پلتفرم خود در کنار پلی استیشن ارائه دهد.

به سال ۲۰۲۳ می‌رسیم، جایی که مایکروسافت با خرید اکتیویژن بلیزارد کینگ (Activision Blizzard King) در آستانه قرار دادن دائمی یکی از بزرگترین ناشران ترد-پارتی در جیب خود است.

مایکل پچر (Michael Pachter)، تحلیلگر رسانه‌های دیجیتال و نرم‌افزارهای سرگرمی، انتظار دارد پس از بسته شدن قرارداد مذکور، سرویس ایکس باکس گیم پس (Xbox Game Pass) تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۵۰ میلیون مشترک برسد.

به گفته پچر، جامعه بازیکنان فعلی ایکس باکس گیم پس بالغ بر ۲۵ میلیون مشترک دارد و تا پایان سال ۲۰۲۴، این سرویس احتمالاً ۱۰ میلیون کاربر اضافی را تنها از اروپا خواهد داشت.

او فرنچایز Call of Duty را به عنوان یک کاتالیزور اصلی در رشد بالقوه گیم پس مطرح می‌کند و همچنین اظهار داشته که دارندگان پلی‌ استیشن می‌خواهند سری بازی‌های تیراندازی مذکور را در سرویس اشتراکی مایکروسافت بازی کنند.


نظر شما در این باره چیست؟

منبع: TwistedVoxel

Old_axeاپوزوسیون گیمفاArcix™ツ`RezaOmenسابقAhzek Ahriman (world eater )DARKSIRENGidoraDoesn't MatterDark FantasyXerexplayAhmad_bkOld fashion GAMERMaster bladeAMIRALI MORGAN ⭐ استارفیلد فن شدمWalleR MaNsky reapermeysambچپ دستگربه خانMojimore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مایکروسافت میلیون‌ها دلار به ناشران پرداخته تا بازی‌های خود را از روز اول برای ایکس باکس نیز منتشر کنند
مایکروسافت میلیون‌ها دلار به ناشران پرداخته تا بازی‌های خود را از روز اول برای ایکس باکس نیز منتشر کنند
مایکروسافت میلیون‌ها دلار به ناشران پرداخته تا بازی‌های خود را از روز اول برای ایکس باکس نیز منتشر کنند
مایکروسافت میلیون‌ها دلار به ناشران پرداخته تا بازی‌های خود را از روز اول برای ایکس باکس نیز منتشر کنند
مایکروسافت میلیون‌ها دلار به ناشران پرداخته تا بازی‌های خود را از روز اول برای ایکس باکس نیز منتشر کنند
مایکروسافت میلیون‌ها دلار به ناشران پرداخته تا بازی‌های خود را از روز اول برای ایکس باکس نیز منتشر کنند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مایکروسافت میلیون‌ها دلار به ناشران پرداخته تا بازی‌های خود را از روز اول برای ایکس باکس نیز منتشر کنند