ایکس باکس رسما تولید سختافزار Kinect را متوقف کرده است
مایکروسافت اعلام کرده که دیگر به تولید سختافزار Kinect برای ایکس باکس ادامه نخواهد داد. فروش آخرین نسخه این سختافزار یعنی Azure Kinect در اکتبر متوقف خواهد شد.
یک پست جدید در بلاگ رسمی واقعیت ترکیبی مایکروسافت اعلام میکند که این شرکت تصمیم گرفته تا به تولید آخرین نسخه از Kinect یعنی Azure Kinect پایان دهد. مایکروسافت در عوض این فناوری را در اختیار توسعهدهندگان ترد-پارتی قرار میدهد تا آنها نسخه جانبی خودشان را ارائه دهند.
در حالی که اسم Kinect بیشتر در میان گیمرها به عنوان یک سختافزار جانبی برای ایکس باکس ۳۶۰ و ایکس باکس وان شناخته میشود، اما مایکروسافت به تولید انواعی از سنسورهای حرکتی با استفاده از نام Kinect ادامه داده است. جدیدترین نسخه از این سختافزار یعنی Azure Kinect در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و بیشتر برای نرمافزار سازمانی و هوش مصنوعی بود. Azure Kinect از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و ۷ میکروفون استفاده میکند و به طرز قابل توجهای پیشرفتهتر از Kinect ایکس باکس وان است. در بیانیه مایکروسافت آمده:
با توجه به تکامل نیازهای مشتریها و شرکا، ما دائما محصولات خود را آپدیت میکنیم تا به بهترین شکل ممکن از آنها پشتیبانی کنیم. هر از چند گاهی این به معنای معرفی موقعیتهای جدید و بازنشسته کردن محصولات قدیمی است. ما تصمیم گرفتهایم تا تولید کیت توسعه Azure Kinect را متوقف کنیم، اما این به معنای پایان این فناوری نیست چرا که از طریق شرکای ما میتوانید به آن دسترسی داشته باشید.
در ادامه این بیانیه تعدادی از شرکا که از المانهای مختلف فناوری Kinect استفاده میکنند معرفی شدهاند. همچنین Femto Bolt از Orbbec به عنوان جانشینی خوب برای Azure Kinect معرفی شده است. شرکتهایی که Azure Kinect را خریداری کردهاند قادر به دانلود و استفاده از نرمافزار توسعهای که برای آن طراحی شده خواهند بود. مایکروسافت هم تا پایان اکتبر به فروش این محصول ادامه خواهد داد.
علی رغم بازخوردهای نه چندان مثبت در جهان گیمینگ، نسخههای PC-محور مختلف Kinect در سایر زمینهها از جمله رباتیک کاربردی ظاهر شدهاند. در سال ۲۰۲۲ شبکه بریتانیایی Sky طیفی از تلویزیونهای Sky Glass را که از فناوری Kinect استفاده میکردند را عرضه کرد. به کمک این وسیله شما قادر بودید تا تلویزیون خود را با فرمانهای صوتی و حرکتی کنترل کنید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
تو نسل ۸ بازی اختصاصی براش اومده بوده که به طور صد در صد کینکت بخواد؟
Kinect sports rivals بود که اوایل نسل هشت اومد
تا الان داشتن تولید میکردن😐
مایکروسافت هست دیگه
“در حالی که اسم Kinect بیشتر در میان گیمرها به عنوان یک سختافزار جانبی برای ایکس باکس ۳۶۰ و ایکس باکس وان شناخته میشود، اما مایکروسافت به تولید انواعی از سنسورهای حرکتی با استفاده از نام Kinect ادامه داده است. جدیدترین نسخه از این سختافزار یعنی Azure Kinect در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و بیشتر برای نرمافزار سازمانی و هوش مصنوعی بود.”
یادش بخیر 😮💨
مگه تا الان تولید میشد؟🗿
بنظرم فیل اسپنسر بجای اینکه مسئله رو حل کنه صورت مسئله رو پاک کرد وگرنه میتوستن کینکت رو بعنوان یک وسیله جانبی مثل vr 2 به فروش برسونه قطعا هم استودیو هایی پیدا میشدن که براش بازی تولید کنن
پتانسیل زیادی داشت و میتونست جزو مانور های تبلیغاتی ایکس باکس باشه مثل پی اس وی آر اما در نسل ۸ زیاد ازش پشتیبانی نشد.همش هم تقصیر سیاست های غلط مایکروسافت در ابتدای نسل بود
من هنوز سر پروژه مایلو …… از xbox دلگیرم
یادش بخیر توی نسل هفت چقد خاطره داشتم باهاش
همین که تا الان داشتن تولید میکردن یعنی خر شرک گازشون گرفته بوده
دوست عزیز کاربرد کینکت فقط واسه من و تو نیست ، بازی سازها و حتی شرکتهایی که انیمیشن تولید میکنن ، از کینکت برای ضبط حرکات موشن کپچر استفاده میکنن … اتفاقا یکی از بصرفه ترین راه برای ضبط تصاویر موشن کپچر برای بازیسازان مستقل که بودجه کمی داشتند همین کینکت ایکس باکس ۳۶۰ بود ، در غیر اینصورت مجبور بودن برن تجهیزات چندین هزار دلاری موشن کپچر رو بخرن
مگه همون زمان ۳۶۰ متوقف نشد؟
عجیبه
این دستگاه پیشرفته پتانسیل بسیاری در صنعت گیم داشت که متاسفانه خوب مدیریت نشد؛ مخصوصا از حیث تامین امنیت اطلاعات کاربرها.
یادش بخیر…
Kinect Sports…
چقد حال میداد و چقد خوب بود…
حیف که شکست خورد…
فکر کردم این خبر از ۲۰۱۶ اومده اینجا !
یعنی تا حالا تولید میشده ؟! 😂
منی که فکر میکردم کینکت دیگه دد شده
این دفعه چندم که مایکروسافت یک مخصول رو میانه راه ول میکنه بقیه میگیرند همونو اپدیت میکنند و میشه گل بازار تکنولوژی…مقاله چندوقت پیش هوش مصنوعی سایت گذاشته بود توش دقیقا به همین نکته اشاره شده بود
اگه توی نسل هشت به درستی از پتانسیل کینکت استفاده میکردن مثل PSVR الان شاهد پیشرفت کینکت بودیم نه دد شدنش
🥲